معرفی شخصیت Black Canary / آشنایی با قهرمانان و بدذات های دنیای DC

در این مقاله از سری آشنایی با قهرمانان و بدذات‌های دنیای DC می‌خواهیم شما را با قناری سیاه آشنا کنیم. در این مطلب به معرفی شخصیت Black Canary و داستان چگونگی خلق او و حقایق مربوط به این پرنده زیبا، خواهیم پرداخت. پس با مجله اینترنتی ساعت 7 با “معرفی شخصیت Black Canaryهمراه باشید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد شخصیت های DC به لیست شخصیت‌های DC مراجعه کنید.

معرفی شخصیت Black Canary

دو نفر با یک نام مستعار

نام Black Canary در واقع نام مستعار دو قهرمان زن دنیای DC است، Dinah Drake و Dinah Laurel Lance که دومی بعد از وقایع The New 52 معرفی شد. نسخه اصلی توسط Robert Kanigher نویسنده و Carmine Infantino طراح معرفی شد، این شخصیت اولین در شماره 86 کامیک‌های Flash (اوت 1947) (معرفی شخصیت فلش) سروکله‌اش پیدا شد. او به عضویت گروه‌های ابرقهرمانی بسیاری درآمده است؛ Justice Society of America، Justice League of America، Birds of Prey، Team 7. او در حال حاضر با Green Arrow (معرفی شخصیت گرین ارو) به شکار تبهکاران می‌رود و کماندار سبز معشوقه او نیز می‌باشد.

معرفی شخصیت Black Canary

قناری سیاه چگونه خلق شد

Robert Kanigher و Carmine Infantino در ابتدا می‌خواستند برای شخصیت The Falsh یک شخصیت مکمل خلق کنند. این شخصیت دارای قابلیت‌های مخفی کاریست و به خاطر همین موضوع ، وارد گروه‌ها و سازمان‌های تبهکاری شده و آنها را از درون نابود می‌کرد. قناری سیاه با جوراب‌های توری مشکی بلند و کت چرم سیاه، موهایی بلوند خلق شد، او در ابتدا حکم پشتیبان شخصیت Johnny Thunder داشت ولی به علت آنکه این شخصیت و داستانهایش اصلاً در حد و اندازه سری The Flash نبود آنها تصمیم گرفتند قناری سیاه را از Johnny Thunder جدا کنند. Carmine Infantino می‌گوید وقتی نوشته‌های رابرت را دیدم از او پرسیدم ظاهر این شخصیت چطور باید باشد؟ رابرت گفت: دختر خوشگل رویاهایت چه ظاهری دارد؟ این را هم همانطور طراحی کن.

معرفی شخصیت Black Canary

حقایقی درباره Black Canary

01. در دنیای Injustice، قناری سیاه در شورشی که بتمن به پا می کند در کنار او می‌ایستد.

02. قدرت جیغ فریاد (جیغ بنفش کشیدن) او به قدری زیاد است که می‌تواند تمام جزیره Gamora را نابود کند، پرده گوش‌های سوپرمن را پاره کند و تا مسافتی باور نکردنی قالب شنیدن است.

03. در اولین نسخه از او، قناری سیاه داری قدرت Cry (فریاد) نبود، در عوض در مبارزات رزمی مهارت بالایی داشت.

04. در اولین نسخه از او، نامش Dinah Drake بود که با جنایتکاران شهر گاتهام به همراه همسر کارآگاهش Larry Lance به مبارزه می‌پرداخت.

05. با ادامه پیدا کردنِ داستان‌های مربوط به او، دنیای DC دو شخصیت مجزا با نام مستعار Black Canary معرفی کرد. Dinah Drake و دخترش Dinah Laurel Lance.

06. در دوران Silver Age مربوط با این کاراکتر، بیشتر داستان‌های Dinah Laurel Lance ادامه پیدا کرد.

07. این دختر در بوکس، جودو، Suri-Te، Wing Chun و بسیاری دیگر از هنرهای رزمی مهارت دارد. او با Wildcat، Lady Shiva، Cassandra Cain، Wonder Woman قابلیت‌های خود را در زمینه‌ی هنرهای رزمی افزایش داده‌ و به تمرین پرداخته است.

08. او همچنین ژیمیناستیک، موتورسواری و مخفی کاری را نیز به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهد.

09. او یک رهبر ایده آل و تئوریسینی خبره است. برای مدتی رهبری لیگ عدالت را نیز بر عهده داشته است و Planmaker گروه Birds of Prey (بررسی فیلم Bird of Prey) می باشد.

10. قدرت Canary Cry به او این امکان را می‌دهد که ارتعاشاتِ فراصوت ایجاد کند. این قدرت می‌تواند بر موجودات و اشیا تاثیر بسزایی بگذارد.

11. در وقایع The New 52 شاهد بودیم که قدرت Canary Cry او را از زمین بلند کرد.

12. قدرت Canary Cry او پیشینه‌های متفاوتی داشته است، در ابتدا گفته می‌شود که این قدرت را یک جادوگر به او اعطا کرده است. بعداً می‌گویند که از بدو تولد این قدرت فرابشری را داسته است. اما در وقایع The New 52 بیان می‌شود که این قدرت را زمانی که عضو Team 7 بود بدست آورده است. رهبر تیم ژنوم او را با یک دختر فرازمینی با نام Ditto ترکیب می‌کند و این قدرت در ژنوم او ارتقاء می‌یابد.

13. در کامیک Kingdom Come قناری سیاه و Green Arrow هر دو از ژنرال‌های بتمن هستند. این دو دختری دارند به نام Olivia Queen که نام مستعار او نیز Black Canary است.

14. در The Dark Knight Strikes Again قناری سیاه عضو گروه موسیقی Super Chix است.

15. در League of Justice، که اتمسفری شبیه ارباب حلقه‌ها دارد، قناری سیاه یک الهه است.

16. در دنیاهای موازی نسخه‌ای افریقایی از او را شاهد هستیم که عضو گروه های تروریستی است. همچنین همتایی دارد به نام White Cat نیز دارد.

17. در Earth-11 که همه شخصیت‌ها در جنسیت متضاد خود قرار دارند، قناری سیاه یک مرد است با نام مستعار کرکس سیاه.

18. در CW’s Arrowverse در وقایع Earth-2 دینا لورل لَنس در نقش یک ابرشرور است که حوری سیاه (Black Siren) می باشد.

19. در یکی از پرونده‌هایی که در تعقیب یک دلال مواد مخدر بود، بی‌احتیاطی می‌کند و توسط مافیا گیر می‌افتد. رئیس این مافیا که می‌فهمد چه کسی را اسیر کرده، شروع به شکنجه او می‌کند. قناری سیاه زیر شکنجه قدرت Canary Cry و توانایی تصور کردن را از دست می‌دهد.

20. او ساز دهنی می‌نوازد زیرا از این طریق می‌تواند بر روی نحوه نفس کشیدنش بیشتر تمرکز کند. این امر به او در کنترل قدرت Canary Cry کمک فراوانی می‌کند.

21. برای اینکه بتواند با همکارش Katana ارتباط برقرار کند، مجبور شد که زبان ژاپنی را فرابگیرد.

22. مراسم ازدواج او و Oliver یکی از بزرگترین مراسم‌های DC بود که تقریباً تمام ابرقهرمانان شناخته شده DC به این مراسم دعوت شده بودند. البته این مراسم به خاطر هجوم تمام ابرشروران دنیای DC، به آن شکلی که دینا و اولیور می‌خواستند، پیش نرفت.

معرفی شخصیت Black Canary

امیدوارم از مطلب “معرفی شخصیت Black Canary” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها