معرفی شخصیت های گروه Eternals / معرفی شخصیت ها و بازیگران فیلم جاودانگان / ابدی‌ها

گروه Eternals (گروه جاودانگان) نژادی از انسان‌ها هستند که به عنوان شاخه‌ای از فرآیند تکاملی، باعث ایجاد زندگی بر روی زمین می‌شوند. محرک اصلی این فرآیند، Celestialهای بیگانه‌ هستند که Eternals را مدافعان زمین می‌دانند که باعث جلوگیری از حملات مخربِ Deviantها می‌شوند. این گروه اولین بار در سال ۱۹۷۶در کامیک Eternals معرفی شدند و خالق این گروه Jack Kirby است. در ادامه می‌خواهیم بیشتر در مورد این گروه از دنیای مارول صحبت کنیم. در ادامه با سایت ساعت هفت با معرفی شخصیت های گروه Eternals همراه ما باشید.

به روز شده: به مناسبت انتشار نسخه باکیفیت این مطلب به روز شد و اطلاعات جدید اضافه شد.

آشنایی با شخصیت‌های بیشتر: معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان دنیای مارول

معرفی شخصیت های گروه Eternals

مختصری درباره چگونگی خلق گروه Eternals و منابع الهام این گروه

در سال ۱۹۷۰ جک کیربی مارول را به مقصد DC ترک کرد. تا بر روی کامیک‌های New Gods کار کند. کامیکی که تخیل و Mythology در هم آمیخت و مقصود این کامیک یک پایان‌بندی برای یک دوره از کامیک‌ها بود. اما این کامیک‌ها نیمه‌کاره باقی ماندند و توسط DC کنسل شدند. کیربی اما بعد از آنکه به مارول برگشت ایده‌هایش را با خود به مارول آورد و Eternals را خلق کرد. با عنوان “The Celestials” شروع کرد ولی مارول عنوان این گروه را به “Return of the Gods” تغییر داد. اما سران مارول با کمی مشاوره نام را به Eternals تغییر دادند. سپس Roy Thomas و Mark Gruenwald از Eternalsها برای کامیک Thor شماره ۳۰۱ام خود استفاده کردند. از آن طرف از Celestialsها برای توصیف چگونگی تبدیل انسان به یک ابرقهرمان با قدرت‌های فرابشری بهره بردند. سپس گروه‌هایی دیگر همچون Titanians (ساخته‌ی Jim Starlin) و Uranians (ساخته Stan Lee) نیز جزئی از Eternalها محسوب شدند. تا به امروز کامیک‌های بسیاری درباره این گروه منتشر شده است و حتی این گروه در کامیک‌های X-Men نیز درگیر شده‌اند.

داستان اولیه آنها در فیلم بدین گونه است: گروه Eternals هفت هزار سال پیش با سفینه‌ای به نام دمو از سیاره المپیا پا به زمین می‌گذارند تا در برابر حملات موجوداتی به Deviantها در برابر انسان‌ها محافظت کنند. آنها فقط در برابر Deviantها از انسان‌ها محافظت می‌کنند و برای همین است که در طول فیلم‌های قبلی مارول خبری از آنها نبود و…

توضیح کلی در مورد ماهیت آنها: Eternals نژاد قدرتمندی از موجودات کیهانی هستند که میلیون‌ها سال در منظومه شمسی ما وجود داشته‌اند. در حالی که بیشتر جاودانگان از بیرون کاملاً انسانی به نظر می‌رسند، اما زیست شناسی پیشرفته‌شان به آنها عمر طولانی و قدرت‌هایی باورنکردنی بخشیده و آنها را در جایگاهی بسیار بالاتر از انسان‌های فانی قرار داده است.

هم Eternalها و هم Deviantها توسط خدایان کیهانی معروف به Celestials از طریق آزمایش‌هایی بر روی انسان‌های اولیه خلق شدند و در جایی که اکثر Eternalها راه صلح را انتخاب کرده‌اند، Deviantها نفرت‌انگیز و جنگ‌جو بودند، با ظاهر بیرونی شنیع‌شان که منعکس‌کننده ماهیت پیچیده درونی آنهاست. این دو نژاد از همان روزهای اولیه درگیر جنگی بی پایان بودند که گاهی بشریت بهای آن را در طول تاریخ پرداخت کرده است.

در ادامه اعضای این گروه را مورد بررسی قرار دادیم تا با آنها آشنا شوید:

معرفی شخصیت های گروه Eternals

معرفی شخصیت ها و بازیگران فیلم جاودانگان

معرفی شخصیت های گروه Eternals / ایکاریس (Ikaris)

۱. ایکاریس (Ikaris):

که نقش او را در فیلم “ریچارد مدن” (Richard Madden) بازیگر 35 ساله اسکاتلندی برعهده دارد. (بازی او در سریال تاج و تخت در نقش راب استارک از خاطره انگیزترین نقش‌ آفرینی‌های دوران بازیگری او محسوب می‌شود.) قدرت‌های شخصیت ایکاریس شامل زور بازو، سرعت، استقامت، چابکی، دوام و انعطاف‌پذیری فرابشری است. استفاده از انرژی کیهانی، پرواز، توانایی روان درمانی (Psionic Ability)، دید حرارتی (Heat Vision) و تلپورت کردن از دیگر قدرت‌های اوست. او به نوعی قدرتمندترین Eternal محسوب می‌شود و می‌تواند پرتوهای کیهانی را از چشمانش به بیرون ساطع کند.

معرفی شخصیت های گروه Eternals / سرسی (Sersi)

۲. سرسی (Sersi):

که نقش او را در فیلم “جما چان” (Gemma Chan) بازیگر 38 ساله انگلیسی (با ریشه چینی، هنگ کنگی) برعهده دارد. اصلا نترسید این سرسی آن سرسی بدطینت و پلید بازی تاج و تخت نیست! او نیز قدرت‌هایی مشابه ایکاریس دارد اما توانایی دست‌کاری مولوکول‌ها و اتم‌های مواد را نیز داراست و همچنین می‌تواند انرژی کیهانی را دستکاری کند و از آن الکتریسیته و غیره ایجاد کند. پرواز، تلپورت، تلپاتی، نفوذناپذیری و فناناپذیری از جمله دیگر قدرت‌هایش هستند. (در کمیک‌ها بیشتر این قدرت‌ها را دارد و در فیلم بیشتر قدرت تغییر ماده را داراست.)

معرفی شخصیت های گروه Eternals / تِنا (Thena)

۳. تِنا (Thena):

که در فیلم “آنجلینا جولی” (Angelina Jolie) 46 ساله نقش‌اش را برعهده دارد، نفر بعدی است. تِنا زاده Azura است و عضو Heroes Of Hire هم بوده است.(قهرمانانی که در ازای دریافت پول کار می‌کنند و هر کسی پول بیشتری بدهد به استخدامش در می‌آیند) اگر قدرت‌های کامیکش را در فیلم هم ببینیم امکان ندارد از او خوشتان نیاید! در کامیک‌ها ظاهری شبیه دختران Amazon از انتشارات DC دارد که به خالقش Jack Kirby بر می‌گردد که زمانی در DC کار می‌کرد. اما در فیلم ظاهری متفاوت دارد. قدرت‌های او هم زور بازو، استقامت، دوام و سرعت فرابشری است. همچنین از دیگر قدرت‌های او می‌توان به تلِکینِسیس، تلپاتی، تلپورت، پرواز، ایجاد توهم یا Illusion، کنترل ماده اشاره کرد. همچنین او  یک جنگجوی سرسخت است که این قدرت را دارد که با انرژی کیهانی هر سلاح را که بخواهد تجسم و شکل دهد.

معرفی شخصیت های گروه Eternals / گیلگَمِش (Gilgamesh)

۴. گیلگَمِش (Gilgamesh):

کمتر کسی را می‌شناسم که درباره گیلگَمش چیزی بداند و مارول هم یک بازیگر دورگه اهل کره جنوبی به نام “ما دونگ-سئوک” (Ma Dong-seok) را برای این نقش در نظر گرفته است. گیلگمش از قهرمانان و اسطوره‌های بابل باستان است که داستان‌هایش به هزاره‌ی دوم قبل از میلاد برمی‌گردد و الواحی گلی نوشته‌ شده‌اند. گیلگمش مارول اما تافته‌ای جدابافته‌ است و صرفا نامی مشابه دارد. قدرت‌های او زور بازو، انعطاف‌پذیری، دوام، چابکی فرابشری و فاکتور خوددرمانی، ایمنی در برابر بیماری و سموم و قدرت Optic Blast (ساطع کردن نور از چشم) می‌باشد. در فیلم گیلگمش یک جنگجوی سرسخت است که در طول تاریخ به خاطر دستاوردهایش در نبرد مورد تحسین قرار گرفته است. او زور بازوی زیادی دارد، او می‌تواند از سپرهای تقویت‌شده با انرژی کیهانی برای محافظت از بازوها و مشت‌هایش استفاده کند. 

معرفی شخصیت های گروه Eternals / ماکاری (Makkari)

۵. ماکاری (Makkari):

که در فیلم “لورن ریدلاف” (Lauren Ridloff) بازیگر 43 ساله آمریکایی نقش او را بازی می‌کند، عضو بعدی است. او در کامیک‌ها مرد است ولی در فیلم یک زن نقشش را بازی می‌کند، دلیلش را از کارگردان و یا Disney بپرسید! او در کامیک‌ها در حال حاضر قدرت‌هایی محدود دارد. فناناپذیری، سرعت و زوربازویِ فرابشری و مهمترین آنها ایجاد ارتباط با Celestialها. در فیلم او سریع‌ترین زن جهان است که در طول سال‌ها توانسته تمام زمین را ببیند.

معرفی شخصیت های گروه Eternals / اسپریت(Sprite)

۶. اسپریت(Sprite):

او را با نوشابه‌های اسپریت اشتباه نگیرید! Lia McHugh بازیگر 14 ساله آمریکایی نقش او را در فیلم عهده دارد. در کامیک‌ها Sprite یک پسر است ولی در فیلم یک دختر نقشش را بازی می‌کند! قدرت‌های او ترکیب و یا دستکاری مواد و انرژی‌های کیهانی است که مانند گلوله می‌تواند آنها را پرتاب کند. او در فیلم می‌تواند توهمات واقعی ایجاد کند. او سال‌ها بشریت را با داستان‌های خود سرگرم کرده است. یکی از مشکلات هویتی او ماندن در سن یک کودک 11 ساله در طی هزاران سال است!

معرفی شخصیت های گروه Eternals / درویگ (Druig)

۷. درویگ (Druig):

نقش او را در فیلم را “بری کیوگن” (Barry Keoghan) بازیگر 28 ساله ایرلندی ایفا می‌کند. او Cousin (پسر عمو در کامیک‌ها) شخصیت Ikaris است. شخصیت‌های Eternal ماهیتی خداگونه دارند ولی برای من همیشه جایِ سوال بود چرا Druig باید یک مامور KGB شود؟ (در کمیک‌ها) در فیلم دروگ این توانایی را دارد که با انرژی کیهانی ذهن انسان‌ها را کنترل کند. از دیگر خصوصیات او تله پاتی، توانایی ایجاد توهم، پرواز و… می‌باشد.

معرفی شخصیت های گروه Eternals / فاستوس (Phastos)

۸. فاستوس (Phastos):

نقش او را در فیلم را برایان “تایری هنری” (Brian Tyree Henry) بازیگر 39 ساله آمریکایی برعهده دارد. فاستوس همانطور که از نامش مشخص است از هفاستوس خدایان یونان باستان الهام گرفته شده است. او بسیاری از ابزارها و وسائل جنگی گروه Eternal را می‌سازد. او در Ruhr Valley آلمان زندگی و کار می‌کند. در فیلم یک نابغه است و اختراعات متنوعی انجام می‌دهد و به نوعی به پیشرفت انسان‌ها کمک کرده است و وسایل مورد نیاز گروه را ابداع می‌کند.

آجاک (Ajak)

۹. آجاک (Ajak):

نقش او را در فیلم را “سلما هایک” (Salma Hayek) بازیگر 55 ساله آمریکایی مکزیکی برعهده دارد. آجاک توانایی‌هایی همچون قدرت زیاد، سرعت، دوام فرابشری، تلپورت، Energy Blast (انفجار انرژی)، فاکتور خود درمانی است. او رهبر معنوی گروه جاودانگان است و می‌تواند انسانها و ابدی‌ها را به طور یکسان شفا دهد.

معرفی شخصیت های گروه Eternals / کینگو (Kingo Sunen)

۱۰. کینگو (Kingo Sunen):

نقش او را در فیلم “کمیل نانجیانی” (Komail Nanjiani) بازیگر 44 ساله پاکستانی، آمریکایی بر عهده دارد. این شخصیت در کامیک‌ها یک سامورایی و استاد شمشیرزنی است و بازیگر و تهیه‌کننده فیلم‌های رزمی می‌باشد و بسیار شهرت دارد. اما در فیلم قدرت‌هایی مانند دیگر Eternalها دارد. او ستاره بالیوود است و بعد از گرفتن این نقش به تمرینات سخت و رقص‌های بالیوودی پرداخت تا هیکل عضلانی بدست بیاورد. در این فیلم، کینگو می‌تواند انفجارهای کیهانی را از دستان خود ساطع کند. 

معرفی شخصیت های گروه Eternals / شوالیه سیاه (Black Knight)

۱۱. شوالیه سیاه (Black Knight):

نقش او را در فیلم را کیت هرینگتون (Kit Harington) بازیگر 34 ساله انگلیسی یا جان اسنو خودمان بر عهده دارد و معشوقه کاراکتر دیگر Eternalها یعنی سرسی است. او اسب‌سوار و شمشیرزنی ماهر است و از جادو نیز بهره می‌برد. نام او در زمین Dane Whitman است. حتی تا انتهای فیلم نیز چیزی در این مورد بروز نمی‌شود و داستان او را به قسمت بعدی و فیلم Eternals 2 موکول شده است.

مختصر نکات و حقایق جذاب درباره گروه Eternals

در توضیحات اول مقاله اشاره کردیم که فلسفه و هدف آنها چیست و Jack Kirby به چه حسابی آنها را خلق کرد، در ادامه با نکات جالبی در مورد این گروه (در کمیک‌ها) همراه شما هستیم.

۱. جالب است بدانید که Eternalها پنج نسل دارند که نسل اول در شهری به نام Titanus زندگی می‌کردند و Kronos یکی از اعضای Eternalها آن را نابود و بقیه مجبور به مهاجرت شدند. نسل دوم شامل Eternalی می‌شود که طرفداران Avengers: Endgame او را با نام A’lars می‌شناسند.

معرفی شخصیت های گروه Eternals /

۲. دارید فکر می‌کنید که A’lars کیست؟ او در کدام صحنه فیلم Endgame بود؟ وقتی Thanos به نزد Red Skull رفت تا برای بدست آوردن سنگ روح دخترش را قربانی کند، Red Skull او را Thanos Son of A’lars خطاب کرد! آری Thanos نیز یک Eternal است. Thanos از نسل سوم Eternalی‌هاست. (معرفی شخصیت تانوس)

۳. در واقع Thanos محصول ازدواج A’lars با زنی از سیاره Titan به نام Sui-San است. Thanos به اندازه اجداد Eternalی‌اش قوی نیست ولی جزو قدرتمندترین موجودات کهکشان‌ها بود. ژنوم Eternalها در واقع در بین دیگر نژادها نیز گسترده شده است و نژادهای Kree و Skrullها از این ژنوم قدرتمند بهره برده‌اند. بعد از نابودی شهر Titanus توسط Kronos، مردمان Eternal به کوه اُلمپ در زمین رهسپار شدند و به عنوان خدایان یونانی مورد پرستش قرار گرفتند.

۴. نژاد باستانی Celestialها، انسان‌های اولیه را با Eternalها در آمیختند ولی این مورد موفقیت ۱۰۰درصدی برایشان به همراه نداشت. بعضی از انسان‌ها تبدیل Deviantها شدند. اما Deviantها بی‌کله و هیولا نبودند بلکه از دانش و تکنولوژی جنگی مخصوص خود بهره می‌برند و همواره درصدد درهم کوبیدن Eternalها هستند.

۵. یکی از عناصر داستان‌های Etetnalها Uni-Mind است که زمانی که Etetnalها ذهن و قدرت‌های خود را ترکیب می‌کنند، بوجود می‌آید. این مغز کیهانی بزرگ قادر به تولید Energy Blast است.

۶. مورد بعدی که باید بدانید این است که شخصیت‌ها و کامیک‌های Eternalها آنطور که باید در بین طرفداران مارول جا نیفتادند و کارکردی که Jack Kirby برای آنها قائل بود را بدست نیاوردند. در سال ۲۰۰۰ دوباره Eternalها با بازنویسی جدیدی برگشتند، این بار Eternalها درباره گذشته خود چیزی نمی‌دانستند و کم کم پی به قدرت‌های خود می‌بردند.

۷. در واقع هدف Jack Kirby پدید آوردن خدایانی بود که در خلقت انسان‌ها دست داشتند و قدرت‌های فرابشری بعضی از آنها ریشه در نژاد این خدایان باستانی بود. اما در کامیک‌ها نتوانست به این مقصود برسد.

امیدواریم از مطلب “معرفی شخصیت های گروه Eternals” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها