رتبه بندی تمام آثار فاز چهار مارول (از بدترین تا بهترین) 

در این مطلب سعی کردیم تمام فیلم‌ها و سریال‌های فاز چهارم مارول را کنارهم جمع کنیم. این فیلم‌ها و سریال‌ها بر اساس امتیاز ساعت هفت به آنها رتبه بندی شده است. (در صورتی که بررسی کاملی وجود نداشته باشد یک متن اختصاصی از آنها در همین پست اضافه شده است) همینطور برای خواندن مطلب کامل هر فیلم یا سریال به بررسی کامل آنها مراجعه کنید. این مطلب با فیلم Black Panther: Wakanda Forever برای آخرین بار به روز شد.

مطلب مرتبط: معرفی تمام شخصیت‌های مهم مارول  (لیست)

مطلب حاووی اسپویل می‌باشد!

15. سریال She-Hulk: Attorney at Law (امتیاز ۳۰)

بررسی سریال She-Hulk Attorney At Law قسمت اول

سریال با معرفی کوتاه شخصیت Jennifer Walters شروع می‌شود، شخصی که در برابر دوستانش به تمرین نحوه‌ی صحبت کردن درباره‌ی پرونده‌‌ای که وکالتش را برعهده دارد می‌پردازد. در انتها او درباره‌ی اینکه چطور تبدیل به She-Hulk شد صحبت می‌کند. این صحنه‌ با یک فلش‌بک به گذشته همراه است، در جایی که او و بروس بنر در یک سانحه‌ی تصادف آسیب می‌بینند و قطره‌ای از خون بروس وارد زخم عمیق جنیفر شده و در نتیجه او نیز تبدیل به Hulk می‌شود. در ادامه شاهد تمرین این دو نفر برای بالا بردن کنترل جنیفر بر روی She-Hulk هستیم که بیش از انتظارمان خوب از آب درآمده و بسیار مفرح و سرگرم‌کننده است. برخلاف بروس، جنیفر نیازی نیست با هالکِ درونش کلنجار برود که این موضوع بروس را متعجب می‌سازد. در ادامه آنها سراغ تمرینات بدنی و سنگین می‌روند، که بازهم در این تمرینات جنیفر ورای تصور Bruce عمل می‌کند و… (بررسی کامل)

14. سریال Ms. Marvel (امتیاز ۵۰)

مورد انتظارترین سریالهای آینده / مینی سریال Ms. Marvel(خانم مارول)

داستان این سریال درباره‌ی دختری ۱۶ ساله، پاکستانی-امریکایی، به نام Kamala Khan است که می‌خواهد جایگاه خود را در میان نوجوانان امریکایی فارق از تفاوت رنگ پوست، نژاد و مذهب بدست آورد و احترام ببیند. این سریال به سختی‌های قشر پاکستانی‌تبار امریکا در این کشور می‌پردازد. چه کسی فکرش را می‌کرد که تیتراژ یک اثر MCU با آهنگ‌های هندی- پاکستانی آغاز شود؟! مارول و Disney (بیشتر Disney) خیلی دوست دارند که به آثارشان وسعت داده و خارج از مرزهای امریکا قصه‌گویی کنند و این امر با آثاری مثل، Moonknight، Shang-Chi و همین Ms. Marvel کاملاً مشخص است. این امر بیشتر بواسطه‌ی گسترش بازارهای هدف انجام می‌شود تا عده‌ی مخاطبان را افزایش دهند، سیاستی که Netflix نیز آن را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده و آثارش فرهنگ‌های متفاوتی را پوشش می‌دهند. اما برای ما ایرانی‌ها یک ابرقهرمان مسلمان، امری نیست که بگوییم Wow! زیرا این کاراکتر ریشه‌های پاکستانی-هندی دارد که برای ما ایرانی‌ها حس همزاد‌پنداری یا غیره نخواهد داشت. اما به عنوان یک اثر سریالی – تلویزیونی می‌تواند شما را سرگرم کند زیرا همان کمدی-درام مختص MCU در این سریال نیز پیاده شده و پرداخت خوب و مخاطب‌پسندی دارد ولی از آنجا که کاراکتری جدید معرفی می‌کند، بحث اینکه این کاراکتر آینده‌اش در MCU چه خواهد بود، مشخص نیست.

در بحث سلیقه اما من زیاد کاراکترهای جدید مارول مانند America Chavez در سینماییDr. Strange And Multiverse Of Madness و همین Ms. Marvel را نپسندیدم و از آنجا که این کاراکترها در Marvel Comic نیز عمر زیادی ندارند، کامیک‌خوان‌ها را نمی‌توانند مجذوب خود کنند. همین کاراکتر Ms. Marvel ساخته‌ی Sana Amanat (خود امریکایی-پاکستانی است) از دید او قرار بود تحولی در نگرش و نگاه به اقلیت‌های مذهبی-نژادی در امریکا بوجود آورد اما این کاراکتر به سختی می‌تواند چنین هدفی را برآورده کند.

رتبه بندی تمام آثار فاز چهار مارول (از بدترین تا بهترین)

13. فیلم Black Widow (امتیاز ۵۰)

نقد و بررسی فیلم سینمایی Black Widow / بالیوود در هالیوود

تاریخ اکران: ۹ ژوئیه ۲۰۲۱

اگر به دنبال دیدن یک فیلم اکشن هیجان انگیز هستید مسلما فیلم Black Widow می‌تواند شما را راضی کند. مانند بسیاری از فیلم‌های اکشن این فیلم نیز دارای درگیری‌های جذابی است. شخصیت‌های منفی سطحی، اتفاقات فرازمینی، جلوه‌های ویژه غیرقابل قبول، فدا کردن بار دراماتیک داستان با گنجاندن شوخی‌های بیش از حد از دلایلی است که فیلم Black Widow را نسبت به دیگر آثار دنیای مارول ضعیف‌تر کرده است. مانند اکثرا آثار مارول آهنگ‌های شنیدنی، اکشن‌های جذاب، بازی‌های خوب و البته شخصیت‌های دوست داشتنی از نکات مثبت فیلم محسوب می‌شوند. فیلم Black Widow آنطور که انتظار داشتیم یک وداع باشکوه با شخصیت ناتاشا رومانوف نبود با این حال آخرین حضور اسکارلت جوهانسون در دنیای فیلم‌های مارول مسلما ارزش یکبار دیدن را دارد. (بررسی کامل)

12. مینی سریال Hawkeye (امتیاز ۵۰)

بررسی مینی سریال Hawkeye

کاراکتر کلینت بارتون یا هاکای بعد از ماجراهای Avengers Endgame سعی می‌کند با دنیای ابرقهرمانان فاصله بگیرد و بیشتر با خوانواده‌اش وقت بگذراند ولی مثل اینکه همه اینها موقتی است. او برای تعطیلات کریسمس به نیویورک می‌رود تا اوقات خوشی در کنار خانواده داشته باشد ولی در اخبار می‌بیند که فردی با لباس Roninاش در نیویورک مشاهده شده است. Kate Bishop با بازی Hailee Steinfeld لباس Ronin را بر تن کرده است بدون اینکه بداند آن لباس چه تاریخ خونباری را پشت سر گذاشته است. حال Clint باید وارد خیابان‌ها شود و سعی کند گذشته‌ای که در لباس Ronin برای خود ساخته را درست کند. شخصیت Kate دختری است که در اولین Avengers شاهد رویارویی Clint با بیگانه‌ها بود و شیفته‌ی جسارت و شجاعت او می‌شود. Kate پدرش را در همان روز حمله‌ی بیگانه‌ها و لوکی به Avengers از دست می‌دهد ولی پا پس نمی‌کشد و… (بررسی کامل)

11. فیلم Thor Love And Thunder (امتیاز ۵۰)

معرفی فیلم Thor: Love and Thunder / تریلر، تاریخ انتشار و...

تاریخ اکران: ۸ جولای ۲۰۲۲

برای کسانی که از فیلم لذت بردند و احساس می‌‌کنند که دیگران بی‌خودی درباره‌ی فیلم سروصدا راه انداخته‌اند، باید گفت هیچ اشکالی ندارد که Thur: Love And Thunder را دوست داشته باشید. اما بهتر است که بدانیم این همه سروصداهای منفی درباره‌ی فیلم از کجا بلند شده است. فیلم یک شکست به تمام معنا نیست زیرا توانسته بیش از بودجه‌ی پرداختی کسب درآمد کند. بنابراین از دید دیزنی و Kevin Feige فیلم Thor Love And Thunder یک موفقیت است. اما واقعیت این است که این فیلم هیچ قدم رو به جلویی در دنیای مارول بر نمی‌دارد و دارای یک فیلم‌نامه سطحی است و فرصت ساخت یک شرور به یادماندنی را به راحتی از دست می‌دهد. (بررسی کامل)

10. فیلم Eternals (امتیاز ۵۵)

مورد انتظارترین فیلم های 2021 /Eternals

تاریخ اکران: ۵ نوامبر ۲۰۲۱

 فیلم “جاودانگان” (Eternals) براساس کمیکی با همین نام اثر “جک کربی” نوشته شده و توسط “کلوئه ژائو” کارگردانی شده است. ستارگانی همچون آنجلینا جولی، سلما هایک، ریچارد مدن، کامیل نانجیانی و کیت هرینگتون در این فیلم نقش ‌آفرینی کرده‌اند. داستان این فیلم بعد از اتفاقات فیلم Avengers: Endgame در جریان است، جایی که گروهی به نام Eternals که نژادی ناشناخته و نامیرا هستند و به طور مخفیانه 7000 سال می‌زیستند برای محافظت از بشریت دوباره باید متحد شوند…Eternals نژاد قدرتمندی از موجودات کیهانی هستند که میلیون‌ها سال در منظومه شمسی ما وجود داشته‌اند. در حالی که بیشتر جاودانگان از بیرون کاملاً انسانی به نظر می‌رسند، اما زیست شناسی پیشرفته‌شان به آنها عمر طولانی و قدرت‌هایی باورنکردنی بخشیده و آنها را در جایگاهی بسیار بالاتر از انسان‌های فانی قرار داده است. (معرفی بازیگران و شخصیت‌ها)

9. فیلم Dr. Strange And Multiverse Of Madness (امتیاز ۶۰)

بررسی فیلم Dr. Strange And Multiverse Of Madness

تاریخ اکران: ۶ می ۲۰۲۲

نابودی یک Universe تنها بخاطر در آغوش کشیدن دوباره فرزندان، کاملاً منطقی است و چه پدر، چه مادر، چنین عملی را اگر قدرت فرابشری داشته باشند، ۱۰۰٪درصد برای خود و فرزندانشان انجام می‌دهند و به شخصه شکی در این موضوع ندارم. اما اسکارلت ویچ خودش با جادوی خودش دو پسرش را وارد رویایی، ساخته‌ی دست خودش کرد. اینکه در Universeهای دیگر این دو پسر از ازدواج واندا ماکسیموف با ویژن بوجود آمده‌ باشند نیز غیر واقعی است، زیرا ویژن رباتی انسان‌نما بود! پس آن دو پسر در هر Universeای باشند، جادویی هستند و واندا به آنها گوشت و پوست و استخوان داده است و عقل و شعور بخشیده است. یعنی Scarlet Witchئه داستان ما که در زمین اصلی، بسیار قدرتمند است و حتی ظهورش پیش‌گویی شده بود و برای او سریری آماده کرده بودند، توانایی متولد کردن دوباره‌ی فرزندانش که با جادو پدید آمده‌ بودند را ندارد؟! اگر نه پس می‌داند که فرزندانش واقعی نبودند و ساخته‌ی دنیای ماتریکسی او در سریال وانداویژن بودند و اعمالش بر ضد دنیا تنها از روی لج‌بازی و بی‌خردی است. اگر می‌گویید دیوانه شده است و جنون بهش دست داده، در اشتباه هستید، برای پاسخ به پایان فیلم مراجعه کنید تا حرکت کودکانه‌ی America Chavez را برای سر عقل آوردن اسکارلت ویچ ببینید و در کمال تعجب او هم دیوانگی را کنار می‌گذارد! (بررسی کامل)

رتبه بندی تمام آثار فاز چهار مارول (از بدترین تا بهترین)

8. فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings (امتیاز ۶۵)

بررسی فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه

تاریخ اکران: ۳ سپتامبر ۲۰۲۱

هزاران سال پیش، “Xu Wenwu ” ده حلقه عرفانی را کشف می‌کند. این حلقه‌ها به او جاودانگی و قدرت‌های خداگونه می‌بخشد. با کمک قدرت حلقه‌ها او سازمان “ده حلقه” را تأسیس می‌کند. او پادشاهی‌ها را فتح می‌کند و دولت‌ها را در طول تاریخ سرنگون می‌کند و در کل هرآنچه تصورش را بکنید با کمک قدرت‌های عجیب و عمر نامحدودش انجام می‌دهد. در سال 1996، Wenwu به دنبال تالو، روستایی که گفته می‌شود جانوران افسانه‌ای را در خود جای داده است، می‌گردد. او از طریق یک جنگل جادویی به ورودی دهکده سفر می‌کند اما توسط نگهبان آن یعنی Ying Li متوقف می‌شود. اما جلوتر طی اتفاقاتی آن دو عاشق هم می‌شوند. وقتی روستاییان تالو “Wenwu” را نمی‌پذیرند، Li تصمیم می‌گیرد با او برود. Xu ده حلقه را کنار می‌گذارد و Li قدرت‌هایش را رها می‌کند و با هم زندگی شیرینی را آغاز می‌کنند. آن‌ها صاحب دو فرزند به نام‌های شانگ-چی و شیالینگ می‌شوند. اما طی اتفاقی Li کشته می‌شود و Xu بار دیگر ده حلقه را در دست می‌کند… (بررسی کامل)

7. مینی سریال Wandavision (امتیاز ۶۵)

بررسی مینی سریال Wandavision / وانداویژن

وانداویژن با تمام نقاط ضعفش لحظات خاص خودش را دارد، لحظات بامزه، اتفاقات تلخ، اکشن‌های هیجانی و دقایقی که شور عشق را در آن می‌بینیم. ترکیبی جذاب که می‌توانید از یک مینی سریال موفق انتظار داشته باشید. سریالی که یک شروع موفق برای پروژه‌های تلوزیونی و سینمای بعدی مارول محسوب می‌شود و در کل یک سریال خوب و قابل قبول است که لحظات متفاوتی را می‌توان در آن تجربه کرد… (بررسی کامل)

6. مینی سریال Moon Knight (امتیاز ۷۰)

بررسی مینی سریال Moon Knight

مینی سریال Moon Knight در قسمت‌های ابتدایی به معرفی شخصیت عجیب داستانش یعنی “مارک اسپکتور” می‌پردازد. شخصیتی که دارای هویت‌های مختلفی است. در ابتدا او یک کارمند ساده با نام “استیون گرانت” در یک موزه مرتبط با آثار باستانی مصر معرفی می‌شود. شخصی که از بیماری خواب‌گردی رنج می‌برد. جلوتر متوجه می‌شویم او دارای “اختلال چندشخصیتی” است. هویت اصلی او در حقیقت “مارک اسپکتور” نام دارد که یک مزدور بود و اکنون دارای قدرت‌های خاصی است که یک خدای مصری به نام کانشو به او عطا کرده است. او آواتار یا تجسمی از این خدا روی زمین است و قدرت‌های او را در اختیار دارد. جلوتر اختلالات فکری مارک و استیون وسعت پیدا می‌کند و محور اصلی داستان می‌شود. در طول داستان این مینی سریال بیشتر باهریک از این هویت‌ها و دلایل وجودی آنها آشنا می‌شویم. یکی از بهترین قسمت‌های سریال بازی “اسکار آیزاک” در نقش “مارک اسپکتور” است که به شکل زیبایی از پس نشان دادن مشکل چندشخصیتی مون لایت برآمده است. او در هر هویتی که ظاهر می‌شود اکت‌های متفاوتی در صورت، صدا و بازی‌اش دیده می‌شود که این موضوع نشان از توانایی این بازیگر در ایفای نقش‌های متفاوت دارد.

رتبه بندی تمام آثار فاز چهار مارول (از بدترین تا بهترین)

5. سریال What if فصل اول (امتیاز ۷۰)

مورد انتظارترین سریال های سال 2021 / What If...?

داستان سریال What if درباره این موضوع است که انتخاب‌های قهرمانان در طول مسیر قهرمان شدن‌اِشان چقدر تاثیرگذار است. یا اگر به جای مسیر سمت راست، قهرمان قصه، مسیر سمت چپ را برمی‌گزید چه اتفاقی می‌افتاد؟! سریال What if درصدد است تا همین موضوع را برای ما روشن کند. سریال What If براساس مجموعه کامیکی به همین نام ساخته شده و این مجموعه کامیک‌ها هم دقیقا موضوع و هدفی مشترک با سریال دارند. این مجموعه کامیک در سال ۱۹۷۷ معرفی شد و در اولین قسمت سران مارول از خودشان پرسیدند چه می‌شد اگه اسپایدرمن به گروه Fantastic Four می‌پیوست؟ در این مجموعه کامیک، موجودی به نام Uatu که یک بیگانه‌ است، در پایگاهی در ماه زندگی می‌کند. او به زمین و تمام Multiverseهای زمین می‌نگرد. (بررسی کامل)

4. مینی‌سریال The Falcon And The Winter Soldier (امتیاز ۷۵)

بررسی مینی‌سریال The Falcon And The Winter Soldier

مینی‌سریال The Falcon And The Winter Soldier می‌توانست سرآغاز فاز پنجم فیلم‌های Marvel باشد نه سریال وانداویژن. The Falcon And The Winter Soldier دارای داستانی بسیار خوب و اکشن‌های بسیار مفرحی است که در وانداویژن کمتر شاهدش بودیم. البته تم داستانی این مینی‌سریال بسیار شبیه The Boys بود ولی تنها از این سریال الهام گرفت و داستان خودش را در دنیای Marvel برایمان تعریف کرد. نویسندگان از شخصیت‌های خود به بهترین نحو استفاده کرده‌اند و شخصیت John Walker بسیار عالی کار شده و نوید یک شخصیت خاکستری بسیار خوب را به مخاطبان می‌دهد. البته در ابتدا از ایده تیم شدنِ Bucky و Sam انتظار زیادی نداشتم و سطح انتظار خودم را پایین آوردم ولی هرچه سریال پیش می‌رفت بیشتر از تیم بودن آنها لذت بردم. غم از دست رفتن Cap به شدت در این مینی‌سریال احساس می‌شود و لحظه لحظه، شبح او را حس می‌کنید، حسی که کارگردان به خوبی به شما منتقل می‌کند. حرف از کارگردانی شد و باید گفت که Kari Skogland کارگردان سریال چند سوتی نیز در بعضی سکانس‌ها داده است که کشف آنها را برعهده خودتان می‌گذارم. اکشن‌های فیلم نیز همانطور که گفتم مانند فیلم‌های Marvel عالی کار شده و در این بخش شاهد سوتی از سوی کارگردان نبودم! (بررسی کامل)

3. فیلم Black Panther: Wakanda Forever (امتیاز ۷۵)

رتبه بندی تمام آثار فاز چهار مارول (از بدترین تا بهترین) 1

کتاب‌های مصور Superheroای و داستان‌های ابرقهرمانی مجال مکث کردن به شما نمی‌دهند، بلافاصله از یک صفحه به صفحه‌ی دیگر می‌روید. چند دیالوگ کوتاه می‌خوانید و تصاویر را حلاجی می‌کنید و خیلی سریع به صفحه‌ی بعد می‌روید. در سینما نیز سکانس‌های فیلم‌های ابرقهرمانی همینطور هستند. منطق روایی این سری فیلم‌ها نباید مجال استراحت به بیننده بدهند. اما بار درام فیلم Black Panther: Wakanda Forever و وجود غم در آن، از فیلم‌نامه می‌خواهد که اندکی بایستد و تامل کند. این صبر کمک می‌کند کاراکترها آنچه را که از دست داده‌اند را باور کنند. Wakanda Forever بین ایستادن و قصه خوردن و شتاب کردن و فیلمی ابرقهرمانی بودن در حال تلو تلو خوردن است. در بعضی مواقع شاید از خود بپرسید در آخر این فیلم می‌خواهد چه احساسی را به اشتراک بگذارد؟ (بررسی کامل)

2. سریال Loki فصل اول (امتیاز ۸۰)

بررسی سریال Loki -

داستان سریال Loki درست در طی اتفاقات فیلم Avengers End Game شروع می‌شود. لوکی اینبار در هنگام دستگیری در اولین Avengers به طور تصادفی دست‌اش به تسارکت می‌رسد و خود را نجات می‌دهد. اما بعد از تلِپورت شدن به مغولستان ناگهان گروهی عجیب که نمی‌دانیم متعلق به چه جناهی هستند در برابرش ظاهر شده و او را دستگیر می‌کنند. در ادامه لوکی خود را در مکانی به نام TVA می‌یابد، این گروه وظیفه‌اش جلوگیری از ایجاد خط زمانی جدا از سیر طبیعی زمان است. حال این یعنی چه؟ زمان مستقیم و رو به جلو حرکت می‌کند، حال در زندگی شخصیِ خود بعد از پایان دبیرستان به یک دو راهی می‌رسید! در کنکور شرکت کنم و به دانشگاه بروم و یا (این یا خیلی مهم است) به خدمت سربازی اعزام شوم. این دو راهی است که تقریبا همه ما تجربه‌اش کرده‌ایم. دانشمندان علوم کوآنتوم بر این نظریه می‌اندیشند که در دوراهی‌های زندگی مانند مثالی که زدم اگر من رفتن به دانشگاه را انتخاب کنم، بلافاصله خط زمانی مجزا از دنیای من بوجود می‌آید، که در این دنیا منِ دیگر گزینه رفتن به سربازی را برگزیده است. برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد می‌کنم سریال Fringe را ببینید که کلا درباره علوم کوآنتوم و دنیاهای موازی است و علاوه بر سرگرم‌کننده بودن، آموزنده نیز می‌باشد. (بررسی کامل)

1. فیلم Spider-Man: No Way Home (امتیاز ۹۰)

بررسی فیلم Spider-Man: No Way Home

تاریخ اکران: ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱

اگر فیلم‌های قبلی مرد عنکبوتی در دنیای مارول را ندیده‌اید، این را بدانید که چیزی از دست نداده‌اید. این حرف را به جِد می‌زنم، به قول معروف دو فیلم قبلی تام هالند در برابر No Way Home، وَرَق‌اند آقا! مقوا! فیلم Spider-Man No Way Home توانسته چیزی حدود بیست سال سابقه‌ی شخصیت مردعنکبوتی در سینما را با تعادلی مثال‌زدنی در یک فیلم بلند سینمایی در کنار هم قرار دهد. Green Goblin با بازی “ویلم دفو” بسیار بهتر از شماره اول Spider-Man با بازی “توبی مگوائر” و در هیبت یک هیولا ظاهر شد، کنار گذاشتن آن لباس پرواز احمقانه نیز حرکتی مثبت در این امر به حساب می‌رود. حال “ویلم دفو” نسبت به گذشته می‌تواند از میمیک چهره‌اش برای خلق یک شخصیت خوفناک همانند کامیک‌های Spider-Man بهره ببرد و ببیننده را مجذوب خود کند. (بررسی کامل)

امیدواریم از مطلب “رتبه بندی تمام آثار فاز چهار مارول (از بدترین تا بهترین)” لذت برده باشید

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Homelander

1 – سریال Loki
2 – مینی سریال Wandavision
۳ – سریال What if
۴ – مینی سریال Moon Knight
۵ – فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings
۶ – فیلم Dr. Strange And Multiverse Of Madness
۷ – فیلم Spider-Man: No Way Home
۸ – مینی‌سریال The Falcon And The Winter Soldier
۹ – فیلم Eternals
۱۰ – فیلم Black Panther: Wakanda Forever
۱۱ – مینی سریال Hawkeye
۱۲ – فیلم Thor Love And Thunder
۱۳ – فیلم Black Widow
۱۴ – سریال She-Hulk: Attorney at Law
۱۵ – سریال Ms. Marvel

Homelander

🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼

مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست (2021)

IMDb : 8.2/10

🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼

شانگ چی و افسانه ده حلقه (2021)

IMDb : 7.4/10

🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼

دکتر استرنج : در چند جهانی دیوانگی (2022)

IMDb : 6.9/10

🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼

پلنگ سیاه : واکاندا تا ابد (2022)

IMDb : 6.9/10

🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼

بیوه سیاه (2021)

IMDb : 6.7/10

🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼

جاودانگان (2021)

IMDb : 6.3/10

🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼

ثور : عشق و تندر (2022)

IMDb : 6.3/10

🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼🫲🏼🫱🏼

Omni-Man

رتبه بندی سریال های فاز 4 مارول :

8 – شی هالک : وکیل دادگستری
7 – میس مارول
6 – هاکای
5 – فالکون و سرباز زمستان
4 – وات ایف؟…
3 – شوالیه ماه
2 – وانداویژن
1 – لوکی

Omni-Man

رتبه بندی فیلم های سینمایی فاز 4 مارول :

7 – جاودانگان (2021)
6 – ثور : عشق و تندر (2022)
5 – بیوه سیاه (2021)
4 – مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست (2021)
3 – پلنگ سیاه : واکاندا تا ابد (2022)
2 – دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی (2022)
1 – شانگ چی و افسانه ده حلقه (2021)

Mobin

1۵ – شی هالک : وکیل دادگستری
۱۴ – میس مارول
۱۳ – جاودانگان
۱۲ – ثور : عشق و تندر
۱۱ – بیوه سیاه
۱۰ – هاکای
۹ – شاهین و سرباز زمستان
۸ – دکتر استرنج : در چند جهانی دیوانگی
۷ – پلنگ سیاه : واکاندا تا ابد
۶ – شانگ چی و افسانه ده حلقه
۵ – شوالیه ماه
۴ – وات ایف؟…
۳ – وانداویژن
۲ – لوکی
۱ – مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست

بخوام کلی بگم این فاز خیلی ضعیف بود

محمد

بنظر من لوکی،خیلی از بقیه اثار فاز ۴ بهتر و بالاتر بود مخصوصا از نو وی هوم و باید توی رتبه اول قرار میگرفت

امین علیرضائی
پاسخ به  محمد

لوکی خیلی خوب بود ولی مردعنکبوتی خیلی خاطره انگیز بود و داستان جذابی داشت
به خاطر همین رتبه اول گذاشتیمش
نظر شما هم محترم و ممنون از نظرت محمد جان