معرفی هفت شرور برتر دنیای بازی ها / هفت Villain برتر

در این مقاله از سریِ هفت برتر می‌خواهیم به معرفی هفت شخصیت منفی برتر بازی‌های رایانه‌ای بپردازیم تا بیشتر با آنها آشنا شوید. با اینکه شاید خیلی از کاراکترهای منفی هستند که می‌توانند در این لیست قرار بگیرند، اما سعی کردیم Villainهای متفاوت و عمیق‌تر را به شما معرفی کنیم و اینها شخصیت‌هایی هستند که نمی‌توان آنها را به راحتی کنار گذاشت. در ادامه با ما در سایت ساعت هفت با مطلب معرفی هفت شرور برتر دنیای بازی ها / هفت Villain برتر همراه باشید.

تگ مرتبط: هفت برتر

مقدمه

قبلاً در مطلب هفت Boss برتر به معرفی بعضی از شخصیت‌های منفی بازی‌های رایانه‌ای پرداختم و دلایل خود را برای اینکه مبارزه با آنها از بهترین لحظات بازی های رایانه‌ای بود را برایتان بازگو کردیم. این بار می‌خواهیم شما را با هفت بدذات یا آنتاگونیست (Antagonist) یا شرور بازی های ویدئویی، آشنا کنیم. کسانی که با وجود تمام شرارتشان در قلب‌هایمان جایی برای خود باز کرده‌اند و هیچ ایرادی ندارد اگر بگوییم آن بازی را فقط بخاطر شخصیت بدَش تا آخر دنبال کردیم. آدم بدهایی که هر یک دارای پیشینه‌ای در دنیای بازی مربوط به خود بودند. یکی قبلاً سرباز ارتش بود و برای کشورش جان می‌داد. دیگری دست پروده ی سازمانی مخوف بود و یا پسر پادشاهی که امید کشور و ملتش بود اما اهریمن او را تسخیر کرد و او تاج و تخت را غصب کرد. در این بین شخصیت‌های دیگری همچون Pyramid Head از سری بازی سایلینت هیل، The Joker از سری بازی بتمن، Ganondorf از سری بازی افسانه زلدا، Revolver Ocelot از سری بازی متال گیر، Handsome Jack از سری بوردرلندز و بسیاری دیگر از شخصیت‌های محبوب منفی می‌توانستند جای بگیرند اما سعی کردیم که تمام جنبه‌های شخصیت‌ها را در نظر بگیریم تا عمیق‌ترین و بهترین آنها و البته دوست داشتنی‌ترین و قدرتمندترین شخصیت‌های منفی دنیای گیم را در این لیست جای دهیم.

معرفی هفت شرور برتر دنیای بازی ها / هفت Villain برتر

7. Manus, The Father of Abyss (Dark Souls 1) 

Manus, The Father of Abyss

داستان بازی Dark Souls / عصر آتش

داستان بازی Dark Souls 2 | آشنایی با داستان و شخصیت‌ها

Manus از ابرشرورهای دنیای دارک سولز است، او تمام شهر Oolecile را با تمام مردمانش به تباهی کشاند. او یک انسان باستانی است و بنابر تئوری‌های طرفدارانِ بازی همان انسانی است که دارک سول را در دوران اژدهایان بدست آورد. ارباب روشنایی و آفتاب، گوئن آنقدر از این دارک سولز واهمه داشت که سعی کرد تمام اسناد و مدارکی مربوط به این انسان را که می‌شد از بین ببرد، زیرا او از قدرت دارک سول واهمه داشت. اگر او را همان Fugitive Pygmy بدانیم، پس Manus پدر تمام بشریت است. تمام انسان‌ها در دنیای Dark Souls دارای تکه‌ای دارک سول هستند و این تکه روح را از او به ارث برده‌اند. Darkstalker Kaathe کسی بود که به مردم Oolecile گفت که اعماق شهرشان را حفر کنند تا انسانی باستانی را از خواب ابدی بیدار کنند. اما این کار Manus را به دیوانگی کشاند و او که قوی‌ترین جادوگر سیاهی است، Abyss را در تمام شهر گستراند، او حتی بهترین شمشیر زن و شوالیه گوئن یعنی، Artorias را نیز شکست داد و تباه کرد. این مقدار شرارت برای بودن در لیست ما کافی است اما اگر به صحبت‌های Darkstalker Kaathe خوب گوش داده باشید خواهید فهمید که شاید پایان عصر آتش پایان همه چیز نباشد و اصلاً چرا ما باید آتش را دوباره زنده کنیم و خدایان را قدرت دوباره بخشیم. شاید ما همان Dark Lord باشیم…

6. Albert Wesker (Resident Evil) 

معرفی هفت شرور برتر دنیای بازی ها / هفت Villain برتر 1

تاریخچه سری بازی Resident Evil / وحشت و بقا

دکتر آلبرت وسکر در سال 1960 به دنیا اومد، او یک ویروس شناس است و به خاطر فعالیت در بازار سیاه سلاح‌های بیولوژیک تحت تعقیب بود. او یکی از خوش‌تیپ‌ترین و خوش چهره‌ترین شخصیت‌های منفی بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود. کسی که نمی‌توان او را دوست نداشت چراکه همه چیز تمام است. بزرگترین اشتباه نویسندگان بازی Resident Evil از نظر من کشتن این شخصیت در شماره پنجم بازی بود. حتی مبارزه با او به هیچ عنوان در خور این شخصیت نبود و نویسندگان تمام تلاششان را کردند تا او را خراب کنند و در این کار هم موفق شدند و طرفداران هم با اعتراضات خود نسبت به شماره پنجم بازی جواب کوبنده‌ای به آنها دادند. به هر حال هرچه باشد او مسئول تمام وقایع تلخی است که در شهر راکون سیتی افتاد و در تمام بلاهایی که برای گروه S.T.A.R.S در کوه‌های آرکلی و اِمارت Spencer افتاد، نقش پررنگی ایفا کرده است. در شماره اول او به هم تیمی‌هایش خیانت می‌کند و آنها را می‌کشد، سپس به سراغ اسپنسر می‌رود و او را نیز به درک می فرستد و سعی می‌کند شرکت آنبرلا را دوباره احیا کند. در شماره پنجم او را زمانی که می‌خواهد معامله ای در آفریقا انجام دهد گیر می‌اندازیم و توسط کریس به زندگی‌اش پایان می‌دهیم که یکی از بدترین پایان‌ها برای یکی از بهترین آنتاگونیست‌های تاریخ دنیای سرگرمی محسوب می‌شود.

5. Sephiroth (Final Fantasy VII) 

معرفی هفت شرور برتر دنیای بازی ها / هفت Villain برتر 2

داستان فاینال فانتزی هفت بسیار عالی کار شده بود و شخصیت‌های بازی از همه لحاظ عمیق و کم‌نظیر طراحی شده بودند. داستان دارای صحنه‌های دراماتیک بسیاری بود که صحنه‌ی کشته شدن اریس توسط سفیروث تا به امروز یکی از بزرگترین غافل‌گیری‌های تاریخ باز‌ی‌های ویدئویی محسوب می‌شود. تمام فاینال فانتزی هفت یک طرف و فرشته تک بال آن یک طرف. سفیروث از همه لحاظ یکی از بیادماندنی‌ترین شخصیت‌های تاریخ دنیای سرگرمی است و نبرد با او بسیار سخت و چالش برانگیز است و از طرفی در خور شأن او و حماسی طراحی شده است. او از آزار و اذیت روحی و جسمی کلود لذت می‌برد و به جای آن که او را بکشد سعی می‌کند با آزار درونی، او را ذره ذره بکشد و لذتش را ببرد. اما اگر داستان فاینال فانتزی هفت و انیمیشن‌هایی که مربوط داستان Shinra و گذشته سفیروث را بدانید می‌فهمید که او صرفاً یک روانیِ سادیمی نیست و عطش انتقام و دروغ‌هایی که به او گفته‌اند او را به این روز انداخته است، البته این‌ها باعث نمی‌شود که جنایاتش موجه جلوه کنند و او دیگر یک شیطان شده است.

4. Sarah Kerrigan (Starcraft) 

معرفی هفت شرور برتر دنیای بازی ها / هفت Villain برتر 3

سارا کریگان هم همچون دیگر شخصیت‌های خلق شده توسط بلیزارد دارای درونمایه‌های انتقام است و وقتی به قدرتی ورای انسان دست می‌یابد، آن را برای انتقام صرف می‌کند تا جواب خیانت Mangsk را بدهد. تنها شرکت بلیزارد است که می‌تواند از شخصیت‌های پیکسلی و دو بعدی برایمان تعریفی واقع گرایانه تعریف کند. یادم است در سال 2003 برای اولین بار بازی Starcraft 1 و بسته الحاقی آن Broodwar را انجام دادم، گرافیک بازی پیکسلی بود و همچون بازی‌های استراتژیک امروزی امکان Zoom کردن وجود نداشت. من کنترل Jim Raynor را بر عهده داشتم و باید خود را به Kerrigan می‌رساندم، در طول گفتگوی این دو ناگهان سارا میان حرف‌هایش می گوید” ای خوک کثیف” که اشاره به Jim داشت که نتوانسته بود علاقه خودش به از او پنهان کند. همه این جریانات برای دو کاراکتر دو بعدی بود که می‌توانستم پیکسل‌هایشان را بشماریم! اما سکانس بعدی خیانت Mangsk بود که سارا را در نبرد رها کرد و او را در میان سیل Zerg ها تنها گذاشت، البته Zerg ها نقشه شومی برای او داشتند. در Broodwar او هم Terrenها و هم Protoss ها را فریب می‌دهد و آنها را به وادی مرگ می‌برد. او به جرأت یکی از فراموش نشدنی‌ترین شخصیت‌های منفی تمام دوران است.

3. Vaas Montenegro (Far Cry 3) 

معرفی هفت شرور برتر دنیای بازی ها / هفت Villain برتر 4

شخصیت Vaas یکی از غیرقابل پیش بینی‌ترین شخصیت‌های این لیست محسوب می‌شود. او بسیار خطرناک است و یکی از بی‌رحمترین شخصیت‌های دنیای گیم است. او به معنای واقعی کلمه روان‌پریش است و از زجر و درد دیگران لذت می‌برد! واس شخصیت منفی اصلی بازی فارکرای 3 بود و توانست خیلی زود به واسطه شخصیت خاص و منحصر به فردش به عنوان یکی از مخوفترین شخصیت‌های دنیای گیم شناخته شود. او یکی از ناپایدارترین و خشن‌ترین و در کل وحشتناکترین شخصیت‌های منفی دنیای گیم محسوب می‌شود. واس را در جزیره Rook ملاقات کردیم جایی که او به عنوان یکی از رهبران اصلی گروهی از دزدان دریایی در این جزیره وحشت و خشونت را گسترش می‌داد. تجاوز، غارت، سرقت و قتل از کوچکترین اعمالی است که او انجام داده است. واس و افرادش در کارهای خلافی از جمله پرورش ماری جوانا و آدم ربایی و فروش ساکنان بومی جزیره نقش داشتند. اما مهمترین دلیلی که او در این لیست قرار گرفته است غیرقابل پیش بینی بودن اعمال و رفتار خشونت آمیز او و البته عمیق بودن شخصیتش است، ترس و استرسی که او در بازی فارکرای 3 در دل شما ایجاد می‌کند کم نظیر و به یاد ماندی است.

2. Arthas Menethil (Warcraft III: Reign of Chaos) 

معرفی هفت شرور برتر دنیای بازی ها / هفت Villain برتر 5

بازی‌های بلیزارد حتی در دهه نود هم دارای سینماتیک‌های بسیار خوبی بودند، انگار در حال تماشای یک فیلم هالیوودی بودیم و کارگردانی‌های آنها بسیار عالی و هوشمندانه بود. یکی از همین سینماتیک‌ها مربوط به بازی وارکرفت قسمت سوم می‌شود که در آن آرتاس به خانه و سریر(تخت پادشاه) پدرش بازمیگردد، اما او دیگر آن پسرِ شجاع و دلیر نیست. او تغییری بزرگ را به خود دیده است. آن صحنه‌ای که او برای لحظاتی می‌ایستد و مردم را تماشا می‌کند که بازگشتش را جشن گرفته‌اند و قدومش را گلباران می‌کنند، بسیار تماشایی و احساسی است. او اکنون ردای لیچ کینگ را بر تن دارد، گلبرگی را از روی زمین برمی‌دارد و نگاهش می‌کند. این صحنه به خوبی به ما نشان می‌دهد که آرتاس دیگر احساسی در وجودش ندارد و وقتی به سریر پدر می‌رسد، نگاهش گویای همه چیز است. او تمام و کمال در اختیار لیچ کینگ قرار گرفته است و شاید او خود لیچ کینگ است که دوباره برگشته است. انتقام چشمان آرتاس را کور کرد و او را به اعماق سیاهی برد. قصه آرتاس از زیباترین داستان‌های بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود و بلیزارد بهترین استفاده را از این داستان در طول خلق دنیای وارکرفت برد. وقتی آرتاس به طور کامل در اختیار لیچ کینگ درآمد تبدیل به دشمن شماره یک تمام سرزمین‌ها شد و تمام نژادها را تهدید به نابودی کرد. اما حکمرانی هیچ پادشاهی تا ابد ادامه نخواهد یافت…

1. GlaDOS (Portal) 

معرفی هفت شرور برتر دنیای بازی ها / هفت Villain برتر 6

جالب است که GLaDOS به عنوان یک هوش مصنوعی در صدر اکثر سایت‌های بزرگ سرگرمی به عنوان بهترین شخصیت‌ منفی تاریخ بازی‌ها جای گرفته است. این شخصیت در بین 100 شخصیتِ منفیِ برترِ تاریخِ دنیایِ سرگرمی به انتخاب سایت IGN (از بین فیلم‌ها، سریال‌ها، بازی‌ها و کمیک بوک‌ها) در رتبه چهارم قرار دارد و نشان از کم‌نظیر بودن این شخصیت دارد. GLaDOS را در سری بازی Portal ملاقات کردیم. او بی‌رحم، بامزه، باهوش و کینه توز است و گاهی اوقات تمام این خصلت‌ها را به طور همزمان در درون او حس خواهید کرد. Valve با ساخت گیم‌پلی منحصربه فرد بازی Portal و همینطور خلقِ شخصیتِ ماندگار GLaDOS به دنیای بازی‌ها یک معنای ویژه و خاص و ماندگار بخشید. شخصیتی که بعد از پایان بازی Portal دیالوگ‌ها و رفتار او تا ابد به طور ناخودآگاه در گوشه ذهنتان ماندگار می‌شود. او صدها بار به گیمرها نیرنگ زده و آنها را به کشتن داده است! اهداف او  بی‌رحمانه اما سراسر هوشمندانه است. اهدافِ شیطانی و فریبکارانه او و نگرش کاملاً شوخ طبعانه‌اش باعث شده که سری بازی پورتال خنده دار و در بعضی مواقع هولناک، احساسی و غیر قابل پیش بینی باشد. تاثیری که GLaDOS در دنیای گیم گذاشت یکی از اصلی‌ترین نمادها و پایه‌های این صنعت محسوب می‌شود و از همین جهت در این لیست نیز ما او را در صدر بهترین شخصیت‌های منفی تاریخ دنیای گیم قرار می‌دهیم.


امیدواریم از مطلب ” معرفی هفت شرور برتر دنیای بازی ها / هفت Villain برتر ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها