حقایقی جالب درباره‌ شخصیت تامی ورسیتی از GTA Vice City که احتمالا نمی دانستید

یکی از بیادماندنی‌ترین کاراکترهای GTA و مورد علاقه‌ی مخاطبان تامی ورسیتی (Tommy Vercetti) گانگستر شهر Vice City است (بنا بر شایعات پیرامون GTA VI احتمالاً او را در این شماره در سن پیری دوباره ملاقات خواهیم کرد، البته شایعات دیگری هم وجود دارند که می‌گویند احتمالاً مایکل را نیز دوباره ملاقات خواهیم کرد!) که طرفداران قدیمی سری با او خاطره‌ها دارند. صداپیشگی این کاراکتر را هنرپیشه‌ی فقید هالیوود Ray Liotta بر عهده داشت که از فیلم‌های معروف او می‌توان به Goodfellas ساخته‌ی مارتین اسکورسیزی اشاره کرد. چیزهای زیادی درباره‌ی این گانگستر جاه‌طلب وجود دارد که شاید طرفداران بازی درباره‌اش ندانند، پس با ما همراه شوید تا به ۱۰ حقیقت درباره‌ی Tommy Vercetti بپردازیم.

مطالب مرتبط: 

معرفی بازی جدید GTA 6 (GTA VI)

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت ترور از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت فرانکلین از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت مایکل از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

10 نکته جالب درباره شخصیت Claude از بازی GTA III

 ۱۰ حقیقت جالب درباره‌ CJ (کارل جانسون) در بازی جی تی ای سن آندریاس

 راهنمای کامل تمام مراحل بازی GTA V

راهنمای کامل مراحل بازی GTA San Andreas Definitive Edition 

داستان کدام شماره از سری جی تی ای را بیشتر دوست دارید؟
2230 رای‌
×

لیست نظرسنجی های قبلی ما و نتایج آنها

۱۰- سن و سال او

نکات جالب درباره‌ شخصیت تامی ورسیتی از GTA Vice City که احتمالا نمی دانستید

سن تامی ورستی در بازی هرگز مورد اشاره قرار نمی‌گیرد ولی می‌توان حدس زد که او باید ۳۰ سال داشته باشد. سن دقیق او اما در BradyGames مورد اشاره قرار گرفته، راهنمایی که توسط خود Rockstar نیز مورد تایید واقع شده است. این راهنمایی بیان می‌کند که تامی ۳۵ سال دارد و با توجه به اینکه وقایع داستان Vice City در سال ۱۹۸۶ جریان دارد پس تاریخ تولد تامی ۱۹۵۱ است. کمی عجیب به نظر می‌رسد ولی احتمالاً او در سن ۷۰ سالگی (تاریخ انتشار این مقاله در The Gamer سال ۲۰۲۱ است) هنوز زنده است و می‌تواند به دیگران اُردنگی (Kick Butt) بزند.

۹- تامی بخاطر ارتکاب جنایتی که منجر به ۱۵ سال حبس شد، لقب “The Harwood Butcher” را گرفت

پیشینه‌ی تامی ورستی یکی از بهترین جنبه‌های این شخصیت است. سامی فورلی آنتاگونیست بازی GTA: Vice City رئیس یکی از خانواده‌های جنایتکار در شهر است. سانی ترتیبی داد تا در زمانی که Tommy در Liberty City بود توسط ۱۱ آدمکش محاصره شود. بازیکنان با یکی از بزرگ‌ترین جنبه‌های شخصیتی Vercetti آشنا می‌شوند در جایی که او این طرح را خنثی می‌کند و به دلیل ارتکاب یازده فقره قتل به زندان محکوم می‌شود. او نام مستعاری بدست می‌آورد که در Vice City نیز با او می‌ماند: The Harwood Butcher (قصاب هاروود).

۸- تامی احتمال دارد مرده باشد.

۱۰ حقیقت جالب درباره‌ی CJ (کارل جانسون) در بازی جی تی ای سن آندریس که احتمالا نمی‌دانستید

براساس Easter Egg بازی GTA IV این احتمال وجود دارد که تامی مرده باشد. همانطور که قبل‌تر اشاره کردم در بازی GTA IV یک گرافیتی وجود دارد که در متروی بوهان نقش بسته است و در آن به کاراکترهای Claude، تامی و CJ اشاره شده است. نام تامی در پایین این گرافیت نقش بسته و عبارت “یادت باشه تامی تو هنوز قهرمان منی” نیز وجود دارد‌ که به نوعی نشان از این دارد که این سه کاراکتر دوره‌ی PS2 احتمالاً مرده باشند. ولی کسی چه می‌داند شاید هم زنده باشند!

۷- تامی در ابتدا می‌خواست در یک چاپخانه کار کند

نکات جالب درباره‌ شخصیت تامی ورسیتی از GTA Vice City که احتمالا نمی دانستید

تامی ورستی در جوانی دوست داشت پیرو پدرش در یک چاپخانه کار کند، اما زندگی حس طنز عجیبی دارد. این مورد در یکی از ماموریت‌ها به اسم Print Works در Vice City به خوبی نشان داده می‌شود. او خود بازگو می‌کند که در کودکی به پدرش کمک می‌کرده تا غلتک‌های ماشین‌آلات را تمیز کند و دوست داشت راه پدرش را دنبال کند.

۶- رابطه ی او با Ken Rosenberg بعد از وقایع Vice City بدتر شد

نکات جالب درباره‌ شخصیت تامی ورسیتی از GTA Vice City که احتمالا نمی دانستید

در طول وقایع Vice City، تامی با Ken که وکیل است و با اوباش سروکله می‌زند، آشنا می‌شوید. Ken به تامی کمک می‌کند تا در Vice City به اوج برسد و این دو تا پایان بازی به نظر دوستان صمیمی هستند. متاسفانه Ken در طول وقایع Vice City به کوکائین معتاد می‌شود و این وضعیت در San Andreas بدتر می‌شود. تامی او را به مرکز توانبخشی می‌فرستد، بعد از بهبودی Ken با تامی تماس می‌گیرد ولی این منشی اوست که پاسخ می‌دهد، به نظر تامی او را در لیست سیاه خود قرار داده است. پایانی غم‌انگیز برای چیزی که در نقطه‌ای به نظر شروع یک رابطه‌ی تجاری سودمند می‌رسید‌.

۵- بدرفتاری احتمالی تامی با Lance باعث خیانت او می‌شود

نکات جالب درباره‌ شخصیت تامی ورسیتی از GTA Vice City که احتمالا نمی دانستید

در ابتدای Vice City، تامی با یک گانگستر مشتاق دیگر به نام Lance Vance آشنا می‌شود. این دو درباره‌ی نحوه‌ی اداره‌ی سازمان خود ایده‌های متفاوتی دارند ولی به نظر به یکدیگر وفادار هستند. با این حال تامی مدام به Lance سیخونک می‌زند تا جایی که Lance شروع به باور این نکته می‌کند که تامی می‌خواهد او را کله‌پا کند. به همین دلیل است که در نقطه‌ اوج Vice City او به تامی خیانت می‌کند و به Sonny Forelli می‌پیوندد و با لحنی پر از نفرت خطاب به تامی می‌گوید: “I Sold You Out” یعنی تو را فروختم. این بدرفتاری احتمالی تامی بود که باعث شد Lance به تامی نارو بزند.

۴- او نقاط اشتراک زیادی با Tony Montana دارد

نکات جالب درباره‌ شخصیت تامی ورسیتی از GTA Vice City که احتمالا نمی دانستید

از محیط الهام گرفته شده از میامی در دهه‌ی ۸۰ تا لحن و مضامین آن، به نظر می‌رسد که GTA: Vice City از فیلم Scarface الهامات زیادی گرفته است. این مورد شامل الگوبرداری از Tony Monatana و خلق کاراکتر Tommy Vercetti نیز می‌شود. هر دو از جایی دیگر وارد میامی شده‌اند (در اینجا Vice City)، هر دو آستانه‌ی تحمل پایینی دارند، هر دو امپراتوری کارفرمای خود را به دست گرفتند، اما تامی به کوکائین معتاد نمی‌شود و پایان بهتری نسبت به تونی مونتانا دارد.

۳- تامی شباهت‌هایی نیز با Mr. Blonde از Reservoir Dogs دارد.

نکات جالب درباره‌ شخصیت تامی ورسیتی از GTA Vice City که احتمالا نمی دانستید

در نگاهی دیگر تامی ورستی شباهت‌هایی انکارناپذیر با Mr. Blonde از فیلم Reservoir Dogs دارد، هر دو موهایی مشکی دارند که یک‌جور شانه شده‌اند، هر دو پیشینه‌ای یکسان دارند: هر دو به تازگی از زندان آزاد شده‌اند و وفادارانه به خانواده‌ی خود خدمت کرده‌اند. جالب است که در ماموریت‌هایی که تامی باید فردی را به قتل برساند با نام مستعار Mr. Teal خطاب می‌شود.

۲- داستان او شباهت‌های زیادی با خلافکار واقعی Joseph “Joe Dogs” Iannuzzi دارد

صرفاً فقط فیلم‌های هالیوودی نیستند که GTA از آنها الهام می‌گیرد، زندگی واقعی خلافکاران بیش از همه‌ی موارد بالا مدنظر نویسندگان این مجموعه بازی است. ایانوزی یک تبهکار بود که برای رئیس مافیا تامی آرگو کار می‌کرد و در دهه ۸۰ به فلوریدا فرستاده شد تا نماینده‌ی رئیس‌اش در آن ایالت باشد. در بازی نیز Sunny، تامی را به Vice City که آن هم در فلوریدا قرار دارد می‌فرستد، تا کسب‌و‌کار را سروسامان دهد. همچون رابطه‌ی سانی و تامی، رابطه‌ی ایانوزی و فارگو بعد از آنکه ایانوزی با پول آرگو از فلوریدا فرار کرد، خصمانه شد. برخلاف تامی، ایانوزی توسط رئیس‌اش گیر می‌افتد و تا سرحد مرگ از فارگو کتک می‌خورد و بعد از آن تبدیل به خبرچین FBI می‌شود.

۱- تامی اصلاً از واژه‌ی F..k استفاده نمی‌کند.

نکات جالب درباره‌ شخصیت تامی ورسیتی از GTA Vice City که احتمالا نمی دانستید

یکی از ویژگی‌های مشترک تمام قهرمانان بازی‌های GTA این است که همه‌ی آنها بددهن هستند. تامی نیز از این قاعده مستثنی نیست ولی برخلاف بقیه آنها او از F..k استفاده نمی‌کند. همانقدر که تامی ورستی دمدمی مزاج و مستعد خشونت است، آنقدر خویشتن‌دار است که F..k را به زبان نمی‌آورد. خوب است که در میان این همه جنایت، روابط غیراخلاقی و خشونت، تامی ورستی را داریم که F..k نمی‌گوید‌، این نکته‌ای مثبت است که می‌توان از او آموخت!!

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها