هفت موزیک متن برتر دنیای بازی‌ها

یکی از عوامل جدایی ناپذیر زندگی بشیریت موسیقی است. موسیقی خود می‌تواند داستانی را در بر بگیرد (مانند اُپرا) یا سوار بر موج سینما و تلویزیون شود و آنها را یاری دهد. در این مقاله قصد داریم تا به هفت موزیک متن برتر دنیای بازی‌ها بپردازیم، موسیقی‌هایی که شنیدنی‌ترین‌های دنیای گیم مسحوب می‌شوند. پس با ما در سایت ساعت هفت همراه باشید.

تگ مرتبط: هفت برتر

به روز شده: ۲۷ شهریور ۱۴۰۲

7. Streets of Rage

هفت موزیک متن برتر دنیای بازی‌ها

مطالب مرتبط: بررسی بازی Streets of Rage 4 / شورش در شهر ۴

بازی خیابان‌های خشم (شورش در شهر خودمان) از بازی‌های محبوب کنسول سگا چه در جهان و ایران خودمان بود. زمانی با 50 تومن (تک تومن) می‌توانستیم نیم ساعت یا 20 دقیقه در ویدئو کلوپ برای دقایقی وارد خیابان‌های شهری شویم که زمانی آرام بوده است. اکنون فساد تمام صورت شهر را زشت کرده و شهر در منجلاب فحشا و ظلم قوطه‌ور است. مطمئنم هیچکدام از بچه‌های آن ویدئو کلوپ نمی‌دانستند داستان بازی از چه قرار است. از بازی هرچه بگوییم کم است. چیزی که اکنون هر کسی بخاطر دارد جدای از تمام اِلمان‌های بازی، موزیک متن آن است. موزیک بازی توسط Yuzo Koshiro ساخته شده است، نسخه‌های ریمیکس بسیاری از این موسیقی متن نیز وجود دارد که در اینترنت و سایت‌ها موجود است. صدای فلوت در نسخه اصلی، روح موزیک بود که ملودی آن را مینواخت. از اینجا میتوانید این موزیک خارق العاده را دانلود و گوش کنید. موسیقی‌های Streets of Rage به عنوان یکی از بهترین موسیقی‌های بازی ویدئویی در تاریخ شناخته می‌شوند.

6. Last of Us

هفت موزیک متن برتر دنیای بازی‌ها

مطالب مرتبط: راهنمای قدم به قدم بازی The Last of Us (محل تمام آیتم‌های مخفی)

آخرین ما یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های تاریخ دنیای گیم تا به امروز است. در کنار عناصر مختلف این بازی که بسیار زبان زد است، یکی از عناصر مهم بازی که ما را سرجایمان میخکوب می‌کرد و برای لحظاتی می‌ترساند و در صحنه‌ای دیگر اشکمان را در می‌آورد موزیک متن بازی بود که توسط Gustavo Santaolalla ساخته شده بود. موزیک بازی به شدت تم افسرده و مریض بازی را تشدید می‌کرد. موسیقی یکی از عناصری بود که به این بازی شخصیت داد و آن را ماندگار کرد، از اینجا می توانید قطعه‌های موسیقی بازی Last of Us را به طور کامل دانلود کنید.

5. Dark Soul

Dark Souls (دارک سولز)

مطالب مرتبط: داستان بازی Dark Souls / عصر آتش

بازی ارواح تاریک نیازی به معرفی ندارد، یا عاشق آن هستید یا بخاطر سختی بیش از حد بازی از آن متنفر هستید. محیط مخروبه و ویران شده بازی در هر سه شماره و جَو مسموم و افسرده کننده و خوفناک آن برای بسیاری تا سال‌های سال فراموش نخواهد شد. چیزی که این بازی را ماندگار می‌کند از یک طرف نبرد با غولهای بازی که از اژدهایان متنوع بزرگ و کوچک بگیرید تا شوالیه‌ها و موجودات اهریمنی تشکیل شده است. اما همه این موارد به کنار، موسیقی بازی است که جو مبارزه با باس‌های این بازی را بسیار عجیب کرده است. در شماره اول نبرد با Manus یا Artorias و موزیک متن این نبردها بسیار تاثیرگذار بود. در شماره سوم هم که شاهکارهایی بس سِتُرگ توسط موسیقی دان های برجسته ژاپنی خلق شد که اکنون در جای جای اینترنت موجود است. پیشنهاد من نسخه سوم بازی است که دارای موسیقی بسیار قوی‌تر و ارنج بهتری نسبت به شماره‌های قبلی بازی است، از این وب سایت می‌توانید نسخه های به اصطلاح (Extended) را دانلود کنید.

4. Max Payne

هفت موزیک متن برتر دنیای بازی‌ها

مکس پین را هیچ یک از ما از یاد نخواهیم برد، کسی را نمی‌شناسم که این بازی را انجام نداده باشد. مکس پین را Sam Lake خلق کرد و در شماره اول، خود در نقش او ظاهر شد. داستان بسیار غم انگیز و دردآور این پلیس شهر نیویورک و عطش انتقامی که هرگز خاموش نمی‌شود، باعث شد تا این بازی از بیادماندنی ترین بازی‌های رایانه‌ای شود. تنوع سلاح‌ها و در عین حال تنوع دشمنان در نوع خود بسیار عالی کار شده بود. استفاده از تم کمیک بوکی برای بیان داستان بازی از جمله خلاقیت‌های تیم سازنده بازی بود. اما اسلحه‌ی پنهان Remedy موزیک متن شگفت انگیز بازی بود که از بسیاری از فیلم‌های جنایی هالیوودی بهتر و خلاقانه‌تر کار شده بود. سازنده این اثر خارق العاده Peter Hajba نام داشت. از این اینجا می‌توانید تمامی ساندترک بازی (شماره اول) را یک جا دانلود کنید.

3. Halo

هفت موزیک متن برتر دنیای بازی‌ها

اگر از دارندگان کنسول Xbox هستید حتماً نام هیلو به گوشتان خورده است. اما در ایران بخاطر آنکه تم اپرای فضایی برای خیلی‌ها جذابیت چندانی ندارد، بازی‌ها و کمیک بوک‌ها و رمان‌های Sci-fi که براساس این تم منتشر می‌شوند هم خاطرخواهی ندارد (زیرا هیچ کس به اینها دسترسی ندارد). نسخه سوم این بازی بورس وال استریت را برای یک هفته تحت تاثیر خود قرار داد و در هنگام عرضه Box-Office هالیوود دچار اُفت تماشاچی و فروش فیلم شد (یکی از فیلم‌های آن سال بخاطر این بازی شکست تجاری خورد). از دیگر اعجاب هیلو باید گفت که این بازی تنها محصولی است که خود بیل گیتس در هنگام عرضه آن در یکی از فروشگاه‌های محصولات Microsoft حضور داشت و این بازی را با امضای خود به مشتری‌ها می‌داد. خلاصه اینکه موزیک متن این بازی که توسط مارتین او دانل و مایکل سالواتوری ساخته شده است در تمام نسخه‌های این بازی با تغییراتی اندک تکرار شده است و یکی از محبوب‌ترین موزیک متن‌های بازی‌های رایانه است. از اینجا می توانید موزیک متن هیلو را دانلود و گوش دهید.

2. Persona 5

هفت موزیک متن برتر دنیای بازی‌ها

مطلب مرتبط: بررسی بازی Persona 5 Royal 

بازی پرسونا از دیگر بازی‌هایی است که در ایران طرفدار آنچنانی ندارد، دلیل اول آنکه این بازی انحصاری سونی است و دلیل دیگر آنکه این بازی در سبک JRPG می باشد که در ایران اصلاٌ مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. به هر حال اما من به شما توصیه می‌کنم اگر از دارندگان کنسول PS4 هستید حتماً این عنوان را دانلود کنید و آن را تجربه کنید. سبک بازی شبیه ساز زندگی و JRPG می باشد. شما در نقش یک پسر 16، 17 ساله قرار دارید که بخاطر شکایت یک فرد عالی رتبه اما فاسد و شیّاد از شهر خود و مدرسه خود اخراج شده و به توکیو رانده می‌شوید (یه جورایی تبعید می‌شوید). سری بازی پرسونا همانطور که از نامش پیداست به یک نظریه روانشناسی مربوط می‌شود که یونگ شاگر فروید بر آن باور داشت و آن این است که ما دارای نقاب‌هایی هستیم که هربار دربرابر افرادی که روبرویشان حاضر می‌شویم یکی از آنها را بر چهره می‌زنیم و ذات اصلی خود را پنهان می‌کنیم. بازی پرسونا دارای موزیک متنی بسیار قوی است که ساخته Shoji Miguro می‌باشد. اتفاقاً توسط بعضی ارکسترها هم اجرا شده است. البته ساندترک بازی طیف وسیعی از سبک‌ها را در می گیرد از راک و هاردراک تا امبینت و تکنو و JPop که تقریباً تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. اما تم اصلی آن که Poem’s For Everyone Souls یا ترانه‌ای برای روح مردم نام دارد شاهکار شوجی میگورو است که از اینجا می‌توانید آن را دانلود و گوش دهید.

1. Bloodborne

مختصری درباره Bloodborne

مفاهیم داستانی، معرفی شخصیت ها و مناطق بازی Bloodborne (قسمت اول)

داستان بازی Bloodborne / سیر تاریخی وقایع و پایان بندی های بازی (قسمت دوم)

شاهکار میازاکی نه ارواح تاریک و سکیرو که همین بلادبورن است. سبک بازی همان سبک ارواح تاریک است با این تفاوت که اسلحه هم در اختیار دارید. مبارزات بسیار سریع تر و خونبارتر از ارواح تاریک است و دشمنان بسیار طیف وسیعی دارند. سیاهچاله‌هایی بسیار مخوف که برای گذر از آنها باید به سختی بجنگید تا بتوانید دوام بیاورید و زنده بمانید. چیزی که این بازی را شاهکار می‌کند جدای از یدک کشیدن نام میازاکی و سبک مخصوص او، داستان خارق العاده آن است، از یک طرف تمی دردناک و غم انگیز دارد از طرفی به قدری روایت آن مرموز و پیچیده است که می‌توان یک کتاب چند صد صفحه‌ای درباره آن نوشت. داستان به ارتباط انسان با ابعاد بالاتر بر میگردد و خدایی که ما آدمها سالهاست در جستجوی آن هستیم. عنصر دیگری که از این بازی یک شاهکار می‌سازد موسیقی متن آن است، هیچ کلمه‌ای قادر به توصیف موزیک متن خارق العاده این بازی نیست. تم Gothic که حتماً میدانید دارای عناصر وحشت است در کنار هارمونی های Avant-garde معجونی به شدت خوفناک ساخته که موهای تنتان را سیخ می‌کند و به شما چون بختک می‌چسبد. در عین حال موزیک متن مبارزه با Gehrman بسیار دردآلود و غم انگیز است. در این موسیقی‌ها از گروه کور استفاده شده است که اشعاری لاتین را می‌خوانند، جالب است بدانید که این اشعار توسط بسیاری افراد در اینترنت ترجمه شد‌ه‌اند. میازاکی برای اولین بار از موسیقی دانانی غربی نیز در ساخت موزیک متن این بازی استفاده کرده است که همگی شاهکاری بس غنی را خلق کرده‌اند که تا سال‌های سال هرگز مانندش تکرار نخواهد شد. از اینجا می‌توانید موزیک متن این بازی را دانلود کنید.

امیدوارم از خواندن مطلب “هفت موزیک متن برتر دنیای بازی‌ها” لذت برده باشید. تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها