معرفی شخصیت Vision (ویژن) / آشنایی با شخصیت های دنیای Marvel

در ادامه سری مقالات آشنایی با قهرمانان دنیای Marvel، اینبار به سراغ Vision می رویم. با ما در سایت ساعت هفت، با مطلب آشنایی با شخصیت Vision همراه باشید.

لیست اصلی : معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان دنیای مارول

برای اطلاعات بیشتر ابتدا معرفی شخصیت Scarlet Witch (واندا) را مطالعه کنید.

ویژن2

آشنایی کوتاه با شرکت مارول/ در میان تصاویر مصور

باید بدانید که Marvel Comics برندی از شرکت Marvel Worldwide Inc می‌باشد که سابق بر این Marvel Publishing Inc و Marvel Comics Group که ناشر American comic books و رسانه‌های وابسته به آن بود، نام داشت. در سال 2009 ابر کمپانی The Walt Disney Company شرکت مادر Marvel Comics یعنی Marvel Entertainment را به طور کامل در اختیار گرفت. بنابراین تمام محصولات Marvel را والت دیزنی صاحب شد، به جز یک مورد که حتماً می‌دانید و آن شخصیت Spider Man بود. قبل از والت دیزنی این سونی بود که قصد خرید تمام شرکت مارول را داشت اما بعد از چندین بار بحث و جدل تنها به خرید شخصیت Spider Man بسنده کرد و دلیل این کارش را اینطور عنوان کرد که تنها این شخصیت در دنیای مارول است که پتانسیل ورود به دنیای سینما و تلویزیون (بخوانید پول سازی) را دارد. البته سونی امتیاز ساخت فیلم‌های  X-Men را نیز دارد و به همین خاطر است که شخصیت‌های X-Men در فیلم‌های والت دیزنی حضور ندارند. بعد از موفقیت فیلم‌های والت دیزنی که بر اساس دنیایِ کامیک‌های ماورل ساخته شد، سونی اعتراف کرد که باید تمام شرکت را می‌خرید. امروزه والت دیزنی با سونی صحبت کرده که بتواند شخصیت Spider Man را که در اختیار سونی است، در سری فیلم‌های دنیای مارول وارد کند و داستان را پیش ببرد تا بتواند فاز چهارم سری فیلم‌های ابرقهرمانیش را موازی با هم کامل کند. از آنطرف شخصیت واندا ماکسیموف (اسکارلت ویچ) نیز هم در X-Men است هم در Avengers به همین خاطر والت دیزنی هیچ صحبتی از پدر و مادر واندا و پیِترو (Quicksilver) در فیلم‌های Avengers نمی‌کند.

wanda

Martin Goodman کارِ خودش رو در سال 1939 با جمع کردن چند شرکت و برند در کنار هم با نام واحد Timely Comics آغاز کرد. در سال 1951 نام شرکت به Atlas Comics تغییر کرد و دوران Marvel در سال 1961 آغاز شد، درست با انتشار سری کامیک های The Fantastic Four و دیگر شخصیت‌های مارول که امروزه آنها را می‌شناسیم. شخصیت‌های کلیدی این کمپانی را به احتمال زیاد می شناسید، اما سرشناس‌ترین آنها Stan Lee فقید است که دیگر کمتر کسی است که او را نشناسد. از دیگر افرادی که این کمپانی و کامیک‌هایش را ساختند می‌توان به Jack Kirby بزرگ اشاره کرد که قبلاً او را در سری مقالات آشنایی با دنیای DC به شما معرفی کرده بودم، و دیگر Steve Ditko است که در خلق شخصیت‌های Spider Man و Doctor Strange به “استن لی” کمک کرده بود. با اینکه این شرکت توسط والت دیزنی خریداری شده است اما آنقدر بزرگ است که نام و برندش را حفظ کرده است و تمام نوجوانان و جوانان در سرتاسر دنیا کامیک‌های آنها را می شناسند.

معرفی شخصیت Vision (ویژن)/ ربات قرمز

خالق این ربات ابرشرور دنیای Marvel اولترون بود. این ربات به خاطر توانایی‌هایی که داشت می‌توانست برای Avengers تهدیدی جدی باشد. اما خیلی سریع برعلیه خالقش اولترون شد و به تیم Avengers پیوست. خالق این شخصیت Roy Thomas و طراحش John Buscema است. این کاراکتر اولین بار در اکتبر سال 1968 در شماره 57مین کامیک The Avengers معرفی شد. هم اکنون بازیگر Paul Bettany نقش این شخصیت را در دنیای سینما بر عهده دارد. “روی توماس” قصد داشت یک شخصیت قدیمی از دنیای مارول را که همنام با ویژن بود دوباره به دنیای کامیک‌های Avengers برگرداند. اما “استن لی” به او گفت که این ایده زیاد جالب نیست و باید شخصیتی کاملا متفاوت خلق کند.

ایده ربات بودن این شخصیت را “استن” در سرِ “روی توماس” انداخت و او نیز بلافاصله دست به کار شد و این شخصیت را پروراند. اگر نسخه‌های قدیمی ویژن را دیده باشید باید بدانید که این شخصیت اصلاً دارای رنگ آمیزی نبود. او نامرئی بود و به همین خاطر او را سفید طراحی می‌کردند و بعد‌ها رنگ‌بندی به او اضافه شد اما ورژن اصلی ویژن به هیچ عنوان دارای رنگ‌بندی نبود. او را قرمز طراحی کردند زیرا “روی توماس” نمی‌خواست رنگ سبز را زیاد تکرار کند و هالک هم با آن حجم بزرگش سبز بود. روی توماس معتقد بود ایجاد رابطه عاشقانه بین ویژن و اسکارلت ویچ (معرفی اسکارلت ویچ) می‌تواند شخصیت‌های این دو را بسیار جالب توجه و جذاب کند که این اتفاق برای هر دوی این کاراکترها بسیار قابل توجه بود.

ویژن3

معرفی شخصیت Vision (ویژن)/ حقایقی از شخصیت Vision

01. ویژن قدرت‌های بسیار زیادی دارد. از جمله توانایی‌های او نفوذ ناپذیری، نامرئی شدن، توانایی رد شدن از اشیاء، استفاده از لیزر یا (Beam) و غیره است.

02. همانطور که در بالا اشاره کردم، خالق او نه “بروس بنر” و “تونی استارک” که Ultron قدرتمند می‌باشد.

03. در کامیک‌ها این اولترون است که ویژن را خلق می‌کند اما در فیلم این موضوع برعکس است. اولترون تصمیم می‌گیرد که دستیاری بسیار قدرتمند برای خود بسازد و او ویژن را خلق می‌کند، سپس به او این ماموریت را می‌دهد که به مقر Avengers حمله کند. در این حمله ویژن توسط اعضای تیم Avengers متقاعد می‌شود که علیه اولترون اقدام کند.

ویژن1

04. Paul Bettany در سری فیلم‌های Avengers صدای هوش مصنوعی تونی استارک یعنی J.A.R.V.I.S نیز می‌باشد. او در نسخه 2008 فیلم Iron Man صداپیشه این هوش مصنوعی بود.

05. دیگر تفاوت‌های ویژن سری فیلم‌ها با کامیک‌ها در این است که در کامیک‌ها “سنگ ابدیت” بر پیشانی ویژن قرار ندارد. جایش یک گوهر می‌باشد که قدرت‌های ویژه‌ای به او می‌بخشد.

06. در وقایع Chaos War بروبچ Avengers با Grim Reaper و Nekra روبرو شدند. ویژن برای آنکه جلوی Grim Reaper را بگیرد خود را منفجر کرد.

07. بعد از آنکه “اسکارلت” و “ویژن” ازدواج کردند تصمیم گرفتند که از Avengers خارج شوند و در New Jersey برای خود زندگی آرام را شروع کنند.

08. در وقایع Vision Quest ویژن به خاطر آسیب‌هایی که دید رنگش پرید! و سفید شد.

09. در کامیک‌های Avengers #242-243 ویژن رهبری تیم Avengers را برعهده داشت.

10. در وقایع Avengers Disassembled شخصیت She Hulk این ربات بخت برگشته را ریز ریز کرد و از بین برد!

ویژن4

11. واندا برای تولد فرزندانش از قدرت hex powers استفاده کرد که این توانایی بسیار ناپایدار است ولی توانست دوقلوهای خود را سالم به دنیا بیاورد ولی خب ادامه‌اش را در سریال ببینید چیزی را لو نمی‌دهم!

12. ویژن و اسکارلت برای خودشان کامیک‌های شخصی داشتند.

13. الگو‌های مغزی ویژن در واقع متعلق به Wonder Man است.

14. در وقایع  West Coast Avengers ویژن قطعه قطعه می‌شود و واندا به دنبال راه حلی برای بازگرداندن ویژن به حالت عادی است.

15. در دوران طلایی کامیک‌های Marvel این Jack Kirby و Joe Simon بودند که این شخصیت را خلق کردند.

16. در دنیای  Marvel Zombie universe یک نسخه زامبی از ویژن نیز وجود دارد.

ویژن5

امیدوارم از مطلب معرفی شخصیت Vision (ویژن) لذت برده باشید.

آخرین مطالب به روز شده

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها