بررسی بازی Death’s Door / درِ مرگ

Death’s Door / درِ مرگ بازیی اکشن ماجراجویی است که توسط گروهِ کوچک و مستقلِ Acid Nerve ساخته شده و در تاریخ 20 ژوئیه 2021 توسط Devolver Digital برای پلتفورم‌های Xbox One, Xbox Series X, PC منتشر شده است. امروز می‌خواهیم این بازی مستقلِ بزرگ را به شما معرفی کنیم تا بیشتر با نکات مثبت و منفی آن آشنا شوید. با سایت ساعت هفت با بررسی بازی Death’s Door همراه باشید.

بررسی بازی Death's Door / درِ مرگ

بررسی بازی Death’s Door / اسرار پشت دروازه مرگ

اتوبوسِ عجیبِ معلق در هوا در ایستگاه نهایی می‌ایستد و کلاغ سیاهِ داستان از آن پیاده می‌شود. شمشیرِ قرمز رنگِ روی دوشش در محیط سیاه و سفید خودنمایی می‌کند. به نظر، کلاغ در حال ورود به مقرِ خاصی است! از همان ابتدا همه چیزِ این مکان عجیب به نظر می‌رسد از لوله‌های در دست تعمیر برای چندین سال، گِیتِ فلزیابی که انگار فقط برای دکور در این مکان قرار گرفته یا پله‌های پیچ در پیچی که به هیچ ختم می‌شوند. در بالای پله‌ها به یک دفتر عجیب می‌رسید. دو کلاغ مشغول کارهای دفتری و یک کلاغِ بزرگ که به نظر رئیس این دفتر است روی میزش لم داده و چرت می‌زند. بعد از صحبت‌های عجیب و غریبِ کلاغِ پشت میز دری اسرار آمیز در بالای محیط ظاهر می‌شود… در حقیقت اینجا دفتر شکارچیان روح است و شما در نقش کلاغی به جمع‌آوری روح‌هایی که زمان خروج آنها فرا رسیده می‌پردازید و آنها را به خزانه روح بازمی‌گردانید! شما باید پا به دنیایی بگذارید که “مرگ” چند وقتی است در آن ناپدید شده و کسی در آنجا نمی‌میرد و موجودات پس از انقضای خود به اشکال عجیبی تبدیل شده‌اند! راز این دنیای عجیب چیست؟

بررسی بازی Death's Door / درِ مرگ

بازی Death’s Door از آن عناوین در دنیای گیم محسوب می‌شود که از همان دقایقِ ابتداییِ تجربه‌اش، برایتان به اثری متمایز تبدیل خواهد شد. تفاوتی که از گیم‌پلی تا طراحی منحصر به فرد مراحل و داستان بازی ادامه پیدا می‌کند. گیم‌پلی بازی ساده در عین حال عمیق و جذاب با اِلِمان‌های رنگارنگ در مراحل مختلف است. طراحیِ مراحل، هوشمندانه و زیباست و شما را درگیر بازی می‌کنند. داستان بازی منحصر به فرد و غیرقابل پیش‌بینی است و کل این‌ها در یک محیط و اتمسفر منحصر به فرد ترکیب شده تا بازی “درِ مرگ” را به یک اثر خاص و ماندگار تبدیل کند.

توسعه دهندگان مستقل در چند سال گذشته بدون بودجه‌های هنگفت و با گروه‌هایی بسیار کوچک دست به ساخت بازی‌های هنری و ماندگار زدند. پارسال بازی Hades از جمله این بازی‌ها بود که توانست نظرات بسیاری را به خود جلب کند و جوایز بیشماری را از آن خود کند. اما همیشه بازی‌های مستقل عالی نیستند و اکثرشان حتی در راضی کردن کسانی که به طور جدی دنیای گیم را دنبال نمی‌کنند نیز دچار مشکل هستند. با این وجود هستند ایده‌های خاص و نابی که به یکباره از ناکجا آباد سر و کله‌شان پیدا می‌شود و غافلگیرتان می‌کنند!

بررسی بازی Death's Door / درِ مرگ

Death’s Door ترکیبی از سبک‌های اکشن، پلتفورمر، ماجراجویی، معمایی و سبک سولز در دنیای گیم محسوب می‌شود. با هر مرحله که در بازی پیش می‌روید این ترکیب عمیق‌تر می‌شود و قطعات پازل گونه گیم‌پلیِ بازی با دستیابیِ شما به ابزارهای جدیدی که گیم‌پلیِ بازی در اختیارتان قرار می‌دهد کامل می‌شود. مانند یک کودکِ نوپا در ابتدا یک شمشیر و تیرکمان ساده در اختیار دارید و دشمنانی با طراحی عجیب که به راحتی می‌توانید از سدشان بگذرید و پیش بروید. اما این تازه آغاز راه است. وقتی که اولین باس بازی با آن طراحی خاص را از پیش رو بردارید و به مراحل جلوتر برسید تازه متوجه عمق بازی می‌شوید… قدم قدم بازی پیچیده و سختر از آنچه تصور می‌کنید می‌شود و محیط‌های متنوع با گیم‌پلی‌ منحصر به فرد به بازی جان می‌دهند. مراحل ساده با ترکیب با هم عمیق شده و دشمنان به ظاهر ساده با تغییرات خاص در هر مرحله مرگبارتر از قبل می‌شوند و چالش به همراه جذابیت در سراسر بازی جریان پیدا می‌کند.

دو نوع حمله سنگین و سبک در اختیار دارید و با استفاده از غلت خوردن می‌توانید از دست ضربات دشمنان فرار کنید تا به موقع به دشمنان عجیب بازی ضربه بزنید. همینطور یک جادو که در ابتدای بازی تیرکمان است و جلوتر شامل ابزارهای متنوعی می‌شود را نیز در اختیار دارید که می‌توانید از دور به دشمنان با آنها ضربه بزنید. غلت خوردن، ضربه زدن، فرار کردن، از دور شلیک کردن یک چرخه دائمی است که گیم‌پلی بازی را تشکیل می‌دهد و کم کم این ترکیب با ابزارهای مختلفی که به دست می‌آورید کاملتر می‌شود.

بررسی بازی Death's Door / درِ مرگ

شاید مهمترین دلیلی که از بازی Death’s Door خوشتان بیاید به جز گیم‌پلی سریع و دشمنان جذاب بازی که بازی را هیجان انگیز کرده‌اند، طراحی محیط بازی باشد. محیط بازی یک طراحی متمایز و نبوغانه را داراست که با دوربین ثابت ایزومتریکش دید خوبی را به بازیکن از محیط می‌دهد. این دوربین در برخی مواقع در هنگام مواجه شدن شما با یکی از اسرار بازی به شکل نبوغانه‌ای می‌چرخد تا شما دید بهتری نسبت به محل مخفی داشته باشید. محیط‌هایی لایه لایه که در هم ترکیب می‌شوند و گسترده‌ و عمیق‌تر می‌شوند. طراحی محیط به جد هوشمندانه است و از آن لذت خواهید برد. بازی دارای چهار محیط متمایز از لحاظ ظاهری، صداگذاری و آهنگ است. همینطور موجوداتی خاص و گیم‌پلی و ابزاری خاص در هریک از آنها تاثیرگذار هستند. با این وجود هستند بخش‌های مخفی که باید بعد از بدست آوردن تمام ابزارها به آنجا سربزنید تا اسرار بازی را کامل کنید. شاید بزرگترین مشکل بازی در این بخش نبود یک نقشه باشد تا شما در آن به راحتی بتوانید بخش‌هایی که از دست دادید را شناسایی کرده و اسرار بازی را کامل کنید. با این وجود، حتی بدون نقشه نیز طراحی محیط زیبای بازی مشکلی جهت گشت‌زنی برایتان بوجود نمی‌آورد و طراحی زیبای بازی به راحتی در ذهنتان هک می‌شود.

در بازی اسرار مختلفی وجود دارد. از کریستال‌هایی که با پیدا کردن آنها تعداد خون و همینطور جادوی خود را  می‌توانید افزایش می‌دهید گرفته تا  تمام جادوها و ابزارهای بازی که با کشتن باس‌های خاصی قابل ارتقا هستند که این باس‌ها نیز در بازی مخفی شده‌اند. این دو مهمترین رازهای بازی هستند. همینطور دانه‌هایی در محیط وجود دارد که با کاشتن در داخل گلدان‌هایی رشد می‌کنند و با استفاده از آنها می‌توانید خون خود را پر کنید.  دیگر اسرار بازی یک سری وسیله خاص است که در سراسر محیط بازی مخفی شد‌ه‌اند و به نوعی کلکسیون وسایل گم شده هستند و با اینکه چیزی به گیم‌پلی اضافه نمی‌کنند اما روش خوبی هستند تا بازیکن را ترغیب به جستجو در بازی کنند. آخرین مورد نیز سلاح‌های مختلفی است که می‌توانید در محیط پیدا کنید که نبردهای بازی را متنوع می‌کنند.

بررسی بازی Death's Door / اسرار پشت دروازه مرگ 1

در بازی Death’s Door با شکست دادن هر دشمن مقداری Soul یا روح بدست ‌می‌آورید که می‌توانید از آنها در مقرِ اصلی برای ارتقای بخش‌های مختلف کلاغ خود استفاده کنید تا در هنگام نبرد قدرتمندتر شوید. با این وجود این قدرتمند شدن زیاد در طول نبرد با دشمنان قویتر به چشم نمی‌آید. همینطور در بازی بارها و بارها شکست خواهید خورد اما برخلاف بازی‌های سبک سولز اینجا شما با هربار مردن هیچ چیزی را از دست نخواهید داد و روح شما کم نمی‌شود و فقط تمام دشمنان معمولی که کشتید بازخواهند گشت. بازی در درهای مخصوصی که در طول محیط پیدا می‌کنید ذخیره می‌شود و با هر بار مردن به آن آخرین دری که آن را باز کردید (تمام درها به مقر اصلی می‌رسد)، باز می‌گردید.

نتیجه گیری…

Death’s Door یکی از بهترین بازی‌هایی است که می‌توانید در سال 2021 آن را تجربه کنید. مبارزات متعادل که تا انتها چالش برانگیز و جذاب باقی می‌مانند. مبارزه با باس‌های بازی که دارای فازهای متنوعی هستند و روش‌های بکری برای کشتن هریک در بازی وجود دارد و با تمرکز کردن بدون از دست دادن هیچ خونی می‌توانید حتی سخترین دشمنان بازی را شکست دهید. محیط‌های متنوع با معماری هوشمندانه، داستان و کاراکترهایی با طراحی نو، اتمسفر منحصر به فرد، طراحی مراحل کم‌نظیر، معماهایی جذاب و وابسته به گیم‌پلی، رمز و رازهای زیادِ موجود در بازی، گرافیک هنری خیره کننده بخشی از نکات مثبت بازی محسوب می‌شوند. وجود نداشتن نقشه در بازی، کنترل آزار دهنده در برخی بخش‌های بازی، نبود New Game+ از نکات منفی بازی محسوب می‌شود. در کل Death’s Door تعادلی خاص بین لحظات چالش برانگیز و سرگرم‌کننده  برایتان بوجود می‌آورد و تبدیل به یکی از بهترین ماجراجویی‌های امسالِ شما در صنعت گیم خواهد شد، این بازی به یادماندنی را از دست ندهید.

بازی Death’s Door

بررسی بازی Death's Door / درِ مرگ
بازی Death's Door / درِ مرگ

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(عالی)

(عالی)

اسرار پشت دروازه مرگ

محیط‌های متنوع با معماری هوشمندانه، داستان و کاراکترهایی با طراحی نو، اتمسفر منحصر به فرد، طراحی مراحل کم‌نظیر، معماهایی جذاب و وابسته به گیم‌پلی، رمز و رازهای زیادِ موجود در بازی، گرافیک هنری خیره کننده بخشی از نکات مثبت بازی محسوب می‌شوند. وجود نداشتن نقشه در بازی، کنترل آزار دهنده در برخی بخش‌های بازی، نبود New Game+ از نکات منفی بازی محسوب می‌شود. در کل Death’s Door تعادلی خاص بین لحظات چالش برانگیز و سرگرم‌کننده برایتان بوجود می‌آورد و تبدیل به یکی از بهترین ماجراجویی‌های امسالِ شما در صنعت گیم خواهد شد، این بازی به یادماندنی را از دست ندهید.

امیدواریم از مطلب “بررسی بازی Death’s Door” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها