مهمترین فیلم های سال 2023

در این مطلب شما را با مهمترین، مطرح‌ترین و در اصل مورد انتظارترین فیلم‌هایی که قرار است در سال 2023 منتشر شوند آشنا می‌کنیم. این مطلب در مراحل اولیه خود قرار دارد و طی هفته‌های آینده فیلم‌های بیشتری به این لیست اضافه خواهد شد و لیست شکل و شمایل درست‌تر و مرتب‌تری به خود خواهد گرفت. در ادامه با مهمترین فیلم های سال 2023 در خدمت شما هستیم.

مطلب مرتبط: باکس آفیس فیلم های 2023

مطلب مرتبط: مورد انتظارترین بازی های سال 2023

انتشار اولیه: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲

به روز شده: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ (به روز شد)

در این لیست میزان انتظار گروه ما از فیلم‌های مختلف به صورت بسیار زیاد – زیاد – متوسط ذکر شده است.

سطح فیلم‌ها به شکل ضعیفمتوسطخوبخیلی خوب و عالی به شکل نظر کوتاه اضافه شد. (فقط فیلم‌هایی که کیفیت خوب آنها منتشر شده است.)

[lwptoc]

مهمترین فیلم های سال 2023

مهمترین فیلم های سال 2023 ماه ژانویه

  M3gan (مگان)

مورد انتظارترین فیلم های سال 2023

تاریخ اکران: ۶ ژانویه ۲۰۲۳ (۱۶ دی ۱۴۰۱) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: جرارد جانستون

ژانر: علمی تخیلی، وحشت

سطح فیلم: متوسط

اسباب‌بازی‌ساز با استعداد به نام جما (آلیسون ویلیامز) یک عروسک با هوش مصنوعی تقریبا واقعی با عملکرد بالا به نام M3gan (که مخفف Android Generative Model 3 است) می‌سازد تا از خواهرزاده‌اش کدی که به تازگی یتیم شده در برابر آسیب‌های روحی و جسمی محافظت کند. تصمیمی که عواقب وحشتناکی به دنبال دارد و باعث می‌شود عروسک بیش از حد از کدی محافظت کند و اتفاقات شومی را رقم بزند…

  Knock at the Cabin

مورد انتظارترین فیلم های سال 2023

تاریخ اکران: ۳ فوریه ۲۰۲۳ (۱۴ بهمن ۱۴۰۱) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: ام. نایت شامالان

ژانر: وحشت، روانشناختی

سطح فیلم: ضعیف

در جدیدترین فیلم ترسناک روانشناختی به کارگردانی “ام. نایت شامالان”، خانواده‌ای توسط چهار غریبه گروگان گرفته می‌شوند تا یکی از آنها برای جلوگیری از آخرالزمان قربانی شود! “دیو باتیستا”، “جاناتان گروف” و “روپرت گرینت” بازیگران مطرحی هستند که در این داستان بر اساس رمان «کابین در انتهای جهان» نویسنده “پل جی ترمبلی” بازی می‌کنند.

مهمترین فیلم های سال 2023 ماه فوریه

———————————–

  Ant-Man and The Wasp: Quantumania

مورد انتظارترین فیلم های سال 2023

تاریخ اکران: ۱۷ فوریه ۲۰۲۳ (۲۸ بهمن ۱۴۰۱) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: پیتون رید

سبک: اکشن، ابرقهرمانی

سطح فیلم: متوسط

بررسی فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

این فیلم دنباله‌ داستان‌های اسکات لانگ (Ant-Man / Scott Lang) و واسپ (Hope Pym / Wasp) که در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ پخش شدند می‌باشد و ۳۱امین فیلم از دنیای MCU محسوب می‌شود. “فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی” را “پیتون رید” کارگردانی، “جف لاونس” نویسندگی کرده و Paul Rodd و Evangelin Lily در نقش‌های قبلی خود در این فیلم حاضر شده‌اند. در این فیلم اسکات لانگ و ون دایم به همراه خانواده‌هایشان به قلمرو کوآنتومی می‌روند و با Kang The Conquer (با بازی Jonathan Majors) روبرو می‌شوند. تاریخ انتشار Ant-Man And The Wasp: Quantomania هفدهم فوریه‌ی ۲۰۲۳ است.

  Cocaine Bear

مورد انتظارترین فیلم های سال 2023

تاریخ اکران: ۲۴ فوریه ۲۰۲۳ (۲۸ بهمن ۱۴۰۱) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: الیزابت بنکس

ژانر: دلهره‌آور 

سطح فیلم: ضعیف

این فیلم یک چرخش تاریک و کمدی از یک داستان واقعی در مورد خرسِ سیاهی است که یک کیسه کوکائین را در دهه 1980 می‌خورد! زمانی که خرس در یک شهر کوچک در جورجیا دست به یک جنایتِ مرگبار می‌زند، داستان فیلم به سمت فانتزی می‌رود! در این فیلم به کارگردانی الیزابت بنکس بازیگرانی همچون کری راسل، اوشی جکسون جونیور و آلدن ارنریچ به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مهمترین فیلم های سال 2023 ماه مارس

———————————–

  Creed III

مورد انتظارترین فیلم های سال 2023

تاریخ اکران: ۳ مارس ۲۰۲۳ (۱۲ اسفند ۱۴۰۱) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: مایکل بی جردن

ژانر: درام، ورزشی

سطح فیلم: متوسط

“مایکل بی جردن” و “جاناتان میجرز” برای سومین فیلم «کرید» که نهمین قسمت از فرنچایز «راکی» محسوب می‌شود، وارد رینگ می‌شوند. این فیلم اولین کارگردانی برای جردن محسوب می‌شود که در نقش آدونیس «دونی» کرید بازی می‌کند. میجرز اولین حضور خود را در این فرنچایز به عنوان Damian “Dame” Anderson، دوست سابق و حریف جدید آدونیس خواهد داشت. آدونیس کرید با دوست دوران کودکی و اعجوبه بوکس سابق (جاناتان میجرز) (پس از سپری کردن یک محکومیت طولانی در زندان) روبه رو میشود و مشتاق است شایستگی حضور مجدد خود را در رینگ به اثبات برساند. تسا تامپسون، وود هریس، فلوریان مونته آنو  و فیلیسیا رشاد از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

  65

مورد انتظارترین فیلم های سال 2023

تاریخ اکران: ۱۰ مارس ۲۰۲۳ (۱۹ اسفند ۱۴۰۱) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: اسکات بک و برایان وودز

ژانر: اکشن، هیجانی

سطح فیلم: ضعیف

 “اسکات بک” و “برایان وودز” که بیشتر به خاطر فیلنامه فیلم A Quiet Place (یک مکان آرام) شناخته می‌شوند، این فیلم اکشن علمی تخیلی را نویسندگی و کارگردانی کرده‌اند. آدام درایور در این فیلم در نقش فضانوردی ظاهر شده که پس از تصادف سفینه‌اش در سیاره‌ای خارجی فرود می‌آید، اما متوجه می‌شود که او در زمین ماقبل تاریخ فرود آمده است! (65 میلیون سال در گذشته!) این فیلم توسط سام ریمی تهیه شده و موسیقی متن آن توسط دنی الفمن ساخته شده است، بنابراین افراد بزرگی پشت آن هستند، از همین رو یکی از مورد انتظارهای سال 2023 محسوب می‌شود.

  Scream VI

مورد انتظارترین فیلم های سال 2023

تاریخ اکران: ۱۰ مارس ۲۰۲۳ (۱۹ اسفند ۱۴۰۱) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: مت بتینلی-اولپین و تایلر گیلت

ژانر: وحشت، اسلشر

سطح فیلم: متوسط

فیلم Scream VI ششمین عنوان از فرانچایز معروف جیغ در سبک اسلشر است. فیلم داستان بازماندگان آخرین قتل‌های گوست فیس (Ghostface)، خواهران سامانتا و تارا کارپنتر (ملیساباررا و جنا اورتگا) و دوقلوهای چاد و میندی میکس (میسون گودینگ و جاسمین ساوی براون) را دنبال می‌کند. آنها دوباره با رگه‌ای از قتل‌ها توسط یک قاتل جدید که ماسک گوست فیس می‌زند مواجه می‌شوند. علاوه بر این بازیگران هیدن پانتی‌یر از Scream 4، نیز به فیلم پیوسته است. مت بتینلی-اولپین و تایلر گیلت پس از کارگردانی «جیغ 5» به عنوان کارگردان جدیدترین قسمت این فرانچایز بازخواهند گشت.

Shazam! Fury of the Gods

مورد انتظارترین فیلم های سال 2023

تاریخ اکران: ۱۷ مارس ۲۰۲۳ (۲۶ اسفند ۱۴۰۱) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: دیوید اف. سندبرگ

سبک: اکشن، کمدی، ابرقهرمانی

سطح فیلم: متوسط

مدت زیادی از انتشار فیلم Shazam در آوریل 2019 نگذشته بود که شایعاتی درباره دنباله آن منتشر شد. در این فیلم “زکری لی‌وای” به عنوان شخصیت شزم بازخواهد گشت و کارگردان فیلم “دیوید اف. سندبرگ” و نویسنده آن “هنری گِیدن” و “کریس مورگانگ خواهند بود. بیشتر بازیگران فیلم اول بازخواهند گشت، در حالی که “هلن میرن” و “لوسی لیو” به ترتیب در نقش هسپرا و کالیپسو به عنوان شخصیت‌های جدید به فیلم خواهند پیوست. خلاصه داستان فیلم اول از این قرار است: جادوگری به نام شِزَم بدنبال فردی پاک و درستکار میگردد تا بتواند تمام جادوی خود و خاندانش را به او منتقل کند. این جادوگر که اکنون بدلیل کهولت سن دیگر قادر به مبارزه و کنترل هفت اهریمن گناهان کبیره نمی‌باشد به دنبال یک فرد برگزیده پاک و شجاع می‌باشد. او پس از تلاش های فراوان و بی‌سرانجام بالاخره یک نوجوان یتیم بنام بیلی بَتسون را انتخاب می‌کند و تمام قدرتش را به او منتقل می‌کند. بیلی پس از فرارهای مکرر برای پیدا کردن مادرش بتازگی توسط یک زوج مهربان به فرزند خواندگی پذیرفته شده است. اما او روحش هم خبر ندارد که وارد چه ماجراجویی عجیبی شده تا اینکه… شزم! خشم خدایان قرار است در تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۲۳ (۲۶ اسفند ۱۴۰۱) در سینماهای سراسر دنیا اکران شود. 

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves

مورد انتظارترین فیلم های سال 2023

تاریخ اکران: ۲۴ مارس ۲۰۲۳ (۴ فروردین ۱۴۰۲) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: جاناتان گلدشتاین و جان فرانسیس دیلی

سبک: اکشن، فانتزی

سطح فیلم: متوسط

این فیلم (که بر اساس یک بازی نقش آفرینی به همین نام ساخته شده) داستان گروهی از دزدها با بازی کریس پاین (در نقش یک بارد)، میشل رودریگز (در نقش یک بربر)، جاستیس اسمیت (در نقش یک جادوگر) و سوفیا لیلیس (در نقش یک دروید) را دنبال می‌کند که تلاش دارند به قلمرویی سفر کنند تا مانع از به بردگی گرفتن دنیا توسط یک شیطان بزرگ شوند. “رجی جین پیج”، “کلوئی کلمن”، “جیسون وانگ”، “دیزی هد” و “هیو گرانت” از دیگر بازیگرانی هستند که تحت کارگردانی “جاناتان گلدشتاین” و “جان فرانسیس دیلی” به ایفای نقش پرداخته‌اند.

John Wick: Chapter 4

معرفی John Wick 4

تاریخ اکران: ۳۱ مارس ۲۰۲۳ (۱۱ فروردین ۱۴۰۲) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: چاد استاهلسکی

سبک: اکشن، هیجانی

سطح فیلم: خوب

فیلم جان ویک ۴ ابتدا برای 21 می 2021 در نظر گرفته شده بود اما بعد از تاخیرهای پیاپی به خاطر همه‌گیری کویید-19 ابتدا به تاریخ 27 می 2022 منتقل شد و بعد به سال 2023 تاخیر خورد و هم‌اکنون برای ۳۱ مارس ۲۰۲۳ (۱۱ فروردین ۱۴۰۲) برنامه‌ریزی شده است. (اطلاعات بیشتر:‌ معرفی فیلم جدید John Wick 4 / تاریخ انتشار جدید و آخرین اطلاعات)

مهمترین فیلم های سال 2023 ماه آوریل

———————————–

The Super Mario Bros. Movie

مورد انتظارترین فیلم های سال 2023

تاریخ اکران: ۷ آوریل ۲۰۲۳ (۱۸ فروردین ۱۴۰۲) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: آرون هوروث و مایکل ژلنیک

سبک: انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

سطح فیلم: متوسط

کاراکتر ماندگار دنیای بازی‌های ویدئویی که به نوعی سرآغاز ماندگارترین فرانچایز تاریخ بازی‌هاست قرار است به پرده سینما پا بگذارد. مانند همیشه ماریو برای نجات لوئیجی و البته جهان باید برای نابودی بروزر (Bowser) تلاش کند! یک گروه از ستارگان مطرح شخصیت‌های Mushroom Kingdom را با صدایشان زنده کرده‌اند. بازیگرانی چون کریس پرت در نقش ماریو، چارلی دی در نقش لوئیجی، آنیا تیلور جوی در نقش پرنسس هلو، جک بلک در نقش بروزر، کیگان-مایکل کی در نقش وزغ، ست روگن در نقش دانکی کونگ، فرد آرمیسن در نقش کرانکی کونگ تنها بخشی از بازیگرانی است که در این انیمیشن پر سر و صدا به صداپیشگی پرداخته‌اند.

Renfield

Renfield

تاریخ اکران: ۱۴ آوریل ۲۰۲۳ (۲۵ فروردین ۱۴۰۲) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: کریس مک‌کی

سبک: کمدی، وحشت

سطح فیلم: متوسط

“نیکلاس کیج” برای فیلم کمدی ترسناک «رنفیلد» به دراکولا تبدیل می‌شود! این فیلم برداشت تازه‌ای از داستان نمادینِ «رنفیلد: انجیل دراکولا» به نمایش خواهد گذاشت. ستاره اصلی فیلم نیکلاس هولت در نقش شخصیت رنفیلد ظاهر خواهد شد. او وقتی عاشق ربکا کوئینسی، پلیس راهنمایی و رانندگی می‌شود، زندگی تازه‌ای را پیش رو می‌گیرد اما… این فیلم به کارگردانی کریس مک‌کی ساخته می‌شود و از دیگر بازیگران فیلم می‌توان به شهره آغداشلو، آکوافینا، جنا کانل، بن شوارتز و آدریان مارتینز اشاره کرد.

Beau Is Afraid

مورد انتطارترین فیلم های سال 2023 / Beau Is Afraid

تاریخ اکران: ۲۱ آوریل ۲۰۲۳ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: آری آستر

سبک: کمدی، وحشت

سطح فیلم: متوسط

بررسی فیلم Beau Is Afraid / تحلیل کامل داستان و پایان بندی

آری آستر، (نویسنده و کارگردان) سومین فیلم خود را یک «کمدیِ کابوس‌وار» توصیف کرده است و با توجه به کابوس‌‌وار بودن دو فیلم قبلی او یعنی Heritary و Midsommar، انتظارات از این فیلم از این نظر بسیار زیاد است. خواکین فینیکس در این فیلم در نقش مردی مضطرب به نام بو ایفای نقش کرده که قصد دارد مادرش را ملاقات کند. او در طول مسیر عجیبی که در پیش رو دارد با نسخه‌های بسیار جوان یا بسیار پیر خود مواجه می‌شود. ناتان لین، پارکر پوزی، امی رایان، ریچارد کیند و پتی لوپون به قهرمان ما (خواکین فینیکس) در سفر طولانی و عجیب‌اش در این فیلم کمک می‌کنند. فیلم بیو می‌ترسد قرار است در تاریخ ۲۱ آوریل ۲۰۲۳ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) در سینماهای سراسر دنیا اکران شود.

مهمترین فیلم های سال 2023 ماه می

———————————–

Guardians of the Galaxy Vol. 3

مورد انتظارترین فیلم های سال 2023

تاریخ اکران: ۵ می ۲۰۲۳ (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: جیمز گان

سبک: اکشن، ابرقهرمانی

سطح فیلم: خوب

بررسی فیلم Guardians of the Galaxy 3 / نگهبانان کهکشان قسمت سوم

فیلم محافظین کهکشان نسخه‌ی سوم در ادامه دو شماره‌ی قبلی این مجموعه‌ است و ۳۲‌امین فیلم در دنیای MCU محسوب می‌شود. کارگردان این فیلم جیمز گان (James Gunn) است که او را با Suicide Squad (2021) و سریالِ Peacemaker می‌شناسیم. وقتی به لیست بازیگران این فیلم نگاه می‌کنیم نام سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) شاید تعجب برانگیز و در عین حال هیجان‌انگیز باشد و امیدوارم نقش پررنگی در وقایع شماره‌ی سوم محافظین کهکشان داشته باشد. کریس پرت، زویی سالدانا، دیو باوتیستا، کاره گیلان، پوم کلمنتیف، وین دیزل و بردلی کوپر و این لیست ادامه دارد… قرار است وارد ماموریتی شوند که برای نجات یکی از اعضای خودشان حیاتی است. این فیلم قرار است در ۵ مِی ۲۰۲۳ در سینما‌ها به اکران در بیاید.

Fast X

مورد انتظارترین فیلم های سال 2023

تاریخ اکران: ۱۹ می ۲۰۲۳ (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: لوئیس لتریر

سبک: اکشن، هیجانی

سطح فیلم: ضعیف

بررسی فیلم سریع و خشن 10/ Fast X

قسمت دهم مجموعه «سریع و خشن» به کارگردانی لوئیس لتریر، خانواده تبهکاران و اتومبیلرانان حرفه‌ای خیابانی به رهبری دومینیک تورتو (وین دیزل) را درگیر ماجراجویی جدیدی می‌کند. در این فیلم بازیگران مطرحی چون جیسون موموآ، بری لارسون و ریتا مورنو به خانواده سریع می‌پیوندند. همینطور در این فیلم ستاره‌هایی چون میشل رودریگز، تایریس گیبسون، لوداکریس، جوردانا بروستر، شارلیز ترون، جان سینا، سونگ کانگ، جیسون استاتهام، هلن میرن و بسیاری دیگر حضور خواهند داشت. این فیلم که با بودجه سرسام آور 340 میلیون دلاری ساخته شده است یکی از امیدهای تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2023 محسوب می‌شود.

The Little Mermaid

مورد انتظارترین فیلم های سال 2023

تاریخ اکران: ۲۶ می ۲۰۲۳ (۵ خرداد ۱۴۰۲) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: راب مارشال

سبک: ماجراجویی ، فانتزی

سطح فیلم: متوسط

هالی بیلی” در نقش پرنسس آریل در فیلم جدید لایو اکشن «پری دریایی کوچولو» توسط دیزنی به عنوان اولین بازیگر سیاه پوستی که نقش این شخصیت را بازی می‌کند و دومین بازیگر سیاه پوستی که تا به حال شاهزاده خانم دیزنی لقب گرفته به ایفای نقش پرداخته است. پری دریایی کوچک داستان آریل (هالی بیلی)، کوچکترین دختر پادشاه تریتون (خاویر باردم)، حاکم پادشاه زیر آب آتلانتیکا را روایت می‌کند. آریل که قبلاً مجذوب دنیای انسان‌ها شده بود، پس از نجات شاهزاده اریک (یونا هاوئر-کینگ) در یک کشتی در حال غرق شدن، عمیقاً عاشق او می‌شود و تصمیم می‌گیرد با او در دنیای بالای آب ملاقات کند. تلاش آریل باعث درگیری‌ با پدرش می‌شود و او در چنگال اورسولا جادوگر دریایی مکار (ملیسا مک کارتی) قرار می‌گیرد و… این فیلم قرار است در ۲۶ می ۲۰۲۳ (۵ خرداد ۱۴۰۲) در سینماهای جهان اکران شود.

مهمترین فیلم های سال 2023 ماه ژوئن

———————————–

Spider-Man: Across the Spider-Verse

مورد انتظارترین فیلم های سال 2023

تاریخ اکران: ۲ ژوئن ۲۰۲۳ (۱۲ خرداد ۱۴۰۲) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: جواکیم دوس سانتوس – کمپ پاورز – جاستین کی. تامپسون

سبک: انیمیشن، ابرقهرمانی

سطح فیلم: خوب

دنباله‌ی انیمیشن سینمایی Spider-Man: Into The Spider-Verse قرار است در تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۲۳ توسط Computer-Animated Superhero Film که از جمله‌ی شرکت‌های Marvel Comics هست ساخته شود. این انیمیشن براساس کاراکتر مایلز مورالز ساخته شده است. مایلز مورالز وقتی به طور غیرمنتظره‌ با گوئن استیسی برخورد می‌کند باید با کمک او تمام جهان‌های مرد عنکبوتی را از تهدیدی جدید و شروری مرموز نجات دهد. در طول این سفر مایلز و گوئن با گروهی از مردان عنکبوتی به نام نیروی اسپایدر (Spider-Force) آشنا می‌شوند. اما مایلز خود را در تضاد با نیروی اسپایدر و گوئن در نحوه‌ی برخورد با تهدید جدید می‌بیند و…

Transformers: Rise of the Beasts

معرفی فیلم Transformers: Rise of the Beast

تاریخ اکران: ۹ ژوئن ۲۰۲۳ (۱۹ خرداد ۱۴۰۲) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: کیپل جونیور

سبک: اکشن، ماجراجویی

سطح فیلم: متوسط

فیلم سینمایی “تبدیل شوندگان ظهور جانوران” قرار است در تاریخ نهم ژوئن ۲۰۲۳ (۱۹ خرداد ۱۴۰۲) در سینماهای سراسر دنیا اکران شود. این فیلم هفتمین فیلم از مجموعه‌ی Transformers است و دنباله‌ای برای فیلم Bumblebee محصول ۲۰۱۸ محسوب می‌شود. این فیلم توسط استیون “کیپل جونیور” (Steven Caple Jr) کارگردانی می‌شود که او را با فیلم‌های The Land و Creed II می‌شناسیم، همینطور این فیلم براساس فیلم‌نامه‌ای از “جوبی هارولد”، “دارنل متایار”، “جاش پیترز” و “اریک هوبر” ساخته شده است.. از جمله ستارگان این فیلم هم می‌توان به “آنتونی راموس” و “دومنیک فیشبک” اشاره کرد. (معرفی کامل)

Elemental

مورد انتظارترین فیلم های سال 2023

تاریخ اکران: ۱۶ ژوئن ۲۰۲۳ (۲۶ خرداد ۱۴۰۲) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: پیتر سون

سبک: انیمیشن، کمدی

سطح فیلم: متوسط

انیمیشن Elemental که دارای تِمی رومانتیک، فانتزی است و توسط والت دیزنی پیکچر و استدیو انیمیشن سازی پیکسار تهیه و والت دیزنی آن را در تاریخ ۱۶ام ژوئن ۲۰۲۳ توزیع می‌کند. کارگردان انیمیشن Elemental را پیتر سون (Peter Sohn) برعهده دارد که او را با The Good Dinosaur می‌شناسیم. انیمیشن Elemental از دوران کودکی Sohn الهام گرفته است، دوره‌ای که او به عنوان فردی مهاجر در شهر نیویورک در دهه‌ی ۷۰ میلادی در شهری با تنوع قومی، نژادی و فرهنگی بزرگ شد.  پیکسار در معرفی این انیمیشن اینطور توضیح داده است، ” در شهری که ساکنانش آتش، آب، خاک و هوا هستند و در کنار هم زندگی می‌کنند، یک زن جوان (آتشین) و مردی (آبی) در شرف کشف این هستند که چقدر باهم اشتراک دارند. (با تمام تضادی که بین آب و آتش وجود دارد!) لئا لوئیز (Leah Lewis) و مامودو اثی دو صدا پیشه‌ی اصلی انیمیشن Elemental محسوب می‌شوند.

The Flash

مورد انتظارترین فیلم های سال 2023 / فیلم The Flash

تاریخ اکران: ۱۶ ژوئن ۲۰۲۳ (۲۶ خرداد ۱۴۰۲) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: اندی موشیتی

سبک: اکشن، ابرقهرمانی

سطح فیلم: متوسط

فلش فیلمی اکشن ابرقهرمانی، براساس کاراکتری به همین نام از سری کمیک‌های DC است. این ۱۳امین فیلم از سری فیلم‌های مرتبط با کمیک‌های DC محسوب می‌شود. کارگردان اثر “اندی موشیتی” است (کارگردان هر دو شماره It) که The Flash را براساس فیلم‌نامه‌ای از “کریستینا هادسون” ساخته است. از جمله مهمترین بازیگران فیلم می‌توان به “ازرا میلر” در نقش فلش / بری آلن، “مایکل کیتون” و “بن افلک” اشاره کرد. در این فیلم بری آلن به گذشته سفر می‌کند تا جلوی مرگ مادرش را بگیرد ولی این واقعه باعث ایجاد عواقب ناخواسته در زمان حال می‌شود و… این فیلم قرار است در تاریخ ۱۶ ژوئن ۲۰۲۳ در سینماهای سراسر دنیا اکران شود.

Indiana Jones and the Dial of Destiny

Indiana Jones and the Dial of Destiny

تاریخ اکران: ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ (۹ تیر ۱۴۰۲) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: جیمز منگولد

سبک: اکشن، ماجراجویی

سطح فیلم: ضعیف

فیلم مورد انتظار Indiana Jones and the Dial of Destiny را جیمز منگولد نامزد اسکار (که او را با فیلم لوگان بیاد داریم) بر اساس فیلمنامه‌ای که او با “جز و جان هنری باترورث” نوشته، کارگردانی می‌کند. (آنها در فیلم Ford Vs Ferrari همکاری داشتند) “منگولد” پس از کناره‌گیری “استیون اسپیلبرگ” صندلی کارگردانی را در اختیار گرفت. با وجود خروج اسپیلبرگ، او همچنان به عنوان تهیه‌کننده در فیلم باقی مانده است. هریسون فورد در نقش ایندیانا جونز بار دیگر باید کلاه فدورای غبارآلود خود را می‌پوشد و ماجراجویی‌ جدیدی را رقم بزند و… این فیلم قرار است در تاریخ 30 ژوئن 2023 در سینماها اکران شود.

مهمترین فیلم های سال 2023 ماه ژوئیه

———————————–

Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One

Mission: Impossible 7 (ماموریت غیرممکن 7)

تاریخ اکران: ۱۴ جولای ۲۰۲۳ (۲۳ تیر ۱۴۰۲) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: کریستوفر مک‌کوری

سبک: اکشن، هیجانی

سطح فیلم: خوب

ماموریت غیرممکن بار دیگر با هنرنمایی تام کروز قرار است در سال 2023 بعد از پنج سال دوری به روی پرده سینماها بازگردد. ماموریت غیرممکن 7 (Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One) به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر مک‌کوری در دست ساخت است، که پیش از این نویسندگی و کارگردانی شماره 5 و 6 را به ترتیب در سال های 2015 و 2018 برعهده داشته است. تام کروز در کنار بازیگرانی همچون Rebecca Ferguson و Hayley Atwell قرار است در ماموریت غیر ممکنِ دیگری حضور یابد. پس از انتشار تریلر پشت صحنه‌ای از فیلم که یکی از خطرناک‌ترین بدلکاری‌های تاریخ در آن توسط تام کروز رونمایی می‌شود. (پریدن با موتورسیکلت از روی صخره‌ای بزرگ) انتظار برای دیدن فیلم به شدت افزایش پیدا کرده است.  فیلم پس از تاخیر‌های پیاپی برای تاریخ ۱۴ جولای ۲۰۲۳ (۲۳ تیر ۱۴۰۲) برنامه ریزی شده است.

Barbie

Barbie

تاریخ اکران: ۲۱ جولای (ژوئیه) ۲۰۲۳ (۳۰ تیر ۱۴۰۲) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: گرتا گرویگ

سبک: کمدی، رمانتیک

سطح فیلم: ضعیف

بررسی فیلم Barbie / نگاهی به پرفروش‌ترین فیلم سال 2023

مارگو رابی نقش باربی را در سال 2023 زنده می‌کند. این فیلم بر اساس عروسک‌های باربی ساخته شده است، اولین فیلم باربی لایو اکشن پس از چندین انیمیشن کامپیوتری و چند سریال کوتاه تلویزیونی است. در این فیلم مارگو رابی و رایان گاسلینگ به ترتیب در نقش باربی و کن در کنار گروه بزرگی از بازیگران نقش آفرینی کرده‌اند. فیلم باربی قرار است در تاریخ 21 جولای 2023 توسط برادران وارنر در ایالات متحده اکران شود.

 Oppenheimer

معرفی فیلم Oppenheimer

تاریخ اکران: 21 ژوئیه 2023 (۳۰ تیر ۱۴۰۱) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: کریستوفر نولان

سبک: اکشن، هیجانی

سطح فیلم: خوب

کریستوفر نولان قرار است در سال 2023 با فیلم “اوپنهایمر” که بر اساس زندگیِ فیزیکدانِ نظری و “پدر بمب اتمی” جی رابرت اوپنهایمر ساخته شده به سینماها بازگردد. نولان پیش از این هرگز درام بیوگرافی نساخته است، اما از کارگردان نامزد اسکار انتظار نداشته باشید که مسیرِ سنتی این سبک را در پیش بگیرد. مانند تمام فیلم‌های نولان، در مورد «اوپنهایمر» هم منتظر چیزهای غیرمنتظره و عجیب باشید. (ادامه) (معرفی فیلم Oppenheimer / اوپنهایمر فیلم جدید کریستوفر نولان)

مهمترین فیلم های سال 2023 ماه آگوست

———————————–

The Meg 2: The Trench

The Meg 2: The Trench

تاریخ اکران: ۴ آگوست ۲۰۲۳ (۱۳ مرداد ۱۴۰۲) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: بن ویتلی

سبک: اکشن، ماجراجویی

سطح فیلم: ضعیف

در فیلم مگ ۲، جیسون استاتهام (در نقش جوناس تیلور) به عنوان غواص نجات باز می گردد، این فیلم که بر اساس رمان دوم مگِ استیو آلتن یعنی The Trench ساخته شده است. تیلور پس از رویارویی با یک مگالودون در فیلم اول، اکنون باید با یک هیولای ما قبل تاریخ دیگر بنام کرونوسوروس مبارزه کند. کلیف کورتیس و پیج کندی، دیگر ستاره‌های مگ نیز بازگشته‌اند و در این فیلم جذاب مجددا در کنار جیسون استاتهام هنر نمایی می‌کنند. این فیلم در تاریخ ۴ آگوست ۲۰۲۳ در سینماهای سراسر دنیا توسط Warner Bros. Pictures اکران خواهد شد.

Blue Beetle

مورد انتظارترین فیلم های سال 2023

تاریخ اکران: 18 آگوست 2023 (۲۷ مرداد ۱۴۰۲) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: انجل مانوئل سوتو

سبک: اکشن، ماجراجویی ابرقهرمانی

سطح فیلم: ضعیف

نقد و بررسی فیلم Blue Beetle / بلو بیتل

بلو بیتل یا سوسک آبی (Blue Beetle) فیلمی ابرقهرمانی محصول آمریکاست که بر اساس شخصیتی به همین نام از دنیای ابرقهرمانان DC و به کارگردانی آنجل مانوئل سوتو و بر اساس فیلمنامه‌ای از گرت دانت-آلکوسر ساخته شده است. این فیلم چهاردهمین فیلم در دنیای DC خواهد بود. در این فیلم Xolo Maridueña در نقش بلو بیتل / جیمی ریس در کنار آدریانا بارازا، دامیان آلکازار، رائول مکس تروخیلو، سوزان ساراندون و جورج لوپز به ایفای نقش پرداخته‌اند. جیمی ریس، فارغ‌التحصیل اخیر کالج، پر از آرزو برای آینده‌اش به خانه و به شهر زادگاهش Palmera بازمی‌گردد، اما متوجه می‌شود که خانه آنطور که او آن را ترک کرده، نیست. در حالی که او به دنبال یافتن هدف خود از زندگی است، جیمی به طور غیرمنتظره‌ای خود را در اختیار یک موجود باستانی بیگانه به نام اسکاراب (Scarab) قرار می‌دهد. اسکاراب به او یک زره باورنکردنی به همراه قدرت‌های خارق‌العاده و غیرقابل پیش‌بینی می‌دهد و با تبدیل شدن او به سوسک آبی ابرقهرمان، سرنوشت او را برای همیشه دست خوش تغییر می‌شود و… Blue Beetle قرار است در تاریخ 18 آگوست 2023 توسط برادران وارنر در ایالات متحده اکران شود.

Gran Turismo

Gran Turismo

تاریخ اکران: 25 آگوست 2023 (۳ شهریور۱۴۰۲) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: نیل بلومکمپ

سبک: اکشن، ماجراجویی

سطح فیلم: متوسط

فیلم Gran Turismo یک فیلم درام ورزشی آمریکایی به کارگردانی نیل بلمکاپ و نویسندگی جاسون هال و زک بیلی است. این فیلم بر اساس داستان واقعی جان مارندبوروگ، یک راننده مسابقه‌ای بریتانیایی است که به عنوان یک بازیکن نوجوان Gran Turismo کشف شد و به یک راننده حرفه‌ای مسابقه‌ای تبدیل شد. داستان فیلم درباره پیتر استون، یک راننده مسابقه‌ای سابق است که برای آموزش راننده‌های مسابقه‌ای در مسابقات جهانی GT استخدام شده است. او به یک بازیکن نوجوان Gran Turismo به نام متیو مارندبوروگ برخورد می‌کند که استعداد طبیعی برای رانندگی دارد. او پیتر متیو را برای شرکت در مسابقات GT Academy آموزش می‌دهد و در نهایت به یک راننده حرفه‌ای مسابقه‌ای تبدیل می‌شود. این فیلم قرار است در 11 آگوست 2023 توسط سونی پیکچرز اکران شود.

مهمترین فیلم های سال 2023 ماه سپتامبر

———————————–

The Equalizer 3

The Equalizer 3  

تاریخ اکران: ۱ سپتامبر ۲۰۲۳ (۱۰ شهریور ۱۴۰۲) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: آنتوان فوکوآ

سبک: اکشن هیجانی

سطح فیلم: متوسط

دنزل واشنگتن در اکولایزر ۳ بار دیگر در نقش “رابرت مک کال” بازخواهد گشت. (رابرت یک گروهبان سابق در تفنگداران دریایی ایالات متحده و مأمور سیا بود که مرگ خود را جعل کرده تا زندگی جدیدی را آغاز کند و گذشته خود را پشت سر بگذارد.) در فیلم جدید رابرت مک کال برای فرار از گذشته خود به جنوب ایتالیا نقل مکان کرده است. او بعداً متوجه می‌شود که دوستان جدیدش تحت کنترل رئیس محلیِ جرم و جنایت متعلق به مافیای سیسیلی هستند. وقایع مافیایی داستان وحشتناک می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که رابرت بار دیگر از مهارت‌های عجیب و ویژه‌اش در قتل عام دشمنانش استفاده کند. این فیلم به کارگردانی “آنتوان فوکوآ” در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۲۳ توسط سونی پیکچرز در سینماها اکران خواهد شد.

The Expendables 4

معرفی فیلم The Expendables 4

تاریخ انتشار : ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۳ (۳۱ شهریور ۱۴۰۲) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: اسکات وا

سبک: اکشن، هیجانی

سطح فیلم: ضعیف

سری چهارم فیلم اکشن، هیجانیِ بی مصرف ها (The Expendables) به کارگردانی “اسکات وا” (Scott Waugh) که سابقه بدلکاری فیلم‌های اکشنِ معروفی را در کارنامه خود دارد ،در حال ساخت است. این فیلم ادامه‌ی داستان شماره سوم را دنبال می‌کند اما تاکنون اطلاعاتی از داستان آن منتشر نشده است. نویسندگی این فیلم را “اسپنسر کوهن” با کمک “مکس آدامز” (Max Adams) و “جان کانولی” (John Connolly) برعهده دارند. (معرفی فیلم The Expendables 4 / بازگشت بی‌مصرف‌های جدید در سال ۲۰۲۲)

مهمترین فیلم های سال 2023 ماه اکتبر

———————————–

Killers of the Flower Moon

معرفی فیلم Killers of the Flower Moon / فیلم بعدی اسکورسیزی

تاریخ اکران: ۶ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۴ مهر ۱۴۰۲) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: مارتین اسکورسیزی

سبک: درام-جنایی وسترن

میزان انتظار ما از فیلم: (بسیار زیاد)

قاتل‌های فلاور مون (Killers of the Flower Moon) فیلمی درام جنایی وسترن به کارگردانی و تهیه کنندگی “مارتین اسکورسیزی” و نویسندگی “اریک راث” است. این فیلم بر اساس کتاب غیرداستانی پرفروش محصول سال ۲۰۱۷ به همین نام ساخته شده است. “لئوناردو دی کاپریو“، که به عنوان تهیه کننده نیز در این فیلم فعالیت می‌کند، در کنار “رابرت دنیرو“، “جسی پلمونز” و “لیلی گلادستون” در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم ششمین همکاری اسکورسیزی و دی کاپریو و همچنین دهمین همکاری اسکورسیزی و دنیرو محسوب می‌شود. داستان فیلم در مورد اعضای قبیله اوسیج در شمال شرقی اوکلاهاما است که در دهه 1920 تحت شرایط مرموزی به قتل رسیدند، این اتفاق جرقه تحقیقات بزرگ FBI (تازه تاسیس) را در آنها سال‌ها رقم زد. (معرفی کامل فیلم Killers of the Flower Moon )

The Exorcist: Believer 

The Exorcist: Believer 

تاریخ اکران: ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: دیوید گوردون گرین

سبک: وحشت، فراطبیعی

سطح فیلم: ضعیف

فیلم جن‌گیر ساخته ویلیام فریدکین را در ۱۰ یا ۱۱ سالگی دیدم، غروب پنج‌شنبه بود و برادرم از ویدئو کلوپ محلمان فیلم “جن‌گیر” را اجاره کرده بود و همراه پدرم به تماشای آن نشستیم. یادم هست در هنگام دیدن نیمه‌ی اول فیلم (دیسک اول) آنقدر سربه‌سر همدیگر می‌گذاشتیم که فیلم تبدیل به کمدی شد و تنها سکانسی که مرا ترساند، ورود ناگهانی قطار به صحنه در سکانس انتهایی دیسک اول بود. اما با گذاشتن دیسک دوم، کابوس من و برادرم شروع شد و پدر هم که نمک بر زخممان می‌پاشید. شماره‌های بعدی “جن‌گیر” را تماشا نکرده‌ام ولی همان نسخه‌ی اول به نظرم تا به امروز یکی از بیادماندترین فیلم‌های ژانر وحشت است. اتفاقاً ویلیام فریدکین را همه با همین فیلم می‌شناسند. حال دست‌اندرکاران هالیوود می‌خواهند این فیلم را بازسازی کنند. این که آیا می‌توانند آن مدل وحشت را در این بازسازی نیز تکرار کنند و مخاطبان جدید و مدرن سینما را بر صندلی میخکوب کنند، سوالی است که تا زمان انتشار فیلم باید برای پاسخش صبر کنیم.

مهمترین فیلم های سال 2023 ماه نوامبر

———————————–

The Marvels

The Marvels

تاریخ اکران: ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳ (۱۹ آبان ۱۴۰۲)

کارگردان: نیا داکوستا

سبک: اکشن، ابرقهرمانی

میزان انتظار ما از فیلم: (زیاد)

مارول‌ها فیلمی ابرقهرمانی براساس کمیک‌های مارول و به کارگردانی “نیا داکوستا” می‌باشد که فیلم‌های کندی من و جنگل کوچک را در سال‌های اخیر در کارنامه خود داشته است. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم کاپیتان مارول (2019)، ادامه مینی سریال خانم مارول (2022) و سی و سومین فیلم از دنیای سینمایی مارول می‌باشد. در حین بررسی یک کرم‌چاله مرتبط با نژاد کری، قدرت‌های مونیکا رامبو با قدرت کامالا خان و کارول دانورز درگیر یکدیگر می‌شود، به طوری که آنها هر بار که از قدرت‌هایشان استفاده می‌کنند، جایشان باهم عوض می‌‌شود! به خاطر این موضوع آنها با هم متحد می‌شوند تا دلیل این اتفاق را متوجه شوند… این فیلم قرار است در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳ در آمریکا و سینماهای سراسر دنیا اکران شود.

The Killer

فیلم The Killer

تاریخ اکران: ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳ (۱۹ آبان ۱۴۰۲) (کیفیت مناسب در دسترس است)

کارگردان: دیوید فینچر

سبک: اکشن، جنایی، درام

سطح فیلم: ضعیف

بررسی فیلم آدم‌کش (killer 2023)

دیوید فینچر را به خاطر فیلم‌هایی متفاوت، جذاب و عمیق در سبک‌های گوناگون می‌شناسیم، کارگردانی که به شکلی هوشمندانه داستان فیلم‌هایش را به تصویر می‌کشد و شما را در جای جای آثارش غافلگیر و میخکوب می‌کند. همینطور او به خوبی می‌داند که چطور با بازیگران بزرگ همکاری کند و از آنها بهترین استفاده را ببرد. قاتل فیلم جدید دیوید فینچر است، فیلمی اکشن مهیج نئو نوآر به نویسندگی اندرو کوین واکر (نویسنده فیلم سون) که اقتباسی از رمان گرافیکی فرانسوی به همین نام اثر الکسیس نولنت می‌باشد. این فیلم قرار است از نت فلیکس پخش شود و فعلا تاریخ انتشار دقیقی برای آن مشخص نیست. (توضیحات کامل در مورد فیلم قاتل اینجا)

The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes

The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes

تاریخ اکران: ۱۷ نوامبر ۲۰۲۳ (۱ آذر ۱۴۰۲)

کارگردان: فرانسیس لارنس

سبک: اکشن، ماجراجویی، درام

میزان انتظار ما از فیلم: (زیاد)

نسخه جدید فیلم The Hunger Games که با نام The Ballad of Songbirds and Snakes شناخته می‌شود، قرار است در تاریخ 17 نوامبر 2023 توسط Lionsgate Films اکران شود. کارگردانی این فیلم بر عهده فرانسیس لارنس است که سه فیلم آخر بازی‌های گرسنگی را کارگردانی کرده است. فیلمنامه این فیلم توسط مایکل آرنت نوشته شده است که برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی برای داستان اسباب بازی 3 شده است.  داستان فیلم ۶۴ سال قبل از وقایع اولین فیلم بازی های گرسنگی می‌گذرد و داستان کوریولانوس اسنوی جوان که به عنوان مربی برای دهمین دوره بازی های گرسنگی انتخاب می‌شود را دنبال می‌کند. بازیگرانی چون راشل زگلر، هانتر شافر و پیتر دینکلیج از جمله مهمترین بازیگران این فیلم محسوب می‌شوند. داستان در این پیش درآمد اساساً حول شخصیت کوریولانوس اسنو می‌چرخد که بعداً رئیس جمهور مستبد اسنو می‌شود. این فیلم در جریان دهمین دوره بازی‌های گرسنگی، چندین دهه قبل از رویدادهای سه گانه اصلی اتفاق می‌افتد.

Napoleon

Napoleon

تاریخ اکران: ۲۲ نوامبر ۲۰۲۳ (۱ آذر ۱۴۰۲)

کارگردان: ریدلی اسکات

سبک: اکشن، ماجراجویی، بیوگرافی

میزان انتظار ما از فیلم: (زیاد)

ناپلئون فیلمی تاریخی در ژانر درام به کارگردانی و تهیه کنندگی ریدلی اسکات است و فیلمنامه آن توسط دیوید اسکارپا نوشته شده است. این فیلم با بازی واکین فینیکس در نقش ناپلئون بناپارت امپراتور فرانسه، در حال ساخت است. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به ونسا کربی، لودیوین ساگنیر، بن مایلز، کاترین واکر اشاره کرد. فیلم داستان ناپلئون بناپارت را از دوران کودکی تا مرگش در سال 1821 دنبال می‌کند. این فیلم به رابطه ناپلئون با همسرش ژوزفین و همچنین پیروزی‌های نظامی او در میدان نبرد می‌پردازد. فیلم ناپلئون قرار است در ۲۲ نوامبر ۲۰۲۳ توسط سونی پیکچرز اکران شود و بعدا از طریق Apple TV+ استریم خواهد شد.

مهمترین فیلم های سال 2023 ماه دسامبر

———————————–

Wonka

 Wonka

تاریخ اکران: ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ (۲۴ آ‌ذر ۱۴۰۲)

کارگردان: پل کینگ

سبک: کمدی، ماجراجویی

میزان انتظار ما از فیلم: (زیاد)

فیلم Wonka پیش درآمد جدیدی برای چارلی و کارخانه شکلات‌سازی (Charlie and the Chocolate Factory) است که قرار است در سال 2023 منتشر شود. ونکا یک فیلم جدید و مورد انتظار است که بر روی ویلی ونکای جوان (صاحب کارخانه‌ی شکلات‌سازی)، قبل از وقایع رمان چارلی و کارخانه شکلات‌سازی تمرکز می‌کند. این فیلم به کارگردانی پل کینگ و نویسندگی کینگ و سایمون فارنبی ساخته خواهد شد. از زمانی که جانی دپ در فیلم سال 2005 نقش او را بازی کرد، این اولین باری است که ویلی ونکا را روی پرده می‌بینیم. قبل از آن، جین وایلدر در سال 1971 این نقش را برعهده گرفت. اما هر دوی اینها وونکا را زمانی نشان می‌داد که او قبلاً کارخانه شکلات‌سازی را داشت، بنابراین، در فیلم آینده، نگاهی به این خواهیم داشت که او قبل از آن چه کسی بوده است. Wonka قرار است در 15 دسامبر 2023 اکران شود، بنابراین طرفداران باید کمی صبر کنند تا اقتباس جدید را بر پرده‌ی سینما یا چند ماه بعد به صورت دیجیتالی ببینند.

Aquaman And The Lost Kingdom

Aquaman And The Lost Kingdom

تاریخ اکران: 20 دسامبر 2023 (۲۹ آذر ۱۴۰۲)

کارگردان: جیمز وان

سبک: اکشن، ابرقهرمانی

میزان انتظار ما از فیلم: (زیاد)

فیلم Aquaman And The Lost Kingdom یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های امسال است و دانستن جزئیات داستانی آن، دیدنش را هیجان‌انگیزتر می‌کند. در حالی که DCU با رهبر جدیدش جیمز گان و پیتر سافران و همه طوفان‌هایی که از زمان به قدرت رسیدن آنها شروع شده، همچنان سر و صدا ایجاد می‌کند، در میان همه این‌ها، پروژه‌ای که به‌سرعت به سمت اکران خود پیش می‌رود Aquaman And The Lost Kingdom یا معروف به Aquaman 2 با بازی جیسون موموآ و امبر هرد در نقش‌های اصلی است. فیلم اول درباره Orm بود که تلاش می‌کرد جنگی علیه دنیای خارج از آب، راه بیاندازد. این آرتور کوری بود که مردم را نجات داد و جلوی وقوع جنگ را گرفت. در دنباله‌ی این فیلم کوری بر تخت پادشاهی نشسته و داستان گسترده‌تر می‌شود. البته شخصیت‌ها و خط داستانی جدیدی وجود خواهند داشت که درگیری پیچیده‌ای را به وجود می‌آورند. در گزارشی از Screenrant نشان می‌دهد که داستان فیلم فقط در مورد یافتن پادشاهی گمشده نیست، بلکه جنگی است که آتلانتیس قرار است در جهان بالای آب به راه بیاندازد. در فیلم Aquaman And The Lost Kingdom، آرتور کوری و Orm با نام مستعار Ocean Master در جستجوی پادشاهی فراموش شده با هم متحد می‌شوند. اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود زیرا حتی بتمن بن افلک نیز ظاهر خواهد شد که به این معنی است که جهان بالای آب نیز درگیر موضوع است. این فیلم با بودجه ۲۰۵ میلیون دلاری ساخته شده است و قرار است در 20 دسامبر 2023 در سراسر دنیا اکران شود.

فیلم های سال 2024 

———————————–

Joker: Folie à Deux

برندگان جوایز آکادمی فیلم بریتانیا 2020 / BAFTA 2020
عکس فیلم جوکر 2019

تاریخ اکران: 2024

کارگردان: تاد فیلیپس

سبک: درام، موزیکال

میزان انتظار ما از فیلم: (بسیار زیاد)

در اوایل تابستان امسال، هالیوود ریپورتر فاش کرد که فیلم جوکر ۲ یک عنوان موزیکال است و لیدی گاگا در حال مذاکره جدی برای بازی در نقش هارلی کویین (عشق شخصیت جوکر) است. اکنون، گاگا رسما حضور خود را با انتشار یک تیزر دیوانه کننده در تویتر که در بالا (یوتوب) آن را مشاهده می‌کنید، تایید کرده است. Joker: Folie à Deux که یک فیلم موزیکال است پس یا می‌تواند تبدیل به یک فاجعه عجیب در این ژانر شود و حتی حس فیلم اول را به کل برایمان از بین ببرد! یا می‌تواند به قدری دیوانه‌کننده باشد که در ژانر فیلم‌های کمیک‌بوکی تحولی عمیق و ضروری ایجاد کند. (متن کامل:‌معرفی فیلم Joker: Folie à Deux / همکاری واکین فینیکس و لیدی گاگا در فیلم بعدی جوکر)

Kraven The Hunter

معرفی فیلم Kraven the Hunter 

تاریخ اکران: ۳۰ آگوست ۲۰۲۴ 

کارگردان: جی سی چندلر

سبک: اکشن، ماجراجویی، ابرقهرمانانه

میزان انتظار ما از فیلم: (زیاد)

اسپین‌آف جدید مرد عنکبوتی به نام Kraven The Hunter به کارگردانی J. C. Chandor یکی از فیلم‌های مهم سال ۲۰۲۴ است که به تازگی مرحله فیلم‌برداری آن به اتمام رسیده است. شخصیت Kraven The Hunter انتخاب شگفت‌انگیزی برای سری فیلم‌های Spider-Verse است، زیرا او یکی از شرورهای کمتر شناخته شده‌ی دنیای مرد عنکبوتی است. با توجه به محبوبیت فیلم‌های Venom به نظر می‌رسد سونی به موفقیت دیگری امیدوار است. فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که این فیلم بهتر از موربیوس باشد! فیلمبرداری فیلم تقریباً به پایان رسیده است – که شامل فیلمبرداری کامل لوکیشن‌ها نیز می‌شود – و اخبار زیادی در مورد پروژه آینده وجود دارد. بنابراین در اینجا همه چیزهایی که ما در مورد فیلم می‌دانیم، از تاریخ اکران تا بازیگران و داستان آن، و موارد دیر بیان می‌شود. (مطلب کامل)

Dune: Part Two

تاریخ اکران: ۱۵ مارس ۲۰۲۴

کارگردان: دنی ویلنوو

سبک: اکشن، ماجراجویی، درام

میزان انتظار ما از فیلم: (زیاد)

تل‌ماسه ۲ به کارگردانی “دنی ویلنوو” فیلم‌برداری خود را در تابستان 2022 آغاز خواهد کرد. طبق آخرین اخبار در تاریخ 18 ژوئیه 2022 فیلم‌برداری این پروژه آغاز خواهد شد و انتشار فیلم نیز برای سال 2024 برنامه‌ریزی شده است و انتظار می‌رود در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۲۴ فیلم Dune 2 در سینماهای آمریکا و جهان به اکران در بیاید. (اطلاعات بیشتر: معرفی فیلم Dune: Part Two / تاریخ اکران قسمت دوم فیلم ‌تل‌ماسه)

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ممد
ممد

عالیییییی

نادر
نادر

سلام ممنون بابت مطلب عالی

alive
alive

چرا سریالای ۲۰۲۳ رو نمیزارین ۴ ماه گذشت