معرفی شخصیت ها و بازیگران سریال The Witcher / سریال ویچر

سریال ویچر در سال 2019 توانست علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کند. شاید بتوان از روایت داستانیِ غیرخطی و گیج کننده آن ایرادهایی گرفت اما با کمی دقت و البته مطالعه در مورد دنیای ویچر مسلما می‌توانید از این سریالِ زیبا لذت ببرید. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی شخصیت‌های اصلی این سریال دوست داشتنی بپردازیم تا بیشتر با آنها آشنا شوید تا با درک بهتری به سراغ فصل سوم بروید. این توضیحات برای سریال نتفلیکس است و ربطی به سری بازی‌های ویچر ندارد، در آینده ممکن است در مطلبی جداگانه به معرفی شخصیت‌های بازی ویچر و بازگو کردن تفاوت‌های این دو مدیوم با هم بپردازیم. در ادامه با سایت ساعت هفت با معرفی شخصیت ها و بازیگران سریال The Witcher همراه شما هستیم.

انتشار اولیه: 13 آذر 1400

به روز شده: ۹ مرداد ۱۴۰۲ (اطلاعات به روز شد و تعداد بیشتری از شخصیت‌های مهم سریال اضافه شد)

[lwptoc]

دنیای ویچر

دنیای ویچر

معرفی شخصیت گرالت از سری Witcher و حقایقی که احتمالا در مورد او نمی‌دانستید (جدید)

راهنمای کامل بازی ویچر 3 (مهم)

بررسی مینی سریال The Witcher: Blood Origin / ویچرِ کاغذی!

بررسی سریال The Witcher فصل دوم

در مورد واقعه‌ی Conjunction of the Spheres (چگونگی پیدایش هیولاها در دنیای ویچر)

آشنایی با مدارس دنیای ویچرها 

بررسی فصل اول سریال The Witcher

بررسی انیمه سینمایی The Witcher: Nightmare Of The Wolf

هفت نکته در مورد داستان سریال The Witcher (قبل از دیدن سریال)

مطالب مشابه:

بازیگران و شخصیت های سریال Wednesday / معرفی بازیگران ونزدی (جدید)

معرفی بازیگران و شخصیت های سریال House of the Dragon

معرفی شخصیت ها و بازیگران گروه The Seven از سریال The Boys 

معرفی شخصیت ها و بازیگران سریال Better Call Saul 

معرفی شخصیت ها و بازیگران اصلی سریال Walking Dead (شخصیت‌های زنده)

معرفی شخصیت ها و بازیگران سریال Walking Dead (شخصیت‌های مرده)

معرفی شخصیت ها و بازیگران اصلی سریال Money Heist

معرفی بازیگران و شخصیت های اصلی سریال See

معرفی شخصیت‌ها و بازیگران اصلی سریال Peaky Blinders / پیکی بلایندرز

معرفی شخصیتهای انیمه Attack on Titan / حمله به تایتان

معرفی شخصیتهای اصلی سریال The Mandalorian

معرفی شخصیت‌ها و بازیگران اصلی سریال Vikings

اسامی که توضیح اضافه لازم داشته باشد با شماره کوچکی مشخص شده و توضیحات آن در پایین صفحه آورده شده‌ است

…شامل اسپویل… (اتفاقات اصلی داستان را شامل نمی‌شود)

معرفی شخصیت ها و بازیگران سریال The Witcher

گرالت از ریویا (Geralt of Rivia)

گرالت از ریویا

گرالت شخصیت اصلی سریالِ The Witcher از بهترین ویچر و هیولاکش‌های تمام دوران است. ماجراهای او افسانه‌ای هستند و او در طول زندگی‌اش ماجراهای باورنکردنی‌ای را تجربه کرده است… گرالت به تنهایی خو گرفته و به خاطر این خصلت و موهای سپیدش که در طی جهش یافتگی و تبدیل شدن به ویچر به این روز در آمده، به گرگ سفید معروف شده است. او به شهرهای مختلف سراسر دنیای ویچر سفر می‌کند و برای بدست آوردن پول ماموریت‌های مختلفی از جمله کشتن هیولاهای مرگبار انجام می‌دهد. همدم اصلی او اسبش روچ1 است. اسب‌ها آرام و بدون قضاوت به صحبت‌های او گوش می‌کنند و او نیز درد دلش را با آنها به اشتراک می‌گذارد. او خون‌های زیادی را به دلایل مختلف ریخته است و از نظر عموم مردم فردی منفور و هیولا صفت است. برخلاف دیدگاه عموم، او کاملا با بیشتر ویچرهای باقی‌مانده متفاوت است. او همیشه کشتن هیولاها یا انجام وظیفه برای بدست آوردن پول را در اولویت خود قرار نمی‌دهد. او حتی حاضر است جانش را به خطر بیندازد تا انسان یا در برخی موارد هیولایی (بی‌آزار) را نجات دهد. این کاملا با قوانین رایج ویچرها متفاوت است. بدین دلیل است که می‌توان گرالت را متفاوت‌ترین و خوش قلب‌ترین ویچر تمام دوران نامید.

او عاشق شراب و زنانِ زیباست، اما اولین و می‌توان گفت مهمترین عشق زندگیش ینیفر نام دارد. طی اتفاقاتی او به سیری (پرنسس سینترا) پیوند می‌خورد و باید از او در برابر پلیدی‌ها مراقبت کند. در حقیقت سرنوشت سیری و گرالت طی یک رسم به نام قانون سورپرایز2 به هم گره خورده است. زمانی که گرالت پدر سیری را نجات می‌دهد از این قانون استفاده می‌کند تا از حقی که بر گردن پدر دختر است بُگذرد، اما نمی‌داند که این قانون باعث می‌شود که سرنوشت سیری و گرالت برای همیشه به هم گره بخورد و سیری به دخترخوانده‌اش بدل شود… حال گرالت باید تمام تلاشش را بکند که سیری را که در گرفتاری‌های مختلفی گیر کرده است را از خطر نجات دهد.

هنری کویل (Henry Cavill) بازیگر ۴۰ ساله بریتانیایی در نقش گرالت حاضر شده است. او را برای نقش آفرینی تحسین‌ شده‌اش در سری‌ فیلم‌های دنیای DC در نقش سوپرمن می‌شناسیم. از نظر بسیاری او تنها فردی است که به زیبایی هم سوپرمن و هم گرالت را برای طرفدارانش زنده کرده است. بازی او عمیق است و به نظر می‌رسد او با درک درستی به نقش‌آفرینی این شخصیت پرداخته است. او بعد از پایان فصل سوم از این شخصیت خداحافظی کرد و لیام همسورث بازیگر استرالیایی نقش گرالت را از فصل چهارم به عهده خواهد داشت. (به نظر می‌رسد داستان سریال در پنج فصل روایت خواهد شد)

ینیفر (Yennefer)

(Yennefer)

ینیفر دختر گوژپشتی‌ که مورد تنفر خانواده خود بود و مورد آزار و اذیت دیگران قرار می‌گرفت. روزی طی حادثه‌ای او ناگهان با قدرت عجیب به مکانی به نام آرتوزا4، تله‌پورت5 می‌کند. بعد از مشخص شدن قدرت‌های او، پدرِ ناتنی‌اش او را به قیمت چهار مارک (کمتر از نصف قیمت یک خوک!) به “تیسایا دی وریس”6 می‌فروشد. بعد از این او در آزمون‌های سختی قرار می‌گیرد و اتفاقات عجیبی را از سر می‌گذراند و حتی دست به خودکشی می‌زند… او از رگه‌ی اِلف‌هاست و پدرش الف بوده، که او را در قتل عام الف‌ها که به “پاکسازی بزرگ” معروف است از دست داده است. او قدرت‌هایش را از پدرش به ارث برده است. او بعد از پشت سر گذاشتن سختی‌ها و آموزش‌های زیاد تبدیل به یکی از قدرتمندترین ساحره‌های تمام دوران می‌شود. زمانی که جانِ جاسکیر را نجات می‌دهد با گرالت آشنا شده و آنها عاشق یکدیگر می‌شوند. هرچند فراز و فرودهایی در این رابطه در طول داستان پیش می‌آید، اما عشق آنها از بهترین بخش‌های داستان ویچر محسوب می‌شود. جلوتر در داستان او به عنوان مادرخوانده سیری به یکی از محافظان و عزیزان او تبدیل می‌‌شود.

آنیا چالاترا (Anya Chalotra) هنرپیشه ۲۵ ساله اهل بریتانیا نقش ینیفر در سریال ویچر را برعهده دارد. به جز حضور کوتاه در سریال بریتانیایی Wanderlust نقش قابل توجهی در کارنامه هنری او دیده نمی‌شود.

سیری (Ciri)

سیری

سیریلا فیونا الن ریانون، که بیشتر به نام سیری معروف است، تنها شاهزاده سینترا و نوه ملکه کالانته است. پس از حمله نیفلگارد به سینترا او آواره شده و برای نجات جانش سفری طولانی را آغاز می‌کند. ملکه کالانته قبل از مرگش از سیری می‌خواهد که گرالت از ریویا را پیدا کند و او سرنوشت سیری و گرالت را گره خورده درهم می‌خواند. او قدرت‌های زیادی را داراست و برای همین نیفلگارد3 و در راس آنها کاهیر به دنبال بدست آوردن قدرت‌هایش و استفاده از خون کهن موجود در رگهایش است. او برای رسیدن به گرالت سختی‌های زیادی را متحمل می‌شود و در این راه با شخصیت‌ها و گروه‌های مختلفی آشنا می‌شود. سیری با اینکه قدرت‌های زیادی دارد و برای اینکه توانایی کنترل آنها را بدست بیاورد باید مسیر طولانی را طی کند…

فریا آلن (Freya Allan) بازیگر 20 ساله انگلستانی در نقش سیری ظاهر شده است.

جاسکیر (Jaskier)

(Jaskier)

جاسکیر یا دندلاینِ شاعر، آوازه خوان و نوازنده‌ای است که به گرالت نزدیک می‌شود تا وجهه و محبوبیت از دست رفته او را با ترانه‌هایش در سراسر شمال بازسازی کند. او با اشعارش ویچر را دوست بشریت معرفی می‌کند و ترسی که مردم نسبت به او دارند را کاهش می‌دهد و باعث محبوبیت او می‌شود. هرجا که گرالت می‌رود جاسکیر نیز همراهیش می‌کند تا داستانهای گرالت را از نزدیک تجربه کند. او با سروده‌هایش نفرتی که مردم نسبت به ویچرها داشتند را کم‌رنگ کرده و گرالت را تبدیل به معروفترین و بهترین ویچر تمام دوران می‌کند. ماجراجویی‌های مختلفی که گرالت و جاسکیر در کنار هم تجربه می‌کنند باعث می‌شود تا این دو به دوستان صمیمی بدل شوند و گرالت در این مسیر بارها جان جاسکیر را نجات می‌دهد. او فردی حراف است که علاقه زیادی به همبستری با زنان مختلف دارد و با زبان نرم و آهنگ‌های فریبنده‌اش به آنها نزدیک می‌شود!

جو باتی (Joey Batey) بازیگر 32 ساله اهل انگلستان در نقش جاسکیر در سریال حضور یافته است.

تریس مریگولد (Triss Merigold)

تریس مریگولد

تریس ساحره‌ای تیمریا‌یی که به شاه فالتست خدمت می‌کند. او روزی به سراغ گرالت می‌آید و به او ماموریت می‌دهد تا هیولایی را نجات دهد. او در حقیقت برای درمان شاهزاده خانم تیمریا این درخواست را با گرالت در میان می‌گذارد. او به جای کشتن جانور، از گرالت برای نجات آن کمک می‌خواهد و گرالت نیز برخلاف بیشتر ویچرها که وظیفه‌شان کشتن هیولاهاست به نجات شاهزاده تیمریا که به جانوری عجیب تبدیل شده می‌پردازد و سعی می‌کند طلسمی که او را به این روز انداخته را باطل کند. رو به رویی گرالت با این هیولا از بهترین بخش‌های فصل اول سریال محسوب می‌شود. تریس در فصل دوم به کائر مورهن پا می‌گذارد و ارتباط بیشتری با گرالت و دیگر شخصیت‌ها برقرار می‌کند و نقش پر رنگی‌تری در داستان سریال ایفا می‌کند اما در فصل سوم باز به یک شخصیت کاملا فرعی بدل می‌شود.

 آنا شافر (Anna Shaffer) بازیگر 29 ساله انگلستانی است که در نقش تریس حضور یافته است. بازی او را در سه شماره آخر سری فیلم‌های هری ‌پاتر در نقش یکی از شاگردانِ گریفیندوریِ هاگوارد به نام Romilda Vane را به یاد داریم!

تیسایا دی وریس (Tissaia de Vries)

تیسایا دی وریس

جادوگری که رهبر گروه آرتوزا است. او گروهی از زنان جوان که قدرت‌های خاصی را دارا هستند را دور هم جمع می‌کند و به آموزش آنها می‌پردازد و بعد از آموزش، آنها را به عنوان ساحره به دربار شاهان سراسر قاره برای انجام ماموریت‌های مختلف اعزام می‌کند. او کسی بود که ینیفر را از شهر زادگاهش ونگربرگ به آرتوزا آورد و تحت تعالیم جادوگری قرار داد. با وجود تمام سختگیری‌هایی که در ابتدا نسبت به او انجام می‌دهد در می‌یابد که ینیفر دارای قدرت‌های بسیار ویژ‌ه‌ای می‌باشد در این بین رابطه عمیقی بین این دو شکل گرفت. به نوعی ینیفر مانند دختر او می‌ماند و نگاه کاملا متفاوتی نسبت به او دارد.

می‌آنا بورینگ (MyAnna Buring) بازیگر 42 ساله سوئدی نقش او را در سریال ایفا کرده است.

کاهیر (Cahir)

کاهیر (Cahir)

کاهیر شوالیه‌ای از امپراتوری نیلفگارد است که در جستجوی شاهزاده سیری‌ست و می‌خواهد قدرت او را در خدمت لشکر نیلفگارد قرار دهد. کاهیر ارتش نیلفگارد را در نبرد علیه ملکه کالانسه، پادشاه ایست و ارتش سینترا رهبری می‌کند و با کمک جادوگرانی که طلسم‌های ممنوعه انجام می‌دهند نیروی کمکی سینترا را در دریا درهم می‌شکند و نیفلگارد را به پیروزی می‌رساند. او فردی است که با شلیک تیری به چشمان “پادشاه ایست” به نبرد خاتمه می‌دهد و باعث عقب نشینی ملکه کالانسه و ارتشش می‌شود. کاهیر در طی فصل اول به هر تلاشی دست می‌زند تا پرنسس سیری را پیدا کرده و به اسارت ببرد. او از هر راهی می‌خواهد به اهدافش برسد و هیچ اصول اخلاقی ندارد…

ایمون فارن (Eamon Farren) بازیگر 36 ساله استرالیایی است که در نقش کاهیر در سریال حضور یافته است. فیلم سینمایی Chained محصول 2012 مهمترین اثر کارنامه هنری او محسوب می‌شود.

ویلگفورتز (Vilgefortz)

ویلگفورتز (Vilgefortz)

او پس از تولد در فاضلاب‌ها رها شد (به خاطر تولد نامشروع) اما توسط درویدها که جادوگران طبیعت هستند، کشف شد و از آنها درباره جادو آموخت. ویلگفورتز هرگز به یکی از مدارس جادویی نرفت، اما با استفاده از مغز و مهارت‌های خود توانست جادوگری را به بهترین شکل ممکن بیاموزد و در نهایت موفق به کسب جایگاه برجسته‌ای در بین جادوگران شد. او به عنوان یک قدرت بزرگ در میان جادوگران شناخته می‌شد و به سرعت در میان رتبه‌های برتر قرار گرفت. اما در حقیقت ویلگفورتز تنها یک جادوگر معمولی نیست که قدرت‌های عالی دارد، بلکه او یکی از جادوگران برجسته‌ در دنیای “ویچر” است. او دارای توانایی‌های جادویی بسیار متنوعی است که شامل کنترل عناصر، تله‌پورتاسیون، ایجاد سپرهای محافظ، و غیره می‌شود. او برخلاف حرف‌ها و ظاهر مهربانانه‌اش، هدف‌های خاص خود را در سر می‌پروراند.

استرد (Istredd)

استرد (Istredd)

استرد (Istredd) یک جادوگر است که در سریال تلویزیونی “ویچر” با بازیگری Royce Pierreson ظاهر می‌شود. استرد یک جادوگر عالی و باهوش است که با ظاهری آرام شناخته می‌شود. او یک مخترع و دانشمند جادویی است که به بررسی و برتری در علم جادوگری می‌پردازد. او به عنوان یکی از همکاران گرالت (Geralt)، در تحقیق و انجام مأموریت‌هایی که با اجتماع جادوگران مرتبط است، نقش ایفا می‌کند. در داستان “ویچر”، استرد نقشی مهم و حیاتی در داستان شخصیت یِنیفر دارد و ارتباط پیچیده‌ای با او دارد. (حتی از نظر احساسی) روابط و اتفاقات بین استرد و یِنیفر از جمله جنبه‌های جذاب داستان هستند.

دیجکسترا (Sigismund Dijkstra)

معرفی شخصیت های ویچر

زیگیزموند دایکسترا رئیس اطلاعات ردانی9 است. او تقریباً هفت فوت قد و طاس، با شکمی نسبتاً بزرگ است. گفته می‌شود مانند یک خوک تمیز شده می‌ماند! او لباس‌های پر زرق و برق را ترجیح می‌دهد و کمتر شبیه یک جاسوس لباس می‌پوشید. او مردی فوق‌العاده باهوش است که در آکادمی آکسنفورت تحصیل کرده و در ردانیا9 بسیار پرنفوذ است. در حالی که از او به عنوان یک کنت در انظار عمومی یاد می‌شود، این صرفاً پوششی است که پادشاه ویزیمیر دوم به او داده تا از آن استفاده کند تا کسی متوجه نشود که دایکسترا یک غیراشرافی است. او از هر راهی برای بدست آوردن اطلاعات قاره استفاده می‌کند تا در همه حال یک قدم از دیگران جلوتر باشد و در جهت منافعش از این اطلاعات استفاده کند. 

دیکسترا یک شخصیت بسیار باهوش، استراتژیک و حساب‌دار است. او به عنوان رئیس اطلاعات امپراطوری ردانیا مشغول به کار است و از جمله افراد مورد اعتماد امپراطور محسوب می‌شود. او در مسائل اطلاعاتی و جاسوسی توانایی‌های فراوانی دارد و از اطلاعات جمع‌آوری‌شده برای امنیت و منافع امپراطوری بهره‌می‌برد. دیکسترا به عنوان یک شخصیت پیچیده و بی‌رحم در دنیای ویچر شناخته می‌شود. او از روش‌ها و تکتیک‌های خود برای رسیدن به هدف‌هایش استفاده می‌کند و گاهی اوقات از روش‌های مشکوک و تاریک بهره‌می‌برد تا به اهداف خود برسد. او یک شخصیت منفعل و اندیشمند است که داستان را به سمت‌های پیچیده‌تر می‌برد.

گراهام مک‌تاویش (Graham McTavish) بازیگر 61 ساله اسکاتلندی در این نقش حاضر شده است. او در بازی‌ها، سریال‌ها و فیلم‌های مختلفی تا به حال حضور یافته است که از مهمترین آن می‌توان به سری فیلم‌های هابیت در نقش (کوتوله‌ای به نام) Dwalin اشاره کرد.

فیلیپا ایلهارت (Philippa Eilhart)

فیلیپا ایلهارت (Philippa Eilhart)

فیلیپا ایلهارت یکی از جادوگران برجسته‌ای است که در دانش جادویی دارای قدرت‌های فراوانی است. او یک شخصیت پیچیده و مرموز است که همواره به دنبال قدرت و تأثیر بر جهان است. فیلیپا ایلهارت با قدرت‌ها و توانایی‌های خود، جایگاه مهمی در داستان “ویچر” گذاشته است. او به عنوان یک مشاور قدرتمند و مؤثر، بر روی تصمیم‌گیری‌ها و اتفاقات کلیدی داستان تأثیرگذار است. او یک شخصیت منحصر به فرد و جالب است که با توانایی‌های استراتژیک خود، داستان را به سمت‌های پیچیده‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌برد.

فیلیپا ایلهارت از توانایی منحصر به فرد تبدیل شدن به جغد بهره‌ می‌برد و به این وسیله با در ارتباط بودن با دارا، جاسوس ردانیایی که به عنوان جاسوس به سرزمین سینترا نفوذ کرده بود، اطلاعات به دست می‌آورد. او از دارا می‌فهمد که اهداف نیلفگارد پیدا کردن شاهدخت سیریلا از سینترا است. فیلیپا به دیکسترا گزارش می‌دهد که شایعات درباره سیری شروع شده‌اند و آنها نیز برای یافتن او (برای بدست آوردن قدرت‌هایش) دسیسه و نقشه می‌چینند…

استرگوبور (Stregobor)

استرگوبور (Stregobor)

در داستان “ویچر”، استرگوبور به عنوان یکی از جادوگران برجسته و نماینده معتبر کنگره‌ی جادوگران شناخته می‌شود. او برخی از جادوگران مشهور را آموزش داده و در مسائل مربوط به جادوگری دارای صلاحیت‌های عالی است. او گاهی اوقات به عنوان مشاور برای مقامات امپراتوری و ممالک مختلف عمل می‌کند.

استرگوبور یک جادوگر پیر و تأثیرگذار است که برتری جادویی زیادی دارد. با این حال، علی‌رغم موقعیت وی، او با باورها و دیدگاه‌های بسیار تعصب‌آمیز و قدیمی‌ همراه است. او با اصرار به تبعیض جنسیتی، ادعا می‌کند که نمی‌توان به زنان جادوگر اعتماد کرد، همچنین با نگرشی معاند نسبت به الف‌ها، باور دارد که آن‌ها نباید وجود داشته باشند. لارس میکلسن بازیگر دانمارکی در این نقش در سریال حضور یافته است. پیش از نقش استرگوبور در “ویچر”، میکلسن به خاطر بازی در نسخه اصلی سریال “قتل” (Forbrydelsen) محصول کشور دانمارک، شناخته‌ می‌شد.

فرینجیلا ویگو (Fringilla Vigo)

فرینجیلا ویگو

فرینجیلا یکی از تازه کارانی بود که توسط “تیسایا دی وریس” به آرتوزا آورده شد. او خیلی زود توانست قدرت هرج و مرج (Chaos) را در اختیار بگیرد و جادو انجام دهد. بعد از اینکه با موفقیت در آرتوزا تبدیل به ساحره شد به نیلفگارد فرستاده می‌شود. نیلفگارد فرینجیلا را در طی سال‌ها به شدت تغییر می‌دهد و او در فتوحات نیلفگارد در سینترا و در دیگر شهرها به کمک آنها می‌آید و از جادوی سیاه و ممنوعه برای درهم شکستن نیروهای دشمن کمک می‌گیرد. او از افرادی است که با کمک کاهیر به دنبال قدرت‌های سیری است و برای بدست آوردن او از هیچ تلاشی فروگذار نیست. فرینجیلا یک شخصیت پیچیده و معماگونه به تصویر کشیده شده است. او با توانایی‌های جادویی خود و تدبیرهای شناخته‌شده‌اش، به عنوان یکی از مخالفان قدرتمند گرالت شکارچی جادویی و دیگر شخصیت‌های اصلی عمل می‌کند.

میمی اندیونی (Mimi Ndiweni) بازیگر 30 ساله انگلیسی در نقش فرینجیلا در سریال ایفای نقش کرده است.

فرانچسکا فیندابیر (Francesca Findabair)

فرانچسکا فیندابیر (Francesca Findabair)

فرانچسکا به عنوان یکی از آخرین پادشاهان الف‌ شناخته می‌شود و قدرتی بزرگ در میان قوم خود دارد. او با شهرت و قدرت خود به‌عنوان رهبر الف‌ها احترام  اعضای این نژاد را به دست آورده است. علاوه بر قدرت‌های جادویی، فرانچسکا در تصمیم‌گیری‌ها و اتفاقات کلیدی داستان نقش مهمی ایفا می‌کند و به دنبال بهبود شرایط جامعه‌ی الف‌ها و احیای قدرت و جلال این نژاد می‌باشد. در راه جستجو برای بازسازی جامعه الف‌ها با ینیفر و فرینگیلا همکاری می‌کند و در اتفاقات بعدی داستان نقش مهمی ایفا می‌کند.

وزمیر (Vesemir)

معرفی شخصیت های ویچر

وزمیر پدر معنوی، مربی و مرشد گرالت ریویا است. او قدیمی‌ترین و باتجربه‌ترین ویچر از مدرسه گرگ‌7 است. وزمیر یک خدمتکار به دنیا آمد اما خیلی زود به خاطر بلندپروازی‌هایش به دنبال ثروتمند شدن رفت. او در دوران کودکی با یک ویچر رو به رو می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود برای تبدیل شدن به ویچر به همراه او پا به کائر مورهنبگذارد. او پس از تحمل سختی‌های زیاد تبدیل به یکی از قدرتمندترین ویچرهای دوران می‌شود. او یکی از معدود اعضای مدرسه گرگ بود که از حمله به کائر مورهن جان سالم به در برد. از زمان حمله به قلعه هیچ ویچر جهش‌یافته‌ای ایجاد نشد و روز به روز از تعداد ویچرها کاسته شد و او به دنبال راهکار جایگزین برای ایجاد ویچر است.

کیم بودینا (Kim Bodnia) بازیگر 56 ساله دانمارکی نقش وزمیر را در سریال بر عهده دارد.

ولث میر (Voleth Meir)

معرفی شخصیت های ویچر

Voleth Meir یا مادر نامیرا (Deathless Mother) اهریمنی است که از درد تغذیه می‌کند. او معمولاً ظاهر یک زن سالخورده را به خود می‌گیرد، اما بر اساس اینکه با چه کسی تعامل دارد تغییر می‌کند و می‌تواند به اشکال مختلفی در بیاید و افکار آنها را تجزیه و تحلیل کرده و از انسان‌ها سوء استفاده کند. در واقع، او یک الف سیاه (dark elf) و بخشی از وایلد هانت10 محسوب می‌شود. مانند تمام هیولاها در طی رویداد پیوند کره‌ها11 وارد قاره می‌شود. اولین ویچرها برای مقابله با او استخدام شدند و او را در یک کلبه در زیر ویرانه‌های الف‌ها دفن کردند. قرن‌ها گذشت و همه ویچرها و جادوگران او را فراموش کرده بودند تا اینکه…

آنیا مارسون (Ania Marson) بازیگر 72 ساله لهستانی در نقش Voleth Meir در سریال به ایفای نقش پرداخته است.

پانویس:

  1. روچ (Roach): گرالت اسب‌هایش را به این نام صدا می‌زند.
  2. قانون سورپرایز (Law of Surprise): این رسمی به قدمت خود بشریت است. این قانون حکم می‌کند که فردی که توسط دیگری نجات یافته، از او انتظار می‌رود که به نجات‌دهنده‌اش موهبتی تقدیم کند که ماهیت این موهبت برای یک یا هر دو طرف ناشناخته است. بدین ترتیب این حکم می‌تواند به شکل‌های مختلف نمود پیدا کرده و آنها را غافلگیر(سورپرایز) کند.
  3. امپراتوری نیلفگارد (Nilfgaardian Empire) : قدرتمندترین امپراتوری در تاریخ دنیای ویچر محسوب می‌شوند. این کشور در بخش جنوبی قاره واقع شده است و دارای اقتصادی قدرتمند و ارتشی آموزش دیده با فرماندهان با استعداد است.
  4. آرتوزا (Aretuza): مکانی به رهبری تیسایا دی وریس که در آنجا به دختران جوان که دارای قدرت‌های خاصی هستند آموزش‌های جادویی داده می‌شود.
  5. تله‌پورت (Teleportation):  به جابجاییِ جادوییِ موجودات یا اشیا، از مکانی به مکان دیگر گفته می‌شود.
  6. تیسایا دی وریس (Tissaia de Vries): جادوگری که رهبر گروه آرتوزا است. او گروهی از زنان جوان که قدرت‌های خاصی را دارا هستند را دور هم جمع می‌کند و به آموزش آنها می‌پردازد و بعد از آموزش، آنها را به عنوان ساحره به دربار شاهان سراسر قاره برای انجام ماموریت‌های مختلف اعزام می‌کند.
  7. مدرسه گرگ‌ (The School of the Wolf): این مدرسه یکی از مشهورترین مدارس ویچرها در عالم کتاب‌های The Witcher است. گرالت از ریویا هم از مشهورترین ویچرهای این کلاس محسوب می‌شود. (اطلاعات بیشتر در مورد مدارس دنیای ویچر)
  8. کائر مورهن (Kaer Morhen): یک قلعه قدیمی است که ویچرهای مدرسه گرگ در آن آموزش می‌دیدند. این قلعه در کوه‌های هرچ در پادشاهی Kaedwen، درست در کنار رودخانه Gwenllech واقع شده است.
  9. ردانیا (Redania): قلمرو ثروتمندی است که از راه تجارت و کشاورزی توسعه یافته است. پایتخت ردانیا Tretogor است. از شهرهای برجسته آن می‌توان به آکسنفورت (Oxenfurt) با بزرگترین دانشگاه در قلمرو شمالی و شهر آزاد نوویگراد (Novigrad) اشاره کرد.
  10. وایلد هانت (Wild Hunt) : آنها گروهی از اشباح هستند که در آسمان می‌تازند. مردم عادی آن‌ها را به‌عنوان دسته‌ای از اسب‌های مرده‌ای توصیف می‌کردند که بر فراز آسمان می‌تاختند و نشانه‌ی جنگ بودند. در واقع، آنها گروهی از اِلف‌های نژاد Aen Elle هستند. (الف‌هایی که در واقعه پیوند کره‌ها در جهان دیگری ساکن شده‌اند) هدف واقعی آنها یافتن و گرفتن بردگانی از دنیاهای دیگر است. در نهایت آنها به Ciri برای Elder Bloodی (خون کهن) که در رگ‌هایش درجریان است توجه می‌کنند و برای یافتن او خود را ظاهر می‌کنند. (به خاطر قدرتی که سیری و خون در رگ‌هایش دارد قصد دارند او را نیز به برده دیگری از خودشان مبدل کنند.)
  11. واقعه پیوند جهان‌ها (Conjunction of the Spheres): رویداد Conjunction of the Spheres در ۱۵۰۰ سال پیش از داستان‌های گرالت بوقوع پیوسته است. دلیل اصلی وقوع این Conjunction نیز نامشخص است ولی قاره بعد از آن دیگر روی خوش ندید. دنیای ویچر محدود به همین قاره نمی‌شود بلکه دنیا‌های مختلفی با میلیون‌ها نژاد و گونه‌های جانوری را شامل می‌شود. در طول فرآیند Conjunction دنیاها و Universeها با یکدیگر هم‌پوشانی کرده و مرز بین آنها از بین رفت. به همین علت از ابعاد و دنیا‌های مختلف پایِ انسان‌ها و هیولاها بر روی زمین باز شد. از طرفی انرژی حاصل از این Conjunction باعث پدید آمدن Chaos (نیروی هرج و مرج) شد که این عنصر ماده اولیه جادو در دنیای بازی است. (اطلاعات بیشتر در مورد واقعه Conjunction of the Spheres)

امیدواریم از مطلب “معرفی شخصیت ها و بازیگران سریال The Witcher” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میثم
میثم

آقا خیلی خوب و کامل بود و خیلی برام داستان روشن‌تر شد با این مطلب
دمتون گرم

مجتبی
مجتبی

سلام ممنون از مطلب زیباتون
امیدوارم شخصیت های بیشتری اضافه بشه
خیلی بهم کمک کرد تا شخصیت ها رو بهتر بشناسم ممنون

علی
علی

عالی بود