معرفی مهمترین بازی های سال 2022

بعد از اتمام سال 2022 نگاهی به مهمترین و بهترین بازی‌هایی که در طول منتشر شده‌اند انداختیم. در ادامه با سایت ساعت هفت با مهمترین بازی های سال 2022 در خدمت شما هستیم با ما همراه باشید.

مهمترین سرگرمی‌های سال 2022:

مهمترین فیلم های سال 2022

مهمترین سریال های سال 2022

و مهمترین بازی های سال 2022…

بعد از بررسی بازی‌ها سطح کیفی آنها به صورت ضعیفمتوسطخوبعالی – بسیار عالی و در مواقع بسیار نادر شاهکار نشان داده می‌شود.

مهمترین بازی های سال 2022

“مهم‌ترین بازی‌های منتشر شده سال 2022 “

“ژانویه 2022”

Monster Hunter Rise

معرفی مهمترین بازی های سال 2022 1

تاریخ انتشار : 12 ژانویه 2022 (۳۰ دی ۱۴۰۰)

پلتفورم : (نسخه PC)

سبک: اکشن نقش آفرینی

سطح بازی: متوسط

 بازی Monster Hunter Rise ابتدا در سال ۲۰۲۱ و در تاریخ ۲۶ مارس برای کنسول Nintendo Switch منتشر شد. تهیه‌کننده مطرح این بازی Ryozo Tsujimoto بخاطر استقبال مخاطبان اذعان کرد که نسخه ویندوز آن در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد و بسته الحاقی آن یعنی Monster Hunter Rise Sunbreak هم اواسط سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود. سری Monster Hunter یکی از بازی‌های مطرح شرکت Capcom است که در سبک اکشن نقش آفرینی می‌باشد. برای تجربه بهتر این بازی بهتر است که آن را در حالت Multiplayer انجام دهید. هرچند که امکان تجربه Single-Player نیز برایتان وجود دارد. همچون بازی‌های قبلی این سری شما در نقش یک شکارچی هیولا قرار گرفته‌اید، که باید با استفاده از سلاح‌ها و ابزار مختلف و به یاری دیگر بازیکنان موجودیات عجیب و خاصی را شکار یا اسیر کنید. 

“سیستم مورد نیاز “

مورد انتظارترین بازی های سال 2022

God of War 

مورد انتظارترین بازی های سال 2022

تاریخ انتشار : 14 ژانویه 2022 (۲۴ دی ۱۴۰۰)

پلتفورم : (نسخه PC)

سبک: اکشن، ماجراجویی

سطح بازی: عالی

راهنمای قدم به قدم بازی God of War (راهنمای اختصاصی ساعت هفت)

کریتوس انتقامش از خدایان المپوس را سالها پیش گرفته و اکنون در قلمرو خدایان نورس و هیولاها زندگی را می‌گذراند. در این دنیای خشن او باید برای زنده ماندن بجنگد… و به پسرش بیاموزد که او نیز همین کار را انجام دهد. بازی‌ای که در سال 2018 به صورت انحصاری برای PS4 منتشر شد و توانست علاقه‌مندان زیادی را به خاطر داستان و گیم‌پلی جذابش به خود جذب کند. این بازی بعد از چهار سال در 14 ژانویه 2022 (۲۴ دی ۱۴۰۰) بر روی ویندوز منتشر خواهد شد.

“سیستم مورد نیاز “

مورد انتظارترین بازی های سال 2022

Tom Clancy’s Rainbow Six Quarantine

معرفی بازی Rainbow Six Extraction

تاریخ انتشار : 20 ژانویه 2022 (۳۰ دی ۱۴۰۰)

پلتفورم‌ها : PC – PS4 – PS5 – Xbox One – Xbox Series X/S

سبک: شوتر تکنیکی

سطح بازی: متوسط

Rainbow Six Quarantine یک بازی شوتر اول شخص، تکنیکی‌ست که توسط Ubisoft Montreal در دست ساخت است. در این بازی با سه بازیکن به صورت Co-op به انجام ماموریت‌های گوناگون در نقشه‌های مختلف می‌پردازید. (اطلاعات بیشتر در معرفی کامل بازی: شامل تریلر، اطلاعات، سیستم مورد نیاز و…)

Pokemon Legend Arceus

Pokemon Legend Arceus

تاریخ انتشار : 28 ژانویه 2022 (۳۰ دی ۱۴۰۰)

پلتفورم : Nintendo Switch

سبک: اکشن نقش آفرینی

سطح بازی: خوب

بازی Pokemon Legend Arceus عنوان انحصاری دیگری برای Nintendo Switch است که در تاریخ ۲۸ ژانویه ۲۰۲۲ توسط Nintendo و The Pokemon Company منتشر خواهد شد. این بازی در سبک اکشن نقش آفرینی توسط Game Freak در دست ساخت است. این بازی دنباله‌ای برای بازی Pokemon Diamond And Pearl است که در سال ۲۰۰۶ منتشر شده بود. محیط بازی به نسبت بازی‌های قبلی این سری بزرگتر شده و می‌توانید در کمپ‌هایی که احداث می‌کنید تجهیزات و پوکمون‌های خود را مدیریت کنید. بعضی پوکمون‌ها را هم می‌تواتید بدون نبرد بدست آورید و اما پوکمون‌های وحشی را باید از طریق نبرد بدست آورید. برای اولین‌بار در سری پوکمون، پوکمون‌های وحشی می‌توانند مستقیم به بازیکن آسیب وارد کنند و اگر شما را زمین بزنند، نبرد را واگذار کرده و آیتم‌هایی را نیز از دست خواهید داد.

“ماه فوریه 2022”

Life is Strange Remastered Collection

Life is Strange Remastered Collection

تاریخ انتشار : 1 فوریه 2022 (۱۲ بهمن ۱۴۰۰)

پلتفورم‌ها : Xbox One, Xbox Series X|S, PS4, PS5, PC, Stadia

سبک: ماجراجویی معمایی

سطح بازی: متوسط

سری بازی Life Is Strange مانند اسمش عجیب است، سبک بازی در Graphic Adventure دسته‌بندی شده است و کاراکترِ اصلیِ بازی را از زاویه سوم شخص می‌توانید کنترل کنید. کاراکتر شما قادر است زمان را کنترل کند و آن را به عقب ببرد. حال براساس این قدرت و محیطِ بازی پازل‌ها و معماهای بسیاری در آن گنجانده شده است که می‌تواند شما را سرگرم کند و صرفا با یک بازی دکمه‌زنی مشابه Heavy Rain طرف نیستید. این سری بازی توسط Deck Nine و Dontnod Entertaiment ساخته و Square Enix آن را منتشر کرده است. حال قرار است دو شماره اول بازی یعنی Life Is Strange و Life Is Strange: Before The Storm دوباره Remaster شده و در قالب یک پک منتشر شوند. اگر نتوانستید این سری بازی را تجربه کنید و یا دو قسمت اول را از دست داده‌اید، نگران نباشید تا اول فوریه می‌توانید نسخه بهبود یافته آن را تجربه کنید. (سیستم مورد نیاز رسمی فعلا مشخص نیست) 

 Dying Light 2 Stay Human

معرفی بازی Dying Light 2 Stay Human

تاریخ انتشار : 4 فوریه 2022 (۱۵ بهمن ۱۴۰۰)

پلتفورم‌ها : PC – PS4 – PS5 – XOne – XSeries X/S – Switch

سبک: اکشن، نقش آفرینی، بقا، وحشت

سطح بازی: متوسط

Dying Light 2 یک بازی اول شخص نقش آفرینی جهان باز است که دنیایی پر از وحشت و گرفتار زامبی‌ها را به تصویر کشیده است. این بازی 20 سال پس از اتفاقات شماره اول بازی (محصول سال 2015) را دنبال می‌کند و بازیکن را در نقشِ یک قهرمانِ جدید به نام آیدن کالدول(Aiden Caldwell) (با صداپیشگی جونا اسکات) قرار می‌دهد که در حال کشف رمز و راز درهم تنیده گذشته خود در طول داستان بازی است. (اطلاعات بیشتر در معرفی بازی Dying Light 2 Stay Human / اطلاعات کامل، تاریخ انتشار، سیستم مورد نیاز و…)

Crossfire X 

مورد انتظارترین بازیهای سال 2021 / بازی crossfire

تاریخ انتشار : 10 فوریه 2022 (۲۱ بهمن ۱۴۰۰)

پلتفورم‌ها : Xbox One-Xbox Series X/S

سبک:شوتر اول شخص

سطح بازی: ضعیف

 بازی CrossFireX یک بازی شوتر اول شخص می‌باشد که در جهانی در جریان است که دو جبهه ی نظامیِ خصوصیِ پیشرفته در برابر هم صف آرایی کرده‌اند. دو گروه Global Risk و Black List با استخدام سربازان پیشرفته قصد دارند قدرت دنیا را در دست بگیرند و  از انواع و اقسام سلاح‌ها و تجهیزات جنگی برای مقابله با هم بهره می‌برند. شما هم باید سمت خود را از بین این دو گروه انتخاب کنید و مبارزه را در یک گیم پلی خلاقانه و  ظاهری سینمایی آغاز کنید. بازی Crossfire یکی از بازی‌های آنلاین محبوب بود که در سال 2007 انتشارش را آغاز نمود و این بازی در حقیقت یک بازسازی کاملا از همان عنوان می‌باشد. بازی Crossfire X یک عنوان رایگان (Free to Play) می‌باشد و قرار است در تاریخی نامشخص در سال 2021 به صورت انحصاری برای کنسولهای ماکروسافت منتشر شود.

Horizon Forbidden West

بازی Horizon Forbidden West

تاریخ انتشار : 18 فوریه 2022 (۲۹ بهمن ۱۴۰۰)

پلتفورم‌ها : PS4, PS5

سبک: اکشن نقش آفرینی

سطح بازی: عالی

راهنمای کامل بازی Horizon Forbidden West (راهنمای اختصاصی ساعت هفت)

بررسی بازی Horizon Forbidden West / غرب ممنوعه

بازی Horizon Forbidden West یکی از مهمترین بازی‌های انحصاری PS5 در سال 2022 محسوب می‌شود. بازی‌ای که ابتدا قرار بود در سال 2021 منتشر شود اما به خاطر همه‌گیری کووید ۱۹ با تاخیر رو به رو شد و به فوریه 2022 منتقل شد. (اطلاعات بیشتر در آخرین اخبار و اطلاعات از بازی Horizon Forbidden West)

Destiny 2: Witch Queen

Destiny 2: Witch Queen

تاریخ انتشار : 22 فوریه 2022 (۳ اسفند ۱۴۰۰)

پلتفورم‌ها : PS4, PS5

سبک: اکشن نقش آفرینی

سطح بازی: متوسط

بسته الحاقی بازیِ Destiny 2 با نام Witch Queen قرار است در تاریخ ۲۲ فوریه امسال منتشر شود. در ابتدا این بسته الحاقی برای تاریخ اواخر ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده بود که سازندگان بخاطر کرونا و شرایط آن انتشار این بسته الحاقی را تا تاریخ مذکور عقب انداختند. سازنده این بازی Bungie (سازنده اسبق سری هیلو) است و خودش نیز انتشار عنوانش را در اختیار دارد. در این بسته الحاقی مکان جدیدی به نام Savathûn’s Throne World به همراه دو Dungeon جدید به بازی اضافه خواهد شد. از طرفی درجه سختی جدیدی به بازی اضافه شده تا در بخش Single-Player شما را به چالش بکشد و این درجه سختی جوایز متنوعی نیز در خود دارد. (بازی Destiny 2 هم اکنون به صورت Free to play در دسترس است) 

Elden Ring

پیش نمایش بازی Elden Ring / آخرین اخبار و اطلاعات

تاریخ انتشار : 25 فوریه 2022 (۶ اسفند ۱۴۰۰)

پلتفورم‌ها : Xbox One, Xbox Series X|S, PS4, PS5 , PC

سبک: اکشن نقش آفرینی

سطح بازی: شاهکار

راهنمای کامل بازی ELDEN RING {نکات اولیه، اسرار بازی و…}

نقد و بررسی بازی Elden Ring / همچنان بی‌رحم

Elden Ring یک بازی اکشن نقش آفرینی با دنیایی فانتزی و تاریک است که توسط FromSoftware و با همکاری George R.R Martin در حال ساخت است و یکی از مهمترین بازی‌های سال آینده محسوب می‌شود. (اطلاعات بیشتر در معرفی کامل و آخرین اطلاعات بازی Elden Ring + سیستم مورد نیاز)

مهمترین بازی های سال 2022

بازی‌های کمتر مهم فوریه 2022

Know By Heart

Know By Heart یک بازی ماجراجویی است که قرار است در تاریخ دهم فوریه ۲۰۲۲ از طریق Steam منتشر شود. این بازی گرافیکی 3D دارد و داستانش درباره تجدید دیدار دوستانی قدیمی است که قرار ‌گذاشته‌اند تا همدیگر را ببینند و خاطراتشان و تجربیات زندگی‌اشان را با هم در میان بگذارند اما چیزی ورای قدرت اراده‌ی آنها جلوی این تجدید دیدار را می‌خواهد بگیرد. این بازی توسط Ice-Pick Lodge ساخته و منتشر خواهد شد.

dynasty warriors 9 empires

سری بازی Dynasty Warriors یکی از بزرگترین فرنچایز‌های شرکت Koei Tecmo محسوب می‌شود که قدمتی طولانی دارد. این سری بازی با فرمولی یکسان و گیم‌پلی ثابت تا به امروز توانسته طرفداران زیادی برای خود دست و پا کند. بازی Dynasty Warriors 9 Empires قرار است ۱۵ فوریه ۲۰۲۲ توسط Koei Tecmo America منتشر شود و سازنده‌ی آن Omega Force است. در این بازی شما در نقش یکی از هزاران جنگجوی چینی هستید که باید با ترکیب استراتژی، شمشیرزنی و هوش خود چین باستان را فتح کنید. این بازی برای کنسو‌ل‌های نسل هشتم و نهم، Microsoft Windows و Nintendo Switch عرضه خواهد شد. البته نسخه PS5 این بازی تنها به صورت دیجیتالی عرضه خواهد شد ولی نسخه PS4 آن قابلیت ارتقاء به نسل نهم را از طریق یک آپدیت را دارد. 

The King Of Fighters XV

The King Of Fighters XV یکی دیگر از بازی‌هایی قدیمی در سبک مبارزه‌ای که از رقبای قدیمی Street Fighter محسوب می‌شود که توسط SNK ساخته و Koch Media آن را در سطح جهانی عرضه خواهد کرد. در این بازیِ مبارزه‌ای ۱۳ تیم ۳ نفره وجود دارد و استیل مبارزه‌ی در این بازی نه انفرادی که بر همکاری و ترکیب درست قدرت‌های هر کاراکتر با دیگر کاراکترهای درون تیم، بستگی دارد. همچنین سیستم جاخالی (Parry) نیز با نام Shatter Strike به بازی برگشته است. از دیگر نکات بازی سیستم آنلاین است که مودهای Ranked Match، Casual Match و Room Match و Training را شامل می‌شود. این بازی برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم و Microsoft Windows عرضه خواهد شد. 

monark game

بازی Monark که قبلاً در تاریخ ۱۴ اکتبر امسال برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم منتشر شده بود، حال قرار است در تاریخ 22 فوریه 2022 برای Microsoft Windows از طریق استور Steam منتشر شود. این بازی توسط FURYU Corporation ساخته و NIS America Inc مسئولیت انتشار آن را برعهده دارد. این بازی در سبک نقش‌ آفرینی نوبتی ژاپنی یا JRPG است و گرافیکی انیمه‌ای دارد. داستان بازی به آکادمی بر می‌گردد که کاراکتر اصلی ماجرا در آن تحصیل می‌کند ولی نیرویی شیطانی و مرموز می‌خواهد پای شیاطین را به عالم بکشاند و این ما هستیم که باید پرده از این راز بزرگ برداریم و مدرسه و دنیا را نجات دهیم.

بازی Sifu

بازی Sifu یک بازی اکشن رزمی است که قرار است در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ برای کنسول‌های PS4 و PS5 و Microsoft Windows منتشر شود. این بازی توسط Sloclap در حال ساخت است و خود این شرکت انتشار آن را بر عهده دارد. این بازی قرار است سبک Beat’em Up را در قالبی جدید دوباره احیا کند و از طرفی اشکالات بازی قبلی خود به نام Absolver را نیز برطرف کند و بازی مخاطب‌پسندتری بسازد. در این بازی بیش از ۱۱۵ حرکت کونگ‌فو توسط شرکت سازنده قرار داده شده و قرار است حسابی ما را به وجد آورد. سلاح‌های سرد نیز در بازی وجود دارند که با ترکیب آنها با سبک خود می‌توانید دشمنان را تکه‌پاره کنید. داستان بازی درباره انتقام است و درست است که این موضوع کلیشه‌ایست ولی خیلی خوب با جریان و سبک بازی هم‌خوانی دارد.

“ماه مارس 2022”

Gran Turismo 7

مورد انتظارترین بازیهای سال 2021 / Gran-Turismo-7

تاریخ انتشار : 4 مارس 2022 (۱۲ اسفند ۱۴۰۰)

پلتفورم‌ها : PS4, PS5

سبک: شبیه ساز رانندگی

سطح بازی: خوب

اولین بازی از ماه مارس بازی مسابقه‌ای کنسول‌های سونی یعنی Gran Turismo 7 است. این بازی توسط Polyphony Digital در دست ساخت قرار دارد و Sony Interactive Entertainment آن را منتشر خواهد کرد. Gran Turismo 7 نیز یک بازی انحصاری میان‌نسلی است و برای PS4 و PS5 به طور همزمان منتشر خواهد شد و تاریخ ۴ مارچ برای آن در نظر گرفته شده است. اینطور که از تریلر بازی دستگیرمان شد منوی اصلی بازی مشابه شماره چهارم بازی است و GT Simulatin Mode با بهبود‌های جدید دوباره برمی‌گردد و این تنها بخش قدیمی نیست که دوباره شاهدش خواهیم بود؛ Special Event، Championships، Driving School، Tuning Part Shop، Used Cars Dealership و GT Auto از جمله بخش دیگر بازی هستند. اگر کنسول PS5 دارید قابلیت Ray-Tracing چیزی بود که سازندگان روی آن مانور داده بودند و گفته‌اند که سعی کرده‌اند قابلیت‌های ویژه کنسول PS5 را به رخ بکشند.

Triangle Strategy

Triangle Strategy

تاریخ انتشار : 4 مارس 2022 (۱۲ اسفند ۱۴۰۰)

پلتفورم‌ها : Nintendo Switch

سبک: نقش آفرینی تکنیکی

سطح بازی: متوسط

بعد از معرفی انحصاری سونی می‌رسیم به انحصاری جدید Nintendo Switch یعنی Triangle Strategy که توسط استودیو Art Dink و Square Enix ساخته و Square Enix و Nintendo قرار است آن را در تاریخ ۴ مارچ ۲۰۲۲ منتشر کنند. بعد از موفقیت بازی Octapath Travelers که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد حال Square Enix بازی‌ای مشابه در همان سبک و سیاق را قرار است برای Switch منتشر کند. این بازی با گرافیک 2D-HD قرار است خاطرات شما را از کنسول‌های قدیمی زنده کند. داستان بازی در سرزمینی جریان دارد که سه قدرت منطقه‌ای دنیا برای دست‌یابی به معادن نمک و آهن به جان هم افتاده‌اند. سبک بازی JRPG است و برای هر نبرد باید با برنامه‌ریزی و استراتژی مناسب عمل کنید.

Stranger Of Paradise Final Fantasy Origins

Stranger Of Paradise Final Fantasy Origins

تاریخ انتشار : 18 مارس 2022 (۲۷ اسفند ۱۴۰۰)

پلتفورم‌ها : Xbox One, Xbox Series X|S, PS4, PS5 , PC

سبک: اکشن نقش آفرینی

سطح بازی: متوسط

اسپین‌آفی جدید از سری بازی‌های Final Fantasy قرار است در تاریخ ۱۸ مارس عرضه شود. از موارد جالب این بازی، استودیو سازنده آن یعنی Team Ninja است، سازنده‌ی سری بازی‌های Nioh و Ninja Gaiden که این سومین تجربه آنها در دنیای FF است. این بازی به غیر از Nintendo Switch برای تمامی پلتفرم‌ها عرضه می‌شود. این بازی همانطور که از نامش پیداست، قرار است به قضایای به وجود آمدن این فرنچایز بپردازد و ما را به گذشته‌های دور ببرد تا همه چیز را از نقطه صفر برایمان توضیح بدهد که می‌‌تواند برای مخاطبانی که این فرنچایز را تا به امروز تجربه نکرده‌اند، شروعی خوب باشد. سبک بازی هم که اکشن نقش‌آفرینی مختص خود فاینال فانتزی است و بعید می‌دانم Team Ninja اِلمان‌های این سبک که ساخته Square Enix هست را تغییر بدهند.

Tiny Tina’s Wonderlands

Tiny-Tina's-Wonderlands

تاریخ انتشار : 25 مارس 2022 (۵ فروردین ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : Xbox One, Xbox Series X|S, PS4, PS5 , PC

سبک: اکشن نقش آفرینی، اول شخص

سطح بازی: متوسط

اگر به سری بازی Borderlands علاقه‌مند هستید این اسپین‌آف را از دست ندهید. Tiny Tan’s Wonderlands توسط Gearbox Software ساخته شده است و 2K Games قرار است آن را ۲۵ مارس سال ۲۰۲۲ منتشر کند. در بازی ۶ کلاس متفاوت وجود دارد و برای اولین قادر هستید این ۶ کلاس و توانایی‌های هر کدام را ترکیب کنید و کاراکتر ایده‌آل خود را بسازید. همینطور برای اولین‌بار قادر هستید از سلاح‌های Melee نیز بهره ببرید و از طرف دیگر جادوهای متفاوت و متنوعی نیز در بازی در نظر گرفته شده است. محیط بازی وسیع‌تر از قبل است و بعضی ماموریت‌ها را باید با گشت و گذار در محیط بدست آورید. در محیط هم با گروه‌های متخاصم نیز به صورت تصادفی مواجه می‌شوید که باید حواستان را جمع کنید. بازی را می‌تواتید با دوستانتان به صورت Local و یا آنلاین نیز پیش ببرید. سبک بازی اکشن نقش‌آفرینی در قالب دوربین اول‌ شخص است که تفاوتی با نسخه اصلی ندارد. این بازی برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم و Windows منتشر خواهد شد. 

Ghostwire: Tokyo  

معرفی بازی Ghostwire: Tokyo

تاریخ انتشار : 25 مارس 2022 (۵ فروردین ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : PS5, PC

سبک: اکشن، ماجراجویی

سطح بازی: متوسط

 Ghostwire: Tokyo یک بازی اکشن ماجراجویی است که توسط شرکت ژاپنی Tango Gameworks در دست ساخت است. شرکتی که توسط سازنده خوش نام Shinji Mikami یکی از خالقین اصلی بازی Resident evil در سال 2010، افتتاح شده است. (اطلاعات بیشتر در معرفی بازی GhostWire: Tokyo + آخرین اطلاعات از بازی)

بازی‌های کمتر مهم مارس 2022

مورد انتظارترین بازی های سال 2022

بازی Ikai یک بازی ترسناک روانشناختیِ اول شخص است که از فولکلور(افسانه‌ها، داستان‌ها و باورهای) ژاپنی الهام گرفته است. این بازی در دوران فئودال می‌گذرد و داستانش حول محور راهبه زیارتگاهی می‌چرخد که در تلاش برای شکست دادن ارواحِ گذشته و حال خود در تکاپوست. بازی در ۲۹ مارس ۲۰۲۲ برای پلتفورم‌های PS5، PS4، Switch و PC منتشر خواهد شد. (سایت رسمی)

مهمترین بازی های سال 2022

“ماه آوریل 2022”

Lego Star Wars: The Skywalker Saga

معرفی مهمترین بازی های سال 2022 2

تاریخ انتشار : 5 آپریل 2022 (۱۶ فروردین ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : PS5 – Xbox Series X|S – PS4 – Xbox One – Switch – PC

سبک: اکشن، ماجراجویی

سطح بازی: خوب

باز هم دنیای LEGO و یک ماجراجویی جدید که اینبار داستان قسمت نهم (فیلم) جنگ ستارگان را در خود جا داده است. این ششمین عنوان LEGO Star Wars است که در دنیای گیم منتشر می‌شود. این بازی یک بازی اکشن سوم شخص با جهان باز است. برخلاف اکثر بازی‌های سری LEGO که بازیکنان کاملا به صورت خطی داستان را دنبال می‌کردند اینبار می‌توانید به صورت آزادانه و در هر مسیری که دوست دارید داستان و ماجراهای بازی را دنبال کنید. همچنین می‌توانید به سیارات مختلف سفر کنید و به کاووش آنها بپردازید. این بازی در تاریخ 5 آپریل 2022 (۱۶ فروردین ۱۴۰۱) منتشر می‌شود.

Chrono Cross: The Radical Dreamers Edition

مورد انتظارترین بازی های سال 2022 / Chrono Cross: The Radical Dreamers Edition

تاریخ انتشار : 7 آپریل 2022 (۱۸ فروردین ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : PS4 – Xbox One – Switch – PC

سبک: نقش آفرینی

سطح بازی: خوب

کرونو کراس یکی از بازی‌های خاطره‌انگیز و جذاب “پلی‌استیشن یک” که با استقبال خوب منتقدین در آن سال‌ها رو به رو شد، قرار است بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال دوباره با گرافیک و امکانات جدید در سال 2022 منتشر شود. داستان Chrono Cross در مورد پسرِ نوجوانی به نام Serge است که با مخاطرات زیادی در جهان‌های موازی رو به رو می‌شود. Serge با جهان موازی‌ای مواجه می‌شود که در آن  در کودکی مرده است، پس او در تلاش‌ است که واقعیت‌ها و رازهای هر دو جهان (جهان واقعی خود و جهان موازی) و همینطور گذشته مرموز خود را کشف کند. در این راه شخصیت‌های مختلفی به او کمک می‌کنند و دشمنان بسیار خطرناکی مخصوصا شخصیت منفی اصلی داستان یعنی Lynx سد راه او شده و خطرات زیادی برای او ایجاد می‌کنند. در این نسخه سرعت حرکت شخصیت‌ها، دموهای سینمایی، موسیقی متن و بسیاری از امکانات جدید به بازی اضافه شده است. این بازی در تاریخ 7 آپریل 2022 (۱۸ فروردین ۱۴۰۱) منتشر خواهد شد. 

“ماه می 2022”

Vampire: The Masquerade – Swansong

معرفی بازی Vampire: The Masquerade - Swansong

تاریخ انتشار : 20 می 2022 (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : Xbox One, Xbox Series X|S, PS4, PS5 , PC

سبک: نقش آفرینی

سطح بازی: ضعیف

Vampire: The Masquerade – Swansong یک بازی نقش آفرینیِ تک نفره و داستان محور است که در آن بازیکن سه خون آشام در کلاس‌ها و توانایی‌های خون آشامی مختلف را کنترل می‌کند و در طول بازی توانایی این را دارد که بین آنها جابه جا شود. بازیکن می‌تواند شخصیت‌ها را به صورت دلخواه مطابق با سبک بازی خود سفارشی کند. این بر تعامل شخصیت‌ها و مهارت‌های مورد استفاده در هنگام گشت‌زنی در دنیای بازی، مانند باز کردن قفل‌ها، متقاعد کردن افراد، هک کردن رایانه‌ها و… تأثیر می‌گذاردو… (اطلاعات بیشتر در معرفی بازی Vampire: The Masquerade – Swansong)

Sniper Elite 5

مورد انتظارترین بازی های سال 2022 / Sniper Elite 5

تاریخ انتشار : 26 می 2022 (۵ خرداد ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : Xbox One, Xbox Series X|S, PS4, PS5 , PC

سبک: شوتر تکنیکی – مخفیکاری

سطح بازی: متوسط

Sniper Elite 5 همانند نسخه‌های قبلی خود یک شوتر تکنیکی سوم شخص است. بازیکنان یک بار دیگر کنترل کارل فیربرن را به عهده می‌گیرند. او در سال 1944 به فرانسه سفر می‌کند تا پروژه مخفی نازی‌ها به نام “پروژه کراکن” را نابود کند. همانند Sniper Elite 4، این بازی دارای چندین مرحله بزرگ با جزئیات بسیار بالا می‌باشد، هر مرحله فرصت‌های مختلفی برای نفوذ و نابود کردن دشمنان در اختیارتان قرار می‌دهد. از زیپ لاین‌ها استفاده کنید، از شیب‌ها به پایین سر بخورید، از ساختمان‌های مختلف بالا و پایین بروید و خودتان را به بهترین مکان ممکن که دید کافی برای کشتن دشمنان در اختیارتان می‌گذارد برسانید. هنگامی که بازیکن با استفاده از تفنگ تک تیرانداز از فاصله دور دشمن را می‌کشد، سیستم X-Ray kill cam فعال می‌شود که در آن دوربین بازی گلوله را از تفنگ تک تیرانداز تا هدف دنبال می‌کند و اعضای بدن، استخوان‌ها و… را نشان می‌دهد. شکستگی یا پاره شدن اعضای بدن توسط گلوله سلاح‌های مختلف در بازی را می‌توان به طور گسترده‌ای سفارشی کرد و این یکی از بهترین ویژگی‌های سری بازی Sniper Elite محسوب می‌شود.

بازی دارای بخش‌ها و مودهای مختلفی است که از آن جمله می‌توان به بخش داستانی اشاره کرد که در آن می‌توانید با همکاری بازیکن دیگر یا به صورت انفرادی داستان بازی را پیگیری کنید. مود دیگر و جدید بازی Invasion mode نام دارد، که در آن به بازیکن سوم اجازه داده می‌شود به بازی دیگر بازیکنان وارد شود و به عنوان تک‌تیراندازِ دشمن برای آنها مزاحمت ایجاد کند. علاوه بر این‌ها مود دیگری به نام survival mode یا مود بقا وجود دارد، که در آن حداکثر چهار بازیکن در کنارهم تلاش می‌کنند تا در برابر موج‌های بی‌امان دشمنان دوام بیاورند. این بازی قرار است در تاریخ 26 می 2022 (۵ خرداد ۱۴۰۱) برای پلتفورم‌های نسل فعلی و گذشته منتشر خواهد شد. (تریلر سینمایی رسمی)

“ماه ژوئن 2022”

Diablo Immortal

مورد انتظارترین بازی های سال 2022 / Diablo Immortal

تاریخ انتشار : 2 ژوئن 2022 (۱۲ خرداد ۱۴۰۱)

