معرفی شخصیت پیتر کویل / حقایق جالب در مورد استار-لرد

کاراکتر پیتر کویل (Peter Quill) یا استار-لرد از شخصیت‌های سوپر هیرویِ کامیک‌های مارول است که توسط استیو اینگلهارت (Steve Englehart) و استیو گان (Steve Gan) ساخته و پرداخته شده و اولین‌بار در ژانویه‌ی ۱۹۷۶ در شماره‌ی چهارم Marvel Preview معرفی شد. او فرزند مردیث کویل (Meredith Quill) و اسپارتوی جیسون (Spartoi J’son) است که با نام Star-Lord شناخته شده و پلیس بین سیاره‌ای است. فیزیولوژی هیبریدی انسان/Spartoi به او قدرت، دوام و طول عمر بیشتر را می‌دهد. او از طریق لباس فضایی‌‌اش قدرت بیشتری دریافت می‌کند. او فرمانده‌ی میدانی و یک استراتژیست است و در نبردهای رزمی و تن‌به‌تن نیز مهارت‌های بالایی دارد. او درون گردنش نیز یک گجت قرار داده که زبان مردمان گوشه گوشه‌ی کهکشان را متوجه می‌شود.

لیست اصلی : معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان دنیای مارول

معرفی شخصیت پیتر کویل / حقایق جالب در مورد استار-لردمعرفی شخصیت پیتر کویل / حقایق جالب در مورد استار-لرد

۱۶. در کامیک‌ها پیتر فرزند امپراتور اسپارتاکس جیسون بود، جیسون در جوانی در حالی که سعی داشت به سیاره‌ی خود برگردد، فضاپیمایش در سیاره‌ی زمین سقوط می‌کند. او توسط زنی به نام مردیث کویل (Meredith Quill) نجات یافت و با او ازدواج کرد و صاحب فرزندی به نام پیتر شد، این مورد MCU وجود ندارد.

۱۵. او در کامیک‌ها دو داستان ریشه‌ای متفاوت دارد. اولین‌بار او در شماره‌ی چهارم Marvel Preview ظاهر و تبدیل به عجیب‌ غریب‌ترین ابرقهرمانان زمان خود شد. در این داستان جِیک که پدر پیتر بود بعد از تولد فرزندش، او را از خود نمی‌دانست و خیال می‌کرد زنش به او خیانت کرده است و سعی داشت بچه را بکشد! او سپس بر اثر ایست قلبی می‌میرد.

سال‌ها پس از آن واقعه، پیتر شاهد به قتل رسیدن مادرش توسط بیگانگان فضای بود، در بزرگسالی فضانورد شد و به فضا سفر کرد و در آنجا با Master of The Sun ملاقات کرد، موجودی که او را تبدیل به Star-Lord کرد. این داستان که بسیار پیچیده‌تر از اینی است که تعریف کردم، خوب بود ولی مارول بعدها پیش‌زمینه‌ای ساده‌تر برای پیتر کویل ساخت.

معرفی شخصیت پیتر کویل / حقایق جالب در مورد استار-لردمعرفی شخصیت پیتر کویل / حقایق جالب در مورد استار-لرد

۱۴. برای گشت و گذار در فضا، Star-Lord به یک وسیله‌ نیاز داشت، در فیلم‌ها با Milano آشما هستید اما بیائید به فضاپیمای استار-لرد در کامیک‌ها نگاهی بیاندازیم. در ابتدا ارباب خورشید، مجموعه‌ای از ابزار و گجت‌ها را به استار-لرد بخشید، بعلاوه‌ی یک فضاپیما، اما این فضاپیما معمولی نبود. ارباب خورشید انرژی یک ستاره‌ی مرده را جذب کرد و آن را تبدیل به فصاپیمایی کرد که استار-لرد آن را Ship یا کشتی نامید. Ship و کویل به سرعت با هم دوست شدند و یک پیوند روانی مستحکم ایجاد کردند. متاسفانه دوستی آنها طولی نکشید، در طول حمله‌ی گالاکتوس، استار-لرد با منادی گالاکتوس روبه‌رو شد و در این نبرد Ship را از دست داد (Ship خورد و خاکشیر شد) و دردی عمیق بر دل استار-لرد نهاد.

۱۳. در اوایل شروع به کار کاراکتر پیتر کویل، او با چیزی امروز از آن سراغ داریم، متفاوت بود. در ابتدا او با منادی گالاکتوس به نام Fallen One، که در سراسر کهکشان سفر می‌کرد و سیارات را نابود می‌کرد تا اربابش (گالاکتوس) را از گرسنگی بکشد، می‌جنگید. پس از یک نبرد وحشیانه، استار-لرد تصمیم گرفت یک سیاره کوچک را نابود کند تا از موج انرژی حاصل از آن برای شکست دادن Fallen One بهره ببرد.

نقشه‌ی او موفقیت‌آمیز بود ولی برایش گران تمام شد، زیرا فضاپیمایش The Ship را از دست داد. زخم‌ها و جراحات کویل شدید بود و باعث شد او در چشم چپش و مغزش از ایمپلنت سایبرنتیک استفاده کند. چهره‌ی کویل با این گجت‌های سایبرنتیک دگرگون گشت ولی در جهت خوب و این موارد بعضاً امتیازاتی نیز برای او به همراه داشتند. ایمپلنت مغزش به او حافظه‌ای بسیار قوی می‌داد و ایمپلنت چشم‌اش به او این امکان را می داد تا رَدِ انرژی را دنبال کند.

۱۲. در سال ۲۰۰۸ اندی لنینگ (Andy Lanning) و دن ابنت (Dan Abnett) در Reboot مجدد نگهبانان کهکشان، همه‌ی اعضای این گروه بواسطه‌ی پیتر کویل گرد هم جمع شده‌اند. پیتر به گوشه گوشه‌ی کهکشان سفر کرده و گامورا، دراکس و راکت و گروت را به عضویت تیمش درآورده بود تا از جهان در برابر هرگونه تهدید احتمالی محافظت کند. در ابتدا همه چیز خوب پیش می‌رفت و همگی خیلی خوب با هم کنار آمدند و در چند مورد کهکشان را نجات نیز دادند. اما رفاقت آنها دوام نیاورد، آنها متوجه شدند که کویل با کمک مانتیس ذهن آنها را دستکاری کرده تا آنها وارد گروه شوند. کاملاً واضح است که این کار به مذاق دیگر اعضای گروه خوش نیامد و به همین دلیل گروه از هم پاشید.

۱۱. ممکن است در ابتدا اینطور به نظر برسد که پیتر کویل یک مرد معمولی است و اینکه در بسیاری از ماموریت‌ها او به تجهیزات و گجت‌های مختلف وابسته است، بر این موضوع صحه می‌گذارد ولی در واقع او از معمولی بودن فاصله زیادی دارد‌. بدلیل داشتن DNA اسپارتاکس، روند پیری او بسیار کُند صورت می‌پذیرد در واقع مردمان اسپارتاکس ۳ برابر بیشتر از مردمان زمین عمر می‌کنند. در فیلم‌ها او بخاطر ژنوم آسمانی‌ای که داشت، طول عمری در حد میلیون سال را دارا بود. ولی بعد از شکست دادن پدرش تبدیل به انسانی معمولی شد.

معرفی شخصیت پیتر کویل / حقایق جالب در مورد استار-لردمعرفی شخصیت پیتر کویل / حقایق جالب در مورد استار-لرد

۱۰. پیتر کویل تنها کسی نیست که لباس استار-لرد را پوشیده، در سال ۱۹۹۶ مارول یک سری کامیک را با نام Star-Lord منتشر کرد که شخصیت محوری آن Sinjin Quarrel نام داشت. او یک تله‌پات بود که برای حل پرونده‌های قانونی در فضا منسوب شده بود. یک شب، در هنگامی که در جنگل قدم می‌زد با سفینه‌ی فضایی استار-لرد یعنی The Ship برخورد کرد. او وارد The Ship شد، فضاپیمایی که ۱۲ سال بود دنبال Quill می‌گشت تا او را دوباره ببیند‌. پس از کش و قوس‌های فراوان این دو با هم ارتباط نزدیکی برقرار کردند و کوارل ردای استار-لرد را به خود گرفت. آن دو تصمیم گرفتند که به دنبال پیتر کویل بگردند. با اینکه Sinjin وارد دنیای Marvel نشده ولی بهترین داستان فرعی برای کامیک‌های Peter Quill محسوب می‌شود.

۹. پیتر کویل قبل از پیوستن به نگهبانان کهکشان مردی تنها بود، برای مدتی طولانی، تنها همراه او کشتی فضایی هوشمند او بود. در طول سال‌ها سفر در کهکشان این دو پیوند محکمی را با هم برقرار کردند. اما برای Ship این پیوند در نهایت به یک شیفتگی عاشقانه تبدیل شد. رابطه‌ی آنها در طول بیشتر کامیک‌های استار-لرد به صورت افلاطونی باقی ماند، اما Ship در یک نقطه احساسات خود نسبت به پیتر را به زبان آورد. Ship برای اینکه توجه پیتر را جلب کند یک آواتار مونث ساخت و استار-لرد را فریفت تا خیال کند این زن یک شخص واقعی است. پیتر عاشق این زن شد و خوشبختانه Ship نیز دست از نیرنگ بازی برداشت و پیتر نیز با این مسافر فضایی دوست باقی ماند. لازم به ذکر است که قبل از قضاوت Ship بیاد بیاورید که او یک هوش مصنوعی نیست بلکه یک موجود زنده‌ی واقعی است!

۸. زمانی که پیتر کویل عنوان استار-لرد را بدست آورد، ارباب خورشید گجت‌های خاصی را به او بخشید. یکی از آنها Element Gun بود، سلاحی که در نهایت به یکی از عجیب‌ترین مصنوعات در عالم مارول تبدیل شد. این سلاح که قادر به مهار آب، باد، خاک و آتش بود، پیوندی تلپاتیک با پیتر برقرار کرد که به پیتر اجازه می‌داد بدون چکاندن ماشه و تنها با فکر کردن به آن شلیک کند. با وجود ماهیت عجیبش اما این سلاح تبدیل به جزوی از هویت این کاراکتر شد.

معرفی شخصیت پیتر کویل / حقایق جالب در مورد استار-لردمعرفی شخصیت پیتر کویل / حقایق جالب در مورد استار-لرد

۷. شاید فکر کنید که استار-لرد سرش شلوغ است و گشت و گذار در کهکشان تنها شغل اوست ولی او یک دزد ماهر و از همه جالب‌تر خواننده‌ی کلوب‌های شبانه است. در طول جریانات Secret Wars، دو دنیای Earth-616 و Ultimate با هم برخورد کردند و عملاً یکدیگر را نابود کردند. Doctor Doom با قدرت Beyonder تکه‌هایی از دو جهان مرده را جمع‌آوری کرد و دنیای جدید خود یعنی Battleworld را ساخت.

تعداد انگشت‌شماری از قهرمانان Earth-616 از این نبردها جان سالم بدر بردند و به دنیای Doctor Doom پیوستند، که از آن جمله می‌توان به پیتر کویل اشاه کرد. برای آنکه آنها از دستان Doom در امان باشند Dr. Strange آنها را در سراسر Battleworld پراکنده کرد. استار-لرد در نیویورک به خوانندگی مشغول شد و نام هنری خود را استیوی راجرز گذاشت. با توجه به اینکه دیزنی در دنیای Battleworld محبوبیت نداشت، استارلرد ترجیح داد آهنگ‌های آنها را بخواند.

۶. پیتر کویل کسی نیست که او را با کلمه‌ی مسئولیت مرتبط کنید. به هر حال او بی‌دقت و طرز چشمگیری مغرور است. اما با تمام این خصوصیات اخلاقی او توانست در یک سیاره به مقام ریاست جمهوری برسد. در طول خط داستانی گرداب سیاه، اسپارتوی‌ها تصمیم گرفتند بعد از شکست جیسون، پیتر را رهبر خود کنند. با اینکه در ابتدا پیتر این عنوان را نپذیرفت و آن را نادیده گرفت ولی به اجبار گارد سلطنتی اسپارتاکس به سیاره‌ی آنها برده شد. درست زمانی که پیتر با عنوان جدیدش حال می‌کرد، سروکله‌ی Chiaturiها پیدا شد و به سیاره‌ی او حمله کردند. کویل به همراه نیروهایش توانست مهاجمان را شکست دهد و مردم نیروهای نظامی که شاهد رهبری و شجاعت او در جنگ بودند او را به عنوان رئیس‌جمهور خود برگزیدند.

Kitty Pryde (کیتی پراید)

۵. مسئولیت جدید پیتر کویل به عنوان حکمران اسپارتاکس، او را مجبور کرد که از رهبری گروه نگبانان کهکشان کناره‌گیری کند و هویت استار-لرد را رها کند. خوشبختانه مارول جایگزین مناسبی برای او داشت، عضو سابق X-Menها و نامزد سابق کویل، Kitty Pryde.

خوشبختانه این اتفاق و شخصیت‌پردازی مناسب او، Kitty Pryde را به عنوان یک استار-لرد خیلی خوب معرفی کرد، او مکمل بسیار خوبی برای نگهبانان کهکشان بود. در نهایت استار-لرد به اجبار از وظایف خود در اسپارتاکس دست کشید و دوباره هویت Star-Lord خود را پس گرفت. اما Kitty Pryde در تیم نگهبانان باقی ماند و به یکی از اعضای قدرتمند آنها بدل گشت.

۴. در کامیک Marvel Preview شماره‌ی چهارم که خواستگاه استارلرد بود، پیتر کویل را به عنوان یک فرد بسیار خاص معرفی کرد. در داستان مشخص می‌شود که پیتر کویل در ۴ فوریه ۱۹۶۲ به دنیا آمده است. در کامیک‌ها غیرمعمول است که تاریخ تولد یک کاراکتر را بیان کنند. اما این تاریخ یک هم‌ترازی سیاره‌ای نادر بود که آینده این کودک را به عنوان نگهبان کهکشان تحت تاثیر قرار داد.

۳. در سال ۲۰۱۳ برایان مایکل بندیس (Brian Michael Bendis) داستان متفاوت خود را برای کویل تعریف کرد. او کویل را یک نیمه انسان معرفی کرد که در فضا سفر کرده و نام خود را به عنوان یک دزد بر سر زبان‌ها انداخت.

معرفی شخصیت پیتر کویل / حقایق جالب در مورد استار-لردمعرفی شخصیت پیتر کویل / حقایق جالب در مورد استار-لرد

۲. او زمانی عضوی از گروه Defenders نیز بود، در طول داستان Age of Ultron، شخصیت ولورین به گذشته سفر کرد و هنک پیم را کشت تا از بوجود آمدن Ultron جلوگیری کند. اما این اقدام Wolverine موفقیت‌آمیز نبود و در خط زمانی جدیدی که بعد از آن حادثه بوجود آمد، Morgana Le Fay به تهدیدی قدرتمند برای بشر تبدیل شد. برای محافظت زمین در برابر این ابرشرور، تونی استارک تیمی از قهرمانان را گرد هم آورد که پیتر کویل به سرعت به آنها پیوست. متاسفانه این نسخه از فضانورد ما پایان خوشی نداشت. استار-لرد به همراه دیگر اعضای Defenders در حوالی نیویورک در یک نبرد بسیار خونین توسط Morgana Le Fey کشته شدند.

۱. شاید خیال کنید که از همان ابتدا کاراکتر استار-لرد یک شخصیت خوشتیپ، مزه‌پران و Cool بوده است ولی در اوایل کار این کاراکتر بسیار خودخواه، مغرور، بی‌ثبات و دور از هر نوع عاطفه بود. برای مثال بعد از آنکه پیتر فضانورد شد به همراه هم تیمی‌هایش به موجودی برخوردند که Master of The Sun نام داشت که به آنها گفت به دنبال یک Star-Lord جدید است. کویل که عطش قدرت او را تسخیر کرده بود به طرز وحشیانه‌ای دیگر هم تیمی‌هایش را سرکوب کرد تا تنها نامزد برای Star-Lord شدن بماند. این رفتار کویل موجود مرموز را تحت تاثیر قرار داد و او استارلرد شد. در حالی که با گذشت زمان او کاراکتری با ارزش شد ولی اینکه چنین آدمی به عنوان نگهبان کهکشان وظیفه‌ی محافظت از سیارات را برعهده دارد، بسیار عجیب است.

امیدواریم از مطلب “معرفی شخصیت پیتر کویل” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها