معرفی و حقایق جالب از شخصیت Thor خدایِ رعد

در این مطلب با یکی دیگر از مقالات آشنایی با شخصیت‌های Marvel در کنار شما هستیم. در این سری از مقالات آشنایی با شخصیت‌های Marvel به سراغ ثور (Thor)، خدایِ رعد رفته‌ایم و می‌خواهیم شما را با او بیشتر آشنا کنیم. پس با ما در وب سایت ساعت 7 همراه باشید.

به مناسبت انتشار فیلم جدید Thor به روز شد…

لیست اصلی : معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان دنیای مارول

خدایِ رعد

ثور از خدایان Norse است که دشمنانش را با چکش رعد آسایش یعنی Mjolnir از پا در میاورد. اولین حضور او در کامیک‌های مارول به سال 1962 بر می‌گردد. در شماره 83 کامیک Journey into Mystery برای اولین او را به تصویر کشیدند. اولین طراحی‌های penciller-plotter از او را Jack Kirby انجام داد و Stan Lee طراحی پلات‌‌های او را انجام داد و Larry Lieber داستان‌هایش را می‌نوشت. او در طی این سال‌ها داستان‌های کوتاه و بلند زیادی داشته است. او یکی از بنیان گذاران گروه ابرقهرمانی Avengers است.

استن لی درباره چگونگی خلق ثور این طور توضیح داده است

“چطور شخصیتی قدرتمندتر از بقیه (منظورش هالک است زیرا این شخصیت قبل از ثور خلق شده و قدرتمند بود) خلق کنیم؟ باید او را نه انسان که مثل یک خدا تصور کنیم. خوانندگان ما با خدایان یونانی و رومی آشنا بودند. پس بهتر دیدم که یکی از خدایان Norse را وارد داستان‌هایم کنم. بعلاوه می‌خواستم خدایان Norse را مثل وایکینگ‌ها بِکِشم. از آن طرف ریش‌ها و بازوان بزرگ و کلاه خودهایی مانند وایکینگ‌ها برای این شخصیت متصور بودم پس انتخابم ثور بود. از آنجایی که وقت کافی نداشتم نوشتن داستان‌های این شخصیت را به Larry و طراحی او را به Jack سپردم.”

داستان اولیه

ثور توسط پدرش اودین، به شکل انسانی روی زمین قرار گرفت تا در درجه اول فروتنی را تجربه و بیاموزد. ثور تبدیل به یک انسان شد و نام دونالد بلیک را به او دادند و حافظه‌اش را پاک کردند، بنابراین او خدایی بودنش را به خاطر نداشت. زمانی که بلیک در تعطیلات در نروژ بود، عده‌ای فضایی را دید که روی زمین فرود آمدند، بنابراین او به غار نزدیک پناه برد. او در این غار چکش «Mjolnir» را کشف کرد و قدرت ثور، خدای تندر را به دست گرفت. دونالد بلیک دقیقا نمی‌دانست چه اتفاقی برایش رخ داده، اما او همیشه ثور بود…

قدرت‌های ثور 

مانند تمام آسگاردی‌ها، ثور به‌طور باورنکردنی‌ای عمر بسیار طولانی‌ای دارد و برای حفظ طول عمر خود که تا به امروز هزاران سال به طول انجامیده است، به مصرفِ دوره‌ایِ سیب‌های طلاییِ Idunn متکی است. ثور که پسر اودین و الهه بزرگتر گایا است، از نظر جسمی قوی‌ترین در میان آسگاردی‌ها است. بلند کردن مار میدگارد تقریباً به اندازه زمین، تحمل وزنی معادل وزن ۲۰ سیاره، از بین بردن پورتال ابعادی Surtur به اندازه منظومه شمسی تنها بخشی از قدرت‌‌نمایی‌های باورنکردنی‌ او در کامیک‌ها محسوب می‌شود. اگر در نبرد تحت فشار قرار گیرد، ثور می‌تواند وارد حالتی شود که به “جنون جنگجو” معروف است. در این حالت او به طور موقت قدرت و استقامتش را ده برابر می‌کند، اگرچه در این حالت او به دوست و دشمن حمله می کند!

برخی از قدرت‌های شاخص: قدرت مافوق بشری، سرعت، استقامت، دوام و طول عمر فوق بشری. همینطور برخی  توانایی‌هایی که از طریق چکشش Mjolnir بدست می‌آورد: سفر در زمان، کنترل صاعقه، کنترل و دست کاری آب و هوا، توانایی پرواز و…

حقایقی از شخصیت Thor که احتمالاً نمی‌دانستید

01. اولین Fact را به Chris Hemsworth اختصاص می‌دهم. اگر نسخه‌های اولیه فیلم‌های Thor را ببینید متوجه می‌شوید که ابروها و ریش‌های کریس را رنگ کرده‌اند و این ایده کارگردان و خود او بود. خوشبختانه Joss Whedon در ادامه این کار را دیگر تکرار نکرد.

02. جالب است که بدانید دانشمندان واقعی در فیلم‌های Thor حضور داشتند تا دیالوگ‌ها و اعمال علمی و تخیلی فیلم خیلی دور از واقعیت نباشد.

03. Thor اولین بار در یک غار در نروژ به دنیا آمده است. او فرزند Odin و Gaea است ولی در Asgard زیر نظر Odin و Frigga پرورش یافته است.

04. آزگاردی‌ها در واقع فناناپذیر نیستند، آنها سیب طلایی به نام Idunn می‌خورند که طول عمرشان را افزایش می‌دهد. (این سیب در بازی God of War هم بود که میزان سلامتی کریتوس را افزایش می‌داد.)

05. چکش ثور یعنی Mjolnir یکبار به صاحبش توانایی سفر در زمان را داد.

06. Mjolnir تنها وسیله یا ابزار Thor نیست که توانایی‌های او را افزایش می‌دهد. کمربند قدرت یا Megingjord توانایی‌های جسمی او را دوبرابر می‌کند.

07. Loki تنها برادر او نیست او یک برادر ناتنی به نام Atum (آتوم) نیز دارد. این برادر لقبی به نام God-Eater دارد.

08. Ragnarak به معنای Twilight of The Gods یا Doom of The Gods نیز می‌باشد. (آخروالزمان خدایان نورس)

09. یکی از معروف‌ترین دشمنان Thor نامش Jörmungandr می‌باشد که یعنی مار دنیا (World Serpent) که Thor چندین بار در داستان‌های Norse سعی کرده تا این مار را به چنگ بیاورد ولی نتوانسته است.

10. جالب است بدانید که اولین بار استن خیال داشت تا نقش پدر Thor اودین را بر عهده بگیرد ولی این نقش را به Anthony Hopkins بزرگ دادند.

11. البته در کامیک‌ها قبل از چکش Mjolnir او تبری داشت که Jarnbjorn نام داشت. این قضیه در فیلم‌های Thor برعکس اتفاق می‌افتد.

معرفی و حقایق جالب از شخصیت Thor خدایِ رعد

12. در کامیک‌ها و همینطور داستان‌های Norse ثور دو بز جادویی دارد که ارابه‌اش را می‌کشند. نام این دو گوزن بزرگ Toothgnasher و Toothgrinder است.

13. Loki یکبار Thor را تبدیل به قورباغه می‌کند.

14. وزن چکش ثور در واقع میلیون‌ها تن است!

15. در وقایع Civil War تونی استارک موهای Thor را بدست آورد تا از این طریق کلونی از او را بسازد. نام این کلون را Ragnarok گذاشت.

16. در یکی از داستا‌ن‌های ثور، او با شروری از چین مبارزه می‌کند که نامش Radioactive Man است وقتی او را شکست می‌دهد گردبادی را ایجاد می‌کند که او را به چین برگرداند. Radioactive Man می‌گوید این کار باعث می‌شود که او نا‌پایدار شود و انفجاری بزرگ ایجاد کند. Thor می‌گوید این مشکل خودت است و او را به چین بر می‌گرداند و Radioactive Man نیز مانند بمب اتم در چین منفجر می‌شود.

17. Thor به هیتلر کمک می‌کند تا استالین را به قتل برساند. چرا Thor به هیتلر کمک کرد؟! زیرا او خیلی محترمانه از او خواهش کرد! ثور زمانی تبدیل به یک قاتل برای رژیم نازی شد، این موضوع به عنوان یک تفسیرِ متفکرانه در مورد اینکه چگونه جنگ می‌تواند حتی خاص‌ترین افراد را وادار به انجام کارهای اشتباه کند، در نظر گرفته شد. عمیق، اما به شدت تاریک…

18. Thor نمی تواند در هوا پرواز کند و این قدرت چکش اوست.

19. در واقع بیشتر قدرت‌هایی که Thor دارد،  ریشه در چکش اوست.

20. در جنگی که بین Thor و Nick Fury اتفاق می‌افتد، Nick Fury چیزی را در گوش Thor می‌گوید که باعث می‌شود او لیاقت داشتن چکش را از دست بدهد. این وِرد یا Spell تا به امروز ناشناخته است.

21. در یکی از نبرد‌های بین تونی استارک و ثور تونی لباسی را پوشید که از آلیاژ آزگاردی ساخته بود. اما باز هم نتوانست جلوی ثور دوام بیاورد و گریخت.

22. Sam Raimi را همه با سه گانه Spider-Man می‌شناسیم. اما جالب است بدانید که او می‌خواست سه گانه‌ای درباره ثور بسازد که 20 Century Fox با این کار موافقت نکرد و او را وادار به ساخت Spider Man کردند.

بررسی سریال Loki

23. تام هیدلستون در ابتدا قرار بود نقش ثور را ایفا کند، اما در تست بازیگری، او همه را متقاعد کرد که برای لوکی، خدای شیطان، مناسب‌تر است. مطمئنا تام از پس نقش ثور نیز به خوبی برمی‌آمد اما خیلی خوشحالیم که او موفق به اینکار نشد و در عوض نقش لوکی را ماندگار کرد.

امیدواریم از مطلب معرفی شخصیت Thor خدایِ رعد لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها