معرفی شخصیت Spawn

در ادامه معرفی شخصیت‌های دنیای کمیک اینبار قصد دارم تا کاراکترهایی را به شما معرفی کنیم که نه متعلق به DC و نه متعلق به Marvel هستند. با یکی از معروف‌ترین و مشهورترین آنها یعنی Spawn آغاز می‌کنیم، پس با ما با مقاله‌ی معرفی شخصیت Spawn همراه باشید.

مطالب مرتبط:

معرفی تمام شخصیت های مهم دنیای Marvel (لیست)

معرفی تمام شخصیت های مهم دنیای DC (لیست)

دیگر شخصیت مهم که متعلق به دی سی یا مارول نیست:

معرفی لاک پشت‌های نینجا و حقایق جالب در مورد آنها

بذرِ جهنم

خالق شخصیت Spawn آقای Todd McFarlane است که این شخصیت را در سن ۱۶ سالگی خلق کرد. البته او در این سن بیشتر برای سرگرمی خودش طراحی انجام می‌داد نه چیز دیگری. اما در سال ۱۹۹۰ که برای اولین‌بار Spawn وارد کتاب‌های مصور شد و توانست محبوبیتی فزاینده را بدست آورد، زیرا در آن زمان کتاب‌های مصور برای کودکان و نوجوانان مثل گنج بود و دلالان این کتاب‌ها همواره دنبال کاراکتری جدید بودند تا بوسیله‌ی آن بازار این مدل کتاب‌ها را گرم نگه‌دارند و کاراکتر Spawn دقیقاً همان چیزی بود که آنها می‌خواستند. مک‌فارلین بخاطر کارش روی شخصیت Spider-Man از جایگاه ویژه‌ای در میان طرفداران برخوردار بود، او هم نویسنده و هم طراح برجسته‌ای بود که از او یک سوپراستار ساخته بود. اما جدایی مک‌فارلین از مارول و ساخت کمپانی Image Comics از نظر بسیاری انقلابی در تولید کتاب‌های مصور بود، حرکتی که دنیای کتاب‌های مصور را دگرگون کرد.

معرفی شخصیت Spawn / حقایق جالب از شخصیت اسپاون

اولین شماره از کامیک‌بوک Spawn فروشی بالغ بر ۱.۷ میلیون نسخه را تجربه کرد، مجله Wizard درباره Spawn می‌گوید: کمپانی Image Comics بدون فشار آوردن روی تبلیغات و یا بازاریابانش خیلی راحت، گونی گونی کامیک‌های Spawn را به بازار تحویل می‌دهد و میلیونی می‌فروشد!

وقتی در سال ۱۹۹۷ فیلم Spawn ساخته شد، محبوبیت این کاراکتر به اوج خود رسید، تبلیغات پیش از انتشار به این کاراکتر کمک کرد تا به پرفروش‌ترین کامیک سال ۱۹۹۷ تبدیل شود. و در همان سال اسپین‌آف Curse of The Spawn شماره ۹ پنجمین کامیک پرفروش سال شد. اما فیلم Spawn در گیشه در حد متوسط ظاهر شد و نتوانست شروعی برای یک فرنچایز موفق باشد. در سال‌های ۲۰۰۸ فروش کامیک‌های Spawn کاهش یافت و به رتبه‌های سه‌رقمی پرفروش‌ترین‌ها سقوط کرد و حتی بازگشت مک‌فارلین و بازیابی ریشه‌های این کاراکتر هم نتوانست او را از سطح متوسط بالاتر ببرد و دوباره به اوج برگرداند. در سال ۲۰۱۱ حتی از وب سایت IGN بازخورد منفی دریافت کرد. اما شماره ۳۰۰ کامیک‌های Spawn دوباره این کاراکتر را به محبوبین رساند و جزو ۱۰۰ کامیک برتر کرد و باعث شد Spawn جزو کاراکترهای محبوب با طول عمر بالا قرار بگیرد که ذره‌ای از محبوبیتش در این مدت کاسته نشده است.

حقایقی درباره Spawn

۱. قدرت‌های Spawn شامل لیستی بلند بالا می‌شود، قدرت فرابشری، چابکی، تلپورت کردن، انفجار نکروپلاسم، بازسازی کامل‌ اندام‌های بدن، توقف زمان، تنفس آتش، زنده کردن مردگان و این لیست تا ابد ادامه دارد باور کنید!

۲. اِسپان در فرم انسانی‌اش یک آفریقایی-امریکایی است و این اصرار خود مک‌فارلین بر این قضیه بوده است.

۳. اسپان با کاراکترهایی مانند بتمن و Witchblade (بعداً او را هم معرفی می‌کنم) همکاری داشته است. اما سه‌گانه‌ی او با بتمن هرگز به سرانجام نرسید و مک‌فارلین تقصیر را تماماً به گردن گرفت.

معرفی شخصیت Spawn / حقایق جالب از شخصیت اسپاون

۴. اَل سیمونز قبل از تبدیل شدن به Spawn، تفنگ‌دار نیروی دریایی امریکا بود، او رئیس‌جمهور امریکا را از یک سوقصد نجات می‌دهد و همین باعث ترفیع گرفتن او می‌شود. سازمان سیا او را استخدام می‌کند و به او تعلیمات ویژه می‌دهد و از او برای عملیان سیا استفاده می‌کند. با کشف فساد در آژانس او مورد هدف قرار می‌گیرد، کارفرمای او هم یکی از نزدیک‌ترین همکارانش را برای کشتن او مامور می‌کند. در بوتسوانا، در طی عملیات Knightstrike USSG، سیمونز به آتش کشیده شده و به جهنم فرساده می‌شود، جایی که او به عنوان Spawn دوباره برمی‌گردد. در ارتش او یکی از سرسخت‌ترین‌ها در نبردهای مسلحانه بود و وقتی تبدیل به Spawn شد، بیشتر از آنکه بر قدرت‌های مافوق بشری‌اش تکیه کند بر استفاده از سلاح اصرار داشت. او با دست خالی هم بسیار کشنده است زیرا ۱۳ مدل از هنرهای رزمی را می‌داند، همچنین به ۱۰ زبان زنده دنیا هم مسلط است.

۵. وقتی اَل سیمونز از جهنم پا بروی زمین می‌گذارد، متوجه می‌شود ۵ سال از مرگش گذشته است. به او لباسی داده‌اند که قدرت‌های فرابشری دارد و پوست صورت و بدنش، چشمانش و حتی رنگ خونش تغییر کرده است. مُشت نکروپلاسم او وزنی معادل ۲۰۵ کیلوگرم (۴۵۰ پوند) را بر فرد وارد می‌کند، علاوه‌بر قدرت‌هایی که در شماره اول ذکر کردم. اما استفاده زیاد از قدرت‌هایش انرژی او را تخلیه می‌کند. با تخلیه انرژی او دوباره به جهنم برمی‌گردد، پس Spawn به دنبال راهی برای استفاده کمتر از قدرت‌های نکروپلاسم خود برمی‌آید. بنابراین به فنون رزمی و کار با اسلحه که در آنها مهارت بالایی دارد می‌پردازد و به لطف توان فوق‌بشری می‌تواند هر جنبنده‌ای را به جهنم بفرستد.

معرفی شخصیت Spawn / حقایق جالب از شخصیت اسپاون

۶. اِسپان لباس‌های زیادی داشته ولی معروف‌ترین آنها K7-Leetha است. ریشه‌های این نام را در کامیک شماره اول Spawn: Blood Feud به مخاطبان توضیح داده شد. این لباس از نکروپلاسم درون خون Spawn تغذیه می‌کند. K7-Leetha به سیستم عصبی او متصل است و از بقایای مایع نخاعی و مواد شیمیایی مغز سیمونز که باقی مانده است تغذیه می‌کند. بنابراین لباس نیازهای میزبانش را از واکنش سیستم عصبی او تشخیص داده و پیش‌بینی می‌کند. پیوند این لباس با میزبانش ابدی است. تحمل‌پذیری این لباس باعث می‌شود اِسپاون ضربات فوق سنگین را تاب بیاورد. همچنین انواع سلاح از زنجیرهای تیغ‌دار تا اسلحه‌های مرگبار را احضار می‌کند و هر موجودی که Spawn بکشد، روحش مستقیم به جهنم می‌رود و به ارتش رو به افزایش Malebolgia می‌پیوندد.

۷. برای اینکه Spawn پی به قدرت‌های لباسش ببرد، هم با انسان‌ها و هم با موجودات ماورایی مبارزه می‌کند. در اولین اقدام به سراغ The Redeemer می‌رود که قاتل سیمونز یعنی Jason Wynn است. اکنون او شمایلی مانند فرشتگان بهشت را دارد و فرستاده شده تا Hellspawn را از بین ببرد. در آخر مبارزه در جایی که اِسپاون باید ضربه نهایی را وارد کند، حواسش‌ پرت می‌شود و شکست می‌خورد. لباسش بخاطر شکست تغییر کرده و به رنگ سیاه و سفید در می‌آید. سرعت اِسپاون به ۱۰۰ مایل در ساعت می‌رسد و اجازه می‌دهد با همین سرعت به اجسام برخورد کند، ردایش حتی قادر به مبارزه است (مانند ردایِ Dr. Strange) و می‌تواند دشمنان را تکه‌تکه کند. Spawn در طی دومین رویارویی با The Redeemer اینبار در قالب فیل تمپر، با استفاده از رَدایش به راحتی دستان The Redeemer را قطع می‌کند. ردایش قابلیت تغییر شکل دارد و این اجازه را به او می‌دهد که به راحتی استتار کند و قابلیت جابه‌جایی سریع را نیز به او می‌دهد.

۸. اگرچه سعی می‌کند اعمالش قهرمانانه باشند ولی او یک موجود جهنمی است و شَر بدنبال اوست. Spawn موجودات تاریکی را به سمت خود می‌کشد و هدایت می‌کند. او با توانایی احضار گرگ‌ها، خفاش‌ها و کرم‌ها می‌تواند از آنها در نبرد بهره ببرد، همچنین از طریق فرآیندی به نام انتقال انرژی سیاه می‌تواند بدون استفاده از نکروپلاسم انرژی خود را تجدید کند و انرژی را از این موجودات بگیرد. در کنار احضار شَر، Spawn قادر است گناهان دیگران را جذب کرده و روح آنان را تطهیر کند. او می‌تواند عذاب و بدبختی دیگران را از طریق تلپاتی حس کند و از آن برای فهمیدن موقعیت آنها استفاده کند. این قدرتِ ویژه منبع انرژی Spawn را نیز تامین می‌کند، مثلاً مناطقی از شهرها که بیشترین جرم‌جنایت در آنها رخ می‌دهد، منابع انرژی ویژه برای Spawn هستند. این هدیه هم برکت است و هم نفرین، این قدرت ویژه توسط The Keeper، نهادی که نماینده پارلمان زمرد دنیای سبز است، به او داده شده و از این طریق Spawn قادر است تمام غم و اندوه بشریت را تجربه کند. بعضی از قدرت‌های او از عیسی مسیح (ع) الهام گرفته شده است. مثلاً او قادر است رستاخیز کند، بیماران را شفا دهد و دگرگونی ایجاد کند. در شماره ۲۷ام او دوستش بابی را که گلوله خورده بود دوباره به زندگی برگرداند. در شماره ۵۰ام Terry دچار سرطان مغز بود که باعث شد در هنگام رانندگی از هوش برود و بعداً متوجه بیماری خود شد. Spawn خیانت Terry در حقش را نادیده می‌گیرد زیرا متوجه می‌شود، همسر سابق Terry و دخترش سزاوار خوشبختی هستند. بنابراین اسپان Terry را درمان می‌کند.

معرفی شخصیت Spawn / حقایق جالب از شخصیت اسپاون

۹. اسپان اندام‌های داخلی خود را حفظ کرده زیرا می‌خواهد هنوز انسان باشد، دلیل این کارش حس ناامیدی از این است که فکر می‌کند شاید آنچه که او را انسان می‌کند و نه موجودی جهنمی را از دست بدهد. با اینکه اندام‌های داخلی‌اش در صورت آسیب ترمیم می‌شوند و اینکه اصلاً نیازی به آنها ندارد، ولی او آنها را حفظ کرده است تا فراموش نکند که قبلاً چه بوده است. در یک نبرد وحشیانه و بسیار دردناک با The Disciple (قدرتمندترین جنگجوی بهشت) Spawn پوست صورتش کنده می‌شود، مغزش متلاشی شده و قلبش از سینه‌اش بیرون آورده و به Greenworld پرتاب می‌شود. آنچه از او باقی می‌ماند توسط Mammonها، خدمتکاران جهنم مورد شکنجه قرار می‌گیرد. اما بعدا با کمک کودکی خردسال، دوستش Sam و Twitch قدرتمندتر از قبل دوباره رستاخیز می‌کند.

۱۰. مبارزه علیه دشمنانِ قدرتمند معمولاً پای دوستان و خانواده‌ی فرد را نیز به مبارزه باز می‌کند. اتفاقی که برای اسپاون هم می‌افتد و دوستش Terry بخاطر جنایات اسپاون علیه CIA مورد تعقیب قرار می‌گیرد. Spawn بعد از شکست دادن Overkill و نجات دوستش Terry هویت خود را برای او فاش می‌کند. در شماره ۲۵۵ او توانایی تغییر دادن حافظه را پیدا کرد و وجود خود را از ذهن بهترین دوست و فرزندانش پاک کرد.

۱۱. اسپان در طول مدت مبارزه‌اش با نیرو‌هایِ خیر و شر، متحدانی را نیز برای خود فراهم کرده است. در میان آنها Sam Burke و Twitch Williams هستد که برای اداره‌ی پلیس نیویورک کار می‌کنند. پس از کشتن Billy Kincaid، حضور Spawn در شهر نیویورک توسط اداره‌ی پلیس NYPD مورد بررسی قرار می‌گیرد. در شماره‌ی 64ام، در حالی که Sam و Twitch در میان بی‌خانمان‌ها که Spawn را ناجی خود می‌خوانند، در حال تحقیق بودند به Cogliostro استاد Spawn برخوردند. او برای Sam و Twitch افشا می‌کند که سرنوشت آنها با Spawn گره خورده است و قرار است این دو در نقشه‌ای که هنوز افشا نشده ایفای نقش کنند. Spawn از طریق این فرد با آنها ارتباط برقرار می‌کند، این دو نفر هرچه بیشتر سعی می‌کنند درباره‌ی Spawn بفهمند و هویت‌اش را افشا کنند، بیشتر در می‌یابند که باید از Spawn در برابر تهدیداتی که خودشان را هدف قرار داده، محافظت کنند. Spawn با ایجاد پیوند روانی با متحدانش می‌تواند هر موقع که احتیاج به کمک داشت آنها را فرا بخواند. در شماره‌ی 112ام Spawn برای پاک‌سازی Central Park از همین طریق با متحدانش ارتباط برقرار می‌کند و بدین ترتیب نیروی پلیس نیویورک برای پاک‌سازی فراخوانده می‌شود. بدین ترتیب Spawn با جذب گناهان شهر می‌تواند خود را در برابر ارتش خون‌آشامان که قصد دارند شهر را از انسان‌ها پاکسازی کنند، شکست دهد.

معرفی شخصیت Spawn / حقایق جالب از شخصیت اسپاون

۱۲. اِسپان در بیشتر مواقع حس می‌کند از مرز‌های اخلاقی که برای خود تعیین کرده رَد شده است و احتیاج دارد که فردی او را راهنمایی کند و دوباره مسیر درست را به او نشان دهد، Cogliostro خود قبلاً یک Hellspawn بوده است و سعی می‌کند Al را در مسیر درست هدایت کند و در این لحظات است که به داد Al می‌رسد. در طول مکالمه با استادش Spawn زمان را متوقف می‌کند تا بتواند سخنان استادش را بهتر درک کند و تمرکز بیشتری داشته باشد. در شماره‌ی ۱۱۶ام Spawn برای اینکه ناجی بشریت باشد فشار بیشتری را احساس می‌کند، او که از انرژیِ عذاب و خشم مردم تماماً پُر شده است، می‌خواهد بر روی زمین بهشتی برای مردم درست کند تا هم خود و هم آنها را از شر این عذاب هولناک برهاند.

در شماره‌ی 254ام متوجه قابلیت تغییرِ زمان Spawn می‌شویم، زیرا او با یکی بزرگ‌ترین معضلات تاریخ بشر مواجه است، تایتانیک را نجات دهد یا بگذارد غرق شود. در ازای گرفتن روح همسرش، شیطانی به Spawn قول می‌دهد که کشتی تایتانیک را با همه‌ی خدمه‌اش نجات دهد. Spawn و آن اهریمن درست به لحظه‌ای که قرار است تایتانیک به کوه یخ برخورد کند، فرستاده می‌شوند. اهریمن مراقب پدر و پسری است که به دریا پریده‌اند و از آنها برای وسوسه کردن Spawn برای نجاتشان و تغییر جدول زمانی تعیین شده استفاده می‌کند. Spawn متوجه حقه‌ی او می‌شود و با اکراه مرگ پدر و پسر را به نظاره می‌نشیند.

معرفی شخصیت Spawn / حقایق جالب از شخصیت اسپاون

۱۳. اِسپان که تلاش می‌کند انسانیت خود را حفظ کند و از برخورد چنگال‌های جهنم به آن جلوگیری کند، خود را در Greenworld می‌یابد. در اینجا او با The Keeper ملاقات می‌کند که به او اطلاع می‌دهد نقش جدیدش در دنیا، متوقف کردن آرماگدون است. Spawn با آگاهی بیشتر از درد زمین، بی‌علاقگی Greenworld به جنگ میان بهشت و جهنم و ویرانیِ ناشی از تمایلات ویرانگر انسان، نیاز به پایان دادن به این ماجراها را احساس می‌کند. در شماره‌ی 93 تا 97ام، Spawn گروهی از افراد نخبه‌ی جامعه را در تلاش برای انجام Ritualای برای احضار از قدرتمندترین موجودات جهنم می‌بیند. با وجود تلاش برای متوقف کردن آنها، این موجود رها می‌شود و زمین را ویران می‌کند. در طول رویارویی‌اش با Urizan او متوجه می‌شود که نمی‌تواند به گَردش هم برسد و از او خیلی ضعیف‌تر است. با سقوط Spawn، زمین او را در بر می‌گیرد و به او یادآور می‌شود که تنها اوست که می‌تواند به این جنگ پایان دهد. مادر طبیعت کنترل تمام عناصر را به او می‌دهد تا بتواند نیروی کافی در برابر Urizan را بدست بیاورد. در شماره‌ی 98 و 99 او بالاخره Urizan را در اعماق زمین حبس می‌کند.

۱۴. وقتی استادش Cogliostro به او خیانت کرد، Spawn در قالب Al Simmons دوباره به زمین فراخوانده شد و قدرت‌هایش را از دست می‌دهد. در این موقع یک جادوگرِ Wiccan جوان به نام Nyx که می‌تواند حضور اشباحی را که از سایه‌اش جداشده را حس کند، حضور Al Simmons را نیز مورد ردیابی قرا می‌دهد. او Al را به لباسِ Spawn دوباره متحد می‌کند. او این کار با استفاده از تیغه‌ی نقره‌ای Moon Blade خود انجام می‌دهد، او قفسه‌ی سینه‌ی Al را شکافته و دوباره لباسش را با استفاده از نخ‌های سایه‌اش به قلبش پیوند می‌زند. با این حال Nyx بخشی از اعمالش را از Spawn مخفی نگه‌می‌دارد تا بتواند او را کنترل کند. در ابتدا Al از اینکه دوباره Spawn شده خشمگین می‌شود ولی Nyx او را متقاعد می‌کند که این واقعیت را بپذیرد و دوباره برای کنترل قدرت‌هایش کسب مهارت کند. در شماره‌ی 133 هر دو نفر حضور شیطانی را احساس می‌کنند و Nyx در مورد جهنم کنجکاو می‌شود و درباره‌ی آن از Spawn می‌پرسد. وقتی Spawn جهنم را به Nyx نشان می‌دهد، او با Mammon طرح رفاقت می‌ریزد. Mammon، نایکس را وسوسه می‌کند تا در قبال آزادی روح دوست دوران کودکیش، قدرت‌های Spawn را بگیرد. در هنگامی که Spawn بخاطر رویاروی با ارتش Violator’s به کما می‌رود، Nyx فرصت را غنیمت شمرده و قدرت‌های Spawn را از او می‌دزدد و به Mammon تحویل می‌دهد.

۱۵. مخلوق جهنم بودن هم ضعف‌های خاص خود را دارد، مثلاً اگر Spawn در مناطق مربوط به بهشت و Greenworld که جزوی از آن است قرار بگیرد، قدرت‌هایش به طوربالقوه ضعیف می‌شوند. لباس همزیستی او در تلاش برای حفظ خود و Spawn از نیرو‌های الهی و انرژی آنها، رفتاری نامنظم دارد. در کامیک Angela شماره‌ی دوم، هنگام رویارویی با فرشته‌‌ای جنگجو از بهشت، لباس Spawn، تیغه‌هایی برّنده از خود می‌رویاند و حرکات دفاعی انجام می‌دهد. Angela از بازگشت Al Simmons به میدان مبارزه و دوباره Spawn شدنش لذت می‌برد. Angela که فرشته‌ی مرگ Spawn شده است، از هیجان شکار Spawn سر از پا نمی‌شناسد‌، اما وقتی این فرشته از بهشت بخاطر اتهام خیانت رانده شد، تنها Spawn بود که به او سرپناه داد. به همین خاطر آن دو به هم نزدیک شده و رابطه‌ای عاطفی دارند. Spawn در Deadzone قطعه‌ای از زمین که توسط Heaven کنترل می‌شود، بسیار آسیب‌پذیر است. سلاح‌های بهشتی مخصوصاً آنها که بتوانند سر Spawn را جدا کنند، تنها نقطه ضعف او محسوب می‌شوند. در شماره‌ی ۴۴‌ام همین کامیک، شاهد حضور فرشته‌ای دیگر به نام Tiffany برای شکار Spawn هستیم که به Spawn اتهام فاسد کردن Angela را می‌زند و قسم یاد می‌کند که انتقام Angela را با قطع کردن سرش از او بگیرد.

معرفی شخصیت Spawn / حقایق جالب از شخصیت اسپاون

۱۶. اِسپان قادر است با ایجاد پرتال به بهشت و جهنم برود. این توانایی به او اجازه می‌دهد زمانی که با موجودات ماورائی مبارزه می‌کند آنها را به هر کجا که خواست تبعید کند. در Angela شماره‌ی دوم، از آنجا آنجلا بدون اجازه‌ی Heaven به سراغ شکار Spawn رفت او را محاکمه کردند. Spawn با لباسی مبدل احضار شد تا شهادت بدهد، اما لباسش بخاطر وجود نیروهای بهشتی و در واکنش به موجودات بهشت واکنش شدیدی از خود نشان می‌دهد. پس از آشکار شدن حصور Spawn، نگهبانان بهشت برای شکار او فرستاده می‌شوند و آنجلا که فرصت را مناسب می‌بیند به Spawn پیوسته و از او می‌خواهد که پرتالی به خارح از بهشت بزند. Spawn حتی قادر است مکان متحدانش را بیابد و به جایی که آنها هستند منتقل شود.

۱۷. در یکی از داستان‌های Spawn بدن او میزبان شیطانی به نام Legion که مجموعه‌ای از ۶۰۰۰هزار روح بود، شد. در شماره‌ی ۱۵۷، Twitch این تئوری را مطرح می‌کند که این ارواح همزمان با مرگ Simmons مرده‌اند و در ساعت مرگ به سوی او کشیده شده‌اند. وقتی قلب Spawn از بدنش جدا شد، روح پسری جوان به نام کریستوفر وِلِند، آزاد گشت. بعد از مواجه با موجودات جهنمی که سعی داشتند روح او را مورد آزار و اذیت قرار دهند، Sam و Twitch توانستند کودک را نجات دهند و روح کریستوفر Spawn را پیدا کرد. بدین ترتیب Spawn دوباره با لباسش متحد می‌شود، قدرت لژیون را مال خود می‌کند و با Mammon به مبارزه بر می‌خیزد.

این قدرت تازه کشف شده به اسپان اجازه می‌دهد که به کنترل Malebolgia واکنشی نشان ندهد و بتواتد روح‌ها را به صورت Hellspawn احضار کند که به او در نبردها کمک می‌کنند. لژیون نیز مانند K7-Leetha با Spawn همزیستی پیدا می‌کند که به او اجازه می‌دهد احساسات ارواح را حس کند. به کمک کریستوفر، Spawn درباره‌ی صداهایی که در سرش می‌پیچند بیشتر یاد می‌گیرد و می‌فهمد که آنها میخواهند آرامش را بیابند.

۱۸. در شماره‌ی ۱۶۱ام Spawn، آرماگدون به راه می‌افتد و نیروهای بهشت و جهنم به پیکار هم می‌روند. بعد از آنکه جنگجوی مورد علاقه‌ی خدا Zera شکست می‌خورد، Spawn که تقریباً نیمه‌جان است، توسط خداوند با خوراندن میوه‌ی درخت زندگی، نیرویی دوچندان می‌یابد، او لژیون را آزاد می‌کند و به ارواح اجازه می‌دهد در آرامش استراحت کنند. قدرت‌های Spawn در این نبرد دچار دگرگونی می‌شوند و به او بال‌هایی داده می‌شود که تمام آنها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. او که تمایلی به پذیرش این هدیه ندارد، انگیزه‌هایش را زیر سوال می‌برد و مشخص می‌شود برخلاف قراردادش با Malebolgia او آزاد است که هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد. او در می‌یابد که سرنوشت نوع بشر به او گره خورده است و باید آنها را نجات دهد، به همین دلیل به پیکار با چهار اسب‌سوار جهنم می‌رود.

امیدواریم از مطلب “معرفی شخصیت Spawn” لذت برده باشید. برای خواندن مطالب بیشتر از دنیای کمیک به این قسمت مراجعه کنید.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
12 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pedram
Pedram

سلام خسته نباشید.
مقاله خیلی عالی بود اما واسم یه سوال پیش اومد.
در باری قدرت های اسپاون.
خب اگه اسپاون این همه قدرت داره میتوته سوپرمن یا حتی تور رو شکست بده؟
من تازه با اسپاون اشناشدم و خب دوست دارم که بدونم کدوم یک قویتره.

Pedram
Pedram

درسته.
حقیقتن رفتم کلی در مورد اسپاون تحقیق کردم و حتی قدرتاشم به هدی که ممکنه قوی تراز تور باشه.
البته تور برندس.
ولی اسپاون بهشتی یا به قول بعضیا همون خدای اسپاون هم میتونه تور رو شکست بده؟

Pedram
Pedram
پاسخ به  Pedram

بعد رفیقام گیر دادن میگن اسپاون خیلی ساده میتونه زمان رو متوقف کنه سره تور رو قطع کنه ولی این یه جور نظریس ولی باز شاید تور هم بتونه بزندش معلوم نیست؟

Pedram
Pedram

اممم منطقی😂

Pedram
Pedram

ممنون رفیق توهم همین طور.
خدافظ👋

Pedram
Pedram

دقیقا.
حالام منم بیشوخی اسپاون رو وحشتناک دوست دارم اصلا وقتی که یک نفر این همه قدرت داشته باشه یه چیزه فرا طبیعی میشه.
خب به بین ما کلی ورشن داریم.
هزاران هزار ورشن از شخصیت ها تاز خیلیا هم واسخودشون ورژن میزارن که از نظر من یکمی فن بوین . خلاصه باید ورژن هارو با ورژن مقایسه کرد. مثلا خدای اسپاون هارو باید با تور کیهانی یا همون خدای تور مقایسه کرد. که اینجا ممکنه مساوی کنن.!

Pedram
Pedram

وای پسر عالی بود.
باورنمیشه که تو از این شخصیت ها
چیز های زیادی میدونی.
این واقعا عالی.
به بین در مورد قدرت تور شاید حالا
ممکنه قدرت های قوی داشته باشه.
اما این چیزی که در مورد خدای اسپاون هست. اسپاون ی
با خود خدا همکاری کرد.
این چیزی هست که من فهمیدم
حالا دقیقا نمیدونم چون کمک هاشو داخل یوتوب دیدم.
ولی طبق نظرات همون اسپاون معمولی میتونه تور رو شکست بده.
چون داخل یه کنفرانس داخل یوتوب که اسپاون در برابر تور کی برنده میشه. اسپاون رو گفتن کلیم واسش دلیل گزاشتن که حالا فکر نکنم اینجا جاش باشه.
چون فکر کنم گیر میدن😂
در کل دمتگرم👌