بررسی بازی The Pathless / جزیره نفرین شده

Pathless یک بازی کامپیوتری اکشن ماجراجویست‌ که توسط Giant Squid ساخته و در تاریخ 12 نوامبر 2020 برای پلتفورم‌های PC , PS4 , IOS و PS5 توسط Annapurna Interactive منتشر شده است. بازی The Pathless شما را به جزیره‌ای اسیر شده در تاریکی می‌برد و شما باید به نجات این جزیره نفرین شده بپردازید. در ادامه با سایت ساعت هفت با بررسی بازی The Pathless در خدمت شما هستیم تا بیشتر با نکات منفی و مثبت این عنوان آشنا شوید.

مطلب مرتبط:  بهترین بازی های سال 2020 

بررسی بازی The Pathless

بررسی بازی The Pathless

در بازی Pathless شما در نقش یک آرچر یا تیراندازِ افسانه‌ای در یک جزیره نفرین شده بازی را دنبال می‌کنید. در بازی باید به کشف رمز‌ و رازهای دنیای خطرناک بازی که اسیر تاریکی شده بپردازید. حسی مرموز و ناشناخته در دنیای بازی Pathless دیده می‌شود و یک طراحی مراحل عالی، هوشمندانه و جذاب در بازی وجود دارد‌. این ترکیبِ بازی، شما را از همان دقایق ابتدایی مجذوب آن می‌کند و بازیکن را علاقه‌مند به سرنوشت این دنیای مرموز و پی بردن به رمز و رازهایش می‌کند.

بازی دنیای پرجزئیاتی را داراست، منظور جزئیات گرافیکی نیست بلکه طراحی محیط و مراحل دقیق است که شما را درگیر بازی می‌کند. The Pathless دارای محیط بزرگی است و هدف آن سفر به بخش‌های مختلف آن، گذر از موانع با استفاده از سیستم پلتفورم بازی و البته حل برخی معماهای موجود در بازیست که به شکل معناداری در آن گنجانده شده‌اند. علاوه بر این بازی به شدت جذاب و سریع است و می‌توانید با شلیک به کریستال‌های جادوییِ(talismans) موجود در محیط و جلوتر عقابی که اختیارتان گذاشته می‌شود به جای جای محیط خود را برسانید. کریستال‌ها نقش کلیدی در گیم پلی بازی ایفا می‌کنند، با شلیک به آنها انرژی دریافت می‌کنید و با انرژی می‌توانید با سرعتِ بسیار زیاد در محیط پیشروی کنید. با سرعت رفتن به همان ترتیب انرژی شما را نیز کم می‌کند، پس احتیاج دارید تا باز به کریستال‌ها شلیک کنید تا انرژی دریافت کرده تا بتوانید از بخش‌های غیرقابل عبور بازی گذر کنید و خود را به بخش‌های مهمتر بازی برسانید. هرچند برخی مواقع مخصوصا در شروع بازی این سیستم ممکن است مشکلات زیادی برای شما مخصوصا در کنترل ایجاد کند اما وقتی با گیم‌پلی بازی بیشتر آشنا شوید این مشکل نیز حل می‌شود.

بررسی بازی The Pathless

اما هدف بازی دقیقا چیست؟ در بازی باید اول به برج‌های تسخیر شده به وسیله پلیدی (موجود اهریمنی بازی به نام Kīvatoor) رفته و آنها را با استفاده از کریستال‌های کلید که شبیه به حیوانات مختلف هستند(بسته به منطقه‌ای که هستید) به حالت عادی برگردانید و به قولی نفرین را از برج‌ها پاک کنید. دسترسی به کریستال‌های کلید با حل پازل‌های مختلفی که در محیط وجود دارد و همینطور عبور از بخش‌های مختلف نقشه امکان پذیر است که همین موضوع باعث جذاب و متفاوت شدن بازی شده است. همینطور در محیط با حل معماهای مختلف یا پیدا کردن و باز کردن صندوق‌های مخفی، کریستال‌های طلایی دریافت می‌کنید که با آنها می‌توانید توانایی‌های عقاب خود را بهبود ببخشید تا پرش چندتایی او را آزاد و ارتقا دهید. اینکار به شما کمک می‌کند تا خود را به محیط‌های غیرقابل دسترس‌تر برسانید. همینطور در برخی بخش‌های محیط بازی چالش‌های زمانی نیز وجود دارد که می‌توانید با انجام به موقع آنها کریستال طلایی دریافت کنید.

عقاب در کنار کریستال‌ها نقش مهمی در گیم‌پلی بازی ایفا می‌کند. او در حل معماها با جا به جا کردن اجسام کمکتان می‌کند. بعضی وقتها که پرش از جایی غیرممکن است او به کمکتان می‌آید و در هوا معلقتان نگه می‌دارد. همچنین عقاب می‌تواند نقش گلایدر را در بازی داشته باشد و وقتی در حال سقوط هستید در هوا نگهتان دارد تا به آرامی پرواز کنید و فرود بیایید.

بررسی بازی The Pathless

در بازی مناطق مختلفی وجود دارد که باید به آن مناطق بروید و باس یا ارواح نفرین شده (Corrupted spirits) آن مناطق را شکست دهید. چندین باس در بازی وجود دارد که باید به مبارزه با آنها بپردازید و هرکدام را برای آزادیِ بخشی از دنیای بازی از پیش رو بردارید، تا بعد از شکست همه آنها به مصاف مبارزه با باس نهایی یعنی Kīvatoor بروید. هر باس الگوریتم خاص خود را دارد و کاملا منحصر به فرد ساخته شده و از بخش‌های جذاب بازی مبارزه و رویارویی با این باس‌ها محسوب می‌شود و به نوعی این ارواح هستند که بازی را تا این حد درگیر کننده و خاص کرده‌اند. هر منطقه نوع باس خاص خود را دارد و هر منطقه قبل از مبارزه مستقیم با باس، با آنها روبه رو خواهید شد و مکانیزم خاصی در هرکدام از این رو به رویی‌ها در نظر گرفته شده است. مثلا در منطقه‌ای هرچند دقیقی باس ظاهر شده و به دنیال شما می‌گردد و شما باید از دید او پنهان شوید و یا در بخشی او را تعقیب کنید و الگو‌های دیگری که خود در طول بازی آنها را تجربه خواهید کرد.

هر منطقه اتمسفر خاص خود را دارد که برای بازی به این حجم بسیار قابل تحسین است و یکی از عواملی که این اتمسفر ویژه را در بازی بوجود آورده آهنگ‌ها و افکت‌های صوتی بازی است که بسیار شنیدنی و باظرافت در بازی جاسازی شده‌اند و همینطور گرافیکِ هنریِ زیبایِ بازی‌ست که این دو در کنار هم، روحی خاص به بخش‌های مختلف بازی دمیده‌اند.

از نکات منفی بازی میتوان به بدون عواقب بودن شکست‌های شما در برابر باس‌ها اشاره کرد مثلا باسی به دنبال شماست و باید شما به صورت مخفیانه به پیدا کردن عقابتان بپردازید اما اگر او شما را پیدا کند چه اتفاقی می‌افتد؟ در واقع هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد و فقط کمی عقابتان کثیف می‌شود که به راحتی می‌توانید تمیزش کنید و هیچ عواقب دیگری در انتظارتان نیست. هر چند مبارزه نهایی با هرکدام از Corrupted spirit ها و باس نهایی چالش‌های خاص خود را دارند و جذاب درست شده‌اند.

از دیگر نکات منفی میتوان به محیط بازی اشاره کرد که مطمئنا بازیکن را گیج خواهد کرد و همینطور نقشه‌ یا هدفی خاص نیز در پیشبرد بازی به شما کمک نمی‌کند پس باید به بلندی‌ها رفته و از Spirit Visionتان برای پر رنگ کردن مناطق مهم نقشه و محیط استفاده کنید که ممکن است برای برخی بازیکنان اذیت کننده باشد. همینطور طراحی مراحل بازی و محیط بعد از مدتی تکراری می‌شود و سردرگمی موجود در محیط نیز ممکن است حس بازی را از شما بگیرید. بیشتر مواقع به جز گذشتن از محیطهای مختلف، جزئیات خاصی در آنها وجود ندارد که شما را سرگرم یا درگیر خود بکند. همینطور معماها بعد از مدتی چیز جدیدی درونشان دیده نمی‌شود و به تیراندازی از بین حلقه‌ها و گذاشتن اجسام روی برخی نقاط برای باز کردن دری خاص و کمی جزئیات بیشتر خلاصه می‌شوند، با این حال معماهایی با طراحی عالی نیز در این بین دیده شده که مطمئنا شما را غافلگیر می‌کند.

نتیجه گیری…

در کل می‌توان گفت با یک بازی کاملا جدید طرف هستیم که ارزش تجربه کردن دارد و می‌تواند لحظات متفاوت و جذابی را برایتان بوجود بیاورد. برخی بازی‌ها برای خود سبک سازی می‌کنند و The Pathless از همان بازی‌هایست که مسیر متمایز و منحصر به فرد خود را خلق کرده است. تجربه این بازی خاص و جذاب را از دست ندهید، چرا که تنها با 5 یا 6 ساعت وقت میتوانید یک بازی متمایز را تجربه کنید و از داستان و گیم پلیِ منحصربه فرد آن لذت ببرید.

بازی The Pathless

بررسی بازی The Pathless
بازی The Pathless

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(خیلی خوب)

(خیلی خوب)

جزیره‌ی نفرین‌شده

در کل می‌توان گفت با یک بازی کاملا جدید طرف هستیم که ارزش تجربه کردن دارد و می‌تواند لحظات متفاوت و جذابی را برایتان بوجود بیاورد. برخی بازی‌ها برای خود سبک سازی می‌کنند و The Pathless از همان بازی‌هایست که مسیر متمایز و منحصر به فرد خود را خلق کرده است. تجربه این بازی خاص و جذاب را از دست ندهید، چرا که تنها با 5 یا 6 ساعت وقت میتوانید یک بازی متمایز را تجربه کنید و از داستان و گیم پلیِ منحصربه فرد آن لذت ببرید.

امیدواریم از مطلب ” بررسی بازی The Pathless ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها