هفت فیلم برتر کوین اسپیسی / بهترین فیلم‌های Kevin Spacey

“کوین اسپیسی”(Kevin Spacey) بازیگر، تهیه‌کننده و خواننده مشهور آمریکایی می‌باشد. او که کار خود را در دهه‌ی ۸۰ میلادی و از صحنه تئاتر آغاز کرده بود، سرانجام به سینما و تلویزیون آمد و در دهه ۹۰ میلادی به یکی از تاثیرگذارترین بازیگران هالیوود تبدیل شد. اسپیسی جزو آندسته از بازیگران هالیودد است که حضورش چه کوتاه و چه طولانی باعث جذابیت بیشتر فیلم‌ها می‌شود. شاید بتوان گفت که این موضوع تاحدودی بخاطر صدای گیرا و دلنشین و همینطور شیوه‌ی خاص دیالوگ‌گویی اوست. اما نمیتوان استعداد کم‌نظیر و قدرت فوق‌العاده او در اجرای نقش‌های گوناگون را نادیده گرفت. هرچند که او عمده‌ی شهرتش را مدیون بازی در نقش شخصیت‌های منفی و شرور می‌باشد. کوین اسپیسیِ دوست‌داشتنی یکی از بااستعدادترین و خلاق‌ترین بازیگران تاریخ سینماست که شخصیت‌هایی تکرارنشدنی را برایمان خلق کرده است. در ادامه با سایت ساعت هفت با هفت فیلم برتر کوین اسپیسی همراه باشید.

برای خواندن مطالب بیشتر از دیگر بازیگران و کارگردان‌های مطرح به لیست محبوب‌ترین بازیگران و کارگردان های هالیوود مراجعه کنید…

به روز شده: به مناسبت تولد 64 سالگی (26 ژوئیه 1959) کوین اسپیسی این مطلب به روز شد

هفت فیلم برتر کوین اسپیسی / بهترین فیلم‌های Kevin Spacey

هفت فیلم برتر کوین اسپیسی / مختصر بیوگرافی از کوین اسپیسی 

“کوین اسپیسی فاولِر” متولد ۲۶ جولای ۱۹۵۹ در اورنج جنوبی، ایالت نیوجرسیِ آمریکا می‌باشد. مادرش “کاتلین آن” یک منشی و پدرش “توماس جفری فاولِر” یک نویسنده و مشاور فنی بود. کوین دارای یک برادر بزرگتر به نام رندی و یک خواهر به نام جولی آن می‌باشد. وقتی که کوین چهار ساله بود، همراه خانواده به کالیفرنیای جنوبی نقل مکان کردند. رندی برادر بزرگتر کوین پدرشان را یک طرفدار نازی و نژادپرست توصیف کرده که آنها را مورد سوءاستفاده جنسی و جسمانی قرار میداده است. طبق اظهارات او این همان چیزی‌ست که باعث گردیده کوین با سرکوب احساساتش و برای پرهیز از آزارهای او به فردی موذی و باهوش تبدیل شود.

کوین دوران تحصیل در دبیرستان را به عنوان شاگرد ممتاز پشت سر گذاشته و فارغ‌التحصیل گردید. سپس او در تلاش بود تا به عنوان یک کمدین استعداد خودش را شکوفا کرده و به موفقیت برسد. البته او در همین حین تحصیل خود را در زمینه تئاتر ادامه میداد. در بین سالهای ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۱ کوین به عنوان یک استندآپ کمدین جوان و باانگیزه در حال فعالیت بود. سپس در سال ۱۹۸۱ کوین وارد عرصه تئاتر گردید و نقشی کوتاه در تئاتر “هنری پنجم” ایفا نمود. از آن تاریخ به بعد و به مدت ۵ سال او نمایش‌های گوناگونی را در برادوی و دیگر جاها اجرا نمود. اما تلاش‌های او برای دیده شدن در این سالها نتیجه بخش نبود، تا اینکه در سال ۱۹۸۶ در یک نمایش با “جک لمون” بازیگر افسانه‌ای هالیوود همبازی گشت. او توانست با استفاده از راهنمایی‌های لمون و در سایه حضور او خودش را نشان دهد. سپس در همان سال او نقشی کوتاه در فیلم “Heartburn” ایفا نمود که نخستین فیلم او محسوب می‌شود.

او دهه ۸۰ را با حضور در تئاتر، تلویزیون و فیلم‌های سینمایی به پایان رساند. اگرچه حضورش در فیلم‌ها کمرنگ و علاقه‌اش به حضور در تلویزیون کم بود و نتوانست آنچنان که باید اسم و رسمی برای خودش به هم بزند. اما با آغاز دهه‌ی ۹۰ همه‌چیز برای کوین متحول گردید. در سال ۱۹۹۱ او جایزه تونی را برای بازی در نمایش “Lost in Yonkers” بدست آورد و خودش را بعنوان یک بازیگر کاربلد به اهالی تئاتر و سینما معرفی نمود. سپس در سال ۱۹۹۲ در فیلم پر ستاره‌‌ی Glengarry Glen Ross به کارگردانی “جیمز فولی” در نقش مکمل حضور یافت. پس از آن کوین حضوری پررنگ‌تر در فیلم‌هایش داشته و توانست به مرور علاوه بر کسب شهرت جایگاه خودش را بعنوان یک بازیگر مستعد در هالیوود محکم‌تر کند.

اما بازی در نقش “وربال کینت” (کایزر شوزه) در فیلم فراموش‌نشدنیِ “The Usual Suspects” (مظنونین همیشگی) محصول سال ۱۹۹۵ همان اتفاق بزرگی بود که اسپیسی سالها منتظرش بود. این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای او به ارمغان آورد و نقش‌آفرینی خیره‌کننده او هم مردم و هم منتقدین را به تحسین واداشت. البته این پایان کار او در آن سال نبود و ایفای نقش “جان دو” در فیلم Seven” (هفت) به کارگردانی “دیوید فینچر” (آشنایی با دیوید فینچر و بهترین فیلم‌هایش) موفقیت بزرگِ دیگری در کارنامه اسپیسی رقم زد. درواقع شاید بتوان سال ۱۹۹۵ را در سینما به نام کوین اسپیسی نام‌گذاری کرد. او اگرچه کمی دیر اما با دلایل خوبی به شهرت و محبوبیت رسید. اسپیسی نه برای ویژگی‌های فیزیکی و یا خانوادگی بلکه تنها به پشتوانه‌ی توانایی‌‌ها و پشتکار خودش به این جایگاه رسیده بود.

او در سال ۲۰۰۰ برای بازی در فیلم “American Beauty” (زیبای آمریکایی) موفق به کسب دومین جایزه اسکارش و اینبار برای بهترین بازیگر نقش اصلی گردید. البته گفتنی‌ست که اسپیسی در زمینه خوانندگی نیز فعالیت‌هایی داشته و در سال ۲۰۰۴ یک فیلم موزیکال به نام “Beyond the Sea” نیز با کارگردانی و اجرای خودش به اکران درآورد. البته با شروع قرن بیست و یکم دیگر خبری از فیلم‌نامه‌های قوی و جذاب دهه‌ی ۹۰ نبود و اسپیسی نیز به همان میزان دچار اُفت و رکود کاری گردید.

هفت فیلم برتر کوین اسپیسی / بهترین فیلم‌های Kevin Spacey

در دهه‌ی اول قرن۲۱ او بیشترِ تمرکزش برروی سینما بود و در فیلم‌های شاخصی همچون K-PAX و The Shipping News و غیره حضور موثری داشت. اما در سال ۲۰۱۳ بشکلی غیرمنتظره او را در هیبت نقش اصلی یک سریال تلویزیونی مشاهده نمودیم. ایفای نقش “فرانک آندروود” در سریال زیبای “House of Cards” (خانه پوشالی) دقیقاً همان چیزی بود که اسپیسی به آن احتیاج داشت. بدون شک میتوان هنرنمایی او در این نقش را یکی از بهترین و قدرتمندترین اجراهای بازیگری در تاریخ تلویزیون بشمار آورد. این سریال ۵ نامزدی در امی و نخستین و تنها جایزه گلدن گلوب‌ را برای اسپیسی بهمراه داشت.

زندگی شخصی کوین اسپیسی بسیار پرفراز و نشیب و پرحاشیه بوده است. اسپیسی تاکنون ازدواج نکرده است و همین موضوع باعث ایجاد شایعات زیادی درباره او گردیده که البته برخی از آنها خیلی هم شایعه نبودند! او در دهه ۹۰ چندین بار در مجلات و رسانه‌ها به عنوان فردی همجنسگرا معرفی شد که همواره این ادعاها را تکذیب نمود. او حتی در مراسم اسکار سال ۲۰۰۰ با یک نویسنده به نام “Dianne Dreyer” حاضر شد و پس از کسب جایزه در سخنرانیش به او ابراز علاقه کرد.

در سال ۲۰۱۷ “آنتونی رپ” بازیگر آمریکایی اسپیسی را با اتهاماتی جدی در رابطه با آزار جنسی در سال ۱۹۸۶ متهم کرد که زندگی کاری و شخصی او را بکلی دگرگون ساخت. البته پس از این پرونده اسپیسی با اتهامات بسیار زیادی روبرو شد که مشخصاً بیشترشان غیرواقعی و بعضاً برای جلوه توجه و اخاذی بودند. اسپیسی در واکنشی عجیب ضمن عذرخواهی از رپ گفت که حادثه مذکور را به خاطر نداشته و اینکه ممکن است این رفتارهای نامناسب به دلیل مصرف مشروبات الکلی بوده باشد! البته او در سال ۲۰۱۹ از این اتهامات مبری گردید، اما تاثیرات مخرب آن در شغل و زندگی او همچنان باقی است. که احتمالاً از مهم‌ترین آنها حذف کاراکتر او از سریال “خانه پوشالی” می‌توان نام برد. اسپیسی سال ۲۰۱۷ و طی بیانیه‌ای رسماً خودش را همجنسگرا معرفی کرد! اما جدا از آنچه درباره زندگی شخصی او گفته می‌شود، مسلما کوین اسپیسی یکی از بهترین و باهوش‌ترین بازیگران هالیوود است، که با ایفای نقش‌های گوناگون و چالش‌برانگیز همواره تماشاگران را شگفت‌‌زده کرده است.

در ماه می 2021 اعلام شد که اسپیسی در فیلمِ جناییِ The Man Who Drew God (به کارگردانی و بازیگری Franco Nero) برای بازی در نقش کوتاهی به عنوان یک کارآگاه پلیس انتخاب شده است. این فیلم در مورد هنرمندِ نابینایی است که به اشتباه به سوء استفاده جنسی علیه یک کودک متهم می‌شود. اسپیسی در مورد این نقش تاکنون اظهار نظری نکرده است. از سال ۲۰۱۷ و آغاز اتهام‌های جنسی علیه او این اولین بار است که او در فیلمی ایفای نقش کرده است.

هفت فیلم برتر کوین اسپیسی / بهترین فیلم‌های Kevin Spacey

7. Swimming With Sharks (1994)

بهترین فیلمهای کوین اسپیسی / Swimming With Sharks (1994)

IMDB: 7.1 Rotten: 78 Meta: 66

فیلم “شنا با کوسه‌ها” یک درام-کمدی سیاهِ آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی “جورج هوانگ” می‌باشد. در این فیلم بازیگرانی همچون کوین اسپیسی، فرانک ویلی و میشل فوربز به ایفای نقش پرداخته‌اند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است که “بادی آکرمن” تهیه‌کننده بزرگ سینما یک نویسنده جوان به نام گای را به عنوان دستیارش انتخاب می‌کند. گای که علی‌رغم هشدارهای دستیار قبلی درباره‌ی رفتار ناشایست و ظالمانه بادی به شغل جدیدش بسیار امیدوار است بزودی درمی‌یابد که …

اگرچه این فیلم در گیشه موفق نبوده و حتی نتوانست بودجه‌ی ۷۰۰ هزار دلاری‌اش را تامین کند. اما Swimming with Sharks نقدهای عموماً مثبتی را از منتقدین دریافت کرد که بیش‌تر تحسین‌های منتقدین برای اجرای دیدنی و کم‌نقص اسپیسی در نقشِ بادی آکرمن بود. اسپیسی آنچنان در نقش رئیسی زورگو و بی‌رحم درخشان ظاهر گردید که بنیاد فیلم آمریکا کاراکتر بادی آکرمن با بازیِ او را در سال ۲۰۰۳ نامزد حضور در لیست برترین شرورهای تاریخ سینما کرد. او در این فیلم برای نخستین بار تبحرش در ایفای نقش‌های منفی و شرور را به همگان نشان داد. نکته جالب اینکه گفته می‌شود هوانگ این کاراکتر را با الهام از شخصیت Joel Silver تهیه‌کننده‌ معروف سری فیلم‌های ماتریکس خلق کرده است.

6. Baby Driver (2017)

هفت فیلم برتر کوین اسپیسی / 6. Baby Driver (2017)

IMDB: 7.6 Rotten: 92 Meta: 86

“بیبی راننده” فیلمی اکشن-مهیج به کارگردانی و نویسندگی “ادگار رایت” و محصول مشترک بریتانیا و آمریکا می‌باشد. داستان این فیلم درباره‌ بیبی (انسل الگورت) یک پسر جوان است که در یک گروه خلافکاری به سرکردگی فردی به نام داک (کوین اسپیسی) به عنوان راننده‌ی فرار حضور دارد. بیبی پس از آشنایی با دختری جوان به نام دبورا (لیلی جیمز) تصمیم می‌گیرد که زندگی گذشته‌اش را رها کرده و آغازی نو داشته باشد اما …

از جمله بازیگران این فیلمِ پر ستاره میتوان به انسل الگورت، کوین اسپیسی، لیلی جیمز و جیمی فاکس اشاره کرد. فیلم Baby Driver برای صحنه‌های اکشن، موسیقی متن، تدوین و بازیِ ستارگان جوانش (الگورت و جیمز) مورد تمجید قرار گرفت. همچنین این فیلم در گیشه نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و به فروشِ جهانیِ تقریباً ۲۲۷ میلیون دلاری دست یافت. در حالیکه بودجه‌ی ساخت آن تنها ۳۴ میلیون دلار بوده است. هرچند که انتقاداتی درباره فیلم‌نامه ضعیف و پایان‌بندی فیلم به ادگار رایت وارد شد. اما اکثراً صحنه‌های تعقیب و گریز، شروع طوفانی و همینطور فضای پرانرژی و طنزآلود فیلم را دوست داشتند. بسیاری از منتقدین “بیبی راننده” را جزو برترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ رتبه‌بندی کرده‌اند.

5. Glengarry Glen Ross (1992)

هفت فیلم برتر کوین اسپیسی / 5. Glengarry Glen Ross (1992)

IMDB: 7.7 Rotten: 95 Meta: 82

“گلن‌گری گلن راس” یک فیلم درام آمریکایی به کارگردانی “جیمز فولی” و فیلم‌نامه‌ای از “دیوید ممت” است. ممت این فیلم‌نامه را براساس نمایشنامه‌ برنده‌ی جایزه پولیتزر خودش با همین نام به رشته تحریر درآورده است. از بازیگران این فیلمِ پرستاره میتوان به آل پاچینو (معرفی آل‌پاچینو و بهترین فیلم‌هایش)، جک لمون، الک بالدوین و کوین اسپیسی اشاره نمود. داستان این فیلم درباره دو روز از زندگی چهار فروشنده املاک در شیکاگو است. آنها پس از آمدن یک مربی از طرف شرکت، شغلشان را در خطر می‌بینند و دست به اقداماتی غیراخلاقی می‌زنند و…

فیلم Glengarry Glen Ross با حضور ستارگانش عملکردی بسیار ناموفق را در گیشه تجربه نمود. اما فیلم بسیار مورد توجه منتقدین قرار گرفته و امتیازات بسیار خوبی را از آنها دریافت نمود. این فیلم در سایت Rotten Tomatoes امتیاز ۹۵ از ۱۰۰ را از منتقدین گرفته است. عمده تحسین‌هایی که این فیلم دریافت کرده برای اجرای بی‌نظیر بازیگرانِ پرآوازه‌اش و همینطور فیلم‌نامه‌ی حساب شده ممت بود. جک لمون و آل پاچینو در این فیلم فوق‌العاده ظاهر شده‌اند. کوین اسپیسی که پیش از این در سینما چندان اسم و رسمی نداشت، به یمن حضورش در کنار بزرگان تاریخ سینما توانست برای خودش اعتبار و جایگاهی را در هالیوود بدست آورد. شاید نتوان اجرای اسپیسی در این فیلم را جزو برترین نقش‌آفرینی‌هایش بحساب آورد. اما این فیلم را میتوان یکی از مهم‌ترین آثار در کارنامه هنری او بشمار آورد. فیلمی که مورد توجه اهالی سینما قرار گرفت و اسپیسی را برای حضور جدی‌تر در آثار سینمایی برتر آماده نمود.

4. Seven (1995)

هفت فیلم برتر کوین اسپیسی / 4. Seven (1995)

IMDB: 8.6 Rotten: 82 Meta: 65

“هفت” یک فیلم جنایی-معمایی به نویسندگی “اندرو کوین والکر” و کارگردانی “دیوید فینچر”(بهترین‌ آثار دیوید فینچر) می‌باشد. این فیلم از لحاظ محتوایی و تاثیرگذار بودن آنچنان قوی و منسجم می‌باشد که با یکبار دیده شدن برای همیشه در ذهن مخاطب نقش می‌بندد. داستان این فیلم درباره دو کاراگاه پلیس به نام‌های ویلیام سامرست (با بازیِ فریمن) و دیوید میلز (با بازیِ برد پیت) است که مسئول رسیدگی به پرونده یک قاتل سریالی می‌شوند. آنها خیلی زود در میابند که با یک قاتل معمولی سروکار ندارند. این قاتل از مدت‌ها قبل در حال برنامه‌ریزی برای قتل‌هایش بوده و آنها را با دقتِ زیاد و براساس هفت گناه کبیره طرح‌ریزی کرده است که …

در این فیلم ستارگانی همچون مورگان فریمن، برد پیت (بهترین فیلم‌های برد پیت) و کوین اسپیسی به ایفای نقش پرداخته‌اند. اجرای مورگان فریمن و برد پیت در این فیلم بسیار درخشان است. اما نقش‌آفرینی کوتاه و فوق‌العاده تماشایی اسپیسی در نقش “جان دو” مطمئناً برترین اجرای این فیلم می‌باشد. اسپیسی از بدو ورودش در فیلم شور و هیجان را به اوج رسانده و صحنه‌هایی فراموش‌نشدنی را برایمان خلق می‌کند. او بار دیگر نشان می‌دهد که در ایفای نقشِ شخصیت‌های شرور یک استاد تمام عیار است. کمتر کسی بعد از دیدن این فیلم پیدا می‌شود که آن را یکی از بهترین فیلم‌های جنایی-مهیج تاریخ سینما بشمار نیاورد. این فیلم در فهرست ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ از نگاه مردم در سایت IMDB با امتیاز ۸/۶ در رتبه‌ی ۲۰اُم قرار دارد که از این حیث در میان فیلم‌های کوین اسپیسی در رتبه‌ی اول است.

3. American Beauty (1999)

بهترین فیلم های کوین اسپیسی / 3. American Beauty (1999)

IMDB: 8.3 Rotten: 87 Meta: 84

فیلم “زیبایی آمریکایی” یک درام آمریکایی‌ست که به کارگردانی “سم مندس” و با فیلم‌نامه‌ای نوشته‌ی “آلن بال” ساخته شده است. از بازیگران این فیلم میتوان به کوین اسپیسی، آنت بنینگ و وس بنتلی اشاره نمود. این فیلم در هشت رشته نامزد جایزه اسکار (بهترین‌های اسکار) بود و چهارتا از مهم‌ترین جوایز این مراسم (بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد) را بدست آورد. فیلم American Beauty در گیشه نیز بسیار استثنایی عمل کرده و با وجود بودجه‌ی ۱۵ میلیون دلاری‌اش به فروشی بیش از ۳۵۶ میلیون دلار دست پیدا کرد. این فیلم به داستان یک خانواده آمریکایی و در راس آنها پدر خانواده لستر بورنهام (با بازیِ کوین اسپیسی) می‌پردازد. لستر که دچار بحران میانسالی شده، پس از آنکه از خیانت همسرش مطلع می‌شود تصمیم به …

بسیاری از مطبوعات آمریکایی این فیلم را بهترین فیلم در سال ۱۹۹۹ انتخاب نمودند. فیلم‌نامه تمام و کمال آلن بال، کارگردانی عالی و ستودنیِ سم مندس و هنرنمایی چشم‌نواز کوین اسپیسی از جمله مواردی بود که همگان به تحسین آن پرداختند. البته نمی‌توان از موسیقی زیبا و دلنشین “توماس نیومن” که از دیگر عوامل مهم و تاثیرگذار در موفقیت فیلم است نیز چشم‌پوشی کرد. اسپیسی برای ایفای نقش لستر بورنهام برنده‌ی جایزه اسکار و بفتا بعنوان بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و بسیاری جوایز دیگر شد. کوین در این فیلم با اجرای نقشی بسیار متفاوت با آنچه تاکنون از او دیده شده بود، نشان داد که قابلیت‌ها و استعداد او فراتر از آن چیزی‌ست که انتظار می‌رود. انجمن نویسندگان آمریکا فیلم‌نامه آلن بال را در رتبه ۳۷اُم برترین فیلم‌نامه‌های تاریخ سینما قرار داده‌اند. همچنین مجله امپایر این فیلم را بعنوان ۹۶اُمین فیلم‌ برتر تمام دوران‌ها انتخاب کرده است.

2. L A Confidential (1997) 

هفت فیلم برتر کوین اسپیسی / 2. L A Confidential (1997)

MDB: 8.2 Rotten: 99 Meta: 90

“محرمانه لس‌آنجلس” فیلمی در ژانر جنایی-معمایی به کارگردانی “کُرتیس هنسن” و محصول کشور آمریکا می‌باشد. هنسن فیلم‌نامه این اثر را با همکاری “برایان هلگلند” و براساس رُمانی با همین نام نوشته‌ی “جیمز الروی” به رشته تحریر درآورده است. برخی نویسندگان این فیلم را در دسته‌ی فیلم‌های نئونوآر طبقه‌بندی کرده‌اند. داستان این فیلم در دهه‌ی ۵۰ میلادی و در شهر لس‌آنجلس اتفاق می‌افتد. سه پلیس درگیر ماجرای قتل عامی در یک کافه می‌شوند که یک پلیس سابق نیز در میان مقتولین می‌باشد و …

در این فیلم بازیگرانی همچون کوین اسپیسی، راسل کرو (بهترین فیلم‌های راسل کرو)، گای پیرس و کیم باسینگر به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم L A Confidential بسیار مورد توجه منتقدین قرار گرفته و بسیاری از انجمن‌های نقد فیلم و رسانه‌ها آن را بهترین فیلم سال معرفی کردند. “راجر ایبرت” منتقد بزرگ سینما ضمن اختصاص نمره کامل به این فیلم آن را اغواکننده و زیبا، دقیق و پیچیده و یکی از بهترین فیلم‌های سال توصیف کرده است. فیلم از میان ۹ نامزدی‌اش در مراسم اسکار تنها توانست جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن (کیم باسینگر) را دریافت نماید. کوین اسپیسی با آنکه دقایق حضورش در فیلم (با توجه به اینکه نقش اصلی می‌باشد) بسیار کمتر از کرو و پیرس بوده، اما بااینحال بخوبی صحنه را بدست می‌گیرد و کشمکش‌های درونی کاراکترش را بسیار ماهرانه نشان می‌دهد. او برای این نقش نامزد جایزه بفتا برای بهترین بازیگر مرد گردید. “محرمانه لس‌آنجلس” در سایت معتبر Rotten Tomatoes تنها یک نقد منفی از منتقدین دریافت نموده و امتیاز فوق‌العاده ۹۹ از ۱۰۰ را به خود اختصاص داده است. L A Confidential دومین فیلم از سه فیلمی است که تاکنون موفق به کسب چهار جایزه بزرگ انجمن‌های منتقدین یا همان “Big Four” شده‌اند.

1. The Usual Suspects (1995)

هفت فیلم برتر کوین اسپیسی / 1. The Usual Suspects (1995)

IMDB: 8.5 Rotten: 89 Meta: 77

“مظنونین همیشگی” یک فیلم معمایی-مهیج آمریکایی به کارگردانی “برایان سینگر” و با فیلم‌نامه‌ای به قلم “کریستوفر مک‌کوری” می‌باشد. از بازیگران این فیلم علاوه بر کوین اسپیسی میتوان به استیون بالدوین، گابریل بیرن و بنیسیو دل‌تورو اشاره کرد. داستان این فیلم به بازجویی از یک متهم به نام راجر “وربال” کینت که یکی از دو بازمانده‌ی قتل عام و آتش‌سوزیِ یک کشتی در بندرگاه لس‌آنجلس است، می‌پردازد. وربال داستان چگونگی رسیدن دارودسته‌ی خلافکارش به این کشتی را برای پلیس تعریف می‌کند و …

فیلم The Usual Suspects شاهکاری تمام عیار در ژانر خودش محسوب می‌شود که صحنه‌ی پایانی آن یکی از غافلگیرکننده‌ترین سکانس‌های تاریخ سینماست. انجمن نویسندگان آمریکا فیلم‌نامه این فیلم را در لیست ۱۰۱ فیلم‌نامه برتر تاریخ سینما در رتبه‌ی ۳۵اُم قرار داده است. همچنین کاراکتر وربال کینت (کایزر شوزه) به انتخاب بنیاد فیلم آمریکا رتبه‌ی ۴۸اُم برترین شرورهای تاریخ سینما را به خود اختصاص داده است. بازیِ کوین اسپیسی در نقش وربال کینت آنچنان فریبنده و خیره‌کننده می‌باشد که میتوان آن را سبکی جدید در ایفای اینگونه نقش‌ها بحساب آورد. برخی از منتقدین و رسانه‌ها هنرنمایی اسپیسی در این فیلم را بهترین نقش‌آفرینی او در تمام دوران کاری‌اش دانسته‌اند. (البته احتمالاً این اظهارنظرها قبل از تماشای شاهکار بازیگری او در سریال House of Cards بوده است!) مظنونین همیشگی برنده دو جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (کوین اسپیسی) و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی گردید. همچنین در سال ۲۰۰۸ بنیاد فیلم آمریکا آن را در رتبه‌ی دهم از ده فیلم برتر معماییِ تاریخ سینما قرار داد. گفتنی‌ست که این فیلم از سوی مردم نیز بسیار مورد حمایت قرار گرفته و با کسب امتیاز ۸/۵ در فهرست ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ از نگاه مردم در سایت IMDB در رتبه‌ی سی و سوم قرار دارد.


امیدواریم از مطلب ” هفت فیلم برتر کوین اسپیسی / بهترین فیلم‌های Kevin Spacey “ لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

مثل همیشه عالی

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

نابغه ی سینما

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

american beauty اوج هنرنمایی این آدم بود
عاشقشم

مجتبی
مجتبی

یکی از بازیگران بزرگی که به خاطر بازی در سریال سیاسی خانه پوشالی خیلی بهش ضربه وارد کردن الکی ولی هیچ وقت بازی‌های فوق‌العادش از یادمون نمیره