پلتفورم‌‌ها : PC – Android – iOS

سبک: اکشن، نقش آفرینی، آنلاین

سطح بازی: متوسط

در ابتدای معرفی بازی Diablo Immortal در سال 2018 این بازی به طور اختصاصی تنها برای گوشی‌های هوشمند معرفی شد. اما به تازگی سازندگان تصمیم گرفتند که Diablo Immortal را علاوه بر گوشی‌های هوشمند برای PC نیز منتشر کنند. در این نسخه می‌توانید بازی را هم در پی سی و هم تلفن‌های هوشمند به طور همزمان پیش ببرید و سیستم cross-play بازی به شما اجازه می‌دهد که دقیقا از همان جایی که بازی را رها کردید در پلتفورم دیگر آن را ادامه دهید. این بازی کاملا رایگان است و از طریق فروش درون برنامه‌ای درآمدزایی می‌کند. بازی Diablo Immortal یک بازی اکشن نقش آفرینی کاملا آنلاین است، در بازی از بین شش کلاس مختلف می‌توانید کاراکتر مورد نیاز خود را انتخاب کنید، هر کلاس مهارت‌های کاملا منحصربه فردی را در اختیارتان قرار می‌دهد. هر کلاس دارای ۱۲ مهارت مختلف است که از این بین می‌توانید برای کاراکترتان پنج مورد دلخواه را انتخاب کنید. بازی دارای مودهای متنوعی است که می‌توانید در هریک از آنها کاراکترهایی که ساختید را با چالش‌های مختلفی (PVP یا PVE) رو به رو کنید. داستان بازی پنج سال بعد از اتفاقات دیابلو۲ روایت می‌شود، در طول داستان متوجه می‌شوید که باید تکه‌های Worldstone را در سرتاسر دنیای Sanctuary بیابید و از بین ببرید تا از یک فاجعه که جهان را تهدید می‌کند، جلوگیری کنید و… تاریخ انتشار رسمی بازی برای 2 ژوئن 2022 (۱۲ خرداد ۱۴۰۱) برای گوشی‌های هوشمند و PC در نظر گرفته شده است.

“ماه اوت / جولای 2022”

Stray

Stray

تاریخ انتشار : ۲۹ جولای ۲۰۲۲ (۲۸ تیر ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : PS4, PS5 , PC

سبک: اکشن ماجراجویی جهان باز

سطح بازی: خوب

بازی Stray قرار نیست در صنعت سرگرمی انقلاب بزرگی بپا کند اما بازیِ خلاقانه و عجیب و غریبی است که دنیای پر رمز و رازی را پیش روی شما قرار می‌دهد. در این بازی به شکل سوم شخص در نقش یک گربه‌ی بی‌خانمان و زخمی بازی را شروع می‌کنید. او در تلاش برای بازگشت به خانواده‌اش باید معماهای مختلفی را در طول شهر حل کند و از مسیرهای مختلفی عبور کند. جلوتر او با کمک رباتی به نام B12 که قادر به ترجمه زبان ربات‌ها و انتقال آن به گربه است با محیط اطرافش ارتباط بیشتری برقرار می‌کند و می‌تواند داستان‌های خاصی در طول مسیر تجربه کند. در ادامه او با دشمنان عجیبی رو به رو می‌شود که باید از دست آنها فرار کند یا آنها را از بین ببرد…  این بازی قرار است در تاریخ ۱۹ جولای ۲۰۲۲ برای پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵ و ویندوز منتشر شود.

Xenoblade Chronicles 3

مورد انتظارترین بازی های سال 2022 / Xenoblade Chronicles 3

تاریخ انتشار : ۲۹ جولای ۲۰۲۲ (۷ مرداد ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : Switch

سبک: نقش آفرینی

سطح بازی: خوب

Monolith Soft و نینتندو، قسمت سوم سری محبوب بازی Xenoblade Chronicles را در روز چهارشنبه در نینتندو دایرکت (9 فوریه 2022) معرفی کردند. طبق گفته سازندگان، این بازی آینده‌ی دنیای Xenoblade Chronicles و Xenoblade Chronicles 2 را به تصویر خواهد کشید. تریلر جدید دنیایی گسترده و جنگ‌زده پر از ماشین‌های جنگی غول‌پیکر را به تصویر کشیده است که شخصیت‌ها بر سر وفاداری با هم درگیر می‌شوند. هر دو عنوان قبلی این سری بازی‌های نقش آفرینی سوم شخص جهان باز با نبردهای جذاب و هیجان انگیز هستند. در Xenoblade Chronicles اصلی شما در نقش Shulk بازی می‌کنید، جنگجویی که پس از تخریب خانه‌اش در تلاش برای انتقام است. در شماره دوم، شما در نقش رکس و پیرا بازی می‌کنید که آن‌ها در جستجو برای یافتن یک بهشت ​​افسانه‌ای در تکاپو هستند. این بازی تاریخ انتشار دقیقی ندارد و به گفته سازندگان قرار است در سپتامبر 2022 به طور انحصاری برای Nintendo Switch منتشر شود.

“ماه اوت / آگوست 2022”

Marvel’s Spider-Man Remastered

مورد انتظارترین بازی های سال 2022 / Marvel's Spider-Man Remastered

تاریخ انتشار : 12 آگوست 2022 (۲۱ مرداد ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ :  PC

سبک: اکشن ماجراجویی جهان باز

سطح بازی: بسیار عالی

Spider-Man بازی ابرقهرمانی مارول که در هنگام انتشار مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، قرار است توسط سونی در 12 آگوست 2022 برای رایانه‌های شخصی منتشر شود. همینطو در بلاگ پلی استیشن، Insomniac تایید کرد که Spider-Man: Miles Morales اضافه شونده بازی نیز در پاییز 2022 (چند ماه بعد از عرضه نسخه اصلی ) برای PC عرضه خواهد شد. بازی Marvel’s Spider-Man برای اولین بار در سال 2018 برای پلی استیشن 4 منتشر شد و نسخه بازسازی شده آن در سال 2020 برای پلی استیشن 5 در کنار Spider-Man: Miles Morales عرضه شد.

Saints Row

معرفی بازی Saints Row

تاریخ انتشار : 23 آگوست 2022 (۱ شهریور ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : Xbox One, Xbox Series X|S, PS4, PS5 , PC

سبک: اکشن ماجراجویی جهان باز

سطح بازی: متوسط

بازی Saints Row اولین‌بار در سال ۲۰۰۶ معرفی شد و قرار بود برای سری جی تی ای رقیبی جدی باشد ولی از همان نسخه اول بیشتر سری بازیِ Just Cause را به چالش کشید، تا اینکه بخواهد به فرنچایزی به قدرتمندی GTA تبدیل شود. حال Deep Silver با کمک Volition قرار است کل سری بازی Saints Row را از نو Reboot کند و پا را فراتر از یک Remake بگذارد. داستانی جدید و گیم‌پلی قدرتمندتر و گرافیکی زیباتر بخش‌هایی از چیزی است که در Saints Row جدید انتظارتان را می‌کشند. (اطلاعات بیشتر در معرفی بازی Saints Row + اطلاعات بیشتر از بازی)

“ماه سپتامبر 2022”

FIFA 23

FIFA 23 

تاریخ انتشار : 30 سپتامبر 2022 (۸ مهر ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : Xbox One, Xbox Series X|S, PS4, PS5 , PC, Switch, STADIA 

سبک: ورزشی، فوتبال

سطح بازی: متوسط

طبق روال هر ساله امسال نیز شاهد انتشار نسخه‌ی جدیدی از بازی فیفا هستیم. FIFA 23 با فناوری HyperMotion2 واقع‌گرایی بیشتری در گیم‌پلی ارائه می‌دهد، با کمک این فناوری بیش از ۶ هزار انیمیشن واقعی فوتبال (زنان و مردان) به کمک هرچه واقعی‌تر و جذاب‌تر شدن گیم‌پلی بازی آمده است. در فیفای امسال برای اولین بار شاهد معرفی فوتبال باشگاهی زنان هستیم. برخی از مهمترین ویژگی‌های این نسخه: توانایی بازی در پلتفورم‌های مختلف با یکدیگر (Cross-play)، مکانیزم جدید در بخش شوت‌زنی به سمت دروازه، طراحی جدید ضربات ایستگاهی، کرنر و پنالتی در بازی، افزایش فیزیک زمین و توپ، افزایش هوش مصنوعی بازیکنان، افزایش تنوع انیمیشن‌های بازی در بخش دریبل و..، بهبود سیستم دفاع بازی مانند تکل و تنه‌های فنی، افزایش هوش مدافعان و… اشاره کرد. FIFA 23 قرار است در 30 سپتامبر 2022 (۸ مهر ۱۴۰۱) برای تمام پلتفورم‌ها منتشر شود. (بازی فقط در نسخه‌های نسل جدید (Xbox Series X|S, PS5, PC, STADIA) از فناوری HYPERMOTION2 استفاده کرده است.)

“ماه اکتبر 2022”

Overwatch 2

Overwatch 2

تاریخ انتشار : 4 اکتبر 2022 (۱۲ مهر ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : PC – PS4 – PS5 – XOne – XSeries X/S – Switch

سبک: اکشن اول شخص ، تکنیکی

سطح بازی: متوسط

با افزایش درگیری‌ها سازمان ملل متحد قهرمانانی را از سراسر دنیا دور هم جمع کرد و نام آنها را OVERWATCH نامید تا در موقع لزوم از آنها استفاده کند. با گذشت سالها OVERWATCH قدرت‌مندتر از همیشه شده و به امیدی برای جهان برای مقابله با بیگانگان تبدیل شده است. بازی Overwatch 2 در بلیزکام 2019 معرفی شد و دارای بخش داستانی و بخش جداگانه مولتی پلیر می‌باشد. در این شماره بلیزارد قرار است بازیکنان را عمیق‌تر به جهان و داستان Overwatch وارد کند و یک گیم‌پلی متفاوت در بخش مولتی پلیر برای بازیکنان به ارمغان بیاورد. بخش مولتی پلیر بازی قرار است در تاریخ 4 اکتبر 2022 (۱۲ مهر ۱۴۰۱) به صورت Free to play منتشر شود و در آن دو تیم ۶ نفره باید با هم در یک میدان مبارزه در نقشه‌های مختلف به مبارزه مشغول شوند. 

A Plague Tale: Requiem

هفت بازی‌ برتر معرفی شده در E3 2021

مطلب مرتبط: بررسی بازی A Plague Tale: Innocence

راهنمای قدم به قدم بازی A Plague Tale: Requiem (اختصاصی)

تاریخ انتشار : 18 اکتبر 2022 (۲۶ مهر ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : PC, PS5, XS, Switch

سبک: ماجراجویی

سطح بازی: عالی

 بازی A Plague Tale: Innocence در سال 2019 توانست جزو بهترین بازی‌های سال از لحظات روایت داستانی نام بگیرد. گیم‌پلی ساده و جذاب به همراه داستان درگیرکننده، از دلایلی بود که به راحتی شما را تا انتها پای اثر نگه‌ داشت. یکی از مهمترین اخباری که در کنفرانس ماکروسافت در E3 پارسال منتشر شد تریلر کوتاهِ معرفی ادامه بازی A Plague Tale بود که بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های داستان محور را سر ذوق آورد. با اینکه اطلاعات زیادی از بازی تاکنون منتشر نشده اما همان تریلر کوتاه، امید به دیدن ادامه بازی را برایمان زنده کرد. طبق تریلر بازی، به نظر می‌رسد آمیسیا و هوگو بزرگتر شده‌اند و در ماجرای متفاوتی حضور یافته‌اند. بازی A Plague Tale: Requiem قرار است در سال 2022 بر روی پلتفورم‌های XS, PC, Switch و PS5 منتشر شود. (تریلر رسمی بازی را از منبع اصلی و از یوتوب ببینید.)

در این بازی سفری دلخراش، احساسی و نفس‌گیر را آغاز خواهید کرد و داستان آمیسیا و برادرش هوگو را پس از فرار از سرزمین ویران شده‌شان، دنبال می‌کنید. در این ماجراجویی جدید آنها به مناطق جنوبی و شهرهای شلوغ سفر می‌کنند. در آنجا، ابتدا آنها سعی می‌کنند زندگیِ جدیدی آغاز کنند و نفرین هوگو را کنترل کنند. اما، زمانی‌که قدرت هوگو دوباره بیدار می‌شود، مرگ و ویرانی در سیلِ موش‌های بلعنده بازمی‌گردد. پس خواهر و برادر مجبور به فرار می‌شوند. آنها امید خود را در جزیره‌ای پیشگویی شده می‌بینند که ممکن است کلید نجات هوگو را درونش داشته باشد. داستانی جسورانه که در آن با این خانواده کوچک همراه می‌شویم. خانواده‌ای که برای بقا و زنده ماندن در دنیای بی‌رحم، دست به هر کاری می‌زنند… 

Uncharted: Legacy of Thieves Collection

مورد انتظارترین بازی های سال 2022

تاریخ انتشار : 19 اکتبر 2022 (۲۷ مهر ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : PC

سبک: اکشن ماجراجویی

سطح بازی: عالی

بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection ریمستری از دو عنوان Uncharted 4: A Thief’s End و Uncharted: The Lost Legacy است که قرار است در تاریخ 28 ژانویه 2022 (۸ بهمن ۱۴۰۰) برای پلتفورم PS5 منتشر شود. همینطور اعلام شده این کالکشن در تاریخ 19 اکتبر 2022 (۲۷ مهر ۱۴۰۱) برای PC نیز منتشر می‌شود.

Persona 5 Royal

بهترین بازی های سال 2020 / Persona 5 Royal

مطلب مرتبط: بررسی بازی Persona 5 Royal / بازیِ سلطنتی

تاریخ انتشار : 21 اکتبر 2022 (۲۹ مهر ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : PC, PS5

سبک: نقش آفرینی

سطح بازی: بسیار عالی

در بازی Persona 5 Royal شما در نقش یک پسر دبیرستانی هستید که بخاطر شکایت یک فرد عالی رتبه (سیاسی) از شهر خود به توکیو تبعید می‌شوید و مجبور هستید یک سال را آنجا دوام بیاورید. در دبیرستان جوری بچه‌ها با شما رفتار می‌کنند که انگار شما مسئول حمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی هستید! شما مجبور هستید یک سال را در اتاق زیر شیروانی یک کافه به اسم (لِبلان) در کنار صاحب سَگ اخلاقش Sojiro Sakura بگذرانید. تمام کاراکترهایی که با آنها برخورد می کنید دارای پیشینه‌ای بسیار غنی هستند، همین امر یکی از جذابیت‌های بازی محسوب می‌شود که باعث شده بازی را بارها و بارها (اگر به داستانش علاقه‌مند شوید) تکرار کنید تا تمام شخصیت‌ها را بیشتر بشناسید و… (مطلب کامل) بازی پرسونای ۵ قرار است در تاریخ 18 اکتبر 21 اکتبر 2022 (۲۹ مهر ۱۴۰۱) برای پلتفورم‌های PC و PS5 منتشر شود.

Scorn

مورد انتظارترین بازی های سال 2022

تاریخ انتشار : 14 اکتبر 2022 (۲۲ مهر ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : Xbox Series X|S , PC

سبک: اکشن، وحشت، ماجراجویی

سطح بازی: متوسط

Scorn یک بازیِ وحشت-بقایِ اول شخص است که توسط توسعه دهنده صربستانی Ebb Software برای مایکروسافت ویندوز و Xbox Series X/S در حال ساخت است. این بازی از آثار هنرمندان تجسمی H. R. Giger و Zdzisław Beksiński الهام گرفته است. در این بازی گیمرها یک انسان‌نمای بدون پوست را کنترل می‌کنند که در یک سیاره‌ی بیگانه‌ گم شده است. این سیاره مملو از موجودات عجیب و غریب و ساختارهای تکنو-ارگانیکِ زنده متشکل از ماشین آلات، فولاد، گوشت و استخوان است. شما باید مناطق مختلفِ به هم پیوسته را به صورت غیرخطی جستجو کنید و به حل رمز و رازهای ترسناک جهان بازی بپردازید. بازی سلاح های بیومکانیکی گوناگونی را ارائه می‌دهد که همگی بر روی بدن شخصیت اصلی متصل می‌شوند و هر یک برای مبارزه با موجودات خاصی کاربرد دارند. برای استفاده از هر سلاحی، بازیکن باید اسلحه فعلی را از پایه‌ای که به بدن متصل است خارج کند و آن را با سلاح دیگری جایگزین کند. در کل Scorn یک اتمسفر منحصربه فرد و مخوف به همراه ایده‌های بکر را تاکنون به نمایش گذاشته است و به همین خاطر، با اینکه بازی کاملا جدیدی است در لیست مهمترین‌های ما در سال ۲۰۲۲ جای گرفته است. (تریلر گیم‌پلی بازی)

Gotham Knights

معرفی بازی Gotham Knights

تاریخ انتشار : 21 اکتبر 2022 (۲۹ مهر ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : Xbox One, Xbox Series X|S, PS4, PS5 , PC

سبک: اکشن، نقش آفرینی

سطح بازی: ضعیف

داستان‌های DC در دل شهر گاتهام همچنان در دنیای گیم ادامه دارند. بعد از مرگ بتمن گاتهام نیازمند پاکسازیِ وسیعی است و جرم و جنایت تمام نقاط شهر را فرا گرفته است. مدافعان باقی مانده‌ی شهر یعنی Batgirl ، Robin ، Nightwing و Red Hood باید جلوی جرم و جنایت را در این شهر نفرین شده بگیرند. شما میتوانید در نقش یکی از این قهرمانان برای دفاع از مردم گاتهام به مبارزه بپردازید و برای محافظت از گاتهام، ایجاد امید برای شهروندان و همینطور ایجاد ترس برای جنایتکاران به پا خیزید و به شوالیه تاریکی جدید تبدیل شوید. (اطلاعات بیشتر در معرفی بازی Gotham Knights)

Call of Duty: Modern Warfare II

مورد انتظارترین بازی های سال 2022 / Call of Duty: Modern Warfare II 

تاریخ انتشار : ۲۸ اکتبر ۲۰۲۲ (۶ آبان ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S

سبک: شوتر اول شخص

سطح بازی: خوب

Call of Duty: Modern Warfare II یک بازی شوتر اول شخص است که توسط Infinity Ward در حال توسعه است و توسط Activision منتشر خواهد شد. این بازی دنباله مستقیم بازسازی Modern Warfare محصول سال 2019 می‌باشد و به عنوان نوزدهمین قسمت از مجموعه کلی Call of Duty شناخته می‌شود. این بازی در 28 اکتبر 2022 برای ویندوز، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری X/S منتشر خواهد شد. بازی Modern Warfare II قرار است چندین تغییر بزرگ را در گیم پلی سری Call of Duty به ارمغان بیاورد. تغییرات جدیدی مانند سیستم هوش مصنوعی پیشرفته‌تر در حالت‌های کمپین و Co-op، فیزیک واقع گرایانه آب و اضافه شدن مکانیزم شنا بخشی از این ویژگی‌های جدید محسوب می‌شود. سیستم Gunsmith نیز اصلاح خواهد شد، این سیستم به بازیکنان اجازه می‌دهد اضافه شونده‌های خاصی را متناسب با سبک بازی خود به سلاح‌های مختلف متصل کنند. همینطور چندین مود جدید به بخش چند نفره بازی مانند Knockout (دو تیم تلاش می‌کنند یک بسته را زودتر از دیگری بدست بیاورند در حالی که هر تیم جان محدودی دارند) و Prisoner Rescue (تیم حمله کننده قصد نجات زندانیانی را دارد و تیم دفاع کننده باید جلوی آنها را بگیرد) اضافه خواهد شد. 

Bayonetta 3

مورد انتظارترین بازی های سال 2022 / Bayonetta 3

تاریخ انتشار : ۲۸ اکتبر ۲۰۲۲ (۶ آبان ۱۴۰۱)

پلتفورم‌:Switch

سبک: اکشن -هک اند اسلش

سطح بازی: خوب

بازی Bayonetta 3  یک بازی اکشن، هک اند اسلش است که توسط PlatinumGames در حال توسعه است و توسط Nintendo به طور انحصاری برای Nintendo Switch منتشر خواهد شد. در تریلر بازی عناصر گیم پلی جدیدی مانند Demon Masquerade را مشاهده می‌کنید، جایی که Bayonetta با شیطان جهنمی ترکیب می‌شود تا از قدرت جادویی هولناک‌تری برخوردار شود. همینطور قدرت Demon Slave که به Bayonetta اجازه می‌دهد شیاطین را به کنترل خود در بیاورد و با آنها دشمنان را از بین ببرد. همینطور قدرت کنترل زمان از دیگر بخش‌های گیم‌پلی بازی محسوب می‌شود. این عنوان سومین شماره از مجموعه بازی‌های Bayonetta محسوب می‌شود و در حال حاضر برای سال 2022 برنامه ریزی شده است. (اولین تریلر رسمی بازی)

Resident Evil Village DLC: Shadows of Rose

Resident Evil Village DLC: Shadows of Rose

تاریخ انتشار : ۲۸ اکتبر ۲۰۲۲ (۶ آبان ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : Xbox One, Xbox Series X|S, PS4, PS5 , PC

سبک: اکشن، نقش آفرینی

سطح بازی: خوب

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil Village

 DLC جدیدی از بازی Resident Evil Village قرار است در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۲۲ (۶ آبان ۱۴۰۱) منتشر شود. در این DLC شاهد سه مورد جدید خواهید بود: 1. دوربین سوم شخص به بازی اضافه خواهد شد. (ارزش تکرار بازی را بالا می‌برد) 2. شخصیت‌های قابل کنترل جدیدی به بخش Mercenaries بازی اضافه خواهد شد. شخصیت‌هایی مانند کریس ردفیلد، کارل هایزنبرگ و حتی لیدی دیمیترسک به این بخش اضافه می‌شوند و هرکدام گیم‌پلی متفاوتی را ارائه خواهند داد. 3. یک بخش داستانی جدید به نام Shadows of Rose نیز به بازی اضافه می‌شود که داستان Rose، دختر قهرمان اصلی بازی، Ethan Winters را بعد از اتفاقات انتهای بازی دنبال می‌کند.

“ماه نوامبر”

Sonic Frontiers

Sonic Frontiers

تاریخ انتشار : 8 نوامبر 2022 (۱۷ آبان ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : Xbox One, Xbox Series X|S, PS4, PS5, PC, Switch

سبک: اکشن ماجراجویی، پلتفورمر، جهان باز

سطح بازی: خوب

Sonic Frontiers یک بازی پلتفرمر محصول سال ۲۰۲۲ است که توسط Sonic Team توسعه یافته و در تاریخ 8 نوامبر 2022 توسط سگا منتشر شده است. در این بازی در نقشِ سونیک خارپشتِ دوست داشتنی ایفای نقش می‌کنید. سونیک پس از سقوط به جزیزه مرموزِ استارفال باید زمردهای آشفتگی (Chaos Emeralds) که در سراسر جزیره وجود دارند را جمع‌آوری کند. Frontiers سیستم پلتفرمینگ و عناصر سنتی سری مانند حلقه‌ها و ریل‌های آسیاب را در یک دنیای جهان باز کنارهم جمع کرده است. در بازی بازیکن با مبارزه با دشمنان روباتیک و تایتان‌های عظیم در دنیای جهان‌باز بازی به گشت زنی می‌پردازد و در این بین پازل‌ها و چالش‌های متنوعی را برای کامل کردن ماموریت‌های مختلف پشت سر می‌گذارد. جزایر استارفال از زیست بوم‌های مختلفی از جمله مزارع گل‌دار، جنگل‌ها، خرابه‌های باستانی و بیابان‌ها تشکیل شده و همین موضوع باعث افزایش جذابیت بازی شده است.

God of War: Ragnarok

معرفی بازی God of War: Ragnarok

تاریخ انتشار : 9 نوامبر 2022 (۱۸ آبان ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : PS4, PS5

سبک: اکشن ماجراجویی

سطح بازی: بسیار عالی

راهنمای قدم به قدم بازی God of War Ragnarok (اختصاصی)

بررسی بازی God of War: Ragnarok

مطالب مرتبط: راهنمای قدم به قدم بازی God of War / تمام آیتم‌های مخفی و…

بازی God of War: Ragnarok دنباله‌ی نسخه قبلی خود می‌باشد و ادامه داستان اساطیر اسکاندیناوی را برایمان تعریف خواهد کرد. رگناروک(Ragnarok) به معنی پایان جهان است و نشان میدهد بازی قصد بازسازی و تعریف نبرد پایانی و فرجام کار جهان در اساطیر اسکاندیناوی که باعث مرگ بسیاری از خدایان باستانی می‌شود را دارد که میتواند یک موضوع حماسی با صحنه‌های فوق العاده زیبا و کم نظیر را رقم بزند. (اطلاعات بیشتر در معرفی بازی God of War: Ragnarok / آخرین اخبار بازی خدای جنگ جدید)

Spider-Man: Miles Morales

بازی Marvel’s Spider-Man Miles Morales

تاریخ انتشار : 18 نوامبر 2022 (۲۷ آبان ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : PC

سبک: اکشن ماجراجویی جهان باز

سطح بازی: خوب

بیست بازی برتر سال 2020

در Spider-Man: Miles Morales با قهرمان تازه‌ای رو به رو می‌شویم که لباس مرد عنکبوتی را به تن می‌کند تا مدافع مردم در برابر پلیدی‌ها در نیویورک سیتی باشد. مایلز شاید تجربه پیتر پارکر را نداشته باشد اما قلب بزرگی در سینه دارد و برای نجات مردم دست به هرکاری میزند. بازی Spider-Man: Miles Morales با داستانی جذاب و گیم پلی هیجان انگیز و شخصیت‌هایی به یادماندنی یکی از بهترین تجربه‌های سال 2020 محسوب می‌شود. اکنون در انتهای سال 2022 دارندگان پلتفورم PC نیز می‌توانند این بازی را تجربه کنند.

“ماه دسامبر” (بازی‌های ماه)

Need for Speed Unbound

Need for Speed Unbound

تاریخ انتشار : 2 دسامبر 2022 (۱۱ آذر ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : Xbox Series X|S, PS5 , PC

سبک: مسابقه‌ای

سطح بازی: خوب

بعد از مدت‌ها انتظار نسخه جدید سری نید فور اسپید توسط Electronic Arts معرفی شد. در بازی Need for Speed Unbound باید خودتان را در مسابقات خیابانی متعدد ثابت کنید تا توانایی ورود به چالش نهایی مسابقات خیابانی شهر Lakeshore (که از شهر شیکاگو الهام گرفته شده) را بدست بیاورید. در طول ۴ هفته مسابقه خیابانی، به اندازه کافی پول بدست بیاورید تا وارد مسابقات مقدماتی هفتگی شوید، با رقبای مختلف مسابقه داده و آنها را شکست دهید اما مراقب ماشین‌های پلیس نیز باشید که در همه حال برای دستگیری شما و بهم زدن مسابقات آماده هستند. بازی Need for Speed Unbound مانند یک بوم نقاشی زیبا می‌ماند. این بازی با ترکیب گرافیک هنری و تکنیکیِ قدرتمند سبک جدیدی از گرافیک را وارد سری نید فور اسپید کرده است. این بازی بیست و پنجمین قسمت از سری Need for Speed محسوب می‌شود و قرار است در تاریخ 2 دسامبر 2022 (۱۱ آذر ۱۴۰۱) برای پلتفورم‌های Microsoft Windows، PS5 و Xbox Series X/S منتشر شود.

The Callisto Protocol

معرفی بازی The Callisto Protocol / پروتکل کالیستو

تاریخ انتشار : 2 دسامبر 2022 (۱۱ آذر ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : Xbox One, Xbox Series X|S, PS4, PS5 , PC

سبک: اکشن، وحشت، بقا

سطح بازی: متوسط

راهنمای بازی The Callisto Protocol / پروتکل کالیستو

The Callisto Protocol بازی‌ای در سبک وحشت بقا است که توسط استودیوی Striking Distance در حال ساخت است. این استودیو توسط “گلن شوفیلد” یکی از سازندگان بازی Dead Space در سال 2019 تأسیس شده است. این بازی قرار است در تاریخ 2 دسامبر 2022 (۱۱ آذر ۱۴۰۱) برای پلتفورم‌های Xbox One, PS4, PS5 , PC و Xbox Series X|S منتشر شود. در حین تماشای تریلر بازی، ناخودآگاه شما به یاد Dead Space خواهید افتاد. این موضوع در بیشتر اجزای اثر از اتمسفر، موجودات عجیب، روایت داستانی متفاوت و نوع گیم‌پلی وحشت بقای بازی دیده می‌شود. مقایسه این بازی با Dead Space اجتناب ناپذیر است، اما اشتباه نکنید: پروتکل کالیستو در کل موجود متفاوتی است! (ادامه :معرفی بازی The Callisto Protocol / پروتکل کالیستو)

امیدواریم از مطلب “مهمترین بازی های سال 2022” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
12 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر
امیر

معلومه هرچی این مقاله نوشته یه فن سونی بوده ناجور
اره گاد آف وار شاهکاره 😂😂 بیا پایین بچه گاد آف وار فقط کات سین هاش کیفیت داره نه خود گیم پلی

امین علیرضائی
پاسخ به  امیر

وقتی رو درجه سختی آسون یه بازی رو می‌رید معلومه نمی‌تونید در مورد گیم‌پلیش نظر بدید
با بالاترین درجه سختی بازی رو کامل کنید قطعا لذت خواهید برد

Dhjol
Dhjol

سلام اگه بازی the day before در سال ۲۰۲۲ منتشر میشه به این لیست اضافه کنید چون اونم مورد انتظاره

امین علیرضائی
پاسخ به  Dhjol

چشم حتما در آپدیت‌های بعدی اضافه میشه

مبین
مبین

سلام بازی گاد آف وار راگناروک 2022 میاد؟
این بازی قرار بود 2021 بیاد ولی تاخیر خورد آیا دوباره تأخیر میخوره یا نه؟خیلی منتظر این بازی هستم.

امین علیرضائی
پاسخ به  مبین

سلام
بله سال ۲۰۲۲ میاد ولی تاریخ دقیقی براش مشخص نشده فعلا

Gamerjosph7
Gamerjosph7

سلام بازی مورد انتظار sons of the forest هم قرار بدید

امین علیرضائی
پاسخ به  Gamerjosph7

سلام چشم حتما در آپدیت های بعدی اضافه میشه

آلفا گیم
آلفا گیم

کامل و با توضیحات خوبی بود ممنون

امین علیرضائی
پاسخ به  آلفا گیم

ممنون از نظرت موفق باشید

Linda
Linda

سلام ممنون از لیستتون خواستم بگم چرا به بایونتا ۳ اشاره نمی کنید من تو هیچ لیستی ندیدم ولی مطمئنم میتونه حرفی برای گفتن داشته باشه شاید گوتی هم بشه دم شما گرم

امین علیرضائی
پاسخ به  Linda

سلام
حتما در آپدیت های آینده بازیهای بیشتری اضافه خواهد شد و بازی بایونتا 3 هم اگر برای 2022 باشه به لیست اضافه میشه
ممنون از نظرتون
دم شما هم گرم