بررسی بازی Halo Infinite 

بازی Halo Infinite در تاریخ ۸ دسامبر ۲۰۲۱ برای Microsoft Windows و Xbox Series X منتشر شد و به نوعی آغازگر نبرد کنسول‌های نسل نهم است. سازنده و توسعه‌دهنده‌ی این عنوان همچون عناوین پیشین استودیویِ 343 Industries است. این ششمین نسخه از سری هیلو و سومین قسمت از مجموعه‌ی Reclaimer Saga و دنباله‌ای برای قسمت پنجم، Halo 5: Guardians می‌باشد. اکشنی با زاویه دوربین اول شخص که برای آنها که با این مجموعه از کنسول Xbox تا XSX آن را تجربه کرده‌اند خاطره‌ای فراموش نشدنی و حماسه‌ای بی‌همتاست. در ادامه با بررسی بازی Halo Infinite همراه شما هستیم.

مطالب مرتبط با سری هیلو:

بررسی بازی Halo 3 / عظمت، شکوه و صلابت

بررسی بازی Halo 2: Anniversary / حلقه های ویرانگر

نقد و بررسی بازی Halo: Combat Evolved

بررسی بازی Halo Reach 

هفت موزیک متن برتر بازی های رایانه ای

بررسی بازی Halo Infinite

خلاصه‌ی داستان بازی Halo Infinite 

بخش داستانی بازی مربوط به نبرد Master Chief با گروهی به نام Banished (از گروه‌های سابق وابسته به نژاد Covenant) می‌شود که در ابرسازه‌ای (Megastructure) به نام Halo با نام کامل Zeta Halo در جریان است. این ابرسازه را نژادی بسیار باستانی به نام Forerunnerها ساخته‌اند و بیشتر از آنکه کلونی باشد و یا پناهگاهی برای در امان ماندن از چنگال Floodها یک سلاح برای از بین بردن آنهاست. یک سال بعد از حوادث Halo 5: Guardians فضاپیما‌ی UNSC Infinity توسط Banished مورد حمله قرار می‌گیرد و رهبر آنها Atriox در نبرد با Master Chief او را شکست داده و او را در فضا و خلاء رها می‌کند. شش ماه بعد خلبان UNSC Echo-216 اسپارتان را در خلاء پیدا می‌کند و او را نجات می‌دهد. سپس Chief به همراه Echo-216 وارد ابرسازه‌ی Zeta Halo – Indtallation 07 می‌شوند. قسمتی از این ابرسازه به دلایلی نامعلوم تکه‌تکه شده، بعد از آنکه وارد اتمسفر Halo می‌شوند، متوجه شده که تمام این ابرسازه توسط گروه Banished تسخیر شده است و…

بررسی بازی Halo Infinite

بررسی بازی Halo Infinite / شوتر اول شخص بی‌نهایت

تمام بخش‌های گیم‌پلی بازی به صورت اول شخص کارگردانی شده است و در جریان سینماتیک‌ها و صحنه‌های دراماتیک، دوربین از این زاویه خارج شده و به داستان سرایی در زاویه سوم شخص ادامه می‌دهد. وقتی پای اکشن در میان باشد دوباره دوربین به زاویه اول شخص برمی‌گردد، در جریان بازی شما علاوه بر سلاح‌های UNSC به سلاح‌ها و تجهیزات Covenantها نیز دسترسی دارید. این موضوع تنوع سلاح‌ها و تجهیزات نظامی را همچون عناوین قبلی بسیار وسیع ساخته است. در این نسخه به تجهیزات زره MasterChief دو وسیله به نام‌های Grapple Shot و Thruster اضافه شده است. Grapple Shot به شما این امکان را می‌دهد که به وسیله‌ی گیره‌ی آهنی‌اش و پرتاب آن به سطوح، دشمنان و آیتم‌ها آن‌ها را یا خود را به طرف آنها بکشید، چیزی شبیه به Grapple Shot بتمن با این تفاوت که کارایی این یکی از مالِ بتمن بیشتر است. Thruster که دوباره برگشته است و بازیکنان قدیمی را ذوق‌زده کرده است، تنها در مولتی پلیر بازی قابل دسترسی است. Thruster به شما کمک می‌کند که در برابر شلیک دشمنان از خود محافظت و در نبردهای نزدیک دست بالاتر را داشته باشید. این گجت به شما سرعت زیاد یا امکان Dashکردن‌های سریع به مدت ۵ ثانیه را می‌دهد. یادتان باشد تنها در مواقعی از این گجت استفاده کنید که یا وضعیت شما بحرانی است یا در نبردی رو در رو قرار دارید. با فشردن کلید RB در Xbox و یا Q در PC این قابلیت‌ها آزاد می‌شوند.

بررسی بازی Halo Infinite

سری Halo بازی  خطی است و امکان گشت‌وگذار در محیط آنچنان فراهم نشده است. البته زمین‌های نبرد با دشمنان بسیار بزرگ است که برای پیدا کردن تجهیزات مناسب امکان جستجو در محیط را به شما می‌دهد یا پیدا کردن دشمنانی که از دستتان فرار کرده‌اند. اما بخاطر قابلیت Grapple Shot محیط بازی مخصوصاً محیط داخل سازه‌ها کمی بزرگتر از حد معمول است تا بتوانید کمی به جستجو بپردازید. حال محیط خارجی و ابرسازه‌ی Zeta Halo نیز گسترده‌تر از حد معمول است و شاهد محیط‌های خطی بیشتری در سطح Halo هستیم. در سرتاسر این ابرسازه پایگاه‌های عملیاتی بسیاری وجود دارد که می‌توانید آنها را از دشمنان پاکسازی کنید و به عنوان نقطه‌ای برای Fast Travel از آنها بهره ببرید. در بخش مولتی‌پلیر همچنان شاهد مودهای کلاسیک مثل Slayer، فتح پرچم در قالب‌های 4v4 یا مود‌های مختلف Big Team Battle هستیم. در شماره‌های قبل شاهد 12v12 هم بودیم که همچنان برقرار است. چیز جدیدی که به این بخش اضافه شده علاوه بر Free-To-Play بودن Multiplayer بازی اضافه شدن توانایی‌هایی مانند Dashing، استتار یا دفع ضربات دشمنان یا به عقب راندن نارنجک‌های دشمن می‌شود این توانایی‌ها به مدت محدود فعال می‌شوند، که به شما در نبردها دست بالاتر را می‌دهند.

بررسی بازی Halo Infinite  / نقد بی‌نهایت

در نگاه اول Halo Infinite همان هیلو همیشگی است، چیزی کم ندارد و به لطف Grapple Shot حرکات محیرالعقول یا ژانگولرهایِ بسیار متنوع و متهورانه‌ای می‌توانید بر روی دشمنان پیاده کنید و این کار در بخش مولتی‌پلیر بازی به اوج خودش می‌رسد. Halo Infinite تفاوت‌اش با نسخه‌های قبلی در Semi-Open World بودن‌اش هست، 343 بعد از چند شماره حرکتی جدید در بازی اعمال کرده و سعی کرده در کنار کلیشه‌های سری Halo نوع‌آوری‌هایی شجاعانه در این سری اعمال کند. حال با Master Chief‌ئی طرف هستیم که می‌بازد، گروه تبعیدی Banished توانسته UNSC (United Nations Space Command) را شکست داده و کنترل ابرسازه‌ی Zeta Halo را بدست بگیرد. با از بین رفتن Infinity در Halo 5 معلوم نیست چه بلایی سر Cortana آمده است. 343 گفته است که Halo Infinite می‌تواند برای تازه‌کاران جایی برای شروع باشد ولی با توجه به اینکه باید بدانید در قسمت پنجم چه اتفاقاتی افتاده است و از طرفی باید بدانید در بازی استراتژیک Halo Wars 2 چه جریاناتی به‌وقوع پیوست، پس این گفته‌ی 343 که Halo Infinity برای تازه‌کاران می‌تواند شروع جدیدی باشد، نادرست است. وجود شخصیت‌های فرعی Echo-216 و Weapon که به جای Cortana در بازی در کنار Chief او را راهنمایی و یا کمک می‌کنند، بسیار جالب و شخصیت‌پردازی آنها بسیار خوب انجام گرفته است. Echo-216 مانند ما وقتی اسم Master Chief را می‌شنود ناخودآگاه عنوان قهرمان یا Hero را به کار می‌برد، Echo-216 تاریخ Chief و نبرد‌هایش و رشادت‌هایش را به یاد دارد و می‌داند که برای Master Chief غیر ممکن وجود ندارد ولی Weapon چیزی از گذشته‌ی Chief نمی‌داند و این تضادی که با Echo-216 ایجاد می‌کند، در طول داستان جالب است.

همانطور که در سطوح بالاتر به آن اشاره کردم Halo Infinite همچنان داستان و گیم‌پلی‌ای خطی ارائه می‌دهد ولی می‌توانید درون سازه‌های بزرگ آن کندوکاو کنید. در بین ماموریت‌های اصلی، چیزهای زیادی برای سَرَک کشیدن گنجانده شده است. از Marineهای گرفتار که در جستجوی کمک هستند، برج‌های پروپاگاندا تا هدف‌های با ارزش برای استخراج، که می‌توانند هر یک به جذابیت بازی بیافزایند. حتماً به سراغ برج‌های تبلیغاتی بروید زیرا در این مکان‌ها می‌توانید پادکستی را بیابید که Banishedها برای تبلیغات علیه انسان‌ها از آن استفاده می‌کنند و نژاد بشر را برای کهکشان‌ها وحشتناک توصیف می‌کنند که جنبه‌ی جالبی دارند و اگر زبانتان خوب باشد می‌توانید از آنها حسابی لذت ببرید. پایگهاه‌های عملیاتی FOB و پاکسازی آنها یکی از پرتکرارترین ماموریت‌های فرعی بازی است و از طُرق مختلف می‌توانید به آن یورش ببرید. می‌توانید یک Razorback را از Marine پر کنید و مستقیم از درب جلو بتاخت وارد پایگاه شوید و پارتی به راه بیاندازید و یا با یک Sniper همه را از دور مورد لطف و عنایت خویش قرار دهید.

سری Halo همواره سعی کرده گیم‌پلی‌ای متنوع با جزئیات فراوان ارائه دهد، همچون گذشته مراحلی وجود دارد که به نبردهای بزرگ ختم می‌شود و دود و خمپاره و ترکیدن پلاسماها چیزی است که از دیدنش هم لذت می‌برید هم با دیدن تَلی از جنازه‌ها از جنگ منزجر می‌شوید. البته Halo بازی ضد جنگ نیست ولی نبردهایش بسیار حماسی است. در این شماره هم نبردهایی بین زمین آسمان وجود دارد و یا با تانک وارد سازه‌ شدن و آتش‌بازی راه انداختن، هنوز هم این موارد نه تنها کهنه نشده بلکه با پیشرفت گرافیک خارق‌العاده نیز شده است.

یکی از ایراداتی که می‌شود به Halo Infinite گرفت این است که بخاطر Sandbox بودن بازی، امکان دسترسی به بعضی از محیط‌ها، بخاطر انجام یک ماموریت وجود ندارد و شما دوباره نمی‌توانید به آن قسمت سر بزنید. این مورد باعث می‌شود که ویژگی Skull در بازی که به شما امکان تکرار یک مرحله با Optionهای اختیاری را می‌داد نیز بیهوده به نظر برسد. زیرا بعضی مراحل واقعاً احتیاج به تکرار دارند و به قدری خوش ساخت هستند که التماس می‌کنند، تکرار شوند.

سخن آخر

اگر از طرفداران Halo هستید و کنسول XSX هم دارید پس چرا نشسته‌اید بازی Halo Infinite را تهیه کنید چراکه یکی از بهترین‌های این سری محسوب می‌شود. با توجه به بهینه بودن بازی بر روی PC به شخصه توانستم با سیستم نه چندان قدرتمند بازی را انجام دهم و از بازی هم نهایت لذت را بردم. این بازی از تمام رقیبان امسالش همچون Battlefield 2042 یا COD: Vanguard در زمینه‌ی Campaign و مولتی‌پلیر بسیار سرتر ظاهر شده و با توجه به رایگان بودن بخش Multiplayer بازی می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های شما در زمینه‌ی تجربه بخش چند نفره در سال‌های اخیر باشد. این بازیِ حماسی را به هیچ عنوان از دست ندهید.

بازی Halo Infinite

بررسی بازی Halo Infinite
بازی Halo Infinite

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(عالی)

(عالی)

شوتر اول شخصِ بینهایت

اگر از طرفداران Halo هستید و کنسول XSX هم دارید پس چرا نشسته‌اید بازی Halo Infinite را تهیه کنید چراکه یکی از بهترین‌های این سری محسوب می‌شود. با توجه به بهینه بودن بازی بر روی PC به شخصه توانستم با سیستم نه چندان قدرتمند بازی را انجام دهم و از بازی هم نهایت لذت را بردم. این بازی از تمام رقیبان امسالش همچون Battlefield 2042 یا COD: Vanguard در زمینه‌ی Campaign و مولتی‌پلیر بسیار سرتر ظاهر شده و با توجه به رایگان بودن بخش Multiplayer بازی می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های شما در زمینه‌ی تجربه بخش چند نفره در سال‌های اخیر باشد. این بازیِ حماسی را به هیچ عنوان از دست ندهید.

امیدواریم از مطلب “بررسی بازی Halo Infinite ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها