بررسی سریال Dead to Me فصل اول و دوم / رازِ سر به مُهر

سریالی که امروز قصد معرفی آن را داریم یک اثرِ خاص در ژانرِ کمدیِ سیاه (کمدی تلخ) یا کمدیِ تراژدی از شبکه Netflix می باشد. فصل اول سریال Dead to Me برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ و در تاریخ ۳ می منتشر شد و در ۸ می ۲۰۲۰ شاهد انتشار فصل دوم سریال بودیم، سریالی که توسط Liz Feldman ساخته شده است. امروز در سایت ساعت هفت به بررسی سریال Dead to Me فصل اول و دوم می پردازیم تا با نقاط ضعف و قوت آن بیشتر آشنا شوید.

اگر به دنبال خواندن مطالب بیشتر در مورد سریال های برتر می گردید به لیست بهترین سریال ها مراجعه کنید…

سریال Dead to Me

خلاصه داستان… (شامل اسپویل از داستان اولیه‌ی سریال)

جِن هاردینگ (Jen Harding) شخصیت اصلی سریال همسرش را در اثر برخورد ماشینی از دست داده است. به علت رسیدن به آرامش بعد از این رویداد ، او به حلقه‌ی عزاداریی به نام “دوستانِ بهشت” (گروه های حمایتی برای تسکین دردها) می پیوندد تا بتواند این واقعه را فراموش کند. در این حلقه او با جودی هال (Judy Hale) آشنا می شود که نامزدش را از دست داده است. زنی پرحرف ، شلوغ و عجیب و غریب که بسیار بامزه و پر شور است. به خاطر اینکه هر دو بعد از مرگ عزیزانشان شب ها بی خوابی میکشند شماره همدیگر را می گیرند تا با هم بیشتر صحبت کنند و از این طریق مصیبتشان را به اشتراک بگذارند. اما در ادامه جِن متوجه می شود که جودی نامزدش را از دست نداده بلکه آنها به خاطر مشکل بچه دار نشدن جودی از هم جدا شده‌اند. داستان طوری پیش می رود که جن از جودی دعوت می کند تا در خانه‌ی او – تا وقتی که خانه‌ای برای خود پیدا کند – ساکن شود. در اینجا وقتی دو زن با هم زندگی را شروع می کنند ، رازهای نهانشان بیش از پیش آشکار می شود. در حقیقت جودی مصوبِ اصلیِ قتلِ همسرِ جِن می باشد و او با ماشین به همسر جن زده و فرار کرده است و این موضوع ، حضور او در خانه‌ی جن را به شدت پیچیده کرده و ماجراهای عجیب‌تری را به دنبال خود پدیدار می کند…

بررسی سریال Dead to Me فصل اول و دوم / رازِ سر به مُهر 1

بررسی سریال Dead to Me فصل اول و دوم…. (بدون اسپویل)

سریال Dead to Me از آن دست سریال هایی است که با یک شروع نسبتا غافلگیر کننده و متفاوت شما را درگیر داستان خود می کند.  یک راز بزرگ در بینِ دوستیِ جِن و جودی وجود دارد و این می تواند برای بیننده جذابیت ایجاد کند.

سریال طنز و درام را در ترکیبی خاص با هم ادغام کرده است. در طول سریال با لحظات خنده دار و طنز رو به رو می شوید که شما را به شور می آورد. مثل رفتار های عجیب و غریب “جودی هال” و عکس العمل های بامزه ای که “جِن هاردینگ” نسبت به این موقعیت ها انجام می دهد که واقعا بامزه درست شده‌اند. همینطور در کنارِ این صحنه های طنز، ما شاهد صحنه های بسیار تلخی در طول سریال هستیم. مخصوصا وقتی که واقعیت هایِ اصلیِ سریال رو می شود، در این لحظات عکس العمل های جِن و در فصل دوم جودی بسیار دیدنی است.

فصلِ اولِ سریال بیشتر حول محور مشکلات جن بعد از مرگِ همسرش و مشکلات فرزندانش (او دو پسر نونهال و نوجوان دارد) ادامه پیدا می کند و رازهایی که در مورد همسر او در طول این فصل افشا می شود. همچنین رابطه‌ی صمیمی که مابین جن و جودی به مرور شکل می گیرد که به قرار گرفتن هر دو شخصیت در مسیر درستشان کمک می کند. یکی از نکاتی که در مورد این سریال به شدت به آن علاقه‌مند خواهید شد، ارتباط دو شخصیت جن و جودی با یکدیگر است که تبدیل به دو دوست صمیمی می شوند. هر دوی آنها مشکلات و دردهای عمیقی دارند و در کنار هم می توانند به التیام این دردها کمک کنند. سریال نگاه ویژه‌ای به این دوستی دارد و به شما گوشزد می کند که یک دوستی تا چه حد می تواند تاثیرگذار و خاص شود.

بررسی سریال Dead to Me فصل اول و دوم / رازِ سر به مُهر 2

سریال یک کمدی سیاه است که می تواند در عین اینکه شما را به خنده وادارد، شما را به فکر نیز فرو ببرد. عکس العمل های عجیب و غریب شخصیت ها نسبت به اتفاقات پیرامونشان بار طنز سریال را به دوش می کشد. در عینِ طنز، بازیگران می توانند تراژدی هایی که با آنها رو به رو می‌شوند را نیز به شما بچشانند. این به استعداد دو بازیگر اصلی سریال بر می گردد که توانسته‌اند به زیبایی این صحنه‌ها را خلق کنند. سریال Dead to Me یک سری اتفاقات غافلگیر کننده در دل خود دارد اما بیشترین دلیلی که شما مجاب به دنبال کردن داستان می شوید، بازیِ درخشانِ بازیگرانِ اصلی سریال است که بسیار واقعی و دوست داشتنی به ایفای نقش پرداخته اند. بازیِ Christina Applegate در نقش “جِن هاردینگ” که یک مادرِ تنها – که با مشکلات زندگی زناشویی و ارتباط با فرزندانش درگیر است – را به زیبایی ایفا کرده است. او شخصیتی بسیار پرخاشگر ، عصبی و تا حدودِ زیادی دیوانه است و مشکلاتی که برایش پیش می آید به رفتارهای او برمیگردد. همینطور بازیِ Linda Cardellini در نقش “جودی هال” که بسیار باور پذیر توانسته شخصیتِ یک آدم ساده و مهربان را خلق کند. او یک انسانِ بسیار ساده لوح ، آرام ، احساساتی است و مشکلاتی که برایش بوجود می آید به خاطر همین گونه رفتارهاست. سریال به زیبایی به هر دو شخصیت می پردازد به نوعی که هریک تکمیل کننده‌ی یکدیگر هستند و به خاطر همین به دوستان صمیمی تبدیل می شوند.

اتفاقات فصل دوم پخته تر از فصل اول است و انگار سازندگان با اتفاقی که در فصل دوم رقم می زنند می‌خواستند به نوعی تلافی کاری که جودی در فصل اول کرد را اینبار به شکلی کاملا معکوس در بیاورند‌. عکس العمل ها نسبت به این اتفاق جالب توجه است و لحظات تلخ و پرالتهابی را در طول سریال رقم می زند. سریال صحنه های زیبا و غافلگیر کننده کم ندارد اما چیزی که سریال را بیشتر جذاب می کند رازی است که بین دو شخصیت اصلی دست به دست می شود! در فصل اول این راز را جودی در سینه حمل می کند اما در فصل دوم این جن است که یک راز بزرگ را مخفی کرده است و البته هر دو با هم نیز رازی عجیب و بزرگ‌تر دارند که باید از همه مخفی کنند! این ها باعث بوجود آمدن موقعیت های عجیب و غیر قابل پیش بینی در طول سریال می شود.

بررسی سریال Dead to Me فصل اول و دوم / رازِ سر به مُهر 3

با اینکه تمرکزِ داستان بر روی دو شخصیت اصلی سریال است اما شخصیت های دیگر نیز در طی داستان فیلم به شکل خوبی ساخته و پرداخته می شوند از شخصیت اسکیزوفرنی سندی دوستِ پسرِ کوچکِ جِن یعنی لوک بگیرید تا مادرشوهرش یعنی Lorna Harding و یا نامزد سابق جودی با بازی بسیار خوب James Marsden و… همه در کنار هم شخصیت های منحصر به فرد و جالبی را در طول داستان سریال خلق کرده اند.

یکی از نقاط ضعف سریال را می توان به قسمت های زیاد آن ربط داد. سریال بیش از حد کش پیدا کرده است هر فصل بیش از ۵ الی ۶ قسمت کشش ندارد و با اینکه هر قسمت آن ۳۰ دقیقه بیشتر نیست اما برخی قسمت ها مسلما شما را خسته می کند. همچنین تغییراتی که به ناگاه در شخصیت ها بوجود می آید در برخی موارد به هیچ عنوان منطقی نیست و این تغییرات نیز به خاطر همین کش دادن بی نیاز سریال برای مخاطب بوجود می آید. از نکات مثبت سریال به بازی بسیار خوب بازیگران و اتفاقات غافلگیر کننده‌ی طول داستان می توان اشاره کرد. بهترین قسمت های سریال قسمت های نهم و دهم فصل دوم (و اول) محسوب می شوند که بسیار پر احساس و عالی درست شده‌اند و بازی فوق العاده بازیگران نیز این قسمت ها را احساسی تر و پر شور تر کرده است.

نتیجه گیری…

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز سریال Dead to Me

خوب

سریال Dead to Me یک کمدی تلخ است که داستانی قدرتمند و احساسی دارد. اما با تمام این ها، بازیِ فوق العاده‌ی بازیگرانش است که این سریال را خاص‌تر کرده است. مطمئنا اگر این سریال دو فصل ۶ یا ۵ قسمتی بود (یا یک مینی سریال 10 قسمتی) و بخش‌های اضافه که اصلا نیازی به آنها نبود وجود نداشت، می‌توانست موفق‌تر عمل کند. با این حال این سریال ارزش دیدن را دارد و مطمئنا شما را سرگرم خواهد کرد.

امیدواریم از مطلب ” بررسی سریال Dead to Me فصل اول و دوم ” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

سریال جالبی بود

trackback

[…] سریال Dead to Me از آن دست سریال‌هایی است که با یک شروع نسبتا غافلگیر کننده و متفاوت شما را درگیر داستان خود می‌کند.  یک راز بزرگ در بینِ دوستیِ جِن و جودی وجود دارد و این می‌تواند برای بیننده جذابیت ایجاد کند. سریال طنز و درام را در ترکیبی خاص با هم ادغام کرده‌است. در طول سریال با لحظات خنده دار و طنز رو به رو می‌شوید که شما را به شور می آورد. مثل رفتار های عجیب و غریب “جودی هال” و عکس العمل های بامزه ای که “جِن هاردینگ” نسبت به این موقعیت ها انجام می‌دهد که واقعا بامزه درست شده‌اند. همینطور در کنارِ این صحنه های طنز، ما شاهد صحنه های بسیار تلخی در طول سریال هستیم. مخصوصا وقتی که واقعیت هایِ اصلیِ سریال رو می‌شود، در این لحظات عکس العمل های جِن و در فصل دوم جودی بسیار دیدنی است و … (ادامه) […]