بررسی فصل اول سریال The Mandalorian

سریال The Mandalorian یکی از مورد انتظارترین سریال های سال ۲۰۱۹ چند روزی است که به پایان رسیده است.این سریال در ۸ قسمت از تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹ تا ۲۷ دسامبر ۲۰۱۹ از دیزنی پلاس پخش شد. به خاطر موفقیت این سریال در فصل اول ،فصل دوم این سریال در سال ۲۰۲۰ ادامه پیدا خواهد کرد. با سایت ساعت هفت ، با بررسی فصل اول سریال The Mandalorian همراه باشید.

اگر به دنبال خواندن مطالب بیشتر در مورد سریال های برتر می گردید به لیست بهترین سریال ها مراجعه کنید…

(هیچ اسپویلی در کار نیست با خیال راحت بخوانید)

سریال The Mandalorian

خلاصه و پیش زمینه ی داستان…

در ابتدای بررسی سریال The Mandalorian باید کمی در مورد اینکه این اسم در مورد چه شخص یا چه گروهی است صحبت کنیم تا بیشتر با حال و هوای سریال آشنا شوید. مندلورین‌ها گروهی در دنیای جنگ ستارگان هستند که در سیاره‌ی ماندلور ساکن بودند. آنها در حقیقت جایزه بگیران دنیای جنگ ستارگان محسوب می‌شوند. آنها به ازای انجام ماموریت پول و یا آلیاژهای نادر (بیشتر بسکار مقاومترین آلیاژ دنیای جنگ ستارگان) دریافت می‌کنند. اما اکنون چند سالی است که Galactic Empire (که فرمانروایی دیکتارگونه تمام کهکشان را در دست داشتند) متلاشی شده و مندلورین‌ها نیز دیگر قدرت سابق خود را ندارند و در زیرِ زمین به شکل مخفیانه زندگی می‌کنند و با انجام ماموریت‌های کوچک زندگی را می‌گذرانند. اکنون قدرت دست گروهی جدید به نام New Republic افتاده که می‌خواهد مسیر صلح آمیز جدیدی را برود و صلح را به کهکشان بازگرداند. داستان در دل کهکشان‌های دور و در مورد یک جایزه بگیر تنها و ماجراجوست… او یک مندلورین‌ بسیار ماهر است. او اسمی ندارد و همه او را مندلورین‌ یا مَندو صدا می‌کنند. وقتی به او یک ماموریت داده می‌شود که یک موجود ۵۰ ساله را پیدا و تحویل دهد او با Baby Yoda آشنا می‌شود. موجودی عجیب و کوچک که تمام داستان و ماجراجویی‌های او را تحت تاثیر قرار می‌دهد و…

سریال The Mandalorian

در دل کهکشان ها…

سریال The Mandalorian یکی از سریال‌های جذاب و متفاوت اواخر سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید از این سریال لذت ببرید باید بدانید که ماجرا و دنیای سریال در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد. جایی که سفر در دل کهکشان‌ها به یک امر روزمره تبدیل شده است. دنیایی که دیگر جنگ‌های زمینی معنایی ندارند و قدرت طلبان کهکشانی با ربات‌های فوق پیشرفته به دنبال تبدیل شدن به قدرتِ اول کهکشان‌ها هستند. اگر می‌خواهید از این سریال خوشتان بیاید باید با موجودات عجیب و غریب فضایی رو به رو شوید. سفر بین سیارات را عادی بپندارید و موجودات مختلف در ستارگان و سیاره ها با رفتارهای مختلف را بپذیرید.

وقتی از این نقطه عبور کردید این سریال جذابیت‌های بسیار زیادی برایتان بوجود خواهد آورد. مخصوصا شخصیت‌هایی که در این سریال هستند و داستانِ جذابی که در رگ‌های این سریال در جریان است، باعث می‌شود شما مجذوب داستان و ماجراجویی‌های شخصیتها مخصوصا مَندو شوید. همچنین وجود سیاره‌های مختلف ، نشان دادن داستان‌هایی ناشناخته و موجودات عجیب باعث شده هر قسمت حس جذاب و جدید برایتان بوجود بیاورد.

البته نمی توان گفت تمام قسمت‌ها به صورت یک دست جذاب و بدون نقص هستند. در برخی قسمت‌ها ضعفِ شخصیت پردازی و داستانی کاملا مشهود است. مثلا قسمت پنجم و ششم، داستان و شخصیت‌هایی کاملا ضعیف دارد و این قسمت‌ها بیشتر برای پر کردن زمان سریال استفاده شده‌اند. اما وقتی به صورت کلی به سریال نگاه می‌کنیم این سریال قطعا یکی از سریال‌های ویژه‌ی ۲۰۱۹ محسوب می‌شود.

سریال The Mandalorian

شخصیت‌های دوست داشتنی

یکی از برجسته ترین نکاتی که در سریال مَندِلورین از آن لذت خواهید برد و برایتان خاطر انگیز نیز خواهد شد شخصیت‌های دوست داشتنی سریال است. خودِ شخصیت مَندو یک فرد حرفه‌ای ، پایبند به اعتقادات قبیله‌اش و فردی‌ست که می‌توان به او اعتماد کرد. به خاطر همین به زودی در دل شما جای می‌گیرد و به یک شخصیت بسیار دوست داشتنی برایتان تبدیل می‌شود. یکی از خصوصیات این شخصیت تنفر شدید او از اندرویدها و ربات‌هاست که ریشه در کودکی او دارد. شخصیت بعدی که به نظرم یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های چند سال اخیر در دنیای سریال‌هاست شخصیتِ Baby Yodaست . شخصیتی که در حقیقت تمام طعمِ حقیقی سریال به وجود او در صحنه‌های مختلف بستگی دارد‌. با دیدن او لبخند می‌زنید و یک حس خاص به او پیدا خواهید کرد. او یکی از بامزه‌ترین شخصیت‌هایی است که در سال‌های اخیر در سریال‌ها دیده شده است. شخصیت‌های دوست داشتنی و قدرتمند به اینجا ختم نمی‌شود بلکه این سریال پر از شخصیت‌های جذاب و داستان‌های هدف دار و قوی است. یکی از دلایلی که موفقیتِ این سریال در فصل بعدی نیز می‌تواند تضمین شود وجود همین شخصیت‌ها با داستان‌های قوی در پس زمینه‌ی آنهاست.

صحنه‌های اکشن اغراق آمیز اما…

شاید برخی صحنه‌های نبرد به دور از هیجان و اغراق‌آمیز ساخته شده باشند. مثلا اینکه چطور می‌شود چند نفر در جلوی یک لشکر بایستند و هیچ مشکلی نیز برایشان بوجود نیاید. این نبردها بسیار اغراق‌آمیز و قابل پیش‌بینی ساخته شده‌اند. اما این نکته قابل ذکر است که در حقیقت این نبردها برای پیش برد بار دراماتیک و داستان سریال به کار گرفته می‌شوند نه اینکه Mandalorian فقط سریالی باشد که اکشن‌های هیجان انگیزِ پوچِ تو خالی و پر از جلوه‌های ویژه داشته باشد. به هیچ عنوان اینطور نیست بلکه صحنه‌های هیجان انگیز و اکشن به کمک داستان و حتی شخصیت پردازی آنها می آیند. چیزی که امروزه در فیلم های اکشن هالیوود کاملا به فراموشی سپرده شده است. اما سریال به خوبی در این راه قدم برمی دارد و در این زمینه قابل قبول عمل می‌کند.

هر قسمت شاهد سفر به یک سیاره‌ی متفاوت از نظر بصری و همینطور مردم و موجودات مختلف با داستان‌های گوناگون هستیم. علاوه بر این داستان‌های فرعی داستان اصلی نیز در رگ‌های سریال در حال روایت و بازگویی است. هر قسمت کوتاه ولی جذاب درست شده اند و همین موضوع باعث شده شما بتوانید در بین برنامه‌هایتان یک جای خالی برای دیدن قسمت‌های این سریال باز کنید، و مطمئن باشید ارزشش را هم دارد.

سریال The Mandalorian

نگاه آخر

سریال در دو قسمت پایانی به اوج خود می‌رسد و صحنه های اکشنِ هیجان انگیز و جذاب ، با شخصیت‌های دوست داشتنی و قوی ترکیب می‌شوند. و سریال شکلِ جدی و اصلی خود را به شما نشان می‌دهد. صحنه هایی دراماتیک و غیر قابل پیش بینی منتظر شما در دو قسمت پایانی سریال هستند که مطمئنا برایتان خاطره انگیز خواهند بود. همچنین در این دو قسمت به صورت کامل با شخصیت‌های سریال و پیش زمینه‌ی داستانی آنها آشنا خواهید شد و به نوعی سریال به شکلی کامل به پایان می‌رسد و شما را به عنوان بیننده دست بسته نمی‌گذارد. بلکه داستان فصل به خوبی تمام می‌شود و اتفاقاتی جذاب زمینه ساز فصلِ بعدی سریال می‌شود.

بازیگر نقش اصلی سریال Pedro Pascal در نقش مندِلورین با اینکه در کل سریال کلاه خودش را از سرش در نمی‌آورد (به نوعی این راه و رسم مندِلورین‌هاست که جلوی هیچ موجود زنده‌ای حق ندارند کلاه خود را بردارند) ولی از پس نقشش به خوبی بر آمده و حال و هوای سریال را بسیار جذاب و ویژه کرده است. بازیگران دیگر سریال نیز به خوبی از پس شخصیت‌های خود بر آمده‌اند. و در قسمت های پایانی نیز با ورود شخصیت‌هایِ منفیِ جدیِ سریال به نوعی آینده‌ی سریال در فصل بعدی تضمین می‌شود. (البته به خاطر اسپویل نشدن از آوردن اسم و چهره‌ی آنها خودداری می‌کنیم)

سریال The Mandalorian

صحنه‌های موجود در سریال به همراه اتمسفرهای سیاره‌های مختلف و گریم‌های قابل قبولِ موجودات فضایی مختلف حال و هوای ویژه ای به این سریال داده‌اند . بودجه ی 15 میلیون دلاری هر قسمت از این سریال دست سازندگان را برای ساخت هر چه با کیفیت تر این سریال باز گذاشته و سازندگان محیطی کاملا باکیفیت و باورپذیر را برای این سریال خلق کرده‌اند که قابل تحسین و حیرت انگیز است. همچنین آهنگ‌های سریال بسیار شنیدنی و به حال و هوای موجود در سریال کاملا می‌آیند و شما را وارد دنیای جایزه بگیریِ مندِلورین می‌کند و فضای سریال را جذاب‌تر کرده‌اند.

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز سریال The Mandalorian فصل اول

عالی

داستان قوی، شخصیت‌های دوست داشتنی و کیفیت خوب صحنه‌های اکشن و اتمسفرِ قابل قبولِ سریال یک انتخاب ویژه برای بیننده‌ها بوجود آورده‌اند. به طوری که حتی اگر علاقه‌ای به دنیای جنگ ستارگان هم نداشته باشید باز جذبِ داستان و اتمسفر دوست داشتنی آن خواهید شد و تا انتها آن را دنبال خواهید کرد. مطمئنا در فصل‌های آینده می‌توان چشم‌انداز ویژه‌ای برای این سریال پیش بینی کرد.

امیدوارم از مطلب “بررسی فصل اول سریال The Mandalorian” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Toopak
Toopak

خیلی سریاله خوبیه هرکی ندیده از دستش نده مرسی از متن خوبتون ،عالی بود