راهنمای قدم به قدم Resident Evil 2 / قسمت سوم (سناریو B-کلیر)

راهنمای قدم به قدم Resident Evil 2 / قسمت سوم (سناریو B-کلیر)

راهنمای قدم به قدم Resident Evil 2/ راهنمایی کامل بازی ایول 2 (منوی اصلی)

بازگشت به Claire (سناریوی B)

– به Claire برمی‌گردیم، چنانچه می‌خواهید تمام سگ‌های مسیر منتهی به یتیم‌خانه را بکشید از smg استفاده کنید ولی توصیه اکید می‌کنم که تمام آنها را dodge کنید و خشاب و فشنگ‌های خود را ذخیره کنید، با حرکت به صورت مورب می‌توانید همه را جابگذارید.
– از آسانسور پایین رفته و با قرار دادن کارت الکترونیک، درب پارکینگ را باز کنید، Mr. X را با استفاده از ماشین پلیس دور بزنید. بگذارید پشت سرتان حرکت کند و فاصله‌ی زیادی با او نگریرد، در حدی که به دنبالتان بدود. به سمت دربی که زامبی‌ها می‌خواهند بشکنند بروید و وقتی درب را شکستند به سمت نفربر ارتش USS بروید و از طریق آن Mr. X را دور بزنید. یکی از زامبی‌ها پشت سر Mr. X در حرکت است دیگری می‌خواهد خفتتان کند. دور نفربر بچرخید و به سمت درب بروید و به دیوار مخالف بچسبید و از درب عبور کنید. برای صرفه‌جویی در وقت و بالا بردن اعتماد به نفستان بعد از آنکه زامبی‌ درب را شکست وارد شده و زامبی داخل را stun کنید از پله‌ها بالا بروید.
– بعد از گذر از مسیر پله‌های آهنی زامبی‌ها را dodge کنید، سگ پشت فنس را بی‌خیال شوید، بدوید و خود را به زمین بسکتبال برسانید و آیتم‌ها را بردارید، بیرون بروید و سگ‌ها را dodge کنید و گل قرمز را بردارید و از داخل اتوبوس، نارنجک بردارید و زامبی را stun کنید و وارد یتیم‌خانه شوید.
– از آنجا خود را به فاضلاب شهر برسانید.

از Sewer تا مبارزه با G2 (سناریوی B)

– به سمت cable car بروید و وارد اتاق شوید، با شلیک به سر زامبی‌های ایستاده (یک از آنها گوشه سمت چپ اتاق روی زمین افتاده) آنها را Dodge کنید، دو گلوله به سرشان آنها را به زمین می‌اندازد، مجموعاً چهار گلوله، سپس از قفسه SZF مهمات را بردارید و در کنار درب ورود flame round را بردارید به پایین بپرید.

سخت‌ترین قسمت‌ این بخش بازی (سناریوی B)

– در این قسمت بازی هرکس دستورالعمل خود را دارد، برای برداشتن پلاگ‌های queen و king باید از جهنم G-Adultها بگذرید. چنانچه به صورت آنها که در سمت چپ بدنشان و بالای بازوی کوچک و انسانی‌اشان قرار دارد شلیک کنید برای ۳ثانیه stun می‌شوند. هر سلاحی که فکر می‌کنید با آن بتوانید این قسمت را رد کنید، بردارید و در کنار آن چاقو و یا فلش‌بنگ و یا نارنجک (توصیه نمی‌شود زیرا یک عدد را سر راهتان برخواهید داشت) بردارید و به walkthrough ادامه دهید. بسیاری از راهنمایی‌ها اشاره دارند که Sparkshot رو هم بردارید ولی من توصیه نمی‌کنم. ولی خب این سلاح می‌تواند g-adultها را Stun کند، نیازی نیست ولتاژ را نگه‌دارید و آن را تا آخر پر کنید با یکبار اصابت Spark این موجود stun می‌شود. ولی این سلاح عملاً دو فضای inventory شما را اشغال می‌کند و هیچ آیتمی نمی‌توانید در طول مسیر بردارید. زیرا به Revolver احتیاج دارید و آیتم‌های دفاعی هم نیاز خواهید داشت (به شخصه این قسمت بازی را با Revolver و زدن چند گلوله به صورت G-Adultها و Stun کردنشان رَد کردم، از ۵ مرتبه ۲بار کشته شدم، می‌توانید در اینترنت و با دیدن ویدئوهای مربوطه، نحوه‌ی stun کردن آنها را یاد بگیرید). در طول مسیر به شما فشنگ‌های 9mm داده می‌شود که قادرید بر روی sls کار گذاشته و استفاده کنید.

– چنانچه sls را همراه خود دارید و قبلتر آن را ارتقا داده‌اید بعد از گذر از پل متحرک به سمت گاوصندوق بروید و 8-12-2 را وارد کنید و آیتم ارتقا sls را بردارید (تنها با Revolver و Sls این قسمت از بازی را رَد کرده‌ام توصیه می‌کنم همین مورد را تمرین کنید و سعی کنید g-adultها را Stun کنید)، اگر گیاه کنار زامبی را بردارید او بیدار خواهد شد (یک مرتبه بدون بیدار کردنش گیاه را برداشتم).
– به سمت cable car بروید و در مسیر آن گیاه قرمز را بردارید (از آنجایی که گیاه آبی هم نیاز دارید پس آن را از کنار زامبی بردارید) و در آخر اهرم T را بردارید و به سمت درب بروید.
– سپس از پله‌ها پایین بروید و به سمت فاضلاب بروید، زامبی‌ها را یا بکشید یا اگر خیلی مهارت دارید Stun کنید و بگریزید (بکشید راحت‌ترید چون بعداً قرار است از اینجا دوباره گذر کنیم).
– یکی از زامبی‌ها رو زمین افتاده چنانچه چاقو دارید او را بکشید ولی با چند بار تیر زدن به سرش می‌توانید او را بکشید (همیشه با Revolver او را می‌کشم). سپس به داخل فاضلاب بپرید و از سمت چپ نارنجک را بردارید و درب فلزی را بگشایید ولی داخلش نشوید.
– به سمت پله‌های سمت راست بروید و با اهرم T وارد فاضلاب جهنمی شوید. کلید قرمز را برندارید زیرا وارد آن بخش‌های بازی نمی‌شویم. از نردبان پایین بروید و وارد جهنم شوید. کنار زامبی یک گل است آن را بردارید و با قبلی‌ها مخلوط کنید. برگردید و از بلندی بالا بروید.
– از سمت دیگر پایین بروید و به سراغ g-adult کمین کرده بروید و با شلیک یک گلوله بلند می‌شود، او را stun کرده و بگریزید. بلافاصله بعد ی به سراغتان می‌آید او را هم stun کنید و فرار کنید، آن یکی که از لوله بیرون می‌جهد را بی‌خیال شده و با sls زامبی را هدشات کنید و سریع خود رادبه درب برسانید.
– در این درب پازل king و queen را حل کنید و زامبی‌ها را با sls یا هدشات کنید یا با revolver آنها را stun کنید. اگر سلاح Sparkshot را بردارید باید حداقل یک فضای خالی برای پلاگ رُخ هم داشته باشید. اگر ندارید از برداشتن سلاح Sparkshot منصرف شوید.
– به هر رو برگردید و دوباره قدم در جهنم بگذارید. چنانچه g-adult شما را خفت کرد با نارنجک stunاش کنید (بعداً تعداد نارنجک‌هایمان به عدد هفت می‌رسد که برای G4 کافی است)، آن g-adultای که به دست بزرگ‌اش به سمتتان یورش می‌آورد با revolver (خشاب کامل) به سمت مخالف بدنش جایی که بازوی کوچک قرار دارد بزنید تا stun شود. اگر چنانچه چشم بزرگ روی بازوی بزرگ را هم بتوانید بزنید باز او stun خواهد شد.
– تا زامبی بعدی به سراغتان نیامده بگریزید و از نردبان بالا بروید‌. برگردید تا به دربی که میله‌های آهنی داشت برسید. چنانچه زامبی‌ها را در مرتبه‌ی اول stun کردید اکنون باید دوباره آنها را stun کنید و مراقب باشید چون ambush می‌کنند. اگر که آنها را کشته‌اید که خیالتان راحت به سمت درب میله‌ای رفته و وارد سمت دیگر فاضلاب شوید.
– در اینجا دوباره g-adultای از لوله‌ی فاضلاب بیرون می‌جهد او را فعلاً بی‌خیال شده و به سمت درب بسته بروید و با اهرم T آن را بگشاید، چنانچه مکس کنید g-adult شما را با جانوران کوچک پرتابی‌اش می‌زند.
– در طول مسیر تا بالابر اگر جا فشنگ9mm را بردارید که در بالا بدرتان می‌خورد. از بالابر بالا بروید و زامبی روی زمین را بکشید (اگر چاقو دارید با چاقو، در غیراینصورت با sls تا هدشات شود). دو زامبی دیگر اکنون پشت درب هستند و آماده‌اند تا شما را خفت کنند، آنها را هم با sls هدشات کنید و پلاگ رُخ را بردارید و برگردید.
– در فاضلاب g-adult منتظر شماست تا تصویه حساب کند، او را Stun کنید و بگریزید ( معمولاً درست پشت لبه‌ی فاضلاب ایستاده و به شما می‌خندد چنانچه آیتم دفاعی دارید برید سمتش تا شما را بگیرد و بعد از آنکه stun شد، بگریزید).
– به سمت درب پازل شطرنجی بروید، قبل ورود به قسمت پل متحرک هوشیار باشید چنانچه گیاه آبی را از کنار زامبی برداشته‌ بودید و او را بیدار کرده بودید، او اکنون پشت درب در کمین شماست، اگر روبرویتان بود stunاش کنید ولی اگر سمت چپ بود بدوید و او را جابگذارید.
– پازل درب را حل کنید:
اسب ——-شاه
رخ———- فیل
سرباز———-وزیر

در سناریوی اول ترتیب قرار دادن مهره های شطرنج به قرار زیر است:
دیوار سمت راست (از راست به چپ): سرباز – وزیر – شاه
دیوار سمت چپ (از چپ به راست): فیل – رخ – اسب
———————————————————————-
در سناریوی دوم ترتیب قرار دادن مهره های شطرنج به قرار زیر است:
دیوار سمت راست (از راست به چپ): سرباز – رخ – اسب
دیوار سمت چپ (از راست به چپ): شاه – فیل – وزیر

– سلاح smg را برارید و m79 را هم حمل کنید. Flame round آسیب خوبی به او وارد می‌کند و سریع‌تر stun می‌شود و smg برای زدن چشم بزرگ روی بازویش مناسب است. کمبو‌های G2 را بیاموزید و آنها را dodge کنید تا ضربه نخورید. در طول مسیر گل آبی، قرمز و سبز گذاشته شده است که ترکیب آنها کفاف این boss را می‌دهد. اگر فلش‌بنگ به اندازه‌ی کافی دارید می‌توانید از بیلدِ، m79، فلش‌بنگ و چاقوی بی‌نهایت استفاده کنید ولی این بیلد مهارت بالایی می‌طلبد تا بتوانید G2 را Knock کنید. در مجموع باید سه‌بار او را knock کنید و در دفعه‌ی سوم جرثقیل را فرابخوانید، این نکته‌ای مهم است که باید بخاطر بسپارید زیرا فراخواندن بی‌مورد جرثقیل، Arena را اشغال کرده و شما و G2 را روبروی هم قرار می‌دهد که صددرصد کشته خواهید شد. پازل ژنراتور هم پایین،بالا،بالا،بالا می‌باشد، اما وقتی از روی سقف شما را می‌زند چه کنیم، سمت راست درب کرکره‌ای بایستید و به دیوار بچسبید، حای اگر ضربه‌اش به شما بخورد سلامتی شما Fine خواهد ماند و این قسمت حکم Invincible را برای شما دارد. چنانچه بازویش را بزنید دوبار بیشتر این پروسه طول نخواهد کشید و به سرعت پایین آمده و درب کرکره‌ای را می‌کشند‌ (توصیه نمی‌شود).
– بعد از مبارزه آیتم‌های موجود در محیط را بردارید و به سراغ Sherry بروید.

مکان Nest و چندین Boss Battle (سناریوی B)

– شِری را به روی تخت بگذارید و مچ‌بند و flame round را بردارید.
– به سمت box بروید و به جز Revolver، sls، فشنگ‌های و مچ بند بقیه آیتم‌ها را ذخیره کنید. اگر از Ivyها می‌ترسید چاقو یا فلش‌بنگ هم بردارید (در طول مسیر یک فلش‌بنگ هم قرار دارد، بعلاوه‌ی یک نارنجک)(نیازی به آیتم دفاعی در اولین مواجه نیست چون به راحتی می‌توانید آنها را دور بزنید).
– به سمت کافه‌تریا بروید و وارد غذاخوری شوید و از سمت چپ و پشت زامبی مونث که در حال خوردن کله‌پاچه‌ است فرار کنید و به سمت نردبان بروید و از سمت دیگر نردبان فرار کنید (معطل نکنید زیرا گیر خواهید افتاد و چیزی هم برندارید).
– می‌توانید چاقو را بردارید ولی gunpowder بدردتان نمی‌خورد.
– زامبی پشت درب اتوماتیک یکی از حیله‌گر‌ترین دشمنان Re2 است، زیرا هر بار در جایی بخصوص از پشت درب spawn می‌شود. با sls او را هدشات کنید، اگر گیرافتادید با همین چاقو که برداشتید او را بزنید و بگریزید.
– به سمت خوابگاه بروید و از روی میز flame round را بردارید و مچ‌بند خود را ارتقا دهید.
– به سمت box برگردید.
– اگر از ivyها می‌ترسید آیتم دفاعی بردارید ولی زیاد روی نکنید تا overflow نشوید زیرا در طول مسیر آیتم‌های زیاد برمی‌داریم. اگر تیر flame round زیاد دارید از آنها برای کشتن ivyها استفاده کنید (توصیه نمی‌شود زیرا با آیتم‌های دفاعی به راحتی از دستشان فرار خواهید کرد).
– به سمت پل متحرک بروید و از کنار سرباز USS ماجولاتور را بردارید.
– به سمت East بروید و پل آنجا را فعال کنید و وارد بخش East آزمایشگاه شوید. به سمت اتاق کنفرانس بروید و به سمت اولین مواجهه با ivyها بروید، بی‌خیالشان شده و پودر سفید فشنگ‌سازی را بردارید.
– در اتاق بعدی اگر فضای خالی inventory ندارید جا باز کنید. ماجولاتور را حتما همراه داشته باشید.
– وارد اتاق بعدی شوید و فلش‌بنگ را بردارید. برای پازل علائم ۲۰۴۸ و ۵۸۳۱ وارد کنید. در طول این مسیر آیتم‌های احیای سلامتی را برندارید احتیاجی ندارید زیرا اگر ivyها بگیرنتان درجا می‌میرید. کارتریج را بردارید.
– به سمت گلخانه بروید و از از سمت چپ وارد درب سمت چپ گالخانه شوید. یک ivy بلند می‌شود ولی از شما فاصله دارد نگرانش نباشید او دوست شماست.
– در اینجا نارنجک را بردارید ولی پورد قرمز فشنگ سازی را بی‌خیال شوید. کارتریج را وارد کنید و blue, red, green و blue, red, green و blue, red, green را وارد کنید تا پازل حل شود.
– بیرون بروید و به سمت همان ivy بلند شده بروید بایستید تا نزدیکتان شود (زیاد جلو بروید ivy دیگری از آسمان نازل می‌شود، دقت کنید) سپس برگردید و از پله‌ها بالا بروید و سعی کنید او را دور بزنید (نگران بقیه نباشید آنها تا بلند شوند ما رفته‌ایم) از مسیر وسط عبور نکنید زیرا همان ivy خفتتان می‌کند، از انتها عبور کرده و خود را به پشت ivyها و تونل برسانید و از نردبان پایین بروید.
– بی خیال نقشه و پودر قرمز فشنگ‌سازی شوید و وارد درب شوید.
– اگر sls دارید اکنون با یک تیر زامبی مونث ، زامبی دکتر و زامبی متصدی را هدشات کنید. مزاحم زامبیِ چاقِ کچل که روی زمین و دیوار مخالف افتاده نشوید، او خواب است. ماجولاتور را تنظیم کنید و برق را متصل کنید.
– به سمت اتاق freeze بروید و کارتریج را وارد کنید تا نسخه‌ی نهاییش را تحویل بگیرید. برگردید به لابی ولی قدم زنان تا لیکرها به شما حمله نکنند به سمت اتاق server بروید و خود را برای مواجهه‌ی دوم با ivyها آماده کنید. چند چاقو و فلش بنگ بردارید سلاح هم برنداشتید مهم نیست زیرا جز ivyها چیز دیگری سد راهتان نیست.
– به تونل بروید و از نردبان بالا بروید، احتمالاً یکی از ivyها سمت راست تصویر است، نترسید به سمت چپ بروید و از پله‌ها بالا بروید و از مسیر وسط عبور کنید و خود را به اتاقی که کارتریج را باید روی آن بگذارید برسانید. چنانچه در طول مسیر ivy دیدید یک راست به بغلش رفته و با چاقو از او پذیرایی کنید و خود را به اتاق کارتریج برسانید.
– در اتاق کارتریج کسی نیست و کارتریج را سر جایش گذاشته تا گل خانه از بین برود.
– بیرون رفته و مچ‌بند خود را ارتقا دهید، سریع به سمت اتاق کارتریج برگردید، احتمالاً هیچ‌کدام از ivyها سر راهتان قرار نداشته باشند و یا روی زمین هستند و تا بخواهند بلند شوند و شما را بگیرند، شما از گل‌خانه خارج شده‌اید.
– به سمت پل‌های متحرک برگردید، در اتاق کارتریج یک ivy کمین کرده بعد از گشودن درب بلافاصله به سمت راست رفته و وارد درب روبروی خود شوید تا ivy شما را نگیرد.
– در اتاقی که با ریشه‌های گیاهان پوشیده شده است به سمت درب دیگر حرکت دو ivy اینجا هستند آنها را با چاقو و یا فلش‌بنگ stun کنید (چنانچه خفتتان کردند).
– پل متحرک سمت West آزمایشگاه را فعال کنید و به سمت درب بروید.
– نارجک را از کنار جنازه‌ی سرباز USS بردارید. ماجولاتور را روی موج مدنظر قرار دهید و برق را به سیستم برگردانید.
– به سمت اتاق G ویروس بروید و آیتم‌های دروبر را بردارید و خود را برای نبرد با G3 آماده کنید. بعد به سمت محل g- virus بروید و cutscene را رد کنید.

راهنمایی‌های مرتبط با Resident Evil 2 Remake

دیدگاه ها بسته شده است