بررسی بازی Them And Us / عمارتی آشنا

بازیِ Them And Us توسط TENDOGAMES تهیه و در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۱ برای PC و از طریق Steam منتشر شده است. این بازی در سبک Survival Horror است و به ریشه‌های این سبک وفادار بوده و سعی کرده با داستانی جذاب توجه شما را دوباره به دنیای ترس، وحشت و بقا برگرداند. در ادامه با سایت ساعت هفت با بررسی و معرفی بازی Them And Us در خدمت شما هستیم.

بررسی بازی Them And Us

بررسی بازی Them And Us / ریشه‌های وحشت و بقا

سبک Survival Horror را قبلا در مقاله “تاریخچه بازیِ Resident Evil” مفصلا توضیح داده‌ام. بازی Them And Us از بسیاری جهات شبیه Resident Evil مخصوصا شماره‌های صفر و 1 است. البته داستانش شبیه Alone In The Dark است و موجوداتی ماورایی نیز در داستان دخیل هستند. همچنین وجود پورتال در بازی این مورد را تشدید می‌کند. بازی Them And Us می‌خواهد ما را به سال‌های دور ببرد، دوران اوج بازی‌های Survival Horror در PS1 و PS2 تا قبل از RE4 که کلا ریشه‌های این بازی را متحول و انقلابی در بازی‌های Survival Horror ایجاد کرد، به طوری که تاثیرش حتی در بازی‌های Shooter نیز کاملا ملموس است. بازی Them And Us بیشتر از آنکه بر اکشن تاکید داشته باشد، بر حل معما، پیدا کردن سرنخ برای حل معماها و فرار از دست دشمنان به جای کشتنشان، اصرار می‌ورزد. بازی از موتور گرافیکی Unreal Engine 4 بهره گرفته و سعی کرده محیطی پویا، مخوف را به نمایش بگذارد. اما در بحث میان‌پرده‌ها و Cutsceneها تیم سازنده انگار به تصاویر نقاشی شده قناعت کرده و بودجه‌ی خود را صرف اِلمان‌های دیگر بازی کرده‌اند. شروع بازی درگیرکننده است، بدون سلاح، با نوار سلامتی‌ئی Danger در یک عمارت بزرگ، اسیر Zombieها هستید.

بررسی بازی Them And Us

عمارتی آشنا

عمارتی که بازی در آن بازی جریان دارد، از بسیاری جهات شبیه عمارت Spencer در بازی شماره اول Resident Evil است. حتی نحوه بدست آوردن Handgun بازی شبیه یکی از معماهای بازی RE1 است! زامبی‌ها از تنوع خوبی دارند و همه یک شکل نیستند اما انیمیشن حرکات آنها بسیار ابتدایی و مانند دوران PS1 است، از آنطرف انیمیشن کاراکتر اصلی بازی نیز چنگی به دل نمی‌زند.

داستان بازی در سال ۱۹۷۸ جریان دارد، جایی که شما در نقش Alicia زنی جوان  که از گذشته‌اش چیزی نمی‌داند ایفای نقش می‌کنید. او بخاطر یک تراژدی که در گذشته‌اش اتفاق افتاده کابوس‌هایی وحشتناک می‌بیند، کابوس‌هایی که پایانی ندارند. در یک سانحه‌ی اتوبوس او تنها بازمانده است و بعد از سانحه خود را در عمارتی مخوف و کابوسی زنده می‌بیند.

در ابتدا بازی مرا هیجان زده کرد زیرا بیشتر از ۲۰ سال است که بازیئ در این سبک و سیاق ساخته نشده است و مرا به گذشته‌های خیلی دور برد. Them And Us از کیفیت ساخت بالایی برخوردار نیست اما ادعایی نیز ندارد. در جای جای بازی کمبود بودجه را احساس می‌کنید. انگار تیم سازنده تنها بودجه استفاده از Unreal Engine را داشته و بیشتر از کاری از دستش بر نمی‌آمده است. صداگذاری‌های کاراکترها خوب است و تقریبا صداپیشه‌های از پس نقش خود برآمده‌اند ولی صداهای محیط حسی واقعی را به شما مننقل نمی‌کنند و نمی‌تواند شما را درگیر کند. موسیقی بازی نه عالی ولی خوب کار شده است.

بررسی بازی Them And Us

معماهایی عجیب

معماهای بازی مخصوصا آنها که درون پورتال‌ها باید انجامشان دهید بسیار مشکل هستند. بازی همان ابتدا به شما نکته‌ای را گوشزد می‌کند، “حواستان به جهت نگاه Alicia باشد”. نکته‌ای که اگر سرسری بگیریدش، ممکن است نتوانید بعضی معماها و یا سرنخ‌ها را بدست آورید. زامبی‌ها برایتان دردسر نیستند و بخاطر انیمیشن حرکتی‌شان می‌توانید بدون درگیری آنها را جا بگذارید ولی اگر تعدادشان زیاد باشد ممکن است مجبور به شلیک کردن شوید. تنوع دشمنان زیاد نیست ولی تنوع معماها زیاد است و درب‌هایی زیادی تا اواسط بازی بسته می‌مانند.
درست در جایی که احساس می‌کنید که دیگر بازی تکراری شده و اعصابتان از معماهای مختلف خورد شده است بازی شما را با شخصیت دیگری آشنا می‌کند “Paul”، کاراگاه پلیسی که به دنبال همکارش سر از این عمارت مخوف درآورده است.

گیم‌پلی بازی

گیم‌پلی بازی مانند RE1 Remake است. البته به نظرم کیفیت RE1 Remake خیلی بهتر از Them And Us بود. اما Them And Us از RE1 Remake به مراتب سخت‌تر است. اما RE0 از Them And Us هم از لحاظ کیفیت و هم داستان برتری فاحشی دارد و Them And Us هم خیلی شبیه به RE0 است. همان ابتدای بازی شما می‌توانید بین دوربین رویِ‌شانه و دوربین ثابت یکی را انتخاب کنید که توصیه من به شما دوربین ثابت و کلاسیک Survival Horror است، زیرا خاطرات شما را دوباره زنده می‌کند.

شما در کل ۶ جای خالی برای برداشتن Item دارید. در بازی جز یک مورد در پورتال‌ها، هیچ صندوقچه‌ای برای ذخیره آیتم نیست. و باید آیتم‌هایی که استفاده نمی‌کنید را جا بگذارید و در محیط رها کنید. نقشه بازی به شما می‌گوید که چه آیتم‌های را در کدام قسمت محیط جا گذاشته‌اید. درست مشابه RE0 که صندوقچه در بازی نبود و مجبور بودید آیتم‌ها را در محیط رها کنید، اینجا هم باید همین کار را بکنید. سختی بازی اما در معماهایش است، معماهای بازی Them And Us مشکل‌تر از RE0 هستند. سرنخ‌های بازی هم خیلی خوب در بازی پنهان شده‌اند و همانطور که گفتم باید حواستان به گردش سر Alicia در محیط باشد او به Itemها و سرنخ‌های بازی در حالی که قدم می‌زنید می‌نگرد. آیتم‌ها در بازی چشمک می‌زنند تا بتوانید آنها را پیدا کنید ولی نه همه آنها در واقع سرنخ‌ها را باید خود بیابید.

سخن پایانی

بازیِ Them And Us برای آن دسته از گیمرهایی است که از دوران طلائی سبک وحشت و بقا خاطرات خوبی دارند و می‌خواهند بعد از گذشت سال‌ها دوباره این سبک را با همان اِلمان‌های پیشین به دور از گرافیک خیره کننده و گیم‌پلی‌ ترکیبی تجربه کنند، مناسب است. بازی Them And Us به طور خالص Survival Horror است و شما را با داستان جذابش و گیم‌پلی قدیمی خود سرذوق می‌آورد.

امتیاز ۷۰

بازی Them And Us

بررسی بازی Them And Us
300px-Them_&_Us_cover

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(خوب)

(خوب)

امارتی آشنا

بازیِ Them And Us برای آن دسته از گیمرهایی است که از دوران طلائی سبک وحشت و بقا خاطرات خوبی دارند و می‌خواهند بعد از گذشت سال‌ها دوباره این سبک را با همان اِلمان‌های پیشین به دور از گرافیک خیره کننده و گیم‌پلی‌ ترکیبی تجربه کنند، مناسب است. بازی Them And Us به طور خالص Survival Horror است و شما را با داستان جذابش و گیم‌پلی قدیمی خود سرذوق می‌آورد.

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

بی نهایت عالی