حقایقی درباره کارول جانسون (CJ) در بازی GTA San Andreas

شخصیت کارول جانسون یا CJ از GTA: San Andreas یکی از پرطرفدارترین کاراکترهای سری بازی GTA است. در این مقاله به ۱۰ حقیقت جالب درباره‌ی CJ اشاره می‌کنیم که ممکن است آنها را ندانید.

مقدمه: GTA: San Andreas از آن دست بازی‌هایی است که مرگ ندارد، در واقع این جمله را می‌توان به دیگر بازی‌های سری از شماره‌ی سوم تا پنجم نیز تعمیم داد. سن آندریاس را بارها و بارها از صفر تا ۱۰۰ بر روی Xbox (اولین کنسول Microsoft) انجام دادم و هر بار چیزی جدید از دل آن بیرون می‌کشیدم. در سال ۲۰۰۴ ساخت GTA: San Andreas شاید یکی از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌های آنها تا آن زمان بود. دنیای بازی در آن مقطع بسیار عظیم بود و Rockstar سخت‌افزارهای آن زمان را به چالشی جدی کشاند. در کنار آن، موسیقی متن فوق‌العاده، پیشرفت گیم‌پلی در بسیاری از جنبه‌ها نسبت به عناوین قبلی و ساخت داستانی جذاب‌تر و شخصیت‌پردازی‌هایی عالی این بازی را زبان‌زد کرد. در ادامه قصد داریم حقایق جالبی از شخصیت اصلی این بازی کارل جانسون بیان کنیم…

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد بازی جی تی ای سن آندریس به راهنمای کامل مراحل بازی GTA San Andreas Definitive Edition مراجعه کنید.

“خطر اسپویل: چنانچه بازی را تا به انتها انجام نداده‌اید از خواند مطلب اجتناب کنید و بعد از انجام بازی به سراغش برگردید.”

مطالب مرتبط: 

نکات جالب درباره‌ شخصیت تامی ورسیتی از GTA Vice City که احتمالا نمی دانستید

معرفی بازی جدید GTA 6 (GTA VI)

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت ترور از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت فرانکلین از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت مایکل از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

10 نکته جالب درباره شخصیت Claude از بازی GTA III

 راهنمای کامل تمام مراحل بازی GTA V

راهنمای کامل مراحل بازی GTA San Andreas Definitive Edition 

داستان کدام شماره از سری جی تی ای را بیشتر دوست دارید؟
2227 رای‌
×

لیست نظرسنجی های قبلی ما و نتایج آنها

۱۰- زنده است یا مرده؟

۱۰ حقیقت جالب درباره‌ی CJ (کارل جانسون) در بازی جی تی ای سن آندریس که احتمالا نمی‌دانستید

در بازی GTA IV یک Easter Egg را می‌توانید در ایستگاه متروی بوهان (Bohan) در شهر Liberty City بیابید که یک گرافیتی است و در آن به نام شخصیت‌های GTA III، Vice City و San Andreas اشاره شده است. در این گرافیتی نام کوچک CJ یعنی Carl را مشاهده می‌کنیم که درست کنار عبارت “MO BLOOD” نوشته شده است که کنارش عبارت مخفف “RIP” که به معنای Rest In Peace (روحش شاد) است را مشاهده می‌کنیم. Rockstar درباره‌ی این گرافیتی گفته است که این Easter Egg برای بزرگداشت شروع یک دوره‌ی جدید برای سری GTA در بازی قرار داده شده است. اما هنوز هم این مورد می‌تواند آدم را متعجب کند.

۹- او برای یکی از کاراکترهای GTA III کار کرده است.

۱۰ حقیقت جالب درباره‌ی CJ (کارل جانسون) در بازی جی تی ای سن آندریس که احتمالا نمی‌دانستید

در حالی که CJ برای رئیس مافیای Los Venturas سالواتوره لئونه (Salvatore Leone)، در مدت زمانی که در آن شهر بود، کار کرده است، CJ برای پسرش Joey نیز در مدتی که در Liberty City بوده، کار کرده است. Joey در GTA III در گاراژی کار می‌کرد و وقتی برای اولین‌بار CJ با سالواتوره ملاقات می‌کند، اذعان می‌کند که برای پسرش Joey ماشین سرقت می‌کرد. همه‌ی این موارد در Introductionئی که پیش‌درآمدی برای شخصیت‌پردازی کاراکتر CJ بود، عنوان شده است.

۸- اولین پروتاگونیستی که با یک پروتاگونیست دیگر ملاقات کرده است!

۱۰ حقیقت جالب درباره‌ی CJ (کارل جانسون) در بازی جی تی ای سن آندریس که احتمالا نمی‌دانستید

حال که صحبت از GTA III شد باید بگوییم که CJ با Claude نیز دیدار کرده و با هم مسابقه داده‌اند که در آن CJ می‌تواند برنده شود. گاراژی که در San Fierro به عنوان یک کسب‌وکار به دست CJ می‌افتد در واقع متعلق به Claude است. درست زمانی که Claude سَن‌ اَندرِیاس را با Catalina ترک می‌کند این گاراژ را به CJ می‌دهد. این اولین‌بار است که یک قهرمان از سری GTA، قهرمان دیگر از بازی‌های قبلی را ملاقات می‌کند و از آنجا که این چیزها به ندرت در GTA اتفاق می‌افتند، جذاب و خاطره انگیز هستند.

۷- او با برادرش Brian رابطه‌ی نزدیکی داشت.

۱۰ حقیقت جالب درباره‌ی CJ (کارل جانسون) در بازی جی تی ای سن آندریس که احتمالا نمی‌دانستید

با اینکه او را نمی‌بینیم ولی برایان برادر CJ در کنار خواهرش Kendl و برادرش Sweet است. برایان ۵ سال قبل از شروع بازی درگذشته است و نام او بارها در بازی مورد اشاره قرار می‌گیرد. (حتی او را در قاب عکسی در خانه خواهید دید) (عکس بالا) این حادثه دلیلی بود که CJ به Liberty City نقل مکان کرد. اینطور که بیان می‌شود برایان مورد حمله‌ی گروه‌های رقیب قرار گرفته و CJ از کمک کردن به او اجتناب کرده است و همین باعث مرگ او شده است و این احساس گناه با CJ باقی مانده است.

۶- خلافکاران و گنگ‌های خیابانی او را می‌شناسند.

گنگ‌ها نه تنها از نظر داستانی بلکه از نظر گیم‌پلی نیز بخش بزرگی از بازی GTA: San Andreas هستند. گنگ‌های Los Santos او را می‌شناسند و حتی در گفتار و رفتار نیز این موارد را نشان می‌دهند. این مورد یکی از موارد واقع‌گرایانه است که باعث می‌شود بازیکن در دنیای San Anreas غوطه‌ور شود. (در زمان خود یکی از نوآوری‌های بازی محسوب می‌شد)

۵- اگر او را حرکت ندهید رپ می‌خواند.

۱۰ حقیقت جالب درباره‌ی CJ (کارل جانسون) در بازی جی تی ای سن آندریس که احتمالا نمی‌دانستید

معمولاً اگر کاراکتر یک بازی را برای مدتی بی‌حرکت نگه‌دارید، آنها حرکات یا دیالوگ‌هایی می‌گویند. در مورد CJ ولی قضیه کمی فرق داشت، او علاوه بر انجام یک سری انیمیشن کوتاه، رَپ هم می‌کرد. این ترانه‌ها شامل ترانه‌ی Ain’t Nothing But A G Thang از Dr. Dre یا En Vogue’s My Lovin’ باز هم از Dr. Dre و یا ترانه‌ی You Drop A Bomb On Me از The Gap Band می‌شوند که جالب توجه هستند و به خوبی خُرده فرهنگ‌های اجتماعی امریکا را به تصویر می‌کشند.

۴- تنها کاراکتر سری که بیشترین قابلیت شخصی‌سازی را دارد.

۱۰ حقیقت جالب درباره‌ی CJ (کارل جانسون) در بازی جی تی ای سن آندریس که احتمالا نمی‌دانستید

در حالی که امروزه نیز بسیاری از بازی‌ها امکان شخصی‌سازی کاراکترها را فراهم می‌کنند، کاراکتر CJ موارد بیشتر و نوآورانه‌تری برای شخصی‌سازی دارد که حتی در شماره‌های بعدی سری نیز کمتر تکرار شدند چه برسد به سال ۲۰۰۴ که بازی عرضه شد (منظورم نسبت به بازی‌های آن دوره است و حتی امروزه نیز بازی‌ای را در شخصی‌سازی به اندازه‌ی San Andreas سراغ ندارم، حتی Cyberpunk ۲۰۷۷ نیز در برابر CJ کم می‌آورد!). تنوع بالای لباس‌ها، شلوارها، کتانی‌ها، مدل‌های مو، زیورآلات  و خالکوبی‌ها را در ذهن داشته باشید. باشگاه رفتن و ساخت سیکس پک خود به تنهایی فوق‌العاده بود. برعکس این مورد نیز جالب توجه است که می‌توانید با خوردن زیاد و ورزش نکردن CJ را چاق کنید. (یا از او یک لاغر مردنی بسازید!) تیپ و استایل CJ ئه شما می‌تواند چنان متفاوت باشد که اصلاً مشابه نداشته باشد!

۳- آمارها یا Statsها تغییرات ظریفی را در نحوه‌ی گفتار و گیم‌پلی CJ ایجاد می‌کنند.

۱۰ حقیقت جالب درباره‌ی CJ (کارل جانسون) در بازی جی تی ای سن آندریس که احتمالا نمی‌دانستید

سَن اَندرِیاس اولین بازی در سری بود که سیستم آماری RPG منحصربه‌فردی داشت که شامل تیراندازی، استقامت، رانندگی، عضله، چربی و جذابیت جنسی را شامل می‌شد. این موارد بر نحوه‌ی کنترل CJ و یا آنچه می‌گوید تاثیر داشتند. برای مثال چاق کردن CJ او را کُندتر و از انجام بعضی ماموریت‌ها باز می‌دارد. او حتی در لحن کلامی‌اش نیز تفاوت ایجاد می‌شود و اگر چاق باشد تیکه‌ها و شوخی‌های جالبی در هنگام برداشتن اشیاء از روی زمین می‌گوید. یک مثال بسیار جالب‌تر در رفتار رانندگی او جلب توجه می‌کند. اگر توانایی رانندگی او را ارتقاء نداده باشید، در هنگامی که با ماشین معکوس بکشید، CJ در صندلی چرخیده و به پشت سرش نگاه می‌کند. اگر توانایی رانندگی او را ارتقاء داده باشید، در هنگام حرکت معکوس از آیینه برای دیدن پشت سرش استفاده می‌کند. (و بسیاری از دیگر نکات که نشان از بزرگی و جزئیات کم‌نظیر بازی هستند)

۲- او با وجدان‌تر از اطرافیانش است.

۱۰ حقیقت جالب درباره‌ی CJ (کارل جانسون) در بازی جی تی ای سن آندریس که احتمالا نمی‌دانستید

برخلاف دو قهرمان قبل‌تر از خودش در سری GTA یعنی Tommy و Claude، کارل جانسون با وجدان‌تر از آنهاست. CJ نسبت به بعضی خلاف‌ها و قتل‌هایی که قبلاً انجام داده است، ابراز پشیمانی می‌کند. نکته حائز اهمیتی است که مشاهده می‌کنیم برخلاف تمام اتفاقات وحشتناکی که در اطراف او رخ می‌دهد، CJ در باطن انسانی است مثل دیگر آدم‌های دنیای اطراف ماست. این مورد بعد از مرگ Big Smoke بیشتر خود را نشان می‌دهند. بعد از آنکه Big Smoke کشته می‌شود او می‌گوید: “What A Waste” یعنی “چقدر حیف شد”. با اینکه Smoke به او خیانت کرده ولی Carl هنوز آن Big Smoke قدیمی را بیاد دارد و برایش دلسوزی می‌کند. نمونه‌ای دیگر زمانی اتفاق می‌افتد که او Ryder را در اوایل بازی می‌کشد.

۱- دارای بیشترین پرداخت شخصیتی و قوس شخصیتی عالی

راهنمای بازی GTA San Andreas / ماموریت End of the Line

کارل جانسون از جایی شروع می‌کند که از گذشته فراری است و به جایی می‌رسد که در حال ساخت آینده‌ای بهتر برای خود و خانواده‌اش است. او که می‌خواهد Los Santos را رها کند و برود توسط برادرش Sweet ریشه‌هایش را بیاد می‌آورد. بزرگ‌ترین نشانه‌ی رشد این کاراکتر در ماموریت End Of The Line بود که به Sweet اعتراف کرد چگونه به برادرش Brian اجازه مرگ داد. این یک لحظه‌ی بزرگ برای اوست زیرا نشان می‌دهد که می‌خواهد گذشته را جبران کند و خودخواه نباشد. به همین دلیل است که او می‌تواند اشتباهاتش را جبران کند و با خانواده‌اش به آینده بنگرد…

منبع: Thegamer.com

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sorenaali0
Sorenaali0

وقتی که من رفتم همه اسم منو به یاد خواهند اورد BIG SMOKE