قدرتمندترین شخصیت های دنیای Marvel

پیرو مقاله‌ی مشابه قبلی درباره ۲۰ نفر از قوی‌ترین کاراکترهای دنیای DC، اینبار به سراغ ۲۰ نفر از قدرتمندترین کاراکترهای دنیای Marvel می‌رویم. شخصیت‌هایی که بیشتر کسانی که با دنیای کامیک‌های مارول آشنا هستند آنها را می‌شناسند. 

لیست کامل شخصیت‌های مارول: معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel

قسمت دوم: قویترین شخصیتهای دنیای مارول قسمت دوم

قدرتمندترین شخصیت های دنیای Marvel

20.Surtur

قدرتمندترین شخصیت های دنیای Marvel

نام دیگر: ندارد

معرفی اولیه: در شماره‌ی ۹۷ام کامیک Journey Into Mystery به تاریخ اکتبر ۱۹۶۳

خالقین: استن لی و Jack Kirby

نوع کاراکتر: شرور

کاراکتر Surtur یکی از شیاطین ساکن Muspelheim از سرزمین‌های نه‌گانه‌ی اساطیر Norse است. او در انتظار Ragnarok است تا انسان‌ها را از بین ببرد. او در اولین برخورد با اودین، در اتحاد با ترول‌ها و تلاش برای نابودی جهان، توسط اودین در زیرِ زمین زندانی شد. لوکی او را آزاد می‌کند و با همکاری Skagg غولِ طوفان به زمین حمله می‌کند.  در زمین با ثور، اودین و Balder روبرو می‌شود، او توسط رعدوبرق اسیر شده و در یک شهاب‌سنگ آهنربایی زندانی می‌شود. بعدها Volla پیشگویی می‌کند که وقتی Loki او را از زندان رها کند، رگناراک اتفاق افتاده و تمام خدایان از بین می‌روند. او توسط Sons of Satannish برروی زمین احضار شده و به همراه غول Ymir به Avengers حمله می‌کند. Dr. Strange و Black Knight موفق می‌شوند با قرار دادن او در برابر متحدش او را شکست دهند. در طول حکومت Loki در آزگارد Surtur تلاش کرد تا به آزگارد حمله کند، اما دوباره زندانی می‌شود.

19. Thor

معرفی شخصیت Thor خدایِ رعد / آشنایی با شخصیت های دنیای Marvel

نام دیگر: ندارد

معرفی اولیه: Journey into the Mystery شماره‌ی ۸۳ام به تاریخ اوت ۱۹۶۲

خالقین:استن لی، Larry Lieber و Jack Kirby

نوع کاراکتر: قهرمان

در افسانه‌ها Thor پسر اودین و روح زمین Jord و آواتری از Gaea است، هدف اودین این بود که پسری داشته باشد که منشاء قدرت‌هایش از خدایان بهشتی نباشد. بنابراین اودین غاری در نروژ امروزی پدید آورد و Jord، ثور را در آنجا به دنیا آورد. ثور در میان آزگاردی‌ها با این عقیده پرورش می‌یابد که Frigga، همسر قانونی پدرش، مادر بیولوژیکی او بوده است. ثور دوران کودکی خود را در کنار برادرخوانده‌ی مکارش Loki و دوستانش Balder، Fandral، Hogun و Vulstagg و اولین عشقش Lady Sif گذراند. او خیلی زود به یکی از بزرگ‌ترین جنگجویان آزگارد تبدیل شد. آنقدر توانا و نیرومند شد که لیاقت داشتن چکش Mjolnir را بدست آورد و حلقه‌ی نیبلونگ را بازیابی کرد و به افسانه‌ای به همین نام جانی دوباره بخشید.

با این حال همه‌ی اینها باعث می‌شود که شاهزاده‌ی آزگاردی شخصیتی مغرور، جنگ‌طلب و تکان‌دهنده پیدا کند. به همین دلیل اودین او را به زمین تبعید می‌کند و با گرفتن حافظه، قدرت‌هایش و برداشتن لیاقت داشتن Mjolnir او را به صورتِ جوانی ضعیف در میان انسان‌ها رها می‌کند تا درسِ فروتنی را بیاموزد. او با نام Donald Blake برروی زمین در رشته‌ی پزشکی تحصیل می‌کند و درس فروتنی، ایثار و فداکاری را یاد می‌گیرد و می‌فهمد که پسر اودین است. اودین نیز پی به بلوغ فکری پسرش می‌برد و او را به غاری در نروژ رهنمون می‌کند تا چکش Mjolnir را بردارد و برای خنثی کردن تهاجم Kronanها به آزگارد برگردد.

شخصیت Thor را به طور کامل در صفحه‌­ی اختصاصی این کاراکتر معرفی کرده‌­ایم برای دانستن حقایق بیشتر می­توانید به این صفحه مراجعه کنید.

18. Uatu the Watcher

قدرتمندترین شخصیت های دنیای Marvel

نام دیگر: ندارد

معرفی اولیه: شماره‌­ی ۱۳ام Fantastic Four به تاریخ آوریل ۱۹۶۳

خالقین:استن لی، Jack Kirby

نوع کاراکتر: طبیعی

این کاراکتر یک بیگانه است که بخشی از نژاد Watcher است که جاودانه می­‌باشند، پس از مشاهده نابودی یک سیاره­‌ی بیگانه، بخاطر فناوری پیشرفته‌­ای که به آن دست‌یافته بودند، تصمیم گرفتند که بدون مداخله مستقیم تمام وقایع چند جهانی را به صورت ذهنی مشاهده و ثبت نمایند. از آنجایی که ناظری که این فناوری را ارائه کرده بود، پدرش بود، اواتو شروع به رصد و نجات دنیاها و کیهان کرد.

او به دنبال سیاره­‌ای بود که عمل پدرش برای مردمان آن سیاره مفید باشد و کار درستی تلقی شود. از زمان طلوع تمدن، Utau در منطقه­‌ی تاریک ماه زندگی می­‌کند و رویدادهایی را که در زمین 616 (زمین اصلی در Multiverse کامیک‌­های Marvel) رخ می‌­دهد، مشاهده کند. او ابتدا با نجات Fantastic Four از دست روح قرمز که به منطقه­‌ی او در ماه حمله کرده بود، خود را به انسان­ها نشان داد.

او به Fantastic Four اجازه داد که آن رویارویی را به خاطر بسپارند. او بارها به گروه Fantastic Four کمک کرده است، زمانی که Galactus که Planet-Devourer لقب دارد به زمین یورش برد او از قدرت خود برای پنهان کردن زمین استفاده کرد. اما این مورد بازهم سد راه Galactus نشد، سپس او شروع کرد برای Galactus از انسان­‌ها گفتن تا شاید بتواند با حرف جلوی او را بگیرد اما Galactus تصمیمش را گرفته بود. Uatu اما دست­بردار نبود و با فرستادن Human Torch به سفینه­‌ی Galactus توانست سلاحی که Galactus از آن واهمه داشت را بیابد، به همین خاطر Galactus از زمین عقب­نشینی کرد.

17. Legion

قدرتمندترین شخصیت های دنیای Marvel

نام دیگر: David Charles Haller

معرفی اولیه: شماره­‌ی ۲۵ام New Mutants به تاریخ مارچ ۱۹۸۵

خالقین: Chris Claremont و Bill Sienkiewicz

نوع کاراکتر: ضدقهرمان

پرفسور Xavier در هنگام کار در یک مرکز روانپزشکی در فلسطین اشغالی با Gabrielle ملاقات می­‌کند. او در این مرکز برای درمان و یا تسکین دردهای زندانیان از قدرت­های ذهنی‌­اش استفاده کرده و در همین حین نیز با Gabrielle وارد رابطه شده و Gabrielle از او حامله می‌­شود ولی Xavier این کودک را نادیده می‌­گیرد.

نام این کودک David بود و در جوانی در یکی از حملات فلسطینی­‌ها برای اولین‌­بار قدرت­های ذهنی او فعال می­شود که ذهن آنها را می­سوزاند و همچنین ذهن رهبر آنها جَمیل کرمی را در ذهن خود جذب می­‌کند. پس از حادثه، دیوید دچار کاتاتونیک می­شود و در بیمارستانی در جزیره Muir در مرکز تحقیقاتی که توسط دکتر مویرا مک تاگرت اداره میشد، بستری می‌­شود.

کرمی در طول بستری شدن در بیمارستان، توانایی تل­پاتی لژیون و دیگر شخصیت­‌های جذب شده توسط دیوید را در اختیار می­‌گیرد، که در میان آنها دو نفر بسیار قوی هستند، Jack Wayne که کنترل Telekinesis دارد و دختری سرکش به نام Cyndi که کنترل Pyrokinesis را برعهده دارد. در پایان مبارزه بین شخصیت‌­های مختلف، شخصیت­های جمیل، جک و سیندی بر بقیه غالب می­شوند. در حالی که لژیون در جزیره است، دیوید از حالت کاتونیک خارج شده و قدرت‌های ذهنی‌اش را بازیابی می‌کند. مدت زمانی بعد او توسط پادشاه سایه‌ها تسخیر شده که از قدرت‌های ذهنی خود برای افزایش نفرت در جهان استفاده می‌کند و خود را با انرژی شیطانی قدرتمند می‌سازد. در حالی که پادشاه سایه در اختیار Legion است او موفق می‌شود جهش‌یافته‌ی Destiny را بکشد. او بعداً توسط گروه‌های X-Men و X-Factor نجات می‌یابد ولی به کما می‌رود.

قدرتمندترین شخصیت های دنیای Marvel / قسمت اول

16. Gorr

قدرتمندترین شخصیت های دنیای Marvel

نام دیگر: Gorr the God Butcher

معرفی اولیه: شماره‌ی اول Thor: God of Thunder به تاریخ ژانویه‌ی ۲۰۱۳

خالقین: Jason Aaron و  Esad Ribic

نوع کاراکتر: شرور

گور حدود ۳۰۰۰هزار سال پیش در سیاره‌ای بی‌نام و نشان بزرگ شد که در زلزله، کم‌آبی و وجود موجودات وحشی در آنجا امری عادی بود. هیچ خدایی به ساکنان این سیاره التفات نمی‌کرد، با اینکه آنها بسیار مومن و خداباور بودند. پدر و مادر گور در زمان کودکیش مردند و او در سختی فراوان بزرگ شد، همسرش آرا را در زلزله‌ای از دست داد و فرزندانش طعمه‌ی حیات وحش و بلایای طبیعی شدند. بعد از مرگ آخرین فرزندش به نام Hagar درون Gorr پر از نفرت و کینه شد و به این باور رسید که خدایان نمی‌توانند وجود داشته باشند زیرا هیچ لطف و رحمتی را نثار او و حتی ساکنین این سیاره نمی‌کنند و چنین بی‌اعتنایی از سوی خدایان غیرقابل باور است.

این افکار، او را در درجه‌ی اول به حاشیه راند و سپس از قبیله‌اش تبعید شد. او در بیابان سرگردان گشت تا شاید مرگ او را بیابد، اما به دو موجود برخورد که باهم مبارزه می‌کردند، یکی تیره رنگ و ترسناک که توسط نیروی تاریکی تسخیر شده بود و دیگری با پوستی ارغوانی و زره‌ای طلایی و درخشان که در اختیار خدای نور بود. این موجود تبدیل به Captain Universe شد که توسط نیروی Enigma پدید آمد. Gorr فهمید که خدایان وجود دارند ولی آنها هم مشغول درگیری‌های خود هستند، زمانی که موجود سیاه و زشت برروی زمین افتاد و از Gorr طلب کمک کرد ذهنیت Gorr و هدفش کاملاً عوض شده بود و به سمت پلیدی کشیده شد…

15. Hulk

معرفی شخصیت Hulk / حقایق جالب در مورد شخصیت هالک

نام دیگر: Bruce Banner

معرفی اولیه: شماره‌ی اول The Incredible Hulk به تاریخ ۱۹۶۲

خالقین: استن لی و Jack Kirby

نوع کاراکتر: قهرمان

این کاراکتر را قبلاً در صفحه‌ی اختصاصیش مفصلاً معرفی کردیم و برای دانستن حقایق بیشتر می‌توانید به آن صفحه مراجعه کنید. اما در کل به‌خاطر آنکه هرچه‌قدر هالک خشمگین‌تر شود قدرتش افزایش می‌یابد، او جزو قوی‌ترین کاراکترهای دنیای مارول و قوی‌ترین در بین انتقام‌جویان است.

14. Deadpool (Killogy)

معرفی شخصیت Deadpool

نام دیگر: Wade Willson

معرفی اولیه: شماره‌ی ۹۸ام The New Mutant (فوریه ۱۹۹۱)

خالقین: Fabian Nicieza و Rob Liefeld

نوع کاراکتر: ضدقهرمان

وید ویلسون را دیگر همه می‌شناسند، او امروزه به یکی مشهورترین شخصیت‌های کتاب‌های مصور تبدیل شده است. این کاراکتر را قبلاً در صفحه‌ی اختصاصیش به طور کامل معرفی کرده‌ایم. این شخصیت در سری Deadpool Killology که از کامیک Deadpool Kills the Marvel Universe آغاز شد، تمام شخصیت‌های داخل و خارج Marvel Universe هر کسی را که می‌شناسید را کشته است! (از اسپایدرمن تا ثور، کاپیتان آمریکا یا حتی هالک و…!) او قوی‌ترین در بین شخصیت‌هایی است که می‌شناسید!

قدرتمندترین شخصیت های دنیای Marvel / قسمت اول

13. Grandmaster

قدرتمندترین شخصیت های دنیای Marvel

نام دیگر: En Dwi Gast

معرفی اولیه: شماره‌ی ۶۹ام The Avengers به تاریخ ۱۹۶۹

خالقین: Roy Thomas و Sal Buscema

نوع کاراکتر: شرور

او یکی از اعضای گروه Elder of The Universe است که در میان اعضای این گروه قوی‌ترین می‌باشد. او در Primal Power یا نیروی باستانی استاد است، Primal Power نوعی موج کیهانی است که در بوجود آمدن Big Bang نقش داشته است.

با این حال قدرت‌های او به طورقابل توجهی از Galactus و In-Betweener کم‌تر است.  در برخی موارد مشاهده شده است که Grandmaster از فناوری پیشرفته­‌ای استفاده می­کند که توانایی­‌های او را افزایش داده و شاهکارهای ذهنی انجام می‌­دهد که معمولاً فراتر از توانایی­‌های او هستند.

استادبزرگ دارای یک عقل فوق‌­بشریِ بسیار توسعه یافته است، دانش او فراتر از علوم زمینی است. از جمله مواردی که باعث می­‌شود که بفهمید چرا به او استادبزرگ می‌­گویند، این است که او دایره‌­المعارفی از بازی­های مختلف داراست که در تمام آنها مهارتی بسیار بالا دارد! این بازی­ها مختص زمین نیستند و Grandmaster تمام بازی­هایی که در کهشکان و Universe ما در جریان است را می­داند.

او احتمالات مختلف را در یک دهم ثانیه انجام می­دهد و می‌تواند قوانین یا داده­‌های بازی­‌های بی­شماری را به خاطر بسپارد. او همچنین دارای برخی از توانایی‌­های ادراک ذهنی فراحسی است که به او اجازه می‌­دهد چیزهایی را در محیط خود حس کند که توسط حواس عادی قابل تشخیص نیستند. او همچنین ارتباطی روانی با رایانه‌­های بسیار پیشرفته در دنیای خود دارد که توانایی‌­های ذهنی او را گسترش داده و بهبود می­‌بخشد. Grandmaster فناناپذیر است و ویژگی­‌های فیزیکی ماوراءطبیعی دارد، او همچنین می­تواند مردگان را زنده کند، بعلاوه بسیار باهوش و تاکتیکی است.

12. Hercules

قدرتمندترین شخصیت های دنیای Marvel

نام دیگر: Heracles

معرفی اولیه: شماره­‌ی اول Journey into Mystery Annual به تاریخ ۱۹۶۵

خالقین: استن لی و Jack Kirby

نوع کاراکتر: قهرمان

هرکول یک خدا و یک ابرقهرمان است که در داستان­های منتشر شده توسط مارول کامیکس ظاهر می‌­شود. همانطور که از نامش پیداست از همتای یونانی خود، در اساطیر کهن یونانی الهام گرفته شده است. او عضو همیشگی تیم‌­های ابرقهرمانی Avengers و Defenders بوده است و در سه سری محدود تحت نام خودش نیز به ایفای نقش پرداخته است. در سال­ 2008 او اولین‌­بار در The Incredibel Hercules داستان مخصوص خود را داشت و مشابه نسخه اساطیریش بسیار قدرتمند است ولی طبعِ خشنی دارد.

در کامیک­‌ها او را در حال کندن یک درخت از ریشه و یا پرت کردن یک سفینه‌­ی فضایی به اعماق آسمان خواهید یافت، حد قدرت­های او ناشناخته است، اما اگر داستان­­های اساطیری را باور دارید او جای اطلس را گرفت و Universe ما را بر روی دوشش حمل کرد! تنها Hulk و Thor آنهم با تمام قدرتشان توانایی ایستادن در برابر Hercules را دارند. او در نبردهای غیر مسلح دارای مهارت زیادی است و Iron Fist او را آموزش داده است. نه تنها در دنیای ماورل محبوب نیست بلکه دیزنی هم علاقه‌­ی چندانی به او ندارد.

11. Galactus

قدرتمندترین شخصیت های دنیای Marvel

نام دیگر: Galan

معرفی اولیه: شماره­‌ی ۴۸ام Fantastic Four به تاریخ ۱۹۶۶

خالقین: استن لی و Jack Kirby

نوع کاراکتر: شرور

گَلَکتوس در واقع یک کاوشگر بیگانه­‌ی انسان نما به نام Galan از نژاد Taa-an است. او پس از عبور از یک ستاره­‌ی Galan قدرت‌­های خداگونه بدست آورد و به گلکتوس تبدیل شد، موجودی خداگونه که باید سیارات را ببلعد زیرا از انرژی آنها تغذیه می­‌کند. حتماً می­دانید که در علوم کیهانی تئوری مطرح است که Big Bang سرآغاز دنیای ما نبوده بلکه پایانی بر دنیای قبلی بوده است! این تئوری در مارول نیز وجود دارد زیرا گلکتوس متعلق به دنیای قبل از Big Bang است. این کاراکتر الهام بخش بسیاری از نویسندگان دنیای مارول بوده است و او معمولاً دارای حس متفاوتی نسبت انسان­های معمولی به تصویر کشیده شده است که اغلب باعث درگیری او با قهرمانان زمین بوده است. او قوی­ترین موجود کهکشان در دنیای مارول است مخصوصاً اگر چندین سیاره را بلعیده باشد. او معمولاً با یک منادی که مشهورترین آنها موج‌­سوار نقره­‌ای است شناخته می‌شود. منادی در جهان سفر می­‌کند و به دنبال سیارات مناسب برای تغذیه­‌ی Galactus می­‌گردد تا گرسنگی بی‌­پایان او را رفع کند. منصرف کردن گلکتوس از خوردن سیاره‌­ای غیرممکن است، مخصوصاً اگر حین این عمل بخواهید او را متوقف کنید، تنها راه نجات تخلیه سیاره است!

ادامه دارد…

امیدواریم از مطلب قدرتمندترین شخصیت های دنیای Marvel لذت برده باشید… برای خواندن مطالب بیشتر در موضوع کمیک به بخش مربوطه مراجعه کنید.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها