بررسی انیمیشن Injustice

 انیمیشن Injustice توسط کمپانی Warner Bros تهیه و کارگردانی آن را Matt Peters برعهده داشته است و در تاریخ ۱۹ اکتبر امسال به صورت دیجیتالی عرضه شده است. این انیمیشن براساس بازی‌ای به همین نام ساخته شده است. از صداپیشگان این انیمیشن می‌توان به Justin Hartley در نقش سوپرمن، Anson Mount در نقش بتمن و Kevin Pollak در نقش Joker اشاره کرد. در ادامه با نقد و بررسی انیمیشن Injustice در خدمت شما هستیم.

خلاصه داستان انیمیشن بی‌عدالتی 

داستان انیمیشن Injustice از این قرار است که در دنیایی Alternative جوکر، Lois Lane، همسر Superman که حامله است را می‌دزدد. وقتی Superman جای همسرش را پیدا می‌کند، جوکر او را با گاز وحشت Scarecrow مسموم می‌کند و Superman خیال می‌کند، Lois Lane همان Doomsday است و وقتی اثر گاز وحشت از بین می‌رود سوپرمن تازه متوجه قضیه می‌شود. اما جوکر به همین اکتفا نکرده و درون قلب Lois چاشنی انفجار کار گذاشته و اگر قلب Lois بایستد، چاشنی بمب فعال شده و انفجاری هسته‌ای رخ خواهد داد که Metropolis را با خاک یکسان می‌کند. سوپرمن که Doomsday را به خارج از جو زمین کشانده با صدای بتمن که می‌گوید دارد خیال‌پردازی می‌کند، به خودش می‌آید و متوجه می‌شود، Doomsday همان Lois Lane است و با ایست قلبی او چاشنی بمب به کار افتاده و تمام شهر Metropolis نابود می‌شود.

تغییر جهت DC و Warner Bros

بررسی انیمیشن Injustice / بی‌عدالتی

هرچه قدر که دیزنی و مارول کاراکترهای ابرقهرمانی کامل و جذابی خلق کرده‌اند ولی DC و Warner Bros بعد از سه‌گانه نولان، نتوانسته‌اند از پتانسیل‌های کاراکترهایی مانند Superman و Batman آنطور که باید استفاده کنند و در نهایت یک فیلم کِسل کننده از آنها درآورده‌اند. اما در طرف دیگر قضیه مارول و دیزنی در خلق یک شرور به تمام معنا و در عین حال جذاب ضعیف بودند و تنها لوکی و Thanos تنها شرورانی هستند که در خاطرمان مانده‌اند. اما وقتی به آثار ابرقهرمانی DC و رویداد DC Fandom نگاه می‌کنیم و آثار گذشته‌اش را مشاهده می‌کنیم، درمی‌یابیم که Suicide Squad و فیلم Joker و سریال Peacemaker و یا فیلم Black Adam یا بازی مورد انتظار Suicide Squad: Kill the Justice League همینطور Birds Of Prey همگی با محوریت کاراکترهای شرور ساخته شده‌اند که دارای ماهیتی ضدقهرمانی هستند. از طرفی فیلم Batman با بازی رابرت پتینسون، کاراکتر بتمن را در اوایل شروع به کارش معرفی می‌کند و او نه یک قهرمان و منجی شهر گاتهام که یک ضدقهرمان است و خود انتقام‌جو معرفی می‌شود.

اتفاقا طرفداران نیز عاشق هارلی کوئین هستند و حتی نسبت به Peacemaker هم ابراز علاقه کرده‌اند. کسی نیست که از بازی ادریس البا در نقش Bloodsport خوشش نیامده باشد. هارلی کوئین و سریال انیمشینی‌اش برای فصل سوم هم تمدید شد زیرا استقبال از آن زیاد بود. حال قرار است سریال Peacemaker هم منتشر شود و کاراکتر او را در جستجوی رستگاری مشاهده کنیم. در بازی Suicide Squad: Kill the Justice League شاهد به فساد کشیده شدن قهرمانان هستیم و باید با هارلی کوئین، بلاداسپورت، کینگ‌شارک و کاپیتان بومرنگ آنها را به قتل برسانیم.
این تغییر جهت DC و Warner Bros می‌تواند دید تازه‌ای به مخاطبین آثار ابرقهرمانی بدهد.

بررسی انیمیشن Injustice / در قامت یک شرور

بررسی انیمیشن Injustice / بی‌عدالتی

حال در انیمیشن Injustice شاهد ظهور یک شرور جدید هستیم، Superman! او با از دست دادن Lois Lane و فرزند متولد نشده‌اش، به سیم آخر زده و برای برقراری صلح به خشونت روی می‌آورد به سازمان ملل می‌رود به همه جهان می‌گوید یا تجهیزات جنگی خود را کنار بگذارند یا با خشم او مواجه شوند. در نگاه اول این کار شاید خوب به نظر برسد ولی او با به کارگیری قدرت‌هایش کشورهای متخاصم را سرکوب می‌کند و از قدرت‌هایش بر علیه بشر استفاده می‌کند. در یکی از سکانس‌ها او وارد کلابی غیرقانونی می‌شود که جوانان خود را شبیه جوکر آرایش کرده‌اند. او خشمگین شده و همه آنها را با چشمان لیزری‌اش می‌کشد. صحنه‌ای که شبیه یکی از سکانس‌های سریال The Boys بود.

در این بین اما بتمن سعی دارد جلوی Superman را بگیرد و گروه خودش را برای این کار بوجود می‌آورد اما او هم در این نزاع داخلی دوستانش را از دست می‌دهد. حتی پسرش دِیمیِن نیز به جرگه‌ی Superman ملحق می‌شود و با پدرش بتمن مخالفت می‌کند. تمامی این کشمکش‌ها و جدال‌ها ارمغانی جز ریخته شدن خون قهرمانان و مردم و ملت‌ها ندارد.

بررسی انیمیشن Injustice / بی‌عدالتی 1

شخصیت‌پردازی‌ها در انیمیشن Injustice خیلی خوب پراخته شده است و Superman در قامت یک ابرشرور جذاب و دیدنی از آب درآمده است. بتمن نیز مثل همیشه به دنبال استفاده از ابزار یا تکنولوژی خاصی است تا جلوی سوپرمن را بگیرد. در این بین هارلی کوئین و دیوانه‌بازی‌هایش و جوک‌ها و تیکه‌هایش بسیار خوب از آب درآمده‌اند و شما را مجذوب او می‌کنند. اما انیمیشن Injustice دو ایراد دارد یکی تصویرگری آن است که سایه‌زنی‌های بسیار پررنگی دارد، برعکس دیگر آثار انیمیشنی وارنر که شاهد تصویرگری ملموس‌تر و چشم‌نواز بودیم، اینجا همچین حسی به شما منتقل نمی‌شود. دومین ایراد پایان‌بندی ضعیف آن است که می‌تواند عده‌ای را ناامید کند. اگر با دنیای DC قهرمانانش آشنایی ندارید این انیمیشن و پایان‌بندی‌اش برایتان کاملاً عجیب و غریب خواهد بود.

سخن آخر

در کل انیمیشن Injustice برای دوستداران DC و دنیای ابرقهرمانان سرگرم‌کننده و ۱۵ دقیقه ابتدایی آن با حضور Joker شوکه‌کننده است. در ادامه دیدن سوپرمن در قامت یک ابرشرور نیز خالی از لطف نیست. اما پایان‌بندی ضعیف آن احتمال دارد شما را پشیمان کند. 

 انیمیشن Injustice / بی‌عدالتی

بررسی انیمیشن Injustice / بی‌عدالتی
 انیمیشن Injustice / بی‌عدالتی

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(متوسط)

(متوسط)

بی‌عدالتی

در کل انیمیشن Injustice برای دوستداران DC و دنیای ابرقهرمانان سرگرم‌کننده و ۱۵ دقیقه ابتدایی آن با حضور Joker شوکه‌کننده است. در ادامه دیدن سوپرمن در قامت یک ابرشرور نیز خالی از لطف نیست. اما پایان‌بندی ضعیف آن احتمال دارد شما را پشیمان کند.

امیدواریم از مطلب “بررسی انیمیشن Injustice ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بابین
بابین

سلام عرض شد، مطلبتون خیلی خوب و سرگرم‌کننده بود. می‌خواستم بدونم چطور می‌تونم برای عضویت تو تیم‌تون رزومه‌مو بفرستم؟ شرایطش چطوره؟…

امین علیرضائی
پاسخ به  بابین

سلام و خسته نباشید ممنون از نظرتون
می‌تونید به جیمیل Aminali47 چند نمونه کار و همینطور نوع فعالیت و رزومتون رو بفرستید. بعد از بررسی حتما بهتون با ایمیل خبر می‌دیم یا می‌تونید داخل ایمیل شمارتون رو هم بزارید تا داخل واست آپ جوابتون رو بدیم.
موفق باشید.