همه چیز در مورد فیلم Tenet / اخبار و اطلاعات مهم

کمتر از دو ماه دیگر تا انتشار فیلم Tenet باقی مانده است. در این پست قصد داریم تا اطلاعات و اخبار پراکنده ی فیلم از سایت های معتبر را جمع آوری کرده و در یک پست با عنوان ” همه چیز در مورد فیلم Tenet ” منتشر کنیم. این مطلب به مرور با اطلاعات بیشتر به روز خواهد شد. با سایت ساعت هفت همراه باشید.

بررسی فیلم Tenet

فیلم Tenet داستانی پیچیده، پر از جلوه‌های ویژه‌ی چشم نواز، اکشن‌های هیجانی با داستانی چندلایه است و می‌توانید افکار نوآورانه و بکر کریستوفر نولان را پشت داستان قدرتمندش حس کنید. تمام این موارد را اگر به تنهایی مورد بررسی قرار دهید می‌تواند برایتان جالب توجه باشند اما وقتی تمام اینها کنار هم قرار می‌گیرند و تبدیل به یک فیلم سینمایی می‌شوند آن موقع مشکلات Tenet نیز آشکار می‌شود. (ادامه)

بررسی فیلم Tenet / درکش نکن ، احساسش کن


تاریخ اکران فیلم چه زمانی است و چه وقتی کیفیت خوب فیلم در دسترس قرار می گیرد؟ (به روز شده 6 تیر 1399)

تاریخ اکران فیلم در سینما ۱۷ جولای ۲۰۲۰ است و اگر این اتفاق بیفتد که واقعا به خاطر همه گیری کرونا احتمال ضعیفی است و باید منتظر اطلاعات تکمیلی ماند. اما اگر فیلم همان روز اکران شود باید حداقل چند ماه منتظر کیفیت خوب فیلم بمانیم. این پنجمین فیلم نولان است که در هفته ی سوم جولای منتشر می شود که از آن به عنوان روز خوش شانسی نولان یاد می کنند! اگر فیلم در تاریخ یاد شده اکران شود اولین فیلمی خواهد بود که بعد از همه گیری کرونا اکران عمومی می شود.

 تاریخ اکران فیلم از تاریخ 17 جولای به 31 جولای 2020 (10 مرداد 1399) تاخیر خورد و به جای Tenet فیلم Inception که ده سال پیش در همان روز اکران شده بود، دوباره به پرده ی سینما می رود تا قبل از اکران این فیلم طرفداران کمی خاطرات قدیم را زنده کنند و یکی دیگر از شاهکارهای نولان را بار دیگر در پرده ی سینما تجربه کنند.

همانطور که پیش بینی کرده بودیم بار دیگر اکران فیلم در سینماها به تاخیر خورد و به تاریخ 12 آگوست 2020 (22 مرداد 99) منتقل شد. هنوز دولت آمریکا تصمیم قطعی برای باز کردن سینماها نگرفته است و نولان نیز اسرار دارد که فیلم روی پرده سینما نمایش داده شود فعلا تاریخ اکران 22 مرداد 99 است باید برای اطلاعات بیشتر صبر کنیم.

فیلم در تاریخ 3 سپتامبر 2020  در آمریکا و 26 آگوست در انگلستان منتشر می شود.


تریلر های فیلم با زیر نویس فارسی (زیر نویس اختصاصی)

تریلر اول

تریلر دوم

بازیگران اصلی فیلم چه کسانی هستند؟

John David Washington ؛ بازیگر نقش اصلی فیلم محسوب می شود. او یک بار نامزد گلدن گلوب شده است و متولد سال 1984 می باشد. او پسر Denzel Washington است و مهمترین فیلم هایی که در آن ایفای نقش کرده است‌ فیلم BlacKkKlansman محصول سال 2018 و The Book of Eli محصول سال 2010 می باشد.

Robert Pattinson ؛ او به عنوان بتمن بعدی نیز معرفی شده است. او را به عنوان Edward Cullen در سری فیلم های Twilight می شناسیم. اما در سال های اخیر در عناوین دراماتیک مختلف از جمله THE LIGHTHOUSE ،High Life و Good Time حضور پیدا کرده است.

Elizabeth Debicki در فیلم Tenet

Elizabeth Debicki ؛ او را در فیلم های همچون The Great Gatsby محصول 2013 ؛ Widows محصول 2018 و Guardians of the Galaxy Vol. 2 محصول 2017 می شناسیم.

Aaron Taylor-Johnson در فیلم Tenet

Aaron Taylor-Johnson ؛ او را بیشتر به خاطر بازی در فیلم های Avengers: Age of Ultron محصول  2015 و Kick-Ass محصول 2010 می شناسیم.

Clémence Poésy بازیگر فرانسوی که برای نقش آفرینی در فیلم های Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1  محصول  2010 و In Bruges محصول 2008 معروف است.

Dimple Kapadia بازیگر هندی که در فیلم هایی همچون Dabangg, Welcome Back و Krantiveer نقش آفرینی کرده است.

Kenneth Branagh در فیلم Tenet

Kenneth Branagh که در فیلم قبلی جنگی نولان Dunkirk نیز با او همکاری داشته است در این فیلم نیز او را یاری می کند.

Michael Caine در فیلم Tenet

یکی از همراهان همیشگی نولان یعنی Michael Caine در فیلم Tenet نیز با او همکاری می کند. او در سه گانه بتمن و همچنین فیلم هایی همچون Inception ، Prestige و Interstellar ایفای نقش کرده است.


داستان فیلم Tenet در مورد چه موضوعی است؟

تا به اینجا موضوع فیلم کاملا روشن نشده است ولی به نظر می رسد داستان فیلم در مورد وارونگی زمان خواهد بود. شخصیت اصلی فیلم با بازی David Washington قدرت هایی دارد که می تواند زمان را به شکلی کاملا معکوس برگرداند و برای جلوگیری از جنگ جهانی سوم و هرج و مرج قرار است از قدرت این شخصیت استفاده کنند. برای جلوگیری از جنگ فقط باید از یک وسیله ی نهایی به نام Tenet استفاده کرد و باید در یک ماموریت جاسوسیِ سری از این قدرت برای توقف جنگ و بقا استفاده کنند. (این ها تا منتشر نشدن فیلم روشن نیست)


فیلم Tenet تا چه حد پیچیده است؟

 John David Washington در این مورد با سایت Comicbook مصاحبه ای را انجام داده است و طبق صحبت های او نولان باید اکثر صحنه های فیلم و دیالوگ ها را برای بازیگران توضیح می داد در غیر این صورت آنها در دانستن بسیاری از بخش های فیلم دچار مشکل بودند. او اشاره می کند نولان با صبر و بردباری بسیار اینگونه مسائل را برای درک بهتر بازیگران فیلم شرح می داد. پس همینطور که مشخص است با عنوان پیچیده ی دیگری از نولان طرف هستیم!


آیا فیلم Tenet با فیلم Inception  در ارتباط است؟ (10 خرداد 99)

جان دیوید واشنگتن در مصاحبه ای در این مورد می گوید: “من می گویم” Tenet “یكی از بستگان “Inception”است. آنها برای شکرگذاری یا شام خانوادگی گرد هم می آیند. حتی اگر یکی در اروپا زندگی کند و دیگری در کامپتون. “

این می تواند بدین معنی باشد که شاید هر دو فیلم از لحاظ داستانی در مورد انجام ماموریت های غیر عادی باشند اما از لحاظ محتوا با هم متفاوت هستند با این حال در بخش هایی نیز با هم ارتباط دارند یک ارتباط عمیق! باید منتظر ماند و صحبت های جان دیوید واشنگتن را بعد از انتشار فیلم مورد بررسی قرار داد.


فیلم Tenet یک فیلم تاثیر گذار روی کل صنعت سینما در ماه های آینده است. اما دقیقا چرا؟ (12 خرداد 99)

در ماه های اخیر با تعطیل شدن سینماها دیگر خبری از آن شور و شوق معرفی های بزرگ توسط کمپانی های بزرگ نیست و این می تواند کل صنعت سینما را حداقل تا پایین همه گیری تحت تاثیر شدید خود قرار دهد. اما اگر Tent در تاریخ 17 جولای 2020 در سینماها و باکس آفیس موفق ظاهر شود می تواند شور جدیدی دوباره به این صنعت وارد کند.

کارگردان های زیادی برای تامین حداقل پول برای ساخت فیلم هایشان دچار مشکل هستند. اما مسلما ما در مورد کریستوفر نولان صحبت نمی کنیم! او به راحتی برای ساخت فیلمش یک عدد 12 رقمی در اختیار دارد که نشان می دهد چقدر کمپانی Warner Bros و دیگر کمپانی ها به او اطمینان دارند. موفقیت کریستوفر نولان و فیلمش می تواند شروع جدیدی برای فیلم های بزرگ هالییود و آغاز کننده ی باز شدن سینماها باشد، پس او در موقعیت بسیار تاثیرگذاری در این صنعت قرار دارد.


جلوه های ویژه ی فیلم چگونه خواهد بود؟

کریستوفر نولان در فیلم های قبلیش ثابت کرده است که در استفاده از جلوه های ویژه چقدر تبحر دارد و به شکل بسیار درستی از اینگونه جلوه ها برای هر چه واقعی تر کردن رویا پردازی هایش استفاده می کند. فیلم Tenet نیز از این مسئله مستثنی نیست. در صحنه ای که در تریلر دوم هواپیمایی را در حال انفجار می بینیم سازندگان به جای استفاده از فقط جلوه های ویژه کامپیوتری، یک هواپیمای واقعی 747 را استفاده و منفجر کردند که در نوع خود بی نظیر است. نولان این موضوع را به مجله ی Total Film اظهار داشته است. اینکه اول قرار بود با ترکیب جلوه های ویژه و مینیاتورها و ست پیس ها این بخش را درست کنند. اما بعد به این نتیجه رسیدند که خرید و استفاده از یک هواپیمای ۷۴۷ و استفاده از دوربین واقعی بر روی یک هواپیما در اندازه اصلی می تواند یک صحنه ی واقعی تر و تاثیر گذار تر بوجود بیاورد. او این خرید را یک خرید انگیزشی نام گذاری کرده است! (منظورش خرید هواپیما برای انفجار!) البته این اولین بار نیست که نولان برای تاثیر گذاری بیشتر در فیلم هایش از انفجارهای واقعی استفاده کرده است. پیش تر او در فیلم Dunkirk نیز از تصادفات هواپیماهای آنتیک واقعی استفاده کرده بود‌.


کارگردان و نویسنده فیلم Tenet چه کسی است؟

کارگردان و نویسنده ی فیلم Tenet کریستوفر نولان است که او را بیشتر برای فیلم های سه گانه بتمن ، Inception، Prestige و Interstellar  می شناسیم برای اطلاعات بیشتر در مورد او به پست هفت فیلم برتر کریستوفر نولان مراجعه فرمائید.


بودجه فیلم Tenet چقدر است ؟

بودجه ی ساخت فیلم چیزی در حدود 205 میلیون دلار است و فیلم با فروش 450 تا 500 میلیونی می تواند ضرری نبینید  (پول تبلیغات و … چیزی بیش از  ۴۰۰ میلیون در کل خرج برای فیلم خواهد داشت) و به نوعی به یک Break-even (بی سود و زیان شدن) برسد و به قول معروف یر به یر شود! که با این همه گیری کار بسیار سختی در پیش دارد.


مدت زمان فیلم چقدر است ؟

فیلم Tenet یک فیلم سه ساعت و پانزده دقیقه ای است و این باز شرایط را برای اکران عمومی فیلم به شکل عادی به مشکل می اندازد. یعنی مردم بیش از سه ساعت و پانزده دقیقه برای دیدن فیلم دور هم جمع خواهند شد؟ یا اکران شکل و شمایل جدیدی به خود خواهد گرفت! باید منتظر ماند و دید.


بعد از انتشار اطلاعات و اخبار بیشتر این پست به روز می شود…

امیدواریم از مطلب ” همه چیز در مورد فیلم Tenet ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها