۱۵ نکته جالب درباره شخصیت ترور از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

تعداد کمی از بازی‌ها به اندازه بازی جی تی ای (Grand Theft Auto) بر روی ژانر خود و در واقع کل صنعت بازی تاثیر گذاشته‌اند. در دوران امروزی، این سری چنان به یک پایه فرهنگی تبدیل شده که کلون‌های بی‌شمار (منظور بازی‌های کپی از روی GTA) و مقادیر انبوهی از کالاهای اسپین‌آف را ایجاد کرده است و حتی بحث داغی را در رسانه‌های جریان اصلی درباره تأثیرات بازی‌های ویدیویی بر ذهن بازیکنان به راه انداخته است. در ادامه قصد داریم شما را بیشتر با یکی از مهمترین شخصیت‌های GTA V یعنی  شخصیت ترور آشنا کنیم، پس با ما در ساعت هفت همراه باشید…

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد بازی GTA V به راهنمای کامل تمام مراحل بازی GTA V (روش طلایی کردن مراحل) مراجعه کنید.

حقایق جالب در مورد دیگر شخصیت‌های GTA V

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت فرانکلین از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت مایکل از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید 

هنگامی که GTA را بازی می‌کنید (هر شماره‌ای از آن) به سرعت متوجه می‌شوید که چرا سری GTA از چنین محبوبیت گسترده‌ای برخوردار است. این فقط مکانیزم گیم‌پلی، جهان باز بودن بازی یا سطوح مختلف خشونت نمایش داده شده در بازی، نیست. همه آن چیزها را می‌توان کپی کرد، ولی چیزی که GTA را متمایز می‌کند، سطح جزئیات دقیقی است که باعث ایجاد دنیایی می‌شود که احساس می‌کنید واقعاً می‌تواند وجود داشته باشد. با اینکه در GTA کاراکترهای تک‌بُعدی و روسای خلافکار با سر سپردگان نامتمایزشان وجود دارد، ولی در عوض، به همه شخصیت‌های اصلی سری ویژگی‌های متمایز و داستانی داده می‌شود که شخصیت آن‌ها را کامل می‌کند تا بازیکن احساس کند روی سرنوشت آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند. یکی از این شخصیت‌ها از Grand Theft Auto V، کاراکتر ترور فیلیپس (Trevor Philips) است. فیلیپس ثابت می‌کند که از صفحات فیلمنامه یک درام جنایی سنگین بیرون کشیده شده است، که یک قهرمان بازی ویدیویی می‌تواند یک شخصیت واقعی سه‌بُعدی با سایه‌های خاکستری قابل باور (و بسیار تاریک) باشد.

بهترین کاراکتر بازی GTA V از نظر شما کدام است؟
6560 رای‌
×

برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، 15 واقعیت شگفت‌انگیز که ممکن است درباره Trevor ندانید را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:

۱۵- تنها خالکوبی قابل پاک کردن

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت ترور از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

خال کوبی‌ها جنبه‌های مهمی از شخصیت‌های GTA هستند. در برخی از بازی‌های این سری‌، آنها به Statهای بازیکنان کمک می‌کنند‌. در حالی که در بیشتر مواقع صرفاً برای سفارشی‌سازی و زیبایی شخصیت توسط بازیکنان اعمال می‌شوند. در GTA V کاراکتر ترور را داریم که خالکوبی‌های مختلفی دارد. با این حال، یک خال‌کوبی وجود دارد که می‌توانید از آن اطلاعات خاصی بدست بیاورید. این خالکوبی “R.I.P. Michael ، 1965-2004 ، Brother” است (که در مورد مردن شخصیت مایکل است) و بازیکن می‌تواند در هر زمان که خواست آن را حذف کند.

این انتخاب یک دلیل روایی دارد، احساسات Trevor نسبت به مایکل زمانی که فاش می‌شود که او سال‌ها بدون اینکه به ترور بگوید مرگ خود را جعل کرده به شدت تغییر می‌کند. این یک خیانت بزرگ توسط Trevor تلقی می‌شود و این واقعیت که او تصمیم به حذف خالکوبی گرفته به این واقعیت اشاره دارد که او دیگر عشق قبلی را نسبت به مایکل احساس نمی‌کند.

۱۴- احتمالاً ترور یک Serial Assaulter (متجاوز سریالی!) باشد. 

از میان تمام خشونت‌ها و درگیری‌هایی که در طول بازی از سوی Trevor شاهد هستیم، تعدادی هم وجود دارد که تنها در طول دیالوگ‌های بازی به آنها اشاره می‌شود. به عنوان مثال، برخی از بخش‌های روایت به وضوح نشان می‌دهد که تمایل ترور به این اعمال فراتر از سود مالی است. بیایید با این نمونه شروع کنیم که نشان می‌دهد ترور زمانی برادری به نام رایان داشت که با او رابطه خوبی نداشت و در نتیجه روزی از روزها رایان ناپدید می‌شود! نمونه‌ی دیگر را از لستر دریافت می‌کنیم که در آن ذکر می‌کند که «هرجا که از پمپ بنزینی دزدی و یا عابری ناپدید میشد (ترور در آن نقش داشت)»، او این دیالوگ را در توصیف Trevor به کار می‌برد. ما همچنین شواهد بصری زیادی از اینکه Trevor کشتن و قتل را برای سرگرمی انجام می‌دهد، بدست می‌آوریم. در بعضی صحنه‌ها که از کاراکتری دیگر به Trevor سوئیچ می‌کنید، او را نشان می‌دهد که در حال پر کردن سوراخی در بیابان است یا در صحنه‌ای دیگر او را نشان می‌دهد که تلاش می‌کند پای انسانی را در توالتی در تریلر خود فرو کند. همچنین او تنها کاراکتری است که می‌تواند کاراکتر‌های تصادفی که در میان راه آنها را سوار می‌کنید را به عنوان کالا به فرقه التروئیست تحویل دهد!

۱۳-او هیچ حد و مرزی ندارد!

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت ترور از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

کشورهای مختلف قوانین سانسور متفاوتی دارند. قوانین مربوط به حُجب و حیایِ مردان در اروپا متفاوت است. این چیزی است که سازندگان بازی از آن آگاه بودند و تصمیم گرفتند با آن شوخی کنند. در نسخه اروپایی بازی، گاهی اوقات‌، هنگامی که از کاراکتری دیگر به Trevor سوئیچ می‌کنید، Trevor را در بالای یک کوه در حال تماشای مناظر اطراف می‌بینید. در حالی که هیچ چیز غیرعادی در مورد این فعالیت وجود ندارد، این واقعیت که Trevor در حالی روی کوه ایستاده که یک لباس‌ زنانه به تن دارد، حس عجیب و غریب و سرگرم‌کننده‌ای را به کل صحنه می‌افزاید. علاوه بر این، این لباس برای پوشاندن اندام‌های خصوصی Trevor خیلی خوب عمل نمی‌کند و اینگونه است که متوجه می‌شوید که Trevor Phillips ترجیح می‌دهد در هنگام بالا رفتن از کوه‌ها مانند کماندو‌ها (در اینجا به معنی بدون لباس زیر است) عمل کند!

۱۲- او از دلقک‌ها می‌ترسد.

با وجود همه خشونتی که ترور در بازی نشان می‌دهد، مواردی وجود دارد که او ترس را نیز بروز می‌دهد. در بخشی از داستان فرعی، ترور با Barry روبرو می‌شود و او به استعمال برخی مواد توهم‌زا می‌پردازد. در حالی که Trevor کاملاً اسیر ماده‌ی توهم‌زاست، توهم دلقک‌های قاتل را می‌بیند که به او حمله می‌کنند. او که با ترس و عصبانیت واکنش نشان می‌دهد، علیه دلقک‌ها دست به اسلحه می‌شود. حتی بیدار شدن از خواب و توهم هم اضطراب ترور را برطرف نمی‌کند، و در طول فریادهایی که به ناچار بر سر Barry فرو می‌آورد، مشخص می‌شود که دلقک‌ها توانایی خاصی برای ایجاد ترس در قلب Trevor دارند. بخشی از داستان شخصیت Trevor نشان می‌دهد که ترس از دلقک‌ها در اوایل کودکی در او ایجاد شد و این ترس هرگز از روان او خارج نشده است.

۱۱- او از گروه خاصی از مردم متنفر است.

با اینکه ترور را می‌توان یک هیولا متصور شد ولی او بعضی وقت‌ها ویژگی‌های پیشرو و انسانی نیز از خود بروز می‌دهد. به عنوان مثال، او پلیس شهر لس‌سانتوس را به دلیل رفتار نژادپرستانه مورد سرزنش قرار می‌دهد. همچنین Trevor از رفتار ریاکارانه مایکل و سایر هم تیمی‌هایش که به اندازه او خشونت‌آمیز است، ولی وانمود می‌کنند که دارای سطح بالایی از اخلاق هستند نیز اعلام بیزاری می‌کند. همه این موارد ثابت می‌کند که ترور علیرغم بی‌رحمی‌اش از تفاوت بین درست و غلط آگاه است و هیچ توهمی در مورد زشتیِ اعمال خود ندارد.

۱۰- رابطه‌ی او با والدینش کاملاً بهم ریخته بود.

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت ترور از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

بدیهی است که قاتل و جانی‌ای مانند Trevor از یک خانواده باثبات‌ نمی‌آید. برای شروع، پدر ترور همیشه او را کتک می‌زد. آزار جسمی بخشی از زندگی ترورِ جوان تا روزی بود که پدرش او را در یک مرکز خرید رها کرد. مادرش کمی بهتر با او رفتار کرد ولی از آزار روحی و روانی برای تربیت پسرش استفاده می‌کرد. اشاره شده است که تربیت Trevor با یک پدر غایب و یک مادر زورگو که جریانی دائمی از “مشتریان” به اتاق خواب او می‌رفتند، منجر به ایجاد “عقده ادیپی” در او شد. اگر یک نفر در کل بازی وجود داشته باشد که ترور از او می‌ترسد، مادر اوست. او در صورت امکان از ملاقات با او اجتناب می‌کند و به سختی می‌تواند یک جمله منسجم را در حضور او ایجاد کند. علاوه بر این، دیدن او باعث می‌شود که او به حالت ترس و سردرگمی‌ای شبیه به دوران کودکی‌اش برگردد. (در آخر بازی مادر به خانه پسرش بازمی‌گردد!)

۹- او یک انبار دینامیت متحرک است.

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت ترور از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

در حالی که بسیاری از اقداماتی که Trevor در بازی انجام می‌دهد ممکن است کاملاً تصادفی به نظر برسند، اما حقیقت این است که بسیاری از کارهایی که توسط آقای فیلیپس انجام می‌شود، به طور منظم در دسته یک اختلال روانی قرار می‌گیرند که به عنوان “اختلال انفجاری متناوب” شناخته می‌شود (Intermittent Explosive Disorder). این وضعیت خود را در اپیزودهای مکرر که در آنها Trevor رفتار تکانشی بروز می‌دهد، آشکار می‌کند که در این وضعیت او بدون هیچ فکری در مورد اینکه چه چیزی یا چه کسی در اطرافش ممکن است صدمه ببیند، خون و خونریزی براه می‌اندازد. در نهایت، خشونت ترور در فواصل زمانی مختلف، نشان می‌دهد که او کاملاً کنترل غرایز خود را از دست داده است (اتفاقات کوچک باعث عصبانیت شدید او می‌شود)، همچنین به این موضوع اشاره دارد که ممکن است او از این اختلال روانی رنج می‌برد.

۸- از نظر فیزیکی (جنسی) چیزهای بسیار زیادی او را جذب می‌‌کند!

سری GTA هرگز نسبت به ایجاد جذابیت‌های فیزیکی یا جنسی شخصیت‌ها نسبت به یکدیگر خجالتی نداشته است. با این حال، با Trevor، مسئله این نیست که او به سمت چه کسی جذب می‌شود، بلکه بیشتر او به چه چیزی جذب نمی‌شود، می‌چرخد! در شروع بازی Trevor را می‌بینیم که با یک زن رابطه دارد. اما در طول بازی Trevor در بگومگوهایش با مردان دیگر آنها را از لحاظ جنسی تحقیر می‌کند و در جایی از داستان متوجه می‌شویم که Trevor ادعا می‌کند در زندان با مردان رابطه داشته است! کار به اینجا ختم نمی‌شود، در ادامه‌ی داستان متوجه می‌شویم Trevor حتی با اشیاء مانند خرس عروسکی که در بازی نامش Mr.  Raspberry Jam می‌باشد، رابطه داشته است!

۷- بازیگر و صداپیشه‌ی Trevor کارهای منزجر‌کننده‌ای انجام داده است! (تا بهتر بتواند شخصیت ترور را صداپیشگی کند)

بازیگر و صداپیشه‌ی Trevor کارهای منزجر‌کننده‌ای انجام داده است!

چه کسی می‌گوید که فقط بازیگران سینما و تلویزیون می‌توانند از روش Method Acting برای بهبود عملکرد خود استفاده کنند؟ استیون اوگ تمام تلاش خود را کرد تا به اجرای خود به عنوان صداپیشه Trevor Phillips و اجرای موشن کپچر آن، رئالیسم بیافزاید.

صحنه‌های زیادی در بازی وجود دارد که نشان می‌دهد Trevor با لباس زیر در حال راه‌رفتن است و این امر با بی‌اعتنایی شخصیتش به قوانین جامعه مطابقت دارد. در حین فیلمبرداری موشن کپچر برای آن صحنه‌ها، اوگ تصمیم گرفت که لباس زیر خود را نیز دربیاورد. اوگ اصرار دارد که نقش او در خلق Trevor فراتر از بیانی ساده بوده است. او به مدت سه سال در فضایی شبیه آنچه Trevor در آن قرار داشت، ماند و تصمیم گرفت که چگونه به بهترین نحو ماهیت آشفته و گیج‌کننده‌اش را در حین ارائه Motion Capture نشان دهد. تمام اینکارها تعهد او برای تبدیل شدن به شخصیت ترور را نشان می‌دهد.

۶- جنجال اگر بچه داشت، اسمش Trevor بود!

۱۵ نکته جالب درباره شخصیت ترور از GTA V که احتمالا نمی‌دانستید

سری GTA همیشه از نظر به تصویر کشیدن گرایشات تهاجمی و تنش‌زا افراط زیادی را به خرج می‌دهد. با این حال حتی در بین کاراکترهایی که طبعی متشنج، عصبی و تهاجمی دارند، ترور بالاتر از همه می‌ایستد! در نظر بسیاری از مردم، Trevor یک مثال از شخصیتی است که حملاتش بی‌‌فکرانه است، اعمال او و خشونتش به صورت تصادفی است و از همه آن‌ها لذت می‌برد. به نظر می‌رسد هدف او در طول داستان ایجاد هرج و مرج برای نابودی خودش است و حتی لحظات کمی از انسانیت که او به نمایش می‌گذارد، کاراکتری خودخواهانه از خود نشان می‌دهد.

۵- تام هاردی در فیلم Bronson یکی از منابع الهام در خلق کاراکتر ترور بوده است.

هفت فیلم برتر تام هاردی / آشنایی با او و بهترین فیلم‌هایش

هفت فیلم برتر تام هاردی / آشنایی با او و بهترین فیلم‌هایش

سازندگان GTA تأثیرات مختلفی از فیلم‌ها، آهنگ‌ها و بازی‌های دیگر برای ایجاد دنیای Grand Theft Auto گرفته‌اند. یکی از تاثیرات بسیار قوی GTA V از فیلم‌های اولیه‌ی تام هاردی، نامزد اسکار، Bronson می‌آید.

در Bronson، تام هاردی با ذوق هنری خاص خود نقش شخصیت اصلی این فیلم را بازی می‌کند. نتیجه فیلمی است که زندگی خشن‌ترین جنایتکار تاریخ بریتانیا را به تصویر می‌کشد که از ایجاد هرج و مرج لذت می‌برد. کل نگهبانان قادر به جلوگیری از داد و بیداد Bronson در داخل زندان نیستند. استیون اوگ، بازیگری که مسئول صداپیشگی و ارائه‌ی Motion Capturing کاراکتر Trevor را برعهده داشت، گفت که بازی هاردی در نقش Bronson تأثیر قوی بر سبک و تفسیر خودش از شخصیت Trevor داشت. اکنون می‌دانید که یکی از خشن‌ترین شخصیت‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی مستقیماً از یکی از خشن‌ترین جنایتکاران واقعی الهام گرفته شده است.

۴- تِرِور بر اساس سبک بازی بازیکنان خاص، مدل‌سازی شده است.

منتقدان سریعاً به این نکته اشاره کردند که ترور اولین شخصیت GTA است که در داخل بازی به شیوه‌ای مشابه با نحوه‌ی بازیِ بازیکنان GTA عمل می‌کند. جدای از خط داستانی اصلی، بازیکنان اغلب ساعت‌ها را به رانندگی بی‌هدف در شهر می‌گذرانند، عابران پیاده را لت‌وپار می‌کنند، به شهروندان عادی حمله می‌کنند، پول‌های آنها می‌دزدند و به طور کلی مانند روان‌پریشانِ افراطی رفتار می‌کنند. Trevor تنها شخصیتِ درون بازی است که با رفتار بازیکنان GTA مطابقت دارد! این مورد تصادفی نبود، سازندگان GTA فاش کرده‌اند که در حین طراحی سه قهرمان GTA V، شخصیت‌های آنها را طوری شکل داده‌اند که منعکس‌کننده سه نوع شخصیتی باشند که با سبک بازی بازیکنان GTA مطابقت دارد. Trevor به طور خاص بر اساس بازیکنانی ساخته شده است که ترجیح می‌دهند ماموریت‌ها را نادیده بگیرند و فقط به پرسه زدن و رانندگی در شهر بپردازند و باعث تخریب در شهر شوند.

۳- ماموریت شکنجه یک تفسیر سیاسی (از سیاست‌های ایالت متحده) است.

راهنمای بازی GTA 5 / ماموریت By the Book

این مورد شاید بحث برانگیزترین جنبه خط داستانی ترور باشد و هیچ ربطی به شخصیت ترور ندارد. در مأموریت «By The Book یا با کتاب»، Trevor باید یک جنایتکار را شکنجه کند تا اطلاعاتی برای FIB (FBI درون بازی) به دست آورد. Trevor در نهایت از تجهیزات شکنجه برای به حرف کشیدن از مظنون استفاده می‌کند، اما پس از پایان ماموریت فکر می‌کند که مرد حاضر بود بدون نیاز به ضرب‌وشتم با او صحبت کند. او در نهایت به این نتیجه می‌رسد که استفاده از این روش برای بازجویی بی‌معنی است و چیزی بیش از یک بازی قدرت نیست.

این سکانس توسط سازندگان بازی تفسیری سیاسی در مورد استفاده از تکنیک‌های شکنجه توسط دولت ایالات متحده در نظر گرفته شد. منتقدان اما در این مورد به ریاکاری GTA در استفاده از خشونت شدید برای فروش بازی‌هایش اشاره کردند و در عین حال دولت را به دلیل استفاده از زور شدید محکوم کردند. خود مأموریت شکنجه نیز برای مخاطبان جوان‌تر بسیار نامناسب در نظر گرفته شد. (این یکی از دلایلی است که این بازی برای بازیکنان زیر هجده سال به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود)

۲- بعضی از افراد تصادفی (درون خیابان) می‌توانند Trevor را کتک بزنند.

این فقط Trevor نیست که می‌تواند به دیگران آسیب برساند. معلوم می‌شود افراد تصادفی (Random) در خیابان می‌توانند در برابر او ایستادگی کنند! در بازی GTA V، با فشار دادن یک دکمه می‌توانید با رهگذران احوالپرسی کنید. این یکی دیگر از نکات کوچک در بازی است که به واقع‌گرایی آن افزوده است. با Trevor اما سناریو می‌تواند تغییر کند. فشار دادن دکمه‌ی سمت راست بر روی کنترلر در حالی که در کنار یک رهگذر ایستاده‌اید باعث می‌شود Trevor اظهار نظر کند! چیزی که او برای گفتن دارد هرگز خوشایند نیست و اغلب شکل توهین به خود می‌گیرد! این به نوبه‌ی خود باعث می‌شود رهگذر یا فرار کند یا شروع به دعوا کردن با او کند.

۱- تِرِور یکی از پروتاگونیست‌های GTA (شخصیت‌های اصلی) را از سری حذف می‌کند!

تِرِور یکی از پروتاگونیست‌های GTA (شخصیت‌های اصلی) را از سری حذف می‌کند!

صحنه معرفی Trevor به شکلی بی‌رحمانه اجرا می‌شود. Trevor در حالی که در تریلر خود با یک زن رابطه دارد، توسط معشوقه‌ی آن زن که با او کار می‌کند، گرفتار می‌شود. به طور قابل درک، آن مرد به شدت علیه Trevor جبهه می‌گیرد و با او گلاویز می‌شود. Trevor پس از تلاش برای ساکت کردن او، سرانجام به زندگی مَرد با بطری شکسته آبجو پایان می‌دهد. این عمل از سوی Trevor به طرق گوناگون بارها و بارها اتفاق می‌افتد و داستان GTA V را شکل می‌دهد.

معشوقه‌ی این زن، جانی کلبیتز (Johnny Klebitz) بود. اگر این نام آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که او قهرمان یک بازی از سری GTA به نام The Lost and Damned بود. (یکی از DLCهای GTA IV) این تنها موردی است که یک قهرمان GTA دیگری را می‌کُشد. برای طرفداران سری که Klebitz را می‌شناختند، سکانس مرگ او نشانه این بود که ترور چیز جدیدی برای فرنچایز است که طبق قوانین سنتیِ بازی عمل نمی‌کند!

منبع: Thegamer.com

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
گنگستر شهر لیکک
گنگستر شهر لیکک

ببین داش تتو رو ک انتخاب کردی بزن روش دوباره پاک میشه😐

امین علیرضائی

منظورش تتوهای default روی بدن ترور هستش

توروسنن
توروسنن

من همه ی اینا رو میدونستم فقط اونی که لباس زنونه میپوشید خیلی برام رو موخ بود

نادر
نادر

ترور روانی 🤣🤣