راهنمای قدم به قدم بازی Last of us فصل دوم (The Quarantine Zone)

راهنمای قدم به قدم بازی Last of us فصل دوم (The Quarantine Zone)

راهنمای قدم به قدم بازی The Last of us part 1 (منوی اصلی)

فصل دوم- بخش اول (20 Years Later)

(موارد مخفی و قابل جمع‌آوری این بخش شامل یک مکالمه اضافه است.)

راهنمای قدم به قدم بازی Last of us فصل دوم (The Quarantine Zone)

بعد از دمو، کنترل جوئل را در دست دارید. به دنبال تس مسیر را دنبال کنید. صبر کنید او در را باز کنید و او را دنبال کنید. وقتی به خیابان رسیدید مسیر سمت راست را به دنبال تس بروید. آیتم یا پرونده خاصی در این بخش وجود ندارد که بخواهید به دنبالش بگردید، پس فعلا تس را دنبال کنید. اگر بخواهید به سربازان با لباس آبی زیاد از حد نزدیک شوید آنها شما را برای بار اول به عقب می‌رانند و اگر دوباره بخواهید نزدیک شوید کارتان تمام است! در اینجا یک مرد کلاه به سر از سمت دیگر به اینجا می‌آید که می‌توانید مکالمه اضافی را با او تجربه کنید. او در سمت راست و کنار ایستگاه قرار دارد. در آخر همینطور تس را دنبال کنید تا به خروجی شهر برسید تا دمو آغاز شود.

راهنمای قدم به قدم بازی Last of us فصل دوم (The Quarantine Zone)

بعد از دمو باید از محل دور شوید با سرعت به دنبال تس حرکت کنید. کمی جلوتر او وارد ساختمانی می‌شود، داخل ساختمان شوید. جوئل کمی مصدوم شده است و باید او را مداوا کنید. شماره 7 را بزنید تا کمک‌های اولیه را انتخاب کنید و بعد با کلیک چپ خود را بانداژ پیچ کنید تا خونتان پر شود. بعد از این به دنبال تس مسیر را به سمت جلو ادامه دهید. در انتها وارد اتاقی می‌شوید و تس از شما می‌خواهد تا در هل دادن کمدی او را کمک کنید، با فشار E و بعد D می‌توانید اینکار را انجام دهید و به او کمک کنید تا سوراخ روی دیوار نمایان شود.

فصل دوم- بخش دوم (Beyond the Wall)

(موارد مخفی و قابل جمع‌آوری این بخش شامل سه Artifacts، دو پلاک فایرفلای و دو مکالمه اضافه است.)

در پایین تس را دنبال کنید تا به محلی برسید که می‌توانید سلاح و دیگر وسایل را از روی میزی بردارید. بعد از برداشتن سلاح، چراغ قوه و کوله پشتی با زدن دکمه کلیک چپ خشاب بکشید. در اینجا متوجه می‌شوید که تیر بسیار کمی دارید پس باید در موقع شلیک گلوله بسیار مراقب باشید و با هوشمندی در بازی پیش بروید. همینطور دو Artifact نیز به نام‌های Military Pamphlet و Boston Q.Z Map بدست می‌آورید که در بخش Artifact در منو می‌توانید آنها را مشاهده کنید.

راهنمای قدم به قدم بازی Last of us فصل دوم (The Quarantine Zone)

بعد از برداشتن سلاح به سمت رو به رو محلی که تس ایستاده بروید و با فشار E به او کمک کنید تا خود را به بالای تخته‌های چوبی برساند و بعد دست او را بگیرید و به بالا بروید. در بالا وارد محیط باز می‌شوید، در اینجا زیاد عجله نکنید و بیرون در مکالمه اضافه‌ای را با تس تجربه کنید. بعد به دنبال تس بروید تا او به شما بگوید که نبردبانی را می‌خواهد کنار ماشین می‌توانید نبردبان را پیدا کنید، آن را بردارید و در جلوی محلی که تس قرار دارد بگذارید تا بتوانید با کمک آن وارد ساختمان شوید. در طبقه بالا در اتاق بعدی در سمت راست یعنی آشپزخانه سه پیچ (scrap) پیدا خواهید کرد که برای ارتقای وسایل مختلف به کارتان می‌آید. اگر وارد اتاق رو به رو شوید می‌توانید یک پلاک فایرفلای۱ (به نام Vigil) روی زمین کنار رخت خواب پیدا کنید. (عکس بالا) بعد از انجام اینکار با زدن دکمه T چراغ قوه را روشن کنید و از پله‌ها به دنبال تس پایین بپرید.  در این اتاق خبری نیست پس به دنبال تس وارد اتاق بعدی شوید. در اینجا آن دو ماسک می‌زنند، در اتاق بعدی C را فشار دهید تا جوئل نیم خیز شود و وارد سوراخ شوید و مسیر را ادامه دهید. در آنجا می‌توانید با زدن E جنازه را بررسی کنید و می‌توانید مکالمه‌های اضافه‌ای تجربه کنید. به سمت تخته چوب بروید و با زدن E آن را کنار بزنید و وارد اتاق بعدی شوید تا دمو آغاز شود.

راهنمای قدم به قدم بازی Last of us فصل دوم (The Quarantine Zone)

بعد از دمو می‌توانید به سر مردی که گیر کرده شلیک کنید تا خلاص شود، بعد از سمت چپ او از روی زمین دو تیر را بردارید. در این بخش چیز خاص دیگری وجود ندارد پس وارد اتاق بعدی شده و نیم ‌خیز شوید و از زیر تخته‌های چوبی وارد اتاق بعدی شوید. با اینکار دموی کوتاهی آغاز می‌شود و باید با اولین دشمنان واقعی بازی دست و پنجه نرم کنید. در اینجا مکانیزم بیشتری از بازی یاد خواهید گرفت با فشار Q در بازی می‌توانید صدای دشمنان را بشنوید و با اینکار محل آنها را متوجه شوید. نیم خیز وارد اتاق بعدی شوید و دشمن را با E بگیرید و با F به شکل مخفیانه بکشید. جلوتر دو زامبی مشغول خوردن انسانی دیده می‌شوند، می‌توانید به پشت یکی از آنها بروید و کارش را بسازید و با شلیک گلوله دشمن دیگر را خلاص کنید. (یا فقط از کنار آنها بگذرید و تیرتان را هدر ندهید) در اتاق بعدی بانداژی کوچک روی سینک ظرف شویی قرار دارد. همینطور می‌توانید در انتهای اتاق را باز کنید ولی آیتم بدرد بخوری آنجا پیدا نخواهید کرد، در درجه سختی پایین‌تر چند تیر آنجا پیدا می‌کنید. پس از پله‌ها بالا بروید، وارد اتاقی که در این طبقه است شوید، روی میز بانداژ کوچک وجود دارد، همینطور می‌توانید Artifact کنار آن یعنی Note to Brother را مطالعه کنید. در آخر از سوراخ روی دیوار این طبقه به پایین بروید.

راهنمای قدم به قدم بازی Last of us فصل دوم (The Quarantine Zone)

مسیر را به دنبال تس بروید و از سوراخ روی دیوار داخل شوید. در اینجا تس به طبقه بالا می‌رود ولی شما به سمت راست بروید از سوراخ موجود روی دیوار داخل محیط بعدی شوید و تخته چوبی که روی زمین قرار دارد را بردارید. به سمت محلی که تس در آنجا است بروید و تخته را قرار دهید تا تس بتواند آن را بردارد. حال به طبقه بالا بروید و خود را به پیش تس برسانید و از روی تخته به سمت دیگر حرکت کنید. قبل از پایین پریدن از پله‌ها می‌توانید یک بانداژ کوچک دیگر را در طرف دیگر بردارید. (البته اگر احتیاج دارید) در پایین، به دنبال تس مسیر را ادامه دهید تا او وارد دری شود. به سمت چپ این محل نگاه کنید تا درختی را ببینید روی شاخه‌های درخت دقت کنید تا پلاک فایرفلای۲ (به نام Glueck) را ببینید با شلیک یا پرتاب بطری یا آجر آن را به زمین بیندازید و بردارید. (عکس بالا)

فصل دوم- بخش سوم (The Slums)

(موارد مخفی و قابل جمع‌آوری این بخش شامل چهار Artifacts است.)

به دنبال تس داخل ساختمان شوید، کمی جلوتر او با پسر بچه‌ای صحبت می‌کند. کمی صبر کنید تا تس در را باز کند و بعد به دنبال او وارد اتاق بعدی شوید. در اینجا در سمت راست مردی را در حال پختن موش می‌بینید! مسیر سمت چپ را همینطور ادامه دهید تا مردی جلوی راهتان را بگیرد و دموی کوتاهی آغاز شود. بعد از دمو از در دیگر پایین بروید. در انتهای این محیط دو Artifact وجود دارد یکی روی زمین و یکی روی تابلوی اعلانات انتهای این بخش پس هر دوی آنها یعنی Drafting Notice و Wanted Poster را بردارید و بخوانید. بعد وارد کوچه‌ای شوید که تس جلوی آن ایستاده است تا دمو آغاز شود. بعد باز مسیر را ادامه دهید و وارد در شوید تا دموی بعدی آغاز شود.

راهنمای قدم به قدم بازی Last of us فصل دوم (The Quarantine Zone)

بعد از دمو باید با گروهی از دشمنان مبارزه کنید. باید از همین جا یاد بگیرید که این یک بازی تیراندازی نیست بلکه بیشتر باید از محیط و مغزتان برای پیشروی استفاده کنید. پس بهتر است زیاد تیرتان را هدر ندهید. به وسیله کاورهایی که در محیط است به سمت چپ بروید و بعد خود را به پشت دشمنان برسانید و با زدن مشت یکی از آنها را از پا دربیاورید. دیگری را به تس بسپارید او کارش را تمام می‌کند. بعد تیرهای روی زمین را بردارید و به دنبال تس بروید. جلوتر در بسته است قلاب بگیرید تا تس به سمت دیگر برود و شما را کمک کند تا خود را به آنجا برسانید. همینطور به سمت جلو بروید تا به فنس سوراخ برسید و از آنجا وارد محیط بعدی شوید. بلافاصله دشمنان بیشتری ظاهر می‌شوند و باید به شکل مخفیانه حساب آنها را برسید. تس به دنبال یکی از آنها می‌رود و شما دیگری را تعقیب کنید و به شکل مخفیانه کارش را بسازید. بعد وارد ساختمان سمت چپی شوید و دشمن را مخفیانه بکشید تا تس حساب دیگری را برسد. از جسد دشمن دومی کلید انبار را بردارید. (در اصل یک Artifact است) در اتاق سمت راست و چپ این اتاق‌ها آیتمی وجود دارد که کمی خونتان را پر می‌کند، در نهایت بوسیله کلید وارد در شوید.

در اینجا بعد از صحبت‌ها مردی جلوی در می‌ایستد به شکل مخفیانه کارش را بسازید. بعد وارد محیط باز شوید و از پله‌ها بالا بروید. در اینجا مردی که جلوی در وجود دارد را مخفیانه بیهوش کنید. در اتاق سمت چپ کنار کامپیوتر یک چاقو یا Shiv پیدا خواهید کرد. مسیر سمت راست را بروید در اینجا دو دشمن در بالا و یکی در پایین قرار دارد. سعی کنید با استفاده از کمترین مهمات آنها را از پا در بیاورید. حتما تیرهایی که از خود می‌اندازند را بردارید. می‌توانید یکی از آنها را گروگان بگیرید و به دیگران شلیک کنید. همینطور در اتاق دیگر کنار کامپیوتر بانداژ کمک‌های اولیه پیدا خواهید کرد. بعد از برداشتن تمام آیتم‌ها در طبقه پایین به سمت زنجیر بروید و با فشار E کرکره را به بالا ببرید.

در اینجا وارد محیط بزرگ‌تری می‌شویم که دشمنان بیشتری درونش وجود دارند. به سمت دشمن سمت راست بروید و آن را مخفیانه بکشید در سمت راست اینجا یک نوشته به نام Shipping Manifest روی زمین است که می‌توانید آن را بردارید و در سمت چپ نیز بانداژ کمک‌های اولیه پیدا خواهید کرد، جلویتان دشمن دیگری پشتش به شماست سریع از پشت بگیردش و بیهوشش کنید. در سمت راست کنار سطل زباله آبی نوشته Docks Note را پیدا خواهید کرد. در اینجا سه دشمن دیگر باقی مانده‌اند به شکل مخفیانه یا آیتم‌هایی که در محیط است و البته در صورت لزوم شلیک تیر آنها را از بین ببرید. بعد از برداشتن تمام آیتم‌های این بخش، به انتهای این بخش رفته و وارد در شوید و وارد اتاق بعدی شوید تا دمو آغاز شود. بعد از دمو، به سرعت به دنبال مرد که نامش رابرت است بدوید. در اینجا فقط باید او را تعقیب کنید تا به پنجره‌ای برسید، بعد از اینکه از پنجره خارج شدید دموی بعدی آغاز می‌شود.

فصل دوم- بخش چهارم (The Cargo)

(موارد مخفی و قابل جمع‌آوری این بخش شامل یک پلاک فایرفلای و یک مکالمه اضافه است.)

بعد از دمو به دنبال مارلین به سمت جلو حرکت کنید. اما قبل از اینکه از پله‌ها بالا بروید در سمت راست محیط می‌توانید آیتم‌های مختلفی که مخصوص Crafting است را پیدا کنید و حتی سه پیچ نیز آنجا پیدا خواهید کرد. بعد از برداشتن آیتم‌ها از پله‌ها بالا بروید و مارلین را دنبال کنید. جلوتر از نبردبان و بعد از پله‌ها بالا بروید. در بالا وارد ساختمان شوید و از روی میز پیچ‌ها را بردارید و بعد به مارلین کمک کنید تا در را باز کند. جلوتر دمو آغاز می‌شود و باید با دشمنان بیشتری مقابله کنید.

راهنمای قدم به قدم بازی Last of us فصل دوم (The Quarantine Zone)

بعد از دمو، به جلو رفته و از پله‌ها بالا بروید. در اینجا تعداد زیادی دشمن وجود دارد اول کمی به شکل مخفیانه با آنها سر و کله بزنید و بعد همه آنها را از بین ببرید یا فقط به شکل مخفیانه از کنار آنها رد شوید. فقط در اتاق وسط مقداری آیتم روی میز است اگر دشمنان را کشتید آنها را بردارید. بعد از کشتن دشمنان یا گذر از محل به شکل مخفیانه مارلین در سمت راست منطقه در کنار اجسادی می‌ایستد می‌توانید در اینجا با او مکالمه‌های اضافه‌ای داشته باشید. بعد از صحبت‌ها به دنبال مرلین از پله‌ها پایین بروید و وارد درب شوید تا دموی بعدی آغاز شود. بعد از دمو همینطور به دنبال مرلین بروید تا به دری برسید، او را کمک کنید که در را باز کند و داخل شوید تا با الی آشنا شوید…

بعد از دمو کمی جلوتر سه جنازه می‌بینید کنار یکی از جنازه‌ها می‌توانید پلاک فایرفلای۳ (به نام Liu) بیابید آن را بردارید و مسیر سمت چپ را ادامه دهید. و از پله‌هایی که منتهی به زیرزمینی می‌شود پایین بروید. همینطور مسیر را ادامه دهید تا به محلی برسید که باید سطل زباله را از درون پارکینگ به زیر محلی بگذارید که به پله‌های اضطراری دسترسی پیدا کنید. از پله‌ها بالا بروید و وارد ساختمان شوید، همینطور مسیر را ادامه دهید و از پله‌ها بالا بروید تا به اتاق برسید تا دمو آغاز شود، بعد از دمو این فصل به پایان می‌رسد.

برای خواندن ادامه راهنمایی به قسمت‌های بعدی یا منوی اصلی مراجعه کنید…

دیدگاه ها بسته شده است