قویترین شخصیتهای مارول قسمت دوم

در ادامه معرفی قوی‌ترین شخصیت‌های دنیای کمیک‌های مارول با ده شخصیت برتر و قدرتمند این دنیا در این قسمت آشنا خواهید شد.  دقت کنید بیشتر این شخصیت‌ها در دنیای سینمایی مارول تاکنون حضور نداشته و ممکن است در فیلم‌های آینده مارول حضور داشته باشند.

لیست کامل شخصیت‌های مارول: معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel

قسمت اول: قدرتمندترین شخصیت های دنیای Marvel / قسمت اول

قویترین شخصیتهای مارول

10. Odin

قویترین شخصیتهای مارول

نام دیگر: Odin Borson

معرفی اولیه: شماره­‌ی 86ام Journey into Mystery به تاریخ 1962

خالقین: استن لی و Jack Kirby

نوع کاراکتر: قهرمان

اودین نتیجه­‌ی اتحاد بین یک آزگاردی به نام Bor و یک غول یخی به نام Bestla است. این زوج دو پسر دیگر به نام­‌های Vili و Ve نیز داشتند، او ادعا می‌­کند که منشاء نسل بشر استزیرا دنیا را بیش از حد خالی می­‌یابد، اما پدرش به مخالفت با او برخواست و برای بشر بلایای متعددی نازل کرد. در طی حمله‌­ی غول­های یخی، Bor توسط لوکی که از آینده آمده بود به دام افتاد و به برف تبدیل شد. سپس اودین در کنار دو برادرش کنترل آزگارد را در دست گرفتند، سپس Surtur به آنها حمله کرد که در این یورش دو برادر اودین کشته شدند. اما این دو برادر قدرت خود را به اودین دادند و او را تقویت کردند که منشاء Odinforce بود.

سپس اودین به کمک ترول­‌ها توانست Surtur را در مرکز زمین زندانی کند. اودین عاشق الهه‌ی زمین گایا شد و از او پسری می­خواست که در آزگارد به اندازه‌­ی او در روی زمین قوی باشد. او غاری را در نروژ ساخت تا خدای آینده یعنی Thor را به دنیا بیاورد. او Thor را با خود به آزگارد برد و همسرش Frigga، ثور را به عنوان پسر خودش بزرگ کرد. نسخه­‌ی اودینِ Marvel از دید بسیاری از طرفداران به شدت محبوب شد زیرا یکی از شخصیت‌­هایی است که بر دل بسیاری از کاراکترهای دیگر هراس می‌­افکند و بسیاری از روبرو شدن با او اجتناب می‌کردند.

9. Amatsu-Mikaboshi

قویترین شخصیتهای مارول

نام دیگر: Chaos King

معرفی اولیه: شماره 6ام Thor: Blood Oath به تاریخ 2006

خالقین: Michael Oeming و Scott Kolins

نوع کاراکتر: شرور

آماسو-میکابوشی یا پادشاه هرج‌­ومرج، این شخصیت به طور کلی یک ابرشرور با شمایلی شیطانی ترسیم شده است که دشمن مشترک ثور و هرکول می­‌باشد. او براساس میکابوشی از اساطیر ژاپنی و خدایان ژاپن معروف به کامی ساخته شده است. میکابوشی دارای قدرت­های فراطبیعی است که در ذات او وجود دارند، او می­تواند این انرژی عرفانی را در جلوه‌­های مختلف استفاده کند، از جمله توانایی او در تغییر شکل و فرم خود، معمولاً ظاهری زنانه به خود می­‌‌گیرد تا بی­‌خطر جلوه کند. در غیر این‌صورت او موجودی با انرژی سیاه با ماسکی بر صورتش به تصویر کشیده می‌­شود.

او می­‌تواند اندام خود را به تیغه‌­های تیز تبدیل کند یا شاخک‌هایی برای حمله به دشمنان تشکیل دهد. در جایی دیگر می‌­تواند شکل یک مار با نفس آتشین شود. آتش او به قدری قوی بود که خدای آتش اُلمپ نیز یارای مقابله با او را نداشت. دیگر قدرت­های او پرواز، انتقال از راه دور، انرژی عرفانی مانند انفجار نور، نامرئی شدن، دستکاری ماده، ایجاد نقاط پیوند بین ابعاد و یا ایجاد سایه برای آنکه متوجه حضور او نشوید. او می­تواند شیاطین کوچک­تر از خود را کنترل کند و یا اجساد را به صورت دسته جمعی زنده کند. او حتی هم نژادهای خودش را نیز از بین برده و قربانی کرده است و کامی‌­های دیگر از او می‌­ترسند. میکابوشی توانسته Demogorge که خدایان را می­‌بلعید را با اندکی تلاش از بین ببرد، حتی زئوس را نیز با درآوردن قلبش از سینه از بین برده است.

8. Cyttorak

قویترین شخصیتهای مارول

نام دیگر: ندارد

معرفی اولیه: شماره‌­ی 44ام Doctor Strange: Sorcere Supreme به تاریخ 1992

خالقین: استن لی، Jack Kirby و Alex Toth

نوع کاراکتر: شرور

این کاراکتر اولین بار نامش در کامیک Tales به شماره­‌ی 124 برده شد، او یکی از موجودات عرفانی است که دارای قدرت‌های جادوییِ گسترده­­ با منشاهای مختلف، اغلب فرابعدی است و ویژگی‌­های خاصی از خدایان و شیاطین را به اشتراک می­گذارد.

Cyttorak شیطانی است که در گذشته­‌های دور با همین نام در زمین حضور داشته است. اما در چندین قرن پیش از زمین اخراج شد و در Crimson Cosmos زندانی شد، دنیایی فرابعدیِ بی‌­زمان، که زمان در آن جریان ندارد و او حاکم آن شد. او قبلاً در روزگار Witch Morgana (قرن هفتم) وجود داشت و حتی جادوی خود را به پیروان خود که به او خدمت می‌کردند اعطا کرد.

در حدود 1000 سال پیش گردهماییِ هشت موجود جادویی بزرگ با حضور Balthakk، Farallah، Ikonn، Krakkan، Ragadorr، Valtorr، Watoomb و Cyttorak برگزار شد تا مشخص شود چه کسی قدرتمندترین در بین آنهاست و هر کدام رقابتی شدید و تنگاتنگ را آغاز کردند. آنها Octessence را تشکیل دادند و هر یک ذره­ای از قدرت خود را در  شئ­ای مصنوعی قرار دادند و اینطور درنظر گرفتند که هر انسانی که اول به این شئ­ مصنوعی دست زند تبدیل به Examplar می‌شود. (آواتاری از جمیع قدرت­های آنها)

خادمین آنها معابدهای متعددی بنا کردند و شیاطین (همان هشت موجود جادویی) موافقت کردند که به Examplarها وظیفه­‌ی ساخت موتوری جادویی داده شود که با استفاده از آن اراده­‌ی بشیریت را از بین ببرند و به هر یک از آنها اجازه داده شود تا به یک­ هشتم جهان حکومت کنند. Examplarها سپس جنگی را بین خود راه انداختند که در نهایت فقط یک نفر از آنها باقی ماند. Cyttorak یکی از قدرتمندترین موجودات جادویی است و جالب است بدانید که با اینکه این موجود ذاتاً شرور و پلید است، که منبع قدرت Dr.Strange نیز می‌­باشد!

قویترین شخصیتهای مارول

7. Phoenix Force

قویترین شخصیتهای مارول

نام دیگر: مختلف

معرفی اولیه: شماره­‌ی 101ام Uncanny X-men به تاریخ 1967

خالقین: Chris Claremont و Dave Cockrum

نوع کاراکتر: قهرمان/شرور

نیروی ققنوس یکی از قوی­ترین موجودات کیهانی با قدرت­‌های عظیم است که در طول عمر هزار ساله خود، موجوداتی از گونه‌­های مختلف را برای میزبانی برگزیده است تا بتواند ماموریت خود که حمایت از پیشرفت تکاملی گونه‌­اش نسبت به گونه‌­های دیگر است را محقق کند. بعد از محقق شدن وظیفه‌­اش، Phoenix Force به حالت درون نهفتگی می­رود، چیزی که آن را در کمیک‌­ها White Hot Room نام نهاده­‌اند. این نیروی عظیم قادر است اتم‌­ها و مولکول­‌ها را به دلخواه کنترل کند. شکل او به مانند پرندگان است ولی در حال اشتعال و وقتی با میزبان پیوند ایجاد می‌­کند مقداری از نیروی کیهانی خود را به میزبان اعطا می­‌کند. البته اگر میزبان دارای قدرتی باشد، ویژگی‌­های او را تقویت می­‌کند، مثلاً وقتی با Jean Grey ارتباط برقرار کرد قدرت‌­های تله‌­پاتیک و تلکینِسیس او را به حداکثر قدرتشان رساند. این موجود بسته به شرایط خیرخواه و بدخواه است. او به انسان­‌ها و بشریت برای تکامل یافتن کمک کرده است ولی تا دلتان بخواهد منظومه­‌ها و کهکشان­ها را به نابودی کشانده است. این مورد بستگی به نوع تعاملی که با میزبانش ایجاد می­‌کند و هدفی که دنبال می­‌کند، دارد. بعد از نجات Jean Grey و نگه­داشتن او در حالت خواب زمستانی برای مدت طولانی، Phoenix Force خاطرات او را جذب کرد، سپس هویت و جایگاه او را در میان X-Men گرفت و به Dark Phoenix تبدیل شد، موجودی بسیار وحشتناک و مخرب، Jean بعد از بازگشت موفق شد این موجود را با موفقیت تحت کنترل خود درآورد.

بعد از مرگش، Jean Grey تبدیل به White Phoenix of the Crown شد، روح خردمندی که در White Hot Room نگهداری می‌­شود، به همراه ارواح تمام افرادی که میزبان این نیرو بوده‌­اند. عظیم­ترین نیرو که تنها از Living Tribunal و The One Above All جایگاه پایین­تری دارد. نیروی ققنوس انرژی خالص است و از این نظر به میزبانی نیاز دارد تا به درستی قدرت‌­های خود را هدایت کند.

6. Thanos (همراه با the Infinty Gauntlet)

معرفی شخصیت Thanos / حقایق جالب از ابرشرور دنیای مارول

نام دیگر: ندارد

معرفی اولیه: شماره 55ام Invincible Iron Man به تاریخ 1973

خالقین: Jim Starlin

نوع کاراکتر: شرور

تانوس از مفهوم فرویدی تاناتوس الهام گرفته شده است، درست مانند برادرش اروس، تانوس در قمر تایتان یکی از قمرهای زحل به دنیا آمده است. او فرزند A’lars و Sui-San دو Eternal ولی حامل ژنوم Deviantsها نیز می‌­باشد که توجیه کننده‌­ی فیزیک اوست.

مادرش که معتقد بود او تهدیدی برای کیهان است می­خواست او را در بدو تولد بکشد اما پدرش مانع او شد. او در کودکی بچه­‌ای آرام بود و فقط با برادرش و حیوانات خانگی بازی می‌کرد. اما رفته رفته به مفهوم نهیلیسم و مرگ رسید و در نهایت دلباخته­‌ی Mistress of Death شد. سپس به شرارت در کهکشان پرداخت در ابتدا به راهزنی در کهکشان­ها مشغول بود ولی نقشه­‌های بزرگ­تری در سر پروراند.

او می­خواست بر کل کهشکان حکومت کند و به قدرتمندترین موجود زنده بدل شود. به همین دلیل وقتی پی به ماهیت و نیروی سنگ­های ابدیت برد. او در جستجوی آنها تمام کهکشان را زیر پا گذاشت تا بتواند واقعیت را مطابق میل خود تغییر دهد. البته این را بدانید که تانوس در صورتی نیرومند است که Infinity Gauntlet را داشته باشد. (اطلاعات بیشتر در معرفی شخصیت تانوس)

قویترین شخصیتهای مارول

5. Franklin Richards

قویترین شخصیتهای مارول

نام دیگر: Franklin Benjamin Richards

معرفی اولیه: شماره ی 6ام Fantastic Four Annual به تاریخ ۱۹۶۸

خالقین: استن لی و Jack Kirby

نوع کاراکتر: قهرمان

او پسر رید ریچاردز (آقای شگفت‌انگیز) و جِین استورم (با نام مستعار زن نامرئی) است (اطلاعات بیشترفرانکلین پسری نوجوان اما دارای پتانسیل بسیار بالایی برای ابرقهرمان بودن است که در حال یادگیری و تسلط بر قدرت‌های خود است، بنابراین او را بی‌تجربه به تصویر کشیده‌اند. او یک جهش‌یافته‌یِ بالاتر از سطح امگاست (یعنی از Magneto نیز قدرتمندتر است) و می‌تواند واقعیت را در سطحی باورنکردنی دستکاری کند و قدرت‌های روانی‌اش از پرفسور ایکس نیز به عقیده‌ی من بالاتر است.

او می‌تواند بذر توهم را در افکار شما بکارد و شما را به سمت و سوی امیال خود سوق دهد بدون اینکه بفهمید، حال فرانکلین این توانایی را دارد این توهم را در مقیاس کیهانی و در ذهن هر موجود هوشمندی در سطح کیهان که زندگی می‌کند، بکارد. اما چون کودک است کنترلش بر این قدرت‌ها هنوز اندک است و ممکن است به قول خودمان در سطح کیهانی گَند بزند. اما مشخص نیست او در بزرگسالی به چه حد از تسلط بر توانایی‌هایش می‌رسد، البته مارول نسخه‌های متفاوت از او را نشانمان داده ولی هر کدام قدرت‌ها و سطوح متفاوتی از جهش‌یافتگی را دارا هستند. در یکی از داستان‌های فرعی مارول فرانکلین که بزرگ شده بود توانست Earth-4280 را نابود کند.

زمانی که Galactus می‌خواست زمین را ببلعد او با قدرت‌هایش Galactus را بی‌هوش کرد و تبدیل به موجود دست‌آموز خود کرد! البته که در حالت غیررسمی، فرانکلین به عنوان قدرتمندترین جهش‌یافته شناخته می‌شود.

4. Eternity

قویترین شخصیتهای مارول

نام دیگر: ندارد

معرفی اولیه: شماره‌ی 138ام Strange Tales به تاریخ ۱۹۶۵

خالقین: استن لی و Steve Ditko

نوع کاراکتر: طبیعی

ابدیت یک موجود کیهانی است، او دارای ماهیتی انتزاعی به عنوان تجسمی از زمان شناخته می‌شود. او (به گفته‌ی منبع) همدم بی‌نهایت است و تجسم فضا. او ماهیت فیزیکی ندارد زیرا در همه‌جا و در همه‌ی زمان‌ها و اعصار وجود دارد، بنابراین جاودانه است. او می‌تواند جهان، ماده، زمان، انرژی و جادو را هر طور که می‌خواهد تغییر دهد. او تقریباً دانای مطلق و قادر مطلقی است که می‌تواند برتمام جنبه‌های کیهانی و موجوداتی که زمان بر آنها اثر می‌گذارد، دست بزند. از آنجا که موجودی انتزاعی بدون شکل و غیر مادی است وقتی می‌خواهد با موجودات فیزیکی تعامل کند باید از Dimension of Manifastation استفاده کند و در واقع M-Bodyای برای خود ایجاد کند. اگر با بی‌نهایت ترکیب شود قدرت کلِ فضا-زمان را در دست خواهد گرفت.

3. Living Tribunal

قویترین شخصیتهای مارول

نام دیگر: ندارد

معرفی اولیه: شماره‌ی 157ام Strange Tales به تاریخ ۱۹۶۷

خالقین: استن لی، Marie  Severin و Herb Trimpe

نوع کاراکتر: طبیعی

تا چند سال بعد از Secret Wars، او توانایی از بین بردن ستارگان را داشت، اما دو دهه بعد در مقیاسی نامحدود و موجودی ۱۶بُعدی ورای ادراک آدمی و یا هر موجود هوشمندی در Universe به مخاطبین معرفی شد. او در تمام Universeها وجود دارد و انتزاعی است. با این حال قدرت‌هایش نامحدود نیست ولی در تمام Universe تنها یک دادگاه زنده وجود دارد با همان ویژگی‌های ظاهری و قدرت‌های عظیم.

او تمام Universeهای مارول را تحت نظارت خود دارد و میزان داده‌ها و اطلاعاتی که دریافت می‌کند و تجزیه و تحلیل آنها از او موجودی واقعاً قدرتمند می‌سازد و او دانای کل مارول است. او به میل خود می‌تواند ستارگان را محو کند و یا دور آنها حفاظی غیرقابل نفوذ ایجاد کند و یا دور Universe حفاظ بکشد. او می‌تواند قدرت سنگ‌های ابدیت را خنثی کند و یا نگذارد این سنگ‌ها قدرت‌هایشان ترکیب شود. اما قبل از اقدامی با رایِ اکثریت دادگاه را بگیرد. البته که Beyondersها می‌توانند خطری بالقوه برای او باشند.

قویترین شخصیتهای مارول

2. Beyonder

قویترین شخصیتهای مارول

نام دیگر: ندارد

معرفی اولیه: شماره‌ی اول Secret Wars به تاریخ مِی ۱۹۸۴

خالقین: Jim Shooter و Mike Zeck

نوع کاراکتر: شرور

او دانای کل، قادرمطلق و قدرتی همه‌جانبه در جهان است، Galactus را به مانند حشره‌ای دفع کرد و کشتی فضایی او را خیلی راحت با انرژی خود تحت تاثیر قرار داد. در طول جریان این وقایع Doctor Doom توانست تجربه‌ای از قدرت‌های Beyonder داشته باشد، او این قدرت‌ها را از او دزدید و وسعت کامل آنها را کشف کرد: او می‌توانست خواسته‌ها و امیال اطرافیانش را بخواند و آنها را برآورده کند‌. اما همه چیز برای Doctor Doom ساده نبود، اگر نمی‌توانست افکار خودآگاه و ناخودآگاهش را کنترل کند، تمام آنها تحقق می‌یافتند. بنابراین Doctor Doom باید در تمام لحظات زندگی‌اش و حتی در خواب هم افکارش را کنترل می‌کرد یا به کل امیالش را کنار می‌گذاشت و اجازه نمی‌داد هیچ فکر و ایده و یا جرقه‌ای از یک میل جدید، حتی برای یک میلیونیوم ثانبه از ذهنش بگذرد.

در طی همین رویدادها، Beyonder با میل خود کهکشانی را نابود کرد و در جایی دیگر پوزه‌ی مرگ به خاک مالید و شیطان (مفیستو) را در جهنمش و با تمام خادمینش از بین برد. اما مفیستو سعی کرد با حیله‌گری او را شکست دهد که قدرت‌های فرابعدی‌اش را به نمایش گذاشت. با اینکه Beyonder ضعیف شده بود، اما توانست با کنترل امواج و طیف‌های مختلف آن Klaw را تحت کنترل درآورد. با این حال در طول Secret Wars 2 چون شمایلی انسانی داشت قدرت‌هایش محدود شده بود. این جنبه‌ی انسانی‌اش، درد پنجه‌های Wolverine را احساس کرد و از ساختمان به زمین افتاد و فهمید که در این حالت ممکن است بمیرد و برای اولین بار ترس از مرگ را چشید، اما توانست خود را از مهلکه نجات دهد. البته که در شمایل انسانی نیز هنوز می تواند مردگان را کنترل کند و خود را به نقاط مختلف دنیا برساند. بعد از آنکه Shooter مارول را ترک کرد، Beyonder و قدرت‌هایش محدود شدند.

1. One-Above-All

قویترین شخصیتهای مارول

نام‌های دیگر: ندارد

معرفی: شماره‌ی 511ام Fantastic Four به تاریخ ۲۰۰۴

خالقین: Mark Wade و Mike Wieringo

وابستگی: طبیعی

این شخصیت همان خداوند در داستان‌های مارول است و خالق تمام Multiverse نیز می‌باشد! البته حضوری به عنوان اسطوره‌ی مارول در کامیک‌ها داشت ولی تا سال ۲۰۰۴ برای دیدنش باید صبر می‌کردیم، ظاهر او شبیه Jack Kirby است. البته بعدها ظاهرش تغییر کرد و امروزه مخاطبین می‌گویند که او شبیه استن لی می‌باشد. یگانه برتر تمام عالم، فرابعدی، ارباب Multiverseها، ناظر و داور کیهانی است. که دادگاه زنده می‌باشد و چهره‌هایش تجسم برابری، انتقام و ضرورت و در یک تراز بی‌نقص به داوری کیهان و موجوداتش نشسته است.

او بیشترین ارتباط را با Fantastic Four دارد زیرا آنها اولین افرادی بودند که او را در اولین حضورش دیدند. او کسی بود The Thing را احیا کرد و به آنها وعده‌ی ماجراجویی‌های جدید را داد. او به شکل یک بی‌خانمان در برابر Spider-Man نیز ظاهر شده و در برابر Adam Warlock و Thanos نیز ایستاده است‌. یک چیز جالب درباره One-Above-All اینست که او برخلاف The Presence از DC نیروی محرکه‌ی Multiverseها را عشق بیان می‌کند. نظری متفاوت که باعث می‌شود از چنین موجودی با توانایی قادر مطلق انتظار نداشته باشید. به همین دلیل او یکی از شخصیت‌های محبوب کامیک‌های مارول نیز می‌باشد.

امیدواریم از مطلب قویترین شخصیتهای دنیای مارول لذت برده باشید… برای خواندن مطالب بیشتر در موضوع کمیک به بخش مربوطه مراجعه کنید.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها