نقد و بررسی انیمیشن Scoob

با سلام خدمت شما همراهان گرامی با نقد و بررسی انیمیشن !Scoob که محصول کمپانی Warner Animation Group است و در تاریخ 15 مِی سال 2020 منتشر شده، همراه شما هستیم. انیمیشن !Scoob براساس انیمیشن های Scooby-Doo که ساخته Joe Ruby و Ken Spears می باشد، تولید شده است. فرنچایز Scooby-Doo یکی از معروف ترین کارتون های امریکایی است که از سال 1960 تا به امروز ادامه داشته است و دنباله های بسیاری براساس این فرنچایز ساخته شده است. با ما در وب سایت ساعت 7 با نقد و بررسی انیمیشن !Scoob همراه باشید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد فیلم های 2020 به لیست فیلم های سال 2020 مراجعه فرمایید.

انیمیشن !Scoob

!Scoob

انیمیشن اسکوب! به کارگردانی Tony Cervone با صداپیشگی Mark Wahlberg، Zac Efron، Amanda Seyfried است که امسال قرار بود بروی پرده سینماها برود ولی بخاطر همه گیری ویروس کرونا کمپانی برادران وارنر تنها به عرضه ی نسخه دیجیتالی آن بسنده کرده اند. نویسنده های این انیمیشن Adam Sztykiel، Jack Donaldson، Derek Elliott و Matt Lieberman هستند که واقعاً نمی دانم چه نیازی به چهار نویسنده بود وقتی از قدیم گفته اند که “آشپز که دوتا شد آش یا شور می شود یا بی نمک”. آنهم زمانی که داستان این انیمیشن بسیار ضعیف است!!

احمقانه و خنده دار

با اینکه این انیمیشن نقد های بسیار ضعیفی از سایت ها و مجلات معتبر دریافت کرده اما می تواند شما را به خنده وادارد. یکی از دلایلی که این کارتون امتیاز های ضعیف دریافت کرده این است که حرکات کاراکترها مثل مواقعی که شگی و اسکوبی دستپاچه شده و می خواهند فرار کنند یا اینکه همدیگر را بغل می کنند و از ترس جیغ می زنند به مانند کارتون های آنها جذاب نیست. مخصوصاً چنین حرکاتی را در انیمیشن هتل ترانسیلوانیا خیلی بهتر شاهد بودیم. از آنطرف داستان انیمیشن هم آنقدر جذاب نیست ولی چیزی که باعث می شود شما حداقل یکبار این انیمیشن را نگاه کنید تیکه ها و متلک های خنده دار آن است. شوخی های بسیاری با شخصیت ها و برندهای معروف می شود، از آنطرف رابطه شگی و اسکوبی یکی از بهترین و خنده دارترین رابطه های تاریخ انیمیشن و کارتون هاست که فرقی نمی کند 3D باشند یا نقاشی متحرک، آنها در همه حال خنده دار هستند.

فقط یکبار

این انیمیشن را احتمالاً فقط یکبار ببینید و آن را از هارد خود پاک کنید. کسی سرزنشتان نخواهد کرد زیرا در قیاس با انیمیشن هایی مانند Toy Story یا Zootopia اصلاً حرفی برای گفتن ندارد. حتی از لحاظ کارگردانی و گرافیک هم از آنها ضعیف تر است و این مورد زمانی بیشتر خود را نشان می دهد که حتی کارتون های Scooby-Doo از این انیمیشن یک سر و گردن بالاتر هستند و جذابیت بیشتری دارند. فیلم ها و سریال های تلویزیونی زیادی از این فرنچایز ساخته شده اند اما هیچکدام موفقیت کارتون های آن را بدست نیاورده اند. شاید چون کارتون چیز دیگری است، این مورد برای دیگر کارتون های قدیمی هم صدق می کند زیرا آنها در قاب کارتون جذاب تر هستند و این بخاطر آن است که بزرگترها آنها را آنگونه بیشتر دوست دارند. مانند سری looney tunes که اتفاقاً این مجموعه نیز توسط برادران وارنر تهیه شده است که در سراسر دنیا محبوبیت بسیاری دارد. البته وقتی شما محصولی دارید که حتی بعد از گذاشت 60 سال همچنان پر بیننده و پر طرفدار است، به این فکر می افتید که این محصول را در کلاس های متفاوت و عامه پسند امروزی منتشر کنید تا بیشتر از آن سود ببرید، مانند سونیک محصول شرکت SEGA. سونیک را همه از کنسول سگا بیاد داریم، بعدتر SEGA کارتون هایی از این شخصیت منتشر کرد که زیاد مورد پسند مخاطبان واقع نشد تا اینکه همین امسال Live Action سونیک مانند بمب سینما را ترکاند و بسیار مورد توجه قرار گرفت به طوری که قسمت دوم آن را SEGA می خواهد بسازد. البته Scooby-Doo قبلاً این راهی که Sonic رفته است را سالها پیش طی کرده اما از موفقیت قابل توجهی بهره نبرده است.

معمولی

انیمیشن !Scoob انمیشنی است که ویروس کرونا هم مزید بر علت شده است تا زیاد مورد استقبال قرار نگیرد، اما این اثر نمی تواند پشت کرونا پنهان شود و همه تقصیرها را گردن کرونا بیاندازد زیرا از همه لحاظ انیمیشنی معمولی است. اگر برادران وارنر می خواهد به ساخت انیمیشن 3D براساس فرنچایز Scooby-Doo ادامه دهد بهتر است دفعه ی بعدی داستانی با شوخی های بیشتر برای آن بنویسد.

نتیجه گیری…

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز انیمیشن !Scoob

نقد و بررسی انیمیشن Scoob 1

در آخر باید گفت در این گرمای تابستان، انیمیشن !Scoob حداقل می‌تواند برای اندک زمانی شما را بخنداند تا کرونا و گرما را فراموش کنید، اما به خاطر ضعف‌هایی که در داستان است و شوخی‌های کم آن باعث می‌شود که شما برای بار دوم سراغش نروید ولی ارزش یکبار دیدن را دارد.

امیدوارم از مطلب ” نقد و بررسی انیمیشن Scoob ” بذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها