بهترین فیلم های مارگو رابی

مارگو رابی بازیگر و تهیه‌کننده استرالیایی یکی از محبوبترین ستارگان حال حاضر سینما محسوب می‌شود. او در سال 2017 توسط مجله Time در بین صد انسان با نفوذ جهان جای گرفت. همینطور در سال 2019 توسط مجله Forbes جزو درآمدزاترین بازیگران سینما از او نام برده شده است. در این مطلب قصد داریم بیشتر با او و همینطور بهترین فیلم‌ها و نقش آفرینی‌های برتر او آشنا شویم. به مناسبت تولد 32 سالگی مارگو رابی در ادامه با سایت ساعت هفت با معرفی بهترین فیلم های مارگو رابی در خدمت شما هستیم.

برای خواندن مطالب بیشتر از دیگر بازیگران و کارگردان‌های مطرح به لیست محبوب‌ترین بازیگران و کارگردان های هالیوود مراجعه کنید…

تگ مرتبط: هفت برتر

بیوگرافی کوتاه از مارگو رابی

بیوگرافی کوتاه از مارگو رابی

مارگوت الیز رابی (Margot Elise Robbie) در 2 ژوئیه 1990 در شهر دالبی کوئینزلند کشور استرالیا متولد شد. پدر او Doug Robbie کشاورز و مادرش Sarie Kessler فیزیوتراپیست بود. او نژادی اسکاتلندی و آلمانی دارد. پدر و مادر او در پنج سالگی از هم جدا شدند. رابی و خواهر و برادرهایش (او سومین فرزند خانواده چهار فرزنده‌اش محسوب می‌شود.) توسط مادرِ مجردشان بزرگ شدند. این خانواده در مزرعه‌ای متعلق به پدربزرگ و مادربزرگ‌شان در مناطق داخلی گلدکوست (Gold Coast) زندگی می‌کردند. رابی کودکی پرانرژی بود و دائماً در خانه نمایش اجرا می‌کرد. او خانواده‌اش را مجاب می‌کرد که از همان دوران کودکی نمایش‌های پرشور او را تماشا کنند و حتی برای دیدن نمایش‌هایش پول پرداخت کنند!

او در هشت سالگی از مدرسه سیرک توانست مدرک Trapeze یا کار با طناب را بدست بیاورد. او دوران دبیرستانش را در کالج Somerset گذراند. او در دوران نوجوانی در سه مکان به طور همزمان کار می‌کرد! او در بار کار می‌کرد، خانه‌ها را نظافت می‌کرد و در رستوران Subway پیشخدمت بود. بعد از فارغ‌التحصیلی در حالی که فقط چند فیلم تبلیغاتی در رزومه خود داشت به ملبورن نقل مکان کرد تا بازیگری را به صورت حرفه‌ای آغاز کند.

بیوگرافی کوتاه از مارگو رابی

بعد از چند حضور کوتاه و نه چندان تاثیرگذار در چند فیلم و سریال بلاخره او در بیش از 300 اپیزود از سریال‌ Neighbours یا les voisins حضور یافت و توانست نامی برای خود در تلوزیون استرالیا کسب کند. بعد از آن با حضور در سریال آمریکایی Pan Am خیلی زود توانست جا پایش را در هالییود مستحکم کند و برای بازی کوتاه در فیلم کمدی عاشقانه About Time به کارگردانی Richard Curtis از او دعوت به همکاری شد و همین آغاز ورود او به فیلم‌های بزرگتر بود. بعد از آن در همان سال یعنی سال 2013 مارتین اسکورسیزی برای بازی در فیلم گرگِ وال استریت از او دعوت کرد. از آن سال تاکنون مارگو رابی در فیلم‌های مختلفی حضور پیدا کرده و از سال 2013 تا به امروز سالی حداقل در یک فیلم یا بیشتر حضور یافته و حاصل زحمات او در این سالها دو بار نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی و مکمل و پنج نامزدی بفتا و بسیاری از جوایز و نامزدی‌های معتبر بوده است.

رابی با دستیار کارگردان انگلیسی تام آکرلی در سال 2013 در حین فیلم Suite Française ملاقات می‌کند. در اواخر همان سال، رابی و آکرلی رابطه عاشقانه‌ای را آغاز می‌کنند. آنها در دسامبر 2016 در استرالیا ازدواج کردند. به گذارش هالیوود ریپورتر هم‌اکنون آنها در منطقه ونیز در لس آنجلس زندگی می‌کنند. مارگو در حال حاضر با داشتن بیش از یک میلیون فالور در صفحه اینستاگرامش از جمله محبوب‌ترین بازیگران هالیوود محسوب می‌شود.

در ادامه با هفت فیلم برتر مارگو رابی در خدمت شما هستیم… (این لیست براساس نقش آفرینی‌های برتر مارگو رابی لیست شده و فیلم‌هایی که او نقش پر رنگ‌تری داشته و بازی بهتری انجام داده در اولویت قرار گرفته‌اند.)

معرفی بهترین فیلم های مارگو رابی

7. Focus (2015)

هفت فیلم برتر مارگو رابی / Focus (2015)

تمرکز یا Focus فیلمی درام کمدی به کارگردانی Glenn Ficarra و John Requa است. در این فیلم مارگو رابی نقش جس برت یک کلاهبردار تازه‌کار را ایفا می‌کند. یکی از مهمترین دلایلی که فیلم Focus به دل شما می‌نشیند مکمل شدن نقش مارگو رابی با ویل اسمیت (بهترین فیلم های ویل اسمیت) است. این دو بازیگر محبوب در این فیلم رابطه جذاب و دوست داشتنی را ایجاد می‌کنند که باور پذیر و تاثیرگذار است. در این فیلم مارگو لحظات طنز، تلخ و عاشقانه را برایتان محیا می‌کند و از نقش آفرینی او در این فیلم لذت خواهید برد. مارگو رابی در این فیلم ثابت می‌کند چیزی بیشتر از یک ظاهر باربی‌گونه دارد و می‌تواند با نقش آفرینی‌هایش شما را تحت تاثیر قرار دهد.

6. Z for Zachariah (2015)

هفت فیلم برتر مارگو رابی / Z for Zachariah (2015)

Z for Zachariah یکی از فیلم‌های سال 2015 بود که علی‌رغم این واقعیت که سه تن از استعدادهای درجه یک از جمله مارگو رابی، چیوتل اژیوفور و کریس پاین در آن ایفای نقش کرده بودند، آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفت و فروش بسیار پایینی را در آن سال کسب کرد. اتمسفرِ آخر الزمانی فیلم، فضای زیادی به بازیگران بااستعدادش داده بود تا قدرت بازیگری خود را به نمایش بگذارند. بویژه مارگو رابی که یکی از قوی‌ترین نقش آفرینی‌های خود تا به امروز را در نقش Ann Burden شخصیتی تودار و کاملا پیچیده در این فیلم ارائه می‌دهد. در این فیلم مارگو رابی این بازیگر استرالیایی توانایی‌هایش را به رخ می‌کشد. او نقش دختری تنها در یک مزرعه در دنیای آخر و زمانی را زنده می‌کند و احساسات را درون فیلم جاری می‌سازد.

بهترین فیلم های مارگو رابی

5. The Suicide Squad (2021) 

بررسی فیلم The Suicide Squad / هارلی کویین

هارلی کویین با ژس‌های جنون‌آمیز و خنده‌ و لبخندهای خاص مارگو رابی به یکی از محبوبترین‌ شخصیت‌های DC در فیلم‌های سینمایی بدل شده است. در Birds of Prey و Suicide Squad مارگو این کاراکتر را به تکامل رساند و توانست این شخصیت دوست داشتنی را برای طرفدارانش زنده کند. روانپزشکی که به یک انسان شکست خورده و غیرقابل اطمینان و در کل به یک آدمکش-دیوانه تبدیل شده است. مارگو رابی به شکلی این شخصیت را زنده کرد که تصور شخصیت هارلی کویین بدون او برایمان بسیار سخت است. در فیلم The Suicide Squad محصول سال 2021 (و همینطور Birds of Prey محصول 2020) او بهترین هارلی کویین عالم سینما را بوجود آورد! مارگو، هارلی کویین را در این فیلم به شکل ویژه‌ای زنده کرده است. دیوانه‌ی دوست داشتنی‌ای که هم غافلگیرتان می‌کند، هم شما را به خنده می‌اندازد و هم دیالوگ‌های تاثیرگذاری را در طول داستان بیان می‌کند. (بررسی کامل فیلم جوخه انتحار)

4. Once Upon a Time in Hollywood (2019)

هفت فیلم برتر مارگو رابی / Once Upon a Time in Hollywood (2019)

روزی روزگاری در هالیوود فیلمی درام به نویسندگی و کارگردانیِ کوئنتین تارانتینوی نامدار است. فیلمی که یکی از نامزدهای اصلی کسب بهترین فیلم‌ اسکار سال 2020 بود. در این فیلم مارگو رابی نقش آنچنان پررنگی نداشت و بیشترین بار داستان بر دوش د‌ی‌کاپریو و مخصوصا برد پیت بود اما او نیز در لحظاتی که حضور داشت توانست بازی زیبا و عمیقی را از خود به یادگار بگذارد و شخصیت شارون تیت را فراتر از ظاهر زیبایش برایمان عمیق‌تر زنده کند. شارون تیت که به خاطر سرنوشت دردناکش در تاریخ هالیوود ماندگار شده است‌، اما توانایی و تاثیر مارگو رابی کاری می‌کند که ما این شخصیت را خارج از آن تراژدی دردناک ببینیم و از نزدیک‌تر با دنیای او آشنا شویم. مارگو رابی شوخ‌طبعی، جذابیت و سرزندگی را برای شخصیت تارون تیت به ارمغان آورد.

اگر فیلم روزی روزگاری در هالیوود را دیده باشید در صحنه نهایی باید در حقیقت sharon tate مانند واقعیت به شکل فجیهی به قتل می‌رسید اما تارنتینو از تخیلش استفاده می‌کند و صحنه خشونت‌آمیز نهایی فیلم را خلق کرد تا شارون تیتِ داستان یا همان مارگو رابی زنده بماند تا حداقل به این شکل ادای دینی به این بازیگر کرده باشد‌. (مطلب کامل:‌ بررسی فیلم روزی روزگاری در هالییوود)

4. BOMBSHELL (2020)

هفت فیلم برتر مارگو رابی / BOMBSHELL (2020)

مارگو رابی دومین نامزدی اسکارش را برای بازی در فیلم Bombshell محصول سال 2019 بدست ‌آورد. فیلمی که داستان رسوایی راجر ایلز مدیرعامل ارشد شبکه فاکس نیوز که به آزار جنسی محکوم شده بود را بازسازی کرده است. در این فیلم مارگو رابی در نقش کایلا پوپیسیل یکی از قربانیان آزار جنسی که از کارکنان شبکه فاکس نیوز بود ایفای نقش کرده و بازی تماشایی، احساسی و درونی را در این فیلم به اجرا گذاشته است‌. او به خوبی با بازی بدون کلامش دردی که در سینه دارد را فریاد می‌کشد‌. (مطلب کامل:‌ بررسی فیلم Bombshell / بمبی از جنس صدا)

بهترین فیلم های مارگو رابی

2. The Wolf of Wall Street (2013)

هفت فیلم برتر مارگو رابی / The Wolf of Wall Street (2013)

در کنار بازی تاثیرگذار و فراموش نشدنی دی‌کاپریو در فیلم گرگ وال استریت، بازی مکمل مارگو رابی در این فیلم لحظات ماندگاری را برایمان به یادگار گذاشت. مارگو رابی مسلما موقعیت کنونی‌اش در هالیوود را مدیون بازی در یکی از بهترین فیلم‌های اسکورسیزی یعنی گرگ وال استریت است. فرصت طلایی حضور در فیلم اسکورسیزی و بازی در مقابل بازیگر توانا دی‌کاپریو برای مارگو رابی سکوی پرتابی بود تا به یکباره در هالییود دیده شود و خیلی زود پله‌های ترقی را طی کند. بازی مارگو رابی در این فیلم به جد زیبا و دوست داشتنی است. او عملکردی خیره‌کننده و جسورانه در این فیلم دارد. تعجب آور نیست که اکنون به عنوان یکی از پرطرفدارترین بازیگران هالیوود از او یاد می‌شود.

1. I, Tonya (2017)

هفت فیلم برتر مارگو رابی / I, Tonya (2017)

یکی از بهترین نقش آفرینی‌های مارگو رابی در طی سال‌های بازیگریش بازی در نقش تونیا در فیلم I Tonya است. او در این فیلم با بازی عمیق و درونیش داوران آکادمی اسکار را مجاب می‌کند که او را نامزد بهترین بازیگر نقش اصلی زن معرفی کنند‌. در این فیلم او فراتر از صورت زیبایش ظاهر شده و یکی از بهترین نقش آفرینی‌های دوره کاری‌اش را به ثبت می‌رساند. در فیلم I Tonya مارگو رابی در نقش تونیا هاردینگ اسکیت‌باز نمایشی روی یخ ظاهر می‌شود.

در این فیلم با دردهایی که هاردینگ در طول زندگیش تجربه کرده و همینطور با فراز و نشیب‌هایی که او را از یک قهرمان جهان به یک مجرم بدل کرد بیشتر آشنا می‌شویم. در این کمدی سیاه مارگو رابی شخصیت متزلزل و نامتعادل هاردینگ را به شکل زیبایی به تصویر می‌کشد. اجرای درخشان مارگو رابی در این فیلم برای بسیاری از علاقه‌مندان به سینما این موضوع را ثابت کرد که او یک ستاره بزرگِ در حال ظهور است و توانایی‌های زیادی در هنر بازیگری دارد.

…..

امیدواریم از خواندن مطلب ” بهترین فیلم های مارگو رابی ” لذت برده باشید. برای خواندن مطالب بیشتر در مورد بازیگران و کارگردان‌های مطرح به این بخش مراجعه کنید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجتبی
مجتبی

سلام و خسته نباشید
عالی بود ممنون از متن زیباتون