معرفی هفت فیلم برتر کریستین بیل / Christian Bale / بهترین فیلم های کریستین بیل

“کریستین بیل” بازیگر و تهیه‌کننده ۵۰ ساله‌ی انگلیسی است که بخاطر تغییرات فیزیکی زیاد و باورنکردنی‌اش برای ایفای نقش‌های مختلف شناخته شده می‌باشد. اما تنها همین کم و زیاد کردن وزن نبوده که کریستین را به یکی از بزرگ‌ترین بازیگران حال حاضر سینما تبدیل کرده است. خلاقیت و نبوغی که او در ایفای نقش‌هایش در ژانرهای متفاوت از خود نشان داده، دلیل اصلی محبوبیت و شهرتش محسوب می‌شود. کریستین نسبت به هر نقشی که قبول می‌کند تعهدی مثال‌زدنی داشته و همواره سعی می‌کند بهترین خودش را به نمایش بگذارد. او تاکنون یک جایزه اسکار، دو جایزه گلدن گلوب و جوایز و نامزدی‌های بیشمار دیگری را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است‌. در سال ۲۰۱۱ مجله Time نام او را در لیست ۱۰۰ نفره تاثیرگذارترین افراد جهان قرار داد. “کریستین بیل” یکی از بی‌حاشیه‌ترین و درخشان‌ترین بازیگران دنیا بوده که مهم نیست در چه نقش و یا چه ژانری به هنرنمایی بپردازد، بدون‌شک تمام نگاه‌ها به او خیره خواهد شد.

برای خواندن مطالب بیشتر از دیگر بازیگران و کارگردان‌های مطرح به لیست محبوب‌ترین بازیگران و کارگردان های هالیوود مراجعه کنید…

مختصر بیوگرافی کریستین بیل

“کریستین چارلز فیلیپ بیل” متولد ۳۰ ژانویه ۱۹۷۴ در هاورفورد وست، پمبروکشر، کشور ولز می‌باشد. پدرش “دیوید بیل” یک کارآفرین و فعال در زمینه محیط زیست و حقوق حیوانات و مادرش “جنی جیمز” بازیگر سیرک بوده و هردو انگلیسی بودند. کریستین دارای دو خواهر بزرگتر به نام‌های شارون و لوئیس بوده و یک خواهر ناتنی به نام ارین از همسر اول پدرش دارد. زمانی که او دو سال داشت، خانواده‌اش از ولز نقل مکان کردند و پس از زندگی در پرتغال و آکسفوردشایر سرانجام در بورنموث در کشور انگلیس مستقر شدند. والدین او در سال ۱۹۹۱ و زمانی که کریستین ۱۷ سال داشت از یکدیگر جدا شدند. سپس او به همراه خواهرش لوئیس و پدرش به لس‌آنجلس نقل مکان کرد.

کریستین از هشت سالگی با بازی در آگهی‌های تبلیغاتی بازیگری را آغاز نمود و همزمان در نمایشنامه‌های مدرسه نیز حضوری پررنگ داشت. او در سال ۱۹۸۴ در نمایشنامه “The Nerd” در مقابل “روآن اتکینسون” (همان مستربین خودمان) به نقش‌آفرینی پرداخت. درست همان زمان بود که کریستین تصمیم گرفت، حرفه‌ی بازیگری را به شکل جدی دنبال کند. اگرچه او هیچگاه آموزش رسمی برای بازیگری ندیده و اینکار را کاملاً به شکلی تجربی دنبال کرده است. در سال ۱۹۸۶ او در فیلم تلویزیونی “آناستازیا: راز آنا” نقش کوچکی را ایفا نمود که ستاره‌ی آن فیلم “ایمی اروینگ” همسر کارگردان مشهور “استیون اسپیلبرگ” بود. این آشنایی باعث شد که کریستین بتواند از میان ۴۰۰۰ بازیگر نوجوان برای بازی در فیلم “Empire of the Sun” (امپراتوری خورشید) به کارگردانی اسپیلبرگ انتخاب شود. این نقش‌آفرینی کریستین را در ۱۳ سالگی به شهرت رساند و جایزه بهترین بازی برای اولین بار توسط یک بازیگر جوان را از هیئت ملی بررسی فیلم‌های سینمایی برایش به ارمغان آورد.

معرفی هفت فیلم برتر کریستین بیل + بیوگرافی

البته این شهرت باعث شد که بیل در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار گرفته و فشارهای ناشی از کار به عنوان بازیگر برایش غیرقابل تحمل شود. خوشبختانه این فشارها باعث نشد که کریستین از کار بازیگری دلسرد شود و یا اینکه حداقل بخاطر مسائل مالی قید بازیگری را نزد. در سال ۱۹۸۹ او در فیلم “Henry V” (هنری پنجم) به کارگردانی “کنت برانا” ایفای نقش کرد و دوباره به دنیای بازیگری بازگشت. کریستین در دهه‌ی ۹۰ میلادی با مهاجرت به آمریکا حرفه‌ی بازیگری را به شکل جدی‌تری دنبال نمود. او در این دهه انواع و اقسام ژانرهای سینمایی از موزیکال، درام، تاریخی و کُمدی گرفته تا صداپیشگی در انیمیشن را مورد امتحان قرار داد. چیزی که باعث شد پس از سال ۲۰۰۰ او با کوله‌باری از تجربه شروعی طوفانی در قرن جدید میلادی داشته باشد.

کریستین در سال ۲۰۰۰ با فیلم American Psycho (روانی آمریکایی) دوباره نام خود را بر سر زبانها انداخت. این فیلم و اجرای تماشایی بیل در آن زمان با نقدهای متفاوتی روبرو گردید. این فیلم پس از انتشار در آوریل ۲۰۰۰ به یک موفقیت تجاری و انتقادی برای بیل و سازندگانش تبدیل شد. او در سال ۲۰۰۴ برای بازی در فیلم “Machinist” حدود ۶۲ پوند (۲۸ کیلوگرم) وزن کم کرد و توجهات زیادی را به سوی خودش جلب نمود. خیلی‌ها اینکار او را با افزایش وزن “رابرت دنیرو” در فیلم “گاو خشمگین” مقایسه نمودند. بیل در سال ۲۰۰۵ توسط “کریستوفر نولان” برای بازی در نقش بروس وین یا همان بتمن در فیلم “Batman Begins” انتخاب شد و این نقش را در سه‌گانه‌ی فراموش‌نشدنی نولان تکرار نمود. این نقش کریستین بیل را به شهرتی جهانی رساند و او را تبدیل به یک سوپراستار تراز اول کرد.

بیل برای ایفای این نقش مجبور بود وزنی را که برای فیلم Machinist از دست داده بود را دوباره به دست آورده و همچنین بدنش را با ورزش عضله‌ای سازد. بازی در سه‌گانه‌ی نولان مسیر بازیگری بیل را تغییر داده و او را وارد فاز جدیدی از کارش نمود. او سرانجام در سال ۲۰۱۰ برای بازی در فیلم “The Fighter” موفق شد نخستین جایزه اسکار و گلدن گلوب خودش را به عنوان بازیگر نقش مکمل بدست آورد. کریستین بیل تاکنون ۴ نامزدی اسکار (یک بار برنده)، ۴ نامزدی در بفتا (برنده نشده) و پنج نامزدی در گلدن گلوب (دو بار برنده) و نامزدی‌ها و جوایز بیشمار دیگری را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است. شمار آثار موفق بیل چه از لحاظ تجاری و چه از نگاه منتقدین آنچنان پرتعداد می‌باشد که از این حیث او را میتوان یکی از موفق‌ترین و پرکارترین بازیگران نسل خودش به شمار آورد.

معرفی هفت فیلم برتر کریستین بیل + بیوگرافی

کریستین در ژانویه سال ۲۰۰۰ با ساندارا “سیبی” بلاژیچ یک مدل آمریکایی ازدواج نمود و حاصل این ازدواج یک دختر و یک پسر به نام‌های املینا و جوزف می‌باشد. در همان سال کریستین پس از ازدواج پدرش با “گلوریا استاینم” فمنیست مشهور پسرخوانده او شد که متاسفانه گلوریا در سال ۲۰۰۳ بر اثر لنفوم مغزی درگذشت. بیل همچون پدرش یک فعال در زمینه حقوق حیوانات و محیط زیست بوده و با سازمانهای زیادی در این حوزه‌ها همکاری می‌کند.

بدون‌شک “کریستین بیل” بازیگری‌ست که تاکنون به آنچه مستحق آن بوده نرسیده است. اما او هیچگاه از پشتکار و تلاشش برای بهتر شدن دست برنداشته و همواره در مسیر کاریش رو به جلو حرکت کرده است. تنوع آثار و نقش‌آفرینی‌های قدرتمند او به قدری زیاد بوده که میتوان به راحتی او را در کنار بزرگان تاریخ سینما قرار داد. کریستین بیل هم‌اکنون یکی از ارزشمندترین و بزرگترین ستارگان سینمای جهان به شمار می‌آید و هربار در نقشی متفاوت و با نقابی جذاب ما را شگفت‌زده می‌سازد.

نکته‌ مهم : رتبه‌بندیه این لیست تا حدود زیادی براساس امتیازات سایت‌های معتبر به فیلم‌های کریستین بیل بوده است. اما این موضوع شامل تمامی انتخاب‌ها نبوده و در برخی موارد به خاص و قدرتمند بودن بازیگر در اجرایش نیز توجه شده است.

معرفی هفت فیلم برتر کریستین بیل/ بهترین فیلم های کریستین بیل

7. Machinist (2004) 

بهترین فیلم های کریستین بیل / Machinist (2004)

IMDB: 7.7 Rotten: 77 Meta: 61

فیلم “ماشین کار”، یک تریلر روانشناختی به کارگردانی “برد اندرسون” و نویسندگی “اسکات کوسر” می‌باشد. طبق گفته نویسنده او برای نوشتن فیلم‌نامه این اثر بیشترین تاثیر را از نوشته‌های نویسنده‌ی مشهور روسی “فئودور داستایوسکی” گرفته است. داستان این فیلم درباره ترووِر رزنیک (با بازی کریستین بیل) یک ماشین‌‌کار شاغل در کارخانه است. او دچار بی‌خوابی حاد بوده که باعث شده او یک ساله تمام نخوابد. اکنون ترووِر با احساس گناه، پارانویا و توهم دست و پنجه نرم می‌کند و به حدی وزن کم کرده که به لاغری شدیدی رسیده است. در ادامه اتفاقات عجیبی شروع به رخ دادن می‌کند که ترووِر به هویت واقعی خود و اطرافیانش و دلیل بی‌خوابی‌های مرموزِ شبانه‌اش شک می‌کند و…

علاوه بر کریستین بیل بازیگرانی همچون جنیفر جیسون لی، آیتانا سانچز، جان شریان و مایکل آیرون ساید در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. بیشترین چیزی که توجهات را به سوی این فیلم جلب نمود، تعهد ویل در آماده شدن برای نقشش بود. او برای این نقش ۶۲ پوند (۲۸ کیلوگرم) وزن کم کرد و خودش را به ۵۴ کیلوگرم رساند. او حتی می‌خواست وزنش را تا ۴۵ کیلوگرم نیز کاهش دهد که با مخالفت سازندگان به دلیل نگرانی‌ برای سلامتی‌اش رو به رو شد. رژیم غذایی او شامل یک قوطی ماهی تن، یک سیب و یک فنجان قهوه در روز به مدت چهار ماه بود. این در حالی‌ست که اندرسون از بیل نخواسته بود که چنین مقدار زیادی وزن کم کند و با دیدن ظاهر بیل در آغاز پروژه به شدت شوکه گردید. اما در نهایت این فیلم و داستان عجیبش با استقبال خوبی از سوی منتقدان همراه شد و همگی آنها عملکرد بیل را تجمید کردند.

6. Rescue Dawn (2006) 

بهترین فیلم های کریستین بیل / Rescue Dawn

IMDB: 7.3 Rotten: 90 Meta: 77

“فیلم سپیده دم رهایی” یک درام-جنگی آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی “ورنر هرستاک” است. این فیلم یک اقتباس سینمایی از مستندی به نام “دیتر کوچولو نیاز به پرواز دارد” محصول سال ۱۹۹۷ ساخته خود هرستاک می‌باشد. بازیگرانی همچون کریستین بیل، استیو زان و جرمی دیویس در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. داستان واقعی فیلم درباره ستوان دیتر دنگلر یک خلبان آلمانی‌الاصلِ نیروی دریایی ایالات متحده است که در فوریه سال ۱۹۶۹ و در خلال جنگ ویتنام هواپیمایش بر فراز لائوس سرنگون شد. او از سقوط جان سالم بدر می‌برد، اما توسط نیروهای دشمن اسیر گردیده و به شدت شکنجه می‌شود. سپس دیتر به کمپ اسرا منتقل می‌شود و خیلی زود به تلاش برای فرار به همراه هم‌بندی‌هایش روی می‌آورد و در ادامه…

فیلم “Rescue Dawn” بسیار مورد توجه منتقدین قرار گرفت و آنها فضای واقعی و باورپذیر فیلم، فیلم‌برداری عالیِ آن در مکان‌های جنگلی، موسیقی بی‌نظیر و همینطور اجرای قدرتمند کریستین بیل را تحسین کردند. فیلم‌برداری فیلم به مدت ۴۴ روز در جنگل‌های تایلند انجام گردید و در آماده سازی برای نقش‌ها بازیگرانِ نقش زندانیان چندین ماه را صرف کاهش وزن کردند. در این میان کریستین بیل که به نوعی اسطوره این کار محسوب می‌شود با کم کردن ۵۵ پوند (۲۵ کیلوگرم) از وزنش بیشترین کاهش وزن را داشت. اجرای برونگرای کریستین بیل در این فیلم بسیار جذاب و تماشایی می‌باشد که متاسفانه آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفت. راجر ایبرت منتقد فقید شیکاگو سان تایمز این فیلم را باورپذیرترین ساخته‌ی هرستاک نامید. او افزود: “فیلم‌برداری این اثر به گونه‌ایست که کوچکترین شکی وجود ندارد که ما در جنگل هستیم و تقریبا بوی پوسیدگی و رطوبت را حس می‌کنیم”

با این حال این فیلم خالی از مخالفت نبود و برخی منتقدین متن فیلم‌نامه و دور شدن هرستاک از اصالتش برای هالیوودی شدن را مورد انتقاد قرار دادند. جری دوبروین (برادر جین دوبروین یکی از بازماندگان این حادثه) وبسایتی را در انتقاد از هرستاک و فیلمش ایجاد کرد و مدعی شد که‌ چندین شخصیت و رویداد به دروغ به تصویر کشیده شده است. در همین وب‌سایت پیسیدی ایندررادات یکی دیگر از بازماندگان این حادثه نیز اعلام کرد که فیلم حاووی مطالب گاهاً نادرستی می‌باشد.

به طور کلی اگرچه فیلم “سپیده دم رهایی” در گیشه‌ عملکرد موفقیت آمیزی نداشت و یک شکست تمام عیار محسوب می‌شد. اما توانست نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کرده و بسیاری از آنها این فیلم را در فهرست ده فیلم برتر سال ۲۰۰۷ قرار دادند.

هفت فیلم برتر کریستین بیل/ بهترین فیلم های کریستین بیل

5. The Fighter (2010) 

بهترین فیلم های کریستین بیل / The Fighter

IMDB: 7.8 Rotten: 91 Meta: 79

“مبارز” یک فیلم درام-ورزشی و بیوگرافی آمریکایی به کارگردانی “دیوید او. راسل” می‌باشد. فیلم‌نامه این اثر را “پائول توماسی”، “اریک جانسون” و “اسکات سیلور” نوشته‌اند و در ساخت این فیلم از مستندی محصول سال ۱۹۹۵ که خانواده اکلوند-وارد را نشان می‌دهد، الهام گرفته شده است. این فیلم به زندگی بوکسر حرفه‌ای میکی وارد (با بازی مارک والبرگ) و برادر ناتنی بزرگترش دیکی اکلوند (با بازی کریستین بیل) که سابقا بوکسوری معروف بوده می‌پردازد. در این فیلم بازیگرانی هم‌‌چون مارک والبرگ، کریستین بیل، امی آدامز و ملیسا لئو به ایفای نقش پرداختند. فیلم The Fighter نامزد هفت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی و همینطور برنده جوایز بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (کریستین بیل) و بهترین بازیگر نقش مکمل زن (ملیسا لئو) در مراسم اسکار و گلدن گلوب شد.

این فیلم بازخوردهای بسیار مثبتی دریافت نمود و منتقدین اجرای بازیگران فیلم را به شدت مورد ستایش قرار دادند. کریستین بیل نخستین نامزدیش در مراسم‌های مهم سینمایی را با این فیلم تجربه نمود که در این میان موفق به کسب بیشتر این جوایز نیز شد. او برای اجرای هرچه بهتر نقشش ساعت‌ها با دیکی اکلوند واقعی وقت گذراند تا یاد بگیرد چگونه به درستی از او تقلید کند و همچنین ۳۰ پوند (تقریبا ۱۴ کیلوگرم) از وزنش را برای رسیدن به حالت فیزیکی اکلوند که در آن زمان معتاد به کراک بود، کم کرد.

فیلم مبارز اولین فیلم مهم دیوید او. راسل بوده که علاوه بر دریافت تحسین منتقدین و نامزدی در مراسم‌های مهم سینمایی، توانست با وجود بودجه ۲۵ میلیون دلاری‌اش در‌گیشه نزدیک به ۱۳۰ میلیون دلار فروش کند. چیزی که باعث شد برخی آن را بهترین فیلم ورزشی دهه بنامند و با فیلم “گاو خشمگین” شاهکار فراموش نشدنی مارتین اسکورسیزی مقایسه‌اش کنند.

4. Ford v Ferrari (2019) 

بهترین فیلم های کریستین بیل / Ford v Ferrari

IMDB: 8.1 Rotten: 92 Meta: 81

بررسی کامل: بررسی فیلم Ford v Ferrari / فورد علیه فراری

“فیلم فورد علیه فراری” یک درام-ورزشی آمریکایی به کارگردانی “جیمز منگولد” و فیلم‌نامه‌ای از “جیسون گلر” ، “جز باترورث” و “جان-هنری باترورث” می‌باشد. در ابتدا کمپانی فاکس قرن بیستم درصدد ساخت فیلمی براساس فیلم‌نامه “برو به جهنم” نوشته‌ی “جیسون گلر” (این فیلم‌نامه براساس کتاب “برو به جهنم: فورد، فراری و نبرد آنها برای سرعت و افتخار” اثر A .j . Baime نوشته شده است) و با بازی تام کروز و برد پیت در نقش‌های اصلی بود. اما با اجرایی نشدن این پروژه به دلیل مشکلات برنامه‌ریزی، در سال ۲۰۱۸ “جیمز منگولد” کارگردانی فیلم را برعهده گرفت و سپس “مت دیمون” و “کریستین بیل” برای ایفای نقش‌های اصلی فیلم انتخاب شدند. از دیگر بازیگران این فیلم میتوان به “جان برنثال”، “کترینا بلف” و “جاش لوکاس” اشاره نمود.

داستان برگرفته از واقعیت این فیلم درباره‌ی یک تیم مصمم از مهندسان و طراحان آمریکایی و بریتانیایی‌ به رهبری طراح خودرو کارول شلبی (با بازیِ مت دیمون) و راننده بریتانیایی‌اش کن مایلز (با بازیِ کریستین بیل) است که توسط هنری فورد دوم (مدیرعامل کمپانی فورد) برای ساخت یک ماشین مسابقه‌ای جدید استخدام می‌شوند. ماشینی آنچنان قدرتمند که بتواند به حکمرانی ماشین‌های فراری بر مسابقات ۲۴ ساعته له‌مانس (مسابقات فرمول یک) در فرانسه پایان دهد.

فیلم “Ford v Ferrari” نخستین بار در جشنواره تلوراید به نمایش درآمد و توانست تحسین جهانی منتقدین را برای اجرای بازیگرانش (به ویژه بیل و دیمون)، کارگردانی منگولد و تدوین سکانس‌های مسابقه دریافت نماید. این فیلم در مراسم اسکار ۲۰۲۰ نامزد چهار جایزه از جمله بهترین فیلم گردید. کریستین بیل برای ایفای نقش کن مایلز در این فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران شد. “فورد علیه فراری” توسط هیئت ملی بازبینی فیلم به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر سال معرفی شد.

هفت فیلم برتر کریستین بیل/ بهترین فیلم های کریستین بیل

3. The Prestige (2006) 

بهترین فیلم های کریستین بیل / The Prestige

IMDB: 8.5 Rotten: 76 Meta: 66

“پرستیژ” یک فیلم مهیج-معمایی به کارگردانی “کریستوفر نولان” و نویسندگی خودش به همراه برادرش جاناتان می‌باشد. این فیلم براساس رمانی با همین نام اثر “کریستوفر پریست” که در سال ۱۹۹۵ منتشر شد، ساخته شده است. داستان این فیلم رقابت مرگبار رابرت آنژیر (هیو جکمن) و آلفرد بوردن (کریستین بیل) دو تن از مشهورترین و ماهرترین شعبده‌بازان صحنه‌ای در پایان قرن نوزدهم را به تصویر می‌کشد. در این فیلم علاوه بر بیل و جکمن بازیگرانِ سرشناسی همچون “اسکارلت جوهانسون”، “ربکا هال”، “اندی سرکیس”، “مایکل کین” و همینطور خواننده و ترانه سرای انگلیسی “دیوید بویی” به ایفای نقش پرداخته‌اند.

“پرستیژ” دومین همکاری نولان با کریستین بیل و مایکل کین بعد از فیلم Batman Begins می‌باشد. منتقدین این فیلم مبتکرانه را یکی از پرپیچ و خم‌ترین فیلم‌های هنری دهه گذشته توصیف کردند که تا لحظه‌ی آخر تماشاگران را به چالش می‌کشد. فیلم “The Perstige” نامزد دو جایزه اسکار در رشته‌ی بهترین طراحی صحنه و بهترین فیلم‌برداری شد.

“سم مندز” می‌خواست این فیلم را درست بعد از فیلم “زیبای آمریکایی” محصول ۱۹۹۹ که برایش اسکار کارگردانی را به ارمغان آورده بود، بسازد. حتی او آماده قرار داد بستن نیز بود. تا اینکه New Market Films پیشنهادی از سوی نولان دریافت کرده و آن را به کریستوفر پریست ارائه کرد. پریست تا آن زمان حتی اسم نولان را هم نشنیده بود، اما پس از تماشای فیلم Following 1998 اثر نولان تحت تاثیر قرار گرفته و نولان را انتخاب نمود. او بعدها با خواندن فیلم‌نامه‌ی برادران نولان آن را “فیلم‌نامه‌ای فوق‌العاده و درخشان، اقتباسی جذاب از رُمان من” توصیف کرد.

فیلم The Prestige به عقیده بسیاری از مردم و منتقدین جزو بهترین فیلم‌های دهه‌ی نخست قرن ۲۱ محسوب می‌شود. اگرچه این فیلم برخی نقدهای منفی نیز برای شخصیت‌پردازی ضعیف و داستان اغراق شده‌اش دریافت نمود. اما با اینحال اجرای بیل و جکمن بسیار مورد تحسین قرار گرفت و حتی سخت‌گیرترین منتقدین نیز ایرادی در نقش‌آفرینی آنها پیدا نکرد. “پرستیژ” در کنار سه‌گانه شوالیه تاریکی جزو جذاب‌ترین و مخاطب‌پسندترین کارهای کریستین بیل محسوب می‌شود.

2. American Hustle (2013) 

بهترین فیلم های کریستین بیل / American Hustle

IMDB: 7.2 Rotten: 92 Meta: 90

“حقه‌بازی آمریکایی” یک فیلم کُمدی‌سیاه-جنایی محصول کشور آمریکا و به کارگردانی “دیوید او. راسل” است. فیلم‌نامه این اثر حاصل همکاری میان “اریک وارن سینگر” و او. راسل می‌باشد. در این فیلم پرستاره بازیگرانی همچون “کریستین بیل”، “امی آدامز”، “بردلی کوپر”، “جنیفر لارنس”، “جرمی رانر” و “رابرت دنیرو” به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم‌نامه این فیلم با الهام از یک عملیات معروف FBI در اواخر دهه هفتاد میلادی به نام اَبسکم (Abscam) نوشته شده که منجر به دستگیری چندین سیاستمدار فاسد در آمریکا شد.

بسیاری از منتقدین American Hustle را کامل‌ترین و بهترین فیلم “دیوید او .راسل” در مقام کارگردان دانسته‌اند. مسلماً اوج نبوغ و هنر او در استفاده‌ی درست و بجا و همینطور مدیریت ستارگان پرشمار این فیلم بوده است. این فیلم در زمینه کارگردانی، فیلم‌نامه و تیم بازیگری بی‌نقص‌اش بسیار مورد تمجید قرار گرفت. داستان فیلم درباره‌ی ایروینگ روزنفلد (کریستین بیل) و معشوقه‌اش سیدنی پراسر (امی آدامز) دو کلاهبردار حرفه‌ای است که پس از گیر افتادن توسط مامور اف‌ بی آی ریچی دیماسو (بردلی کوپر) به عنوان نفوذی بکار گرفته می‌شوند.

“حقه‌بازی آمریکایی” ده نامزدی در مراسم اسکار کسب نمود که موفق به دریافت هیچکدام از جوایز نگردید! این فیلم پانزدهمین فیلمی است که در هر چهار جایزه بازیگری اسکار موفق به کسب نامزدی شده است. کریستین بیل در دومین همکاری‌اش با او. راسل دومین نامزدی‌اش در اسکار را نیز تجربه کرد که البته اینبار برای بازیگر نقش اصلی بود. بیل برای دستیابی به ویژگی‌های فیزیکی شخصیتش در این فیلم بیش از ۴۰ پوند (تقریباً ۱۸ کیلوگرم) وزن اضافه نمود و آنقدر بدنش را خم کرد که در نهایت دچار فتق دیسک کمر گردید! او آنچنان ظاهرش را تغییر داده بود که رابرت دنیرو در صحنه‌ فیلم‌برداری نتوانست او را بشناسد و از دیدن او شوکه گردید. بیل در این فیلم ثابت کرد که توانایی اجرای هرگونه نقشی را دارد و توانست یکی از بامزه‌ترین و متفاوت‌ترین نقش‌آفرینی‌های دوران کاری‌اش را خلق نماید. “American Hustle” بدون‌‌شک یکی از جذاب‌ترین و بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۳ و حتی یکی از هیجان‌انگیزترین کُمدی‌های یک دهه‌ی اخیر می‌باشد. فیلمی که در آن شاهد هنرنمایی چند تن از بهترین بازیگران حال حاضر سینما هستیم.

هفت فیلم برتر کریستین بیل/ بهترین فیلم های کریستین بیل

1. The Dark Knight Trilogy (2005-2012) 

بهترین فیلم های کریستین بیل / The Dark Knight Trilogy

1: IMDB: 8.2 Rotten: 84 Meta: 70
2: IMDB: 9 Rotten: 94 Meta: 84
3: IMDB: 8.4 Rotten: 87 Meta: 78

“سه‌گانه شوالیه تاریکی” یک مجموعه فیلم ابرقهرمانی‌ست که براساس شخصیت “بتمن” از کمیک‌های DC و به کارگردانی “کریستوفر نولان” ساخته شده است. نولان و برادرش جاناتان و همچنین “دیوید اس‌. گویر” مسئولیت نوشتن داستان و فیلم‌نامه‌ی این سه‌گانه را برعهده داشتند. داستان این فرانچایز به زندگی بروس وین یا همان بتمن از کودکی تا بازنشستگی‌اش می‌پردازد. “کریستین بیل”، “مایکل کین”، “گری اولدمن”، “مورگان فریمن” و “کیلین مورفی” بازیگرانی هستند که در هر سه فیلم این مجموعه حضور داشتند. سه‌گانه شوالیه تاریکی شامل سه فیلم “بتمن آغاز می‌کند” (۲۰۰۵)، “شوالیه تاریکی” (۲۰۰۸)، ” و “شوالیه تاریکی برمی‌خیزد” (۲۰۱۲) می‌باشد. هرکدام از فیلم‌های این فرانچایز در زمان اکرانشان جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های سال بودند و حتی قسمت دوم یعنی “شوالیه تاریکی” موفق شد به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۰۸ تبدیل شود. همچنین فروش مجموع این سه‌گانه نیز آن را در میان پرفروش‌ترین فرانچایز‌های تاریخ سینما قرار می‌دهد.

کریستین بیل پس از ایفای نقش بتمن در این مجموعه به شهرتی جهانی رسید و دوران حرفه‌ای‌اش به کلی دگرگون شد. او به دلیل نقشی که در فیلم “The Machinist” داشت، زمانی که برای این نقش در نظر گرفته شد به شدت کم وزن بود (او در آن زمان ۵۴ کیلوگرم بود). سپس نولان از او می‌خواهد که تا می‌تواند وزنش را بالا ببرد و کریستین در عرض شش ماه با رژیم غذایی و ورزش به وزن ۲۲۰ پوند (۱۰۰ کیلوگرم) می‌رسد. اینبار وزن او زیادی بالا رفته (عوامل فیلم به شوخی او را فتمن صدا می‌زدند) و سازندگان از او می‌خواهند که اندامش را کمی باریکتر و عضلانی‌تر کند و او مجبور می‌شود در مدت کوتاهی ۲۰ پوند از وزنش را کاهش دهد. این تغییرات فیزیکی کاری بسیار دشوار بوده که بسیاری از بازیگران بزرگ سینما زیر بار آن نمی‌روند، اما بیل با تعهد مثال‌زدنی‌اش در بسیاری از مواقع خودش برای این تحولات پا پیش می‌گذارد.

بیل به دلیل تغییر صدای خود در حین بازی در نقش بتمن، سه بار در طول فیلم‌برداری صدای خود را از دست داد. بیل طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته در سایت‌های معتبر به عنوان محبوب‌ترین بتمن سینما شناخته می‌شود. بسیاری از طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی “The Dark Knight Triligy” را بهترین و خاص‌ترین فرانچایز ابرقهرمانی در تاریخ سینما می‌دانند. زیرا سه‌گانه‌ بتمن نولان دارای فضایی به مراتب واقع‌گرایانه‌تر و تاریک‌تر از دیگر آثار این ژانر می‌باشد.

امیدواریم از مطلب ” هفت فیلم برتر کریستین بیل/ بهترین فیلم های کریستین بیل ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها