حقایقی جالب درباره شخصیت  Claude (کلود) از بازی GTA III

سری بازی GTA در دو دهه‌ی اخیر بسیار فراگیر شده است و هیچ نشانه‌ای از درجا زدن نشان نمی‌دهد. تا قبل از شماره‌ی چهارم سری بازی، GTA کاراکترهای بیادماندنی را خلق کرد که بعضی از آنها مانند CJ نماد این فرنچایز بودند. اما یکی از مرموزترین آنها پروتاگونیست GTA III یعنی Claude است. برخلاف قهرمانان بعد از او که وارد سری شدند و صدا داشتند و صدا پیشگی شده بودند، Claude کاراکتری صامت بود و هیچ حرفی در طول بازی از او نمی‌شنوید و همین مسئله او را مرموز می‌کرد و بسیاری از طرفداران این موضوع را دوست داشتند. جدای از این مسئله حقایقی درباره‌ی Claude وجود دارد که احتمالاً درباره‌ی او نمی‌دانید که در این مطلب به آنها اشاره کرده‌ایم.

مطالب مرتبط: 

نکات جالب درباره‌ شخصیت تامی ورسیتی از GTA Vice City که احتمالا نمی دانستید

معرفی بازی جدید GTA 6 (GTA VI)

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت ترور از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت فرانکلین از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت مایکل از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

 ۱۰ حقیقت جالب درباره‌ CJ (کارل جانسون) در بازی جی تی ای سن آندریاس

 راهنمای کامل تمام مراحل بازی GTA V

راهنمای کامل مراحل بازی GTA San Andreas Definitive Edition 

داستان کدام شماره از سری جی تی ای را بیشتر دوست دارید؟
2230 رای‌
×

لیست نظرسنجی های قبلی ما و نتایج آنها

۱۰- پیش‌زمینه‌ی داستانی او تقریباً نامشخص است.

10 نکته جالب درباره شخصیت Claude از بازی GTA III

جدای از این حقیقت که او در San Fierro گاراژی دارد که در بازی San Andreas دیدیم، درباره‌ی پیشینه‌ی او هیچ چیز مشخصی وجود ندارد. اگرچه این مورد کمی ناراحت‌کننده است ولی باعث می‌شود که بازیکن زندگی او را شکل دهد و هیجانات و دزدی‌ها و قتل‌ها را طرح‌ریزی کند. چه چیزی Claude را از مردی آرام به یک خلافکار بی‌رحم تبدیل کرد؟ این مورد بستگی به شما دارد که چگونه بازی را انجام می‌دهید و بازی چیزی از گذشته او نمی‌گوید.

۹- او اولین شخصیت اصلی‌ای است که در دو بازی سری جی تی ای ظاهر شده است. 

۱۰ حقیقت جالب درباره‌ی CJ (کارل جانسون) در بازی جی تی ای سن آندریس که احتمالا نمی‌دانستید

صحبت از San Andreas شد و این اولین‌بار بود که دو پروتاگونیست از بازی GTA همدیگر را ملاقات کردند. در این ملاقات آنها از San Fierro تا Los Santos را مسابقه می‌دهند. CJ مسابقه را می‌برد و به عنوان جایزه گاراژ Claude در San Fierro را صاحب می‌شود ولی کلود هم دست خالی نمی‌ماند و Catalina را با خود می‌برد. (و CJ در آخر یک نفس راحت می‌کشد!)

۸- او کمترین احساسات را در طول داستان GTA III بروز می‌دهد.

10 نکته جالب درباره شخصیت Claude از بازی GTA III

در طول داستان شماره‌ی سوم Claude در مواجهه با دیگر شخصیت‌ها یا سرش را تکان می‌دهد یا گاهی پوزخند می‌زند یا توسط فرد دیگری غافل‌گیر می‌شود. این موارد برای بیشترِ بازیکنان خسته‌کننده است ولی باعث می‌شود به نکته‌ی ظریفی در شخصیت‌پردازی او پی ببریم و آن این است که Claude کاملاً بر شرایط محیطی و کاری که باید انجام دهد، متمرکز است و اعصاب مسلطی دارد. (یا اینکه سازندگان حوصله یا منابع مالی صداپیشگی شخصیت اول را نداشتند و از همین رو شخصیت Claude را مانند لینک در سری زلدا صامت ساخته‌اند.)

۷- سرنوشت او بعد از GTA III نیز نامشخص است.

در حالی که به ندرت می‌توان شاهد حضور قهرمانی در بازی‌های آینده‌ی سری بود، اما معمولاً از طریق Easter Egg می‌توان سرنخ‌هایی از کاراکترهای پیشین مجموعه پیدا کرد. به عنوان مثال Tommy Vercetti اوضاع و احوال خوبی در Vice City دارد و اوضاع بر وفق مرادش هست. از آنطرف وضعیت Claude بعد از انتقام گرفتن از Catalina به دلیل خیانت به او در انتهای قسمت سوم نامشخص است. Rockstar می‌گوید به احتمال بسیار زیاد هنوز زنده باشد، اما از آن زمان تا کنون هیچ اشاره‌ای به او در هیچ کدام از بازی‌های بعدی مجموعه نشده است.

۶- او با کاتالینا بین وقایع San Andreas و شماره‌ی سوم مشغول سرقت بود.

10 نکته جالب درباره شخصیت Claude از بازی GTA III

یکی از چیزهایی که Claude را از انتقام گرفتن از کاتالینا نااُمید کرد این بود که او و کاتالینا با هم داستان‌ها داشتند و سرقت‌های بزرگ و کوچک زیادی انجام داده بودند. به نوعی آنها معادل بانی و کلاید (Bonnie و Clyde) بودند با این تفاوت که در این سناریو بانی و کلاید خیانت کرد و نارو زد و کلاید به دنبال گرفتن انتقام از تمام آن احساسات عاشاقانه‌ی دورغینی است که بانی در او برانگیخته بود. (بیشتر در مورد بانی و کلاید بدانید)

۵- او حس شوخ‌طبعی خوبی دارد.

کلود با اینکه ساکت، آرام و جدی است ولی نشان داده است که حس شوخ‌طبعی خوبی دارد. در شماره‌ی سوم، او در تمام مراحل Kenji Kasen به طور اغراق‌آمیزی تعظیم می‌کند. وقتی در San Andreas می‌بیند که CJ توسط او مرعوب شده است، به وضوح لذت می‌برد. حتی افراد ساکت هم باید چیزهای طنز‌آمیزی در اطراف خود پیدا کنند!

۴- رفتارش بیشتر از گفتارش حرف برای گفتن دارد!

10 نکته جالب درباره شخصیت Claude از بازی GTA III

 اگرچه Claude کاراکتری ساکت است ولی اعمالش کاملاً شخصیتش را نشان می‌دهند. این واقعیت که او حاضر است برای کشتن کاتالینا دست به هر کاری بزند، نشان می‌دهد وقتی او تمرکزش را روی هدفی قرار می‌دهد چقدر در انجام آن مصمم است که مشخص می‌کند Claude کاراکتر با اراده‌ای است.

۳- او بسیاری از کارفرمایان سابقش را کشته است.

10 نکته جالب درباره شخصیت Claude از بازی GTA III

در حالی که کشتن کارفرمایان سابق در GTA امری عادی است، Claude با رویکرد آرام خود در انجام این امر، البته نه به طور آزاردهنده، این عمل را به بهترین نحو انجام می‌دهد. در جایگاه دفاع از او، کارفرمایانی که او می‌کشد در واقع او را خراب و برایش دردسر درست کرده‌اند. بعضی با خیانت مانند سالواتوره یا کاتالینا و یا بعضی مانند Kenji با او بدرفتاری کرده‌اند.

۲- او ممکن است Maria را به قتل رسانده باشد.

10 نکته جالب درباره شخصیت Claude از بازی GTA III

کلود در طول فعالیتش برای خانواده‌ی Leone با زنی به نام Maria آشنا می‌شود‌. به نظر می‌رسد رابطه‌ای میان آن دو شکل می‌گیرد زیرا Maria به Claude درباره‌ی سوظن لئونه نسبت به او و اقدام به قتلش، هشدار می‌دهد. Claude نیز با نجات او از دست Catalina در فصل سوم لطفش را جبران می‌کند. با این وجود این امکان وجود دارد که Claude، ماریا را کشته باشد. بعد از کشتن Catalina، این دو از صحنه خارج می‌شوند در حالی که Maria به سمتی دیگر می‌رود. دوربین از آن دو فاصله می‌گیرد، در حالی که گزارشی خبری پخش می‌شود، در پایان خبر، صدای شلیک گلوله شنیده شده و صحنه سیاه شده و Maria دیگر صحبت نمی‌کند. آیا Claude او را کشت؟ امیدواریم اینچنین نباشد ولی هرگز به این موضوع پی نخواهیم برد.

۱- هیچ‌کس در GTA III او را Claude خطاب نمی‌کند.

10 نکته جالب درباره شخصیت Claude از بازی GTA III

جدای ساکت بودن کاراکتر Claude اینکه هیچ‌کس در بازی او را با نامش خطاب نمی‌کند نیز کمی نامردی است. دیگر کاراکترها او را با عنوان You یا با نام مستعار خطاب می‌کنند. حتی Maria نیز او را Fido خطاب می‌کند. در واقع تا پایان San Andreas نیز او را با نام Claude صدا نمی‌زنند. زمانی که Catalina با Claude صمیمی شده بود، وقتی با CJ تماس می‌گیرد می‌گوید: “Oh, Claude” که به نظر می‌رسد معمایی که به عنوان Claude شناخته می‌شود، پایانی ندارد… (به طور کلی این حقیقت را می‌توان اینطور بیان کرد که این کاراکتر حتی تا قبل از San Andreas نام مشخصی هم نداشت!)

منبع: Thegamer.com

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها