بهترین انیمیشنهای سینمایی سال 2020

در سری مطالب بهترین‌های سال ۲۰۲۰ قصد داریم تا به معرفی بهترین سرگرمی‌های سالی که گذشت بپردازیم. این سری مطالب طی روزها و هفته‌های آینده به صورت لیست‌های رتبه بندی شده به مرور در سایت منتشر خواهند شد. در این مطلب با بهترین انیمیشنهای سینمایی سال 2020 آشنا خواهید شد با سایت ساعت هفت همراه باشید.

این لیست از انیمیشنهای برتر سینمایی سال 2020 تشکیل شده است. لیست پیش‌رو ربطی به امتیازات سایت که به فیلم‌ها (یا دیگر سرگرمی‌ها) می‌دهیم ندارد و با سیستمی کاملا جدید در مورد سبک‌ها لیست درست کرده‌ایم. در این سیستم جدید ما انیمیشنهای سینمایی (یا سبک‌های دیگر در آینده) را در سه رتبه بندی طلایی، نقره‌ای و برنزی لیست می‌کنیم. که در صورت هرچه موفق‌تر ظاهر شدن در سبک مورد نظر فیلم رتبه بهتری کسب می‌کند.

بهترین های سال 2020:

بهترین فیلم‌ های اکشن سال ۲۰۲۰

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020

بهترین انیمیشنهای سینمایی سال 2020

15. The Willoughbys

بهترین انیمیشنهای سینمایی سال 2020 / the-willoughbys

انیمیشن The Willoughbys (ویلابی‌ها) یکی سری از بامزه‌ترین‌ شخصیت‌های سال ۲۰۲۰ را داراست. انیمیشنی با گرافیک خاص و صداپیشگی شگفت انگیز که موضوع متفاوت و بامزه‌ای دارد و می‌تواند لحظات جذابی را برایتان بوجود بیاورد. این انیمیشن دارای یک داستان غیرمتعارف است و داستان چهار فرزند ویلوبی را روایت می‌کند که قصد دارند به تنهایی زندگی کنند و از دست والدین بی‌توجهشان آزاد شوند! اما در ماجراهایی که برایشان پیش می‌آید، آنها معنای واقعی خانواده را بهتر درک می‌کنند و برای دوباره با هم بودن تلاش می‌کنند…

14. Over The Moon

بهترین انیمیشنهای سینمایی سال 2020 / Over-The-Moon

گرچه بسیاری از عناصر داستانی Over The Moon(روی ماه) آشنا به نظر می‌رسد و در این زمینه حرفی برای گفتن ندارد اما انیمیشن‌های جذاب و رنگارنگ این نقص را کمی پوشش داده و این فیلم را جذاب و قابل دیدن کرده‌اند. فیلم داستان دختری به نام “فی فی” را روایت می‌کند که به دنبال یافتن الهه‌ی افسانه‌ای ماه راهی سفری جذاب و پرمخاطره می‌شود. یکی از مهمترین نکات این انیمیشن‌ آهنگ‌های به یادماندنی آن است که شنیدنی ساخته شده‌اند. در کل انیمیشن Over The Moon یک عنوان رضایت‌بخش و قابل قبول است و می‌تواند یکی از خوب‌های سال ۲۰۲۰ در بین انیمیشن‌ها از آن نام برد.

13. A Whisker Away

بهترین انیمیشنهای سینمایی سال 2020

“میو ساساکی” دختر دبیرستانی است که در شهر توکونامه‌ی ژاپن زندگی می‌کند و با نامادری خود کنار نمی‌آید. در دبیرستان او راه‌های مختلفی برای جلب توجه معشوقه‌اش “کانتو” رفته است و هر بار در این راه ناموفق بوده است. یک روز میو به ماسکی دست میابد که او را تبدیل به یک گربه می‌کند و این مسیر جدیدی می‌شود تا بتواند نظر “کانتو”  را به خود جلب کند و به او نزدیک شود. او به عنوان یک گربه به پیش او می رود اما باید تصمیم بگیرید که تا کجا باید این مسیر را ادامه دهد… این انیمه درام داستان جالبی را در خود دارد و با گرافیکی زیبا نیز همراه شده است و میتواند شما را سرگرم داستان مرموزش کند.

12. If Anything Happens I Love You

بهترین انیمیشنهای سینمایی سال 2020 / If-Anything-Happens-I-Love-You

 انیمیشن کوتاهِ “اگر هر اتفاقی افتاد دوستت دارم” تاثیرگذار و زیبا و همراه با رنگ بندی‌های خاص و پرمعنی است. محتوای اصلی انیمیشن در مورد تیراندازی در مدارس آمریکا و عواقب آن است. این انیمیشنِ ۱۰ دقیقه‌ای، داستانش را به شکل هنرمندانه با تصاویر هنری و رنگ‌بندی‌های خاص معنادار کرده است‌. انیمیشنی که به شکلی‌ زیبا خشونت‌های زشتِ دنیا و عواقب جبران ناپذیری که به بار می‌آورد را گوشزد می‌کند. این انیمیشن یک داستان تلخ را به تصویر می‌کشد و کاری می‌‌کند که بیشتر به داشته‌ها و لحظات عمر اهمیت دهیم.

11. The SpongeBob Movie: Sponge on the Run

بهترین انیمیشنهای سینمایی سال 2020 / The-SpongeBob-Movie-Sponge-on-the-Run

باب اسفنجیِ دوست داشتنی و همراهان همیشگی‌اش در یک ماجراجویی بامزه و سرگرم‌کننده با کمک خاری به نام Sage (با تصویر کیانو ریوز رویش!)(بهترین‌ فیلم‌های کیانو ریوز) سال ۲۰۲۰ را بامزه کرده‌اند! انیمیشن باب اسفنجی شما را حسابی سرحال می‌آورد و خنده را روی لب‌هایتان خواهد کاشت. بی‌خیالیِ بیش از حد “باب اسفنجی” و حرکات دوست داشتنی و ندانم کارانه‌ی “پاتریک” ترکیبی شیرینی در این انیمیشن سینمایی به وجود آورده است. داستان با ناپدید شدن “گَری”، حلزونِ خانگیِ دوست داشتنیِ‌ باب اسفنجی آغاز می‌شود. پس او به همراه پاتریک سفری ماجراجویی حماسی را به “شهر گمشده آتلانتیک سیتی” برای یافتن حلزونش آغاز می‌کند! با اینکه نقص‌هایی در این انیمیشن دیده می‌شود اما در کل یک عنوان بامزه و خانوادگی طرف هستیم که می‌تواند برایتان لذت‌بخش باشد و از وقتی که برایش می‌گذارید پشیمان نمی‌شوید.

10. The Croods: A New Age

بهترین انیمیشنهای سینمایی سال 2020 / The-Croods-A-New-Age

انیمیشن غارنشین‌ها: عصر جدید ادامه داستان شماره اول را دنبال می‌کند و همان شخصیت‌های دوست داشتنی و بامزه را داراست اما آنها را در موقعیت متفاوتی نسبت به نسخه اول قرار می‌دهد. داستان انیمیشن در مورد تغییرات و عصر جدیدی که پیش پای خانواده‌ی کرود است می‌باشد. داستانی که پر از اتفاقات هیجانی و خنده‌دار است. مسلما یکی از بامزه‌ترین انیمیشن‌های امسال The Croods: A New Age می‌باشد که دارای شخصیت‌های بامزه و دوست داشتنی است و یک خاطره بسیار خوش را برایتان رقم خواهد زد. همینطور بازیگران معروفی همچون Emma Stone ، Ryan Reynolds و Nicolas Cage این انیمیشن را با صداهایشان پرشور و بامزه‌ کرده‌اند.

” بهترین انیمیشنهای سینمایی سال 2020 “

9. Mortal Kombat Legends: Scorpion’s Revenge

بهترین انیمیشنهای سینمایی سال 2020 / Mortal-Kombat-Legends-Scorpion’s-Revenge

افسانه مورتال کامبت: انتقام اسکورپیون مانند بازیش پر از خشونت و خون است. با دیدن این انیمیشن کمی بیشتر با جهان‌سازی و داستان شخصیت‌های دنیای مورتال کمبت آشنا خواهید شد. مورتال کمبت داستان یک انتقام‌گیری است و یک مسیر جنون‌آمیزِ بی‌بازگشت را به تصویر کشیده است. داستانی که با یک شروع تلخ و تاثیرگذار آغاز می‌شود و با یک پایان خونین به اتمام می‌رسد. انیمیشن مورتال کمبت دارای اکشن‌های بسیار هیجان انگیز و مرگبار می‌باشد و شما را به شدت به یاد بازی کامپیوتری محبوبِ مورتال کمبت می‌اندازد و همان صحنه‌های آهسته و ضربات و حرکات رزمی را در طول انیمیشن نیز شاهد هستیم.

8. My Hero Academia: Heroes Rising

آکادمی قهرمانان من: ظهور قهرمانان یک انیمه ابرقهرمانی ژاپنی‌ست که براساس سری مانگای (کمیک بوکهای ژاپنی)معروف My Hero Academia: Heroes Rising ساخته شده است. داستان انیمه پر از نزاع در مورد قدرت‌طلبی است، این فیلم داستان گروهی از جوانان را دنبال می‌کند که آرزو دارند که به ابرقهرمانان حرفه‌ای تبدیل شوند تا بتوانند در برابر پلیدی بایستند. شخصیت اصلی فیلم Deku نام دارد که به امید نجات ساکنان بی‌گناه جزیره نابو در حال انجام کارهای قهرمانانه است و باید با Nine (قوی‌ترین شرور موجود در این انیمه) روبرو شود. این انیمه سینمایی قرار بود آخرین شماره از این سری باشد تا اینکه عکسهایی از شماره بعدی منتشر شد که قرار است در تابستان 2021 منتشر شود…

7. Onward

بهترین انیمیشنهای سینمایی سال 2020 / Onward

بررسی انیمیشن Onward / پیش به سوی ماجراجویی

در دنیای موجودات افسانه‌ای، سحر و جادو روزگاری طبیعی و روزمره محسوب می‌شد اما مسلط شدن به آن امری دشوار بود. به خاطر همین، بعد از پیشرفت تکنولوژی و استفاده‌ی بسیار ساده از آن مردم به سمت آن روی آورده و دنیا عاری از هر‌گونه جادو شد. سال‌ها بعد در دوران مدرن داستانِ انیمیشن زندگی خانواده‌ی اِلفی به نام لایت فود (Lightfoot) را دنبال می‌کند. هیچ اثری از جادوی روزگار قدیم دیده نمی‌شود و وسایل جدید زندگی را ساده کرده‌اند. روزِ تولد شانزده سالگیِ ایاِن است. به خاطر همین موضوع مادرشان (Laurel Lightfoot) هدیه به جا مانده از پدر بچه‌ها که اکنون فوت کرده است را به ایاِن (Ian) و برادرش (Barley) می‌دهد. در کادو یک چوب و الماس جادویی وجود دارد و وردی که با آن می‌توانند پدر را برای یک روز کامل بازگردانند. پس از اجرای نصف و نیمه‌ی ورد به خاطر نابلدی آنها الماس از بین می‌رود و پدر به شکل نصفه (نیم تنه پایین) ظاهر می‌شود. حال باید دو برادر به همراه نیمه تنه پدر به یک ماجراجویی برای یافتن الماسی دیگر برای ظاهر کردن باقی مانده‌ی پدرشان بروند… در حالی که فقط ۲۴ ساعت وقت دارند‌… از همان ابتدای انیمیشن و روندی که اتفاقات آن را کنار هم گذاشته و شکل می‌دهد، می‌توانید با داستان و اتمسفری که انیمیشن Onward برایتان خلق کرده است ارتباط برقرار کنید و ماجراجویی‌هایی که در داستان انیمیشن اتفاق می‌افتد را دنبال کنید و از آن لذت ببرید. Onward یکی از بهترین‌های امسال از لحاظ ظاهری و محتوا محسوب می‌شود و می‌تواند لحظات جذابی را برایتان بوجود بیاورد…

” بهترین انیمیشنهای سینمایی سال 2020 “

6. Weathering With You

بهترین انیمیشنهای سینمایی سال 2020

نقد و بررسی انیمه Weathering With You / توکیو زیر باران…

انیمه‌ی ” آب و هوا با تو” مانند دیگر کارهای ماکوتو نامی عجیب و غریب دارد. این کار او می‌تواند به فانتزی بودن داستان‌هایش اشاره داشته باشد. در این انیمه دوباره همان ترکیب موفق انیمه Your name را داریم. پسری که در جستجوی خوشبختی می‌خواهد به توکیو برود. در عرشه کشتی ناگهان باران شدت می‌گیرد و امواج به آسمان می‌روند و کشتی را خم می‌کنند. هوداکا پسرک قصه ما خود را در خطر می‌یابد که توسط فردی به نام کیسوکه سوگا نجات یافته و موفق می‌شود به توکیو برود. از همان قدم اول شهر بزرگ توکیو او را می‌بلعد و در ابتدا هوداکا توکیو را ترسناک خطاب می‌کند. همچون دیگر آثار ماکوتو شینکای طنز به خوبی در لابه لای صحنه‌ها و سکانس‌های فیلم جاری است. فانتزی هم مانند بارانی که سرتاسر توکیو را فرا گرفته و یک لحظه هم بند نمی‌آید بر روی اثر خیمه زده است. کارگردانی اثر و تصویرگری و جلوه‌های کامپیوتری بسیار چشم نواز هستند و ماکوتو شینکای در این زمینه سنگ تمام گذاشته است و چیزی خلق کرده است که شما را انگشت به دهان می‌گذارد…

5. Superman: Red Son

بهترین انیمیشنهای سینمایی سال 2020

نقد و بررسی انیمیشن Superman Red Son

سوپرمن فرزند سرخ حرفهای بسیاری برای گفتن دارد، لکس لوتر(معرفی شحصیت لکس لوتر) همانند کمیک‌ها دشمن شماره یک سوپرمن (معرفی شخصیت سوپرمن) است اما اینبار او طرف شرور ماجرا نیست بلکه برای آمریکا با سوپرمن می‌جنگد. او هرکاری می‌کند تا سوپرمن را خُرد کند زیرا با این کار توانسته شوروی را نابود کند. از آنطرف سوپرمن هم وقتی به رهبری می‌رسد. ابتدا کره شمالی را تسخیر می‌کند، سپس دیوار برلین را تخریب می‌کند. اما همه این کارها را برای اهداف خودش انجام می‌دهد نه بشریت، او مردم را زیر پرچم خودش در می‌آورد و آنها را آنطور که خودش می‌خواهد هدایت می‌کند نه به سمت و سویی که مردم می‌خواهند، در واقع او نظر مردم را نمی‌خواهد، همین از دلایلی است که بتمن (که او هم در گولاگ پدر و مادرش را از دست داده و بخاطر همین از کمونیسم بیزار است) هم در این فیلم نقشی هر چند کوتاه ولی پر رنگ را ایفا کند و حملات تروریستی او بر علیه سوپرمن از قسمت‌های جذاب انیمیشن است. سوپرمن فرزند سرخ یکی از متفاوت‌ترین انیمیشن‌های DC است و جذابیت‌های زیادی درون خودش دارد…

” بهترین انیمیشنهای سینمایی سال 2020 “

4. Justice League Dark: Apokolips War

بهترین انیمیشنهای سینمایی سال 2020

بررسی انیمیشن Justice League Dark Apokolips War

انیمیشن Justice League Dark Apokolips War به آخرین نبرد قهرمانان DC با ابر شرور این دنیا Darkseid می‌پردازد. انیمیشن طوری ساخته شده که تا به انتها شما را درگیر خود می‌کند و از نبردهای خونین، مرگبار و غیرقابل پیش بینی تشکیل شده است. اگر به دنبال دیدن یک انیمیشن جذاب، با داستان و شخصیت‌های قوی هستید انیمیشن Justice League Dark Apokolips War را از دست ندهید. در این انیمیشن سعی شده که تقریباً تمامی اعضای لیگ عدالت نقشی را ایفا کنند و سرانجام هر یک را شاهد باشیم که این به خوبی با رعایت توازن نشان داده می‌شود. جذاب‌ترین بخش داستان اما مربوط به سکانس‌هایی است که هارلی کوئین (معرفی شخصیت هارلی کوئین) حضور دارد که خشونت و کمدی را یکجا نشانمان می‌دهد که بسیار هوشمندانه در داستان قرار گرفته و اتفاقاً مانند کمیک خشونت او را عریان نشانمان می‌دهند. همینطور شخصیت پردازی جان کنستانتین (معرفی جان کنستانتین) یکی دیگر از جنبه‌های بسیار جذاب انیمیشن است، با این که می‌دانیم او حقه‌باز و شیاد است اما در این انیمیشن جان فراتر از انتظار ظاهر می‌شود…

3. Wolfwalkers

بهترین انیمیشنهای سینمایی سال 2020 / Wolfwalkers

از بهترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۰ ، Wolfwalkers نام دارد. انیمیشنی که هم از لحاظ ظاهری بسیار زیبا و هنریست و هم از لحاظ محتوی غنی و پر جزئیات است. انیمیشن سال 1650 در ایرلند را دنبال می‌کند، جایی که ساکنان شهر کیلکنی(Kilkenny) قصد دارند به دستور “لرد الیور کرامول” به پاکسازی جنگل‌های اطراف شهر از گرگ‌ها بپردازند. اما در دل جنگل موجوداتی به نام گرگ‌نما زندگی می‌کنند که قدرت‌های جادویی دارند. داستان اما از جایی آغاز می‌شود که لرد به شکارچی انگلیسی “بیل گودفلو” دستور پاکسازی جنگل از گرگ‌ها را می‌دهد. “بیل گودفلو” به همراه دختر بازیگوشش رابین به ایرلند آمده است و رابین در طول داستان به طریقی با گرگ‌نماها ارتباط برقرار می‌کند و مشکلات زیادی را بوجود می‌آورد و… انیمیشن Wolfwalkers  یک اثر احساسی و بسیار غنی و به شدت زیبا و دیدنی است. و می‌توان از آن به عنوان یکی از متفاوت‌ترین و بهترین آثار سال 2020 نام برد.

” بهترین انیمیشنهای سینمایی سال 2020 “

2. Soul

بهترین انیمیشنهای سینمایی سال 2020 / Soul

بررسی انیمیشن Soul / هرلحظه‌‌ات را زندگی کن

انیمیشن روح به مفهومی مذهبی بدون گرفتن کوچکترین جهت گیری مذهبی پرداخته است، عملی به ظاهر نشدنی که این انیمیشن موفق به انجامش شده است. در طول تماشای Soul اشاره‌ای به هیچ یک از مذاهب و ادیان نشده است، بلکه هدف انیمیشن چیز دیگری‌ست. نه دفترچه راهنمای زندگی است نه پاسخ سوال‌های ذهن شما اما در آخر هم مسیر زندگی شما را روشن خواهد کرد هم به تنها سوالی که لازم دانسته پاسخگو باشد، جواب داده است. سوال مهم Soul : داری با زندگیت چیکار می‌کنی؟ اگر همین الان فرصتت تمام شود و زندگی مانند فیلمی از مقابل چشمانت عبور کند نمره‌ای که به زندگی خود خواهی داد چند خواهد بود؟ لحظه لحظه‌ی زندگیت را زندگی کن. انیمیشن روح یکی از بهترین انیمیشنهای چندسال اخیر است و درسهای زیادی درونش دارد و می‌تواند برایتان به یک اثر تاثیرگذار و ماندگار تبدیل شود…

1. Demon Slayer (Kimetsu no Yaiba) the Movie: Mugen Train

بهترین انیمیشن های سال 2020/ Demon Slayer (Kimetsu no Yaiba) the Movie: Mugen Train

بررسی انیمه سینمایی Demon Slayer: Mugen Train

خون، اشک، لبخند ؛ انیمه شیطان کش تمام این سه کلمه را در خود دارد. عاشقان انیمه می‌دانند که انیمیشن‌های ژاپنی اکثراً به خون و خونریزی‌های وصف ناپذیر خود مشهور هستند و انیمه شیطان کش هم تا دلتان بخواهد از این صحنه‌های خونین زیاد دارد. اما همانطور که می‌تواند انیمه‌ای به شدت خشن باشد به همان صورت نیز می‌تواند کمدی و درام باشد. در واقع نویسنده این انیمه یعنی Koyoharu Gotōge بسیار ماهرانه داستانی خلق کرده که هم کمدی است، هم درام و هم ماهیت انیمه‌هایی خشن را حفظ کرده و در هیچ مقطعی مطلقاً طنز، خشن و درام نیست. بلکه مخلوطی از همه اینهاست. بار طنز را نه یک کاراکتر که تمام کاراکتر ها بسته به شرایط داستان بر دوش دارند. هر کدام از شخصیت‌ها دارای خصلت‌هایی مسخره و طنز هستند. مثلاٌ در این قسمت شما با یکی از اعضای رده بالای شیطان کش دیدار می‌کنید به نام Flame Hashira Kyojuro Rengoku که همانند اسمش چهره‌ای مانند شعله‌های آتش دارد و انگار به جای مو بروی سرش آتش قرار دارد. چهره او طوری است که انگار پلک نمی‌زند و تمام مدت به نقطه‌ای خیره است، اما در زمان درست به شدت مرگبار است. انیمه Demon Slayer یکی از بهترین انیمه‌های ساخته شده تاکنون است و در بین انیمیشن‌های سینمایی مختلفی که در سال 2020 منتشر شده‌اند بهترین آنها محسوب می‌شود چراکه فرقی نمی‌کند که از طرفداران انیمه(انیمیشنهای ژاپنی) باشید یا خیر. این یکی از آثار تاثیرگذار است که هرکسی با هر سلیقه‌ای را به خود جذب می‌کند. انیمیشنی که شخصیت‌هایی به شدت دوست داشتنی دارد و لحظات تلخ و شیرینی را برایتان به ارمغان خواهد آورد که در کمتر اثری دیده شده است…همینطور نبردهایی هیجان انگیز و جذابی درونش دارد. تمام این دلایل در کنار هم این اثر را به عنوان یکی از جذابترین و بهترین‌های سال 2020 تبدیل کرده است. (هرچند کیفیت خوب فیلم فعلا در دسترس نیست)


امیدواریم از مطلب ” بهترین انیمیشنهای سینمایی سال 2020 ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها