مهمترین بازی های سال 2023

به رسم سال‌های گذشته در سال میلادی جدید نیز با معرفی مهمترین بازی‌های آینده در سال ۲۰۲۳ در خدمت شما هستیم. دقت کنید این مقاله در هفته‌های پیش رو و تا قبل از آغاز سال ۲۰۲۳ و حتی در طول سال به طور مداوم به روز رسانی خواهد شد و بازی‌های بیشتری به لیست اضافه خواهد شد. در ادامه با معرفی مورد انتظارترین بازی های سال 2023 در خدمت شما هستیم.

انتشار اولیه: ۱۸ آذر ۱۴۰۱

به روز رسانی: ۲۷ دی ۱۴۰۲ (آخرین به روز رسانی اعمال شد)

بهترین بازی‌های سال 2023

سال آینده: مورد انتظارترین بازی‌ های سال 2024 

مهمترین بازی های سال 2023

بازی‌های ماه ژانویه 2023

———————————————

Forspoken 

معرفی بازی Forspoken

تاریخ انتشار : 24 ژانویه 2023 (۴ بهمن ۱۴۰۱) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : PC – PS5 

سبک: اکشن، نقش آفرینی

سطح بازی: (متوسط)

راهنمای قدم به قدم بازی Forspoken (جدید)

بازی Forspoken یک عنوان اکشن نقش‌آفرینی جدید است که توسط Luminous Productions و با موتور Lumens که پیش‌تر در توسعه بازی Final Fantasy 15 استفاده شده در حال ساخت است و قرار است در تاریخ  24 ژانویه 2023 (۴ بهمن ۱۴۰۱) برای ویندوز و پلی استیشن ۵ توسط Square Enix منتشر شود. (اطلاعات کامل:معرفی بازی Forspoken / آخرین اخبار، تریلر و تاریخ انتشار)

Dead Space Remake

Dead Space Remake

تاریخ انتشار : 27 ژانویه 2023 (۷ بهمن ۱۴۰۱) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : PC – PS5 – Xbox Series X/S

سبک: اکشن، وحشت، بقا

سطح بازی: (عالی)

شرکت کانادایی Motive (یکی از زیرمجموعه‌های EA) در حال بازسازی بازی دوست داشتنی Dead Space محصول سال ۲۰۰۸ است و بر اساس آنچه تا به حال از بازی به نمایش گذاشته شده است، با یک بازی کاملاً وفادار به نسخه اصلی رو به رو هستیم. به گفته سازندگان این بازی دقیقا همان فضا و حس بازی Dead Space را در خود داراست، با این تفاوت که باید منتظر گرافیکی مدرن، باگ‌های کمتر و جزئیات بیشمار بیشتری در بازی باشیم. معماهای فیزیکی، توانایی‌ تکه تکه کردن دشمنان، مرگ‌های خون‌بار و وحشتناک و اجرای بازی بدون وجود هیچ گونه HUD از بخش‌های لذت بخشی است که هنوز در بازی باقی مانده‌اند. داستان بازی در قرن بیست و ششم اتفاق می‌افتد، مهندس آیزاک کلارک، برای تعمیر کشتی ایشیمورا که یک کشتی عظیم استخراج سیاره‌ای است منصوب شده است. در حین بررسی کشتی آیزاک متوجه می‌شود که خدمه کشتی توسط اجسادِ انسانیِ جهش یافته مورد حمله قرار گرفته‌اند. در ادامه آیزاک مجبور می‌شود تا از خود مراقبت کرده و سعی کند خدمه بازمانده را نجات داده و حقیقت پشت اتفاقات وحشتناک ایشیمورا را کشف کند. بازی Dead Space Remake قرار است در 27 ژانویه 2023 برای پلتفورم‌های نسل فعلی منتشر شود.

بازی‌های ماه فوریه 2023

———————————————

Hogwarts Legacy

مهمترین بازی های سال 2023 1

تاریخ انتشار : ۱۰ فوریه ۲۰۲۳ (۲۱ بهمن ۱۴۰۱) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : Xbox One, Xbox Series X|S, PS4, PS5 , PC

سبک: اکشن نقش آفرینی جهان باز

سطح بازی: (عالی)

راهنمای قدم به قدم بازی Hogwarts Legacy (جدید)

فرانچایز هری‌پاتر از دهه 1990 تاکنون و ابتدا با انتشار کتاب‌هایش به یکی از بزرگترین جهان‌های تخیلیِ دنیای سرگرمی بدل شد. با گذشت نزدیک به 30 سال از ظهور هری پاتر و با انتشار فیلم‌ها و بازی‌های متعدد هنوز انگار پتانسیلهای این دنیای شگفت انگیز تمام نشده است. آخرین اقتباسی که قرار است از دنیای هری پاتر ساخته شود بازی Hogwarts Legacy نام دارد. (اطلاعات بیشتر در معرفی بازی Hogwarts Legacy / تاریخ انتشار، اطلاعات و..)

Returnal

مورد انتظارترین بازیهای سال 2021 / معرفی مهمترین بازیهای 2021

تاریخ انتشار : 15 فوریه 2023 (۲۶ بهمن ۱۴۰۱) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : PC

سبک: تیراندازی سوم شخص (roguelike)

سطح بازی: (بسیار خوب)

یکی از بازی‌های جذابی که در سال 2021 برای PS5 منتشر شد بازی Returnal نام داشت که توسط Housemarque یکی از استودیوهای بازی سازی قدیمی سونی ساخته شده است. در این بازی شما کنترل یک خلبان فضایی به نام سلن را در دست دارید که در یک سیاره ناشناخته با استفاده از انواع سلاح‌ها به مبارزه با موجودات فرازمینیِ مرموز می‌پردازد. داستان روانشناسانه به همراه المان‌های وحشت، یک جذابیت خاص به عنوان بخشیده است. محیط‌های بسته و تاریک، موجودات عظیم جسه که توانایی‌های مرگبار مختلفی دارند و توانایی جاخالی و حرکت سریع گیمر که قدرت مانور بازی را افزایش داده و لحظات جذابی در حین مبارزه با این موجودات خلق کرده است. در بازی به طور همزمان باید با تعداد زیادی از دشمنان مبارزه کنید و مبارزات بسیار سریع و چالش برانگیز ساخته شده‌اند. این بازی در کنار گرافیک خیره کننده نسل جدیدش و صدای سه بعدی، یک گیم‌پلی قدرتمند و ماندگار را برای گیمرها به ارمغان آورده است. این بازی در تاریخ 15 فوریه 2023 (۲۶ بهمن ۱۴۰۱) برای PC منتشر شده است.

Company of Heroes 3

Company of Heroes 3

تاریخ انتشار : 23 فوریه 2023 (۴ اسفند ۱۴۰۱) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : PC – PS5 – Xbox Series X/S

سبک: استراتژی -ریل‌تایم

سطح بازی: (متوسط)

بازی Company of Heroes از بازی‌های مطرح استراتژی سال‌های دور است که توسط کمپانی کانادایی Relic Entertainment ساخته شده است. شماره سوم این بازی قرار است بعد از سال‌ها در سال 2023 عرضه شود. در Company of Heroes 3، بازیکنان نقش نیروهای متفقین را در طول تهاجم به نیروهای متحدین در ایتالیا و در شمال آفریقا را برعهده دارند. در این بازی از ویژگی‌های جدیدی مانند Tactical Pause رونمایی شده است، این ویژگی به بازیکن اجازه می‌دهد تا نبرد را متوقف کرده و پس از دادن دستورات لازم بازی را دوباره اجرا کنند. Company of Heroes 3 یک بازی استراتژی ریل‌تایم است که به شما اجازه می‌دهد در دو کمپین جداگانه با نیروهای متحدین در جنگ جهانی دوم دست و پنجه نرم کنید و با استفاده از امکانات و نیروهای مختلفی که در اختیار دارید به تصرف شهرهای تحت کنترل دشمن در ماموریت‌ها و مراحل مختلف بپردازید. این بازی قرار است در ۲۳ فوریه ۲۰۲۳ توسط سگا برای پلتفورم‌های PS5 – Xbox Series X/S و همچنین PC منتشر شود.

Sons Of The Forest

مورد انتظارترین بازی های سال 2022

تاریخ انتشار : 23 فوریه 2023 (۴ اسفند ۱۴۰۱) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : PC 

سبک: اکشن، وحشت، بقا

سطح بازی: (متوسط)

Sons of the Forest یک بازی اکشن بقا اول شخص است که در حال حاضر توسط Endnight Games در حال توسعه است. این بازی دنباله‌ای بر بازی موفق و مستقلِ The Forest محصول سال 2014 است. در حال حاضر در مجموع سه تریلر از این بازی منتشر شده است و تاریخ انتشار آن 23 فوریه 2023 (۴ اسفند ۱۴۰۱) تعیین شده است. درست مانند بازی The Forest، این بازی بر روی عناصر بقا و مبارزه تمرکز دارد، علاوه بر اینها با گرافیکی به شدت زیبا به همراه جزئیات باورنکردنی طرف هستیم. انواع و اقسام حیوانات و موجودات زنده در بازی وجود دارد که می‌توانید از گوشت آنها تغذیه کنید یا از دیگر بخش‌های بدن آنها ابزار درست کنید. در طول بازی باید با جمع‌آوری منابع مختلف به ساخت ابزارآلات گوناگون بپردازید تا در دنیای وحشی بازی زنده بمانید. همینطور دشمنانی زامبی مانند در بازی وجود دارند که لحظات چالش‌ انگیزی را برایتان رقم خواهند زد. همینطور در بازی می‌توانید یک پناهگاه برای خود بسازید و با آویزان کردن جنازه مهاجمان یا زامبی‌ها و یا دیوارهای چوبی و… در محیط بازی، خطرات مختلف را از کمپ خود دور کنید. فعلا اطلاعات بیشتری از بازی منتشر نشده است، می‌توانید تریلر رسمی بازی را در اینجا مشاهده کنید.

بازی‌های ماه مارس 2023

———————————————

 Resident Evil 4 Remake

رونمایی و معرفی بازی Resident Evil 4 Remake

تاریخ انتشار : 24 مارس 2023 (۴ فروردین ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌‌ها : PC – PS5 – Xbox Series X|S – PS4

سبک: اکشن ماجراجویی، وحشت

سطح بازی: (فوق العاده)

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 4 Remake (جدید)

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 4 کلاسیک 

بررسی بازی Resident Evil 4 (جدید)

Capcom امروز به طور رسمی از طریق State of Play از بازسازیِ Resident Evil 4 که مدت‌ها در مورد آن شایعه شده بود، رونمایی کرد. برای اولین شایعه ساخت بازسازیِ Resident Evil 4 در اواخر سال 2020 بر سر زبان‌ها افتاد و اکنون پس از گذشت کمتر از ۲ سال این شایعه به حقیقت پیوست و کپکام به طور رسمی بازی  را معرفی کرد. Resident Evil 4 Remake برای پلتفورم‌های PC, PlayStation 5 and Xbox Series X/S در تاریخ 24 مارس 2023 (۴ فروردین ۱۴۰۲) عرضه خواهد شد. (مطلب اصلی: معرفی کامل بازی Resident Evil 4 Remake)

The Last of Us Remake

مورد انتظارترین بازی های سال 2022 

تاریخ انتشار : 28 مارس 2023 (۸ فروردین ۱۴۰۱) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : نسخه PC 

سبک: اکشن ماجراجویی

سطح بازی: (خوب) (نسخه PC)

راهنمای قدم به قدم بازی The Last of us part 1 (جدید)

بازسازی بازی The Last of Us که اکنون به طور رسمی با عنوان The Last of Us Part 1 شناخته می‌شود در تاریخ ۲ سپتامبر برای PS5 منتشر شد و نسخه PC در حال توسعه است و در تاریخ 28 مارس 2023 منتشر خواهد شد. این بازسازی شامل نسخه‌های ارتقا یافته بازی اصلی و همینطور DLC بازی Left Behind می‌باشد. تاکنون هیچ اشاره‌ای به حالت چند نفره بازی نشده است. اما طی اخباری اعلام شده است که نسخه چند نفره سری The Last of Us به شکل جداگانه منتشر خواهد شد. پس نباید منتظر بخش چند نفره در این بازی باشیم. در این بازسازی بدون اینکه دست درازی به داستانِ نسخه اصلی شده باشد با گرافیک و کنترلی بهبود یافته و همینطور جلوه‌های بهبود یافته و مبارزات جذاب‌تر طرف هستیم.

بازی‌های ماه آوریل 2023

———————————————

Dead Island 2

مورد انتظارترین بازی های سال 2023 / Dead Island 2

تاریخ انتشار : 21 آوریل 2023 (۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌‌ها : PC – PS5 – Xbox Series X|S – PS4 – Xbox one

سبک: اکشن نقش آفرینی وحشت

سطح بازی: (متوسط)

بررسی بازی Dead Island 2 (جدید)

Dead Island 2 یک بازی اکشن نقش آفرینی اول شخص است که توسط استودیو Dambuster در حال توسعه است (بعد از چندین بار تغییر) و توسط Deep Silver منتشر خواهد شد. این بازی دنباله‌ای بر بازی ویدیویی Dead Island محصول سال 2011 محسوب می‌شود. بازی Dead Island 2 حدود 10 سال پس از وقایع بازی اول در جریان است، داستان بازی در شهر لس آنجلس که به دلیل شیوع زامبی‌ها قرنطینه شده و در یک دنیای جهان باز اتفاق می‌افتد. (بازی کاملا آزادانه نیست بلکه در ده منطقه لس آنجلس اتفاق می‌افتد) در بازی می‌توانید از بین چندین کاراکتر قابل بازی یکی را انتخاب کنید و این انتخاب باعث تغییر سبک بازی خواهد شد. جهانِ بازی پر از ماجراجویی‌ و داستان‌های فرعی و اصلی و البته پر از قتل‌عام زامبی‌ها به روش‌های مختلف است. در بازی با طیف وسیعی از سلاح‌های سرد و گرم طرف هستید و می‌توانید آنها را با توانایی‌های مختلفی که دارید ترکیب کنید تا سبک خاص بازی خود را بسازید. اسلوموشن‌ کردن زمان، جاخالی دادن ضربات زامبی‌ها، ضربه زدن به زمین و انجام حرکات مختلف آکروباتیک بخش بسیار کوچیکی از این توانایی‌ها محسوب می‌شود. در بازی توانایی ارتقای انواع سلاح نیز وجود دارد، مثلا می‌توانید جنجری برقی یا کاتانایی آتشین ایجاد کنید و انواع نقشه‌های خونین و پلید برای زامبی‌ها بکشید! انواع مختلف زامبی‌ها و جهش یافته‌های خطرناک نیز در دنیای بازی وجود دارد که باعث می‌شود همیشه جهانِ بازی چالش جدید و خطرناکی برایتان داشته باشید. این بازی عجیب و جذاب قرار است در تاریخ 21 آوریل 2023 (۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ویندوز، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری X/S منتشر شود.

Star Wars Jedi: Survivor

معرفی بازی Star Wars Jedi: Survivor / جدیدترین اطلاعات و تریلر

تاریخ انتشار : 28 آوریل 2023 (۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) (منتشر شده)

پلتفورم‌‌ها : PC – PS5 – Xbox Series X|S

سبک: اکشن ماجراجویی نقش آفرینی

سطح بازی: (متوسط) (نسخه PC)

بررسی بازی Star Wars Jedi: Survivor  (جدید)

Star Wars Jedi: Survivor یک بازی اکشن ماجراجویی است که توسط Respawn Entertainment در حال ساخت است. این بازی دنباله‌ای برای بازی جذابِ Star Wars Jedi: Fallen Order محصول سال 2019 است و قرار است در 28 آوریل 2023 (۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) برای ویندوز، پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری X/S توسط EA منتشر شود. Star Wars Jedi: Survivor یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های جدید سال 2023 خواهد بود. این دنباله داستان Cal Kestis پنج سال پس از اتفاقات شماره قبلی را دنبال می‌کند. (مطلب کامل)

بازی‌های ماه مه 2023

———————————————

Redfall

معرفی مهمترین انحصاری های آینده Xbox Series X

تاریخ انتشار : 2 می 2023 (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : PC – Xbox Series X/S

سبک: شوتر اول‌شخص

سطح بازی: (ضعیف)

بررسی بازی Redfall / سقوط (جدید)

کسانی که استدیو بازی‌سازی Arkane و عناوین قبلی این شرکت را تجربه کرده‌اند می‌دانند که این توسعه دهنده چه ظرفیتی برای خلق بازی‌های متفاوتِ شوتر اول شخص دارد. بازی Dishonored محصول 2012 و دنباله آن در سال 2016 و Prey محصول 2017 و حتی Deathloop در سال 2021 از جمله بازی‌های مطرحی است که توسط این استدیو خلق شده است. از همین رو نگاه‌ بسیاری از گیمرها در سراسر دنیا به بازی جدید آنها یعنی Redfall است که قرار است در سال 2023 منتشر شود. Redfall یک بازی شوتر اول شخص دیگر از این استدیو است که شما را وارد یک دنیای جهان باز پر از خون آشام‌های متنوع می‌کند. داستان بازی در جزیره‌ی خیالی Redfall، ماساچوست می‌گذرد. پس از یک آزمایش علمی ناموفق، گروهی از خون آشام‌ها به شهر حمله می‌کنند و آن را مال خود می‌کنند. در این بین بازیکنان از میان چهار شخصیت قابل بازی که هر کدام دارای پیشینه و توانایی‌های منحصر به فردی هستند، برای مبارزه با خون آشام‌ها و همچنین دشمنان انسانی باید یکی را انتخاب کنند. این بازی را هم می‌توانید به صورت انفرادی و هم به صورت گروهی و Co-op با همکاریِ دیگر بازیکنان تجربه کنید. بازی Redfall یکی از امیدهای ایکس باکس و ماکروسافت برای سال 2023 است و قرار است در تاریخ 2 می امسال منتشر شود.

Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Legend of Zelda: Breath of the Wild sequel

تاریخ انتشار : 12 می 2023 (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌: Nintendo Switch

سبک: اکشن ماجراجویی

سطح بازی: (شاهکار)

راهنمای کامل بازی Zelda: Tears of the Kingdom (جدید)

راهنمای اولیه بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (جدید)

Breath of the Wild یک عنوان کم نظیر از لحاظ گیم‌پلی بود و عملکردهایی که شما در نقش لینک در دنیای بازی در اختیار دارید، در کمتر بازیی دیده شده است. معماهای بسیار هوشمندانه، محیط پویا و بسیار بزرگ که حتی از عنوان Skyrim نیز محیطی بزرگ‌تر و متنوع‌تری را در اختبار بازیکن قرار داده و همینطور آهنگ‌های ماندگار از دلایلی بود که BOW را به یک شاهکار بدل کرد. به طوری که در لیست 100 بازی برتر تاریخ از دید سایت IGN این بازی در صدر قرار دارد! هر چند طرفداران به دنبال Dungeonهای قدیمی سری هستند و امیدوارند نسخه بعدی شاهد بازگشت این نوع Dungeonهای تاریک و چالشی در بازی باشند. طبق آخرین تریلر شما با توانایی‌های جدیدی برای لینک طرف هستید، توانایی‌هایی که می‌تواند آیتم‌های مختلف را روی تیرهایش قرار دهد یا سلاح‌های مختلف را با هم ترکیب کند. 

در این بازی Link امکانات متفاوتی در اختیارتان قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد که به دست راست او دستگاهی متصل شده که توانایی‌های مختلفی مانند آتش زدن و… را در اختیارش قرار داده است. همینطور او توانایی عبور از سقف ساختمان‌ها یا غارها را نیز دارد که می‌تواند موقعیت متفاوتی در گیم‌پلی بازی باشد و معمای خاص خود را پیش روی بازیکن قرار دهد. برای کسانی که شماره اول بازی را تجربه کرده‌اند مسلما انتظار برای تجربه Legend of Zelda: Tears of the Kingdom طاقت فرساست، اما از همین الان با توجه به سابقه درخشان سازندگان بازی ‌می‌توان حدس زد که این صبر ارزشش را خواهد داشت! (تریلر رسمی بازی از یوتوب)

The Lord of the Rings: Gollum

مورد انتظارترین بازیهای سال 2021 / The Lord of the Rings: Gollum

تاریخ انتشار : 25 می 2023 (۴ خرداد ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S

سبک: اکشن، ماجراجویی

سطح بازی: (ضعیف)

بازی ارباب حلقه‌ها: گالوم یک بازی اکشن ماجراجویی داستان محور است. در بازی شما در نقش به گالوم، موجود عجیب و تسخیر شده به وسیله حلقه قدرت در دنیای ارباب حلقه‌ها ایفای نقش خواهید کرد. این بازی یک سفر بسیار خطرناک را دنبال می‌کند، سفری برای یافتن ارزشمندترین دارایی که از او ربوده شده است! او به دنبال حلقه قدرت و ارباب حلقه‌هاست! او ماهر و حیله‌گر اما در حین حال شکننده و مجنون است. ذهنی که خانه دو مسافر است! و شما باید تصمیم بگیرید که در نهایت چه سرنوشتی برای او خلق کنید. 

بازی‌های ماه ژوئن 2023

———————————————

STREET FIGHTER 6 

STREET FIGHTER 6

تاریخ انتشار : 2 ژوئن 2023 (۱۲ خرداد ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : PC – PlayStation 4 – PlayStation 5 و Xbox Series X/S

سبک: مبارزه‌ای

سطح بازی: (عالی)

ششمین قسمت از سری بازی Street Fighter در 2 ژوئن 2023 (۱۲ خرداد ۱۴۰۲) برای پلتفورم‌های PC – PlayStation 4 – PlayStation 5 و Xbox Series X/S منتشر خواهد شد. (تریلر) با استریت فایتر ۶ یک دوره جدید برای بازی‌های مبارزه‌ای آغاز خواهد شد! این بازی شامل مود قدیمی مبارزه تن به تن به همراه دو مود دیگر به نام‌های تور جهانی و Battle Hub خواهد بود و در مجموع سه حالت وجود دارد که در آن هر کسی می‌تواند ژانر بازی را به دلخواه خود تغییر دهد و از بازی لذت ببرد. کاراکترهای متنوع جدید نیز بخش دیگری از ویژگی‌های استریت فایتر ۶ محسوب می‌شود. (اطلاعات بیشتر اضافه خواهد شد)

Diablo IV

بازی دیابلو 4 معرفی شد

تاریخ انتشار: 6 ژوئن 2023 (۱۶ خرداد ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم ها:  PC – PlayStation 4 – PlayStation 5 – Xbox One و Xbox Series X/S

سبک: dungeon crawl، اکشن نقش آفرینی

سطح بازی: (عالی)

پیش نمایش بازی Diablo IV / بازگشتِ تاریکی

در بازی Diablo IV پنج منطقه جذاب و وسیع برای کشف، گشت‌زنی و شیطان کشی در نظر گرفته شده است. هر منطقه مملو از خطرات و رمزو رازهای آشکار و نهانِ خاص خودش است. از محیط‌های ساحلی، بیابانی، جنگل‌های انبوه تا محیط‌های کوهستانی در بازی دیده می‌شوند. محیط‌های بازی نسبت به سری قبل بسیار بزرگ‌تر و زیباتر شده و تاریکی ویژه‌ای در آن دیده می‌شود. در بازی دیابلوی جدید با یک عنوان کاملا جهان باز طرف هستید که بدین معنی است که به هر سمت و سویی که دوست دارید می‌توانید حرکت کنید و به گشت‌زنی بپردازید. در بازی می‌توانید در هر منطقه جزئیات و ماموریت‌های اصلی و فرعی خاص انجام دهید که در نوع خود کم‌نظیر هستند. محیط‌ها و جو بازی بیشتر به بازی دیابلو ۲ شباهت دارد و بسیار تاریک و مخوف طراحی شده‌اند. به طوری که هر گوشه و کنار آن جسدهای پوسیده و به دار آویخته و خونابه‌های به جا مانده از کشتارهای دسته جمعی به چشم می‌خورد. ساختمان‌‌های ویران بیش از پیش در مناطق مختلف بازی دیده می‌شود و داستان‌های متنوعی در دل این مناطق منتظر شما هستند. (مطلب کامل)

Final Fantasy XVI

مورد انتظارترین بازیهای سال 2021 / فاینال فانتزی 16

تاریخ انتشار :  22 ژوئن 2023 (۱ تیر ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌‌ها : PS5 

سبک: اکشن نقش آفرینی

سطح بازی: (عالی)

بررسی بازی Final Fantasy XVI / فاینال فانتزی 16 (جدید)

تاریخچه سری بازی های فاینال فانتزی (قسمت دوم)

شماره جدید بازی فاینال فانتزی با معرفی کنسول نسل جدید سونی رونمایی شد و قرار است این بازی به صورت انحصاری برای PS5 منتشر شود. با توجه به تریلر اولیه بازی به نظر می‌رسد بازی در محیطی تاریک و خوفناک در دنیای Valisthea در جریان باشد. در ابتدا بازی برای PC نیز در نظر گرفته شده بود اما Square Enix کمی بعد بازی را به صورت انحصاری برای PS5 معرفی کرد. شماره شانزدهم فاینال فانتزی یک چشم انداز هیجان انگیز را برای آینده‌ی بازیهای نقش آفرینی در صنعت گیم در کنار دیگر بازیهای بزرگ این سبک خلق کرده است. این بازی قرار است 22 ژوئن 2023 (۱ تیر ۱۴۰۲) برای PS5 منتشر شود. (تریلر جدید بازی)

بازی‌های ماه جولای 2023

———————————————

Pikmin 4

Pikmin 4

تاریخ انتشار : 21 جولای 2023 (۳۰ تیر ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌: Nintendo Switch

سبک: استراتژیک

سطح بازی: (عالی)

Pikmin 4 یک بازی در سبک استراتژیک است که توسط Nintendo EPD و Eighting ساخته شده و توسط Nintendo منتشر خواهد شد. در این بازی، شما در نقش یکی از اعضای تازه وارد “سپاه نجات” ظاهر خواهید شد که پس از سقوط در سیاره‌ای خاص شبیه زمین (PNF-404) گیر افتاده است. در این بازی با موجودات بامزه‌ای به نام Pikmin آشنا می‌شوید: موجودات کوچک و گیاهی با توانایی‌های منحصر به فرد که می‌توانید آنها را رشد بدهید، بچینید، هدایت کنید و با کمک آنها بر دشمنان غلبه کنید! علاوه بر آنها سگتان ماس نیز شما را در این راه کمکتان می‌کند و در موارد مختلف کمک حالتان خواهد بود. از قدرت Pikminهای خود و البته استفاده از کمی استراتژیک برای کشف این سیاره مرموز و یافتن خدمه و گنج‌های پنهان در آن استفاده کنید. از برخی ویژگی‌های بازی می‌توان به کاراکتر قابل سفارشی سازی، سیستم روز و شب جدید، توانایی کاوش آزادانه، جستجوی غارها و… در بازی اشاره کرد. بازی Pikmin 4 به طور انحصاری برای نینتندو سوییچ در تاریخ 21 جولای 2023 (۳۰ تیر ۱۴۰۲) منتشر خواهد شد.

Ratchet & Clank: Rift Apart

مورد انتظارترین بازیهای سال 2021 / Ratchet & Clank: Rift Apart

تاریخ انتشار : 26 جولای 2023 (۴ مرداد ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌‌ها : PC

سبک: اکشن ماجراجویی

سطح بازی: (بسیار خوب) (نسخه PC)

بازی Ratchet & Clank: Rift Apart یکی از بهترین عناوینی بود که در سال 2021 آن را تجربه کردیم، در این بازی راچت و کلارک به بُعد دیگری سفر می‌کنند تا در یک بازی پلتفرم اکشن فراموش نشدنی با دکتر نفاریوس روبرو شوند. بازی‌ای که به طرز شگفت انگیزی جذاب، پرانرژی و آرامش بخش است و حس نوستالژی‌اش شما را قلقلک می‌دهد. بازی Ratchet & Clank: Rift Apart یک دستاورد صوتی و تصویری خیره کننده برای PS5 است که به راحتی نمی‌توانید از آن چشم بردارید. در کنار تمام این دستاوردها داستانی بکر و پراحساس به همراه گیم‌پلی هیجان انگیز و مجذوب کننده از دیگر دلایلی است که از این بازی لذت خواهید برد. بعد از حدود ۲ سال از انتشار بازی بر روی PS5 قرار است این بازی در تاریخ 26 جولای 2023 (۴ مرداد ۱۴۰۲) برای ویندوز نیز منتشر شود.

بازی‌های ماه آگوست 2023

———————————————

Baldur’s Gate III

Baldur's Gate III

تاریخ انتشار : 3 آگوست 2023 (۱۲ مرداد ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : PC – PS5

سبک: نقش آفرینی 

سطح بازی: (شاهکار)

بررسی بازی Baldur’s Gate 3

پس از بیش از 20 سال انتظار، طرفداران سبک RPG سرانجام به قلمروهای فراموش شده فرنچایز محبوب Baldur’s Gate بازخواهند گشت. این بازی مورد انتظار بیش از دو سال با دسترسی زودهنگام (early access) با بازخورد طرفداران بهبود یافته است و این یعنی در ۳۱ آگوست با یک بازی کامل و کم نقص طرف هستیم که بسیاری از باگ‌ها و مشکلات آن برطرف شده است. این بازی نقش آفرینی را می‌توانید به شکل تک نفره یا به صورت گروهی به همراه دوستانتان تجربه کنید. این بازی دارای سیستم مبارزه نوبتی می‌باشد و داستان‌ها و اتفاقات جذاب و متفاوتی را در طول انجام این بازی تجربه خواهید شد. سازنده بازی استدیو Larian است که سری بازی نقش آفرینی Divinity را در پرونده خود دارد و همین موضوع طرفداران سبک نقش آفرینی را به این بازی بسیار امیدوار کرده است. بازی Baldur’s Gate III در تاریخ 31 آگوست 2023 (۹ شهریور ۱۴۰۲) برای پلتفورم‌ PC و 6 سپتامبر 2023 برای PS5 منتشر خواهد شد، فعلا تاریخ انتشار دقیقی برای پلتفورم Xbox Series X/S مشخص نشده است.

Atlas Fallen

Atlas Fallen

تاریخ انتشار : 10 آگوست 2023 (۱۹ مرداد ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : PC – PS5 – Xbox Series X/S 

سبک: اکشن نقش آفرینی 

سطح بازی: (متوسط)

بررسی بازی Atlas Fallen

Atlas Fallen یک بازی اکشن نقش آفرینی سوم شخص است. در این بازی بازیکنان مجهز به یک دستکش باستانی هستند که به آنها اجازه می‌دهد شن و ماسه را دستکاری کنند و به شکل سلاح در بیاورند. برخلاف بازی‌های قبلی ساخته شده توسط Deck13، با یک بازیِ اکشنِ سنتی‌تر طرف هستیم. (سبک Soul نیست) Atlas Fallen یک بازی جهان‌باز در میان تپه‌های بزرگ بیابانی است، اما برای جابه جایی در بیابان ایده‌های جدیدی به بازی اضافه شده و شما می‌توانید به جای دویدن روی شن‌های بیابان، لیز بخورید و پیش بروید، همچنین می‌توانید در هوا پرش کنید و لیز بخورید تا به محیط‌هایی روی هوا دسترسی پیدا کنید. دنیای بازی پر از خطرات باستانی و رازها متنوع برای کشف کردن است و بازی محیطی غنی و مهیج را برای بازیکنان فراهم کرده است. به طور کلی، “سقوط اطلس” ترکیبی جذاب از اکشن، جستجو و داستانی عمیق را ارائه می‌دهد و برخلاف بازی‌های امروزی گیم‌پلی ساده‌تر و مبارزات راحت‌تری را در خود جا داده است. این بازی قرار است برای پلتفورم‌های نسل جدید در تاریخ 10 آگوست 2023 (۱۹ مرداد ۱۴۰۲) منتشر شود.

Red Dead Redemption

مورد انتظارترین بازی های سال 2023

تاریخ انتشار : 17 آگوست 2023 (۲۶ مرداد ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : Switch, PS4

سبک: اکشن ماجراجویی

سطح بازی: (متوسط) (نسخه PS4)

خیلی از ما منتظر نسخه ریمیک یا ریمستر از بازی Red Dead Redemption یکی از جذابترین بازی‌های ویدئویی ساخته شده توسط راک استار بودیم ولی در عین ناامیدی طبق اخبار رسمی به نظر می‌رسد هیچ خبری از یک ریمستر یا ریمیک برای بازی نیست و فقط قرار است همان نسخه قدیمی و ۱۰ سال پیش بازی برای کنسول‌های قدیمی Switch و PS4 منتشر شود و هیچ خبری نیز از نسخه PC بازی نیست.

داستان بازی در دهه ۱۹۱۰ در آمریکای شمالی روایت می‌شود و دنباله‌ای از بازی قبلی Rockstar به نام “Red Dead Revolver” می‌باشد. داستان بازی در مورد یک قانون‌شکن سابق “جان مارستون” است که توسط دولت ایالات متحده استخدام می‌شود تا اعضای سابق باند خود را دستگیر کند. در طول داستان، بازیکنان می‌توانند در محیط‌های وسیع و باز حرکت کرده، وظایف مختلف را انجام داده، شکار کنند، مسابقات اسب‌دوانی و فعالیت‌های دیگری انجام دهند. بازی دارای یک جهان باز و یک روایت‌ قوی است که داستان‌های جانفشانی و ارتباطات پیچیده را در خود جای داده است.

این بازی در ابتدا در سال 2010 برای پلتفرم‌های PlayStation 3 و Xbox 360 منتشر شد و بلافاصله تبدیل به یک موفقیت بزرگ شد. همچنین، نسخه‌ای به نام “Red Dead Redemption: Undead Nightmare” که شامل محتوای ترسناک و زامبی‌ها بود، نیز برای بازی منتشر شد. هر دو نسخه این بازی قرار است برای پلتفورم‌های Switch و PS4 در تاریخ 17 آگوست 2023 دوباره منتشر شوند.

Armored Core 6: Fires of Rubicon

Armored Core 6: Fires of Rubicon

تاریخ انتشار : 25 آگوست 2023 (۳ شهریور ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : PC – PS4 – PS5 – Xbox Series X/S – Xbox one

سبک: اکشن ماجراجویی

سطح بازی: (بسیار خوب)

معرفی بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon + جدیدترین تریلر گیم‌پلی بازی

بعد از بازی‌های بزرگ پیاپی‌ای که توسط FromSoftware منتشر شد، حال چه کسی است که به بازی بعدی آنها امیدوار نباشد؟ از انتشار اولین بازی سری Armored Core در حدود 26 سال می‌گذرد و حال FromSoftware و در راس آن هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) در سال 2023 قصد دارد شماره‌ی جدیدی از این بازی را برای گیمرها منتشر کند. بازی Armored Core VI در یک سیاره دور به نام Rubicon 3 روی می‌دهد. در این سیاره، بشریت یک منبع انرژی جدید پیدا می‌کند تا با کمک آن بتواند به طور چشمگیری قابلیت‌های تکنولوژیکی را افزایش دهد. در عوض این ماده باعث یک رویداد بسیار فاجعه‌آمیز می‌شود و کل منظومه ستاره‌ای را در شعله‌های آتش فرو می‌برد. پس از کشف مجدد این ماده در نیم قرن بعد، بشریت یک بار دیگر تلاش می‌کند تا کنترل این منبع مرموز را به دست آورد. در همین جهان بازیکن در نقش یک مزدور مستقل (که یک ربات زرهی را کنترل می‌کند) ایفای نقش کرده و ماموریت‌های مختلفی را برای شرکت‌های بزرگ فرازمینی و گروه‌های مقاومت انجام می‌دهد. به نظر می‌رسد در این بازی باید بیشتر با ربات‌های غول پیکر مختلف دست و پنجه و مبارزه کنید. طبق سایت رسمی، بازی در تاریخ 25 آگوست 2023 (۳ شهریور ۱۴۰۲) و برای پلتفورم‌های PC – PS4 – PS5 – Xbox Series X/S – Xbox one منتشر خواهد شد. (بعد از انتشار اطلاعات بیشتر به روز می‌شود.)

بازی‌های ماه سپتامبر 2023

———————————————

Starfield

معرفی بازی Starfield

تاریخ انتشار : ۶ سپتامبر ۲۰۲۳ (۱۵ شهریور ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : Xbox Series X|S, PC

سبک: اکشن نقش آفرینی جهان باز

سطح بازی: (عالی) (نسخه Xbox Series X)

راهنمای کامل بازی Starfield

بررسی بازی Starfield / تا بی‌نهایت و فراتر از آن

 بنابر اظهارات Bethesda در کنفرانس E3 بازی Starfield قرار است بازی‌های با تم فضایی را دچار تغییرات بزرگی کند و تحول عظیمی در این مدل بازی‌ها ایجاد کند. همچنین بازی قرار است تجربه‌ای منحصر به فرد را برایتان با توجه به قدرت‌ کنسول‌ Xbox Sires X به ارمغان بیاورد. (اطلاعات بیشتر در معرفی بازی Starfield / تاریخ انتشار و آخرین اطلاعات)

Lies of P

Lies of P

تاریخ انتشار : ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۸ شهریور ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : PC – PS5 – Xbox Series X/S – PS4 – Xbox one

سبک: اکشن، نقش آفرینی (Soul-Like)

سطح بازی: (عالی)

برای کسانی که عاشق سبک Soul-Like هستند تجربه عناوین جدید این سبک می‌تواند همیشه جذابیت و چالش خاص خودش را داشته باشد. Lies of P یکی از بازی‌های این سبک است که توسط کمپانی کره‌ای NEOWIZ در دست ساخت است و قرار است در سال 2023 منتشر شود. در این بازی در یک ایستگاه قطار متروکه در شهری غرق در جنون و خونخواهی به نام کرات (Krat) از خواب بیدار می شوید! در مقابل شما یک یادداشت قرار دارد که روی آن نوشته “آقای ژپتو” که در این شهر قرار دارد را پیدا کنید. در نقش پینوکیو، یک عروسک مکانیکی بازی را دنبال می‌کنید. در طول مسیر باید با همه چیز مبارزه کنید تا ژپتوی اسرارآمیز را پیدا کنید. اما در این راه انتظار کمک نداشته باشید و به اشتباه به کسی نیز اعتماد نکنید! اگر هنوز امیدوارید که تبدیل به انسان شوید پس باید همیشه به دیگران دروغ بگویید! با الهام از داستان آشنای پینوکیو، Lies of P یک بازی اکشن Soul-Like است که در یک دنیای تاریک و بی‌رحم اتفاق می‌افتد. تمام بشریت در شهری که اکنون به جهنمی پر از وحشت‌های غیرقابل توصیف تبدیل شده گم شده‌اند و شما نیز به دنبال گم‌گشته خود ژپتو هستید. این بازی یک دنیای زیبا پر از چالش، یک سیستم مبارزه عمیق و داستانی جذاب را ارائه می‌دهد. پینوکیو را راهنمایی کنید و سفر عجیب او را برای تبدیل شدن به انسان تجربه کنید. بازی “دروغ‌های پی” تاریخ انتشار دقیقی ندارد ولی طبق آخرین اخبار قرار است در ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۸ شهریور ۱۴۰۲) برای پلتفورم‌های جدید و قدیمی منتشر شود. (با انتشار اخبار بیشتر به روز می‌شود.) (سایت رسمی بازی)

Mortal Kombat 1

Mortal Kombat 1

تاریخ انتشار : ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۸ شهریور ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : Xbox Series X|S, PC, Nintendo Switch و PS5

سبک: مبارزه‌ای

سطح بازی: (عالی)

مورتال کامبت بعدی Mortal Kombat 1 نام دارد (دوازدهمین شماره بازی) و توسط استودیو NetherRealm (که ساخت چندین مورتال کمبت را در کارنامه خود دارد) در حال ساخت است. سازندگان تأیید کردند که این بازیِ مبارزه‌ای در ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۳ برروی نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن ۵، ویندوز و ایکس‌باکس سری ایکس منتشر خواهد شد. اولین تریلر بازی بازگشت چند چهره آشنا یعنی Shang Tsung، Liu Kang، Raiden، Scorpion، Kitana، Mileena و Sub-Zero را تایید می‌کند. در این بازی قرار است داستان و شخصیت‌های نمادین سری مورتال کامبت به طور کامل بازسازی شوند. در تریلر بازی می‌بینیم که Mortal Kombat همچنان همان خشونت ذاتی خود را حفظ کرده و قرار است حتی مرگبارتر از قبل به دنیای گیم بازگردد! (با انتشار اطلاعات بیشتر این مطلب به روز خواهد شد.)

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

مورد انتظارترین بازی های سال 2023 / Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

راهنمای قدم به قدم بازی سایبرپانک 2077 (اختصاصی)

تاریخ انتشار : 26 سپتامبر 2023 (۴ مهر ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : PC – PS5 – Xbox Series X/S

سبک: اکشن نقش آفرینی جهان باز

سطح بازی: (فوق العاده)

چرا بعد از شکست Cyberpunk 2077 هنوز باید به نسخه الحاقی این بازی امیدوار باشیم؟ یک جواب ساده برای این سوال وجود دارد؛ چراکه هنوز یادمان نرفته CDPR در دو بسته الحاقی ویچر ۳  چه شاهکارهایی را تحویلمان داد! وقتی به Hearts of Stone و Blood and Wine فکر می‌کنیم به تنها بسته الحاقی سایبرپانک 2077 که به گفته سازندگانش پرخرج‌ترین بسته الحاقی ساخته شده توسط آنهاست امیدوار می‌شویم! ضمن اینکه سازندگان اعلام کردند که دیگر قصد ندارند این بازی را برای کنسول‌های قدیمی منتشر کنند پس این نیز نکته مثبت دیگری است که امیدمان را نسبت به بازی افزایش دهد. با توجه به این صحبت‌ها می‌توانیم به شدت به بسته الحاقی که قرار است در سال 2023 برای بازی منتشر شود امیدوار باشیم. در این بازی کیانو ریوز در نقش جانی سیلورهند بازخواهد گشت و ادریس البا نیز در نقشی کلیدی در بازی حضور خواهد داشت!

EA SPORTS FC 24

EA SPORTS FC 24

تاریخ انتشار : 29 سپتامبر 2023 (۷ مهر ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : PC – PS5 – Xbox Series X/S – PS4 – Xbox one

سبک: ورزشی

سطح بازی: (متوسط)

بعد از مشکلات بوجود آمده بین فیفا و EA Games بعد از سال‌ها نام خوش آوازه بازی فیفا به EA SPORTS FC تغییر کرده است! (و قرار است خود فیفا بازی‌ای با این نام در زمانی نامشخص منتشر کند!) با اینکه نام بازی تغییر کرده اما EA قصد ندارد لیسانس خریداری شده از اسامی واقعی بازیکنان و باشگاه‌های مطرح را از دست بدهد، از همین رو لیگ قهرمانان واقعی، باشگاه‌های معتبر یا فوق ستاره‌های اصلی تیم‌ها به شکلی دست نخورده و واقعی در این بازی نیز ظاهر خواهند شد و EA به شکل جدی با تیم‌ها و بازیکنان مختلف دنیا همکاری خواهد کرد تا بهترین کیفت را برای این بازی به ارمغان بیاورد. لیگ برتر انگلیس، لیگ قهرمانان اروپا زنان و مردان، لالیگای اسپانیا، بوندسلیگای آلمان، سری آ ایتالیا و بسیاری دیگر از لیگ‌ها و تورنمنت‌های معتبر دنیا در این سری حضور خواهند داشت. در این شماره مودهای Ultimate Team ،Career Mode، Pro Clubs و همینطور ۱۹ هزار بازیکن، بیش از ۷۰۰ تیم، بیش از ۱۰۰ استادیوم و نزدیک ۳۰ لیگ معتبر اضافه شده است. این بازی قرار است در تاریخ 29 سپتامبر 2023 (۷ مهر ۱۴۰۲) برای پلتفورم‌های PC – PS5 – Xbox Series X/S – PS4 – Xbox one منتشر شود.

بازی‌های ماه اکتبر 2023

———————————————

Assassin’s Creed Mirage

همه چیز در مورد Assassin's Creed Mirage / جدیدترین اساسینز کرید

تاریخ انتشار : 5 اکتبر 2023 (۱۳ مهر ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : ویندوز، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و اس 

سبک: اکشن، ماجراجویی

سطح بازی: (متوسط)

همه چیز در مورد بازی Assassin’s Creed Mirage

 در Assassin’s Creed Mirage در نقش نسخه‌ی جوانتر بسیم (Basim) که در Assassin’s Creed Valhalla با او آشنا شدیم ایفای نقش می‌کنید. چیزی که واقعاً هیجان‌انگیز است، این موضوع است که Assassin’s Creed بعد از پنج سال و سه بازی که شما را در دنیایی جهان باز و نقش آفرینی غرق کرده بود، قرار است به ریشه‌های مخفیانه‌ کاری‌اش بازگردد. این بازی یک تجربه‌ی اکشن-ماجراجوییِ داستان‌محور است که داستان یک مرد جوانِ سرکش و جاه‌طلب که از دزدی خیابانی به یک قاتل حرفه‌ای بدل می‌شود را روایت می‌کند. در طول داستانِ بازی با تعداد زیادی از شخصیت‌های مختلف آشنا می‌شوید که سرنوشت باسیم بن اسحاق را شکل می‌دهند و او را به انسانِ متفاوتی تبدیل می‌کنند… در طول داستان بازی شما به یک قاتل همه فن حریف بدل خواهید شد، ابتدا با دفاتر Assassin قرار داد ببندید، بعد سرنخ‌های حیاتی را جمع‌آوری کنید و در آخر به شکل مخفیانه به ترور اهداف‌تان بپردازید. (متن کامل) (تریلر جدید بازی)

Forza Motorsport

Forza Motorsport

تاریخ انتشار : 10 اکتبر 2023 (۱۸ مهر ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : PC – Xbox Series X/S

سبک: ریسینگ، شبیه سازی

سطح بازی: (خوب)

از بین تمام بازی‌های انحصاری ایکس باکس Forza یکی از بازی‌های پیشتاز و متفاوت محسوب می‌شود، چراکه هر شماره جدیدی که از این بازی مسابقه‌ای منتشر می‌شود، این سری بهتر و بهتر از قبل عمل می‌کند، به طوری که در نسخه‌ای که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد شاهد پیشرفت شگرف بازی از هر نظر بودیم. Forza Motorsport بازی جدید این سری است که قرار است شما را دوباره وارد پیست‌های مسابقات حرفه‌ای رانندگی کند. این بازی یکی از بازی‌هایی‌ست که قرار است از نهایت قدرت کنسول‌ Xbox Series استفاده بهینه کند. در این بازی بیش از ۵۰۰ ماشین برای جمع‌آوری و ارتقا وجود دارد. در بازی سیستم فیزیک پیشرفته‌ای اضافه شده که از تمام بازی‌های قبلی سری قدرتمندتر است و باعث می‌شود تمام مسابقات به چالشی جذاب برای بازیکن تبدیل شود. رنگ آمیزی، آسیب وارده به ماشین‌ها، کثیف شدن ماشین‌ها، نورپردازی و صداپردازی واقع‌گرایانه، آهنگ‌های شنیدنی و… این بازی را به یکی از باشکوه‌ترین بازی‌های ریسینگ ساخته شده تاکنون تبدیل کرده است.

Lords of the Fallen

مورد انتظارترین بازی های 2023 / Lords of the Fallen

تاریخ انتشار : ۱۳ اکتبر 2023 (۲۱ مهر ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : Xbox Series X|S, PC و PS5

سبک: اکشن، نقش آفرینی 

سطح بازی: (بسیار خوب)

بازی Lords of the Fallen دنباله‌ی بازی‌ای به همین نام محصول سال 2014 است و قرار است در تاریخ 13 اکتبر امسال برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و اس و رایانه‌های شخصی عرضه شود. وقتی برای اولین بار به تریلر بازی نگاه کنید متوجه تشابهات زیاد بازی با عناوینی چون دارک سولز و الدن رینگ خواهید شد، اما اینکه این بازی می‌تواند حتی با تقلید در حد و اندازه‌های آن بازی‌ها ظاهر شود را باید منتظر انتشار بازی بمانیم تا بتوانیم به آن پاسخ دهیم. بازی Lords of the Fallen با موتور گرافیکی جدید Unreal Engine 5 ساخته شده و با توجه به قدرت این موتور باید شاهد جزئیات زیبایی در بازی باشیم. در این بازی دنیای فانتزیِ جدید و تاریکی منتظر شماست که پر از خطرات مرگبار و دشمنان عجیب و غریب است. داستان بازی در مورد گروهی از جنگجویان تاریک صلیبی (Dark Crusader) است که یک تلاش حماسی را برای سرنگونی آدیر، شیطان بزرگ آغاز می‌کنند.

Marvel’s Spider-Man 2

Marvel's Spider-Man 2

تاریخ انتشار : ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۸ مهر ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : PS5

سبک: اکشن ماجراجویی جهان باز

سطح بازی: (عالی)

معرفی بازی اسپایدرمن ۲ / Spider-Man 2

بازی Marvel’s Spider-Man 2 یکی دیگر از بازی‌های مورد انتظار سال 2023 است که تاکنون تاریخ انتشار دقیقی برای آن مشخص نشده است. طبق سایت رسمی این بازی در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۸ مهر ۱۴۰۲) و به طور انحصاری برای PS5 منتشر خواهد شد. همینطور در تریلری که از بازی منتشر شده در کنار شخصیت پیتر پارکر، مایلز مورالس نیز در حال مبارزه با دشمنان دیده می‌شود و آن طور که مشخص است در بازی توانایی کنترل هر دو کاراکتر را خواهید داشت. در انتهای تریلر نیز ونوم نمایش داده می‌شود و به نظر می‌رسد او نقش شخصیت منفی کلیدی این قسمت را ایفا خواهد کرد. (فعلا باید منتظر اطلاعات بیشتری از بازی بمانیم.)

Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1

Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1

تاریخ انتشار : 24 اکتبر 2023 (۲ آبان ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌ : PC, PS5,PS4,Switch,Xbox Series X

سبک: اکشن، مخفیانه

سطح بازی: (متوسط)

در این مجموعه بازی جدید، بازیکنان این فرصت را دارند تا سری بازی کلاسیک Metal Gear Solid را با گرافیک و کنترل بهتر تجربه کنند. در این سری بازی، وارد قلعه‌های دشمن در سراسر جهان می‌شوید و به شکل مخفیانه ماموریت‌های گوناگونی را انجام داده و داستانِ سینمایی و هیجان‌انگیزِ مجموعه Metal Gear را تجربه خواهید کرد. مجموعه Vol. 1 شامل بازی‌های آغازین سری Metal Gear است و شامل بازی‌های: Metal Gear، Metal Gear 2: Solid Snake، Metal Gear Solid، Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty، و Metal Gear Solid 3: Snake Eater می‌باشد. این مجموعه بازی قرار است در تاریخ 24 اکتبر 2023 (۲ آبان ۱۴۰۲) برای کنسول‌های نسل جدید و قدیم منتشر شود.

The Lord of The Rings Return to Moria

The Lord of The Rings Return to Moria

تاریخ انتشار : 24 اکتبر 2023 (۲ آبان ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌ : PC, PS5

سبک: ماجراجویی، بقا

سطح بازی: (ضعیف)

The Lord of the Rings: Return to Moria اولین بازی بقا در دنیای ارباب حلقه‌هاست که داستان کوتوله‌ها را که برای بازپس‌گیری خانه افسانه‌ای خود موریا در زیر کوه‌های مه آلود وارد ماجراجویی جدیدی می‌شوند را دنبال می‌کند. بازیکنان برای زنده ماندن باید به ساخت و ساز‌های مختلف و کشف معادن گسترده دنیای بازی دست بزنند. جستجوی آنها مستلزم استقامت است و در اعماق معادن موریا برای بازیابی گنجینه‌های مخفی به جستجو می‌پردازند. بازیکنان شجاع باید هوشیار باشند زیرا خطرات مرموزی در دنیای زیرزمین در انتظار آنهاست. این بازی در چهارمین عصر سرزمین میانه در جریان است و دنیای فانتزی نمادین ساخته شده توسط تالکین را به تصویر کشیده است. اسرار سه کوه افسانه‌ای را کاوش کنید، فلزات گرانبها را استخراج کنید، برای زنده ماندن دست به هرکاری بزنید و با نیروهای شر مبارزه کنید تا راز نهفته درون کوه‌ها را کشف کنید. برای زنده ماندن در بازی بازیکنان باید منابع را کنترل کنند، شکار کرده و غذا جمع آوری کنند و خواب، دما و سطح سر و صدای محیط را مدیریت کنند. در این بازی می‌توانید به تنهایی یا با همراهی دوستان خود (حداکثر هشت بازیکن) زنده بمانید و ماجراجویی کنید و به کشف رمز و رازهای بازی بپردازید. این بازی در تاریخ 24 اکتبر 2023 (۲ آبان ۱۴۰۲) ولی برای ویندوز و PS5 منتشر خواهد شد.

Cities: Skylines 2

Cities: Skylines 2

تاریخ انتشار : ۲۴ اکتبر ۲۰۲۳ (۲ آبان ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : PC, Xbox Series X/S, PS5

سبک: استراتژیک، شبیه سازی

سطح بازی: (متوسط)

به‌عنوان دنباله‌ی یکی از بهترین بازی‌های شهرسازی تاریخ دنیای گیم، به نظر می‌رسد Cities: Skylines 2 شبیه‌سازی‌ای عمیق‌تر و امکانات بیشتری برای سفارشی‌سازی برای خلق هر شهری که در تصوراتمان است، به ما ارائه می‌دهد. تصمیم‌گیری‌ در موارد مختلف بار دیگر نحوه رشد و تکامل شهر را شکل می‌دهد و بر زندگی شهروندان درون شهر تأثیرات متفاوتی می‌گذارند. مسلما این یک گام بزرگ نسبت به بازی قبلی است و حالا که بازی حتی از عناوین قدیمی چون Simcity در این ژانر جلو زده و مطرح‌تر شده است مسلما انتظار برای تجربه آن بسیار طاقت فرسا خواهد بود. از این گذشته، سازندگان در تلاش هستند تا “واقع بینانه‌ترین سیستم شهرسازی” را ارائه دهند تا در آن بتوانیم شهر کلان خود را “بدون هیچ محدودیتی” شکل دهیم. سیستم اقتصادی، سیستم حمل و نقل، ساختمان‌ها، تفرجگاه‌ها و… شهر را ایجاد کنید و یک شهر رویایی و باور نکردنی حتی فراتر از رویاهایتان بسازید! در این نسخه ساختن جاده‌ها نسبت به قبل انعطاف‌پذیرتر شده است، هوش مصنوعی ترافیک در بازی اضافه شده یعنی باید ترافیک ایجاد شده را کنترل و هدایت کنید تا از آلودگی‌های مختلف درون شهری جلوگیری کنید، از اتوبوس، تاکسی، تراموا، مترو و… برای ایجاد یک سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته استفاده کنید و این تازه بخش کوچکی از امکاناتی است که Cities: Skylines 2 برای خلق شهر بزرگ رویایی‌تان در اختیارتان قرار می‌دهد. این بازی برای پلتفورم‌های نسل جدید در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۲۳ (۲ آبان ۱۴۰۲) منتشر خواهد شد.

Alan Wake II

Alan Wake II

تاریخ انتشار : ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۵ آبان ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : PC, PS5, Xbox Series X/S

سبک: وحشت بقا

سطح بازی: (فوق العاده)

آلن ویک ۲ یکی دیگر از بازی‌های بزرگی است که قرار است در سال ۲۰۲۳ منتشر شود. Remedy در مراسم بهترین بازی‌های سال 2021 از ساخت ادامه بازی مطرح خود Alan Wake خبر داد، بازی‌ای که قرار است توسط Epic Games منتشر شود. فعلا به جز یک تریلر معرفی اطلاعات بیشتری از بازی منتشر نشده است. آلن ویک برای اولین بار در سال 2010 منتشر شد، این بازی داستان نویسنده‌ی مطرح ژانر جنایی (به نام آلن ویک) که چند سالی است به علت مشکلاتی نتوانسته کتابی بنویسد را روایت می‌کند. او و همسرش آلیس برای یک تعطیلات کوتاه به شهر کوچک کوهستانی برایت فالز، واقع در واشنگتن می‌آیند. اما با ورود به شهر اتفاقات عجیبی پیش می‌آید. در این شهر آلن در کابوس‌های وحشتناکی گرفتار می‌شود، این کابوس‌ها پلی بین واقعیت‌های هولناک زندگی او می‌زنند و اسرار تلخِ بیشتری از آلن ویک را برای مخاطبان فاش می‌سازند. سازندگان قول یک بازی وحشت-بقا با ته مایه روانشناسانه را داده‌اند، بنابراین باید منتظر یک تجربه‌ی هیجان انگیز با عناصر ترسناک روانشناختیِ آشنا باشیم. با شناختی که نسبت به سازنده‌ی خوش آوازه بازی داریم، باید منتظر یک بازیِ داستان محورِ قدرتمندِ دیگر از آنها باشیم. طبق سایت رسمی بازی، Alan Wake II برای تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۵ مهر ۱۴۰۲) و پلتفورم‌های PC, PS5, Xbox Series X/S در نظر گرفته شده است. (تریلر جدید بازی)

بازی‌های ماه نوامبر 2023

———————————————

RoboCop: Rogue City

RoboCop: Rogue City

تاریخ انتشار : 2 نوامبر 2023 (۱۱ آبان ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : Xbox Series X|S, PS5 , PC

سبک: شوتر، اول شخص

سطح بازی: (متوسط)

طرفداران فرنچایز نمادین “پلیس آهنی” با انتشار بازی RoboCop: Rogue City در ماه نوامبر هیجان زده خواهند شد. تریلر نمایشی بازی نوید بخش یک بازی جذاب و سرگرم کننده است و گیم پلی اول شخص بازی در کنار برخی عناصر نقش آفرینی جدید می‌تواند جذابیت‌های زیادی را برای گیمرها به ارمغان بیاورد. داستان جدید بازی بین داستان فیلم‌های پلیس آهنی ۲ و ۳ در جریان است و افسر پلیسِ نیمه ربات – نیمه مرد را در شهر دیترویت به نمایش می‌گذارد. بازیکنان این آزادی را دارند که بخش‌های مختلفِ جهان باز شهر برای کشف سرنخ‌ها و بررسی جرم و جنایت به هر نحوی که می‌خواهند سرکشی کنند. ترکیب توانایی‌ها، سلاح‌ها و ارتقای آن‌ها به بازی کمک می‌کند تا هر بازیکن احساس منحصر به فردی در هنگام تجربه بازی داشته باشد. بازیکنان همچنین انتخاب‌هایی خواهند داشت که بر داستان بازی تأثیر می‌گذارد. همینطور یکی از نکات مهم برای طرفداران این مجموعه حضور پیتر ولر، بازیگر اصلی مجموعه فیلم‌ها، برای صداپیشگی شخصیت نمادین پلیس آهنی است. RoboCop: Rogue City در اوایل ماه نوامبر و در تاریخ 2 نوامبر 2023 برای پلتفورم‌های نسل جدید منتشر خواهد شد.

Call of Duty Modern Warfare III

مورد انتظارترین بازی های سال 2023

تاریخ انتشار : 10 نوامبر 2023 (۱۹ آبان ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : Xbox Series X|S, PS5 , PC

سبک: شوتر، اول شخص

سطح بازی: (ضعیف)

Call of Duty: Modern Warfare 3 سرانجام معرفی شد و تاریخ انتشار آن 10 نوامبر 2023 است. تیزر منتشر شده از بازی شامل قطعاتی از دیالوگ ستاره مجموعه کاپیتان پرایس است که می‌گوید: «هرگز دشمنان خود را زنده دفن نکنید». این نشان می دهد که بازی از جایی که Modern Warfare 2 به پایان رسید ادامه خواهد یافت و داستان کاپیتان پرایس و Task Force 141 را ادامه می‌دهد. (تیزر رسمی از یوتوب)

Super Mario RPG

Super Mario RPG

تاریخ انتشار : 17 نوامبر 2023 (۲۶ آبان ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌: Nintendo Switch

سبک: نقش آفرینی

سطح بازی: (بسیار خوب)

بازی Super Mario RPG در ابتدا در سال 1996 منتشر شد و به یکی از موفق‌ترین بازی‌های نقش آفرینی زمان خود و کنسول Super NES بدل شد. خبر ساخت بازی Super Mario RPG با گرافیک جدید و  گیم‌پلی بهبود یافته یکی از مهمترین اخبار چند وقت اخیر کنسول نینتندو سوییچ محسوب می‌شود. به شخصیت‌های ماریو، Bowser، پرنسس Peach و شخصیت‌های دیگری چون Mallow و Geno بپیوندید تا در این بازی نقش آفرینی پر پیچ و تاب، با دشمنان مختلف دست و پنجه نرم کنید. ماریو باید به همراه متحدانش با یک نیروی شر جدید به نام Smithy Gang مقابله کند تا بتواند هفت ستاره را بازیابی و جاده ستارگان را تعمیر کند. فرقی نمی‌کند بازی اصلی را تجربه کرده باشید یا خیر، چراکه در این نسخه Nintendo Switch می‌توانید اولین بازی نقش آفرینی سری Super Mario را تجربه و از بازی کردن این بازی جذاب لذت ببرید. بازی Super Mario RPG به طور انحصاری برای نینتندو سوییچ در 17 نوامبر امسال عرضه خواهد شد.

بازی‌های ماه دسامبر 2023

———————————————

The Day Before

مورد انتظارترین بازی‌های سال 2022 / The Day Before

تاریخ انتشار : 7 دسامبر 2023 (۱۶ آذر ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌‌ها : PC 

سبک: اکشن، وحشت، بقا، آنلاین

سطح بازی: (ضعیف)

The Day Before یک بازی اکشن آنلاین (جهان باز) با محوریت بقا است که توسط شرکت FNTASTIC در حال ساخت است و قرار بود در تاریخ 1 مارس 2023 توسط کمپانی MYTONA برای PC منتشر شود اما بازی دوباره تاخیر خورد و فعلا برای 10 نوامبر 2023 (۱۹ آبان ۱۴۰۲) برنامه ریزی شده است. داستان بازی در آمریکای پس از همه‌گیری در جریان است، مکانی که توسط افراد آلوده‌ی زامبی‌مانند احاطه شده و بازماندگانی را به تصویر می‌‌کشد که یکدیگر را برای غذا، سلاح و دیگر امکانات سلاخی می‌کنند. شما به تنهایی در دنیایی که دیگر چیزی از آن به خاطر ندارید از خواب بیدار می‌شوید و به دنبال یافتن پاسخ‌ و منابع برای زنده ماندن هستید. در این دنیای بزرگ باید با سفر به نقاط مختلف شهر به جمع آوری منابع و سلاح‌های مختلف بپردازید و در طول مسیر با کشتن زامبی‌ها راه خود را باز کنید. The Day Before یک بازی آنلاین است پس به همکاری با سایر بازیکنان برای پیشرفت در آن احتیاج خواهید داشت. پس با همکاری سایر دوستان‌تان وارد مکان‌های مرگبار شوید و به جمع‌آوری ابزار مختلف برای زنده ماندن بپردازید. در طول بازی می‌توانید با ساخت سرپناهی برای خودتان یک خانه شخصی داشته باشید و با استفاده از کلنی‌های مختلف لوت‌هایتان را بفروشید و با سایر بازیکنان ارتباط امن برقرار کنید. همینطور در بازی از انواع ماشین‌ها می‌توانید جهت سهولت در رفت و آمد استفاده کنید و توان ارتقای سلاح‌های مختلف خود را خواهید داشت. 

Avatar: Frontiers of Pandora

Avatar: Frontiers of Pandora

تاریخ انتشار : 7 دسامبر 2023 (۱۶ آذر ۱۴۰۲) (منتشر شده)

پلتفورم‌ها : Xbox Series X|S, PS5 , PC

سبک: اکشن، ماجراجویی، جهان باز (اول شخص)

سطح بازی: (خوب)

داستان سری فیلم‌های آواتار (اختصاصی)

سری فیلم‌های آواتار میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا به سینماها کشاند و میلیاردها دلار فروش داشت و این نشان دهنده قدرت این فرانچایز است، پس تعجبی ندارد که بازی ویدئویی نیز از روی این جهان ساخته شود. Avatar: Frontiers of Pandora یک بازی اول شخص جهان باز است که توسط شرکت Massive Entertainment (زیرمجموعه سوئدی یوبی سافت) در حال ساخت است. در این بازی در نقش یک ناوی در برابر انسان‌های متخاصم به سیاره پاندورا ایستادگی می‌کنید و می‌توانید به شکل آزادانه به انجام ماموریت‌های مختلف در این دنیا بپردازید. سازندگان دنیای جذاب پاندورا را با تمام زیبایی و خطراتش در یک تجربه جهان باز و همه جانبه زنده کرده‌اند. این بازی یک داستان جدید و کاملا مستقل را داراست و قسمتی از دنیای پاندورا را به نمایش گذاشته که تا به حال قبلا ندیده بودیم. در بازی با دنیایی زنده و واکنش پذیر به همراه موجوداتی منحصربه فرد و شخصیت‌های مختلف رو به رو می‌شویم و داستان‌های متفاوتی را در این دنیا تجربه می‌کنیم. (اطلاعات بیشتر اضافه خواهد شد) (سایت رسمی بازی)

(بازیهای مهم سال 2023 اضافه خواهد شد)

سال آینده: مورد انتظارترین بازی‌ های سال 2024 

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
29 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ممد قلی
ممد قلی

عالییییی این سایت عالیییی

پارس گیمر
پارس گیمر

جی تی ای وی ای هم از اون بازی هاست که باید در لیست بازی های موردانتظار بدون تاریخ انتشار گذاشت

حسین
حسین

رد دد ردمشن ۱ ریمستر و gta6 هم اضافه کنید.

امین علیرضائی
پاسخ به  حسین

اطلاعات رسمی از هیچکدوم منتشر نشده و فکر نکنم امسال هم منتشر بشن

Aaaaaa
Aaaaaa

سلام پس کالاف دیوتی مدرن وارفار ۳ ۲۰۲۳ چی

امین علیرضائی
پاسخ به  Aaaaaa

سلام اگر تاریخ انتشارش مشخص بشه حتما اضافه میشه. ولی فعلا تاریخ انتشار دقیق یا اطلاعات زیادی ازش منتشر نشده ولی حتما منتشر شد اضافه میکنیم.

احسان
احسان

میگن اواسط آبان میاد

امین علیرضائی
پاسخ به  احسان

اگر اطلاعات رسمی منتشر بشه حتما بازی رو اضافه می‌کنیم

امید
امید

با اینکه تا حالا کالاف بازی نکردم میخوام ۲۰۲۳ شو بازی کنم
کالای دیوتی مدرن وارفار ۳ یا همون کالاف دیوتی ۲۰۲۳ میگن ۱۰ نوامبر میاد

Aaaaaa

Amnesia: The Bunker و FC 24 هم به این لیست اضافه کنید

امین علیرضائی
پاسخ به  Aaaaaa

سلام حتما بازیهای بیشتر اضافه خواهد شد.

Aaaaaa

Amnesia: The Bunker حدود ۱ ماهه منتشر شده
FC 24 هم ۲، ۳ ماه از معرفیش میگذره

امین علیرضائی
پاسخ به  Aaaaaa

Amnesia: The Bunker قبل از انتشار انقدر بولد نشده بود که تو لیست قرار بگیره. نمیگم بازیه بدیه چون بازیهای خیلی خوبیم امسال اومدن که تو لیست ما نیستن.
اینجا بیشتر دنباله های بازیهای خیلی معروف معرفی شده یا فرانچایزهایی که خیلی اسامی بزرگی دارن. یا بازیهایی که به یکباره خیلی بولد شده و سرو صدا کردن به لیست اضافه شدن.
اگر قرار باشه همه بازیها رو اضافه کنیم که خیلی خیلی زیاد هر روز بازی منتشر و معرفی میشه! فقط بازیهای مهم و معروف اضافه میشه.
بازیه FC 24 حتما اضافه میشه.

Aaaaaa

آمزینا فراموشی پناهگاه

Aaaaaa

FC24

محمد
محمد

Ark 2
چی؟

امین علیرضائی
پاسخ به  محمد

تاریخ انتشارش مشخص نیست. اینجا فقط بازی‌های 2023 رو معرفی کردیم.
در مطلبی جداگانه در مورد بازی‌های سال 2024 و بازی‌هایی که ممکنه در اون سال بیاد صحبت خواهیم کرد.

گیمر
گیمر

سلام ممنون بابت تهیه لیست

امین علیرضائی
پاسخ به  گیمر

خواهش می‌کنم ممنون از نظرتون ⚘

محراب
محراب

از سال ۲۰۲۰منتظر پرینسس پرشیا رییکم😭😭😭

کوروش
کوروش

چند ساله منتظر بازی هایتلیم اصن انگار نه انگار این بازی سال به سال هایپیکسل اعلام میکنه که سال بعد هنوز که هنوزه منتظر این سال هستیم

علی
علی

سلام خیلی خیلی حال داد
خدایا به داد دلم مون برس بیچاره من وامسال من که 60 سال منتظره بازی و 600 سال هم منتظر کرک بازی ها میمونیم اشکالی نداره این انتظار فوق العاده شیرینه

امین علیرضائی
پاسخ به  علی

سلام علی جان
ممنون که نظرت رو با ما در میون گذاشتی

Mmd
Mmd

Hellblade 2 چی شد؟ اصلا هیچ سایتی ام دربارش چیزی نمیگه کلا از یاد ها رفته..
تنها دلیلی که ایکس باکس خریدم همین بود

امین علیرضائی
پاسخ به  Mmd

تاریخ انتشارش مشخص نیست ولی اضافش کردم به لیست
ممنون ازتون

Kaiju
Kaiju

الدر 6 برا سال 2026 هم قفله چه برسه به 2023 XD

امین علیرضائی
پاسخ به  Kaiju

به ۲۰۲۶ هم نمیرسه، به نظرم بره برای ۲۰۳۰ 🤣
نوشتیم بدون سال انتشاره بازی.
کلا لیست درست میشه ظرف یه ماه آینده
بازی‌های اضافه حذف میشن کم کم و بازی‌های ۲۰۲۳ خیلی بیشتری تا آخر سال اضافه خواهد شد
ممنون از نظرت

مجتبی
مجتبی

ممنون بابت تهیه این لیست

حسین
حسین

مطالب زیبا و جالبی بود لطفت ادامه بدید