راهنمای قدم به قدم Resident Evil 2 / قسمت اول (سناریو B-کلیر)

راهنمای قدم به قدم Resident Evil 2 / قسمت اول (سناریو B-کلیر)

راهنمای قدم به قدم Resident Evil 2/ راهنمایی کامل بازی ایول 2 (منوی اصلی)

از اداره پلیس تا مبارزه با G1 (سناریوی B)

-گیاه قرمز و آبی را سرِراهتان بردارید.
– به انتهای مسیر رفته و اَنبر را بردارید.
– به سرعت به سمت راست صفحه چرخیده و به سمت اتاقی که با زنجیر بسته شده بود بروید و داخلش شوید.
– در این اتاق به غیر از انبر، Revolver، کلید، فشنگ بقیه آیتم‌ها را ذخیره کنید.
– زامبی‌ها را Stun/dodge کنید و از کلید برای باز کردن درب استفاده کنید و آن را Discard کنید، فشنگ‌ها را بردارید و وارد اتاق east hall شوید (برای Stun کردن زامبی‌ها به مُچ پایشان شلیک کنید).
– چنانچه آسیب دیده‌اید به توالت رفته و Spray را بردارید و مصرف کنید، در غیر اینصورت رهایش کنید.
– وارد اتاق Shutter شوید و چاقو را بردارید، زامبی نصف شده را بی‌خیال شوید او کاری با شما ندارد، در انتهای راهرو از قفسه Flame Round را بردارید.
– در اتاق Save تمام آیتم را بردارید و ذخیره کنید، به غیر از Revolver، Fuse، انبر و فشنگ‌ها.
– به East Office برگردید و درب را با انبر باز کنید، در این اتاق فلش‌بنگ و فشنگ، Valve و بقیه چیزها را بردارید.
– از fuse برای باز کردن درب کرکره‌ای و رفتن به Main Hall استفاده کنید. چنانچه معطل کنید زامبی‌ها درب بزرگ را شکسته و دنبالتان می‌کنند.
– به سمت West Hallway بروید، سرِراهتان فشنگ‌ها را بردارید. چنانچه احتیاج دارید می‌توانید اسپری و گیاه سبز را بردارید ولی می‌توانید آن‌ها را رها کرده و قبل مبارزه با G1 بردارید (آنها رها کنید زیرا در قسمت بعد آیتم‌های زیادی را برمی‌داریم).
– در راهرو قدم بزنید (دکمه‌ی دویدن را رها کنید و قدم‌های تند بردارید) تا Licker عکس‌العمل نشان ندهد و وارد Operation شوید.
– در اتاق Operation فشنگ‌ها و نقشه را بردارید و با انبر درب را باز کنید و انبر را Discard کنید. در اتاق بعدی چاشنی انفجار، گیاه سبز و فلش‌بنگ را بردارید.
– به سمت west office بروید و عجله کنید تا زامبی عکس‌العمل نشان ندهند.
– در west office گاوصندوق را باز کنید، 7-15-9 و Pounch را بردارید (اگر می‌خواهید سلاح SLS را ارتقاء دهید می‌توانید پازل NED MRG را انجام دهید ولی بدون این ارتقا هم می‌توانید بازی را تمام کنید، چنانچه ارتقاء را برداشتید، باید در Dark Room مدیریت آیتم کنید، این آیتم ارتقا را در بازگشت برخواهیم داشت، زیرا آن را برای فاضلاب نیاز داریم).
– به سمت Dark Room بروید ولی وارد آن نشوید و از پله‌ها بالا بروید، اندکی مکس کنید تا زامبی بالای پله‌ها خود را پایین بیاندازد و از پله‌ها بالا بروید در پاگرد اگر مکس کنید زامبی طبقه‌ی سوم‌ نیز خود را به طبقه‌ی اول می‌اندازد (مورد دوم باید خوش‌شانس باشید تا این اتفاق بیافتد) چنانچه هیچ‌کدام از این اتفاقات نیافتاد، با شلیک به مچ پای زامبی‌ها آنها را Stun کنید. در راهروی طبقه‌ی دوم فشنگ را بردارید. از شَر Valve خلاص شوید ولی به سمت اتاق Stars نروید و چیزی را هم برندارید.
– برگردید و به طبقه‌ی سوم بروید، در طبقه‌ی سوم فشنگ را بردارید و DCM را انجام داده تا فشنگ SMG بدست آورید. زامبی را Stun کنید و کلید Spades را بردارید.
– وارد کتابخانه شده و کتاب قرمز رنگ را بردارید و درب Spades را باز کنید. زامبی‌های داخل کتابخانه را با Stun کردن و Knife کردنشان، بکشید (speedrunها بی‌خیال آنها می‌شوند). چاقوی داخل کتابخانه برای هر سه‌ی آنها کفاف می‌کند، سپس قفسه‌های کتابخانه را جابه‌جا کنید، در پشت چپ‌ترین قفسه می‌توانید فشنگ پیدا کنید.
– اگر چنانچه دارای دو فضای خالی Inventory هستید به Lounge بروید و مدال Unicorn را بردارید (از چپ به راست: دوقلوها، ترازو، کرم) در غیر اینصورت بیخیال شده و بعداً آن را برخواهیم داشت.
– وارد Main Hall شوید و به سمت راست بروید و از روی نیکمت فشنگ را بردارید به سمت مجسمه‌ی شیر بروید و (تاج، آتشدان و پرنده) را وارد کنید. هر دوی مدال‌ها را سرجایشان قرار دهید (یا یکی را). درب West office را باز کنید و به طبقه‌ی بالا برگردید و به سمت Waiting Room بروید. زامبی مونث را Stun کرده و بکشید و وارد اتاق انتظار شوید.
– کلید Spades را بعد از باز کردن درب Discard کنید.
– وارد اتاق Art شده و کلید اسلحه‌خانه را بردارید و پازل جواهر قرمز را انجام دهید. ندوید و قدم‌زنان licker را پشت‌سر بگذارید و خارج شوید.
– به سمت Main Hall بروید، زامبی‌های آتشین را اگر بعد از خروج از Art Room بدوید می‌توانید با خوش‌شانسی جابگذارید، در غیر اینصور Stun/dodge کنید. آنها را نکشید بعداً که برگردید آنها دیگر نیستند.
– به سمت اسلحه‌خانه در West office بروید و نارنجک‌انداز و فشنگ‌ها را بردارید.
– زامبی‌های این راهرو اکنون در حال جشن گرفتن برای خوردن شما هستند. ۵ زامبی در اینجا باید باشند و بعداً در بازگشت یک Lickerهم به جمع آنها اضافه می‌شود. آنها را می‌توانید Stunکنید یا بکشید و یا فلش‌بنگ بزنید، یادتان باشد زمان و ذخیره‌ی فشنگ بسیار مهم است بهمین خاطر است که Capcom به شما فلش‌بنگ داده است.
– به سمت طبقه‌ی دوم بروید و جعبه‌ی جواهر را باز کنید و نشان stars را بردارید. این نشان خیلی بدرد می‌خورد، به سمت اتاق stars بروید، در اینجا فلش‌بنگ، فشنگ‌ها و اسپری را بردارید. 9volt را با چاشنی انفجار ترکیب کنید و با نشان استارز Smg را بردارید (بسته به اینکه چقدر فضا داشته باشید احتمالا نتوانید تمام آیتم‌ها را بردارید).
– به سمت کتابخانه بروید و Mr. X را Stun کنید ( با شلیک به سرش) یا فلش‌بنگش کنید و یا اگر مهارت بالایی دارید Dodge کنید.
– چنانچه قبلاً نتوانستید مدال Unicorne را بردارید الان آخرین فرصت است.
– به طبقه‌ی سوم کتابخانه بروید و در اتاق انباری چاشنی را کار بگذارید به کتابخانه برگردید تا قفسه درب را مسدود نکند و دوباره داخل شوید و مدال دوشیزه را بردارید (قوچ، چنگ، پرنده)، بسته به اینکه چه بلایی سر Mr. X آورده‌اید، احتمالا او شما را تعقیب کرده ولی یادتان باشد فلش‌بنگ یار وفادار شماست (اگر در مواجه‌ی اول هم فلش‌بنگ زده‌ باشید او وارد اتاق نمی‌شود و در کتابخانه‌ها هم نخواهد بود).
– به سمت main hall برگردید و مدال را سره جایش بگذارید و آماده‌ی نبرد با G1 شوید. اگر چنانچه گل سبز و اسپری را از Main Hall برنداشته‌اید اکنون بهترین فرصت است.

مبارزه با G1 (سناریوی B)

– خب smg سلاح خوبی برای این boss است. ولی روش‌های بهتری هم وجود دارد برای اینکه بزنیدش و حتماً در اینترنت search کنید و آنها را بیاموزید. راستی یادتان نرود که قبل از مواجه با g1، نارنجک و ارتقای smg را از راهروی پایین بردارید. بعد از اتمام مبارزه با g1 هم تمام آیتم‌های منطقه باس را بردارید.
اکنون باید زمان شما حدود ۳۰ دقیقه باشد.
نکته برای مبارزه با G1: برای مبارزه با g1 اگر چاقو دارید آن را بردارید و در چند ثانیه اول مبارزه که دکتر بریکین در حال کلنجار رفتن با ویروس G در درون بدنش است، او را چاقو بزنید و مانند ساعت‌گرد دور او بچرخید، احتمالاً چند ضربه به شما بزند ولی ضرباتش نوار سلامتی شما را کاهش نمی‌دهد. سپس G1 کنترل بدن دکتر را بدست گرفته و دنبالتان می‌کند، در فرصت مناسب می‌توانید به چشم او شلیک کنید ولی زیاد طمع نکنید و وقتی دوباره دکتر کنترل بدنش را بدست گرفت و ناله کرد برگردید سمتش و دوباره او را با ضربات مکرر چاقو بزنید. این پروسه وقت‌گیر است ولی ایمن‌تر است و می توانید بدون آسیب دیدن او را بزنید. در اینترنت می‌توانید مبارزات سریع‌تر و متفاوت‌تر را جستجو کنید و بیاموزید‌ ( با همین روش در عرض ۳ یا ۴ دقیقه او را زدم).

راهنمایی‌های مرتبط با Resident Evil 2 Remake

دیدگاه ها بسته شده است