معرفی شخصیت Rogue (روگ) از دنیای مارول

سَرکِش یا Rogue (روگ) یکی از شخصیت‌های دنیای مارول‌، مخصوصا سری X-Men است. این شخصیت اولین بار در کامیک Avengers Annual به شماره ۱۰ در سال ۱۹۸۱ به عنوان شرور (Villain) معرفی شد ولی خیلی زود به جرگه X-Menها پیوست و جز اعضای این گروه قرار گرفت. در ادامه به معرفی این شخصیت از دنیای مارول پرداختیم، با مطلب معرفی شخصیت Rogue همراه باشید.

آشنایی با شخصیت‌های بیشتر: معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان دنیای مارول

معرفی شخصیت‌های ایکس من: معرفی مهمترین اعضای گروه X-Men

سرکش یا Rogue

سرکش یا Rogue

شخصیت روگ(Rogue) توسط کریس کلرمونت (Chris Claremont) و مایکل گلدن (Michael Golden) خلق شد، نام اصلی او آنا ماری لیبو (Anna Marie LeBeau) است و یک جهش‌یافته محسوب می‌شود. او زاده شهر می‌سیسپی امریکا است و عضو گروه‌های X-Men, Brotherhood of Mutant, Avengers Unity Division, X-Treme X-Men, The Lights و در نهایت X.S.E می‌باشد. قدرت اصلی او توانایی لمس کردن و بدست آوردن قدرت‌های دیگر ابرقهرمانان می‌باشد. او می‌تواند نیروی زندگی، توانایی‌ها، خاطرات، شخصیت و ویژگی های فیزیکی دیگران از طریق تماس پوستی بدست بیاورد. از توانایی‌های دیگر او می‌توان به پرواز، قدرت‌های مافوق بشری، سرعت و دوام بسیار بالا نام برد. 

در ادامه با حقایقی از شخصیت روگ در خدمت شما هستیم…

معرفی شخصیت Rogue / حقایقی درباره Rogue

۱. اولین گروهی که Rogue به عضویتش درآمد، گروه انجمن جهش‌یافتگان شرور (Brotherhood of Evil) به رهبری Mystique بود. او توسط Mystique پرورش یافته بود و در کنار او و دیگر شروران بر علیه Avengers و X-Men به مبارزه می‌پرداخت. اما در اولین ماموریتش با Ms. Marvel برخورد کرد و ذهنیتش نسبت به همه چیز تغییر کرد.

۲. خالق او “کریس کلرمونت” برای شخصیت روگ ایده‌ای کاملا متفاوت از شمایل امروزی او داشت. او می‌خواست Rogue سیاه‌پوست، با قدی بلند، هیکلی Hulkطوری بسازد. در واقع او می‌خواست Rogue را مثل بازیگر و ندل امریکایی Grace Jones طراحی کند. مشکل اما اینجا بود که مایکل گلدن طراح‌هنری اصلا Grace Jones را نمی‌شناخت پس از پایه چیزِ دیگری برای کلرمونت طراحی کرد.

۳. قرار بود شخصیت Rogue در کامیک شماره ۲۵ از Ms. Marvel به عنوان شرور حاضر شود و درست زمانی که نویسنده‌ها داستان را پیش می‌بردند کل پروژه ناگهان متوقف شد.

معرفی شخصیت Rogue از دنیای مارول

۴. در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۶ کریس کلرمونت اذعان داشت که Mystique نه مادرخوانده که مادر بیولوژیک Rogue است.

معرفی شخصیت Rogue از دنیای مارول 1

۵. سال ۱۹۹۰ چند سال بعد از اینکه روگ به X-Men پیوست، Gambit در یکی از کامیک‌های معرفی شد، او و Storm که در آن زمان حافظه‌اش را از دست داده بود و مشغول دزدی و جیب‌بری بودند. تا اینکه Storm حافظه‌اش را بدست می‌آورد و به Gambit پیشنهاد می‌دهد که به X-Men بپیوندد. در اولین ملاقات Gambit شیفته مهربانی و خون‌گرمی Rogue می‌شود. آنها بعدها با هم ازدواج می‌کنند و کامیک‌های خود را تحت عنوان Mr &Mrs X صاحب می‌شوند.

۶. در سال ۲۰۱۳ و در کامیک‌های Age Of Ultron شاهد ازدواج او با Havok بودیم، آنها گروهی از جهش‌یافته‌ها به نام Morlocks را رهبری می‌کردند که در فاضلاب‌ها ماوا داشتند. یک روز Captain America برای دستگیری یکی از اعضای آنها به نام Caliban به سراغشان می‌رود. در همین حال که در حال مذاکره با آنها بود، ناگهان سروکله apocalypse twins پیدا می‌شود که می‌خواستند Captain America را بکشند. در عوض آنها Havok را به قتل می‌رسانند. Rogue در پی گرفتن انتقام شوهر مرحومش آنها را از بین می‌برد ولی در نهایت خود نیز کشته می‌شود.

۷. البته Rogue با Colossus نیز رابطه داشته ولی فقط در یک بوسه.

۸. وقتی عضو Avengers Unity باشی، باید با Deadpool نیز کنار بیای، در یکی از داستان‌های آنها، Rogue و Deadpool با هم در جستجوی قسمتی از مغز Professor X بودند. در همین احوالات Rogue کنترل ذهنش را از دست می‌دهد و با Deadpool درگیر می‌شود. بعد از اینکه به حالت عادی برمی‌گردد، با یک بوسه از Deadpool عذرخواهی می‌کند. البته در یکی از کامیک‌های Mr & Mrs Gambit نیز Rogue دوباره با Deadpool برخورد داشت که به نظر یک رابطه عشقی مثلثی را داشتیم.

معرفی شخصیت Rogue از دنیای مارول

۹. در سری House of M شخصیت Rogue عضو قَدَر گروه S.H.I.E.L.D بود که در Squad خودش از همه سرتر بود. بقیه اعضا شامل؛ Nightcrawler، Wolverine، Mystique، Toad و Jessica Drew بودند. او نقش مهمی در مقاومت علیه Magneto داشت، آنهم وقتی که Genis-Vell را بدست آورد که باعث شد نیمی از بدنش تبدیل به Void شود.

۱۰. او در کامیک X-Men Legacy شماره ۲۲۵ به کمک Professor X توانست بر تمام قدرت‌هایش غلبه کند.

۱۱. شخصیت Nightcrawler برادر ناتنی اوست، مادرش Mystique است و Rogue هم که از طرف Mystique به سرپرستی گرفته شده است.

۱۱. همسر سابق Gambit یعنی Bella Donna موی دماغ Rogue است و تا او را نکشد ول کن نیست.

۱۲. بعد از آنکه در کامیک‌های House of M کاراکتر Rogue قدرت Genus-Vell را بدست آورد، نویسندگان برای آینده او ایده‌ای نداشتند و مشخص نبود بعد از وقایع House Of M می‌خواهند چه بلایی سر Rogue بیاورند. در نهایت بعد از پایان یافتن کامیک، نویسندگان به کل ارتباط این کامیک را با دیگر کامیک‌ها منقطع کردند و به یکباره Rogue به همان صورت پیشینش برگشت.

۱۳. در یکی از کامیک‌ها Rogue توسط Magneto در جزیره Savage سرگردان شد. او در این جزیره عاشق Loki شد! در واقع بنا بر اظهارات خود Jim Lee مسئول کامیک، این Loki بوده است که خود را جای Magneto جا زده تا Rogue را آواره کند.

۱۴. بنا به توصیه Steve Rogers بعد از بازنشستگی‌اش این Rogue بود که سرپرستی و رهبری گروه Avengers Unity Division را بر عهده گرفت.

معرفی شخصیت Rogue از دنیای مارول 2

۱۵. شخصیت شیطانی Shadow King علاقه خاصی به Rogue دارد. او در طول وقایع Muir Island Saga تلاش زیادی کرد تا Rogue را برباید و در نهایت توانست کنترل ذهن او را بدست آورد و حتی او را وادار کرد که او را ببوسد.

۱۶. کلا Cyclops و Jean Grey عقدشان در آسمان‌ها بسته شده! ولی خُب محفل X-Men بیشتر شبیه بنگاه همسریابی است! اما در انیمیشن X-Men: Evolution روگ و Cyclops به هم نزدیک شدند ولی بیشتر Rogue بود که تمایل بیشتری به ایجاد رابطه بود.

۱۷. وجود موی سپید در بین بقیه موهایش بخاطر لمس کردن و ارتباط زیاد با Magneto است.

۱۸. زمانی Rogue به قدرت‌هایش پی برد که در نوجوانی پسری به نام Cody را بوسید و او را به کما فرستاد! بعد از آن او از این قابلیت برای به کما فرستادن Gambit هم استفاده کرد.

۱۹. شخصیت Sentry نسخه دیوانه Superman در Marvel بود که توسط Void آلوده شده بود. وقتی خشمش غیرقابل مهار شد، Thor برای سرکوب او اقدام کرد و در نهایت مجبور شد او را از بین ببرد که منجر به حذف او از کامیک‌ها و در واقع کل Marvel شد. اما در بر سر مزار Sentry این Rogue بود که بیش از همه گریه می‌کرد زیرا روگ تنها کسی بود که Sentry با آن احساس راحتی می‌کرد و رازهایش را به او می‌گفت.

.۲. در کامیک‌های What if مشخص شد که Asgardئی ها از قدرت تماس بدنی Rogue در امان هستند.

معرفی شخصیت Rogue از دنیای مارول

۲۱. در زمانی که Rogue عضو Brotherhood of Evil بود، با Carol Danvers وارد نبردی تن به تن شد. او تمام قدرت‌های Carol را جذب کرد، حتی شخیصت او را، که این مورد بیش از گنجایش توان مغزی او بود و برای در امان ماندن از Professor X کمک گرفت بعد از بهبود او به تیم X-Men پیوست.

۲۲. در یکی از نسخه‌های What If به نام What If Sinister learned the greatest secrets of the Marvel universe شوهرش Gambit به گروه Sinister پیوست، زیرا Sinister به او قول درمان قدرت‌های Rogue را داده بود. در نهایت Sinister سرم درمان را به Gambit می‌دهد و او نیز سرم را به Rogue تزریق می‌کند. برای اینکه بفهمند سرم اثر کرده یا نه، Rogue شوهرش را می‌بوسد و نه تنها قدرت‌هایش را جذب می‌کند بلکه زندگی Gambit را هم می‌گیرد!

۲۳. نام Rogue (سَرکِش) به سبب اینکه او در کودکی از خانه فرار کرد به او داده شده است. اما در کامیک Operation: Zero Tolerance نویسنده‌ها پیشینه داستانی او را تغییر می‌دهند. در این داستان هیولایی به نام Rogue دختری ۱۲ ساله را اصطلاحا Absorbed می‌کند و شخصیت و ظاهر دختر را برای خودش می‌کند. در واقع Rogueائی که می‌شناسیم یک هیولاست!

۲۴. و در نهایت در یکی دیگر از نسخه‌های What If موسوم به What if Rogue possessed the power of Thor او تمام قدرت‌های Thor را بیرون می‌کشد و ماله خود می‌کند، بدین ترتیب لیاقت بلند کردن چکش Mjulnir را نیز بدست می‌‌آورد.

امیدواریم از این مطلب “معرفی شخصیت Rogue لذت برده باشید.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها