بررسی انیمیشن سریالی Invincible / قهرمان پوشالی

شکست‌ناپذیر / Invincible انیمیشن سریالی در سبک اکشن،ماجراجوییست که توسط رابرت کرکمن (Robert Kirkman) از نویسندگان و سازندگان اصلی کمیک و سریال Walking Dead ساخته شده است. Invincible دارای هشت قسمت ۴۷ دقیقه‌ای‌ست که از تاریخ ۲۶ مارچ تا 30 آپریل 2021 از شبکه Amazon Prime پخش شده است. این سریال از طرف مردم و منتقدین با نظرات بسیار مثبتی رو به رو شده است به طوری که از سایت IMDB تاکنون امتیاز ۸.۹ را کسب کرده است. از صداپیشگان مطرح این انیمیشن می‌توان از استیون ین(Steven Yeun) و جی. کی. سیمونز (J.K. Simmons) نام برد. با ما در سایت ساعت هفت با بررسی انیمیشن سریالی Invincible همراه باشید.

مطلب مشابه: بهترین سریال های سال 2021

مطالب مرتبط با سریال‌ها: مورد انتظارترین سریال های سال 2021

 به لیست بهترین سریال ها برای دسترسی به مطالب بیشتر در مورد سریال‌های محبوب و برتر مراجعه کنید…

این متن حاووی اسپویل داستانی می‌باشد. در صورتی که سریال را ندیدید فقط به خواندن نتیجه‌گیری بسنده کنید.

بررسی انیمیشن سریالی Invincible / قهرمان پوشالی 1

خلاصه داستان

مارک گریسون (استیون ین) پسری دبیرستانی است که پدرش ابرقهرمانی به نام Omni-Man (جی. کی. سیمونز) است. مارک هم می‌خواهد مانند پدرش مردم را نجات دهد و یک ابر قهرمان باشد. او خیلی زود قدرت‌های فرابشری خود را بدست می‌آورد و پا به خیابان‌های پر از جرم و جنایت می‌گذارد تا حساب مجرمان را برسد. پدرش هم در این راه سعی می‌کند او را راهنمایی کند و پند اندرزش دهد. Omni-Man یک بیگانه از سیاره‌ای دیگر است، او از نژاد Viltrumite است که به صورت ذاتی و ژنتیکی توانایی‌هایی فرابشری دارند. اما خیلی زود متوجه می‌شویم پدرش Omni-Man همه‌ی هم و غمّش کمک به مردم سیاره زمین نیست و… (در صورتی که سریال را ندیده‌اید از خواندن ادامه مطلب صرف نظر کنید و اول سریال را تماشا کنید.)

بررسی انیمیشن سریالی Invincible / قهرمان پوشالی 2

بررسی انیمیشن سریالی Invincible / قهرمانی با دست‌های آلوده به خون

در‌نگاه اول ایده اصلی سریال Invincible بسیار شبیه دنیای DC است ولی دقیقا کپی از آن نیست. رابرت کرکمن نویسنده و خالق کامیک Invincible است که بهترین کارش کامیک بوک‌های بسیار معروف The Walking Dead است. او در واقع با استفاده از این متریال‌ها داستان خودش را تعریف کرده است. البته مشابه هدف و فلسفه شخصیت Omni-Man را قبلا Thanos ابرشرور Marvel برایمان شرح داده بود. تفاوت در اینجاست که Thanos پشت نقاب ابرقهرمان و حافظ زمین و مردمش پنهان نشده بود. رازهایی که Omni-Man در دلش پنهان کرده است نه تنها شخصیت‌های دیگر سریال، بلکه بیش از همه مخاطبان را شوکه می‌کند. با اینکه فلسفه Thanos در میان طرفداران Marvel هم دودستگی ایجاد کرد و عده‌ای حتی برایش برهان و دلیل نیز می‌آوردند و آنرا اجرایی و عملی می‌دانستند، اما Omni-Man همین فلسفه را با درجه سنی R نشانمان می‌دهد. یعنی مانند Thanos ساعت‌ها بر روی منبر نمی‌رود و فلسفه داروینی را به خوردمان نمی‌دهد. بلکه از همان ابتدا با خشونتی وصف‌ناشدنی فلسفه خودش را عملی می‌کند و معنای حرف‌هایش را با خونی که بر روی دستانش می‌ریزد، شرح می‌دهد.

بررسی انیمیشن سریالی Invincible

شکست‌ناپذیر

در این میان مارک شخصیتی است که ما باید او را دنبال کنیم ولی این شخصیت سوال‌هایی می‌پرسد که ما جوابش را می‌دانیم. مثلا چرا پدرش دست به جنایت زده است و سوال‌های دیگر. اما مخاطب ناخودآگاه یا خودآگاه دنبال رویِ Omni-Man می‌شود و منتظر است تا ببیند حرکت بعدیش چیست. در واقع ابرشرور داستان تبدیل به نقش اول سریال می‌شود، حال Robert Kirkman عمدا این کار را کرده یا خیر مشخص نیست ولی این حرکت آسیبی به Plot و ایده اصلی قصه نمی‌زند و بالعکس شما را بیشتر تشویق می‌کند که سریال را دنبال کنید.

البته شخصیت مارک هم ضعیف نیست و تازه در ابتدای کار ابرقهرمانی است اما با اینکه شخصیت اصلی است ولی حضوری متوسط دارد و تِم شخصیتی‌اش مانند پیتر پارکر (Spider-Man) است. مارک تازه ‌کار است، دنبال ایجاد رابطه با Ember است و سعی می‌کند رابطه‌اش را از کارش جدا کند ولی نمی‌تواند. احتمالا از شخصیت مارک خیلی زود خسته شوید زیرا همانطور که گفتم مشابه‌اش بارها بارها در کامیک‌ها و فیلم‌های ابرقهرمانی دیده‌اید.

شخصیت‌های فرعی در اینجا به کمک نویسنده و سریال آمده‌اند، پرداخت و ظاهر هر کدام بسیار عالی کار شده است. همه‌ی آنها اهداف و فلسفه خود را از قهرمان بود یا شرور بودن دارند. حتی از Invincible نیز برای رسیدن به شرارت بیشتر سوءاستفاده می‌کنند و با اینکار یک تیر و چند نشان را می‌زنند. یا شخصیت Robot که خیلی مرموز است و داستان او نیز بسیار قوی کار شده است.

بررسی انیمیشن سریالی Invincible

خشونت بی‌انتها

کارگردانی اثر برای به تصویر کشیدن این همه خشونت بسیار عالی کار شده است. حتی می‌توان گفت از فیلم Mortal Kombat هم خشونت بیشتری نشانمان می‌دهد! البته در به تصویر کشیدن مردمی که در پس‌زمینه تصویر قرار دارند کمی ضعیف عمل کرده است. زیرا اگر دقت کنید تصاویر پس‌زمینه و خصوصا افرادی که در آن قرار دارند، الگویِ حرکتی تکراری را انجام می‌دهند که این عمل حواس شما را پرت می‌کند. در قیاس با انیمیشن‌های DC مانند Justice League Apokolips War هنوز جای کار بیشتری دارد. در کل یکی از نقاط قوت انیمیشن خشونت آن است که آنرا خیلی خوب به تصویر کشیده است.

صداگذاری‌ها هم عالی است و تمام صداپیشگان خیلی خوب از عهده نقش‌هایشان برآمده‌اند. استیون ین(Steven Yeun) واقعا به مارک شخصیت داده است و جی. کی. سیمونز (J.K. Simmons) نیز Omni-Man را جان بخشیده است و در این بخش هیچ ایرادی به سریال نمی‌توان گرفت بلکه از این نظر سریال قابل تمجید است.

حرف آخر

دیدن سریال Invincible به شدت پیشنهاد می‌شود زیرا یکی از خوش ساخت‌ترین سریال‌های انیمیشنی برپایه موضوعات ابرقهرمانی است. چه طرفدار Marvel هستید چه DC انیمیشن Invincible را از دست ندهید چراکه داستانی جذاب و هیجان انگیزی دارد و با توجه به سازنده با سابقه‌‌اش آینده خوبی در انتظارش خواهد بود.

انیمیشن سریالی Invincible

انیمیشن سریالی Invincible


بررسی انیمیشن سریالی Invincible

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(عالی)

(عالی)

قهرمان پوشالی

دیدن سریال Invincible به شدت پیشنهاد می‌شود زیرا یکی از خوش ساخت‌ترین سریال‌های انیمیشنی برپایه موضوعات ابرقهرمانی است. چه طرفدار Marvel هستید چه DC انیمیشن Invincible را از دست ندهید چراکه داستانی جذاب و هیجان انگیزی دارد و با توجه به سازنده با سابقه‌‌اش آینده خوبی در انتظارش خواهد بود.

امیدواریم از مطلب “بررسی انیمیشن سریالی Invincible ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجتبی
مجتبی

سریالی خیلی خوبی هستش واقعا لذت بردم ممنون از معرفی