مهمترین فیلم های سال 2022

بعد از اتمام سال 2022 اکنون قصد داریم نگاهی به مهمترین فیلم هایی که در سال پیش منتشر شده‌اند بیندازیم. در این مطلب با مهمترین (نه بهترین) فیلم های سال 2022 آشنا خواهید شد. فیلم‌هایی که بیشترین فروش را در باکس آفیس بدست آورده و در کل جزو محبوب‌ترین فیلم‌های سال قرار گرفته‌اند.

به روز شده: فیلم The Banshees of Inisherin اضافه شد

مورد انتظارترین فیلم های سال 2023

مرتبط: باکس آفیس سال 2022 

مهمترین سرگرمی‌های سال 2022:

مهمترین بازی های سال 2022

مهمترین سریال های سال 2022

و مهمترین فیلم های سال 2022…

بعد از بررسی فیلم‌ها سطح کیفی آنها به صورت ضعیفمتوسطخوب عالی نشان داده می‌شود.

مهمترین فیلم های سال 2022

“ماه ژانویه 2022”

The 355

معرفی فیلم The 355

تاریخ انتشار : 7 ژانویه 2022 (۱۷ دی ۱۴۰۰)

سطح فیلم: ضعیف

کارگردان: سایمون کینبرگ

سبک: اکشن-جاسوسی

فیلم “۳۵۵” یک اکشن-جاسوسی آمریکایی به کارگردانی “سایمون کینبرگ” می‌باشد. کینبرگ فیلم‌نامه این اثر را با همکاری “تریزا ریبک” به رشته‌ تحریر درآورده است. (اطلاعات بیشتر:‌ معرفی فیلم The 355 / داستان، تاریخ انتشار، تریلر و…)

Scream

معرفی فیلم Scream (2022)

تاریخ انتشار : ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۴ دی ۱۴۰۰)

سطح فیلم: متوسط

کارگردان:مت بتینلی اُلپین و تایلر ژیلت

سبک: اسلشر، وحشت

فیلم “جیغ” (Scream) که بعنوان “جیغ ۵” نیز شناخته می‌شود، یک فیلم اسلشر آمریکایی به کارگردانی “مت بتینلی اُلپین” و “تایلر ژیلت” می‌باشد.  (اطلاعات بیشتر:‌ معرفی فیلم Scream (2022) / اطلاعات و تاریخ انتشار فیلم جیغ ۵)

Hotel Transylvania: Transformania  

Hotel Transylvania: Transformania

تاریخ انتشار : ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۴ دی ۱۴۰۰)

سطح فیلم: متوسط

کارگردان: “جنیفر کلوسکا” و “دریک دریمون”

سبک: انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

هتل ترانسیلوانیا یکی از انیمیشن‌های محبوب چند سال اخیر است که با دارا بودن داستانی شیرین و شخصیت‌های منحصربه فرد و خاص شما را در موقعیت‌های بامزه متنوعی قرار می‌دهد. شماره چهارم و نهایی این انیمیشن به کارگردانی “جنیفر کلوسکا” و “دریک دریمون” و به نویسندگی “جندی تارتاکوفسکی” (برنده چهار جایزه امی) در سال 2022 منتشر خواهد شد. در کارنامه نویسندگی “دریک دریمون” انیمیشن‌های مطرح زیادی از جمله سریال باب اسفنجی و Catdog دیده می‌شود که نشان از سابقه درخشان او در کارهای طنز انیمیشنی دارد. از معروفترین گویندگان این انیمیشن می‌توان به سلنا گومز، آدام سندلر و اندی سمبرگ اشاره کرد. در چند شماره اخیر، این انیمیشن دچار افت کیفی محسوسی شد و نتوانست نظر سینما دوستان را به خود جلب کند. باید منتظر بمانیم ببینیم Sony Pictures Animation در این شماره می‌تواند یک داستان جذاب و متفاوت را برای علاقه‌مندان به انیمیشن‌های سینمایی خلق کند یا خیر. این انیمیشن در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۴ دی ۱۴۰۰) از طریق Amazon Prime Video منتشر خواهد شد.  (تریلر رسمی از یوتوب)

A Hero

بررسی فیلم قهرمان / A Hero

تاریخ انتشار : ۲۱ ژانویه ۲۰۲۲ (۱ بهمن ۱۴۰۰)

سطح فیلم: خوب (نقد فیلم قهرمان)

کارگردان: اصغر فرهادی

سبک: درام

قهرمان فیلمی درام به نویسندگی و کارگردانی “اصغر فرهادی” یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین کارگردان‌های ایرانی در سطح بین الملی است که قرار است در تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۲۲ (۱ بهمن ۱۴۰۰) از طریق شبکه Prime Video منتشر شود. قهرمان ابتدا در جشنواره کن اکران شد و توانست نظرات مثبت منتقدین سراسر دنیا را به خود جلب کند و جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کرد. همینطور این فیلم به عنوان نماینده ایران در اسکار 2022 حضور خواهد داشت. قهرمان داستان رحیم را روایت می‌کند، شخصی که به خاطر بدهی در زندان به سر می‌برد، او برای رضایت گرفتن از شاکی‌اش مرخصی می‌گیرد اما بعد از خروج از زندان با اتفاقات گوناگونی مواجه می‌شود که زندگیش را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد…

The Ice Age Adventures of Buck Wild

The Ice Age Adventures of Buck Wild

تاریخ انتشار : ۲۸ ژانویه ۲۰۲۲ (۸ بهمن ۱۴۰۰)

سطح فیلم: متوسط

کارگردان: John C. Donkin

سبک: انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

“عصر یخبندان ماجراهای باکِ وحشی” اسپین آفی از مجموعه عصر یخبندان به کارگردانی John C. Donkin است که داستان و ماجراهای باک یکی از شخصیت‌های عصر یخبندان را روایت می‌کند. سایمون پگ گویندگی شخصیت باک در فیلم را برعهده خواهد داشت. این انیمیشن در تاریخ 28 ژانویه 2022 (۸ بهمن ۱۴۰۰) از طریق شبکه دیزنی پلاس منتشر خواهد شد. 

مهمترین فیلم های سال 2022

“ماه فوریه 2022”

Marry Me

معرفی فیلم Marry Me

تاریخ انتشار : ۱۱ فوریه ۲۰۲۲ (۲۲ بهمن ۱۴۰۰)

سطح فیلم: متوسط

کارگردان:  کت کویرو

سبک: کمدی، عاشقانه

” با من ازدواج کن” یک فیلم کمدی رمانتیک آمریکایی به کارگردانی kat coiro با فیلمنامه‌ای از جان راجرز، تامی ساگر و هارپر دیل است که براساس رمان مصوری به همین نام اثر Bobby Crosby نوشته شده است. (اطلاعات بیشتر: معرفی فیلم Marry Me با حضور جنیفر لوپز و اوون ویلسون)

Death on the Nile

معرفی فیلم Death on the Nile

تاریخ انتشار : ۱۱ فوریه ۲۰۲۲ (۲۲ بهمن ۱۴۰۰)

سطح فیلم: ضعیف

کارگردان: کنت برانا

سبک:  جنایی، درام، رمزآلود

“مرگ بر روی نیل” فیلمی معمایی-جنایی به کارگردانی “کنت برانا” و محصول مشترک بریتانیا و آمریکا می‌باشد. فیلم‌نامه‌ی این فیلم توسط “مایکل گرین” و براساس رُمانی با همین نام از نویسنده‌ی مشهورِ رُمان‌های کارآگاهی “آگاتا کریستی” به نگارش درآمده است. (اطلاعات بیشتر: معرفی فیلم جدید Death on the Nile / تریلر جدید و آخرین اطلاعات)

Uncharted

معرفی فیلم Uncharted (2022)

تاریخ انتشار : ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ (۲۹ بهمن ۱۴۰۰)

سطح فیلم: ضعیف

کارگردان: روبن فلیشر

سبک: اکشن، ماجراجویی

“آنچارتد” یا “سرزمین‌های ناشناخته” یک فیلم اکشن-ماجراجویی آمریکایی به کارگردانی “روبن فلیشر” (کارگردان سری فیلم‌های Zombieland و فیلم Venom1) می‌باشد. این فیلم پیش‌درآمدی برای بازی ویدئویی “آنچارتد” ساختِ کمپانی “ناتی داگ” محسوب می‌شود که طرح داستانی آن از چهارمین بازی سری یعنی “Uncharted 4: A Thief’s End” الهام گرفته شده است. (اطلاعات بیشتر: معرفی فیلم Uncharted / تریلر جدید و آخرین اخبار)

مهمترین فیلم های سال 2022

“ماه مارس 2022”

The Batman

معرفی فیلم جدید بتمن 2022 {تاریخ اکران، داستان، بازیگران و...}

تاریخ انتشار : ۴ مارس ۲۰۲۲ (۱۳ اسفند ۱۴۰۰)

سطح فیلم: عالی (نقد فیلم بتمن 2022)

کارگردان: Matt Reeves

سبک: اکشن، ماجراجویی، ابرقهرمانی

بتمن 2022 / The Batman 2022 یک فیلم ابرقهرمانانه‌ی آمریکایی براساس شخصیتی با همین نام از قهرمانان دنیای DC می‌باشد که توسط Matt Reeves در دست ساخت است و Peter Craig نیز در نویسندگی این عنوان به او کمک می‌کند. تاریخ اکران عمومی فیلم در سینماها برای ۱ اکتبر سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده بود اما با تاخیر اعلام شده به ۴ مارس ۲۰۲۲ (۱۳ اسفند ۱۴۰۰) منتقل شده است. (اطلاعات بیشتر: معرفی و بررسی فیلم جدید بتمن 2022 )

The Lost City

معرفی مهمترین فیلم های سال 2022 1

تاریخ انتشار : ۲۵ مارس ۲۰۲۲ (۵ فروردین ۱۴۰۱)

سطح فیلم: ضعیف

کارگردان: آرون و آدام نی

سبک: اکشن، ماجراجویی، کمدی

“شهر گمشده” یک فیلم اکشن-ماجراجویی کُمدی و رمانتیک آمریکایی به کارگردانی آرون و آدام نی می‌باشد. این سومین فیلم برادران نی و همینطور بزرگترین پروژه کاریشان تا به الان محسوب می‌شود. آنها فیلم‌نامه این اثر را با همکاری “دنا فاکس” و “اورن یوزیل” و براساس داستانی از “ست گوردون” به رشته تحریر درآورده‌اند. (اطلاعات بیشتر: معرفی فیلم The Lost City )

“ماه آوریل 2022”

Morbius 

معرفی فیلم موربیوس / Morbius 

تاریخ انتشار : ۱ آوریل ۲۰۲۲ (۱۲ فروردین ۱۴۰۱)

سطح فیلم: ضعیف

کارگردان: دنیل اسپینوزا

سبک: اکشن، ماجراجویی، فانتری، درام

فیلم “Morbius 2022” به کارگردانی “دنیل اسپینوزا” و با فیلم‌نامه‌ای از “مت سازما” و “بورک شارپلس” تهیه شده است. این فیلم نخستین تجربه‌ی اسپینوزا در ساخت آثار ابرقهرمانی بشمار می‌آید و باید منتظر ماند تا دید که او توانسته رویکردی خلاقانه و متفاوت را برای فیلمش رقم بزند یا خیر؟ (اطلاعات بیشتر:‌ معرفی فیلم جدید Morbius / خلاصه داستان، تریلر جدید و…)

مهمترین فیلم های سال 2022

Ambulance

معرفی فیلم Ambulance

تاریخ انتشار : ۸ آپریل ۲۰۲۲ (۱۹ فروردین ۱۴۰۱)

سطح فیلم: ضعیف (بررسی فیلم آمبولانس)

کارگردان: مایکل بی

سبک: اکشن، جنایی، درام

 “آمبولانس” یک فیلم اکشن-مهیج آمریکایی به کارگردانی “مایکل بی” می‌باشد. این فیلم براساس فیلمی با همین نام محصول سال ۲۰۰۵ از کشور دانمارک ساخته شده و فیلم‌نامه‌ی آن را “کریس فداک” نوشته است. از جمله بازیگران این فیلم میتوان به “جیک جیلنهال”، “یحیی عبدالمتین دوم” و “ایزا گونزالس” اشاره نمود. (اطلاعات بیشتر: معرفی فیلم Ambulance / فیلم جدید جیک جیلنهال)

Sonic the Hedgehog 2

معرفی فیلم Sonic the Hedgehog 2

تاریخ انتشار : ۸ آوریل ۲۰۲۲ (۱۹ فروردین ۱۴۰۱)

سطح فیلم: متوسط

کارگردان: جف فاولر

سبک: اکشن، ماجراجویی، کمدی

“سونیک خارپشت ۲” یک فیلم کُمدی-ماجراجویانه براساس یک مجموعه بازی ویدئویی با همین نام از کمپانی Sega می‌باشد. این فیلم دنباله‌ای بر “سونیک خارپشت ۲۰۲۰” بوده و همانند فیلم قبلی “جف فاولر” کارگردانی آن را برعهده دارد. (اطلاعات بیشتر: معرفی فیلم جدید Sonic the Hedgehog 2 / تریلر، تاریخ انتشار و آخرین اخبار)

Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore

قسمت سوم (جانوران شگفت انگیز : اسرار دامبلدور)

تاریخ انتشار : 15 اوریل 2022 (۲۶ فروردین ۱۴۰۱)

سطح فیلم: متوسط

کارگردان: دیوید ییتس

سبک: اکشن، ماجراجویی، فانتزی

این فیلم سومین قسمت از مجموعه فیلم‌های جانوران شگفت انگیز و یازدهمین مجموعه فیلم‌های دنیای جادوگران است. در این فیلم بازیگرانی چون ادی ردمین، کاترین واتوستون، دن فالگر، الیسون سوول، ازرا میلر، کالوم ترنر، ویلیام نادیلام، پاپی کوربی توچ، جسیکا ویلیام و… نقش آفرینی دارند. تاریخ انتشار این فیلم در 15 آوریل 2022 (۲۶ فروردین ۱۴۰۱) می‌باشد. (توضیحات بیشتر: معرفی فیلم جانوران شگفت انگیز: اسرار دامبلدور)

The Northman

معرفی فیلم The Northman

تاریخ انتشار : ۲۲ آوریل ۲۰۲۲ (۲ اردیبهشت ۱۴۰۱)

سطح فیلم: متوسط

کارگردان: رابرت اگرز

سبک: اکشن، ماجراجویی، درام

“مرد شمالی” یک فیلم درام و تاریخی-حماسی آمریکایی به کارگردانی “رابرت اگرز” می‌باشد. اگرز فیلم‌نامه‌ی این اثر را با همکاری رُمان‌نویس و ترانه‌سرای مشهور ایسلندی Sjon نوشته است. این فیلم اقتباسی از یک افسانه حماسی مربوط به دوران وایکینگ‌ها می‌باشد. افسانه‌ای که بعدها الهام‌بخش “ویلیام شکسپیر” برای خلق تراژدی هملت شد. از جمله بازیگران مطرح این فیلم میتوان به “الکساندر اسکارسگارد”، “نیکول کیدمن”، “کلیس بنگ”، “آنیا تیلور-جوی”، “ایتن هاک”، “بیورک” و “ویلم دفو” اشاره نمود. (اطلاعات بیشتر: معرفی فیلم جدید The Northman)

The Unbearable Weight of Massive Talent

مورد انتظارترین فیلم های سال 2022 / The Unbearable Weight of Massive Talent

تاریخ انتشار : ۲۲ آوریل ۲۰۲۲ (۲ اردیبهشت ۱۴۰۱)

سطح فیلم: متوسط (نقد فیلم بارسنگینِ تحملِ استعداد عظیم)

کارگردان: تام گورمیکان

سبک: اکشن، کمدی

“بارسنگینِ تحملِ استعداد عظیم” فیلمی اکشن، کمدی به کارگردانی و نویسندگی “تام گورمیکان” است که یک نیکلاس کیجِ تخیلی را در یک داستان کمدی سیاه به تصویر کشیده است! نیکلاس کیج در نقشِ نسخه‌ی تخیلی‌ای از خودش به همراه بازیگران دیگری همچون پدرو پاسکال، شارون هورگان، آیک بارینهولتز، نیل پاتریک هریس و تیفانی هادیش در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌ است. این فیلم در 12 مارس 2022 در جشنواره SXSW برای اولین بار به نمایش درآمد و با نظرات بسیار مثبتی رو به روشد. داستان فیلم در مورد نیکلاس کیج بازیگرِ سرشناس است که با اکراه پیشنهاد میلیون دلاری برای شرکت در جشنِ تولدِ یکی از طرفدارانِ میلیاردرش را می‌پذیرد. جلوتر بعد از متشنج شدن اوضاع، او متوجه می‌شود که این طرفدار پروپاقرص یک قاچاقچی مواد مخدرِ بد نام است! حال نیک مجبور می‌شود تبدیل به نسخه‌ای از نمادین‌ترین شخصیت‌های فیلم‌هایش شود تا همسر و دخترش را از شر این قاچاقچی بدنام است حفظ کند. این فیلم کمدی اکشن قرار است در 22 آوریل 2022 (۲ اردیبهشت ۱۴۰۱) توسط Lionsgate در ایالات متحده اکران شود. (تریلر رسمی)

“ماه می 2022”

Doctor Strange in the Multiverse of Madness

معرفی فیلم دکتر استرنج 2022 / دکتر استرنج در مولتی‌ورس دیوانگی

تاریخ انتشار : ۶ مِی ۲۰۲۲ (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱)

سطح فیلم: متوسط (نقد فیلم دکتر استرنج 2022)

کارگردان: سم ریمی

سبک: اکشن، ماجراجویی، فانتزی، ابرقهرمانی

“دکتر استرنج در مولتی‌ورس دیوانگی” یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی براساس شخصیتی با همین نام از کمیک‌های مارول می‌باشد. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم “Doctor Strange 2016” بوده و بیست و هشتمین فیلم در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود. (اطلاعات بیشتر: معرفی فیلم جدید دکتر استرنج 2022 / تاریخ انتشار، تریلر رسمی و… )

Top Gun: Maverick

Top Gun: Maverick

تاریخ انتشار : ۲۷ می ۲۰۲۲ (۶ خرداد ۱۴۰۱)

سطح فیلم: عالی (بررسی فیلم Top Gun: Maverick)

کارگردان: جوزف کوشینسکی

سبک: اکشن، درام

بررسی فیلم Top Gun: Maverick

خلبان سابق مَوریک (با بازی تام کروز) اکنون یک مربی پرواز است که خلبانان جوان را در ماچو آموزش می‌دهد. اما او همچنین باید با دوره‌ی جدید کنار بیاید که در آن خلبانان نقش کمتری را ایفا می‌کنند. چراکه هواپیماهای بدون سرنشین بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. فیلم تاپ گان: مَوریک یک فیلم اکشن، درام به کارگردانی جوزف کوشینسکی است. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم تاپ گان محصول 1986 می‌باشد. از بازیگران این فیلم می‌توان به تام کروز و وال کیلمر اشاره کرد، که هر دو در قسمت قبلی نیز حضور داشتند. بازیگرانی همچون جنیفر کانلی ،مونیکا باربارو نیز در فیلم ایفای نقش کرده‌اند. (معرفی و بررسی کامل)

“ماه ژوئن 2022”

Jurassic World Dominion

معرفی فیلم Jurassic World Dominion

تاریخ انتشار : ۱۰ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۰ خرداد ۱۴۰۱)

سطح فیلم: متوسط

کارگردان: کالین ترووارو

سبک: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی

“دنیای ژوراسیک: سلطه” یا همان “دنیای ژوراسیک ۳” یک فیلم ماجراجویی-علمی تخیلیِ آمریکایی به کارگردانی “کالین ترووارو” می‌باشد. ترووارو فیلم‌نامه‌ی این اثر را با همکاری “امیلی کارمایکل” و براساس داستانی از خودش و “درک کانولی” به رشته‌ی تحریر درآورده است. این فیلم دنباله‌ای بر “دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده” محصول سال ۲۰۱۸ بوده و ششمین قسمت از مجموعه پارک ژوراسیک و سومین فیلم در مجموعه دنیای ژوراسیک محسوب می‌شود. از جمله بازیگران این فیلم میتوان به “کریس پرت”، “برایس دالاس هاوارد”، “سم نیل”، “لورا درن”، “جف گلدبلوم”، “مامودو اتی”، “دنیلا پیندا” و “عمر سای” اشاره نمود. (اطلاعات بیشتر:معرفی فیلم Jurassic World Dominion)

Lightyear

مورد انتظارترین بازی های سال 2022 / Lightyear

تاریخ انتشار : 17 ژوئن 2022 (۲۷ خرداد ۱۴۰۱)

سطح فیلم: ضعیف

کارگردان: انگوس مک‌لین

سبک: اکشن، ماجراجویی، انیمیشن

پیکسار بالاخره پیش درآمدی برای کاراکتر “باز لایتیر” (Buzz Lightyear) از داستان Toy Story در دست ساخت دارد. این انیمیشن تلاش باز برای تبدیل شدن به یک رنجر فضایی را به ما نشان می‌دهد. در این انیمیشن او اولین پرواز آزمایشی خود را برای کشف کهکشان‌های جدید انجام می‌دهد. با این حال، زمانی‌که امپراطور شیطانیِ زورگ امنیت جهان را تهدید می‌کند، Buzz ممکن است تنها امید بشر برای نجات جهان باشد… در حال حاضر جزئیات زیادی از داستان مشخص نشده، اما زمانی که کریس ایوانز برای نقش لایتیر جوان انتخاب شد (همینطور حضور تایکا وایتیتی در این پروژه)، سروصدای زیادی به پا شد. این انیمیشن می‌تواند هر سن و سالی را راضی کند. هم کسانی که از سری Toy Story خاطرات شیرینی دارند و هم کسانی که به تازگی می‌خواهند این سری را تجربه کنند. با این حال تا زمان انتشار انیمیشن باید منتظر بمانیم تا ببینیم این فیلم به خوبی نام پیکسار است یا خیر… (تریلر رسمی) (تریلر رسمی دوم)

The Black Phone

مورد انتظارترین فیلم های سال 2021 / The Black Phone

تاریخ انتشار : 24 ژوئن 2022 (۳ تیر ۱۴۰۱)

سطح فیلم: متوسط

کارگردان: اسکات دریکسون

سبک: وحشت، تخیلی

تلفن سیاه فیلمی ترسناک فراطبیعی به کارگردانی “اسکات دریکسون” و تهیه‌کنندگی “جیسون بلوم” است. این اثر که توسط دریکسون و سی رابرت کارگیل نوشته شده است، اقتباسی از داستان کوتاهی به همین نام است که توسط جو هیل نوشته شده است. “میسون تیمز” در این فیلم نقش یک کودک ربوده شده را بازی می‌کند که می‌تواند با قربانیان گذشته رباینده خود که توسط “ایتان هاوک” به تصویر کشیده شده ارتباط برقرار کند. در سال 1978، پنج کودک در یکی از شهرهای حومه کلرادو ناپدید شدند. فینی شاو، بازیکن جوان بیسبال، ششمین نفری است توسط قاتل زنجیره‌ای به نام گربر بیهوش و ربوده می‌شود. فینی در یک زیرزمین با یک تلفن قطع شده از خواب بیدار می‌شود. او به سرعت از توانایی عجیب تلفن برای انتقال صدای قربانیان گذشته گربر که می‌خواهند به او کمک کنند برای فرار استفاده می‌کند و… این فیلم قرار است در تاریخ 24 ژوئن 2022 (۳ تیر ۱۴۰۱) توسط یونیورسال پیکچرز در سینماها اکران شود. 

Elvis

مورد انتظارترین فیلم های سال 2022 / Elvis

تاریخ انتشار : 24 ژوئن 2022 (۳ تیر ۱۴۰۱)

سطح فیلم: خوب 

کارگردان: باز لورمن

سبک: درام، بیوگرافی

الویس فیلمی درام موزیکال بیوگرافی به کارگردانی “باز لورمن” است. فیلم نامه این اثر توسط لورمن، سام برومل، کریگ پیرس و جرمی دونر بر اساس داستانی طراحی شده توسط لورمن و دونر نوشته شده است. در این فیلم بازیگرانی چون آستین باتلر، تام هنکس، هلن تامسون، ریچارد راکسبورگ، اولیویا دی جونگ و ناتاشا باست به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم زندگی و حرفه خواننده و بازیگر “الویس پریسلی” را از روزهای اولیه کودکی تا تبدیل شدن به یک ستاره راک و بعد تبدیل شدنش به یک ستاره سینما و مشکلات و داستان‌های پیرامون زندگی او را روایت می‌‌کند. فیلم الویس در 25 می 2022 در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و قرار است توسط برادران وارن در 24 ژوئن 2022 در سینما‌ها اکران شود. بیشتر منتقدین بعد از دیدن فیلم در جشنواره کن نظرات مثبتی نسبت به آن داشتند، مخصوصا بازی آستین باتلر در نقش الویس مورد تحسین منتقدین قرار گرفت.

“ماه جولای/ ژوئیه 2022”

Minions: The Rise of Gru

Minions: The Rise of Gru

تاریخ انتشار : 1 ژوئیه 2022 (۱۰ تیر ۱۴۰۱)

سطح فیلم: متوسط

کارگردان: کایل بالدا

سبک: انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

 مینیون‌های کوچک زرد یک بار دیگر برای شیطنت بر روی پرده‌ی سینما ظاهر می‌شوند. این بار نیز موضوع انیمیشن در مورد تبدیل شدن گروو به ابر شرور جهان است. مینیون‌ها قرار است در سال 2022 بازگردند و دوباره شما را از خنده روده بُر کنند. داستان فیلم در مورد گروی جوان است که قصد دارد به جمع شرورها بپیوندد اما انجمن شرارت او را راه نمی‌دهد. پس او سعی می‌کند جواهر ارزشمند آنها را بدزد اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود و ماجراهای خنده دارتری در ادامه پیش می‌آید… طبق اطلاعات جدید کارگردان این اثر Kyle Balda می‌باشد و این انیمیشن برای بار سوم تاخیر خورد و این بار به سال 2022 و 1 ژوئن (۱۰ تیر ۱۴۰۱) منتقل شده است. (تریلر رسمی با زیرنویس اختصاصی)

مهمترین فیلم های سال 2022

Thor: Love and Thunder

معرفی فیلم Thor: Love and Thunder / تریلر، تاریخ انتشار و...

تاریخ انتشار : 8 ژوئیه 2022 (17 تیر 1401)

سطح فیلم: ضعیف (بررسی فیلم Thor Love And Thunder)

کارگردان: تایکا وایتیتی

سبک: اکشن، ماجراجویی، ابرقهرمانی

“ثور: عشق و تندر” یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی‌ست که بر اساس یکی از معروفترین شخصیت‌های کمیک‌های مارول یعنی “ثور” ( این شخصیت در سال ۱۹۶۲ و توسط استن لی، جک کربی و لری لیبر خلق گردید) ساخته شده است. کارگردانی این فیلم برعهده “تایکا وایتیتی” بوده که فیلم‌نامه آن را خودش و با همکاریِ “جنیفر کایتین رابینسون” نوشته است. این فیلم دنباله‌ای مستقیم بر “ثور: راگناروک” محصول سال ۲۰۱۷ بوده و ۲۹مین فیلم در دنیای سینمایی مارول (MCU) محسوب می‌شود. (معرفی فیلم Thor: Love and Thunder / تاریخ انتشار، خلاصه داستان و…)

The Gray Man

مورد انتظارترین فیلم های سال 2022 / The Gray Man

تاریخ انتشار : 15 ژوئیه 2022 (۲۴ تیر ۱۴۰۱)

سطح فیلم: متوسط

کارگردان: برادران روسو

سبک: اکشن، هیجانی

مرد خاکستری فیلمی اکشن، هیجانی به کارگردانی برادران روسو (آنتونی و جو روسو) است که بر اساس فیلمنامه‌ای که “جو روسو” با همکاری “کریستوفر مارکوس” و گاستفان مک فیلی” نوشته‌، ساخته شده است. فیلم‌نامه اثر بر اساس رمانی به همین نام محصول سال 2009 به نویسندگی “مارک گرینی” نوشته شده است. در این فیلم بازیگران مطرح چون “رایان گاسلینگ”، “کریس ایوانز”، “آنا د آرماسگ، “جسیکا هنویکگ”، “گرژ ژان پیج” و “بیلی باب تورنتون” به ایفای نقش پرداخته‌اند. شمار زیاد ستارگان و کارگردانان نامدار فیلم که عناوین هیجان انگیزی چون دو شماره آخر Avengers را در کارنامه خود دارند، انتظارات را از فیلم نزد مردم بالا برده است. در خلاصه فیلم این طور آمده است: زمانی که ماهرترین مزدور سیا به نام کورت جنتری (رایان گاسلینگ)، به طور تصادفی اسرار تاریک این آژانس را فاش می‌کند، توسط همکار سابق و روانی خود لوید هانسن (کریس ایوانز) و قاتلان بین المللی در سراسر جهان تحت تعقیب قرار می‌گیرد تا شکار شود… این فیلم قرار است در تاریخ 15 ژوئیه 2022 (۲۴ تیر ۱۴۰۱) از شبکه نت فلیکس منتشر شود. (اولین تریلر رسمی فیلم)

Nope

مورد انتظارترین فیلم های سال 2022

تاریخ انتشار : 22 ژوئیه 2022 (۳۱ تیر ۱۴۰۱)

سطح فیلم: ضعیف

کارگردان: جردن پیل

سبک: وحشت، رمزآلود، علمی تخیلی

جردن پیل یکی از کارگردان‌های مطرح سبک وحشت در سال‌های اخیر است که در کارنامه او فیلم‌هایی چون Get Out و Us دیده می‌شود. Nope یک فیلم ترسناک علمی تخیلی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی جردن پیل است که بازیگرانی چون دنیل کالویا، کیکه پالمر و استیون ین در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان فیلم در مورد اتفاقات عجیب و غریبی است که در یک شهر دور افتاده در کالیفرنیا در حال وقوع است و در نهایت منجر به یک کشف وحشتناک می‌شود. خواهر و برادر صاحب مزرعه‌ی Emerald Haywood پس از سقوط اجسامی از آسمان که منجر به مرگ پدرشان شد، تلاش می‌کنند با کمک فروشنده فناوری “آنجل تورس” و مستندساز “آنتلرز هولست” ویدیویی از یک شی‌ء پرنده‌ی ناشناس که در نزدیکی مزرعه‌شان دیده شده ضبط کنند اما… این فیلم قرار است در ۲۲ جولای ۲۰۲۲ (۳۱ تیر ۱۴۰۱) توسط یونیورسال پیکچرز اکران شود. (تریلر رسمی)

“ماه آگوست 2022”

Bullet Train

مورد انتظارترین فیلم های سال 2022 / Bullet Train

تاریخ انتشار : 5 آگوست  2022 (۱۴ مرداد ۱۴۰۱)

سطح فیلم: خوب 

کارگردان: David Leitch

سبک: اکشن، کمدی، هیجانی

قطار سریع‌السیر فیلمی اکشن کمدی به کارگردانی “دیوید لیچ” براساس فیلمنامه “زاک اولکویچ” است. از مهمترین فیلم‌های کارنامه لیچ می‌توان به Deadpool 2 و John Wick اشاره کرد. این فیلم بر اساس رمان ژاپنی “ماریا بیتل” نوشته “کوتارو ایزاکا” ساخته شده است. بازیگرانی چون برد پیت، جوی کینگ، آرون تیلور جانسون، هیرویوکی سانادا، مایکل شانون و ساندرا بولاک در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند. در این فیلم برد پیت در نقش یک قاتل کارکشته اما بدشانس به نام لیدی باگ (کفشدوزک) به ایفای نقش پرداخته‌ است. او به یک قطارِ ژاپنیِ سریع‌السیر فرستاده می‌شود اما قاتلان سریالیِ دیگری نیز ماموریتِ مشترکی دارند و برای لیدی باگ دردسر درست می‌کنند! این فیلم قرار است در 5 آگوست  2022 (۱۴ مرداد ۱۴۰۱) توسط سونی پیکچر در سینماها اکران شود.

Beast 

مورد انتظارترین فیلم های سال 2022

تاریخ انتشار : 19 آگوست  2022 (۲۸ مرداد ۱۴۰۱)

سطح فیلم: متوسط

کارگردان: بالتاسار کورماکور

سبک: وحشت، بقا

هیولا فیلمی وحشت-بقا به کارگردانی “بالتاسار کورماکور” و بر اساس فیلمنامه‌ای از “رایان انگل” می‌باشد. در این فیلم ادریس البا، شارلتو کوپلی، ایانا هالی، لی ساوا جفریس و رایلی کیو ایفای نقش کرده‌اند. داستان فیلم در مورد یک پدر (ادریس البا) به همراه دو دخترش است که در یک پارک محافظت شده گیر یک شیر سرکش می‌افتند که به هرآنکس در سر راهش حمله می‌کند. به یکباره سفر تسکین دهنده و آرامش بخش آنها به یک آزمایش بقا برایشان تبدیل می‌شود… Beast قرار است در 19 اوت 2022 توسط یونیورسال پیکچرز در ایالات متحده منتشر شود. (تریلر فیلم)

“ماه سپتامبر 2022”

Pearl

مورد انتظارترین فیلم های سال 2022 / Pearl

تاریخ انتشار : 16 سپتامبر 2022 (۲۵ شهریور ۱۴۰۱)

سطح فیلم: خوب 

کارگردان: Ti West

سبک: وحشت، اسلشر

پِرل فیلمی وحشت اسلشر به کارگردانی “تی وست” است و پیش درآمدی از فیلم X که در مارس ۲۰۲۲ منتشر شد، محسوب می‌شود. داستان فیلم در طول جنگ جهانی اول در سال 1918 روی می‌دهد و داستان پس زمینه شخصیت پرل، شرور اصلی داستان X را بررسی می‌کند. وقایع فیلم، قبل از اتفاقات فیلم قبلی روی می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه مکانی که “قتل عام فیلم X” در آن اتفاق می‌افتد، زمانی به عنوان خوابگاه در طول جنگ استفاده می‌شد. پرل که در یک مزرعه خانوادگی به تنهایی گیر افتاده بود، وظیفه مراقبت از پدرِ بیمار خود که در کما به سر می‌برد را برعهده دارد، این در حالی است که تحت نظر مادر ظالم و خشنش قرار دارد. در ادامه داستان طی اتفاقات او به شروری که همیشه از آن می‌ترسید، بدل می‌شود و… فیلم X با اینکه نتوانست نظر تمام مخاطبان را جذب کند، با این حال در جذب نظر منتقدین خوب عمل کرد (امتیاز 94 در روتن)، باید دید پرل نیز می‌تواند فیلم موفقی در سبک وحشت نام بگیرد یا خیر…

Blonde

مورد انتظارترین فیلم های سال 2022

تاریخ انتشار : 23 سپتامبر 2022 (۱ مهر ۱۴۰۱)

سطح فیلم: متوسط (بررسی فیلم Blonde)

کارگردان: اندرو دامینیک

سبک: درام، بیوگرافی

بلوند فیلمی تخیلی بیوگرافی به نویسندگی و کارگردانی اندرو دومینیک است، که از رمانی (محصول سال 2000) به همین نام نوشته جویس کارول اوتس اقتباس شده است. این فیلم برداشتی تخیلی از زندگی “مرلین مونرو” با بازی آنا دی آرماس در نقش اصلی و بازی بازیگرانی چون آدرین برودی، بابی کاناواله و جولیان نیکلسون در نقش‌های فرعی می‌باشد. فیلم در یک دوره طولانی آماده‌سازی از سال ۲۰۱۰ به سر می‌برد اما تولید فیلم از آگوست 2019 آغاز و در جولای 2021 به پایان رسید. بلوند قرار است در ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲ توسط نتفلیکس منتشر شود. در خلاصه داستان فیلم اینطور آماده است: نورما جین مورتنسن پس از دوران کودکی‌ای دردناک، به یک بازیگر حرفه‌ای در هالیوود در دهه 1950 و اوایل دهه 1960 تبدیل شد. او با نام مستعار مرلین مونرو به شهرت جهانی رسید. اما حضور او روی پرده سینما باعث بروز مشکلات و درگیر‌ی‌های شخصی مختلفی برای او شد…

Everything Everywhere All at Once

بررسی فیلم Everything Everywhere All at Once / عجیب و متفاوت

تاریخ انتشار : 25 سپتامبر 2022 (۳ مهر ۱۴۰۱)

سطح فیلم:خوب (بررسی فیلم همه چیز همه جا همه به یکباره)

کارگردان: دانیل کوان – دانیل شاینرت

سبک: اکشن، کمدی

فیلم Everything Everywhere All at Once یکی از احمقانه‌ترین و گیج‌کننده‌ترین فیلم‌هایی است که در زندگی‌تان دیده‌اید! اما احمقانه بودن یا گیج کنندگی دلیل بر بد بودن این فیلم نیست! بلکه در اینجا با فیلم احمقانه‌‌ای طرف هستیم که می‌توانید از دیدنش لذت ببرید. فیلم پیچیده‌ای که شما را می‌خنداند و به فکر فرو می‌برد. در این فیلم موضوعی که در طی سال‌های اخیر به شدت مورد استفاده فیلم‌ سازان قرار گرفته با شکل و شمایلی کاملا متفاوت روایت می‌شود. چیزی که این فیلم را تا این حد متفاوت کرده، اهمیت دادن به داستان تمام شخصیت‌هایش است! هیچ رهگذر بی‌اهمیتی در طول داستان وجود ندارد! از زنی (که اِوِلین به او می‌گوید دماغ دراز) که در اول فیلم مشتری خشکشویی است بگیرید تا دیگر شخصیت‌ها در این جهان یا جهان‌های دیگر همه اهمیت خاصی در داستان دارند و سرنوشت هریک از آنها به هم گره خورده است. اینکه چطور نویسنده به زیبایی تمام این شخصیت‌ها و داستان‌های فرعی‌شان را به هم پیوند داده و معنا بخشیده‌ از نکاتی است که مسلما شما را در انتها تحت تاثیر قرار خواهد داد. (متن کامل)

“ماه اکتبر 2022”

Amsterdam

معرفی مهمترین فیلم های سال 2022 2

تاریخ انتشار : 7 اکتبر 2022 

سطح فیلم: ضعیف  (بررسی فیلم آمستردام)

کارگردان: دیوید او.راسل

سبک: درام-کمدی

“آمستردام” (Amsterdam) فیلمی تاریخی و کُمدی-مهیج به کارگردانی و نویسندگی “دیوید او.راسل” می‌باشد. فیلم‌نامه این فیلم با الهام از داستان واقعی یک توطئه سیاسی در سال ۱۹۳۳ در آمریکا نوشته شده است. “کریستین بیل”، “مارگو رابی” و “جان دیوید واشنگتن” بازیگران اصلی این فیلم بوده و در کنار آنها چهره‌های سرشناسی همچون “کریس راک”، “آنیا تیلور جوی”، “مایک مایرز”، “زویی سالدانا”، “مایکل شنون”، “تیلور سویفت”، “رامی مالک” و “رابرت دنیرو” نیز حضور دارند. این فیلم بدون‌شک پرستاره‌ترین اثر سینمایی در سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. با این حال این فیلم با استقبال خوبی از سوی منتقدین روبرو نگردید و اکثر آنها ضمن تحسین طراحی تولید و بازی بازیگران از فیلم‌نامه و کارگردانی او.راسل به شدت انتقاد کردند. امتیازهای کم این اثر در سایت‌های معتبر نقدِ فیلم گواه از این نارضایتی منتقدین بوده و همچنین با توجه به فروش زیان‌بار آن در گیشه‌های سینما میتوان گفت که اقبال عمومی فیلم نیز تعریف چندانی نداشته است. فیلم “Amsterdam” در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۲ توسط کمپانی 20th Century Studios در ایالات متحده اکران گردید. (متن کامل)

Halloween Ends

مورد انتظارترین فیلم های سال 2022

تاریخ انتشار : 14 اکتبر 2022 (۲۲ مهر ۱۴۰۱)

سطح فیلم: ضعیف

کارگردان: David Gordon Green

سبک: وحشت، اسلشر، هیجانی

هالووین یکی از بهترین فیلم‌های سبک اسلشر در سال ۱۹۷۸ منتشر شد و به عنوان یکی از بهترین‌های سبک وحشت در هر لیستی می‌توانید نامش را بیابید. فیلم‌های بعد از فیلم اصلی نتوانست آنطور موفقیت و جذابیت اولیه را تکرار کند. حال حساب کنید Halloween Ends سیزدهمین دنباله از این فیلم ترسناک محسوب می‌شود! انتظار آنچنان زیادی از فیلم نمی‌رود، با این حال برای کسانی که به سبک وحشت مخصوصا فیلم‌های اسلشر علاقه‌مند هستند می‌تواند یکی از گزینه‌های سال باشد. دیوید گوردون گرین مانند دو شماره قبلی کارگردانی این فیلم را نیز برعهده دارد و بازیگرانی چون جیمی لی کرتیس در نقش لوری استرود، اندی ماتیچاک در نقش آلیسون نلسون، جیمز جود کورتنی در نقش مایکل مایرز و ویل پاتون در نقش معاون فرانک هاوکینز در فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم Halloween Ends قرار است در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۲ توسط یونیورسال پیکچرز اکران شود.

The Banshees of Inisherin

بررسی فیلم The Banshees of Inisherin

تاریخ انتشار : 21 اکتبر 2022 (۲۹ مهر ۱۴۰۱)

سطح فیلم: عالی (بررسی فیلم بنشی‌های اینیشرین)

کارگردان: مارتین مک‌دونا

سبک: درام، کمدی سیاه

داستان فیلم در اواخر جنگ داخلی ایرلند در سال ۱۹۲۳ و در جزیره خیالی اینیشرین اتفاق می‌افتد. جایی که کولم دوهرتی (با بازیِ برندن گلیسون) یک نوازنده فولک، به طور ناگهانی شروع به نادیده گرفتن دوست دیرینه‌اش پادریک (با بازیِ کالین فارل) می‌کند. پادریک اگرچه مردی خوب و مورد علاقه ساکنان جزیره است، اما برای کولم که می‌خواهد باقیمانده عمرش را صرف ساختن موسیقی و انجام کارهایی کند که به خاطر آنها در یادها بماند، یک مانع و حواس‌پرتیه کسل‌کننده به حساب می‌آید. اما این اقدام ناگهانی زندگی پادریک را که یکی از معدود دوستانش را از دست داده با بی‌ثباتی روبرو می‌کند. سپس همانطور که پادریک از طرد شدن بیشتر مضطرب می‌شود، کولم در برابر تلاش‌های دوست قدیمی‌اش برای صحبت با او مقاومت بیشتری نشان می‌دهد. این موضوع در ادامه عواقب نگران‌کننده‌ای را برای هردو آن‌ها به همراه دارد و … (متن کامل)

Black Adam

معرفی فیلم Black Adam / فیلم ابرقهرمانی دواین جانسون

تاریخ انتشار : 21 اکتبر 2022 (۲۹ مهر ۱۴۰۱)

سطح فیلم: ضعیف (بررسی فیلم بلک آدام)

کارگردان:  Jaume Collet-Serra

سبک: اکشن، ماجراجویانه، ابرقهرمانی

بلک آدام / Black Adam فیلمی ابرقهرمانی است که بر اساس ضدقهرمانی به همین نام از روی سری کمیک‌های دی سی ساخته شده است. این فیلم اسپین آفی برای فیلم Shazam خواهد بود و یازدهمین عنوان از دنیای سینمایی توسعه یافته‌ی DC محسوب می‌شود. (معرفی فیلم Black Adam / فیلم ابرقهرمانی دواین جانسون)

  The Good Nurse

بررسی فیلم The Good Nurse

تاریخ انتشار : 26 اکتبر 2022 

سطح فیلم: خوب (بررسی فیلم پرستار خوب)

کارگردان: توبیاس لیندهولم

سبک: درام، جنایی

فیلم The Good Nurse داستان دو پرستار را روایت می‌کند، زنی به نام امی که یک پرستار وظیفه‌شناس است که با مهربانی و آرامش کامل به مداوای بیمارانش می‌پردازد. با وجود بیماری قلبی، او از هیچ تلاشی برای کمک به دیگران دریغ نمی‌کند. به دلیل نداشتن بیمه درمانی، امی چاره‌ای جز ادامه کار برای چهار ماه دیگر ندارد تا بتواند بیمه‌ای را برای پرداخت هزینه پیوند قلب به دست آورد. او با وجود تمام مشکلات و بیماری‌اش برای تامین مایحتاج دو دختر کوچکش از جان مایه می‌‌گذارد، اما با ورود پرستار دوم که چارلی نام دارد، زندگی امی در مسیر متفاوتی قرار می‌گیرد. (متن کامل)

Triangle of Sadness

بررسی داستان فیلم Triangle of Sadness / مثلث غم

تاریخ انتشار : 28 اکتبر 2022 

سطح فیلم: عالی (تحلیل و بررسی فیلم مثلث غم)

کارگردان: روبن اوستلوند

سبک: درام، کمدی

روبن اوستلوند با مثلث غم دومین جایزه کن خود را بدست آورد و نام خود را در کنار کارگردان‌های بزرگی چون فرانسیس فورد کوپولا، آلف خوباریا و… در این رویداد مهم سینمایی جاودان ساخت. با این حال وقتی به دیدن ملث غم می‌نشینید در ابتدا شاید به نظر برسد آنطور که باید و شاید با داستانی قرص و محکم طرف نباشیم. داستان قطعا جذابیت روایی زیادی دارد و از دیدنش لذت خواهید برد و بازیگران فیلم نیز نقش آفرینی درخور و واقع‌گرایانه‌ای از خود به نمایش گذاشته‌اند اما داستان فیلم گنگ به نظر می‌رسد و بخش‌های مختلف آن نتوانستند به شکل متوازن و هماهنگ به روایت داستان شخصیت‌ها بپردازند. (متن کامل)

   All Quiet on the Western Front

بررسی فیلم در جبهه غرب خبری نیست (محصول ۲۰۲۲)

تاریخ انتشار : 28 اکتبر 2022 

سطح فیلم: عالی (بررسی فیلم در جبهه غرب خبری نیست)

کارگردان: ادوارد برگر

سبک: درام، جنگی

فیلم “در جبهه غرب خبری نیست” به شکل تاثیرگذاری قصد دارد نشان دهد سربازان در حقیقت تنها تیکت‌های روی پیراهن یا یک عددِ روی یک پلاک فلزی برای ژنرال‌ها یا افراد ارشد پشت جبهه‌های جنگ محسوب می‌شوند. در حالی که سربازان در لجن و خون خود غلت می‌زنند… آنها در پشت میزهای شام آنچنانی‌ و تجملاتی‌شان غذاهای رنگارنگ تناول می‌کنند و از نقشه جنگ، نبرد و پیروزی حرف می‌زنند! در حالی که می‌بینیم سربازان از کمبود مواد غذایی رنج می‌برند و برای سیر کردن شکمشان دست به هرکاری می‌زنند! (که حتی باعث ایجاد اتفاقات ناگواری نیز می‌شود) وقتی آنها روی کاغذ در مورد نقشه‌های جنگی‌شان صحبت می‌کنند، در حقیقت میلیون‌ها انسان‌ بی‌گناه در دنیای واقعی در حال پر پر زدن بر سر تنها چند صد متر خاک هستند! (متن کامل)

“ماه نوامبر 2022”

Enola Holmes 2 

مورد انتظارترین فیلم ‌های سال 2022 / Enola Holmes 2 

تاریخ انتشار : 4 نوامبر 2022 (۱۳ آبان ۱۴۰۱)

سطح فیلم: متوسط

کارگردان: Harry Bradbeer

سبک: اکشن، جنایی

خلاصه داستان: در ادامه‌ی اتفاقات قسمت قبلی، انولا در این قسمت قصد دارد به عنوان یک کارآگاه مستقل وارد عمل شود! اما محبوبیت شرلوک هولمز کاری کرده که هیچ پرونده‌ی جنایی‌ای به او نرسد، از این رو او به شدت سرخورده شده است. اما پس از اینکه دختر جوانی که در کارخانه کبریت سازی کار می‌کند او را برای یافتن خواهرش استخدام می‌کند، ماجراجویی جدیدی در زندگی او آغاز می‌شود. طولی نخواهید کشید که انولا خود را در یک تعقیب و گریز هیجان انگیز و مرموز در سراسر لندن می‌بیند…

بررسی فیلم Enola Holmes : شرلوک هولمز و داستان‌هایش همیشه مملو از معماهای جذابِ جنایی‌ بوده‌اند. جذابیت شخصیت تخیلی شرلوک هولمز در ده‌ها فیلم و سریال از روی نوشته‌های “سِر آرتور کانن دویل” اقتباس شده است. از همین رو شخصیت شرلوک هولمز به عنوان “به تصویر کشیده‌ترین شخصیت ادبی تاریخ فیلم و تلویزیون” در کتاب‌های رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است. داستان پیش رو یکی از همین اقتباس‌ها می‌باشد. اقتباسی که اینبار شخصیت اصلی آن خود شرلوک هولمز نیست و در مورد داستان خواهر شرلوک هولمز انولاست. (مطلب کامل)

Black Panther: Wakanda Forever

Black Panther: Wakanda Forever

تاریخ انتشار : ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ (۲۰ آبان ۱۴۰۱)

سطح فیلم: خوب 

کارگردان: رایان کوگلر

سبک: اکشن، ماجراجویی، ابرقهرمانی

ادامه داستان پلنگ سیاه محصول سال 2018 را می‌توانیم در سال 2022 دنبال کنیم. بعد از درگذشت ستاره این فیلم چادویک بوزمن در اثر سرطان روده باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا شخصیت او یعنی پلنگ سیاه در داستان با بازیگر دیگری جایگزین خواهد شد یا اینکه با داستانی کاملا متفاوت طرف هستیم و در کل پادشاهی واکاندا به شخص دیگری سپرده می‌شود و داستان با درگذشت او تغییر کرده است. کارگردانی فیلم را رایان کوگلر برعهده دارد (که تهیه کننده فیلم Judas and the Black Messiah بود) از جمله بازیگران فیلم می‌توان به آنجلا باست، مارتین فریمن و دانای گوریرا اشاره کرد. فعلا اطلاعات زیادی از این فیلم منتشر نشده و فیلم در مرحله تولید قرار دارد. مارول تاریخ اکران این فیلم را ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ (۲۰ آبان ۱۴۰۱) تعیین کرده است.

The Menu

مورد انتظارترین فیلم های سال 2022 / The Menu

تاریخ انتشار : ۱۸ نوامبر ۲۰۲۲ (۲۷ آبان ۱۴۰۱)

سطح فیلم: متوسط

کارگردان: مارک مایلود

سبک: کمدی سیاه، وحشت

The Menu یا منو فیلمی کمدی – وحشت به کارگردانی “مارک مایلود” و نویسندگی “سث ریس” و “ویل تریسی” است. این فیلم داستان زوج جوانی به نام مارگو (آنیا تیلور-جوی) و تایلر (نیکلاس هولت) را روایت می‌کند که به جزیره‌ای دور افتاده سفر می‌کنند تا در رستورانی منحصر به فرد به نام هاثورن (Hawthorne) غذا بخورند. رستورانی که توسط سرآشپز مشهور جولیان اسلوویک (ریف فاینز) اداره می‌شود. سرآشپز یک منوی مجلل با غافلگیری‌های تکان دهنده برای این زوج تدارک دیده است، منویی که تا آخر عمر آن را فراموش نخواهند کرد! این فیلم قرار است در تاریخ ۱۸ نوامبر ۲۰۲۲ توسط سرچ‌لایت پیکچرز (Searchlight Pictures) در سینماهای جهان اکران شود.

“ماه دسامبر 2022”

The Whale

مورد انتظارترین فیلم های سال 2022

تاریخ انتشار : 9 دسامبر 2022 (۱۸ آذر ۱۴۰۱)

سطح فیلم: خوب 

کارگردان: دارن آرونوفسکی

سبک: درام

نهنگ فیلمی درام به کارگردانی “دارن آرونوفسکی” و نویسندگی “ساموئل دی. هانتر” است. این فیلم برای اولین در سپتامبر ۲۰۲۲ در جشنواره ونیز به نمایش در آمد و توانست نظرات نسبتا مثبتی را از منتقدین بدست بیاورد. در این فیلم “برندان فریزر” در نقش یک مرد بسیار چاق ۲۷۲ کیلوگرمی به ایفای نقش پرداخته و توانسته بازی به شدت تاثیرگذار و متفاوتی را از خود به جای بگذارد. داستان فیلم در مورد چارلی مردی میانسالی است که سعی دارد دوباره با دختر هفده ساله‌اش (با بازی سیدی سینک) ارتباط برقرار کند. این دو پس از آنکه چارلی خانواده‌اش را به خاطر معشوقه‌ جدیدش (که بعدا درگذشت) ترک کرد، از هم جدا شدند. چارلی پس از آن اتفاق به پرخوری (از روی احساس گناه) ادامه داد که منجر به ظاهر فعلی او شده است و… فیلم The Whale قرار است در تاریخ 9 دسامبر 2022 (۱۸ آذر ۱۴۰۱) توسط A24 در سینماهای آمریکا اکران شود.

Guillermo del Toro’s Pinocchio

مورد انتظارترین فیلم های سال 2022 / Guillermo del Toro’s Pinocchio

تاریخ انتشار : 9 دسامبر 2022 (۱۸ آذر ۱۴۰۱)

سطح فیلم: خوب 

کارگردان: گیرمو دل تورو – مارک گوستافسون

سبک: انیمیشن، خانوادگی، درام

پینوکیو فیلمی استاپ موشن، درام موزیکال فانتزی به کارگردانی گیرمو دل تورو و مارک گوستافسون و نویسندگی دل تورو و پاتریک مک هیل است. این فیلم اولین فیلم بلند انیمیشنی دل تورو محسوب می‌شود. صداپیشگان مطرحی در این فیلم حضور دارند که از آن جمله می‌توان به ایوان مک گرگور، دیوید بردلی، گریگوری مان، فین ولفهارد، کیت بلانشت، جان تورتورو و تیلدا سوینتون اشاره کرد. این فیلم قصد دارد افسانه معروف کارلو کولودی در مورد عروسکی چوبی به نام پینوکیو که زنده می‌شود و رویای تبدیل شدن به یک پسر واقعی را در سر می‌پروراند را بازگو کند. وقتی پینوکیو زنده می‌شود، معلوم می‌شود که پسر آنچنان خوبی نیست… اما پینوکیو تلاش می‌کند تا انتظارات پدرش را برآورده کند و معنای واقعی زندگی را بیاموزد… پینوکیو اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم BFI لندن در تاریخ 15 اکتبر 2022 خواهد داشت و بعد قرار است در تاریخ 25 نوامبر 2022 در سینماهای منتخب اکران شود، همینطور این فیلم در 9 دسامبر 2022 از نت فلیکس منتشر خواهد شد. 

Avatar: The Way of Water

معرفی مهمترین فیلم های سال 2022 3

تاریخ انتشار : 16 دسامبر 2022 (۲۵ آذر ۱۴۰۱)

کیفیت مناسب: کیفیت مناسب در دسترس نیست

کارگردان: جیمز کامرون

سبک: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی

آواتار به کارگردانی جیمز کامرون در سال 2009 منتشر شد و توانست بعد از اکران مجدد در سال‌های 2020 و 2021 با فروش ۲ میلیارد و ۸۴۷ میلیون دلاری، عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را از آن خود کند. حال بعد از گذشت سال‌ها و تاخیرهای پیاپی در انتهای سال 2022 منتظر انتشار شماره دوم این فیلم خواهیم بود. (اطلاعات بیشتر:‌ معرفی فیلم جدید Avatar 2 / اخبار و اطلاعات فیلم آواتار ۲)

Babylon

معرفی مهمترین فیلم های سال 2022 4

تاریخ انتشار : ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲ (۲ دی ماه ۱۴۰۱)

سطح فیلم: خوب 

کارگردان: دیمین شزل

سبک: درام-کمدی

بابیلون فیلمی کمدی درام به نویسندگی و کارگردانی دیمین شزل است. (که نویسندگی فیلم لالالند را در کارنامه خود دارد) این فیلم داستانی از جاه طلبی‌ها و افراط ظالمانه، ظهور و سقوط شخصیت‌های گوناگون در دوران تباهی افسارگسیخته در هالیوود را به تصویر کشیده است. بازیگرانی چون برد پیت، مارگو رابی، دیگو کالوا، جووان آدپو، لی جون لی، ژان اسمارت و توبی مگوایر در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. به خاطر حضور ستاره‌های سرشناس بابیلون یکی از فیلم‌های مورد انتظار آخر سال 2022 محسوب می‌شود. این فیلمِ ۳ ساعت و ۸ دقیقه‌ای قرار است در تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲ توسط پارامونت پیکچرز در سینماها اکران شود.

Glass Onion: A Knives Out Mystery

تاریخ انتشار : ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲ (۲ دی ماه ۱۴۰۱)

سطح فیلم: متوسط

کارگردان: ریان جانسن

سبک: درام-جنایی 

داستان فیلم knives out در مورد مرگِ مشکوکِ “هارلان ترومبی” ( با بازی کریستوفر پلامر) نویسنده مشهور کتاب‌های جنایی می‌باشد. او در روز بعد از تولدِ ۸۵ سالگیش به طرز مشکوکی با گلویی بریده در اتاقش پیدا می‌شود. افرادی که مسئول این پرونده می‌شوند؛ ستوان الیوت (با بازی لاکیت استنفیلد) و مارشالِ فدرال واگنر (با بازی نوح سگان) به همراه یک کارآگاه خصوصی به نام بنویت بلان (با بازی دنیل کریگ) برای تحقیق این مرگِ مشکوک وارد خانه خانواده ی ترومبی می‌شوند. در بررسی‌های اولیه به نظر این یک خودکشی می‌آید اما…

فیلم knives out یک فیلمِ جنایی کمدی است که داستان آن حول محورِ حلِ پرونده یک مرگ مشکوک می‌چرخد. داستانِ فیلم به شدت درگیر کننده و پر فراز و نشیب است به طوری که در طول مسیر داستان به هیچ عنوان خسته نخواهید شد… قرار است در سال ۲۰۲۲ ادامه این فیلم جذاب را دوباره تجربه کنیم. ریان جانسن مانند شماره اول کارگردان و نویسنده اثر است و دنیل کریگ، دیوید باتیستا، ادوارد نورتون، کاترین هان و… از جمله بازیگران فیلم محسوب می‌شوند. این فیلم قرار است در تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲ (۲ دی ماه ۱۴۰۱) از نت فلیکس منتشر شود.

امیدواریم از مطلب “مهمترین فیلم های سال 2022” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
داود
داود

لیست خوبی تهیه کردید و با رتبه بندیِ کیفی فیلمها هم موافقم به جز یک مورد که شدیدا مخالفم. فیلم The Menu به نظرم فیلم بسیار سطح بالا و فوق العاده ای بود که نیاز به درک و تفسیر داره. بنابراین از نظر من این فیلم در سطح عالی قرار داره.

رضا
رضا

وقتی فیلم ها رو از قرض و مرض نقد می کنی منتقد نیستی مزدوری

امین علیرضائی
پاسخ به  رضا

کدوم متن به نظرتون از روی قرض و مرض بود؟
در کل بررسی فیلم یا سریال نظر شخصی اون فرد نقد کنندست و ممکنه با نظر شما متفاوت باشه
ولی قبول دارم اگر نقدی قرض ورزانه باشه درست نیست (اصلا ما اینطوری نقد نمیکنیم کلا)
ولی در کل چه ربطی به مزدور بودن داره نقد فیلم :))))
یه جور کلی صحبت نکنید بهتره دقیق بگید در مورد کدوم نقد صحبت میکنید 🙂
موفق باشید

مصطفی
مصطفی

Glass Onion: A Knives Out Mystery

2019 هست !!!!

امین علیرضائی
پاسخ به  مصطفی

قسمت دوم Knives Out هستش که قراره سال 2022 از نت فلیکس منتشر بشه ولی تاریخ انتشار دقیقی نداره
https://en.wikipedia.org/wiki/Glass_Onion:_A_Knives_Out_Mystery
اگر به خاطر عکس فیلم گیج شدید، عکسِ فیلمِ قبلی هستش، فقط واسه اینکه هیچ عکس یا تریلری منتشر نشده اونو گذاشتیم

نادر
نادر

به شدت منتطر بتمن هستم
همینطور فیلم اسکورسیزی امیدوارم اونم اضافه کنید

امین علیرضائی
پاسخ به  نادر

فیلم های بیشتری اضافه خواهد شد

داوود
داوود

ممنون خیلی کامل بود
امیدوارم فیلم‌های بیشتری اضافه بشه در آینده