بهترین بازی سری Resident Evil (رزیدنت ایول) / هفت بازی برتر سری

رزیدنت ایول احتمالاً اولین فرنچایزی است که وقتی به سبک “وحشت بقا” فکر می‌کنید به ذهنتان خطور می‌کند. (در کنار سری سایلنت هیل که به جز نام در این روزها چیزی از آن باقی نمانده!) سری پرسابقه‌ و پرطرفدار کپکام مسلماً نه تنها این ژانر را به وجود آورد و برخی از المان‌های کلیدی این سبک را ابداع کرد، بلکه بذرِ دنیایی پر از حادثه و شخصیت را کاشت که یکی از جذاب‌ترین داستان‌های دنیای بازی‌ها را در خود دارد. با وجود این، همه بازی‌های Resident Evil در یک سطح ساخته نشده‌اند و در طول سال‌ها بازی‌های بدی نیز وجود داشته‌اند، اما ما هفت بازی برتر Resident Evil را جمع‌آوری کردیم، تا با بهترین بازی‌های این سری بیشتر آشنا شوید.

تاریخ آخرین به روز رسانی: ۱۳ دی ۱۴۰۱ اصلاح شد

دیگر مطلب مرتبط با دنیای Resident evil در ساعت هفت

معرفی بازی Resident Evil 4 Remake {تاریخ انتشار و اولین تریلر} (نسخه آینده)

بررسی بازی Resident Evil Village / روستای وحشت

بررسی بازی Resident Evil 2 Remake /خیز دوباره وحشت

بررسی بازی Resident Evil 3 / بازگشت نمسیس

تاریخچه سری بازی Resident Evil / وحشت و بقا (به روز شده)

راهنمای بازی Resident Evil Village (کامل)

راهنمای بازی Resident evil 3 (کامل)

راهنمای قدم به قدم Resident Evil 2  (کامل)

بهترین بازی سری Resident Evil از نظر شما کدام است؟
1531 رای‌
×

بهترین بازی سری Resident Evil (رزیدنت ایول)

7. Resident Evil 3 Nemesis (1999)

Resident Evil Code: Veronica
بازی‌ای که همراه با مکانیزم‌های مبارزاتی و گزینه‌های کنترلی بهبودیافته، یکی از آن بازی‌های ترسناک-بقای کمیاب است که در عرض چند دقیقه خو گرفتن با گیم‌پلی‌اش شما را درگیر خود می‌کند تا هرگز جرات رها کردن آن را نداشته باشید!

بررسی بازی Resident Evil 3 / بازگشت نمسیس

راهنمای بازی Resident evil 3 (کامل)

شماره سوم رزیدنت ایول با معرفی نمسیس به یک موفقیت متفاوت نسبت به سایر شماره‌ها دست پیدا می‌کند. معرفی یک هیولای نامیرا به نام نمسیس (Nemesis) که در سراسر خیابان‌های راکون سیتی به شکل مرگباری به دنبال شماست، یک استرس همیشگی در وجودتان برمی‌انگیزد و این را به شما گوشزد می‌کند که هرگز جای امنی برای پنهان شدن وجود ندارد! بدین ترتیب شما هیچ وقت از آسیب و ترس در امان نخواهید بود. نسخه ریمیک با تغییرات و حذفیات غیرضروری آن حس نسخه کلاسیک را از بین برد اما به خاطر کوتاهی ارزش تجربه کردن را حداقل یکبار را دارد. (این رتبه بیشتر برازنده نسخه اصلی بازی محصول سال ۱۹۹۹ می‌باشد) بازی‌ای که همراه با مکانیزم‌های مبارزاتی و گزینه‌های کنترلی بهبودیافته، یکی از آن بازی‌های ترسناک-بقای کمیاب است که در عرض چند دقیقه خو گرفتن با گیم‌پلی‌اش شما را درگیر خود می‌کند تا هرگز جرات رها کردن آن را نداشته باشید!

6. Resident Evil Code: Veronica (2000)

Resident Evil Code: Veronica
در این نسخه شاهد محیط‌های سه بعدی و دوربینی پویاتر نسبت به نسخه‌های قبلی بودیم. همینطور در این بازی شاهد ورود بازی به قلمروی اکشن می‌باشیم و Resident Evil با حفظ روح بقای خود هیجان و اکشن بیشتری به داستان و اتفاقات خود تزریق می‌کند.

این بازی با اینکه نام Resident Evil 3 را یدک نمی‌کشید و یک سال بعد شماره سوم منتشر شد، اما در حقیقت سومین بازی واقعی این سری محسوب می‌شود که داستان آن به تقابل کریس ردفیلد و آلبرت وسکر بازمی‌گردد. همچنین در این شماره شاهد بازگشت کلر ردفیلد از رزیدنت اویل ۲ هستیم. در این نسخه شاهد محیط‌های سه بعدی و دوربینی پویاتر نسبت به نسخه‌های قبلی بودیم. همینطور در این بازی شاهد ورود بازی به قلمروی اکشن می‌باشیم و Resident Evil با حفظ روح بقای خود هیجان و اکشن بیشتری به داستان و اتفاقات خود تزریق می‌کند. به نوعی این شماره به پیشینه خود احترام می‌گذارد و در را برای پیشرفت‌های بیشترِ آینده باز می‌کند. نسخه Code Veronica X که یک سال بعد منتشر شد نسخه کاملتر بازی می‌باشد و همینطور نسخه ریمستر بازی محصول سال 2011 با گرافیک بهتر و داستان کاملتر حس لذت‌بخشی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

5.  (2021) Resident Evil Village

بازی resident-evil-8-village
این بازی با ترکیب المان‌های وحشت شماره هفتم و اکشن و هیجان شماره چهار یک بازی جذاب و منحصر به فرد را بوجود می‌آورد که تا مدت‌ها می‌توانید از بازی کردن آن لذت ببرید.

بررسی بازی Resident Evil Village / روستای وحشت

راهنمای بازی Resident Evil Village (کامل)

وقتی شماره هفتم دوربین بازی را اول شخص کرد و به ریشه ترس و وحشت خود بازگشت، به نوعی Resident Evil دوباره احیا شد و بر سر زبان‌ها افتاد. Village دقیقا بعد از اتفاقات شماره هفتم روایت می‌شود و داستان اتان وینترز را دنبال می‌کند. شما در این بازی به یک روستای وحشتناک می‌روید تا با شخصیت‌‌هایی رو به رو شوید که تا ابد در ذهنتان ماندگار می‌شوند. این بازی با ترکیب المان‌های وحشت شماره هفتم و اکشن و هیجان شماره چهار یک بازی جذاب و منحصر به فرد را بوجود می‌آورد که تا مدت‌ها می‌توانید از بازی کردن آن لذت ببرید. شاید این بازی با اتصال نابجای داستان‌ و شخصیت‌های دیگر بازی‌‌های سری آن حس اولیه خود را در طول بازی از بین می‌برد اما هنوز هستند لحظات ماندگاری که ترس و وحشت در بازی شما را در برگیرد تا این بازی برایتان به یکی از بهترین‌های سری بدل شود…

4. Resident Evil 7 (2017)

بهترین های بازی های سری Resident Evil / هفت بازی برتر سری
شماره هفتم یکی از ترسناک‌ترین و بهترین بازی‌های این سری از لحاظ داستان، طراحی محیط و لحظات غافلگیرکننده می‌‌باشد.

با اینکه خیلی از علاقه‌مندان به سری Resident Evil به تغییر دوربین بازی به اول شخص معترض بودند اما نمی‌توان واقعیت را نادیده گرفت، شماره هفتم یکی از ترسناک‌ترین و بهترین بازی‌های این سری از لحاظ داستان، طراحی محیط و لحظات غافلگیرکننده می‌‌باشد. بعد از شماره ششم به نوعی بسیاری از طرفداران بازی از کپکام ناامید شده بودند اما ایول هفت سری را نجات داد و راه را برای سازندگان برای تغییر مسیری جذاب باز کرد. با معرفی آنتاگونیست‌های وحشتناک مانند “جک بیکر” که همیشه در حال تعقیب “اتان وینترز” شخصیت اصلی در بخشی از داستان است، این سری بار دیگر به دوران وحشت و روی مخ بودنش باز می‌گردد و لحظات ماندگار و خوفناکی را رقم می‌زند که هیچ‌گاه از یاد نخواهید برد!

3. Resident Evil (1996 – 2002)

بهترین های بازی های سری Resident Evil / هفت بازی برتر سری
Resident Evil برای القای ترس نیازی به ارتش عظیم زامبی‌ها، آسمان‌خراش‌های در حال فروپاشی یا دسته‌ای از هیولاهای غول‌پیکرِ وحشی نداشت.

شماره اول سری Resident Evil در حقیقت انقلابی در زمان خود بود. نه فقط به خاطر اینکه سبک وحشت و بقا را برای اولین بار احیا کرد، بلکه حتی به خاطر دوربین و محدودیت‌هایی که به بازیکن القا می‌کرد. Resident Evil برای القای ترس نیازی به ارتش عظیم زامبی‌ها، آسمان‌خراش‌های در حال فروپاشی یا دسته‌ای از هیولاهای غول‌پیکرِ وحشی نداشت. در عوض، رویکرد متفاوتی در پیش گرفت تا حسی ترسناک را در تمام لحظاتش جاری کند و ترس‌ها و پیچش‌هایش را به آرامی ارائه کرد تا تأثیرگذارتر شود. به طوری که در طول بازی حتی رو به رویی با یک زامبی به خاطر کمبود مهمات می‌توانست برایتان به یک کابوس فراموش نشدنی بدل شود! اگر قصد تجربه این بازی را دارید حتما نسخه ریمیک 2002 را تهیه کنید تا از گرافیگ بهبود یافته‌ و کنترل نرم‌ترش بیشترین لذت را ببرید.

2. Resident Evil 4 (2005)

بهترین های بازی های سری Resident Evil / هفت بازی برتر سری
در حقیقت ایول چهار یکی از بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی تمام دوران است که تاثیر بسیار زیادی روی صنعت بازی‌ها برای همیشه به جای گذاشت.

رزیدنت ایول ۴ بازی‌ای بود که همه چیز را تغییر داد! شینجی میکامی (کارگردان شماره یک) بازی‌ِ کُند و در سبک بقای ایول را به یک عنوان اکشن، هیجانی-سینمایی تبدیل کرد. اینبار در نقش لئون به یک روستای عجیب در اسپانیا پا می‌گذارید تا دختر رئیس جمهور آمریکا را از بند اسارات نجات دهید! دوربین اینبار به روی شانه شخصیت آمده و حال و هوای کاملا متفاوتی در بازی وجود دارد. زامبی‌های کُند از بازی خارج شده‌اند و دشمنان باهوش‌تری که توسط انگلی به نام لاس پلاگاس ذهن‌شان کنترل شده، همه جای بازی برایتان کمین کرده‌اند. در حقیقت ایول چهار یکی از بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی تمام دوران است که تاثیر بسیار زیادی روی صنعت بازی‌ها برای همیشه به جای گذاشت. نسخه ریمیک بازی قرار است در سال ۲۰۲۳ منتشر شود. (اطلاعات بیشتر از نسخه ریمیک)

1. Resident Evil 2 (1998 – 2019)

معرفی بهترین بازی سری Resident Evil 1
این دومین بازی Resident Evil بود که این سری را از یک عنوان مهم در سبک وحشت، به یکی از بزرگترین فرنچایزهای بازی‌های ویدئویی تبدیل کرد.

بررسی بازی Resident Evil 2 Remake /خیز دوباره وحشت

راهنمای قدم به قدم Resident Evil 2  (کامل)

Resident Evil اورجینال یکی از مهم‌ترین بازی‌های ویدئویی است که تا به حال ساخته شده است، اما این دومین بازی بود که این سری را از یک عنوان مهم در سبک وحشت، به یکی از بزرگترین فرنچایزهای بازی‌های ویدئویی تبدیل کرد. رزیدنت اویل ۲ بینش بسیار بیشتری در مورد اینکه چه کسی مسئول شیوع این بیماری بود و اینکه شرکت آمبرلا چقدر قدرتمند بود به ما داد. رزیدنت ایول ۲ یک بازی ترسناک بقای مبتکرانه است که فضاسازی دقیقش را با طراحی سناریوی کاملاً جذابش در کنار هم قرار می‌دهد تا تجربه‌ای را ایجاد کند که حتی امروز هم به اندازه سال 1998 جذاب به نظر می‌رسد. این بازی به سادگی یکی از بهترین دنباله‌هایی است که تاکنون در صنعت گیم ساخته شده است.

نسخه بازسازی شده شماره دوم در سال 2019 در حالی که تقریباً همان داستان را برای لئون و کلر روایت می‌کند، یک کنترل سوم شخص نرم و بهبود یافته و یک گرافیگ زیبا را ارائه می‌دهد. بازی علیرغم عملکرد بهتر در طراحی محیط، ترس‌ را رها نمی‌کند و شما را در موقعیت‌های وحشتناکی گرفتار می‌کند تا در “مرکز پلیس گاتهام و محیط‌های اطرافش” یکی از خاطره‌انگیزترین و ترسناک‌ترین بازی‌های تمام دوران را تجربه کنید… 

امیدواریم از مطلب “بهترین بازی های سری Resident Evil (رزیدنت ایول)” لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر بخش بهترین ها و هفت برتر به اینجا مراجعه کنید…

آخرین مطالب به روز شده

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجتبی
مجتبی

رتبه و متن زیبایی بود دمتون گرم