همه چیز در مورد بازی Cyberpunk 2077

چند ماهی بیشتر به انتشار یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ نمانده و بعد از تاخیر‌های مختلف یک تاریخ انتشار نهایی برای بازی مشخص شده‌است و این امید می‌رود که بازی در همان تاریخ منتشر شود. اطلاعات جدیدی از گیم پلیِ بازی Cyberpunk 2077 در مراسم Night City Wire و همینطور از طرف افراد مختلفی که چهار ساعت اولیه بازی را تجربه کرده‌اند در اینترنت منتشر شد‌ه‌است که در متن پیش رو با گزیده‌‌ای از مهمترین آنها آشنا خواهید شد‌. بازی Cyberpunk 2077 محصولِ جدید شرکت CD Projekt Red می‌باشد که در سبک اول شخص نقش افرینی، جهان باز ساخته شده‌است ، سازنده‌ای که با بازی Witcher 3 نشان داد که در داستان‌ سرایی و جهان ‌سازی چقدر خلاق و قدرتمند می‌تواند عمل کند. در ادامه با سایت ساعت هفت با مطلب ” همه چیز در مورد بازی Cyberpunk 2077 ” با اطلاعات جدید و کاملی از بازی در خدمت شما هستیم.

مطلب مرتبط: پیش نمایش بازی Cyberpunk 2077 (پیش نمایش قدیمی)

همه چیز در مورد بازیهای دیگر مورد انتظار آینده: همه چیز در مورد Assassin’s Creed Valhalla / اطلاعات جدید

بررسی بازی Cyberpunk 2077

 بازی Cyberpunk 2077 نه فقط به خاطر داستان یا گیم‌پلیِ عمیقش بلکه به خاطر جهان سازیِ منحصر به فردش شما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. دنیایی به شدت پرجزئیات که ساعت‌ها قدم زدن در خیابان‌هایش دهها نکته و مورد جذاب را برایتان به همراه خواهد داشت. هر گوشه و کنارِ جهانی که سی‌دی پروجکت ساخته زنده، پویا و دارای عمق است که در دیگر بازیها کمتر دیده شده یا اصلا به آن توجه نشده است و وقتی به این همه عظمت نگاه می‌کنید متوجه عمق بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ می‌شوید.

بررسی بازی Cyberpunk 2077 نسخه PC / زیبای بی‌روح!

تاریخ انتشار دقیق بازی چه زمانی است؟

بعد از دو بار تاخیر بلاخره بازی برای “۱۹ نوامبر ۲۰۲۰” مصادف با ۲۹ ابان ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی شده است. در اخبار جدید سازندگان دوباره تایید کردند که بازی در تاریخ ۱۹ نوامبر و بدون تاخیر دیگری منتشر خواهد شد. بازی برای بار سوم تاخیر خورد و به تاریخ 10 دسامبر 2020 منتقل شد. بازی برای پلتفورم‌های PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Stadia, Xbox One, و  Xbox Series S / Series X منتشر خواهد شد‌.

همه چیز در مورد بازی Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk 2077 چیست ؟

یک بازی علمی تخیلیِ اول شخص با جهانی باز و المان‌های نقش آفرینی می‌باشد که سازندگان بازی Witcher 3 در حال ساخت آن می باشند. بازیی که می‌توانید در جهانِ باز آن به رانندگی و گشت زنی و انجام ماموریت‌های مختلف بپردازید و در ساختمان‌های شهری در آینده به نام Nightcity (که در اصل ترکیبی از شهر کالیفرنیا و لس‌آنجلس به شکل خیالی در آینده می‌باشد) داستان‌های مختلفی را دنبال کنید.

آیا می‌توانید شخصیت دلخواه خود را در بازی خلق کنید؟

خلق شخصیت در بازی دارای امکانات گوناگونی است و شما می‌توانید در بازی جنسیت ، ظاهر و حتی صدای شخصیت بازی را انتخاب کنید اما در اصل شما شخصیت V را کنترل می‌کنید و داستان اولیه او را به دلخواه انتخاب می‌کنید که روی دیالوگ‌های بازی تاثیر می‌گذارد. و مابقی داستان فراتر از ظاهر یا جنسیت بسته به انتخاب دیالوگ‌های شما در طول بازی متفاوت خواهد بود ولی در کل در روند بازی شما شخصیت V را دنبال خواهید کرد.

اکشن‌های بازی به چه شکلی است و آیا در بازی می‌توانید بدون کشتن مراحل را رد کنید؟

بازی یک اکشن اول شخص با امکانات هک کردن ، مذاکره کردن و مخفیانه پیش رفتن است‌. در بازی سلاح‌های گوناگونی وجود دارد و لباس‌ها و لوت‌های مختلف که شخصیت شما را به دلخواه تغییر می‌دهند‌. همچنین طبق گفته سازندگان تمام مراحل بازی را می‌توانید به صورت مخفیانه و بدون هیچ درگیری رد کنید که بسیار جاه طلبانه‌ به نظر می‌رسد.

همه چیز در مورد بازی Cyberpunk 2077 / سیستم مورد نیاز بازی (30 شهریور به روز شد)

  • حداقل:
    • سیستم عامل: Windows 7 or 10, 64-bit
    • پردازنده: Intel Core i5-3570K or AMD FX-8310
    • حافظه: 8GB RAM
    • گرافیک: Nvidia GeForce GTX 780 3GB or AMD Radeon RX 470
    • DirectX: Version 12
    • فضای ذخیره سازی: 70 GB HDD, SSD recommended

    پیشنهادی:

    • سیستم عامل: Windows 10, 64-bit
    • پردازنده: Intel Core i7-4790 or AMD Ryzen 3 3200G
    • حافظه: 12GB RAM
    • گرافیک: Nvidia GeForce GTX 1060 6GB or AMD Radeon R9 Fury
    • DirectX: Version 12
    • فضای ذخیره سازی: 70 GB SSD

شخصیت Keanu Reeves در بازی چه کسی است؟

کیانو ریوز در حقیقت در نقش جانی سیلورهند را ایفای نقش می‌کند. او روحی دیجیتالی در مغز V محسوب می‌شود و فقط  اوست که می‌تواند با جانی ارتباط برقرار کند. در طول بازی جانی را بسیار زیاد خواهید دید و او بخشِ جدایی ناپدیر از بازی محسوب می‌شود و گاه و بی‌گاه به سراغتان می‌آید.

همه چیز در مورد بازی Cyberpunk 2077

دنیای بازی Cyberpunk 2077 کجاست و شما در نقش چه کسی هستید؟

بازی Cyberpunk 2077 در آینده‌ای دور در شهری خیالی مابین کالیفورنیا و لوس آنجلس در جریان است. جایی که ربات‌ها و اندروید‌ها در خیابان‌ها در حال پرسه زدن هستند و انسان‌ها نیز برای زندگی بهتر به اضافه کردن قطعات متفاوت روی بدن خود روی آورده‌اند. در این دنیا شما در نقش شخصیتی به نام V بازی را دنبال می‌کنید. شخصیتی که یک مزدور است و ماموریت‌ها و داستان‌های مختلف در شهر NightCity و همینطور سرزمین‌های اطرافش Badland تجربه می‌کند. بازی در سبک نقش آفرینی می‌باشد و شما خودتان باید شخصیت‌ دلخواه‌تان و مسیر داستانی خاص خود را در بازی خلق کنید. همینطور نوع گیم پلی و نبردها نیز کاملا می‌تواند توسط خودتان شخصی سازی شود.

همه چیز در مورد بازی Cyberpunk 2077

سیستم Braindance در بازی Cyberpunk 2077 چیست؟

۱. در بازی سیستمی به اسم Braindance وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن داخل خاطرات ضبط شده‌ی افراد بروید و اتفاقات درون آن را تجربه کنید.

۲. در این سیستم می‌توانید هر آنچه فرد تجربه کرده است از حس‌های بینایی ، چشایی یا شنوایی او را خود تجربه کنید.

۳. در پیش نمایش گیم پلی بازی V را می‌بینیم که در یک خاطره‌ی سرقت فروشگاه شرکت می کند.

۴. در حالت آنالیز V می تواند تمام جزئیات این سرقت را از بیرون از دید فرد سرقت کننده مورد تحلیل قرار دهد و محیط و بخش های مهم آن را بررسی و تحلیل کنید.

۵. این حالت درست مثل حالت کارآگاه (Detective Mode) است و می توانید صحنه را عقب و جلو کنید.

۶. در حل برخی مراحل بازی این سیستم نقش اساسی ایفا می‌کند و برخی بخش های داستانی نیز به این سیستم وابسته است.

همه چیز در مورد بازی Cyberpunk 2077

بازی چند حالت شروع دارد؟ 

بازی سه بخش آغازین متفاوت دارد. در بازی شما داستان اولیه شخصیت خود را انتخاب می‌کنید و در کل سه شروع برایتان در نظر گرفته شده است که می‌توانید هر یک از آنها را برای آغاز بازی خود انتخاب کنید که هر کدام شامل نزدیک به یک ساعت گیم پلی و داستان منحصر به فرد می‌باشد. این یکی از کارهای چالش برانگیز و جذاب سازندگان برای این بازی می‌باشد و این جزئیات به هرچه جذاب‌تر شدن و قابلیت تکرار پذیری بازی کمک زیادی می‌کند.

در حقیقت شما با انتخاب اولیه زندگی گذشته خود را انتخاب می‌کنید از بین بچه خیابانی (Street Kid) و یا Corpead یا Nomad یکی را انتخاب می کنید. که هر کدام خصوصیات خاص خود را دارند و دیالوگ ها و انتخاب‌های خاص خود را در طول داستان اصلی برایتان آزاد می‌کنند.

عنوان اول Street kid است که در این حالت شما در خیابان‌های نایت سیتی بازی را آغاز می‌کنید. پس گروه‌ها ، خیابان‌ها و افرادی که بیشتر عمر خود را در خیابان‌ها گذرانده‌اند را می‌شناسید. این به شما فرصت‌های خاص خود را در طول بازی خواهد داد و دیالوگ‌های خاصی را در حین صحبت با افراد مختلف برایتان آزاد خواهد کرد.

به عنوان Nomad شما بازی را در خارج از شهر NightCity به محلی نام Badland آغاز خواهید کرد و باید راه خود را به سمت درون شهر پیدا کنید. این شروع علاوه بر محیط آغازینِ متفاوت، دیالوگ‌های اضافی را نیز در طول بازی شامل می‌شود. دیالوگ‌هایی که می‌توانید به عنوان یک بازی RPG شخصیت و مسیر خود را در بازی خلق کنید.

عنوان بعدی Corpead است که بدین معنی است که نه شما ابتدای دوران زندگی خود را در صحرای Badland گذرانده‌اید و نه با خیابان ها آشنایی دارید بلکه در برج‌های شهر و نزد افراد بانفوذ و ثروتمند زندگی کرده‌اید. بودن در این حالت به شما در آینده موقعیت‌های منحصر به فرد خاص خود را می‌دهد. پس این تنها شروع نیست بلکه در ادامه این انتخاب می‌تواند در بازی تاثیرگذار باشد.

هر کدام از این سه شروع به یک داستان ختم می‌شود اما هر کدام مزایا و انتخاب‌های خاص خود را دارد و باعث تغییر مسیر دلخواه بازی به سمت و سویی که خودتان می‌خواهید می‌شود.

همه چیز در مورد بازی Cyberpunk 2077

انواع سلاح‌ها در بازی…

در بازی شاهد انواع سلاح‌های سرد و گرم هستیم به طوری که در کمتر بازیی چنین تنوعی از سلاح پیش‌تر دیده شده است. تمام اجزای سلاح‌ها قابل ارتقا بوده و می‌توانید هر قسمت و بخش آن‌ها را به دلخواه ارتقا دهید. سلاح‌هایی که تیر هوشمندی دارند که به دنبال هدف می‌رود یا باعث ایجاد انفجار یا خسارت بسیار شدید می‌شوند. شمشیر‌ها و یا سلاح‌های مختلف سرد که کل گیم‌پلی بازی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

سه نوع سلاح در بازی وجود دارد. سلاح Power ، سلاح Tec ، سلاح Smart که هر کدام در جایگاه خود در بازی کارکرد خاص خود را دارند. مثلا سلاح Power می‌تواند به دشمنانی که در Cover یا پشت دیوار پنهان شده‌اند نیز آسیب برساند. سلاح Tec از قدرت الکترومغناطیس استفاده می‌کند پس به راحتی می‌توانید دشمنان را در پشت دیوار و پناهگاه غافلگیر کنید. با استفاده از سلاح هوشمند نیز می‌توانید بدون اینکه لازم باشد نشانه‌گیری دقیقی داشته باشید، تیر‌ها را به سمت دشمن و هدف بفرستید.

هر چه بیشتر در بازی پیشرفت کنید شخصیت V توانایی‌های منحصر به فردی در استفاده از سلاح‌های مختلف به دست می‌آورد و کار شما در نبردها و استفاده از اسلحه به مراتب راحت‌تر و دقیق‌تر می‌شود.

در بازی از چه مکان‌هایی می‌توانید سلاح بدست بیاورید؟

در بازی هر مکان و محلی برای پیدا کردن سلاح‌ها در نظر گرفته شده است. در بازی می‌توانید سلاح‌های مختلفی از مغازه‌های مختلف سراسر شهر خریداری کنید. یا اینکه از دشمنان مختلف به عنوان Loot سلاح‌های مختلفی بدست آورید. همینطور سلاح‌ها نیز از معمولی تا افسانه‌ای درجه‌بندی شده‌اند که سلاح‌های Legendary قوی‌ترین و بهترین خصوصیات را دارا هستند.

آیا می‌توانید سلاح‌ها را ارتقا دهید؟

در بازی می‌توانید به دو صورت نرم‌افزاری و سخت افزاری سلاح‌ها را قوی‌تر کنید. در بخش سخت افزاری می‌توانید یک قسمت جدید مثل Silencer یا Scope به سلاح خود اضافه کنید که باعث کاهش صدا یا افزایش دقت سلاحتان را بیشتر می‌شود اما در بخش نرم افزاری می‌توانید سلاحتان از لحاظ آسیب ، دقت ، شدت تیراندازی و… بهبود ببخشید.

همه چیز در مورد بازی Cyberpunk 2077

آیا مثل بازی GTA می‌توانید به شکلی آزادانه در بازی گشت زنی کنید؟

بله، بازی به شما این امکان را می‌دهد که به شکل دلخواه در کل دنیای بازی گشت زنی کنید و به انجام ماموریت‌های اصلی و فرعی یا فعالیت‌های دیگر بپردازید و از دنیای آزادانه بازی لذت ببرید. رانندگی وسایل نقلیه می‌تواند به شکل سوم شخص باشد که کنترل وسایل (انواع ماشین ، موتور سیکلت و …) را در بازی جذاب‌تر کرده است. شما در بازی می‌توانید در شهر NightCity و  حومه آن به گشت زنی بپردازید و ماموریت‌های مختلفی را انجام دهید. خود شهر دارای بخش‌های مختلفی است که در کنترل گروهها و افراد مختلف هستند و می‌توانید با هریک از این افراد به شکل مختلف رفتار کنید و ارتباط برقرار کنید.

آیا بازی مانند Witcher 3 دارای DLC می باشد؟

بازی علاوه بر داشتن چند اضافه شونده پولی با داستان کامل و محیط های منحصر به فرد دارای یک سری DLC های رایگان نیز خواهد بود که می تواند بازی را در طول مدتی که منتظر آمدن بخش چند نفره هستیم زنده نگه دارد.

بازی در چه مرحله ای قرار دارد؟ 

بازی در مرحله نهایی توسعه قرار دارد و آخرین مشکلات و باگ های بازی در حال رفع است تا سازندگان بازی را برای تاریخ “۱۹ نوامبر ۲۰۲۰” به طور قطعی و با کمترین مشکل ممکنه منتشر کنند.

بازی به اندازه بازی ویچر3 طولانی است؟

طبق گفته سازندگان به علت اینکه افراد زیادی نتوانستند بازی ویچر3 را به علت طولانی بودن تمام کنند بازی به نسبت ویچر3 کمی کوتاه تر خواهد بود.

همه چیز در مورد Cyberpunk 2077 / برخی از گروه های مختلف شهر نایت سیتی… ((8 مهر 99 به روز شد))

در بازی گروه های خلافکار متعددی وجود دارند که قسمت های مختلف شهرِ نایت سیتی را کنترل می کنند.

گروه 6th Street: آنها از وطن پرستان قدیمی آمریکایی هستند و ابتدا به عنوان نیروی پلیس دور هم جمع شده اند اما کم کم از هدف اصلی خود که تامین امنیت شهر نایت سیتی بود فاصله گرفته و تبدیل به یک گروه خلافکار می شوند. آنها شغل و کارهای مختلف را مجبور به دادن خراج برای حفاظت از گروههای دیگر می کنند و دست به خلافهای متعدد می زنند.

گروه Scavengers: لاشخورها گروه بی‌رحمی هستند و افراد قانون مدار و قانون گریز را یکسان مورد هدف نقشه‌های شوم خود قرار می‌دهند. آنها در حقیقت مانند لاشخور عمل کرده و به دنبال قطعات سایبری دیگر انسان ها هستند. آنها با حمله به قربانیانشان که اعضای سایبری روی خود دارند به سرقت این ابزار گران قیمت و فروش آنها در بازار سیاه می‌پردازند. از نظر آنها انسان تنها مجموعه‌ای از محصولات آماده فروش در بازار سیاه است!

گروه Aldecaldos: آنها یکی از گروه های مافیایی و مهاجر نایت سیتی محسوب می شوند. آلدکلدوس ها یکی از گروههایی هستند که در اطراف شهر نایت سیتی یعنی “بدلند” ساکن هستند. آنها از انواع خودروها و موتورهای اصلاح شده استفاده می کنند و به قاچاق و حمل محموله های غیر قانونی به شهر نایت سیتی می پردازند…

گروه Animals: گروه حیوانات یک گروه بزهکار خیابانی بسیار خشن است. آنها از مکمل ultratestosterone و هورمون های حیوانی مانند هورمون اسب برای تقویت اندام و بزرگ تر کردن خودشان استفاده می کنند. آنها در انواع هنرهای رزمی مهارت دارند و افراد خیابانی بسیار شرور و خطرناکی هستند.

گروه Tyger Claws: آنها یک باند بسیار سرسخت و بی رحم در Japantown هستند. آنها با داشتن 5000 عضو جزو بزرگترین گروه های بازی محسوب می شوند. آنها بیشتر متشکل از افراد آسیایی هستند و با خالکوبی های خاصِ شرقِ آسیا شناخته می شوند.

گروه Valentinos‌: آنها از بزرگترین گروه های نایت سیتی با داشتن 6000 عضو محسوب می شوند. بیشتر افراد این گروه از محله های فقیرنشین و لاتین هستند. آنها  رستوران ها ، کلوب های شبانه ، ساختمان های شرط بندی و … را در اختیار دارند. اما این تنها ظاهر قضیه است و این ساختمان ها تنها در حال پول شویی، پول های خلاف این گروه مشغول هستند…

این مطلب با موضوعات مختلف دیگر مرتبط با بازی در آینده به روز خواهد شد…

امیدواریم از مطلب  ” همه چیز در مورد بازی Cyberpunk 2077 ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

مرسی از سایت خوبتون

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

ممنونم خیلی خوب بود