معرفی شخصیت Professor X 

 با یکی دیگر از سری مقالات آشنایی با شخصیت‌های مارول در خدمت شما هستیم. اینبار به سراغ اعضای گروه X-Men رفته‌ایم و می‌خواهیم کم کم مهمترین و معروف‌ترین اعضای این گروه جهش‌یافته‌ را برایتان معرفی کنیم و در ابتدا به سراغ شخصیت Professor X شخصیت اصلی این گروه رفتیم. در ادامه با سایت ساعت هفت با معرفی شخصیت Professor X همراه باشید.

آشنایی با شخصیت‌های بیشتر: معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان دنیای مارول

معرفی شخصیت‌های ایکس من: معرفی مهمترین اعضای گروه X-Men

معرفی شخصیت Professor X / پروفسور مجهول

او را با نام چارلز فرانسیس زَویِر (Charles Francis Xavier) هم می‌شناسید. خالقین او استن لی و جک کیربی بودند و برای اولین‌بار در سال ۱۹۶۳ و در شماره اول کامیک X-Men معرفی شد.

معرفی شخصیت Professor X / حقایقی از شخصیت پروفسور ایکس 1

درباره پیش‌زمینه و اینکه منبع الهام استن لی برای خلق Professor X و Magneto چه بوده، باید گفت که او این دو کاراکتر را از روی Martin Luther King و Malcolm X الهام گرفته است. این دو نفر را قطعا می‌شناسید، آنها از پیشگامان مبارزه با نژادپرستی و آزادی سیاه‌پوستان در امریکا بودند. اما این دو نفر یک تفاوت بزرگ داشتند، مارتین لوتر کینگ اصرار داشت که مبارزات بر علیه نژادپرستی باید بدون خشونت از سوی سیاهان پیش برود، زیرا آنها خواهان برابری و آزادی هستند و خشونت در این آرمان‌ جایی ندارد. برعکس مالکوم ایکس، (شخصیت Magnet از روی او برداشت شده است) وقتی خشونت سفیدپوستان و قتل سیاه‌پوستان را دید، به همفکرانش دستور مبارزه متقابل با سفیدپوستان را داد و دست به اسلحه برد.

در کامیک نیز، Professor X و Magneto با الهام از این دو شخصیت تاریخی و دیدگاه متفاوتشان خلق شده و هر یک مسیری جداگانه پیش گرفتند که در بیشتر مواقع منجر به جنگ و خونریزی بود. در دنیای مارول دولت و ملت‌ها Mutantها یا جهش‌یافته‌ها را انسان‌های عادی بر نمی‌شمرند و آنها را مورد آزار و اذیت یا بهره‌برداری‌های شخصی و نظامی قرار می‌دهند. Professor X و Magneto سعی کردند با این مقوله‌ها برخورد کنند و دیدگاه مردم را تغییر دهند ولی در نهایت Magneto به زور متوصل شد و از قدرت خودش برعلیه مردم عادی استفاده کرد، این در حالی بود که Professor X از در مسالمت‌آمیز وارد شد و سعی کرد با کمک به مردم و دولت حسن‌نیت جهش‌یافته‌ها را نشان دهد.

در ادامه با خواندن حقایقی از شخصیت پروفسور ایکس با او بیشتر آشنا شوید.

معرفی شخصیت Professor X / حقایقی از شخصیت پروفسور ایکس

۱. پروفسور ایکس توانایی تِلپاتی و کنترل و خواندن ذهن افراد را دارد.

۲. او یک مدرسه خصوصی در Salem Center واقع در Westchester County در نیویورک ساخت، تا جهش‌یافته‌ها را آموزش دهد که چگونه از قدرتشان بهترین استفاده را بکنند.

۳. استن لی نقشه داشت تا پروفسور ایکس و Magneto را برادرانی گمشده معرفی کند.

معرفی شخصیت Professor X / حقایقی از شخصیت پروفسور ایکس

۴. پروفسور ایکس بعد از خواندن ذهن Deadpool دچار مرگ مغزی شد، قبل از اینکه به قول خودمان رو به موت برود گفت: اوووه، چرا به ذهنم نرسید!

معرفی شخصیت Professor X / حقایقی از شخصیت پروفسور ایکس

۵. بعد از اینکه یک بیگانه به نام لوسیفر یک تخته سنگ را روی پایش انداخت، او پاهایش را از دست داد.

۶. او سعی کرد کنترل ذهن Hulk را در اختیار بگیرد ولی غیرممکن بود. او اذعان کرد که خشم هالک مثل یک حفاظ جلوی نفوذ او را گرفته بود. (معرفی شخصیت هالک)

معرفی شخصیت Professor X / حقایقی از شخصیت پروفسور ایکس 2

۷. در طول نبرد گروه X-Men با Magneto و دارودسته‌اش، پروفسور توانست مغز Magneto را خاموش کند، اما ترس‌ها، شک‌ها، سرخوردگی‌های پروفسور با خشم Magneto ترکیب شد و موجودی به نام Onslaught بوجود آمد.

۸. پروفسور از هوش بسیار بالایی برخوردار است و چندین دکترا در زمینه‌های مختلف علمی دارد.

۹. در وقایع مربوط به Avengers vs X- Men اسکات سامرز (Scout Summers) تحت سیطره نیروی Phoenix قرار گرفت و پرفسور را به قتل رساند.

۱۰. پروفسور عاشق Jean Gray نوجوان بود.

معرفی شخصیت Professor X / حقایقی از شخصیت پروفسور ایکس 3

۱۱. او بر این عقیده بود که انسان‌ها و جهش یافته‌ها می‌توانند با هم مسالمت‌آمیز زندگی کنند. او دلش می‌خواست که تمام جهش‌یافته‌ها دور هم جمع شوند و زیر یک پرچم و برای یک هدف مبارزه کنند.

۱۲. کتاب مورد علاقه پروفسور The Once and Future King نوشته T.H. White است.

۱۳. او یک میلیاردر با ارزش دارایی تقریبی 3.5 میلیارد دلار است.

۱۴. او در ارتش ایالات متحده نیز خدمت کرده است.

۱۵. اکثر کاراکترهای کامیک با سفر به شرق به دستاوردهای بسیاری می‌رسند، پروفسور نیز از این قائده مستثنا نیست.

۱۶. پروتکل Xavie شامل اطلاعاتی از چگونگی به قتل رساندن قدرتمندترین جهش‌یافته‌ها از جمله خود پروفسور را شامل می‌شود. سازنده این پروتکل خود پروفسور است.

۱۷. این پروتکل بعد از پدید آمدن Onslaught ساخته شد.

معرفی شخصیت Professor X / حقایقی از شخصیت پروفسور ایکس

۱۸. ذهن پروفسور توسط سنگ‌های بی‌نهایت می‌تواند تسخیر شود که این موضوع به پرفسور و یا هرکس دیگری قدرت‌های بسیاری می‌دهد به طوری که پروفسور می‌تواند وارد ذهن کیهان و موجودات عالم شود. البته پروفسور اینکار را نکرد و سنگ بی‌نهایت را در جایی پنهان کرد.

۱۹. او می‌تواند با Form کیهانی یا آسترال خود پیوند ایجاد کند و وارد ابعاد دیگر شود. در این ابعاد او می‌تواند اشیاء را بیافریند و آنها را کنترل کند. او همچنین می‌تواند به بعد آسترال دیگر افراد نیز ورود کند و آنها را نابود کند.

۲۰. شاید به طور فیزیکی بتوانید خود را پنهان کنید، با این حال پروفسور بخاطر امواج الکترومغناطیس و درک آنها توسط ذهنش قادر است حضور شما را تشخیص دهد.

۲۱. او قادر است موجی یا پیچشی از انرژی روانی را به سمت شما هدایت کند که باعث بی‌هوشی و یا حتی مرگ شما شود.

۲۲. او با خواندن ذهن شما و درک افکارتان قادر است زبان و لهجه شما را هم بیاموزد!

امیدواریم از خواندن مطلب معرفی شخصیت Professor X  لذت برده باشید.

آخرین مطالب به روز شده

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها