معرفی شخصیت Scarlet Witch / آشنایی با شخصیت های دنیای Marvel

 اینبار در سری مقالات آشنایی با شخصیت‌های ابرقهرمانی به سراغ شرکت Marvel رفته‌ایم. در این سری مقالات می‌خواهیم با شخصیت‌های مطرح کامیک بوک‌های Marvel بیشتر آشنا شویم و به مناسبت انتشار سریال Wandavision می‌خواهیم ابتدا شما را با دو شخصیت ابر‌قهرمان این سریال، آشنا کنیم. پس با ما در سایت ساعت هفت با مقاله معرفی شخصیت Scarlet Witch همراه باشید.

لیست اصلی : معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان دنیای مارول

مطالب مرتبط: معرفی شخصیت Vision (ویژن) / آشنایی با شخصیت های دنیای Marvel 

sample1

معرفی شخصیت Scarlet Witch (واندا)/ تصاویر مصور

همچون مقاله آشنایی با شخصیت‌های دنیای DC بهتر دیدم در ابتدای امر توضیحی مختصر درباره تاریخچه شرکت Marvel بدهم تا با این شرکت فوق العاده بیشتر آشنا شوید.

wanda

آشنایی کوتاه با شرکت مارول/ در میان تصاویر مصور

باید بدانید که Marvel Comics برندی از شرکت Marvel Worldwide Inc می‌باشد که سابق بر این Marvel Publishing Inc و Marvel Comics Group که ناشر American comic books و رسانه‌های وابسته به آن بود، نام داشت. در سال 2009 ابر کمپانی The Walt Disney Company شرکت مادر Marvel Comics یعنی Marvel Entertainment را به طور کامل در اختیار گرفت. بنابراین تمام محصولات Marvel را والت دیزنی صاحب شد، به جز یک مورد که حتماً می‌دانید و آن شخصیت Spider Man بود. قبل از والت دیزنی این سونی بود که قصد خرید تمام شرکت مارول را داشت اما بعد از چندین بار بحث و جدل تنها به خرید شخصیت Spider Man بسنده کرد و دلیل این کارش را اینطور عنوان کرد که تنها این شخصیت در دنیای مارول است که پتانسیل ورود به دنیای سینما و تلویزیون (بخوانید پول سازی) را دارد. البته سونی امتیاز ساخت فیلم‌های  X-Men را نیز دارد و به همین خاطر است که شخصیت‌های X-Men در فیلم‌های والت دیزنی حضور ندارند. بعد از موفقیت فیلم‌های والت دیزنی که بر اساس دنیایِ کامیک‌های ماورل ساخته شد، سونی اعتراف کرد که باید تمام شرکت را می‌خرید. امروزه والت دیزنی با سونی صحبت کرده که بتواند شخصیت Spider Man را که در اختیار سونی است، در سری فیلم‌های دنیای مارول وارد کند و داستان را پیش ببرد تا بتواند فاز چهارم سری فیلم‌های ابرقهرمانیش را موازی با هم کامل کند. از آنطرف شخصیت واندا ماکسیموف (اسکارلت ویچ) نیز هم در X-Men است هم در Avengers به همین خاطر والت دیزنی هیچ صحبتی از پدر و مادر واندا و پیِترو (Quicksilver) در فیلم‌های Avengers نمی‌کند.

wanda

Martin Goodman کارِ خودش رو در سال 1939 با جمع کردن چند شرکت و برند در کنار هم با نام واحد Timely Comics آغاز کرد. در سال 1951 نام شرکت به Atlas Comics تغییر کرد و دوران Marvel در سال 1961 آغاز شد، درست با انتشار سری کامیک های The Fantastic Four و دیگر شخصیت‌های مارول که امروزه آنها را می‌شناسیم. شخصیت‌های کلیدی این کمپانی را به احتمال زیاد می شناسید، اما سرشناس‌ترین آنها Stan Lee فقید است که دیگر کمتر کسی است که او را نشناسد. از دیگر افرادی که این کمپانی و کامیک‌هایش را ساختند می‌توان به Jack Kirby بزرگ اشاره کرد که قبلاً او را در سری مقالات آشنایی با دنیای DC به شما معرفی کرده بودم، و دیگر Steve Ditko است که در خلق شخصیت‌های Spider Man و Doctor Strange به “استن لی” کمک کرده بود. با اینکه این شرکت توسط والت دیزنی خریداری شده است اما آنقدر بزرگ است که نام و برندش را حفظ کرده است و تمام نوجوانان و جوانان در سرتاسر دنیا کامیک‌های آنها را می شناسند.

scarlet3

معرفی شخصیت Scarlet Witch (واندا)

شخصیت اسکارلت ویچ در سری کامیک‌های American comic books که توسط Marvel Comics انتشار می‌یافت، به دنیا معرفی شد. این شخصیت را Stan Lee به عنوان نویسنده و Jack Kirby به عنوان طراح خلق کردند. اولین حضور او در سال 1964 در سری کامیک های The X-Men شماره چهاراُم بود که مربوط به دوران نقره‌ای این کامیک بوک‌ها می‌شد (Silver Age of Comic Books). در ابتدا او و برادرش Quicksilver (که چندان مانند خواهرش موفق نیست) جزو Supervillainها بودند، آنها موسسین فرقه برادریِ جهش یافته‌ها هستند. (Brotherhood of Mutants) او بیشتر به عنوان یک جهش یافته به تصویر کشیده شده است، جهش یافته یعنی کسی که ژن‌های او (دستکاری ژنتیک یا به ارث بری از کسی که جهش یافته بوده است) دارای توانایی‌هایی بالاتر و بیشتر از یک انسان معمولی است. در ابتدا اینطور بیان شد که پدر آنها Magneto (شخصیت مورد علاقه من در دنیای مارول) می‌باشد و اسکارلت خواهر ناتنی Polaris است. قدرت‌های او را در فیلم‌های Avengers دیده‌اید و می‌دانید چه توانایی‌هایی دارد. بعد‌ها و با گذر زمان او جزوی از گروه Avengers شد. (از اینجا به بعد اسپویل سریال است) او همسر دیگر شخصیتِ ابرقهرمانی یعنی Vision است که در قسمت بعدی مقاله به او خواهم پرداخت. او دو پسر دوقلو از Vision دارد به نام های Thomas و William که هر دو دارای قدرت‌هایی فرابشری هستند. (پایان اسپویل سریال) اسکارلت از شخصیت‌هایی است که داستان‌های پس زمینه‌ای او بارها مورد تغییر واقع شده است. (یعنی ریشه‌اش را بارها از نو نوشته‌اند) بیش از این منتظرتان نمی‌گذارم و به سراغ Fact‌هایی از این شخصیت جذاب، دلربا و بسیار قدرتمند مارول می‌پردازم.

scarlet4

معرفی شخصیت Scarlet Witch (واندا) و حقایقی در رابطه با شخصیت او 

01. نام او را می‌دانید؟ اسکارلت ویچ نام واقعی او نیست، نامش Wanda Maximoff است.

02. در ابتدا پدر آنها Whizzer دیگر شخصیت مارول بود و خبری از فرزند ژنتیکی Magneto نبود.

03. در یک بازیابی دیگر از مارول، در آن اوایل و در یک داستان ریشه‌ای دیگر (Origin Story)، پدر فرضی‌اش Whizzer بود، اما این شخصیت از زیر بار مسئولیت‌های پدرانه سر باز زد و آنها را رها کرد. واندا و پیِترو (Quicksilver) در یک پناهگاه پرورش یافتند. بعد از آنکه مادرشان پدر بیولوژیکیشان یعنی Magneto را ترک کرد. بعد از مادرشان نیز آنها را ترک کرد و زنی به نام Bova آنها را بزرگ کرد (در ادامه از ماهیت این زن پرده برداری خواهیم کرد) و در اختیار همسر Whizzer قرار داد ولی Whizzer سرپرستی آنها را قبول نکرد و آنها را رها کرد.

04. آنها توسط یک خانواده رومانیایی به نام Maximoff پرورش یافتند. اما این خواهر و برادر مثل اینکه اصلاً خوش اقبال نیستند، پدر خوانده‌اشان برای آنکه بتواند شکمشان را سیر کند نان دزدید و ماموران دولتی به جای دستگیری سارق تمام روستا را به آتش کشیدند و فقط واندا و پیِترو زنده ماندند.

05. واندا به طور اتفاقی با پدر بیولوژیکی‌اش Magneto روبرو می‌شود و Magneto آنها را به گروه Brotherhood of Evil Mutants دعوت می‌کند. نه Magneto و نه این فرزندانش نمی‌دانند که با هم رابطه خونی دارند.

06. Magneto سپس توسط یک نیرویی که آن را Strange نامیدند، ربوده شد. دوقلوها هم که دیگر دِینی به Brotherhood نداشتند آن را ترک کردند.

07. واندا وارد یک مثلث عشقی می‌شود. هم Vision و هم Hawkeye همزمان عاشق او بودند. اما Hawkeye ویژن را رقیبی قدرتمند می‌یابد و بنا به دلایلی این مثلث را ترک می‌کند، بنابراین واندا و ویژن با هم ازدواج می کنند.

08. خطر اسپویل سریال آنها دو پسر دوقلو به دنیا می‌آورند.

09. زمانی که ویژن تبدیل به یک ربات سرکش می‌شود و حافظه‌اش را از دست می‌دهد. دیگر واندا را به خاطر ندارد. واندا از Wonder Man کمک می‌گیرد تا ویژن را دوباره به حالت عادی برگردانند ولی Wonder Man این کار را نمی‌کند زیرا به واندا علاقه داشت.

10. شاید فکر کنید که واندا یک جادوگر مانند Doctor Strange نیست و توانایی‌هایش به خاطر جهش یافته بودنش است. اما سخت در اشتباهید او واقعاً یک جادوگر است زیرا او تعلیم یافته‌یِ Agatha Harkness جادوگر است.

11. رابطه او با برادرش به قدری قوی است که عده‌ای باور دارند، واندا و برادرش Quicksilver دارای رابطه‌ای جنسی هستند مانند، جیمی لنیستر و سرسی در سریال بازی تاج و تخت، این موضوع توسط خود مارول بی‌پاسخ مانده است.

12. شخصیت Ash از The Evil Dead را به یاد دارید، واندا زمانی دستیارش بوده است.

13. یک گاو به نام Bova که ماده بود به مادر واندا و پیِترو کمک کرد تا آنها را به دنیا بیاورد.

14. در سری Marvel’s Ultimates اینطور استنباط می‌شود که wolverine پدر واندا و پیِترو است. در کامیک‌ها بیان می‌شود که Wolverine با همسر Magneto رابطه جنسی داشته است.

15. استیو راجرز با دوقلو‌های Maximoff مشکلات جدی‌ای دارد. همچنین او از زنای با محارم نیز به شدت بدش می‌آید!

16. خُب این نکته را باید بدانید که Elizabeth Olsen و Aaron Taylor-Johnson نقش یک زن و شوهر را در فیلم Godzilla داشته‌اند. درست بعد از آن آنها وارد سری فیلم های MCU شدند. آیا مارول از عمد این دو را انتخاب کرده است؟! نمی دانم.

17. خُب سونی X-Men را دارد و والت دیزنی Avengers را اما یک مشکل وجود دارد. واندا ماکسیموف در هر دو جبهه حضور دارد! پس سونی و والت دیزنی با هم توافق کردند که این شخصیت را بدون آنکه گفته شود پدرشان Magneto یا Wolverine است، وارد Avengers کنند.

18. واندا زمانی تمام حافظه‌اش را از دست می‌دهد. او تبدیل به همسر Doctor Doom می‌شود. این موضوع می‌تواند سناریو آیند داستان‌های Avengers نیز باشد! پس این Fact را به خاطر داشته باشید.

wanda

19. واندا و پیِترو، خواهری داشتند به نام Anya. زمانی که خانه Magneto آتش می‌گیرد، او سعی می‌کند تا Anya و Magda را که حامله بود با قدرت‌هایش نجات دهد. ولی بعد از آنکه Magda را نجات می‌دهد، ماموران سر می‌رسند و او نمی‌تواند دخترش را نجات دهد و شاهد زنده سوختنش در آتش می‌شود.

20. مادرشان از ترس Magneto فرار می‌کند و در این حین این دو را به دنیا می‌آورد. بعد از آن Magda، مادرشان، آنها را ترک می‌کند تا Magneto نتواند آنها را پیدا کند. او گرفتار یک طوفان شدید می‌شود و احتمالاً در بوران برف جان خود را از دست می‌دهد.

21. در وقایع House of M واندا به قدری قدرت‌های جادوی کسب م‌ کند که می‌تواند با سه کلمه نژاد Mutant‌ها را منقرض کند. این سه کلمه عبارت اند از “No more mutants”.

22. الیزابت اولسن از یک رقاص کمک گرفت تا بتواند دستان و انگشتانش را به حالتی که انگار جادو انجام می‌دهد به حرکت درآورد.

23. در حین فیلم برداری Age of Ultron بازیگر نقش Ultron یعنی James Spader باید یک آنتهایی که رویشان دو توپ قرمز قرار داشت را سر می‌کرد. این توپ‌ها محل قرار گیری چشم‌های Ultron بودند. بازیگران دیگر موظف بودند تا به این توپ‌ها نگاه کنند نه چشمان James Spader ولی در این میان الیزابت اولسن در بیشتر مواقع با James Spader ارتباط چشمی برقرار می‌کرد و کارگردان را عصبانی می‌کرد.

24. کارگردان Joss Whedon، الیزابت اولسن و آرون تیلور را مجبور کرد تا تمام کامیک بوک‌های مربوط به شخصیت‌هایشان را بخوانند.

25. لباس واندا در فیلم‌های Avengers اصلاً شبیه کامیک بوک Avengers نیست، بلکه شبیه سری کامیک‌های X-Men است.

26. واندا زمانی عضو Lady Liberators بوده است که این سری کامیک برای تمسخرِ موج دوم اعتراضات فمنیستی که در آمریکا به راه افتاده بود، ساخته شده بود.

27. هر نویسنده‌ای که این شخصیت را در دست داشت برایش قدرت هایی عجیب تعریف می‌کرد.

28. در کامیک های Uncanny Avengers او توسط Rouge کشته می‌شود! البته بعد از آنکه Unity Squared زمان را ریست کرد این اتفاق هم Undo شد.

29. در اولین شماره‌ای که او معرفی شد، لباسش بر روی جلد مجله سبز بود!

30. وقتی Rob Liefeld دوباره Avengers را از نو تعریف کرد، واندا دیگر یک جهش یافته نبود. بلکه او واقعاً یک جادوگر بود.

31. واندا با یک خدای قدیمی به نام Chton در ارتباط است. این خدا می‌خواست او را کاملاً تسخیر کند که Avengers مانع شدند.

32. خطر اسپویل سریال :خشم سرخ واندا را احتمالاً در فیلم های Avengers دیده‌اید که چقدر نیرومند است. وقتی دوقلوهای واندا توسط Mephisto اصطلاحاً integrated شدند او تمام حافظه‌اش را از دست داد. وقتی حافظه‌اش برگشت او این واقعه را بیاد آورد و تمام وجودش را خشم سرخ در بر گرفت و به همین خاطر بعضی از اعضای Avengers که در کنارش بودند کشته شدند.

33. واندا Cyclops را نیز با سه کلمه از بین برده است. Cyclops پروفسور X  را می‌کشد و واندا دوباره با سه کلمه Cyclops را نابود می‌کند و این سه کلمه عبارت بودند از No More Cyclops.

34. Toad از شخصیت‌های مارول که قیافه‌ای شبیه قورباغه دارد نیز عاشق واندا است.

35. در وقایع Earth-616 واندا اشتباهی یک شخصیت باستانی به نام Arkon را احضار می‌کند. این شخصیت بلافاصله واندا را به همسری می‌گیرد! و Toad و Quicksilver او را نجات می‌دهند.

36. بعد از وقایع House of M او خود را تبعید می‌کند. برادرش می‌میرد و 90 درصد جهش یافته‌ها قدرت هایشان را از دست می‌دهند.

37. Elizabeth Olsen (Scarlet Witch) و Paul Bettany (Vision) وقتی در یک ون به محل فیلم برداری Infinity War می‌رفتند، از سرنوشت شخصیت‌هایشان با خبر شدند و به شدت شوکه شدند.

scarlet6

امیدوارم از مطلب معرفی شخصیت Scarlet Witch لذت برده باشید تا مطالب مرتبط بعدی بدرود

آخرین مطالب به روز شده

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها