هفت فیلم برتر سال ۲۰۱۹ / برترین فیلم های سال 2019

سال ۲۰۱۹ یکی از سال های پر فیلمی بود که آن را تجربه کردیم. در این پست به معرفی بهترین فیلم های ۲۰۱۹ می پردازیم. مسلما انتخاب هفت فیلم از بین فیلم هایی که در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است کار سختی است اما بلاخره هر لیستی یک گروه برنده ی نهایی دارد و طبق نظرات و دیدگاههای مختلف لیست می شود. در این پست ” هفت فیلم برتر سال ۲۰۱۹ ” از دیدگاه تحریریه ی سایت ساعت هفت را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

انتشار اولیه: 21 دی 1398

به روز رسانی: 7 بهمن 1398

دیگر لیست های سرگرمی های برتر سال 2019:

هفت سریال برتر جدید در سال 2019 / بهترین سریال های جدید سال

بیست بازی برتر سال 2019/ بهترین بازی های سال 2019

مهمترین فیلم هایی که سال ۲۰۱۹ منتشر شدند و میزارن فروش جهانی آنها( به جز فیلم هایی که در لیست اصلی وجود دارند.)

قبل از اینکه به سراغ لیست برویم کمی در مورد فیلم های مهمی که در سال ۲۰۱۹ در مورد آنها نوشتیم حرف بزنیم. فیلم Alita: Battle Angel (بررسی) که در تاریخ ۱۴ فوریه منتشر شد و حدود ۴۰۴ میلیون دلار فروش داشت. انیمیشن How to Train Your Dragon: The Hidden World که در تاریخ ۲۲ فوریه منتشر شد و حدود 522 میلیون دلار فروش داشت. فیلم Captain Marvel که در تاریخ ۸ مارس منتشر شد و حدود ۱ میلیارد و ۱۲۸ میلیون دلار فروش داشت. فیلم US (بررسی) در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۱۹ منتشر شد و حدود 255 میلیون دلار فروش داشت. فیلم !Shazam (بررسی) در تاریخ ۵ آپریل منتشر شد و حدود ۳۶۴ میلیون دلار فروش داشت. فیلم John Wick: Chapter 3 – Parabellum  (بررسی) در تاریخ ۱۷ می ۲۰۱۹ منتشر و حدود 326 میلیون دلار فروش داشت. فیلم  Booksmart (بررسی) در تاریخ ۲۴ می منتشر و حدود 25 میلیون دلار فروش داشت. فیلم Rocketman در تاریخ ۳۱ می منتشر شد و ۱۹۵ میلیون دلار فروش داشت. فیلم Spider-Man: Far from home (بررسی) در تاریخ ۲ جولای منتشر و حدود ۱ میلیارد و ۱۳۲ میلیون دلار فرو داشت. انیمیشن The Lion King (بررسی) ‌در تاریخ ۱۹ جولای منتشر و حدود ۱ میلیارد و 657 میلیون دلار فروش داشت.

فیلم Once Upon a Time… in Hollywood (بررسی) در تاریخ ۲۶ جولای منتشر و حدود ۳۳۴ میلیون دلار فروش داشت. فیلم Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw (بررسی) در تاریخ ۲ آگوست منتشر و حدود ۷۵۹ میلیون دلار فروش داشت. فیلم Ad Astra (بررسی) در تاریخ ۲۰ سپتامبر منتشر و حدود 127 میلیون دلار فروش داشت. فیلم Rambo: Last Blood (بررسی) در تاریخ ۲۰ سپتامبر منتشر و حدود 91 میلیون دلار فروش داشت. فیلم  Gemini Man (بررسی) در تاریخ ۱۱ اکتبر منتشر و حدود 173 میلیون دلار فروش داشت. فیلم Maleficent Mistress of Evil  (بررسی) در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ منتشر و حدود 491 میلیون دلار فروش داشت. فیلم  Terminator: Dark Fate (بررسی)  در تاریخ ۱ نوامبر منتشر و حدود 261 میلیون دلار فروش داشت. انیمیشن Frozen II  در تاریخ ۲۲ نوامبر منتشر شد. ( فروش نهایی مشخص نیست برای دیدن میزان فروش کنونی به پروفایل فیلم بروید.) فیلم Jumanji: The Next Level  (بررسی) در تاریخ ۱۳ دسامبر منتشر شد. فیلم Star Wars: Episode IX – The Rise of Skywalker در تاریخ ۲۰ دسامبر منتشر شد. فیلم Irishman (بررسی) که در تاریخ 27 نوامبر برای شبکه ی نت فیلیکس منتشر شد. فیلم اکشن پر خرج six underground (بررسی)که در تاریخ 13 دسامبر برای شبکه ی نت فلیکس منتشر شد.

خوب برسیم به فیلم هایی که وارد لیست امسال نمیشن و برای سال ۲۰۲۰ محسوب می شوند

فیلم ۱۹۱۷ انتشار اولیه اش در اواخر ۲۰۱۹ بود اما در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۰ اکران عمومی می شود و little woman به خاطر اینکه تاریخ انتشارش ۲۵ دسامبر ۲۰۱۹ اکران شده است ما هر دو را برای سال ۲۰۲۰ به حساب می آوریم.

بهترین انیمیشن سال ۲۰۱۹

طبق تصمیمی که گرفتیم ما لیست انیمیشن ها را کاملا جدا کردیم و فقط به معرفی بهترین انیمیشن سال ۲۰۱۹ بسنده می کنیم.

برنده ی نهایی بهترین انیمیشن سال ۲۰۱۹ :

بهترین انیمیشن سال 2019

بررسی انیمیشن Toy Story 4

انیمیشن Toy Story 4 با داستانی متفاوت امسال توانست فروشی خیره کننده را در گیشه رقم بزند. برعکس 3 قسمت قبل اینبار خبری از یک عروسک و یا پسر بچه ای شرور در میان نبود و به دور از انتظار با شخصیتی کاملاً خاکستری طرف بودیم. از آنطرف نویسندگان به طور مساوی بار طنز و درام اثر را همچون قسمت های قبلی حفظ کردند و توانستند بهترین انیمیشن سال 2019 را خلق کنند.


 فیلم‌های خوب دیگری نیز می توانستند در لیست ما قرار بگیرند فیلم هایی مانند Ad Astra (بررسی)  – Once Upon a Time… in Hollywood (بررسی)- Irishman (بررسی)- US (بررسی) – Uncut GemsThe Two Popes ولی لیست نهایی ما فقط هفت برنده داشت…

هفت فیلم برتر سال 2019 /بهترین فیلم های سال 2019

برترین فیلم های سال 2019

۷. Marriage Story

بهترین فیلم های سال 2019

بررسی فیلم Marriage story/داستان طلاق

فیلم داستانِ ازدواج که بیشتر داستانِ جدایی را به تصویر کشید امسال(2019) توانست کمی تلنگر به افکار و روابط ما وارد کند. بدون اینکه بخواهد مسیر جانبداری را در پیش بگیرد مانند یک راوی همزمان از دیدگاه هر دو شخصیت به داستانِ فیلم نگاه کرد و جدایی را از منظر زن و مرد به صورت جداگانه بررسی کرد. بازیِ بازیگران اصلی فیلم اسکارلت جوهانسون و آدام درایور مسلما شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. و بعد از اتمام فیلم، داستان شما را به فکر فرو می برد و مدتی شما را درگیرِ حال و هوای خود می کند‌. این ها بخشی از دلایلی است که Marrige Story رتبه ی هفتم لیست ما را از آن خود کرده است.

۶. Avenger End Game

بهترین فیلم های سال 2019

بررسی فیلم Avengers: Endgame

فیلم اونجرز پایان بازی یکی از فیلم های برتر سال ۲۰۱۹ محسوب می شود. که پایانی باشکوه برای حدود ده سال فیلم های دوره اول مارول به حساب می آید. (منظور پایانی بر داستان کلی سری Avenger) چه مانند مارتین اسکورسیزی این فیلم ها را فقط سرگرمی و کله مجموعه ی مارول و DC را هیچ انگاشته و بی ارزش بدانید، یا از طرفداران پروپاقرص مارول باشید… باید این را در نظر بگیرید که این فیلم ۲.۶ میلیارد دلار فروش داشته و تبدیل به پر فروش ترین فیلم تاریخ سینما شده است. و در آینده احتمالا فیلم های مارول در گیشه موفق تر نیز خواهند بود. پس آنها بخشی جدا ناپذیر در سینمای حال حاضر و آینده محسوب می شوند. فیلم اونچرز پایان بازی یک بالانس باشکوه از اکشن های هیجان انگیز و صحنه های دراماتیک و تاثیر گذار است که مطمئنا یکی از خاطره انگیزترین و بهترین فیلم های سال ۲۰۱۹ نیز محسوب می شود و در رتبه ی ششم ما قرار می گیرد.

۵. Knives Out

بهترین فیلم های سال 2019

بررسی فیلم knives out /چاقو ها بیرون

خانواده ی ترومبی چاقوهایشان را به سمت قلب های یکدیگر نشانه گرفته اند و یکی از تاثیرگذارترین داستان ها و شخصیت پردازی های سال ۲۰۱۹ را رقم زده اند. فیلم Knives out یکی از بامزه ترین و جذاب ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ محسوب می شود یک فیلم جنایی که تمام لحظاتش برایتان حس تازگی و نشاط دارد. پر از شخصیت های ماندگار و بازی های دیدنی که شما را غرق در داستان و ماجراجویی های هیجان انگیز فیلم می کنند. بازیگرانی همچون دانیل کریگ و آنا دی آرماس امسال توانستند در فیلم Knives out بازی متفاوت و زیبایی را به نمایش بگذارند و همه را متحیر سازند. به خاطر همین دلایل و دلایل بیشتری که در بررسی فیلم گفت بودیم …این فیلم را در رتبه ی پنجم بهترین فیلم های سال ۲۰۱۹ قرار دادیم.

۴. The Lighthouse

بهترین فیلم های سال 2019

بررسی فیلم The Lighthouse/فانوس دریاییِ اسرار آمیز

یکی از خاطره انگیز ترین فیلم های سال 2019 فیلم فانوسِ دریایی اثر رابرت اگرز بود. دو فانوس بان در دل طوفان گیر کرده اند و شما نیز همراه با آنها در دنیای واقعی و سوررئال آنها غرق می شوید. زمان و مکان و اتفاقات را گم می کنید و خود را غرق در امواج متلاطم فیلمی می بینید که فکرش را نمی کردید انقدر تاثیر گذار و چالش بر انگیز برایتان باشد. همینطور یکی از بهترین استفاده ها از صدا و تصاویر را امسال در فانوس دریایی شاهد بودیم. فیلم فانوس دریایی یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۹ و در رتبه ی چهارم ما قرار می گیرد.

۳. Farewell

بهترین فیلم های سال 2019

بررسی فیلم 2019 Farewell / آخرین وداع

مسلما فیلم وداع یکی از انسانی ترین فیلم های سال ۲۰۱۹ محسوب می شود. پر از درسِ زندگی و پر از قاب بندی های معنا دار و دیدنی که هر سکانس فیلم را متفاوت و زیبا کرده اند. در سال ۲۰۱۹ یک داستانِ ساده ولی پر منظور با بازیهای بسیار واقعی و تاثیر گذار را در فیلم وداع شاهد بودیم. وداع داستانی درگیر کننده و احساسی دارد . داستان یک مادر و یک خانواده و درگیری درونی و بیرونی آنها که به زیبایی هر چه تمام تر توسط بازیگران و کارگردان فیلم شکل گرفته است. بازی فوق العاده Awkwafina در نقش بیلی و روابطی که با مادربزرگش در طول داستان شکل می دهد بسیار زیبا و عالی کار شده است. گذاشتن فرهنگ های مختلف رو به روی هم و مقایسه ی معنادار آنها از دیگر نکاتی است که می تواند شما را در فیلم وداع به فکر فرو ببرد. یک فیلم پر معنی، تاثیر گذار و جذاب که یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۹ بوده و رتبه ی سوم در لیست هفت برتر سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داده است.

۲. Joker

بهترین فیلم های سال 2019

بررسی فیلم Joker (جوکر) / یک انفجار بزرگ

مسلما امسال ویژه ترین دیالوگ ها و بازی ها را در جوکر تجربه کردیم. بازی تاثیر گذار “واکین فینیکس” با روحتان بازی می کند و لحظاتی به جِد ماندگار را در قلب و روحتان هک می کند‌. فیلم جوکر در حقیقت فراتر از رنگ و لعاب های ظاهریش که در مورد یک ضد قهرمان است ظاهر می شود. یک انتقادِ صریح و شدید به سیستم های سرمایه داری که عموم مردم را نادیده و فقط خود و اطرافیانشان را مردم می پندارند. و جوکر در اینجا یکی از طعمه های همین سیستمِ مریض محسوب می شود. طعمه ای که در طول زندگیش به قدری به او فشار و تحقیر وارد می شود که راهی جز طغیان نمی بیند و وقتی سیل جاری می شود و انفجار عمل می کند راهی برای متوقف کردن آن نیست. فیلم جوکر یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۹ و همینطور چند سال اخیر است و در رتبه ی دوم ما قرار می گیرد.

۱. Parasite

بهترین فیلم های سال 2019

بررسی فیلم PARASITE 

اما امسال فیلمی که با داستان ، بازی و محتوایش همه ی ما را متحیر ساخت فیلم انگل محصول کارگردان کره ای بونگ جون هو است. اسم انگل مشخص نمی کند در حقیقت کدام سمت ماجرا نقش انگل را دارند. افرادِ ثروتمندی که برای به اوج رسیدن خود مستمندان را مچاله و خون آنها را می مکند و یا مستمندان که برای زنده ماندن باید از ثروتمندان تغذیه کنند. داستان فیلم در مورد خانواده ی “کیم” است که در مشکل و تنگدستیِ شدیدی گرفتار هستند تا اینکه پسرِ خانواده به عنوان معلمِ خصوصی وارد خانواده ای ثروتمند می شود و اینجاست که نقشه ای عجیب برای نجات خانواده اش به ذهنش خطور می کند. انگل از جمله فیلم های کم نظیر چندین سال اخیر دنیای سینماست. انگل ما را میخنداند،می گریاند،میترساند و شگفت زده میکند.شاید کمتر فیلمی را دیده باشیم که همه این واکنش ها را در ما یکجا ایجاد کند. انگل یکی از بهترین و ماندگار ترین فیلم های چند سال اخیر سینمای دنیاست و مسلما بهترین فیلم سال ۲۰۱۹ نیز محسوب می شود.

امیدوارم از مطلب “هفت فیلم برتر سال ۲۰۱۹ ” لذت برده باشید. تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد عباسی
محمد عباسی

بعضی فیلم هایی که من دوست داشتم تو لیست نیست ولی لیست خوبیه خسته نباشید ممنون

مصطفی
مصطفی

لیست خیلی خوبیه ممنون

امین علیرضائی
پاسخ به  مصطفی

خواهش می کنم

Reza
Reza

خسته نباشید لیست کامل و خوبی بود ممنون

امین علیرضائی
پاسخ به  Reza

خواهش می کنم موفق باشید