بررسی بازی Resident Evil 2 Remake/خیز دوباره وحشت /ترس، وحشت و بقا

در این مقاله قصد دارم نگاهی به بازی Resident Evil 2 Remake (ایول 2)  از کمپانی نام آشنای Capcom بیندازیم. بازی Resident Evil 2 Remake محصول سال 2019 است که برای پلتفرم های PC و XONE و PS4 منتشر شد. با ما در سایت ساعت 7 با بررسی بازی Resident Evil 2 Remake  همراه باشید.

دیگر مطلب مرتبط با دنیای Resident evil در ساعت هفت

معرفی بازی Resident Evil 4 Remake {تاریخ انتشار و اولین تریلر} (نسخه آینده)

بهترین بازی سری Resident Evil (جدید)

بررسی بازی Resident Evil 3 / بازگشت نمسیس

بررسی بازی Resident Evil Village / روستای وحشت

تاریخچه سری بازی Resident Evil / وحشت و بقا (کامل)

راهنمای بازی Resident evil 2 (کامل)

راهنمای بازی Resident Evil Village (کامل)

راهنمای بازی Resident evil 3 (کامل)

قرارمان ایستگاه پلیس شهر

اولین انتخاب من برعکس آمار خود CAPCOM که منتشر کرده بود نه Leon (که انتخاب بیشتر Playerها بود) که Claire بود، دختر جوانی که به امید پیدا کردن برادرش پا به بزرگترین کابوس زندگیش می گذارد. بازی با صحنه­ ی راننده کامیونی که در حال گوش کردن به رادیو درباره مصاحبه با فردی است که شاهد خورده شدن شخصی توسط یک زامبی بوده است،شروع می شود.

کمی جلوتر ناگهان بخاطر سهل انگاری راننده، کامیون به چیزی برخورد می کند، راننده که پیاده می شود متوجه می شود با یک دختر جوان تصادف کرده است. در حالی که این دست آن دست که می کند که چکار کنم و این چه غلطی بود که کردم دختر بلند می شود. از همین سکانس اول بازی متوجه می شویم که کارگردانان بازی قرار نیست مو به مو نسخه کلاسیک را بازسازی کنند. داستان بازی تغییر زیادی ندارد اما آنچه که نویسندگان در آن دست برده اند نحوه روایت داستان نسخه کلاسیک است. و در این کار موفق عمل کرده اند.

RE_3

داستانِ Resident Evil 2 همچون گذشته است

ارتباط و رابطه شخصیت ها با هم پرداخت بهتری دارد. رابطه Claire با Sherry و احساس مسئولیت Claire در قبال این دختر بچه مضطرب و وحشت زده و همینطور رفتار رئیس گونه Ada Wong با Leon که کم کم به رابطه احساسی بین آن دو تبدیل می شود و در انتها خیانت Ada و Leon ای که طعم تلخ فریب را می چشد، همه و همه به بهترین شکل در  این نسخه بازسازی شده، پیاده شده است.

داستانِ Resident Evil 2  همچون گذشته است، Claire Red-field دختری جوان که به دنبال برادر و تنها عضو خانوادش که برایش مانده به شهر Raccoon City پا می گذارد و Leon Scott Kennedy پلیس تازه کاری که برای خدمت در نیروی پلیس به شهر Raccoon City اعزام شده است. داستان بازی بسته به انتخاب شما که با کدام یک بازی را شروع کنید تفاوت دارد. اما نقطه شروع و پایان هردو یکی است. نویسندگان درون داستان صحنه های قافل گیری زیادی قرار داده اند که به روایت بهتر و تزریق حس ترس و دلهره در مخاطب تاثیر شایانی داشته است.

Mr.X و Licker ها

همچون صحنه معرفی Mr.X و همینطور اولین صحنه مواجه شدن با Licker ها که به نظرم از نسخه کلاسیک بهتر از آب درآمده است. به همین صورت برای جلوگیری از حس یک نواختی در بازی شاهد افزودن قسمت های جدید در بازی هستیم. مثلاً در سناریو Claire سکانس یتیم خانه بسیار جذاب و عالی کار شده است که سکانس مورد علاقه خود من هم هست. یا در سناریو Leon وقتی در تعقیب Annette مادر Sherry  هستیم برای مدتی کنترل Ada را به عهده می گیریم. این تغییرات اندک در روایت داستان یا قافل گیری های بازی با این که زیاد نیستن اما به باعث می شوند تا شما هر بار منتظر اتفاق جدید باشید با این که از قبل درباره داستان بازی می دانید، اما نویسندگان به خوبی شما را سورپرایز می کنند.

در قسمت Game-play ما شاهد یه شاهکار هستیم…

برعکس نسخه بازسازی شده ­ی شماره اول بازی (Resident Evil 1 Remake) که از دوربین ثابت استفاده می کرد سازنده ها در بازسازی نسخه دوم به سراغ دوربین روی شانه رفتند. همین موضوع باعث شده بود که در سطح اینترنت طرفداران بازی ابراز نگرانی کنند. اما با انتشار بازی سیل نظرات مثبت چه از سوی طرفداران چه منتقدین بود که به سوی سازنده ­ها سرازیر شد.

مثل نسخه کلاسیک Resident Evil 2 شما میتوانید بین Claire Red-field و Leon Scott Kennedy یکی را انتخاب کنید که بسته به انتخاب شما Scenario بازی تغییر خواهد کرد. غیر از روایت داستان شاهد تفاوت فاحشی از لحاظ Game-play بین دو کاراکتر نیستیم. این تفاوت ها شامل دسترسی به دو سه نوع سلاح متفاوت (مثلاً در سناریو Leon  شما میتونید از Magnum استفاده کنید در حالی که Claire  از Sub machine Gun بهره می برد) در طی پیشرفت در بازی شما به ابزاری برای آپگرید سلاح­هایتان برخورد می کنید که البته تغییری در قدرت و خشاب گذاری و دقت تیراندازی شما ایجاد نمی کنند که از این لحاظ شاید کمی به ذوقتان بزند.

تفاوت دیگر سناریوهای Claire و Leon دسترسی به اتاق­های مختلف است که در سناریوی دیگر قابل دسترسی نیست، البته تعداد این اتاق­ها هم زیاد نیست. محیط ایستگاه پلیس، فاضلاب های شهر، خودِ شهر راکون و مرکز تحقیقاتی Umbrella بسیار خوفناک­تر از نسخه کلاسیک هستند و شما بیشتر مواقع باید بازی را در تاریکی پیش ببرید. در این زمان کاراکتر بازی از چراغ قوه استفاده میکند و شما میتوانید در تاریکی پیش بروید. اگر من جای سازنده ها بودم برای چراغ قوه هم محدودیت ایجاد می کردم.

Hardcore بهترین انتخاب شما خواهد بود…

بازی Resident Evil 2 دارای سه حالت Assisted و Standard و Hardcore است که در حالت Assisted بازی به شما در نشانه­ گیری کمک می کند، همین طور مقداری از خط سلامتی شما خود به خود بهبود پیدا می کند، به علاوه نیازی به Ink Ribbons برای ذخیره بازی ندارید. در این حالت دشمنان هم ضعیف­تر هستند. در حالت Standard دیگر خط سلامتی شما بدون استفاده از Itemهای سلامتی پُر نخواهد شد و همینطور دشمنان نسبت به حالت قبلی قوی­تر هستند. در حالت Hardcore که پیشنهاد من به شماست تا بهترین تجربه رو از بازی داشته باشید، دشمنان قوی­تر و تعداد تیرها کمتر و Itemهای افزایش فضای Inventory کمتر و همینطور برای ذخیره­ ی بازی مثل نسخه کلاسیک به Ink Ribbons احتیاج دارید.

همچون نسخه کلاسیک شما بعد از اتمام بازی در یکی از سناریوهای Leon  و یا Claire سناریو B را آزاد می کنید که در انتها قادر خواهید بود تا به پایان­ بندی اصلی بازی دسترسی داشته باشید که باز هم بسته به اینکه ابتدا با کدام شخصیت بازی را تمام کردید سناریو B شامل شخصیت متضاد شما در سناریو A هست. زامبی ها در سطوح مختلف درجه سختی حتی با هدف گیری دقیق به سر هم به راحتی Headshot نمیشون، در درجه سختی Hardcore شما بعضاً باید 10 تا 12 گلوله خرج یک زامبی کنید تا از پا بیافتد. اما این مورد هم شاید در نگاه اول کمی آزار دهنده باشد اما تاثیر منفی در روند بازی ندارد.

RE_4

اینجا مرکز پلیسِ یا موزه!

انیمیشن زامبی ها و دیگر دشمنان به خوبی کار شده است. صحنه مربوط به معرفی Licker ها  با این که تغییر کرده اما به خوبی نسخه کلاسیک هست و به نظرم حتی بهتر از آن است. Licker ها در درجه سختی بالا واقعا مرگبار هستند و فرار کردن از دستشان مشکل خواهد بود. دشمن جدیدی که در این نسخه به بازی اضافه شده اند Ivy ها و هیولاهای ویروس G با عنوان Lesser G Monsters هستند.

Ivy ها که وقتی به مرکز تحقیقاتی Umbrella می رسید سر و کله­ اِشان پیدا می شود بسیار مخوف هستند و اگر شما را گیر بیندازند مرگتان حتمی است.در مجموع تنوع دشمنان زیاد نیست اما همین قدر هم بلای جانتان خواهند شد. طراحی Mr.X فوق العاده است، تقریبا تا آخر بازی بدنبالتان است، وجودش در بازی واقعاً عالی و رعب آور است و درست به موقع که شما خیالتان راحت است که دیگر موجودی تعقیبتان نمی کند سرو کله اش پیدا می شود. صدای پاهای این غول بی شاخ و دُم که در ایستگاه پلیس به گوشتان می خورد خون را در رگهایتان خشک می کند.

سلاح ها و چالشهای گوناگون…

در بازی Resident Evil 2 شما علاوه بر انواع سلاح دارای سلاح هایی برای دفاع از خود در هنگام به دام افتادن توسط دشمنان هستید که اگر به موقع از آنها استفاده کنید می توانید از مهلکه فرار کنید. این سلاح ها شامل؛ چاقو، نارنجک، Flash Grenade و غیره است که در مواقع حساس به کارتان می آیند.

بازی دارای قسمتی به نام Records است که مانند Achievement ها یا Trophy ها عمل می کند مثلاً در جای جای بازی شما شاهد مجسمه ای از یک راکون هستید که نماد شهر راکون سیتی است و با از بین بردن تعداد مشخصی از آنها برای شما Record ای ثبت می شود که به شما جایزه ای خواهد داد اگر تعداد 15 تا از این مجسمه ها رو از بین ببرید بازی به شما  Infinite Knife را می دهد که برای بازی در حالت Hardcore ضروری است. البته جایزه ها شامل Screenshot و طراحی های مراحل بازی و یا مدل سه بعدی از دشمنان و شخصیت ها هم می شود.

همچون نسخه کلاسیک اگر بازی در زیر 2 ساعت و نیم به پایان ببرید به شما راکت لانچر و Mini-gun بی نهایت داده خواهد شد. همچنین در این نسخه شما میتونید با Hunk و Tofu هم بازی کنید که اینبار Tofu رفیق های خودش رو هم آورده است. این بخش شامل فرار سریع از بین موجی عظیم دشمنان است که از فاضلاب شروع شده و تا در ورودی ایستگاه پلیس ادامه دارد و باید از بین خیل عظیم دشمنان با سلاح ها و تجهیزات از پیش تعیین شده راه خود را باز کنید.

RE_5

موسیقی و گرافیکی رعب آور…

موسیقی بازی Resident Evil 2 Remake به خلق صحنه­ های رعب­ آور کمک شایانی می کند. وقتی برای اولین وارد ایستگاه پلیس می شوید نوای آشنا از موسیقی نسخه کلاسیک بازی که اندکی تغییر کرده به گوشتان می خورد و بعد از مدتی کوتاه در فضای به هم ریخته­ ی ایستگاه پلیس گم شده و سکوت بر فضا حاکم می­شود. وقتی با اولین دشمن بازی روبرو می­شوید موزیک برای بالا بردن آدرنالین خون شما دوباره بر می گردد و وقتی از مهلکه می گریزید و به آرامش می­رسید موسیقی هم دوبار محو می شود. همین امر شما را از لحاظ روانی برای صحنه غافل­گیر کننده بعدی آماده می­کند. صدای محیط اطراف و صدای شلیک هر اسلحه با اسلحه دیگری متفاوت است. از نظر صداگذاری و موسیقی سازندگان به بهترین شکل ممکن عمل کرده ­اند.

در بخش گرافیک هم سازندگان از همان موتور گرافیک نسخه هفتم بازی یعنی RE Engine بهره برده اند و تاکید سازنده ­ها بیشتر از اینکه بر اکشن باشد بر ترس است. البته چهره ­پردازی و انیمیشن های صورت جایِ کار بیشتری داشت اما نکته بسیار بارزی نیست که به عنوان یه ایراد فنی بخواهیم از آن یاد کنیم. نورپردازی و انیمیشن حرکات کاراکترها و دشمنان بسیار عالی کار شده است. بازی در کامپیوترهای سطح متوسط هم قابل اجرا است، در کل از لحاظ گرافیکی بازی مشکل خاصی ندارد فقط در نسخه PC شاهد لَگ­ بودیم که با جستجو در سطح اینترنت می توانید تنظیمات مناسب برای کاهش لَگ را پیدا کنید.

چکیده

نکات منفی

وجود آپگرید هایی برای سلاح ها که اصلاً در تغییر قدرت آنها تفاوتی ایجاد نمی کنند بلکه با گرفتن فضای بیشتر بازی باز را به دردسر هم می اندازند.

نکات مثبت

گرافیک عالی، گیم پلی عالی، غافلگیری های پیاپی.

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز بازی رزیدنت ایول ۲ (ریمیک)

عالی

در آخر باید گفت اگر از طرفداران این سِری هستید که بر شما تجربه این نسخه از اوجب واجبات است و اگر نیستید پس این بازی می‌تواند شروع خوبی برای شما باشد تا به جرگه طرفداران سری RE بپیوندید. برای شما در خیابان­‌های مخوف و راهروهای تاریک ایستگاه پلیس شهر Raccoon City آرزوی موفقیت می‌کنم!

امیدواریم از مطلب ” بررسی بازی Resident Evil 2 Remake ” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها