۱۵ نکته درباره فرانکلین از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

بازی GTA V نسبت به عناوین قبلی خود بسیار سرگرم‌کننده‌تر و هیجان‌انگیزتر بود. از زمانی که این بازی در نسل هفتم کنسول‌ها منتشر شد تا به امروز، فروش بسیار بالای آن و تعداد بازیکنان آنلاین آن، گویای موفقیت شگرف و دست‌نیافتنی Rockstar است. GTA V با معرفی ۳ کاراکتر که می‌توانید بین آنها جابه‌جا شده و بازی و یا ماموریت‌های شخصی آنها را پیگیری کنید، نقطه عطفی در این فرنچایز بود که امروزه مخاطبان همین انتظار را از GTA VI دارند. (طبق اطلاعات غیررسمی در بازی آینده می‌توانید بین دو کاراکتر جا به جا شوید) داشتن سه کاراکتر با روحیات، خُلقیات و طرز فکرهای متفاوت، حرکتی بزرگ در مجموعه GTA بود. در ادامه قصد داریم شما را بیشتر با شخصیت فرانکلین آشنا کنید با ما همراه باشید…

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد بازی GTA V به راهنمای کامل تمام مراحل بازی GTA V (روش طلایی کردن مراحل) مراجعه کنید.

حقایق جالب در مورد دیگر شخصیت‌های GTA V

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت ترور از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت مایکل از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

در حالی که مایکل مغز متفکر گروه و انسانی سرسخت به شمار می‌آید، تِرور بی‌عصاب و روان‌پریش است و به مانند انبارِ دینامیتِ در حال انفجار می‌ماند. اما فرانکلین یک خلافکار محافظه‌کار است که استعداد شگرفی در رانندگی و فرار از مخمصه‌ها دارد، کاراکتری که با داستان دلخراشش می‌تواند قلب مخاطبان را نیز بدزدد و به درد بیاورد. چه درباره‌ی روابط خانوادگی او یا روابطش با دیگر کاراکترها بدانید، فرانکلین چیزهای زیادی را پشت‌سر گذاشته که به کاراکتر او فُرم و جذابیتی خاص بخشیده است. جالب است که منبع مقاله یعنی Thegamer.com به این نکته اشاره کرده است که کاراکتر فرانکلین ریشه در ایدئولوژی و مسائل جاری در کالیفرنیای جنوبی را برجسته می‌کند.

در این مقاله می‌خواهم شما را با حقایقی درباره‌ی کاراکتر فرانکلین آشنا کنم که احتمالاً درباره‌ی او نمی‌دانستید…

بهترین کاراکتر بازی GTA V از نظر شما کدام است؟
6562 رای‌
×

۱۵- توانایی‌های او اشاره به بازی دیگری از راک‌استار دارد

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت فرانکلین از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

فرانکلین توانایی فوق‌العاده‌ای دارد که به او این امکان را می‌دهد تا بدون عیب و نقص در ترافیک با سرعت‌های بالا حرکت کند تا با کند کردن زمان و کنترل کامل ماشینش، از تعقیب و گریزهای شدید خارج شود. به نظر می‌رسد این ویژگی در واقع از فرانچایز Rockstar’s Midnight Club به عاریت گرفته شده است زیرا این حرکت به عنوان یکی از توانایی‌های ویژه برای مسابقات درون بازی استفاده می‌شد. آن طور که در بازی‌های Midnight Club نامیده می‌شود، حرکت ویژه‌ی «Zone» در بازی GTA V وجود ندارد، ولی به طور محسوسی می‌شود این حالت را در توانایی‌های فرانکلین در رانندگی مشاهده کرد. اما هر گیمری که از این توانایی در Midnight Club 3: Dub Edition یا Midnight Club: Los Angeles استفاده کرده باشد، می‌داند که این دو ویژگی تا چه حد به‌طور شگفت‌انگیزی شبیه هم هستند. گذشته موفق Rockstar به‌عنوان توسعه‌دهنده فرنچایزهای Racing نیز تأثیر مهمی بر مکانیزم رانندگی در Grand Theft Auto V داشته است.

۱۴- او یک‌بار به جرم Public Exposure دستگیر شده است

کاراکترهای اصلی GTA V افرادی نیستند که دلسوز باشند و آشنایی آنها و شناختی که از هم پیدا می‌کنند، در حین انجام سرقت‌ها و خلافکاری‌هاست. اگر حواستان جمع باشد و به مکالمه‌های آنها با یکدیگر گوش دهید چیزهای زیادی از شخصیت‌های آنها دستگیرتان می‌شود. معمولاً فرانکلین با مایکل بیشتر دمخور می‌شود، ولی مکالمه‌ای جالب در یکی از ماموریت‌ها با Trevor دارد. فرانکلین فاش می‌کند وقتی در حال آویزان کردن شلوارش برای مُد بوده، به دلیل Public Exposure دستگیر شده است. “جرم Public Exposure در ایالات متحده به موردی اطلاق می‌شود که در آن فرد خاطی قسمتی (معمولاً آلت تناسلی) یا تمام بدن خود را عریان کرده و در مکانی عمومی در معرض دید قرار دهد.” ترور این حرکت پلیس را نژادپرستانه خطاب می‌کند، اما این موضوع به رفتارهای نژادپرستانه در محلات فقیر اشاره دارد. این موضوع منزجر‌کننده و بیان آن توسط فرانکلین اشاره به این دارد که کاراکتر فرانکلین انگار به صحبت‌کردن یا راهنمایی گرفتن از فردی بزرگ‌تر از خود احتیاج دارد، ترور و مایکل با هر ماموریت برای فرانکلین تبدیل به چیزی بیشتر از همکار می‌شوند.

۱۳- تنها سرنخ درباره‌ی سن او از روی پلاک‌ شخصی‌اش بدست می‌آید

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت فرانکلین از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

فرانکلین و سن دقیق او می‌تواند جزو رمز و رازهای بازی باشد، از آنجا که هیچ اشاره‌ای به این موضوع در هیچ‌ کجای بازی به آن نمی‌شود. مشخص است که فرانکلین از مایکل و ترور جوان‌تر است ولی شاید بتوان سن دقیق او را از روی پلاک موتور سیکلتش فهمید. بر روی پلاک او عبارت “FC88” را می‌توان مشاهده کرد. FC را می‌توان Franklin Clinton معنا کرد و عدد ۸۸ هم چیزی جز تاریخ تولد او نمی‌تواند باشد (۱۹۸۸). از آنجا که خط زمانی بازی با زمان حال تفاوتی ندارد (اتفاقات بازی در سال ۲۰۱۳ جریان دارد)، پس فرانکلین در سال ۲۰۱۳ باید ۲۵ سال سن داشته باشد. با اینکه او سن و سال زیادی ندارد ولی به خوبی توانسته با Trevor و Michael کنار بیاید و با آنها تعامل کند.

۱۲- تنها کاراکتری است که نمی‌تواند Tennis بازی کند

دقیقاً مشخص نیست که چرا فرانکلین نمی‌تواند در Grand Theft Auto V تنیس بازی کند. او هرگز اشاره‌ای به اینکه از تنیس متنفر است هم نداشته و وضعیت جسمی او بسیار بهتر از تروور یا مایکل است، بنابراین این یک راز باقی مانده است. شاید فرانکلین بیشتر یک فرد بسکتبالیست باشد و متأسفانه برای او، هیچ مینی بازی در Grand Theft Auto V مانند بازی Grand Theft Auto: San Andreas وجود ندارد. تنها محدود بودن او در این ورزش عجیب به نظر می‌رسد، زیرا به نظر می‌رسد هیچ دلیلی پُشت ناتوانی او در انجام این ورزش وجود ندارد.

(این مقاله در سال ۲۰۱۷ در Thegamer.com منتشر شده است و من هم بازی را در روز عرضه تجربه و به اتمام رساندم و نمی‌دانم آیا آپدیتی برای برطرف کردن این مشکل فرانکلین منتشر شده است یا خیر)

۱۱- بهترین دوستش Lamar احتمالاً با معشوقه‌ی او رابطه دارد

ماموریت Franklin and Lamar بازی GTA 5

در اوایل بازی فرانکلین معمولاً دوست خود لامار را در طرح‌ها و خلافکاری‌ها دنبال می‌کند که هیچکدام به پول و عایدی مناسبی ختم نمی‌شوند و اکثراً هم فرانکلین تا لبه‌ی مرگ می‌رود. رفته‌ رفته فرانکلین ارزش مایکل و ترور را بیشتر می‌فهمد زیرا لامار یک موزمار است. در طول بازی در یکی از وب‌سایت‌های درون بازی که از طریق موبایلتان می‌توانید آن را پیدا کنید، متوجه می‌شوید که این سایت ادعا می‌کند می‌تواند روان را بخواند (Psychic Reading)، روان‌شناسی به فرانکلین پاسخ می‌دهد که “مردی به نام لامار را می‌بیند که در تخت‌خواب مردی به نام فرانکلین می‌خوابد”. حال صحنه‌هایی که شامل معشوقه‌ی سابق فرانکلین می‌شود، لامار را داریم که مدام از دختر تعریف می‌کند. اینکه فرانکلین از لامار فاصله می‌گیرد و سعی می‌کند خود را بالا بکشد، قطعاً حرکت خوبی است.

۱۰- احتمال دارد فرانکلین افسرده باشد

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت فرانکلین از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

سلامت‌روان موضوعی است که بازی به شکل طنزآمیز با آن برخورد می‌کند. مطمئناً Trevor یک مورد آشکار روان‌پریشانه است و مایکل که به سراغ روان‌شناس  می‌رود، بیشتر بخاطر مسئله‌ی کنترل خشم‌اش می‌باشد. فرانکلین کامل نیست، قتل انجام می‌دهد، دروغ می‌گوید تا موفقیت را بدزدد، ولی از آن دوتایِ دیگر حداقل آرام‌تر است. احتمالاً این برداشت را بخاطر آنکه فرانکلین جوان و باهوش است در نگاه اول متوجه می‌شوید. ولی وقتی به ماری‌جوآنا روی می‌آورد و این کار را بخاطر “تنهایی” می‌کند، می‌تواند برای مخاطب شوک‌آور باشد. شاید فکر کرده باشید شخصیت فرانکلین پیچیده نیست ولی هست.

۹- فرانکلین حیوانات را دوست دارد

فرانکلین ممکن است اولین شخصیت Grand Theft Auto باشد که یک حیوان خانگی دارد و این نکته عمیق‌تر از این‌ حرفاست. هنگام رانندگی در برخی از مناطق روستایی Los Santos، معمولاً هنگام زیر گرفتن حیوانی، با صدای بلند عذرخواهی می‌کند. درست برخلاف مایکل و ترور که بعضاً یا اهمیت نمی‌دهند و یا با شوخی از کنارش رد می‌شوند. این نکته نشان می‌دهد که از آنجا که پدری نداشته و مادرش را هم به ندرت می‌دیده، حیوان خانگی تبدیل به چیزی فراتر از یک سرگرمی برای او بوده است. همچنین، به نظر می‌رسد فرانکلین ارتباط عجیبی با سگ‌ها دارد، زیرا او در یکی از ماموریت‌های Strangers & Freaks خود کاملاً شیفته‌ی یک رتریور طلایی (نژادی از سگ‌ها) شده و با او صحبت می‌کند.

۸- او قرار بود مذهبی‌تر باشد

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت فرانکلین از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

از دیگر موضوعات بازی GTA V مقوله‌ی مذهب است که در سناریوی بازی گنجانده شده و دیالوگ‌های فرانکلین را هم در بر می‌گیرد. اگر به دقت به طراح‌های پیش‌تولید بازی نگاه بیاندازید متوجه خالکوبی بر روی سمت چپ گردن فرانکلین می‌شوید که اشاره به فردی روحانی در حالت نیایش دارد. مشخص نیست که چرا این طرح حذف شده است، شاید کلیسا و فرانکلین در بازی ارتباطی با هم داشتند. شاید گذشته‌ی او ربطی به مذهب و کلیسا داشته است. این خالکوبی حتی در بازی هم وجود ندارد، پس احتمالاً یک راز باقی خواهد ماند.

۷- او هرگز پدرش را ندیده است

همانطور که گفته شد، فرانکلین هرگز پدرش را ندیده و نمی‌شناسد. او نام پدرش را هم نمی‌داند (اما برخی از طرفداران حدس می‌زنند که پدرش از شخصیت‌های بازی Grand Theft Auto: San Andreas است) که البته برایش اهمیتی هم ندارد. این موارد دلیل خوبی دارد، زیرا جزئیاتی در دیالوگ‌های داستان وجود دارد که نشان می‌دهند پدرش، مادرش را کتک می‌زده و درست زمانی که فرانکلین متولد شد، آنجا را ترک کرده است. دیگر هیچ سرنخ یا اطلاعات بیشتری در مورد پدرش وجود ندارد و حتی ممکن است آنطور که ما می‌خواهیم تکان دهنده نباشد، با این حال، این سوالی است که می‌تواند پاسخی شگفت‌انگیز داشته باشد.

۶- مرگ مادرش

مادر فرانکلین ظاهراً معتاد به مواد مخدر بود و زمانی که فرانکلین سن کمی داشت، از دنیا رفت. به همین خاطر او با عمه‌اش زندگی می‌کند و سعی می‌کند با این حادثه کنار بیاید. البته به همین خاطر هم هست که به زندگی خلافکارانه روی آورده است، او به این درک رسید که بعد از مرگ مادرش هیچ راهی برای حمایت از خودش وجود ندارد. فرانکلین غم‌انگیزترین پیش‌زمینه‌ی داستانی را در GTA V دارد و به آرامی مخاطب را دنبال خود می‌کشاند تا تبدیل به فرد مورد علاقه‌ی شما در بین کاراکترهای اصلی داستان شود.

۵- او می‌توانست تبدیل به یک ستاره‌ی ورزشی شود

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت فرانکلین از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

از منظر فیزیکی به طور آشکاری، فرانکلین تفاوت فاحشی با مایکل و ترور دارد و از قدرت و استقامت بیشتری برخوردار است. او در شنا مهارت بالایی دارد و در دویدن نیز استقامت بالاتری از آن دو برخوردار است. البته عادات و سبک زندگی فرانکلین (منظورم خوراک و ورزش و لب‌نزدن به الکل و سیگار است) سالم‌‌تر از مایکل و ترور است که سیگار و نوشیندنی الکلی با آنها اُخت شده است. جالب است که فرانکلین بخاطر حمله به یک معلم از دبیرستان اخراج می‌شود و شاید اگر این اتفاق نمی‌افتاد و او پیگیر ورزش می‌شد (به خاطر سبک سالم زندگی‌اش) می‌توانست زندگی بهتری برای خود رقم بزند. از آنجا که او فردی متزلزلی نیست، فکر اینکه چه چیزی باعث شده او به یک معلم حمله کند، عجیب است.

۴- ایده‌ی پشت کاراکترش

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت فرانکلین از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

کارگردان اصلی Rockstar یعنی Dan Houser در مصاحبه‌ای گفت که فرانکلین قرار است بر اساس جوانی ساخته شود که با تغییر زمانه سر و کار دارد. فقدان کار در خط حرفه‌اش باعث می‌شود او زندگی خود را تغییر دهد، در نهایت کاتالیزور وقایع Grand Theft Auto V می‌شود. این همان مفهومی است که در پس آغاز اولیه‌ی این کاراکتر قرار داشت و قطعاً در طول داستان با گام‌های بلندی نشان داده می‌شود. فرانکلین دائماً تمام تلاشش را می‌کند تا نام و جایگاهی برای خود ایجاد کند، اما به نظر نمی‌رسد دستور‌العمل مناسبی برای موفقیت پیدا کند. از بسیاری جهات، افراد زیادی در موقعیت‌های مشابهی قرار دارند، جایی که در حرفه خود با مشکل مواجه هستند، و این ویژگی شخصیتی او را بسیار قابل ارتباط‌تر می‌کند.

۳- او کمی وسواسی است

چیزی که قطعا در هر قهرمان سری Grand Theft Auto غیر معمول است توجه به جزئیات و تمیزی است. مطمئنا، Tommy Vercetti عمارت خود را نو و تازه دوست داشت، و Niko Bellic سرانجام توانست زندگی عالی داشته باشد، اما هیچ یک از آنها لزوماً شخصیتی که به تمیزی اهمیت می‌دهد، نشان داده نشدند. در برخی از صحنه‌های میان‌پرده که بازیکن کنترل را از کاراکترهای دیگر به فرانکلین تغییر می‌دهند، می‌توانیم ببینیم که او ماشینش را دستمال می‌کشد یا لباس‌هایش را مرتب می‌کند. این ممکن است وسیله‌ای برای توصیف میزان نظم و انضباط او در وضعیت بدش برای رسیدن به موفقیت باشد یا فقط یک ابهام باشد که لایه‌ای از عمق پرداخت شخصیتیش را اضافه می‌کند. هر کدام که باشد، فرانکلین قطعاً بالاتر از بسیاری از افراد که در مرکز سری Grand Theft Auto برای این جزئیات به ظاهر کوچک قرار داشته‌اند، ایستاده است.

۲- او با .C.J نسبتی دارد

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت فرانکلین از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

صداپیشه‌ی فرانکلین، Shawn Fonteno، یک رپر با نام مستعار O.G. Solo نیز می‌باشد که با دیگر صداپیشه‌ی سری Grand Theft Auto دارای نسبت فامیلی است. پسر عموی او Young Maylay کسی است که قبل‌تر صداپیشگی C.J را در GTA: San Andreas عهده‌دار بود. مشخص نیست دست‌اندرکاران GTA این کار را از روی عمد انجام داده‌اند یا صرفاً یک اتفاق ساده بوده است ولی اینکه ممکن باشد او با C.J نسبتی داشته باشد، شگفت‌انگیز خواهد بود.

۱- کسی که نقش فرانکلین را بر عهده داشت، توانسته یک رپر مشهور را رو در رو شکست دهد

شاید تعجب کنید که کسی که نقش فرانکلین را برعهده داشته، زمانی برای خود یک Gangbanger حسابی بوده است. او زمانی با یکی دیگر از رپرهای گانگستری مشهور به نام Ice Cube در افتاد. در آن زمان در لس‌آنجلس اینگونه نزاع‌ها بین رپرها شکل می‌گرفت و O.G. Solo نیز خود را در حال پیکار با Ice Cube یافت. خود O.G. Solo می‌گوید که دعوا پشت چراغ قرمز آغاز شده و در نهایت ساعت “رولکس” Ice Cube به دست O.G. Solo افتاده است! او را می‌زند و نقش بر زمین کرده و ساعت رولکس‌اش را می‌دزدد! البته که از آن زمان به بعد آن دو با هم صمیمی شده‌اند و تِرَکی در بازی GTA وجود دارد که در آن Ice Cube می‌گوید: “Solo got nuts”. (به معنی Solo دیوانه شد یا عصبانی شد!)

منبع: سایت Thegamer.com

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sssss
Sssss

خیلی عالی بود با جون و دل خوندم و واقن لذت بردم. فرانکلین بهترین و تاثیر گذار ترین شخصیت نسخه gtav بود ناموصن🤘👌خسته نباشید ❤️

a._.a
a._.a

cj میتونه بابای فرانکلین باشه چون اون ها رو ول کرده و رفته و ممکنه نسبتی با cj داشته باشه و ممکنه بابای فرانکلین یکی از کاراکترهای gta sa باشه پس این خیلی قویه 😶

Meysam jimbo
Meysam jimbo

این مقاله حرف نداشت. با دل و جون کلمه به کلمه خوندمش. ممنون.

سامان
سامان

Franklin clinton , remember the name
Who the f***k is frank-

اسی
اسی

آقا عالی بود دمتون گرم