معرفی هفت فیلم برتر جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence)

“جنیفر لارنس” (Jennifer Lawrence) بازیگر و تهیه‌کننده جوان و بااستعداد آمریکایی و یک فعال در زمینه حقوق بانوان می‌باشد. او با ایفای نقشِ “کتنیس اوردین” در مجموعه فیلم‌های Hunger Games (عطش مبارزه) به شهرت جهانی رسید. بازی در این مجموعه و همینطور سری فیلم‌های X-Men او را به یکی از پولسازترین بازیگران جوان سینما تبدیل نمود و همچنین عنوان پردرآمدترین بازیگر زن در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ را برایش به همراه داشت. جنیفر تاکنون برنده و نامزد جوایز بسیاری بوده و جزو جوانترین برندگان جایزه اسکار می‌باشد. او نقش‌هایش را با دقت و وسواس زیادی انتخاب می‌کند و حتی در آن‌دسته از آثارش که ضعیف و متوسط بوده‌اند نیز بازی قابل قبولی را از خودش به اجرا گذاشته است. مجله تایم در سال ۲۰۱۳ او را یکی از ۱۰۰ فرد تاثیرگذار در جهان معرفی نمود. جنیفر لارنسِ ۳۱ ساله برنده یک جایزه اسکار، یک جایزه بفتا و سه جایزه گلدن‌گلوب بوده و جزو بهترین و مهم‌ترین ستارگان جوان هالیوود به شمار می‌آید. در ادامه با مطلب انحصاری دیگری از سایت ساعت هفت و معرفی هفت فیلم برتر جنیفر لارنس در خدمت شما عزیزان هستیم.

برای خواندن مطالب بیشتر از دیگر بازیگران و کارگردان‌های مطرح به لیست محبوب‌ترین بازیگران و کارگردان های هالیوود مراجعه کنید…

به روز شده: به مناسبت تولد 32 سالگی(15 آگوست 1990) جنیفر لارنس این مطلب به روز شد

مطلب مرتبط: بیوگرافی جنیفر لارنس به صورت جداگانه اینجا

بررسی فیلم Don’t Look Up / به بالا نگاه نکن (آخرین فیلم بلند)

معرفی بهترین فیلم های جنیفر لارنس 1

هفت فیلم برتر جنیفر لارنس

7. Joy (2015)  

بهترین فیلم های جنیفر لارنس / 7. Joy (2015)

%IMDB: 6.6 Rotten: 60% Meta: 56

“جوی” یک فیلم بیوگرافی و کُمدی-درام به نویسندگی و کارگردانی “دیوید او .راسل” است. در این فیلم بازیگرانی همچون “جنیفر لارنس”، “رابرت دنیرو” و “بردلی کوپر” به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان این فیلم درباره‌ زندگی “جوی مانگانو” مخترع و کارآفرین مشهور آمریکایی و تلاش‌های او برای رسیدن به موفقیت می‌باشد. این فیلم سومین همکاری دیوید او .راسل و جنیفر لارنس به عنوان کارگردان و بازیگر بود. اما اینبار برخلاف بار نخست که “او .راسل” با فیلم “دفترچه امیدبخش” حرفه‌ی لارنس را از فرو رفتن در باتلاق بلاک باسترها نجات داده بود. این جنیفر لارنس بود که با اجرای قوی و تاثیرگذارش مانع از تخریب همه جانبه‌ی فیلم “جوی” گردید.

منتقدین چندان روی خوشی به این داستان زندگی‌نامه‌ای نشان ندادند. آنها معتقد بودند که کارگردان فیلم به وسیله کُمدی و روایت‌های غیرواقعی سعی داشته فیلمی فریبنده و مخاطب‌پسند بسازد و حقایق را آنگونه که باید نشان نداده است. مسلماً نمیتوان منکر این قضیه شد که در این فیلم شخصیت‌پردازی مناسبی صورت نگرفته است. زیرا حتی بازیگران بزرگی همچون دنیرو و کوپر در این فیلم فرصت عرض اندام را پیدا نکرده‌اند. اما محوریت داستان حول شخصیت “جوی مانگانو” با بازی جنیفر لارنس به او این فرصت را داده تا بار دیگر صحنه را تمام و کمال برای خودش کند. جنیفر برای فیلم Joy نامزد جایزه اسکار و برنده جایزه گلدن‌گلوب به عنوان بهترین بازیگر زن شد. همچنین این فیلم نامزد جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کُمدی در مراسم گلدن‌گلوب بود که موفق به دریافت آن نگردید.

6. Mother! (2017)  

بهترین فیلم های جنیفر لارنس / 6. Mother! (2017)

%IMDB: 6.6 Rotten: 68% Meta: 75

“مادر!” فیلمی مهیج-ترسناک به نویسندگی و کارگردانی “دارن آرونوفسکی” و محصول کشور آمریکا می‌باشد. در این فیلم ستارگانی همچون “جیفر لارنس”، “خاویر باردم”، “اد هریس” و “میشل فایفر” نقش‌آفرینی کرده‌اند. فیلم “!Mother” نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد که با تشویق ایستاده حضار روبرو گردید و نامزد دریافت جایزه شیرطلایی شد. این فیلم برای کارگردانیِ خوب آرونوفسکی و بازیِ فوق‌العاده زیبای بازیگرانش بسیار مورد توجه قرار گرفت و در این زمینه نقدهای مثبتی را دریافت کرد. داستان فیلم درباره زن و شوهری جوان و به ظاهر خوشبخت است که زندگیشان پس از ورود یک زن و مرد و چند مهمان ناخوانده‌ی دیگر دستخوش حوادث گوناگون می‌گردد.

آرونوفسکی را می‌توان استاد خلق آثاری پیچیده و روانشناسانه دانست که راه و روشی کاملا منحصر بفرد برای روایت داستان‌هایش دارد. البته درباره‌ی فیلم “مادر!” اختلاف نظرها زیاد بوده و برخی آنرا بهترین و پخته‌ترین فیلم آرونوفسکی می‌دانستند. برخی دیگر فیلم را بدترین فیلم سال در نظر گرفتند! هرچند در عالم سینما این شما هستید که باید یک اثر را از دیدگاه شخصیتان ارزیابی کنید و نمی‌توان هیچ نقدی را کاملاً درست و یا کاملاً اشتباه درنظر گرفت. پس فیلم “!Mother” نیز همانند هر اثر سینماییِ دیگری می‌تواند تاثیری متفاوت را در شما ایجاد کند. در جریان فیلم‌برداری این کار جنیفر لارنس و دارن آرونوفسکی باهم وارد رابطه شدند که این رابطه پس از یک سال پایان یافت. مسلماً “مادر!” یک فیلم ترسناک معمولی نیست و دارای پیچیدگی‌ها و مفاهیم عمیق‌تری است که باعث می‌شود تماشای آن خالی از لطف نباشد.

5. X – Men (Film Series)  

بهترین فیلم های جنیفر لارنس / 5. X - Men (Film Series)

“مردان ایکس” مجموعه فیلم‌های ابرقهرمانی است که براساس کمیک‌های مارول با همین نام ساخته شده است. مجموعه کمیک‌های X-Men نخستین بار توسط “استن لی” و “جک کربی” خلق گردید. در سال ۱۹۹۴ حق استفاده از شخصیت‌های گروه مردان ایکس در فیلم‌های سینمایی توسط کمپانی فاکس قرن بیستم خریداری شد. به همین دلیل شخصیت‌های X-Men در دیگر فیلم‌های برگرفته از کمیک‌های مارول همچون انتقام‌جویان حضور ندارند. پس از کش و قوس‌های فراوان “برایان سینگر” برای کارگردانی نخستین فیلم از این فرانچایز انتخاب گردید. او دو فیلم اول این مجموعه با نام‌های (2000)X-Men و (2003)X2 را کارگردانی نمود. سومین فیلم از سه‌گانه‌ی اورجینال این مجموعه توسط “برت راتنر” کارگردانی شد.

تاکنون ۱۳ فیلم از مجموعه X-Men ساخته و اکران گردیده که با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است. این مجموعه فیلم‌ها با فروش چیزی بیش از ۶ میلیارد دلار تبدیل به هفتمین فرانچایز پرفروش در تاریخ سینما شده‌اند. “جنیفر لارنس” نخستین بار در سال ۲۰۱۱ و در فیلم “مردان ایکس:نخستین کلاس” همکاریش با این مجموعه را آغاز نمود. او در این سری فیلم‌ها در نقش “ریون دارکولم” یا همان “مایستیک” ظاهر شده و تاکنون در چهار فیلم از این مجموعه حضور داشته است. فروش بالای این فرانچایز و همچنین سری فیلم‌های “The Hunger Games” باعث گردید تا او در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی به پردرآمدترین بازیگر زن سینما تبدیل شود. مجموعه X-Men با اکران اولین فیلمش در سال ۲۰۰۰ جهشی فوق‌العاده در ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی ایجاد نمود. شاید بتوان موفقیت دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی را در سال‌های بعدش به نوعی مدیون نوآوری و نبوغ اولیه آن دانست.

4. American Hustle (2013)  

بهترین فیلم های جنیفر لارنس /

%IMDB: 7.2 Rotten: 92% Meta: 90

“حقه‌بازی آمریکایی” یک فیلم کُمدی سیاه-جنایی محصول کشور آمریکا و به کارگردانی “دیوید او .راسل” است. فیلم‌نامه این اثر حاصل همکاری میان “اریک وارن سینگر” و دیوید او. راسل می‌باشد. در این فیلم پرستاره بازیگرانی همچون “کریستین بیل”، “امی آدامز”، “بردلی کوپر”، “جنیفر لارنس”،”جرمی رانر” و “رابرت دنیرو” به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم‌نامه این فیلم با الهام از یک عملیات معروف FBI در اواخر دهه هفتاد میلادی به نام اَبسکم (Abscam) نوشته شده که منجر به دستگیری چندین سیاستمدار فاسد در آمریکا شد. بسیاری از منتقدین American Hustle را کامل‌ترین و بهترین فیلم دیوید او .راسل در مقام کارگردان دانسته‌اند. مسلماً اوج نبوغ و هنر او در استفاده‌ی درست و بجا و همینطور مدیریت ستارگان پرشمار این فیلم بوده است.

این فیلم در زمینه کارگردانی، فیلم‌نامه و تیم بازیگری بی‌نقص‌اش بسیار مورد تمجید قرار گرفت. داستان فیلم درباره‌ی ایروینگ روزنفلد (کریستین بیل) و معشوقه‌اش سیدنی پراسر (امی آدامز) دو کلاهبردار حرفه‌ای است که پس از گیر افتادن توسط مامور اف‌ بی آی ریچی دیماسو به عنوان نفوذی بکار گرفته می‌شوند. “حقه‌بازی آمریکایی” ده نامزدی در مراسم اسکار کسب نمود که موفق به دریافت هیچکدام از جوایز نگردید! این فیلم پانزدهمین فیلمی است که در هر چهار جایزه بازیگری اسکار موفق به کسب نامزدی شده است. “جنیفر لارنس” که در کسب دومین جایزه اسکارش در دو سال پیاپی ناکام ماند. در عوض توانست تنها جایزه بفتای بازیگری را برای این فیلم به ارمغان بیاورد. جنیفر به همراه امی آدامز جوایز گلدن‌گلوب (به ترتیب برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین بازیگر نقش اول زن) را نیز کسب نمودند. “American Hustle” بدون شک یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۳ بوده که در آن شاهد هنرنمایی چند تن از بهترین بازیگران حال حاضر سینما هستیم.

3. Winter’s Bone (2010)  

بهترین فیلم های جنیفر لارنس /

%IMDB: 7.1 Rotten: 94% Meta: 90

فیلم “زمستان استخوان‌سوز” یک درام آمریکایی به کارگردانی “دبرا گرانیک” می‌باشد. گرانیک فیلم‌نامه این اثر را با همکاری “آنه روسلینی” و براساس رُمانی با همین نام نوشته‌ی “دنیل وودرل” به رشته‌ی تحریر درآورده است. داستان فیلم درباره دختری ۱۷ ساله به نام “ری دالی” (با بازیِ جنیفر لارنس) است که از مادر مریض و برادر و خواهر کوچکترش نگهداری می‌کند. اما وقتی پدرشان که بدلیل ساخت و فروش مواد مخدر در زندان بوده، پس از گرفتن مرخصی ناپدید می‌شود. آنها را در خطر از دست دادن تنها دارایی‌شان یعنی خانه‌ای که در آن ساکنند (بدلیل وثیقه بودن خانه) قرار می‌دهد. ولی رِی تصمیم می‌گیرد به هر طریق ممکن پدرشان را پیدا کرده و …

فیلم “Winter’s Bone” در چهار رشته‌ی بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، بهترین بازیگر نقش اصلی زن (لارنس) و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (جان هاکس) نامزد دریافت جایزه اسکار گردید. این فیلم نقدهای عموماً مثبتی را از منتقدین دریافت نمود که همگی آنها فیلم‌نامه قوی و بازی بسیار تماشایی جنیفر لارنس را تحسین کرده بودند. لارنس برای نقش‌آفرینی پراحساس و زیبایش در این فیلم نخستین نامزدی در اسکار و گلدن‌گلوب را تجربه نمود. او در این فیلم فراتر از حد انتظار ظاهر گردید و نام خودش را بعنوان یک استعداد فوق‌العاده برسر زبانها انداخت. فیلم “زمستان استخوان‌سوز” پس از نمایش اولیه در جشنواره ساندنس، موفق به کسب جایزه داوران برای بهترین فیلم درام شد.

2. The Hunger Games (Film Series)  

بهترین فیلم های جنیفر لارنس /

“عطش مبارزه” یا همان “بازی‌های گرسنگی” یک مجموعه فیلم اکشن-علمی‌ تخیّلی محصول کشور آمریکاست. این مجموعه چهار قسمتی براساس رُمان‌های سه‌گانه‌ای با همین نام نوشته‌ی “سوزان کالینز” ساخته شده است. قسمت نخست این فرانچایز توسط “گری راس” و سه قسمت بعدی آن توسط “فرانسیس لارنس” کارگردانی شده است. از بازیگران این سری فیلم‌ها می‌توان به “جنیفر لارنس”، “جاش هاچرسون”، “لیام همسورث” و “وودی هارلسون” اشاره نمود. مجموعه‌ی “عطش مبارزه” بیست و یکمین فرانچایز پرفروش در تاریخ سینما محسوب می‌شود. داستان آن در یک کشور پسارستاخیزی به نام پانم اتفاق می‌افتد. پانم دارای دوازده ایالت است که توسط پایتخت آن یعنی “کاپیتول” اداره می‌شود. هرساله تمام ایالت‌ها موظفند که یک پسر و دختر نوجوان بین ۱۲ تا ۱۸ سال را برای شرکت در مسابقات “عطش مبارزه” به پایتخت بفرستند. این مسابقات درواقع مبارزه‌ای تا سرحد مرگ بوده که تنها یک برنده دارد و…

این مجموعه بسیار مورد توجه علاقه‌مندان به فیلم‌هایی برگرفته از کتاب‌های مخصوصِ بزرگسالان جوان قرار گرفت. به همین دلیل نیز توانست پس از سری فیلم‌های “هری پاتر” و “گرگ و میش” رتبه‌ی سوم پرفروش‌ترین فرانچایزهای مخصوص بزرگسالان جوان را به خود اختصاص دهد. سری فیلم‌های The Hunger Games با رکوردهایی که در گیشه ثبت نمود، نشان داد که در جلب رضایت مردم موفق بوده است. منتقدین نیز قالباً فیلم را تحسین نمودند، اگرچه برخی از آنها صحنه‌های خشونت‌آمیز فیلم را زیادی دانسته و تماشای آن را برای برخی سنین نامناسب و مضر عنوان کرده‌اند. جنیفر لارنس برای بدست آوردن نقش “کتنیس اوردین” در این فرانچایز با بیش از ۳۰ بازیگر به رقابت پرداخت و موفق شد رقبایش را پشت سر بگذارد. جنیفر برای ایفای این نقش که در واقع قهرمان اصلی داستان محسوب می‌شود، گامی بزرگ و تاثیرگذار در ایفای نقش قهرمانان زن در فیلم‌های اکشن برداشت. همچنین او با هنرنمایی در این فیلم به شهرت و محبوبیتی جهانی رسید که برای ادامه‌ی مسیر کاری‌اش بسیار مفید بود.

1. Silver Linings Playbook (2012) 

بهترین فیلم های جنیفر لارنس /

%IMDB: 7.7 Rotten: 92% Meta: 81

“دفترچه امیدبخش” یک فیلم عاشقانه و کُمدی-درام به نویسندگی و کارگردانی “دیوید او .راسل” می‌باشد. او فیلم‌نامه این کار را با اقتباس از رُمانی با همین نام به قلم “متیو کوئیک” نوشته است. در این فیلم ستارگانی همچون “بردلی کوپر”، “جنیفر لارنس” و “رابرت دنیرو” به ایفای نقش پرداخته‌اند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است که پت سولیتانو (بردلی کوپر) پس از هشت ماه از آسایشگاه روانی مرخص شده و به خانه والدینش بازمی‌گردد. او سعی دارد گذشته را فراموش کرده و روش زندگی خود را تغییر دهد تا بتواند دوباره با همسر سابقش آشتی کند. سپس او با بیوه جوانی به نام تیفانی (جنیفر لارنس) آشنا می‌شود که رابطه‌ای دوستانه میانشان برقرار می‌شود و در ادامه…

منتقدین فیلم‌نامه و کارگردانیِ بسیار خوب دیوید او .راسل و همینطور اجرای فوق‌العاده زیبای بردلی کوپر و جنیفر لارنس را مورد تمجید قرار دادند. فیلم Silver Linings Playbook نامزد ۸ جایزه اسکار شد که در نهایت تنها این جنیفر لارنس بود که موفق شد نخستین و تنها اسکارش را کسب نماید. فیلم در هر پنج شاخه‌ی اصلی نامزد اسکار بوده و علاوه بر این نامزد دریافت ۸۳ جایزه دیگر نیز بوده است. کوپر، لارنس و دنیرو پس از این فیلم در دو فیلم دیگر از او .راسل (American Hustle, Joy) به ایفای نقش پرداختند که نشان از علاقه زیاد او به این بازیگران و مثلث قدرتمندی که تشکیل می‌دهند، دارد. “راجر ایبرت” منتقد بزرگ سینما این فیلم را بسیار عالی و فیلم‌نامه‌ی او .راسل را نبوغ‌آمیز خوانده است. در فیلم “دفترچه امیدبخش” جنیفر لارنس استعداد بازیگریش را بشکلی چشم‌نواز و خارق‌العاده به نمایش می‌گذارد. او نشان می‌دهد که از پس ایفای نقش‌های چالش‌برانگیز بخوبی برمی‌آید. بسیاری از منتقدین نقش‌آفرینی لارنس در این فیلم را یکی از بهترین اجراهای بازیگران زن در قرن بیست و یکم به شمار آورده‌اند.

مطلب مرتبط: بیوگرافی جنیفر لارنس


امیدواریم از مطلب ” معرفی هفت فیلم برتر جنیفر لارنس + بیوگرافی کامل او ” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

بسیار عالی بود و موفق باشید و خسته نباشید

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

خیلی عالی بود
ممنونم

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

من بازیش تو فیلم مادر رو خیلی دوست داشتم

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

اصن بازیگر خوبی نیست به اعتقادم