بررسی سریال کره‌ای Kingdom / بقا در سایه‌ی رستاخیز

سریال “پادشاهی” (Kingdom) یک درام-مهیج و ترسناک کره‌ای است که “کیم یون‌هی” (Kim Eun-hee) نویسنده و خالق آن می‌باشد. این سریال براساس یک کمیک اینترنتی به نویسندگی “کیم یون‌هی” و طراحی “یانگ کیونگ‌ایل” ساخته شده است. “کیم سئونگ‌ هون” (قسمت‌های ۱-۷ و ۱۳) و “پارک این‌جه (قسمت‌های ۸-۱۲) کارگردانان سریال در دو فصل آغازین بوده‌اند. از جمله بازیگران این سریال میتوان به “جو جی‌هون” (Ju Ji-hoon)، “بائه دونا” (Bae Doo-na)، “کیم سانگ‌کیو” (Kim Sung-kyu)، “جون سئوک‌هو” و “ریو سونگ‌-ریونگ” اشاره نمود. فصل نخست سریال “پادشاهی” در تاریخ ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ از شبکه Netflix منتشر گردید. تاکنون دو فصل شش قسمتی در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ و همینطور یک اپیزود ویژه در سال ۲۰۲۱ از این سریال پخش شده است. لازم به ذکر است که سریال “Kingdom” اولین سریالِ اورجینال کره‌ای که Netflix سفارش ساخت آن را داده می‌باشد. این سریال با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم و همینطور منتقدین روبرو گردید. بسیاری از منتقدین معتقدند که سریال “پادشاهی” به داستان‌های زامبی محور جانی دوباره بخشیده است. در ادامه با سایت ساعت هفت با بررسی سریال Kingdom در خدمت شما هستیم.

مطلب مشابه: بهترین سریال های سال 2020

بهترین سریال های سال 2021

 به صفحه لیست بهترین سریال ها برای دسترسی به مطالب بیشتر در مورد سریال‌های محبوب و برتر مراجعه کنید…

بهترین فیلم های سینمایی کره جنوبی / بهترین فیلم های کره ای تاریخ

بررسی سریال کره‌ای Kingdom

خلاصه داستان سریال Kingdom

داستان سریال در دوران حکومت سلسله چوسان در کشور کره اتفاق می‌افتد. سه سال پس از جنگی بزرگ و اسرارآمیز که ۵۰۰ سرباز کره‌ای به رهبریِ عالیجناب “آهن هیون” موفق شدند ۳۰ هزار سرباز ژاپنی را شکست دهند. جایی که شاهزاده لی چانگ (جو جی‌هون) توسط ملکه و مشاور ارشد (ریو سونگ‌ریونگ) از دیدن پدرش در بستر بیماری منع شده است. البته شاهزاده تصمیم می‌گیرد که شبانه راهی قصر پدرش شده و مخفیانه او را ملاقات کند. اما در قصر پادشاه با هیولایی عجیب و غریب روبرو شده و سپس بدون دیدار با پدرش توسط گارد سلطنتی از قصر بیرون رانده می‌شود. در همین حین اعلامیه‌هایی با این مضمون که پادشاه مُرده و باید ولیعهد (لی چانگ) به قدرت برسد، در پایتخت به دست مامورین گارد سلطنتی می‌رسد. چیزی که باعث می‌شود مشاور ارشد پادشاه (که در حال توطئه برای نابود کردن ولیعهد و به قدرت رساندن فرزند به دنیا نیامده‌ی دخترش یا همان ملکه می‌باشد) دستور بازداشت شاهزاده را به جرم خیانت صادر کند. خوشبختانه شاهزاده لی چانگ قبل از بازداشت شدن به همراه بادیگاردش مو یونگ راهی شهر دونگنای می‌شود تا پس از ملاقات با پزشک پدرش از راز بیماری او مطلع شود. اما در دونگنای ولیعهد و همراهانش درگیر یک بیماری خطرناک و مرموز می‌شوند که ممکن است منجر به نابودی کل کشور شود و در ادامه …

بررسی سریال کره‌ای Kingdom / بقا در سایه‌ی رستاخیز

بررسی سریال Kingdom “بقا در سایه‌ی رستاخیز”

سریال “Kingdom” را میتوان یک خانه تکانی اساسی و به موقع در آثار زامبی محور به شمار آورد. سریالی که ترکیبی تماشایی از ترس، هیجان و تاریخ را به زیبایی به تصویر می‌کشد. کره‌ای‌ها نشان دادند که حتی توانایی این را دارند که از داستانی با ریشه‌ی غربی روایتی دیدنی و منحصربفرد خلق کنند. گویا پس از موفقیت چشمگیر فیلم “قطار بوسان” و استقبال فوق‌العاده از آن، نویسندگان و کارگردانان کشور کره‌جنوبی توجه بیشتری به این ژانر نشان داده‌اند. البته سریال “پادشاهی” و سری فیلم‌های “قطار بوسان” دارای تفاوت‌های بسیاری هستند که شاید مهم‌ترین آنها بومی‌سازی شدن این سریال باشد. این سریال در کنار روایت داستانش نگاهی ویژه به پیشینه‌ی تاریخی کشور کره داشته است. البته این موضوعی تازه نبوده و همواره مشاهده کرده‌ایم که کشورهای شرق آسیا از هر فرصتی برای نشان دادن آداب و رسوم، فرهنگ و تاریخشان به جهانیان استفاده می‌کنند.

(نقد فیلم قطار بوسان را در اینجا بخوانید.)

سازندگان سریال Kingdom سعی کرده‌اند با شخصیت‌ها و داستانی متنوع و چندوجهی توجه طیف گسترده‌تری از مخاطبین را به خود جلب کنند. آنها وقت و انرژی خود را صرف ساخت داستانی صرفاً ترسناک و بدون عمق نکرده‌اند. بلکه در دل داستانشان موقعیت‌های تراژیک و گاهاً کُمدی را نیز بخوبی ایجاد کرده‌اند. شاید بتوان این شیوه‌ی فیلمسازی را مخصوص کره‌جنوبی دانست. سبکی که در آن نویسنده و کارگردان خود را محدود به ژانری خاص نکرده و تنها به شخصیت‌‌ها و پیکره‌ی داستان می‌پردازند. سریال “پادشاهی” نیز در این دسته آثار قرار داشته که از تمامی ظرفیت‌های داستانی‌اش بخوبی استفاده کرده است. به همین دلیل هنگام تماشای این سریال به هیچ عنوان خسته نخواهید شد و از تمام قسمت‌های آن لذت خواهید برد.

بررسی سریال کره‌ای Kingdom / بقا در سایه‌ی رستاخیز 1

مدت زمان مناسب اپیزودها و تعداد کم آنها (هر فصل شش قسمت) از دیگر عواملی است که میتواند دیدن این سریال را حتی برای کسانی که علاقه‌ای به دنبال کردن آثار تلویزیونی ندارند، راحت کند. البته سریال “Kingdom” بدون ایراد هم نبوده و در برخی زمینه‌ها دچار ضعف می‌باشد. برای مثال همانطور که میدانید در آثار ترسناک فاکتور هیجان و غافلگیری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این سریال ریتم هیجانی داستان در برخی قسمت‌ها بسیار اُفت کرده و گاهاً اتفاقات داستان بسیار قابل پیش‌بینی می‌شود. هرچند این مسئله میتواند به دلیل کمبود بودجه در ساخت سریال باشد. چیزی که میتواند دست عوامل سازنده سریال را برای به تصویر کشیدن صحنه‌های بزرگ و تاثیرگذار بسته نگه دارد. پس بهتر است که این سریال را با آثار مشابه هالیوودی‌اش مقایسه نکنیم. در این صورت میتوانیم از داستان و شخصیت‌های دوست‌داشتنی این سریال لذت ببریم.

بازیگران این سریال بخوبی انتخاب شده‌اند و عملکرد قابل قبولی را از خود بجا گذاشته‌اند. اکثر بازیگران اصلی سریال جزو هنرمندان شناخته شده و محبوب در سینما و تلویزیون کره‌جنوبی هستند. البته مسلماً در میان آنها “جو جی‌هون” ستاره‌ی اصلی سریال از شهرت و محبوبیت بیشتری برخوردار می‌باشد. اجرای پرقدرت و زیبای جی‌هون و همینطور هنرنمایی چشم‌نواز “ریو سونگ-ریونگ” یک تقابل جذاب و تماشایی را در سریال ایجاد نموده است. در این سریال میبینیم که اگر شخصیت‌های منفی و شرور بخوبی در بطن ماجرا قرار بگیرند تا چه اندازه در جذابیت بیشتر داستان تاثیرگذارند.

بررسی سریال کره‌ای Kingdom / بقا در سایه‌ی رستاخیز

اما از اینها که بگذریم بدون‌شک بیشترین سهم را در موفقیت این سریال “کیم یون‌هی” نویسنده و خالق آن داشته است. داستانی که او برایمان به تصویر کشیده در پشت ماجراهای تخیلی‌اش، جهانی براساس واقعیت قرار دارد. داستان یون‌هی دنیایی سرشار از عشق، خیانت، نفرت و وفاداری است که همچون آثار بیشمار دیگری به بررسی بقا در سایه‌ی رستاخیز می‌پردازد. این همان چیزیست که شما را به دنبال کردن سریال ترغیب می‌کند، وگرنه سریال “Kingdom” از بسیاری جهات ( بخصوص در زمینه‌ی جلوه‌های ویژه، گریم و طراحی صحنه) قابل مقایسه با آثار مشابه هالیوودی‌اش نمی‌باشد. اما در این سریال با داستانی پر جاذبه روبرو هستیم که به تنهایی تمام کاستی‌ها را جبران می‌کند. این سریال تاکنون دو فصل عالی و باکیفیت را پشت سرگذاشته است. همچنین در ۲۳ جولای ۲۰۲۱ شاهد پخش یک اپیزود ویژه از این سریال بودیم که اگرچه از لحاظ کیفی پایین‌تر از سایر قسمت‌های مجموعه قرار داشت. اما با روشن کردن برخی مسائل و نشان دادن سر رشته‌ی اتفاقات به بینندگان نوید فصل سومی مهیج و تماشایی را داد. پس باید منتظر ماند تا ببینیم که سازندگان سریال چه ماجراها و اتفاقات جدیدی را در فصل سوم برایمان تدارک دیده‌اند.

نتیجه گیری…

در پایان میتوان گفت که سریال “Kingdom” از آن دسته آثاری است که هنگام تماشای آن فضا و اتمسفری جدید و متفاوت را تجربه می‌کنید. پس لازم نیست که حتماً از علاقه‌مندان به آثار آخرالزمانی یا ترسناک باشید که بتوانید از دیدن آن لذت ببرید. زیرا سریال “پادشاهی” قرار نیست شما را در عمق داستانی هیجان‌انگیز و پر از غافلگیری قرار دهد. بلکه اینها را در لحظه‌هایی مناسب و در دل اتفاقات داستانش بکار می‌گیرد. پس بطورکلی باید خاطر نشان کرد که سریال Kingdom اگرچه در بخش‌های گوناگونی دارای نواقص می‌باشد. اما با داستان و شخصیت‌های قوی و مستحکم نشان می‌دهد که میتوان محدویت‌ها را با خلاقیت پشت سر گذاشت. پس اگر میخواهید داستانی تاریخی با ماجراهایی پر رمز و راز و هیجانی را از دست ندهید، در اولین فرصت تماشای سریال Kingdom را شروع کنید.

سریال کره‌ای Kingdom

بررسی سریال کره‌ای Kingdom


سریال کره‌ای Kingdom

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(عالی)

(عالی)

بقا در سایه‌ی رستاخیز

در پایان میتوان گفت که سریال “Kingdom” از آن دسته آثاری است که هنگام تماشای آن فضا و اتمسفری جدید و متفاوت را تجربه می‌کنید. پس لازم نیست که حتماً از علاقه‌مندان به آثار آخرالزمانی یا ترسناک باشید که بتوانید از دیدن آن لذت ببرید. زیرا سریال “پادشاهی” قرار نیست شما را در عمق داستانی هیجان‌انگیز و پر از غافلگیری قرار دهد. بلکه اینها را در لحظه‌هایی مناسب و در دل اتفاقات داستانش بکار می‌گیرد. پس بطورکلی باید خاطر نشان کرد که سریال Kingdom اگرچه در بخش‌های گوناگونی دارای نواقص می‌باشد. اما با داستان و شخصیت‌های قوی و مستحکم نشان می‌دهد که میتوان محدویت‌ها را با خلاقیت پشت سر گذاشت. پس اگر میخواهید داستانی تاریخی با ماجراهایی پر رمز و راز و هیجانی را از دست ندهید، در اولین فرصت تماشای سریال Kingdom را شروع کنید.

امیدواریم از مطلب “بررسی سریال کره‌ای Kingdom” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناصر
ناصر

واقعا سریال عالیی هستش من ازش خیلی لذت بردم منتظر فصل سوم هستم.
ممنون از مطلب زیباتون.