راهنمای بازی Lies of P قسمت هفتم: (منطقه پنجم) (ویدیوی اختصاصی)

در این قسمت کل منطقه پنجم بازی را کامل می‌کنیم و یک باس اصلی را شکست می‌دهیم، تابلوی P را پیدا میکنیم و درخت مخفی پشت هتل کرات را آزاد می‌کنیم. 

ویدیوی اختصاصی  راهنمای بازی Lies of P قسمت هفتم

 

صفحه اصلی: راهنمای قدم به قدم بازی Lies of p (تمام اسرار بازی)

منطقه MALUM DISTRICT TOMB SLUMS

به آخرین Stargazerی که بعد از کشتن باس آزاد کردید برگردید. (Archbishop’s Altar) از آنجا وارد ساختمان شوید، مسیر را ادامه دهید تا به آسانسور برسید. سوار آسانسور شوید و به پایین بروید. در کنار در Vivid Ergo Fragment را بردارید و از ساختمان خارج شوید. کمی جلوتر یک دشمن سگ مانند به شما حمله می‌کند، همینطور در طول مسیر مراقب تله‌های روی زمین نیز باشید. مسیر را ادامه دهید تا در سمت چپتان یک قبرستان بیابید. روی قبر وسطی آیتم Smiling Bunny Mark را پیدا خواهید کرد. (بعدا در هتل کرات می‌توانید آن را به Pulcinella بدهید تا آیتم‌های بیشتری به لیست مغازه‌اش اضافه کند) مسیر را به جلو ادامه دهید تا به Stargazer بعدی برسید. 

به سمت جلو مسیر را ادامه دهید و دشمنانی که بین راه مزاحمتان می‌شوند را بکشید و پشت گاری Hidden Moonstone را بردارید، جلوتر بروید تا به دو راهی برسید. اگر مسیر سمت راست را بروید به یک صندوق می‌رسید که درونش Acidic Crystal Spear Blade و Acidic Crystal Spear Handle است، فقط مراقب دشمنی که از بالا روی سرتان می‌پرد و غافلگیرتان می‌کند باشید. مسیر را به عقب برگردید و به سمت دیگر بروید، در آنجا جلوتر قبل از سرپایینی Dim Ergo Fragment را بردارید. از سراشیبی که پایین بروید یک خرس بزرگ جلویتان سبز می‌شود فقط زیاد جلویش نباشید و با ضربات آتشین بکشیدش اگر بخواهید زیاد رو به رویش بدون دفاع بمانید سریع کشته می‌شوید.

بعد از کشتن خرس از سمت راست به پایین بروید. جلوتر Fire Canister را از روی زمین بردارید، مراقب دشمنان سگ مانند اینجا باشید آنها را بکشید و به سمت جلو پیش بروید. مراقب تله‌ها باشید و از انتهای محل Chain را بردارید و جلوتر یک Vivid Ergo Fragment کنار سگی خواهید یافت. جلوتر مسیر را ادامه دهید تا در سمت راستتان به یک محیط آبی برسید. درون آب آنجا یک پروانه بنفش خواهید یافت که با کشتنش Dark Moon Moonstone of the Covenant بدست می‌آورید. همینطور در محیط Hidden Moonstone و Legion Magazine وجود دارد. همینطور مراقب دشمنان درون آب باشید. 

از آب خارج شوید و مسیر را به سمت جلو ادامه دهید تا به Tomb Slums Entrance برسید. مراقب باشید و بدون فکر وارد محیط نشوید و صبر کنید دشمنان بیدار شوند و به شما حمله کنند. بدین ترتیب کمتر غافلگیر خواهید شد. یک دشمن سرسخت‌تر نیز اینجا وجود دارد که باید حواستان باشد که گیر ضربات پیاپی آن نیفتید. بعد از کشتن دشمنان وارد محیط شوید و در سمت چپ Dim Ergo Fragment و جلوتر Attribute Resistance Ampoule را بردارید. به سمت جلو که بروید روی سقف چند کلبه می‌‌روید و چندین دشمن به شما حمله می‌کنند آنها را بکشید و نوشته Wanted: Black Rabbit Brotherhood را از روی زمین سقف بردارید. از روی پل رد شوید و دشمنان را بکشید و از نبردبان پایین بروید. وارد کلبه شوید و سوار آسانسور شده و به بالا بروید در بالا نوشته Scribbles of Slum Resident را بردارید و در را باز کنید تا راه میانبر به Stargazer قبلی را باز کنید. 

راهنمای بازی Lies of P قسمت هفتم: (منطقه پنجم) (ویدیوی اختصاصی)

به آسانسور برگردید و به پایین بروید ولی نباید تا انتهای راه پایین بروید قبل از اینکه به پایین برسید روی سقف کلبه پایین باید بیرون بروید. (مانند عکس بالا) از سمت راست Dark Moon Moonstone of the Covenant را بردارید و روی سقف سیمانی سمت راست بپرید و دشمنان را بکشید و از طریق شکاف وارد کلبه شوید و Fire Abrasive را کنار جسد بردارید و در را باز کنید و به سمت جلو مسیر را ادامه دهید تا یک دشمن تبر به دست شما را غافلگیر کند. او دشمن سرسختی است و با پرش روی سرتان ضربات پیاپی وارد می‌کند باید به موقع ضربات او را جاخالی دهید و در زمان مناسب به او ضربه بزنید. اگر کمی بی‌دقتی کنید ممکن است کشته شوید. بعد از کشتن این دشمن Slum Shack Key را بدست می‌آورید و همینطور از روی جنازه Sharp Pipe را بردارید و در انتهای سربالایی یک Radiant Ergo Fragment  پیدا خواهید کرد، در انتها از سرازیری پایین بروید و دشمنان را بکشید تا کمی جلوتر به یک پل برسید.

در زمانی که در حال گذر کردن از روی پل هستید تعدادی از دشمنان شما را غافلگیر می‌کنند، آنها را بکشید. در انتهای پل از شکاف سمت راست به پایین بپرید و آیتم Vivid Ergo Fragment را از لبه پایینی بردارید. در پایین از سمت چپ Saw Blade را بردارید و از نبردبان سمت راست بالا بروید. جلوتر دروازه باز می‌شود و یک دشمن بزرگ جلویتان ظاهر می‌شود. این باس بازی نیست پس زیاد نترسید و سریع کارش را بسازید. (به آتش بسیار حساس است) بعد از شکست دشمن وارد دری که باز شده شوید و در سمت راست نوشته Sweepers Branch Office Newspaper Archives را بخوانید. در بالای پله‌ها قبل از وارد شدن به برج در سمت راست پشت جعبه‌ها Legion Magazine را بردارید. 

راهنمای بازی Lies of P قسمت هفتم: (منطقه پنجم) (ویدیوی اختصاصی)

در برج ابتدا از نبردبان بالا بروید و Special Resistance Ampoule را بردارید. به پایین برگردید و حال باید بوسیله سکوهای چوبی و سنگی شکسته به پایین برج خود را برسانید. در طول مسیرتان Dim Ergo Fragment را بردارید. در پایین برج مسیر را به سمت جلو ادامه دهید تا به Stargazer بعدی یعنی Malum District برسید. 

منطقه Malum District

اولین کاری که بعد از رسیدن به منطقه جدید می‌کنید بازگشت به هتل کرات و صحبت با Pulcinella است. گزینه سوم را بزنید تا Smiling Bunny Mark را به او بدهید. با اینکار آیتم‌های جدیدی درون مغازه او باز می‌شود. بعد از انجام ارتقاهای لازم درون هتل به Malum District باز گردید.

ملاقات دوباره با Red Fox و Black Cat 

راهنمای بازی Lies of P قسمت هفتم: (منطقه پنجم) (ویدیوی اختصاصی)

با روباه قرمز و گربه سیاه صحبت کنید، در اینجا دو انتخاب دارید یا بپذیرید که در طول ادامه مسیر شما را همراهی کنند (البته همراهی طولانی نیست) یا همراهی آنها را نپذیرید. چون تاثیری در روند بازی ندارد پس قبول کنید که آن دو شما را همراهی کنند. همینطور که جلو می‌روید اگر پذیرفته باشید که همراهیتان کنند آن دو دشمنان را به همراه شما می‌کشند. همینطور دشمنان را بکشید تا به جایی برسید که سگی قفسه‌ای را می‌شکند. بعد از شکست دادن موجود  Vivid Ergo Fragment را درونش پیدا خواهید کرد. مسیر را ادامه دهید و داخل ساختمان شوید. در آنجا یک دشمن قویتر به شما حمله می‌کند گروهی حسابش را برسید. بعد Cluster Grenade را از سمت راست بردارید و وارد اتاق سمت راستی شوید. در آنجا Sharp Pipe را بردارید، وقتی به سمت آیتم Vivid Ergo Fragment در سمت دیگر اتاق بروید سقف فرو می‌ریزد. دشمنان را بکشید و Arch Break Cartridge را از درون صندوق بردارید. (آن را استفاده کنید تا آسیب کمتری ببینید)

قبل از اینکه از پله‌ها بالا بروید نوشته Have a taste of La Bleiwies, the greatest wine in the world را از روی جنازه بردارید. در بالا در را باز کنید و از پله‌های اتاق دیگر بالا بروید و مسیر را ادامه دهید. کمی جلوتر Red Fox و Black Cat می‌ایستند و دیگر همراهی‌تان نمی‌کنند! آنها را بی‌خیال شوید و مسیر را ادامه داده تا به یک کلبه برسید. در بالا  Motivity Crank را بردارید و بعد به پایین بپرید دشمن را بکشید و Chain را بردارید و از کلبه خارج شوید. 

ادامه منطقه Malum District

راهنمای بازی Lies of P قسمت هفتم: (منطقه پنجم) (ویدیوی اختصاصی)

وارد محیط جدیدی می‌شویم. در کنار آتش یک دشمن قوی در حال پرسه زدن است و از بالای محیط نیز دشمنان به سمتتان سم پرت می‌کنند. فعلا نباید به سمت دشمن قوی بروید. مستقیم از او رد شوید و در پشت کلبه از نبردبان بالا بروید. ابتدا می‌خواهیم محیط بالا را پاکسازی کنیم تا بدون مشکل به حساب دشمن قویتر برسیم. در بالای محیط مراقب باشید به ناگاه یک پروانه قرمز روی سقف ظاهر می‌شود، سریع آن را بکشید تا Balance Crank را بدست بیاورید. در لبه سقف Vivid Ergo Fragment را بردارید و اگر از سوراخی که ظاهر می‌شود پایین بروید، بعد از کشتن دشمنی که پایین خوابیده از صندوق یک Quartz با ارزش بدست می‌آورید.

دوباره به بالا برگردید در سمت چپ بعد از برداشتن آمپول روی سقف‌ها دشمنی که به سمتتان سم پرت می‌کند را بکشید و از صندوق پشتش Bone-Cutting Sawblade و Bone-Cutting Handle را بردارید. در سمت دیگر دشمن دیگری که سم پرت می‌کند را بکشید و کنارش Star Fragment را بردارید. در سمت راست محیط گوشه نیز می‌توانید یک Hidden Moonstone پیدا کنید و در سمت چپ، Special Resistance Ampoule را پیدا خواهید کرد. حال می‌توانید با خیال راحت به پایین بروید و دشمنی که در اطراف آتش پرسه می‌زند را بکشید. می‌توانید از آتش برای دور شدن از ضربات و دور زدنش استفاده کنید. از زیر ضرباتش جاخالی دهید و از پشت به او ضربات آتشین بزنید تا سریعتر کشته شود. بعد از شکست دادنش Patience Amulet را بدست می‌آورید. حتما از آن استفاده کنید چراکه انرژی شما را سریعتر پر می‌کند و این میتواند در نبردهای سخت‌تر دست برتر را به شما بدهد.

معمای دوم Arlecchino و بدست آوردن Trinity Key دوم

راهنمای بازی Lies of P قسمت هفتم: (منطقه پنجم) (ویدیوی اختصاصی)

بعد از اینکه تمام لوت‌های محیط را برداشتید به سمت جلو مسیر را ادامه دهید. مراقب سگ‌هایی که به ناگاه از قفسه‌ها به سمتتان می‌پرند باشید و مسیر را ادامه دهید، در دوراهی به سمت راست بروید تا درون قفس یک Gemini’s Iron Protection بیابید. وارد ساختمان بعدی شوید، دشمنان را بکشید و از نبردبان بالا بروید. در آنجا تلفنی را می‌بینید که در حال زنگ خوردن است، آن را جواب دهید تا دوباره با Arlecchino صحبت کنیم. او یک معمای جدید برایتان طرح کرده که جوابش Candle می‌شود. با گفتن جواب صحیح یک Trinity Key بدست می‌آورید. جلوتر از نبردبان پایین بروید و دروازه را از پشت باز کنید. دوباره از نبردبان بالا بروید با پرش به سمت چپ بروید تا دو آیتم Shot Put و Dim Ergo Fragment را بدست بیاورید. به عقب برگردید و دوباره از نبردبان پایین بروید. 

جلوتر Hidden Moonstone را از روی زمین بردارید و از پله‌ها بالا بروید. در سمت راست در انتهای کوچه Radiant Ergo Fragment را بدست می‌آورید. جلوتر دشمنان را بکشید و از بالای پله‌ها سمت راست Dim Ergo Fragment را بردارید. به سمت جلو مسیر را ادامه دهید، مسیر را ادامه دهید تا در یک تله گیر بیفتید و زنی با شما صحبت می‌کند. به سمت چپ بروید تا در پایین Crescent Moonstone و در بالا Fable Catalyst را بیابید. 

راهنمای بازی Lies of P قسمت هفتم: (منطقه پنجم) (ویدیوی اختصاصی)

جلوتر وارد ساختمانی می‌شوید، مراقب دشمن بزرگی که در وسط آنجا در حال پرسه زدن است باشید. بعد از کشتن تمام دشمنان درون محیط، لوت‌های پایین محیط مخصوصا Radiant Ergo Fragment را بردارید. در اتاق بعدی روی مبل Monad Charity House Guide را بردارید و بخوانید. در سمت راست می‌توانید در را باز کنید تا راه میانبر به Stargazer فعال شود. در سمت چپ اگر کمی دقت کنید یک نبردبان می‌بینید. از آن بالا بروید تا یک تاجر در آن بالا بیابید. در کنار تاجر یک صندوق حاوی Legion Caliber پیدا خواهید کرد. با تاجر صحبت کنید و گزینه اول را بزنید تا اجازه دسترسی به آیتم‌هایش را داشته باشید. هر آیتمی که دوست دارید مخصوصا رکورد Somebody گرامافون را بخرید. (بعدا در هتل کرات به آن گوش دهید تا انسانیت‌ شما بیشتر شود) 

به Stargazer بروید و بازی را ذخیره کنید اگر لازم بود به هتل کرات بروید و کاراکترتان را ارتقا دهید. بعد وارد ساختمان شوید و از پله‌ها بالا بروید مسیر را ادامه دهید تا در بین راه Red Fox و Black Cat را ملاقات کنید. جلوتر وارد محیط باس خواهید شد…

مبارزه با باس: ELDEST OF THE BLACK RABBIT BROTHERHOOD

زمان در ویدیو: ۴۳:۰۰ تا ۴۷:۰۰

راهنمای بازی Lies of P قسمت هفتم: (منطقه پنجم) (ویدیوی اختصاصی)

قبل از ورود به باس حتما از Star Fragment استفاده کنید تا یک یار کمکی نیز همراه داشته باشید. این باس کمی سخت است چراکه سه یار در طول نبرد به کمکش می‌آیند و برایتان دردسر درست می‌کنند. اما اگر تمام تمرکزتان را روی باس اصلی بگذارید سریع می‌توانید کارش را بسازید. وقتی باس به دور خودش می‌چرخید از او دور شوید یا ضربه را بلاک کنید و بعد از اینکه ایستاد به او ضربه بزنید. وقتی از پشت بخواهید به او ضربه بزنید بخاطر شمشیر بزرگی که دارد به شما ضربه می‌خورد و باعث می‌شود به زمین بخورید. پس این را نیز یادتان باشد بهتر است از پهلو به او حمله کنید. وقتی خون او کمی کم شد یکی از دشمنان فرعی وارد می‌شود. پیشنهاد من این است که بی‌خیال باس اصلی شوید و حتما خون او را خالی کنید. این دختر خیلی برایتان مزاحمت ایجاد می‌کند و اگر جلویش را نگیرید موی دماغتان می‌شود. پس وقتی که باس اصلی مشغول یار کمکی‌تان هست خون دختر را خالی کنید تا از مبارزه فرار کند.

راهنمای بازی Lies of P قسمت هفتم: (منطقه پنجم) (ویدیوی اختصاصی)

باز با باس اصلی تنها می‌شوید. پس به سراغش بروید و حسابی خونش را کم کنید. او به سرعت به سمت شما هجوم می‌آورد و ضربات پرشی وارد می‌کند سریع جاخالی دهید و از پهلو‌ها به او ضربه بزنید. وقتی خون او به نصف رسید دو یار کمکی او ظاهر می‌شوند. در اینجا پیشنهاد می‌کنم به هیچ عنوان وقتتان را هدر این دو نکنید و فقط تمرکزتان را روی باس اصلی بگذارید و سریع کارش را بسازید. اگر می‌توانید از اینجا شمشیرتان را آتشین کنید و به سرعت حسابش را برسید و ضربات قدرتی وارد کنید تا سریع کشته شود. 

THE LOST FLOWER GARDEN

راهنمای بازی Lies of P قسمت هفتم: (منطقه پنجم) (ویدیوی اختصاصی)

بعد از شکست دادن باس وارد ساختمان پشت او شوید. روی میز Black Rabbit Brotherhood Ledger و از صندوق پشت پیشخوان Quartz را بردارید. در اتاق سمت چپی Portrait of a Boy را پیدا خواهید کرد. (برای ادامه دادن داستان ضروری است) در بالای پله‌ها نیز نوشته [This month’s trend: Stalker masks] را پیدا خواهید کرد. حال مسیر را به سمت جلو ادامه دهید سوار آسانسور شوید و به بالا بروید.

ملاقات دوباره با Giangio

راهنمای بازی Lies of P قسمت هفتم: (منطقه پنجم) (ویدیوی اختصاصی)

در اتاق بالا با Giangio رو به رو می‌شوید. با او صحبت کنید، او می‌گوید که Gold Coin Tree را پیدا کرده است! بعد از صحبت با او در سمت چپ را باز کنید تا وارد اتاق شوید و درخت را ببینید. از درخت Gold Coin بردارید. دقت کنید هر ده دقیقه که در بازی هستید می‌توانید یک Gold Coin بدست بیاورید. Gold Coinها را به پیش Giangio ببرید و آیتم‌های مورد نیاز برای Cube خود را از او خریداری کنید. یکی از بهترین آیتم‌های او پر کردن خون همراهتان است که برای باس‌های سخت بسیار کاربردی است. بعد از برداشتن Gold Coinها به پیش Giangio بروید و خریدهای لازم را از او انجام دهید. به سمت دیگر که بروید می‌بینید که یک در پایین می‌رود و شما در هتل کرات وارد می‌شوید! حالا همیشه می‌توانید با آمدن به هتل کرات به درخت، Gold Coinها و Giangio دسترسی داشته باشید. 

دادن تابلو به ژپتو

با در دست داشتن Portrait of a Boy به پیش ژپتو در اتاقش بروید و با او صحبت کنید. بعد از اینکه Portrait of a Boy را به او بدهید او این تابلو را روی گوشه اتاقش نصب می‌کند. این تابلو بسیار مهم است بعدا در موردش بیشتر صحبت خواهیم کرد. 

گرفتن کلید از Antonia

در هتل کرات ارتقاهای لازم را انجام دهید و بعد به پیش Antonia پیرزنی که روی ویلچر نشسته بروید و با او صحبت کنید تا او به شما Rosa Isabelle Street Entrance Key را بدهد. با این کلید به سمت پله‌ها بروید و اینبار به سمت راست بروید و دری که در این سمت قرار دارد را باز کنید. مسیر را ادامه دهید تا وارد Rosa Isabelle Street شوید و خود را به Stargazer آغازین این منطقه برسانید.

ادامه دارد….

صفحه اصلی: راهنمای قدم به قدم بازی Lies of p (تمام اسرار بازی)

 

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است