معرفی اعضای گروه چهار شگفت انگیز

چهار شگفت انگیز (Fantastic Four) یکی از گروه‌های ابرقهرمانیِ کمیک‌های مارول هستند که استن لی و جک کیربی خالقین این سری کمیکها می‌باشند. شماره اول کمیکهای این گروه ابرقهرمانی در سال ۱۹۶۱ منتشر شد. داستان شکل‌گیری این گروه از این قرار است که Martin Goodman در حال گلف‌بازی کردن با یکی از سران کمپانی‌ رقیب، DC که در آن زمان نامشان National Periodical Publication بود. در حین بازی کردن، بحث بر سر موفقیت کمیکهای Justice League شکل می‌گیرد و فروش بسیار بالای آنها، اما مارول گروهی ابرقهرمانی نداشت که بتواند با JLA رقابت کند. بنابراین Martin Goodman به سراغ میز Stan Lee رفت و دستور داد که گروهی ابرقهرمانی برای رقابت با JLA بسازد. در ادامه با “معرفی اعضای گروه چهار شگفت انگیز” همراه ما باشید.

لیست اصلی : معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان دنیای مارول

معرفی اعضای گروه Fantastic Four

معرفی اعضای گروه چهار شگفت انگیز

۱. رید ریچاردز(Reed Richards): او رهبر گروه چهار شگفت‌انگیز و شوهر Invisible Girl است. او یکی از باهوش‌ترین آدم‌های دنیای Marvel است. او می‌تواند بدن خود را به هرمیزانی‌ که می‌خواهد کِش دهد و بسیار انعطاف‌پذیر است. او نسبت به الکتریسیته و حملات فیزیکی ایمن است و به طور محدود می‌تواند تغییر شکل (Shapeshifting) دهد.‌

۲. سوزان استورم ریچاردز(Susan Storm Richards): او را با نام Invisible Women نیز می‌شناسند و خواهر بزرگ Human Torch است. او در نبود Richards رهبری گروه را بر عهده دارد. نامرئی شدن قدرت فرابشری اوست، او همچنین این قدرت را می‌تواند به صورت میدانی انرژی که بر روی اشیاء درون شعاع خودش تاثیر می‌گذارد فعال کند.

۳. جاناتان استورم (Human Torch): او برادر کوچک سوزان است. او دارای قدرت Pyrokinesis است که باعث می‌شود تمام بدنش با آتش پوشیده گردد. او با این قابلیت قادر است در هوا پرواز کند. بخاطر همین او نسبت به هر مدل انرژی گرمایی ایمن است.

۴. چیز(Thing): او را با نام بنجامین جیکوب گریم (Benjamin Jacob Grimm) نیز می‌شناسند. او ظاهری مانند گالم‌های سنگی دارد و نفوذناپذیر است. او دارای قدرت، دوام و مهارت‌های مبارزه تن‌به‌تن است.

عده‌ی دیگری از دنیای مارول و گروه‌های دیگر هم عضو این گروه بوده‌اند ولی ما قصد داریم این چهار عضو اصلی و بنیان‌گذار را معرفی کنیم.

حقایقی درباره گروه چهار شگفت انگیز (Fantastic Four):

۱. رید ریچارد جزو یاهوش‌ترین کاراکترهای دنیای مارول است البته نه به اندازه Hank Pym و یا تونی استارک. او به جادو اعتقادی ندارد ولی Doctor Doom (دشمن اصلی چهار شگفت انگیز) او را در مکانی جادویی اسیر کرد، زیرا می‌دانست که ریچاردز قادر نیست از آنجا فرار کند چون که او جادو نمی‌داند. این مکان یک کتابخانه پر از کتاب‌های جادویی بود. اما به لطف Astral Projection یا روح عرفانیِ Dr. Strange او توانست جادو بیاموزد و از آن کتاب‌خانه فرار کند.

معرفی اعضای گروه چهار شگفت انگیز

۲. حتما Bill Murray را می‌شناسید یکی از بازیگران سرشناس هالیوود که در فیلم‌های کمدی ایفای نقش کرده است. جالب است بدانید که او در سال ۱۹۷۵ در یک برنامه رادیویی نقش Human Torch را برعهده داشته است.

۳. در طول وقایع موسوم به Inferno رید ریچاردز و سوزان استورم به گروه Avengers پیوستند. البته Gilgamesh از گروه Eternalها هم جزو گروه Avengers بود.

۴. فلسفه پشت قدرت‌های اعضای چهار شگفت‌انگیز به چهار عنصر اصلی طبیعت یعنی؛ آب، باد، خاک و آتش برمی‌گردد.

معرفی اعضای گروه چهار شگفت انگیز 1

۵. زمانی که سوزان قرار بود فرزند دوم خود را به‌دنیا بیاورد، رید ریچاردز حضور نداشت تا او را کمک کند و چون جاناتان هم دست‌پاچه شده بود، تنها کسی به ذهنش رسید که می‌تواند به او کمک کند، Doctor Doom بود. Doom موفق شد نوزاد را سالم به دنیا بیاورد ولی یک درخواست داشت، اینکه بچه را او نام‌گذاری کند. او نام دختر بچه را Valeria گذاشت. بعدها مشخص شد Valeria نام زنی بوده است که او زمانی عاشق بوده و خودش آن زن را کشته است. اولین کلمه‌ای که این نوزاد بر زبان آورد Doom بود.

۶. همه‌ی اعضای Fantastic Four حداقل یکبار طعم مرگ را چشیده‌اند و دوباره به نحوی برگشته‌اند. البته که آنها با خلافکاران خیابانی مبارزه نمی‌کنند بلکه با دشمنانی که زمین و مردم زمین را تهدید می‌کنند روبرو می‌شوند.

۷. جالب است که بدانید در کمیکهای اولیه Thing در واقع ظاهرش انسانی بود و با پوشیدن لباسی که او را شبیه غول سنگی می‌کرد، بدان صورت که ما می‌شناسیم در می‌آمد.

معرفی اعضای گروه چهار شگفت انگیز

۸. گالاکتوس کسی که کهکشان‌ها و سیارات را نابود می‌کند، یک وردست دارد به نام Herald of Galactus و جاناتان استورم نیز زمانی این عنوان را در اختیار داشت.

۹. در شماره ۵۵۱ام کمیکهای FF آنها به بهشت می‌روند و در می‌یابند که خدا خیلی شبیه Jack Kirby است! او اجازه می‌دهد آنها Thing را بیابند و دوباره به زمین برگردانند.

۱۰. بعد از رخ دادن یکسری وقایع و خرابی‌هایی که FFها در نیویورک به بار آوردند. دادگاه حضانت بچه‌های سوزان و رید را از آنها صلب کرد و آنها را شایسته‌ی پدر و مادر بودن ندانست!

۱۱. بعد از آنکه Ben Grimm (Thing) فهمید دوست‌دخترش با جاناتان دیگر عضو FFها قرار می‌گذارد، گروه را ترک کرد و به عنوان کشتی‌کج کار مشغول کار شد!

معرفی اعضای گروه چهار شگفت انگیز 2

۱۲. در Earth-1610 که با نام The Ultimate Universe نیز آن را می‌شناسیم، Reed Richards یک ابرشرور است.

۱۳. در یکی از کمیکها وقتی Magus دستکش بی‌نهایت را بدست آورد، حرکت جالبی زد، او تمام تصمیمات خوب و بد را از عالم حذف کرد تا بتواند خود قاضی این تصمیمات شود. این اتفاق باعث شد انسان‌ها از درون دچار تزلزل و پریشان خاطری شوند و از برون عصبی و پرخاشگر و در نتیجه همه به جان هم افتادند و کسی خوب و بد را نمی‌دانست. از طرفی سوزان که دچار مخاطرات درونی شده بود، نتوانست خود را کنترل کند و با هم گروهی‌هایش به نبرد برخواست.

معرفی اعضای گروه چهار شگفت انگیز

۱۴. پسر سوزان و ریچاردز به نام فرانکلین یک جهش‌یافته بسیار قدرتمند است که در واقع از تمام جهش‌یافته‌ها قدرتمندتر است. زیرا او قادر است یک Reality را به اراده‌ی خود کنترل کند!

۱۵. گروه FFها قدیمی‌ترین تیم ابرقهرمانی مارول هستند، X-Men و Avengers در سال ۱۹۶۳ شکل‌گرفتند ولی Fantastic Four در سال ۱۹۶۰ تشکیل شد. در شماره ۲۱ام آنها با هیتلر نیز جنگیدند!

۱۶. در سال ۱۹۶۲ و در شماره۹ام گروه FF تمام دارای‌ایش را از دست داد. برای اینکه خرج خود را درآورند بازی در یک فیلم سینمایی را پذیرفتند که در آن نقش دزدان بانک را بازی کردند!

معرفی اعضای گروه چهار شگفت انگیز

۱۷. بعد از آنکه ریچاردز موفق شد Doom را به جهنم بفرستد. قلمرو Doctor Doom یعنی Latveria دیگر بی‌صاحب ماند و ریچاردز تصمیم گرفت کنترل آنجا را بدست بگیرد.

۱۸. یکی از حقایق بسیار جالب درباره Valeria دختر سوزان و رید این است که او قبل از تولد ماجراهایش آغاز شده است!چگونه؟ نوزادی که Doctor Doom به دنیا آورد، بخاطر انتشار امواج تابشی بسیار مهلک، مرده به دنیا می‌آید! فرانکلین این بچه را به Reality دیگری می‌فرستد که در آن دنیای موازی، Valeria توسط سوزان و پدرش Doctor Doom بزرگ می‌شود. سپس او به زمین اصلی می‌آید و به FFها کمک می‌کند تا Abraxas که دنیا‌ها را تهدید می‌کند را از بین ببرند. Valeria و برادرش فرانکلین(پسر اول سوزان) گالاکتوس را از گور بلند می‌کنند و با استفاده از قدرت Ultimate Nullifier واقعیت را دوباره به شکل اول بر می‌گردانند. حال این واقعیت دوباره Reset شده، سوزان زایمانی راحت‌تر دارد و با اینکه هنوز تشعشعات سره جایش است، به طورکلی با کمک Doctor Doom نوزاد آنها سالم به دنیا می‌آید.

۱۹. پوست بدن Thing بسیار سخت و در عین حال انعطاف‌پذیر است. او حتی مشت‌های Hulk را هم می‌تواند تحمل کند. بنابر تئوری‌های طرفداران و داخل خود مارول Thing احتمالا فناناپذیر است.

۲۰. در سال ۱۹۸۴ و در وقایع موسوم به Secret Wars ما شاهد این بودیم که Thing می‌توانست از انسان به Thing و بالعکس تبدیل شود.

معرفی اعضای گروه چهار شگفت انگیز 3

۲۱. حتما با Council of Ricks یا شورای ریک در انیمیشن Rick and Morty آشنایی دارید شورایی که تمام ریک‌ها آن را تشکیل داده‌اند تا از Rickها در برابر دشمنان دفاع کنند. هر Rick یک Morty را به عنوان همکار در اختیار دارد. در واقع ایده مسخره شورای ریک‌ها از کمیکهای مارول گرفته شده است!

در دنیای مارول سه Reed Richards وجود دارند که Council of Reeds را تشکیل داده‌اند. این سه عضو دو ویژگی مشترک دارند: اولی آنکه هیچکدام تحت سرپرستی پدرشان Nathaniel Richards بزرگ نشده‌اند و دیگری که عقل از سرتان خواهد برد، این است که هر سه اینها دستکش ابدیت متعلق به Reality خود را در دست کرده‌اند!

۲۲. جمله‌ی معرف Dom در Fast And Furious چی بود؟ خانواده از همه چیز قدرتمندتر است، درسته! گروه Fantastic Four هم جمله‌ای مشابه دارند.

امیدوارم “معرفی اعضای گروه چهار شگفت انگیز” از مطلب مورد نظر لذت برده باشید.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها