بررسی فیلم The Age of Shadows /بهای گرانی که برای آزادی باید پرداخت…

در این بخش به بررسی فیلم The Age of Shadows می پردازیم. فیلم عصر سایه ها عصرِ تماشاییِ دیگری از سینمای کره جنوبی به کارگردانی کیم جی وون (Jee-woon Kim) است که در ژانر درام تاریخی همراه با محتوای سیاسی و خرابکارانه می باشد.کیم جی وون با ساخت “عصر سایه ها” بار دیگر به همه ثابت کرده است که چقدر کارگردان توانا و کاربلدی است. او کارگردانی گزیده کار است و با بررسی آثار او به خوبی متوجه خواهید شد که کیفیت آثارش از کمیت آنها برای وی از اهمیت بالاتری برخوردارند. در کارنامه او اثری موفق و تماشایی به نام من شیطان را دیدم (۲۰۱۰) به چشم می خورد. فیلم The Age of Shadows برای اولین بار در تاریخ 7 سپتامبر 2016 در کره جنوبی منتشر شد. از جمله بازیگران فیلم می توان به Kang-ho Song در نقش Lee Jung-Chool و Byung-hun Lee در نقش Jung Chae-San اشاره کرد. با سایت ساعت هفت با بررسی فیلم The Age of Shadows همراه باشید.

مطلب مرتبط: بهترین فیلم های سینمایی کره جنوبی / بهترین فیلم های کره ای تاریخ

فیلم The Age of Shadows

خلاصه داستان…

عصر سایه ها در مورد گروه سازمان یافته است که در زمان استعماری ژاپن در کره جنوبی فعالیت می کردند و برای استقلال کشورشان و رهایی از چنگال ژاپنی ها دست به عملیات های خشونت آمیز و انتحاری می زدند . Lee Jung chool که برای پلیس ژاپن کار می کند و به خیانت به کشورش مشغول است با Kim woo Jim آشنا شده و این آشنایی مسیر زندگی او را دگرگون می کند و . . .

بررسی فیلم The Age of Shadows

فیلم عصر سایه ها در گیشه نیز موفق عمل کرد و می توان آن را به عنوان یکی از آثار موفق جاسوسی و سیاسی سال های اخیر نامید. فیلم مجموعه کاملی از عواطف و احساسات را در برمی گیرد ، شجاعت ، عشق ، نفرت ، رقابت و . . . و از ابتدا تا پایان از ریتم قابل قبولی برخوردار است.

جاه طلبی صفتی است که در تمامی ما انسان ها وجود دارد و ما در تلاش هستیم که با بهره گیری از فرصت ها موقعیت خودمان را در زندگی روز به روز بهتر کنیم اما گاهی به مسائلی بر میخوریم که فراتر از ماست. عصر سایه ها نمایانگر همین مسایلی است که از موقعیت شما فراتر است و شما را در دو راهی منفعت طلبی و از خودگذشتگی قرار می دهد. رفاقت ، آزادی و وطن می تواند شما را از زندگی سودجویانه دور کرده و باعث شود خودتان را در خطر قرار دهید و از لاک امنی که برای خود ساخته اید خارج شده و برای اهداف والاتری تلاش کنید . موقعیت و جان خود را در خطر قرار دهید تا بتوانید تاثیری مثبت در زندگی دیگران ایجاد کرده و در مقابل ظلم قد علم کنید.

واژه ی ظلم در هیچ عصر و فرهنگی و نزد هیچ قوم و ملتی زیبا نبوده و انسان هیچگاه نتوانسته است که زیر پرچم ظلم دوام آورد. نقطه اوج فیلم عصر سایه ها را می توان اتفاقاتی که در قطار می افتد دانست و به گونه ای در سکانس های مربوط به قطار کیم جی وون به زیبایی با آدرنالین خون شما بازی می کند و صحنه های زیبایی را خلق کرده است. بنابراین فیلم عصر سایه ها از نظر کارگردانی و فیلمنامه نمره قابل قبولی کسب می کند. نقطه قوت دیگر فیلم عصر سایه ها بازیگران این مجموعه هستند که به خوبی از شخصیت های اصلی تا کاراکتر های رده چندم داستان به شکلی کاملا حرفه ای از عهده نقش های خود برآمده و بیننده را مجذوب بازیگری خود می کنند.

از بازیگران این فیلم می توان به song kang ho (در نقش lee jung chool ) اشاره کرد که کاملا معرف حضور علاقمندان به سینمای کره جنوبی هستند و بارها آثارش در saate7 مورد بررسی قرار گرفته است. gong yoo ( در نقش kim woo jim ) که از سایر آثار او می توان به فیام train to Busan اشاره کرد و همچنین بازیگر آشنا برای بینندگان کشورمان که به سریال های کره ای علاقه مند هستند Ji-min Han که در ایران با کاراکتر سونگ یون در مجموعه ایسان شناخته می شود. تمامی بازیگران نامبرده و همچنین سایر بازیگران به خوبی توانسته اند در عصر سایه ها به ایفای نقش خود بپردازند.

نتیجه گیری…

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز فیلم The Age of Shadows

بررسی فیلم The Age of Shadows / بهای گران آزادی 1

اگر به فیلم‌های جاسوسی علاقمند هستید و بازی‌ها و دروغ‌های سیاسی، نقشه‌های پشت پرده، خرابکاری‌ها، نفرت پراکنی‌های جناحین از یکدیگر شما را به وجد می‌آورد، عصر سایه‌ها انتخاب مناسبی برای شما می باشد

امیدوارم از مطلب ” بررسی فیلم The Age of Shadows ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها